Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kamuttaja
kamuttaja
kamuttaja
Vapaa kuvaus
Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu
Aloituksia
170
Kommenttia
5349
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Todellakin+minulla+oli+kaksi+mummoa,+isän+äiti+ja+äidin+äiti.
Olen+varma,+että+99,999...%+ihmisillä+on+kaksi+mummoa.
On+todella+outoa,+että+se+on+jonkun+mielestä+ihmeellistä.
27.10.2016 19:07
Onhan+niitä+kirkonkelloja+kätketty+Pielisjärvelläkin,+mutta+minullakaan+ei+ole+tietoa+mihin.
Luulen+kyllä,+että+ne+ovat+olleet+nykyisiin+verrattuna+aika+pienikokoisia+melkein+vellikellon+kokoisia.
Historiallisesti+varmaan+hyvinkin+arvokkaita.
Kirkon+muuta+omaisuutta+on+myöskin+piilotettu+vainojen+lähestyessä.
Tämän+muun+omaisuuden+kätköalueesta+oli+vanhoilla+muistitietoa,+mutta+ei+tarkkaa+paikkaa,+mutta+alue+oli+tiedossa.
Nämä+jotka+puhuivat+alueesta+olivat+syntyneet+lähempänä+vuotta+1850+kuin++vuotta+1900.
Tiedon+alueesta+vien+mennessäni,+sitä+en+laita+muisteloihini,+jotka+olen+luvannut+luovuttaa+kotiseutuyhdistykselle.
27.10.2016 19:03
Vai++on+taas+fagdaa,+mutta+se+taitaa+olla+sittenkin+figdiota.
25.10.2016 23:15
Otan+sen+verran+kantaa,+että+lammen+alkuperäinen+vanha+nimi+on+tosiaan+Pakarilanlampi.
Se+on+ikivanhoissa+papereissa.
Kun+Riikoset+muutti+lammen+ympärille,+siitä+tuli+Riikolanlampi.
Se+on+Rantalan+ja+Sorsalan,+sekä+Saavanniemen+välissä.
25.10.2016 23:14
Tuohon+Kauppayhtiön+Turuseen+lisään,+että+oli+siellä+myös+Veikko+Turunen,+arvoltaan+lihamestari.
Löytyi+arkistostani,+kun+nyt+sitä+selailin.
25.10.2016 23:11
Minun+mummoni+ovat+kuolleet+jo+kymmeniä+vuosia+sitten.
25.10.2016 23:09
Ai+se+oli+niin+varhain+kun+kävit+Lahjan+luona,+no+silloin+ei+Markus+ollut+tosiaan+syntynyt.
Tiesit+hyvin+suvun+historiaa,+eikä+siinnä+ole+korjaamista.
Kauko+Kajo+oli+monien+sukuuni+kuuluvien+hyvä+ystävä,+ja+silloin+oli+hätä+suuri+kun+kerrottiin+Kaukon+harhautuneen+Venäjälle,+onneksi+palauttivat.
Lauri+on+syntynyt+1945.
Hänestä+tuli+toimitusjohtaja,+isohkoon+yritykseen,+muistelen+hänen+olevan+osakaskin+siinnä,+en+ole+100+%+varma.
Oli+kuulemma+erikoisen+kiltti+ja+hyvä+oppilas+koulussa,+hänen+opettajansa+kertoman+mukaan.
Hänen+1+ja+2+luokan+opettaja+oli+meidän+perheen+hyvä+tuttu.
25.10.2016 23:07
Siinäpä+sinulle+aivotyötä,+mitkä+alat+liittyy+toisiinsa.
Voin+hieman+jelpata,+että+niitä+on+todella+paljon.
24.10.2016 21:28
Markus+Kajo+on+asunut+ainakin+osan+lapsuudestaan+Joensuun+lähellä+(voi+olla+Vuonislahtikin)+ja+osan+jossain+Pohjanmaalla,+oman+kertomansa+mukaan.
Vai+on+Ikosen+mökki+jo+hävinnyt.
24.10.2016 21:24
Ei+välitetä+räkänokista.
Olen+varma+ettei+muista+nimeä,+koska+hän+on+jo+varmaan+sitä+ikäluokkaa,+että+jos+joku+nimi+n+kadonnut,+niin+se+pysyy+kadoksissa.
Älä+välitä+vaikka+ulosanti+ei+ole+mielestäsi+hyvä,+niin+kirjoita+vain+silti.
Sinulta+löytyy+varmasti+uutta+tietoa,+ja+uusia+ulottuvaisuuksia,+näihin+juttuihimme.
Kirjoita+ihmeessä,+äläkä+arkaile.
24.10.2016 19:45
Ei+oikein+vaikuta+Markun+tyyliseltä,+ettei+vain+joku+olisi+laittanut+sitä+varten,+että+saa+mollata+Markkua.
24.10.2016 19:15
En+ole+onneksi+syyllistynyt+koulukiusaamiseen,+enkä+ole+Kimmokaan,+enempää+kuin+Pekkakaan.
"Urheilukadulta"+hei+vaan.
En+tiedä+muisteleeko+ukkisi+juuri+minua,+mutta+olin+aika+paljon+kirjastossa,+ja+olin+ahkera+lainaaja.
Todellakin+luin+ja+urheilin+paljon,+sekä+samoilin,+joten+nekin+pitää+paikkansa.
Opiskellut+olen+Suomessakin+useammalla+paikkakunnalla+hieman+eri+aloja,+jotka+kuitenkin+liittyy+yhteen.
Yksi+pyyntö,+jos+ukkisi+muistaa+nimen,+niin+älä+laita+sitä+tänne.
Jos+hän+saa+päähänsä+nimen,+niin+silloin+hän+muistaa+myös+urheilulajini,+ja+mitä+muuta+tein+kuin+tarkistelin+asfaltteja.
Jos+hän+muistaa,+niin+kerro+nämä+kaksi,+ja+lupaan+vastata+rehellisesti+olenko+se+minä.
Nimi+jääköön+salaisuudeksi.
24.10.2016 19:12
Vai+olit+silloin+tällöin+Kajolassa.
Heillä+oli+kasvattipoika+josta+tuli+melkoinen+yhteiskunnallinen+tekijä+L+P.
Tapasit+varmaan+hänetkin+siellä.
Myös+julkkis+Markus+Kajo+vietti+siellä+lapsena+kesäisin+pitkiä+pätkiä,+hän+itse+kertoi+minulle+tämän.
Kauko+Kajo+muistaakseni+40-+luvun+lopulla+oli+hiihtoretkellä+lähellä+rajaa,+ja+eksyi+pimeässä+Venäjän+puolelle.
Kesti+aikansa+ennen+kuin+päästivät+takaisin+Suomeen.
Kauko+oli+30-+luvun+poikia.
Noista+Kurapuron+jälkeisistä+rakennuksista+joku+kyseli,+tässä+tietoa.
Mainittu+Mikkosen+talo+oli+ennen+Kurapuroa+ja+oli+aikalaisekseen+hyvä+talo.
Heti+Kurapuron+jälkeen+oli+oikealla+Ikosen+mökki,+joka+oli+aika+pieni+ja+harmaa.
50-+luvun+alussa+kun+puron+siltaa+korjattiin+kesällä,+niin+miehet+hakivat+juomaveden+heidän+pihakaivostaan.
Se+mökki+vaihtoi+omistajaa+myöhemmin+moneen+kertaan,+liekö+enää+pystyssäkään.
Vasemmalla+puolella+oli+100+m+sillasta+Reino+Riikosen+(Peltoniemi)+maatila,+ja+siitä+seuraava+samalla+puolella+Jussi+Riikosen+(Haapaniemi)+maatila.
Oikealla+puolella+ei+ollut+mökkejä+ennen+kuin+vähän+ennen+Sorsalan+risteystä+Juho+Rissasen+mökki.+
Hieman+ennen+niitä+oli+murahaudat+jotka+olivat+alueen+nuorten+luistinratana.
Aikoinaan+jouduin+työhöni+liittyen+liikkumaan+silläkin+suunalla,+ja+minun+kuului+tietää+ja+tuntea+asukkaat.
24.10.2016 18:58
Tuo+oli+tosi+hyvä+lohkaisu+ja+huippuhyvä+ohje+"kellukoot+kelmit+liemessään",+joten+siirrytään+sille+linjalle.
Venäläinen+sananlasku+"karavaani+kulkee,+koirat+haukkuu,+karavaani+kulkee".+
Annetaan+"asiakaravaanin"+kulkea,+koirat+haukkukoot,+sillä+sehän+on+koiran+tehtävä.
23.10.2016 21:33
Kyllä+Nomikäänsheriffi+on+todella+taitava+kirjoittaja,+ja+kirjoittaa+100+%+asiaa.
Kyllä+täällä+pitäisi+jotain+valvontaa+olla,++mutta+sitä+on+turha+toivoa.
23.10.2016 21:30
Paljon+on+minunkin+tietoutta+vanhoilta+kuultua.
Olin+ehkä+erilainen+pieni+poika+kuin+yleensä+pojat+ovat.
Minua+kiinnosti+kovasti+kaikki+vanhat+asiat+ja+varmaan+siksi+niitä+jäi++mieleeni.
Noista+viljareissuista,+Japanin+sodasta,+kaukopartioista+ja+monesta+muusta+olen+kuullut+mukana+olleilta.
Hyvä+oli+kommenttisi+Nomikäänsheriffi.
23.10.2016 21:22
Aarne+Purolasta+pieni+erikoinen+yksityiskohta.
Hän+oli+erittäin+kova+syömään+kananmunia.
Heille+vietiin+joka+viikko+yli+2+kiloa+kananmunia,+ja+he+molemmat+söivät+vaimonsa+kanssa+joka+päivä+3+-+4+kananmunaa+päivässä.
Heille+kelpasi+vain+yhden+tuottajan+tuomat,+tällä++oli+vain+12+kanaa,+2+lehmää+ja+pari+sikaa.
23.10.2016 21:15
Kannattaa+tosiaan+lukea+jos+saa+jostain+käsiinsä.
Pielisjärven+historia+on+todella+laaja+ja+värikäs.
Kuitenkaan+noissa+kirjoissa+ei+ole+läheskään+kaikkea.
23.10.2016 21:01
En+ollut+Lieksassa+ollessani+yhdessäkään+näytelmässä.
Silloin+kun+kiersin+näyttelemässä+mm.+Kontiorannassa+asuin+aivan+muualla.
23.10.2016 20:46
Häviäminenkin+on+taitolaji+jota+toiset+ei+opi+ikinä.
Minulla+on+elämässä+paljon+häviöitä,+voittoja,+tasapelejä+ja+ratkaisemattomia.
Kaikki+on+kuitenkin+katoavaa+joita+ei+kerran+mukaansa+saa.
23.10.2016 20:42
148 / 268