Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kamuttaja
kamuttaja
kamuttaja
Vapaa kuvaus
Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu
Aloituksia
170
Kommenttia
5349
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+ole+taskuja,+olen+nähnyt+sen+ihan+itse.
Olin+tässä+joku+aika+sitten+laittamassa+arkkuun+syöpään+kuollutta+vanhaa+oikein+hyvää+ystävääni.
Oli+se+karu+hetki.
23.08.2016 19:46
No+niinhän+se+oli,+tunnustan+muistaneeni+väärinpäin,+vaikka+olen+käynyt+paikallakin.
Hyvä+kun+korjasit.
Paikan+omista+nyt+kaksi+veljestä,+jotka+ovat+hyviä+tuttaviani+aivan+muista+yhteyksistä.
23.08.2016 19:41
Näitä+metsäpaloissa+sattuneita+räjähdyksiä,+on+tietoni+mukaan+muuallakin+rajan+pinnassa.
Aivan+ilmeisesti+partisaanien,+tai+heidän+kätyriensä+tekemiä.
23.08.2016 19:36
En+tiedä+pitääkö,+mutta+heillä+oli+usein+juuri+naisia+johtamassa+näitä+partioita.
Asia+varmistui+minulle,+kun+keskustelin+Venäjällä+näiden+entisteen+partisaanien+kanssa.
23.08.2016 19:33
Olen+minä+tutustunut+tosiaankin+Tampereenkin+taistelupaikkoihin.
Olen+käynyt+jopa+Markkulan+riihen+luona,+jonka+seinää+vasten+valkoiset+ampuivat+suuren+määrän+punaisia+vankeja.
Olen+keskustellut+tilan+nykyisten+omistajien+kanssa.
22.08.2016 20:11
Sinulle+"tämän-kysyn".
Ensimmäiseen+kysymykseesi+en+ikävä+kylä+vastaa,+koska+sukua+asuu+Lieksassa,+ja+tiedän+etteivät+he+pitäisi+siitä.
Jos+lukevat,+niin+varmasti+arvaavat+ketä+tarkoitan.
Sitten+ruuan+hankinnasta.
Olisi+ollut+mahdotonta+kuljettaa+niin+paljon+ruokaa,+että+olisi+riittänyt+moneksi+viikoksi.
Näiden+tarkkailijoiden+oli+pysyttävä+salassa+koko+ajan+samalla+alueella,+joten+lentokoneella+ei+voinut+tuoda,+sillä+silloin+olisi+varmasti+paljastunut.
Koska+ryhmä+oli+aina+pieni+niin+heidän+tarvitsemansa+lisämuona+oli+helppo+hankkia+taitavalle+erämiehelle,+joka+hallitsi+ansapyynnin,+kalastuksen+ja+syötävät+kasvit.
Koska+kalaa+tai+lihaa+ei+voinut+syödä+raakana,+niin+opas+valmisti+sen+kaukana+tarkkailupaikasta+öiseen+aikaan+nuotiolla+ja+vei+miehille.
Olen+itse+myös+harrastukseltani+eränkävijä,+ja+tiedän+sen+olevan+hyvin+mahdollista.
Olen+ollut+ensin+vapaillani,+ja+myöhemmin+eläkkeellä+ollessani+monilla+retkikunnilla+luonto-oppaana.
Olen+myös+opastanut+kuinka+tullaan+toimeen+erämaan+ehdoilla,+ja+eloonjäämistä.
Yksi+tällainen+ryhmä+oli+80-+luvulla+Jongunjoella.
Osallistuja+olivat+täältä+Syvästä+Etelästä+kovakuntoisia+"kaupunkilaismiehiä",+joilla+ei+ollut+kokemusta+metsistä.
Evästä+oli+hyvin+vähän,+sillä+he+halusivat+oppia+löytämään+ruokaa+luonnosta.
Olen+opastanut+kuinka+jopa+hirviä,+voi+pyytää+ilman+ampuma-aseita.
Linnut,+oravat,+jänikset+yms.+ovat+aika+helppoja.
Luonto-opaskurssilaiset+olivat+lopputentissä+Vienan+metsissä.
Sinne+oli+kova+paperisota,+mutta+onnistui.
Tämä+ei+ole+ammattini,+mutta+syvä+harrastus+jo+lapsesta+asti.
Taitoni+olen+oppinut+vanhoilta+metsästäjiltä,+jopa+1800-+luvulla+syntyneiltä.
Tuli+pitkä+selostus.
Kiitos+parantumisen+toivotuksistasi.
22.08.2016 20:06
Sinulle+"jookosjookos".
Nämä+mistä+kerron+eivät+ole+vielä+olleet+kirjoissa.
22.08.2016 19:43
ErP4+on+oikeassa,+heistä+kerron.
22.08.2016 19:42
Lisään+edelliseen,+että+hänen+sukunimensä+oli+tosiaan+Heiskanen.
En+kylläkään+muista+maininneeni+häntä,+mutta+voi+olla,+koska+sinä+muistat.
22.08.2016 19:38
Hei+sinä+Heiskasen.
Tunsin+yhden+sodassa+olleen+tykistön+tulenjohtajana+olleen+luutnantin,+mutta+hän+kuoli+jo+60-+luvulla.
22.08.2016 18:18
Hyvä+ja+aiheellinen+aloitus.
22.08.2016 17:55
Minä+olen+saanut+tasapainon+rahan+käyttöön,+kaikki+menee+mitä+tulee.
22.08.2016 17:49
En+minäkään+joka+sanaa+ymmärtänyt.
22.08.2016 17:46
Olen+tavannut+heitä+Viipurissa+ja+Petroskoissa.
22.08.2016 17:44
Hienoa,+olet+taas+palannut+juttuinesi.
Niitä+on+ilo+lukea.
21.08.2016 22:14
Niitä+partisaanien+osastoja+liikkui+useita,+mutta+lähes+kaikki+koki+kovan+kohtalon.
Paikalliset+asukkaat+oli+heidän+löytämisessään+merkittävässä+asemassa.
Sotien+välillä+venäläisten+partiot+kävi+miinoittamassa+Suomen+puolella.
21.08.2016 22:13
Tuo+60+v+joille+työllistyminen+on+mahdotonta+pitäisi+tosiaankin+siirtää+eläkkeelle.
Hyvä+ehdotus.
21.08.2016 22:10
Nuo+syytökset+suomalaisia+vastaan+ovat+täysin+mielikuvituksen+keksintöä.
Osa+niistä+papereista+(pieni+osa)+on+kyllä+palannut+takaisin+Suomeen,+tiedän+sen+aivan+varmasti,+sillä+olen+nähnyt+jotain+aikoinaan.
21.08.2016 22:08
Sen+verran+vastaan+kuin+katson+tarpeelliseksi.
Luti+oli+itse+kertonut+miehille+saaneensa+kovat+haukut,+kun+miehet+oli+kysyneet+mitä++sanoivat.
Kunniamerkkisi+eivät+kiinnosta+minua,+kyse+on+vain+sinun+itsesi+uskottavuudesta.
Jos+minulla+olisi+terveys+tallella,+niin+tulisin+Lieksaan+käymään,+mutta+en+missään+tapauksessa+halua+tavata+sinua,+en+missään+merkeissä
Lieksassa+on+monta+ihmistä+jotka+kyllä+haluaisin+tavata,+osa+tänne+kirjoittaviakin,+kuten+Kurapuro,+Pieni+pellavapää,+ja+muutama+muu.
Siellä+Perinneyhdistyksessä+myös+haluaisin+käydä,+mutta+saa+olla+kiitollinen+kun+vielä+kävelemään+joten+kuten+pystyn.
21.08.2016 22:05
Se+oli+mielestäni+myös+erittäin+paha+temppu+opettajilta,+että+hyväksyivät+kiusaamisen+varsinkin+jos+köyhän+lasta+kiusattiin.
Jos+kiusatuksi+joutui+rikkaan,+tai+muuten+merkittävän+lapsi,+niin+oli+opettaja+heti+ankarana+kiusaajille.
Itse+oli+erittäin+köyhästä+perheestä,+ja+sen+sai+tuntea+koko+sen+ajan,+minkä+oli+kansakoulussa.
Paikatuista+housuistakin+opettaja+nauroi+tunnilla.
21.08.2016 21:55
160 / 268