Syy eroosi

mietintääeronneena

Olen kovasti itsekin eronneena miettinyt, että milloin erotaan ja miksi. Mikä oli syy eroosi?Tai miksi päätit olla eroamatta?

90

2816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • armi_T

Liittoni oli kovasti yksipuolinen. Ex-mies ei osallistunut mihinkään, teki omia juttujaan, josta johtui kuralla oleva perheen talous. Minun piti hoitaa lapset, koti ja talous ym. Periaatteessa ex vastasi kyllä liiton korjaamisehdotuksiini, ajankäyttönsä muutosehdotuksiini "positiivisesti" eli "joo, olet oikeassa, mutta juuri nyt ei ole aikaa". Näin 14 vuotta. Koko mies alkoi ärsyttää, ahdistaa ym. kosketus ällöttää, erosin.

• posketon

Ei ottanu poskeen!

• Ruusuisul

Lapsettomuus riidat ja alkoholin käyttö

• ihankivaa

Erosin hyvästä liitosta.Mies teki lasten ja kodin eteen kaiken. Kyllästyin ja lähdin ja kivaa on. Koti on siisti saa tehdä mitä haluaa.

• avioero

Mikä sinun eroosi oli syynä?
      Ihmiset eroavat mitä erilaisimmista syistä. Eroon lienee aniharvoin myöskään yhtä syytä.
      Netistä juuri äskettäin luin artikkelin "Mietitkö avioeroa? Vastaa kysymyksiin:
      1) Oletko tehnyt kaikkesi liittoni pelastamiseksi? Oletko esimerkiksi hakenut terapiaa yksin tai yhdessä, ja onko puolisosi kiinnostunut vaikkapa parisuhdeneuvonnasta?
      2) Oletko valmis selviytymään yksinäsi, niin henkisesti kuin taloudellisestikin?
      3) Onko kulunut pitkäkin aika siitä, kun olette osoittaneet hellyyttä toisillenne? Esimerkiksi suukotelleet, hyväilleet tai pidelleet kädestä.
      4) Ärsyttääkö kaikki puolisossasi sinua?
      5) Riitelettekö lähes päivittäin?
      6) Nauratteko koskaan yhdessä?"

Omaan avioerooni oli älyttömän paljon syitä, enemmän kuin nämä 6. Noista kohdista nro 2 kiinnitin erityisesti huomiota: kun oli liitossakin selviydyttävä kaikesta yksin, niin henkisesti ja taloudellisestikin, niin ero oli tosiaan suuri helpotus. Auttoi jaksamisessa ja oikeisiin asioihin, kuten lapsiin keskittymisessä.

• fsdafaf

Me erosimme kun "kasvoimme erilleen", loppujen lopuksi emme vain olleet oikeat kumppanit toisillemme ja ei olisi pitänyt mennä edes naimisiin. Tuosta listasta kaikki menee kohdilleen paitsi kohta yksi. Olisi halunnut kääntää kaikki kivet terapiaa myöten, koska poikamme oli vasta 2-vuotias eron aikoihin. Vaimo oli siinä vaiheessa jo ihastunut toiseeen, joten hänellä ei ollut enää halukkuutta yrittää mitään. Toisaalta ymmärrän sen nyt kun olen itsekin taas rakastunut, eihän sille mitään mahda.

• YksiSyy

Pettäminen ja sen jatkoseuraukset.

• sorry

Minä petin, ja kerroin kaikkia tekosyitä lähtöön. Siis nainen ei voi hormooneille mitään.

• mietintääeronneena

Itse tunnen syyllisyyttä eroamisesta vaikka tiedän sen olleen omalta osaltani oikea ratkaisu. Kun kaikki oli kuitenkin hyvin mutta tulevaisuuden haaveet eivät hänen kanssaan pystyneet toteutumaan ja tunsin suhteen olevan enemmän kaveripohjalla niin päätin lähteä. Nyt olen myös tuntenut kateellisuutta ihmisille jotka ovat olleet yhdessä melkein parikymmentä vuotta...mikä sen määrittää kuka eroaa ja kuka ei. miksi uskalsin lähteä vaikka kaikki oli hyvin....

• mitähaaveita

tarkoitat?

• DNAn

15 vuotta yhdessä ja vuosiin mahtui hyviä ja huonoja hetkiä.. Kaipa siinä oli monia juttuja ja mikä mistäkin sitten johtui on vaikea sanoa. Lopputulos oli kuitenkin, että silloinen vaimo ei enää rakastanut minua ja taisi se löytää jonkun uudenkin tai Ainakin kauhean nopeasti oli uusi mies kuvioissa.

• Hyväksikäytetty

13 pitkää vuotta sairaalloista mustasukkaisuutta ja pihiyttä oli ihan riittävästi!

• Mä erosin reilut 2,5v sitten lapseni isästä, sillä perhe-elämä ei toiminutkaan vaikka hän niin vakuutteli. Hän teki yötyöpainotteista yövuoroa, joka meinasi siis sitä, että yöt oli töissä ja sitten aamut, päivät ja illat hän vain nukkui. Noin 2 tuntia ennen töihin lähtöä hän heräsi, veteli "aamukahviaan", luki uutisia netistä ja pelasi. Samaan aikaan minä yksin hoidin yösyötöt (niin siis imetyshän onnistui vain 3 viikon verran kunnes maito vain loppui ja jouduttiin siirtymään korvikkeeseen ja tuttipulloon), vauvan kaikki tarpeet koko vuorokauden ajan joka päivä, siivosin yksin, kävin kaupassa yksin lapsen kanssa, tein ruuat, maksoin vuokran ja laskut tileiltämme ja palkakseni sain vain valitusta ja riitelyä ja sehän tekikin oikein nannaa kun samalla vielä yritin hoitaa synnytyksen jälkeistä masennustani ja sappivaivoja (onneksi vaivojen syy selvisi ja sappirakko poistettiin). Tyttäremme oli 10 kk ikäinen kun muutimme eri osoitteisiin ja aluksi jännitti, mutta nyt olen onnellisempi kuin koskaan siinä parisuhteessa, jota kesti kaikkiaan reilut 7,5v.

• asssssssss

Et kyllä käynyt itse sentään tämän lisäksi töissä. Olisi pitänyt rankassa yövuorossa olevan miehenkin vielä tehdä vähintään puolet kotitöistä, niinhän sinä halusit!

• mummelimammeli22

Läski

• kahdenlapsi
        asssssssss kirjoitti:

Et kyllä käynyt itse sentään tämän lisäksi töissä. Olisi pitänyt rankassa yövuorossa olevan miehenkin vielä tehdä vähintään puolet kotitöistä, niinhän sinä halusit!

Ei sitä yötöiden jälkeen tarvitse iltaan asti nulkua, ihan normaali 7 h pitäis riittää jolloin jää myös aikaa muihinkin velvoitteisiin ja sosiaaliseen elämään.
        Ahdistavan kuulonen äijä.
        Ja ihan tiedoksi vain että ei vauvoja viedä vielä tarhaan ja lähdetä töihin. Äitit jää äityislomalle vauva ajaksi ja vauvan hoito on 24/7 työtä eikä siinä paljon itse silmiä ummisteta miten haluaa ja vaikka kuinka väsyttäis.
        Monet miehet haluaa osallistua vauvansa ja lapsensa hoitoon ihan vaativat sitä....niin ei ilmeisesti ollut Sheanyan suhteessa. Hyvä että erosi!

• Kiitos kahdenlapsi! On aivan totta mitä sanot tuosta nukkumisesta. Sen lisäksi ei pientä lasta voi kasvattaa tuollaiseen epäsäännölliseen elämänrytmiin.

Kommentin perusteella asssssssss:llä ei ole minkäänlaista kokemusta lapsen/lapsien kanssa elämisestä saatika vanhempana olemisesta eikä selvästikään ymmärrä tästä lapsiaiheesta mitään (ainiin joo, tällä hetkellä opiskelen lähihoitajaksi ja hoidan yksin koko talouden ja lapseni ja silti jotenkin kummasti ehdin nukkua normaalit yöunet ja kantaa vastuuni vanhempana kuten kuuluukin!).

Ja mitä tulee mummelimammeli22:n kommenttiin, on aika jännä miten joillakin ihmisillä on tuo "kyky" arvioida toisten ihmisten koko kroppa pelkästä kasvokuvasta. Kenties oma nassukka hävettää niin paljon, että ei kehtaa omalla naamallaan olla liikkeellä vaan raukkamaisesti piiloutuu anonyymiyden taakse ja sitten aukoo päätään niille, jotka uskaltavat olla sellaisia kuin ovat. Tosin ei kyllä nimeni ole Sheanya, mutta kyllä tuosta kuvasta tunnistaa, jos kadulla vastaan tulee.

• hkbvlkk

Se on mummeliin niin se on vakkaritrolli joks käyny paskomassa joka ketjun päähän.

• 30-vuotinen.sota

Ex-mieheni runsas juominen ja mielen sairaus, mustasukkaisuus, epäsiisteys, saituus. Jatkuvat känniläiset kotonani vapaapäivinäni, ei hetken rauhaa, vaikka olivatkin hyväntahtoisia ihmisiä.
      Kauan koitin suhdetta parantaa, mutta jos sitä yrittää yksin, niin ei ole toivoa paremmasta.
      Olen ollut onnellisempi nyt eron jälkeen kuin mitä moneen vuoteen.

• maijamyrskyluodolta

Tapasin viime vuosituhannella ihanan, komean, seksuaalisen, taiteellisen, vähän boheemin, älykkään miehen. Rakastuttiin (?), muutettiin yhteen asumaan viikon kuluttua ensi tapaamisesta. Saatiin kaksi kaunista, älykästä lasta.
        Minä kävin töissä, mies enimmäkseen vietti "taiteilijaelämää", hoiti kyllä lapset päivähoitoon / kouluun ja kävi kaupassa. Kotona minä laitoin ruokaa, siivosin, pyykkäsin, hoidin lapset, eläimet ja pihatyöt, maksoin laskut.
        Mies on edelleen ihana, älykäs, mutta alkoholisoitunut, monisairas ex-taiteilija.
        Ja meillä 30-vuotinen sota jatkuu...

• Onnellineneronnut

Yli 20 vuotta olimme yhdessä ja kyllähän siihen aikaan mahtuu vaikka ja mitä. Kummankin puolelta. Meillä eroon oli monia syitä. Noin 10 vuotta mietin eroa kavereiden ollessa sitä mieltä, että eroa jo. Mutta halusin itselleni tehdä selväksi, että kaikkeni olin yrittänyt ja etten tule myöhemmin miettimään että "olisiko sittenkin pitänyt tehdä/kokeilla tuota ja tätä".
      Lopulta en enää jaksanut katsella miehen juomista ympäri vuorokauden, maksaa kummankin laskuja omasta pussista, hoitaa samalla kahden lapsen kouluasiat, omat asiat ja miehen asiat ym. ym.

Erosta on nyt pari vuotta ja vaikka taloudellisesti tekee todella tiukkaa, niin mitään en kadu! Hoidanhan vieläkin lasteni asiat omieni lisäksi, mutta ainakin tiedän mikä on homman nimi. Ja nautin tästä "vapauden" tunteesta!

Ja onneksi olemme eron jälkeenkin hyvissä väleissä, ei tarvitse lasten kärsiä asiasta.

• mahdotontehtävä

Koska mikään ei riittänyt miehelleni. Tein mitä vaan ja miten vaan, niin aina olin tuhlari, laiska, saamaton, lihava, söin liikaa jne. Kummallista kyllä, en millään saanut ruokaa valmistumaan, ennen kuin olen ehtinyt edes töistä kotiin. Mies sitten odotti kiukkuisena kotona kun tulin kaupan ja tarhan kautta ja ruoka ei ollutkaan valmis jo että pääsisi salille lähtemään.

• mekkk

Saamaton mies j ei itse osanut ruokaa laittaa perheelleen ja lapsilleen kun ol aikaisemmin kototna kun naisensa.

• saariston

Akka muuttui lohikäärmeeksi..sanoin vain että jos ei kelpaa olla kanssani niin hae ero. Niinpä tuo lopulta sitten haki ja pääsin lohikäärmeestä eroon...

• Cava-Tiina

Mistähän syystä louhikäärmeeksi muuttui? itse olet tietenkin täysin viaton ja syytön tähän metamorfoosiin.

• pakkia

Kun mies on täysin luuseri, mitkään velvoitteet perhe-elämässä ei häntä omasta mielestään velvoita./koske.

• sonjaG

Halusin irti kotiorjan roolistani. Ymmärrettävästi ex-mies ei halunnut minusta eroon, joutuu duunaamaan nyt kaikenlaista uutta.

• Korpisetä

Kotona asuva naishenkilö muuttui melko pian lasten synnyttyä puolisosta ohjeita jakavaksi nalkuttajaksi, unohtaen täydellisesti parisuhteen olemassaolon. Luulotteli itselleen etten luuserina kykene mihinkään. Ja katinkontit, vapaana voin tehdä samat asiat nopeammin tehokkaammin ja mikä parasta, ilman jatkuvaa naputusta ja vähättelyä. Tähän talouteen ei tule enää ainuttakaan hellapoliisia, korkeintaan yöjalkaan tai päiväkahville mutta sen jälkeen saavat kävellä tuohon bussipysäkille kasseineen. Reppanaluuserimiehet, jättäkää ne hyysäävät eukkonne ajoissa, uusi elämä on moninkerroin mukavampaa, takaan sen. Olkaa rohkeita, pärjäätte mainiosti ilmankin!

• Oman_talouden_mies

Kiitos rehellisestä kannanotosta.
        Naisia on tullut runsaasti mutta saanut mennäkin tässäkin huushollissa. Kenenkään en ole antanut jäädä ja olen vaatinut siis, että naisella on oltava oma asunto.
        Pitkässä juoksussa olen tullut tulokseen, että eipä siitä naisesta ole muuta hyötyä kuin tyydyttämään seksuaaliset tarpeeni ja se on se kaiken a ja o.
        Olen toki antanut heille samanlaista (ainakin pyrkinyt antamaan) vastapalvelua. En sentään ole tunteeton että pitäisin naista jonain robottina. Ovathan he arvokkaita koska heillä on tussu.

• siemen
        Oman_talouden_mies kirjoitti:

Kiitos rehellisestä kannanotosta.
        Naisia on tullut runsaasti mutta saanut mennäkin tässäkin huushollissa. Kenenkään en ole antanut jäädä ja olen vaatinut siis, että naisella on oltava oma asunto.
        Pitkässä juoksussa olen tullut tulokseen, että eipä siitä naisesta ole muuta hyötyä kuin tyydyttämään seksuaaliset tarpeeni ja se on se kaiken a ja o.
        Olen toki antanut heille samanlaista (ainakin pyrkinyt antamaan) vastapalvelua. En sentään ole tunteeton että pitäisin naista jonain robottina. Ovathan he arvokkaita koska heillä on tussu.

No ei ole ihme ettet ole kelvannut pidemmässä juoksussa kellekään! Ilmeisesti olet aika moinen lutka mieheksi...tyydytys keppi vain naisille!
        Itse olet varsin aivoton ei kun arvoton vain kulli ja siemennesteesi kelpaa (jos nainen päättää raskaaksi ruveta, ja tietämättäsi tietenkin) ....voi ressukkaa...mutta niinhän luonto on kai tarkoittanutkin. Eläin naaraat usein lemppaa äijän parittelun jälkeen ja suuntaa muille maille jälkikasvuaan odottamaan ja yksin kasvattamaan. Mitäpä hyötyä miehestä oikeasti naiselle muuta on kuin heidän siemennesteensä? Suurimmaksi osaksi, ei mitään.

• sydänsuruja

Ex mies petti usein ,vaikka koskaan ei sitä myöntänyt ja sitten löysi uuden, jonka kanssa tahtoi jakaa loppu elämän. Minäkin olin toki tyytymätön omaan liittoon, en vaan osannut lähteä ajoissa. Ehdottomasti hyvä ratkaisu! Uuden elämän alku

• Bietro

Ex-vaimo joi ja petti säännöllisesti,ei oman tunnon tuskia.Hän teki tätä 28v.joka ainoana päivänä ollen poissa kotoa kunnes haettiin takaisin,yleensä makasi tajut kankaalla ilman alakerran vaatetusta jonkun kämpässä,ei kuulemma kannata pukea kun aina joku halusi hommailla niin näin oli kätevämpi.Yksi hyvä teko oli että sain häneltä poika lapsen ja Jouluna ei alkoholia,.?Voisin kirjoittaa todella paksun kirjan aiheesta,mutta lyhyemmin sanottuna jos vain tuumaa ettei mitään jäänyt kokematta ja pitkä avioliitto perustuu siihen etten löytänyt hänelle jotain huolehtijaa vaan ainoastaan sata naista seassa miehiä jotka olisisivat halunneet hakata hänet tai pistää hengiltä.

• Onhan_tarina

Mutta naithan sinäkin sitä vanhoilla liukkailla toisten jälkeen. Muuten et olisi kestänyt 28 vuotta. Kai se alapää oli paljaana kotonakin. Joiko itsensä kuoliaaksi?

• laskettelij

Minun vaimoni ei tykännyt.Koska harrastin hänen mielestä liikaa.Jo pikku poikana opin laskettelun.Ja sitäähän kavereiten kanssa useasti mentiin rinteeseen,Silloin kun siihen oli mahdollisuus.Ja vaimo sillä aikaa pyöri kapakoissa.Niin kauvan kun se tuli ilmi.Siittä se ero asiat lähti käyntiin.Nyt tänään olen erittäen onnellinen.On harratuksesta pitäävä uusi nainen.Nyt matkustelemme kahdestaan.Ja rinteessäkin peräkkäin menemme.

• elv3

ex mieheni petti minut ja ennen sitä vei terveyteni

• tuohustonni

kokemani väkivalta.

• itkusilmä

Arvostuksen puute, ei kiitosta kotitöistä ja huushollin pyöriyksestä. Enkä kai ollut luotettavakaan kun mies pimitti omat tulonsa lähes kokonaan ja mielellään maksatti minulla kaiken vaikka itse oli isompituloinen. Muutama erittäin itsekäs ja lapsellinen temppu jotka aiheuttivat minulle nöyryytystä sekä muutaman kerran kokemani väkivalta.

• tuulista

. Mies oli tavatessamme naivi mutta luotettava. Huonojen kokemusten jälkeen tuntui turvalliselta ja kello tikitti. Päädyin yhteen. Sain haluamani lapsen, mutta mies jatkoi naivia elämäänsä, soitteli äidilleen ja selosti kaiken perhe-elämästämme, lihoi, piereskeli, seksi unohtui, jankutti samoja juttuja, elämä kapeni yksinkertaiseksi ja tyhmäksi. Mies näki minut kodinhoitajana ja mikään ei naurattanut. Olisin tukehtunut ilman eroa.

• Laktoosipörräys

Naivi piereskelijä? Oli sulla kovaa!

• Jovuosiasitten

Tunteideni vähättely, vieraille ja suvulleen minusta valheiden kertominen, vkl katoamiset, lapsestaan välinpitämätön, kuvitteli että jäisin kotiäidiksi loppuiäkseni ja olisin kodinhoitajana ... Luuli että nainen olisi jollain tasolla huonompi ja alempiarvoinen kuin mies. Ei aina välittänyt ulkonäöstään, kun yhteen mentiin.,, ei siis yhtä syytä, vaan syykimppu Ü

• YksEronnuMies

ExVaimo kävi veitsellä kimppuun, toisella kerralla koitti tappaa itsensä.
      Toisin sanoen, kontrollointi ja väkivalta johti eroon.

• huruukko43

Ero on vaiheessa tyttöystävän liiallisten lääkkeiden sekä alkoholin käytön vuoksi ,,sekä siihen liittyvän oheistoiminta mm.epäluottamus ,mustasukkaisuus molemminpuoleinen tosin ,ei elämänhallinta yhtään ,lista on pitkä enkä sano itseäni mitenkään pulmuseksi ,mutta yksi ylitse muiden parisuhteen päättyvistä syistä on kunnioitus jokampäättyy niin sitten repee helvetti pikkuhiljaa ,joten aistitte suhteessanne sellasta hiipumista niin sitten äkkiä tekemään jotain !

• Naisen_väkivalta

Yksinkertasesti elämä meni tai kääntyi yllätten sille mallille että mun olisi pitänyt olla nöyrä palvelia toiselle, jopa työkin meni toselle sialle ja sekin sitten tuotti ongelmia moneella tapaa niin kotona kuin töissä. Kun asiasta yritti keskustella toinen tuumas vaan että minkä hän mahtaa sille että on sadisti ja nauttii siitä kun saa toisia(minä ja lapset) rääkätä mutta toisaalta ei kuitenkaan ottanut sitten itsestä vastuutaa vaan vetosi että hänessä ei ole mitään vikaa eikä hän tee mitään väärin joten sitä oli niinsanotusti naisen jatkivan henkisen välivallan uhri muutaman vuoden ja kun se ei tehonnut täysin niin siinä alkoi tulla mukaa se ruumillinenkin väkivalta joten siinä vaiheessa peli oli vihellettävä poikki ja erottava mutta sekään ei ollut helppo kun toinen ei osannut päästää niinsanotusti irti vaan olisi halunnut edelleen hallita minua. No se johti sihen että tuli pysyvä välirikko toisen kautta mikä oli harmi varsinkin lasten kantilta mutta jos toinen ei tahdo eikä halua ajatella lastenkin kannalta asiaa niin sellaisellehan ei voi mitään eikä häntävoi väkisin alistaa katsomaan asiaa muidenkin kantilta

• rouvas

Ei osanna keittää ukko kunnon sumppia vaikka monasti kättä pitäen opastin.

• Parempi_on_erotakin

Ymmärrän :) Tyydytti vain omat tarpeensa ja jätti sinut H-hetkeä vaille.

• Manitboys

Elätin vaimoani 7 vuotta. Siinä se. Nyt veloissa.

• kaikellaaikansa

toinen nainen miehellä, oli jo kestänyt vuosia kun paljastu.Ihmettelin kun mies ei lähtent minun kanssa minnekkään, ja halusi uuden kalliin auton johon en saanut mennä,mutta maksajaksi kelpasi.
      Väkivaltainen käytös kun ilmoitin eroavani, ja siihen loppu se story,kesti yhteensä 30 vuotta.

• lempukainen

Miksi lähteä renkeinpäiville pariaholle kun voi mennä. Hmm.....Herrainpäiville........sinkkuinkedolle.

• exmieskylläolen

paljastui että vaimo imi pomon munaa tienposkessa päivisin minun autossa ja sitten kotia tullessa pussaili minua ja lapsia yäk, no antoi se sille kyllä karvatoosaa ja kerran kuulemma ruokatunnilla antoi painaa sen hanuriin josta olin erittäin pahoillani

• exriidanhaastaja

Minä erään pomon ex. Ei tarvinne sellittää enempää syitä eroomme. Kerrassaan hienoa.

• hajallarikki

Pilkunviilaaja :(

• thinkpading

Kauan lähes kuoliaaksi vaiettu suksivikaraivo?

• Heiteija

Vaimon narsistinen ja epäluuloinen luonnehäiriö.

• kutina

Varmaan useimpiin erioihin on syynä sairaaloinen itsekeskeisyys ja tätä myöten pettäminen.

• poossu

Totta. Itsekeskeisyys ja sitten erittäin huonot auktoriteetti ongelmat ovat suomalaisen naisen paras salaseura riitti.

• DonJulli

Löysin toisen, paremman!

• immous

Syyni eroamiseen oli huumeiden käyttö ja asioiden vääristäminen ja epäuskottavuus mitä nainen käytti hyväkseen, minun yksinkertainen ajattelu ei antanut tilaa huomata moista hyväksikäyttöä. Aina sain huomiota vain seuraavaan huonoon kohteluun ja naisen itsepäisyys tempauksiin mistä ei ollut hyötyä tosiaan minulle.

• Avioero

Eron syy vaimon 77 vuotias äiti sairastui vaimo rupes omais hoitajaksi otti lopputilin vakituisesta työstä .riitti mulle omakotitalo meni myyntiin kun ei pystynyt mulle puolikasta maksamaan muuttivat anopin kanssa kerrostaloon meni puoli vuotta kun anoppi joutui palvelutaloon ex muija edelleen työtön asuu kaupungin vuokratalossa naapurina juoppoja maahanmuuttajia ei tunnu oikein viihtyvän kovasti olisi halukas muuttamaan minun luokseni mutta se on mennyttä en meinaa enää palata yhteen.... että näin meillä erottiin

• eiköläheisillämerkitystä

Vaimosi ryhtyi hoitamaan sinun äitiäsi ja sinä otit eron. En tietenkään tiedä kaikkea, mutta aika erikoiselta kuulostaa. Hänhän teki hyvää sinun äidillesi ja ajatteli tämän parasta?

• 10-10

Erosin koska vaimoni teki minusta ihmisen jota inhosin!

• kokovartalokyrpä

Syy löytyy joka aamu peilistä. Moikkaan sitä mulkkua joka aamu samalla kun kuuraan hampaitani. Mä joudun sen saman mulkun kanssa elämään ihan joka päivä, se nukkuukin samassa sängyssä.

• 7-9

Hoh hoo..ei se eroaminen ihan noin vaikeeta ole!!
        Aattele nyt hyvä ihminen ei siellä peilissä ainakaan taustalla pyöri se exä....

• kakkonen

Jaahas, mun syyni eroon oli mieheni YRITTÄJYYS. Minä olin ikuinen kakkonen ja kynnysmatto joka sai kaiken stressipaskan niskaansa. Jos firmalla meni hyvin, oli niin kova kiire että ei ehditty näkemään. Jos taas huonosti, sama juttu. Koskaan ei mitään seesteistä ja mukavaa. Seksielämä loppui myös lähes kokonaan yrittäjyyden alettua. Kuukausien taukoja seksissä ja sitten kun "sai" niin tietenkin se oli nopeesti ohi, eli itse ei saanut mitään. Ei lomia ja viikot reissussa jne. Anelin miestä lopettamaan yrittäjyyden, mutta ikuinen kakkonen olin. Harmittaa vieläkin ihan vietävästi että hyvä mies meni hukkaan. Mutta ymmärtäminen loppui minulta, tarvitsin elämän.

• korjaajatartar

Mies oli ihan perässä vedettävä, ihan kaikessa. En tiedä oliko hän tyhmä, laiska vai välinpitämätön, tai kenties niitä kaikkea yhtäaikaa. Sain mennä perässä ja tehdä korjata asioita hänen jäljiltään. Miten ihminen voi olla niin tyhmä, että laittaa vuosi toisensa jälkeen tyhjät purkit jääkaappiin, näin esimerkkinä. Selitys oli, että älä viitsi olla noin armoton ja että ei hän tavoilleen mitään mahda. Pahinta oli, että jos jokin asia oli meneillään rikki niin tästä hän ei sanonut mitään, niin rikkihän se sitten meni. Ihan täyttä huolimattomuuttaan siis ja kaikkiallehan en ehtinyt.

Minä olin korkeammin koulutettu ja paremmin tienaava. Yksi tahtoi vain istua peukku perseessä ja tuijottaa sarjoja tietokoneelta. Mikään aktivointi ei auttanut, teki pahaa katsoa kun yksi lappaa herkkuja naamaan ja hukkaa elämänsä jonninjoutavuuksiin.

Talohan on minun, joten palautin miehen takaisin äitinsä luokse kasvamaan, liki nelikymppinen pikkuvauva se. Nyt olen korjannut taloa ja vieläkin löytyy yllätyksiä sieltä täältä - ai että kahvi oli kaatunut ja etkä rättiä ole saanut käteesi. Nurkka nurkalta järjestelen omaa kotia uudelleen, siivoan ja korjaan, ennenkaikkea todellakin korjaan.

Pahinta kuitenkin ehkä oli se, että kun hänhän oli sitten herra talossa, niin hänen päänsä mukaan piti mennä. Kaunis pyytäminen, vähemmän kaunis pyytäminen, vaatiminen, ehdottaminen, suostuttelu, asioiden ääreen johdattelu, ... -- kaikki oli nalkuttamista. Mutta myöskin tyhmyys oli ihan liian lävitse tunkevaa, toisella ei kertakaikkisesti ollut kykyä tai halua kriittiseen ajatteluun. Kun hän oli herra talossa, niin hänen sanaansahan piti kunnioittaa, laukoi sitten ihan mitä tahansa typeryyksiä kuin mikäkin persu/muutospuolue ikään.

Kaksi tangoon tarvitaan, joten kai tässä vakka oli kantensa valinnut. Joka päivä katson itseäni peiliin ja kysyn itseltäni, että miksi olin niin tyhmä ja hukkasin elämästäni arvokkaita vuosia sellaiseen turhuuteen. Miksen silloin nähnyt tätä silloin aikanaan, suhteen alkuaikoina, en tiedä. En todellakaan tiedä. Hän oli yhtä rauhallinen kotihiiri kuin minäkin ja luulin fiksuksi. Ei ollut. Ei todellakaan ollut. En tiedä uskallanko enää ketään katsella, koska nyt tuli takkiin liian pahasti.

• sinulletäydellinen

Olet tyypillinen hanhiemo joka omalla toiminnallaan häätää muut elämästään. Olet olevinasi aina oikeassa ja parempi kuin muut, surullista. Toivottavasti löydät jonkun peräkamaripojan itsellesi paimennettavaksi, niin juuri paimennettavaksi koska luonteesi on toisen ihmisen paimentaminen. Sillä aikaa kun se oikea löytyy, voisit koittaa kiskoa päätäsi perseestäsi, raittista ilmaa osaa arvostaa kunsitä pääsee hengittämään.

• korjaajatartar
        sinulletäydellinen kirjoitti:

Olet tyypillinen hanhiemo joka omalla toiminnallaan häätää muut elämästään. Olet olevinasi aina oikeassa ja parempi kuin muut, surullista. Toivottavasti löydät jonkun peräkamaripojan itsellesi paimennettavaksi, niin juuri paimennettavaksi koska luonteesi on toisen ihmisen paimentaminen. Sillä aikaa kun se oikea löytyy, voisit koittaa kiskoa päätäsi perseestäsi, raittista ilmaa osaa arvostaa kunsitä pääsee hengittämään.

kvaak kvaak sullekin.

Pointti on se, että en ota enää ketään tähän paimennettavaksi, vaikka ottajia olisikin. Ja niitä olisi.

Minäkin arvostan raitista ilmaa, ihan noin alkutekijöiksi joudun remppaamaan kotia, koska entinen puoliso aiheutti toiminnallaan kosteusvaurioita. Että siinä sinulle "pikku nipottamista".

• Jos toinen vain tekee töitä avioliiton eteen (=minä) niin eihän se johtanut kuin eroon.
      Kyllä molempien pitää sitoutua 100%, jos halutaan, että liitto säilyy.

• Kömpelöpentti

Kerrotko ihan lyhyesti, miten hoidit liittoasi ja olit se ihanampi osapuoli mutta päädyitte kuitenkin eroon? Mikä mahtoi johtaa siihen että toisesta tuli suhteessa se passiivinen osapuoli, muistitko olla ihana puoliso myös vaikeina aikoina vai tuliko sinusta kenties ehtoja ja määräyksiä jakeleva kalkkuna? Yleensähän käy niin että varsinkin lapsien syntyessä perheeseen, miehestä tulee automaattisesti tarpeeton paha joka ei kykene tekemään mitään oikein ja hänen kömpelöt yritykset tyrmätään mikä johtaa syrjäytymiseen suhteessa. Paskaako sitä tuppaantuu kun ei kuitenkaan osaa olla mieliksi?
        Käy ihan peilin edessä kysymässä itseltäsi, oliko kenties näin? Kaikella kunnioituksella toki.

• korjaajatartar
        Kömpelöpentti kirjoitti:

Kerrotko ihan lyhyesti, miten hoidit liittoasi ja olit se ihanampi osapuoli mutta päädyitte kuitenkin eroon? Mikä mahtoi johtaa siihen että toisesta tuli suhteessa se passiivinen osapuoli, muistitko olla ihana puoliso myös vaikeina aikoina vai tuliko sinusta kenties ehtoja ja määräyksiä jakeleva kalkkuna? Yleensähän käy niin että varsinkin lapsien syntyessä perheeseen, miehestä tulee automaattisesti tarpeeton paha joka ei kykene tekemään mitään oikein ja hänen kömpelöt yritykset tyrmätään mikä johtaa syrjäytymiseen suhteessa. Paskaako sitä tuppaantuu kun ei kuitenkaan osaa olla mieliksi?
        Käy ihan peilin edessä kysymässä itseltäsi, oliko kenties näin? Kaikella kunnioituksella toki.

Mikäs sinua noin riepoo, eikö kalkkuna ole antanut pesää tms?

• syntyessä
        Kömpelöpentti kirjoitti:

Yksin ei voi hoitaa liittoa, mutta yksin voi yrittää jatkaa liittoa ja ymmärtää. Sehän siinä pikkuhiljaa jurppimaan alkaa, kun toinen ei osallistu mihinkään, ei tee mitään. Varsinkin lasten syntyessä odottaisi, että mieskin osallistuisi jotenkin jälkikasvunsa hoitoon. Kun miehestä tulee "hoidettava" lasten rinnalle, ei sitä normijärkinen nainen hyväksy, ei jaksa. Miesten on ihan turha valittaa, että vaimo kyllästyi. Oma vika.

• Kömpelöpentti

Heh, taisi osua arkaan paikkaan :)

• Kömpelöpentti kirjoitti:

Meidän liitto loppui siihen, että mieheni ei tehnyt töitä sen eteen ja tällöinhän liitto väljähtyy. Ikävä sikäli, koska taidan olla nk yhden miehen nainen, enkä usko, että enää vanhemmalla iällä ketään kumppanikseen löytää. Edelleen minulla on tunteita miestäni kohtaan, mutta järki voitti ja ymmärsin, että ei se mihinkään muutu ja erottiin ja olen onnellisempi yksin kuin onneton kaksin.

• Turha.toivo
        Anna-Irmeli kirjoitti:

Meidän liitto loppui siihen, että mieheni ei tehnyt töitä sen eteen ja tällöinhän liitto väljähtyy. Ikävä sikäli, koska taidan olla nk yhden miehen nainen, enkä usko, että enää vanhemmalla iällä ketään kumppanikseen löytää. Edelleen minulla on tunteita miestäni kohtaan, mutta järki voitti ja ymmärsin, että ei se mihinkään muutu ja erottiin ja olen onnellisempi yksin kuin onneton kaksin.

Juu, et tule ikinä löytämään mitään liitonhoitelijaa.

• oolaturvokki

Minä kyllästyin eksän juomiseen ja peliin joka siiven liittyi niinä taukoina joina hän ei juonut. Yhteistä elämää elettiin yli 20 v. joten ihan heti en lyovuttanut. Olisi vaan pitänyt uskoa hieman aiemmin... Siis juopottelua, yöpoissaoloja, kotiintultua syyttelyä, mykkäkoulua, krapulaa. Sitten katumus ja hetkittäinen parannus, ja juuri kun aloin uskoa että hyvin tämä menee, hommq taas alusta. Ennen juopotteluputkea piti tietysti lietsoa riita jostakin tyhjästä,sehän oikeutti juomaan...kaikki tietysti minun syytäni. Erosin nelisen vuotta sitten enkä hetkeäkään ole katunut. Kumma kyllä tulen myös rahallisesti paremmin toimeen vaikka tienaan yksin, elätän kaksi lastani, elatusmaksuista ei tietoakaan.

• JätettyX

Olin vuosikymmenen alusta suhteessa naiseen ja painin esimerkiksi suhteen jatkuvuuteen liittyvissä ongelmissa. Tein erittäin suuria aineellisia, elämäntapoihin ja omaan viitseliäisyyteen liittyviä uhrauksia hänen vuokseen, päivittäin. Ja ne olivat oikeasti suuria uhrauksia ja tekoja, joita hän myös arvosti suuresti. Hän perui häät, koska syksyn mittaan kohtelin nyt siis ex-kihlattuani stressaantuneena ikävästi ehkä noin kerran viikossa viimeaikaisen paineen takia (toki aiemmatkin vastaavat tapahtumat vaikuttivat).

Hyvin hoidettu workload ja henkiset dilemmat vaikuttivat käytökseeni. Hän taas ei laittanut minua etusijalle suhteessa kavereihinsa tai perheeseensä, vaikka minulla on ollut viime aikoina oikeita syitä pyytää jonkinlaista huomiota, mikä oli merkittävimpiä syitä näihin "purkauksiini". Mutta tein kyllä suhteessa virheitä, jotka kaduttivat silloin ja kaduttavat ennen kaikkea nyt. Tein niitä suhteen mittaan paljon, mutta mielestäni myös kehityin. Syitä tuoreempiin virheisiini olivat lisäksi viimeaikainen tupakoinnin lopettaminen, lääkityksen aloittaminen ja juomisen yhteydessä nautituista nikotiineista koituneet vieroitusoireet (älkää polttako humalassa).

Pyysin anteeksi aina, kun käyttäydyin ikävästi. Otin myös paineita hänen päivittäisestä auttamisestaan ihan kaikissa asioissa. Hän oli minulle aina vaativa ja joskus ikävä, mutta en nähnyt sitä mitenkään kovin raskaana pidemmällä tähtäimellä. Tein avioliittoon pääsystä tämän naisen kanssa niin suuren tavoitteen, että terveyteni järkkyi enkä voinut keskittyä omiin asioihini.

Lopetin myös asioita, joista nautin (mm. päihdekäyttö, pelaaminen, pukeutuminen, kotikaupungissa asuminen, kompromissi opiskelupaikan suhteen). Liityin myös kirkkoon ja kävin hänen kanssaan useita kertoja jumalanpalveluksissa. Olemme eläneet kokoajan "tilapäistä" elämäntilannetta kahden kaupungin välillä (opiskelut työ), ja minä uskoin (ja uskon yhä) voivani muuttaa äkkipikaisuuttani, kunhan olisimme saaneet pysyvämmän elämäntilanteen.

Ex-kihlattuni on kuitenkin perfektionistinen henkilö, eikä hän voinut riskeerata tulevaa avioliittoansa. Suhde ei jäänyt todellakaan rakkaudesta tai seksuaalisesta himosta kiinni. Tai siitä, etten olisi ollut hyvä elättäjä.

Tavallaan ymmärrän exääni, mutta olen pudonnut tyhjän päälle, käyttänyt aikani ja rahani häneen, etääntynyt toisen kaupungin kavereistani jne. Olisi pitänyt elää enemmän omaa elämää. No, toivottavasti hän löytää itselleen miehen, joka täyttää perfektionistisen ihanteen, jossa naisen tarpeet ovat lähtökohtaisesti tärkeitä ja miehen tarpeet taas nähdään usein ongelmallisina. Tällaisen mallin hän on saanut kotoaan. Hän on myös sanonut, että tällaista suhdetta etsii. Ero on molemmille vakava paikka.

Tietenkin se v******isi, jos hän päätyykin yhteen toisenlaisen miehen kanssa.
      Luulen, että hän kuitenkin pysyy todennäköisessä tulevassa avioliitossaankin vähintään yhtä vaativana, haluaa pitää oman (lääkäri) uransa ja niin ikään saada paljon lapsia.

Tuleva elämä tuntuu ihan v***n oudolta ja tyhjältä, mutta pidän exäni toimintaa ymmärrettävänä, joskin kannaltani valitettavana. Nyt sentään minulla on mahdollisuus keskittyä omaan uraani, eikä tarvitse ottaa asuntolainaakaan, kun on jo hyvä velaton kaksio.

Kai se on sitten jatkossa duunia ja sellaista, uuden kumppanin metsästys on vähän niin ja näin, mutta mielestäni naisen ja miehen asuminen yhdessä on aika ideaali. Ehkä pitää tyytyä vähän vähemmän "tasokkaaseen" naiseen ja ehkä se tuo mukanaan tasapuolisemman elämän. En tosin valinnut tätä naista minkään tasokkuuden takia, vaan koen rakastuneeni hänen salamana tavattuani hänet. Hän oli silloin ihan erilainen ja varattu, eikä ehtinyt sinkkuna olla oikein hetkeäkään.

M25

• seonkokonaisuus

Minun korvaani äkkipikaisuutesi särähti. Olet ilmeisesti perheen perustamisiässä ja perhe vaatii pitkää pinnaa ja jaksamista. Juttusi kuulosti, että sinulla on käytöksesi kanssa ongelmia ja niihin kannattaisi hakea apua ennen seuraavan suhteen aloittamista. Kumppanisikaan ei kuulostanut järin mukavalta, joten turhaan varmaan haikailet hänen perään, se mitä voit tehdä on vaikuttaa itseesi ja elämääsi.

• Äkkipikainenko
        seonkokonaisuus kirjoitti:

Minun korvaani äkkipikaisuutesi särähti. Olet ilmeisesti perheen perustamisiässä ja perhe vaatii pitkää pinnaa ja jaksamista. Juttusi kuulosti, että sinulla on käytöksesi kanssa ongelmia ja niihin kannattaisi hakea apua ennen seuraavan suhteen aloittamista. Kumppanisikaan ei kuulostanut järin mukavalta, joten turhaan varmaan haikailet hänen perään, se mitä voit tehdä on vaikuttaa itseesi ja elämääsi.

Mielestäni käytösongelma liittyi suurilta osin vastuuseen ja syyllistämiseen, jota oli enemmän kuin keskiverto perheenisällä. Äkkipikaisuus oli aika satunnaista, enkä voisi kuvitella kohdistavani sellaista lapsiin. Myös kumppanillani oli vastaavia ongelmia, mutta eikö ongelmia voi ratkaista kihloissa? Miksi kaiken pitää olla täydellistä, kun ei niitä lapsiakaan olisi vielä 3 vuoteen ollut tulossa? Ja miksi hän suostui kanssani kihloihin vain peruakseen häät, joita oli jo suunniteltu ja niihin oli käytetty rahaa? Väitän, että tämä elämäntilanne on 50 % stressaavampi kuin mikään tuleva.

• Äkkipikainenko
        Äkkipikainenko kirjoitti:

Mielestäni käytösongelma liittyi suurilta osin vastuuseen ja syyllistämiseen, jota oli enemmän kuin keskiverto perheenisällä. Äkkipikaisuus oli aika satunnaista, enkä voisi kuvitella kohdistavani sellaista lapsiin. Myös kumppanillani oli vastaavia ongelmia, mutta eikö ongelmia voi ratkaista kihloissa? Miksi kaiken pitää olla täydellistä, kun ei niitä lapsiakaan olisi vielä 3 vuoteen ollut tulossa? Ja miksi hän suostui kanssani kihloihin vain peruakseen häät, joita oli jo suunniteltu ja niihin oli käytetty rahaa? Väitän, että tämä elämäntilanne on 50 % stressaavampi kuin mikään tuleva.

Äkkipikaisuus tarkoittaa siis esim. tekstiviestiä, jolla tivaa vastausta johonkin asiaan "????" tai tekstiviestiä, jossa ihmettelee, ettei saa vastausta tärkeään asiaan laittamalla viestin "mitä hittoa nyt". Näitä oli silloin tällöin, mutta sangen raskasta on tuollaisen takia dumpata uudenvuoden aattona.

• Äkkipikainenko
        Äkkipikainenko kirjoitti:

Äkkipikaisuus tarkoittaa siis esim. tekstiviestiä, jolla tivaa vastausta johonkin asiaan "????" tai tekstiviestiä, jossa ihmettelee, ettei saa vastausta tärkeään asiaan laittamalla viestin "mitä hittoa nyt". Näitä oli silloin tällöin, mutta sangen raskasta on tuollaisen takia dumpata uudenvuoden aattona.

Nekin liittyivät yleensä tilanteisiin, joissa kihlatun sovinnaisuus mm. kavereita ja perhettään kohtaan meni tarpeideni edelle (en halua käyttää tässä tilanteesa puhelinta). Tällaista oli satunnaisesti syksyn aikana, koska työmäärä on ollut suuri. Lisäksi vihaan pohjoista kaupunkia, jossa asuimme ja jonne olin hakenut opiskelemaan hänen takiaan kuusi vuotta sitten.

• seonkokonaisuus

En ota kantaa äkkipikaisuuteesi, kun en siitä tiedä. Tuskin nyt mitkään tekstiviestit ovat syynä, tosin en tiedä oletko toista parjannut pahasti tai muuta. Tekstistäsi tulee koko ajan uusia juttuja (trolli?), mutta pointtini oli, että voit muuttaa omaa käytöstäsi ja tietysti kertoa asiat mitkä sinusta tuntuu ikävältä sille toiselle osapuolelle tai siis eihän sinulla sitä ilmeisemmin enää ole.

• tylkdyulx

Uhrautuminen ei kannata. Ei parisuhteen vuoksi, eikä minkään muunkaan asian. Hyvä parisuhde ei perustu uhrautumiselle. Teillä on varmasti ollut jo aikojen alusta aivan väärät perusteet parisuhteelle.

• äkkipikainenko
        seonkokonaisuus kirjoitti:

En ota kantaa äkkipikaisuuteesi, kun en siitä tiedä. Tuskin nyt mitkään tekstiviestit ovat syynä, tosin en tiedä oletko toista parjannut pahasti tai muuta. Tekstistäsi tulee koko ajan uusia juttuja (trolli?), mutta pointtini oli, että voit muuttaa omaa käytöstäsi ja tietysti kertoa asiat mitkä sinusta tuntuu ikävältä sille toiselle osapuolelle tai siis eihän sinulla sitä ilmeisemmin enää ole.

Kyllä ne tekstiviestit ym. tämäntyyppinen olivat syynä

• seonkokonaisuus

Ai että livenä olit ihan ok, mutta lähettelit ilkeitä tekstiviestejä kihlatullesi. Joopa, joo ja murot juttelee.
        Monessa asiassa puhuit tosiaan myös uhrautumisesta ja olen samaa mieltä tuossa edellisen kirjoittajan kanssa, että ei pidä uhrautua. Asiahan on aina myös niin, että se mitä joku pitää uhrautumisena niin joku toinen pitää toisen huomioimisena. Eli kysymys on miten asian koet. Tuollaisella asenteella et kyllä ihmissuhteissa paljoa saavuta.

• vituttaakovituttaa

Päihdeongelma. Kaikki muu sujui oikein hyvin. Edes rakkaus ei näivettynyt. Suhteeseemme tuli kuitenkin kolmas osapuoli: Kuningas alkoholi. Jollei päihdeongelmainen itse motivoidu raitistumaan, niin mitään ei oletehtävissä hänen hyväkseen. Eikä ole mieltä haaskata kahden ihmisen elämää tuohon taisteluun.

• kerran_eronnut

Eipä tuohon apn kysymykseen ole vain yhtä vastausta. Jokainen eroaa omista syistään.
      Minä erosin sen takia kun miehen luonne muuttui täysin vieraaksi. Hänestä tuli väkivaltainen eikä hän suostunut hakemaan apua lääkäriltä, ei pakottamallakaan. Lähdin siinä vaiheessa kun tuli toisen kerran nyrkistä. Myöhemmin hänellä diagnosoitiin Alzhaimer ja hän joutui hoitokotiin jo alle 50 vuotiaana ja kuoli pois, mutta eipä se diagnoosi olisi meidän avioliittoa pelastanut. Mies muuttui täysin eri ihmiseksi.

• hyväuskoinenhölmö

Siihen se usein päättyy myös, kun miehellä ollut jo toinen nainen vuosia ja sitä ei kyllä anna anteeksi ihan noin vaan, on se petos tavallaan.

• heppuoon

Kyllä pitkässä suhteessa ehtii oppimaan toisesta sen nurjankin puolen...taiteiltu ollaan. Erostakin ollaan puhuttu enemmän kuin kerran ja tällä hetkellä lapsi ja yhteinen koti on se liima mikä pitää yhdessä. Kumpikaan ei tahdo oikein toisen kosketusta seksistä puhumattakaan, viimeisestä yhdynnästä melkein vuosi.

• Kepsu6333

En olisi halunnut erota, eikä kai puolisokaan, mutta hän oli tullut tulokseen ettei halua lapsia ja tämä tuli kynnyskysymykseksi väliimme. Kaikki oli tosi hyvin, rakastettuni ja suhde toimi...

• Niputus

Epäluotettava ja riippuvainen puoliso: pettäjä ja viikonloppuholisti. Ja laiska ja osaamaton. Huono sängyssä. Itsekäs. Oma napa aina päällimmäisenä. Tuhlari. Onhan tossa nippu syitä.

• Enolepitänyt

Ei olisi alunperinkään pitänyt kimppaan mennä. Ahdisti koko touhu ja helpotus oli valtava, kun eroon pääsi!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2214
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1740
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1425
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      108
      1247
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1219
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe