Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kamuttaja
kamuttaja
kamuttaja
Vapaa kuvaus
Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu
Aloituksia
170
Kommenttia
5349
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vielä yksi erikoisuus kielessämme, tai sen käytössä.
Jostain kumman syystä siinä on paljon yhtäläisyyksiä seemiläisten kielten kanssa, kuten toisto sanonnan vahvistamiseksi.
Näitä yhtäläisyyksiä on muitakin, mutta tässä ehkä erikoisin.
Jos oikein muistan niin joskus tänne kirjoitellut nimimerkki "Laila.Lingvisti" mainitsi jossain tästä seemiläisyyden yhteydestä.
Tämä Laila oli aivan selvästi joku kielten tutkija.
13.03.2016 22:52
Niin täydennän hieman, että minä en enää ole mukana, mutta nuoremmat ovat.
13.03.2016 22:43
Kyllä täällä Syvässä Etelässä on järjestetty luontoretkiä maahanmuuttajille, ja he ovat olleet hyvin innostuneita.
Kunnon opas on oltava mukana.
Tällaista toimintaa harrastaa lähinnä seurakunnat.
13.03.2016 22:42
Tuo onkin jo vaikeampi asia.
En tiedä minkä alan ihmisiä ja miten aktiivisia joukosta löytyy.
Pitäisi tietää myös päättäjien kiinnostus asioihin ja vaikutusmahdollisuudet.
Kannattaa kartoittaa onko joukossanne sellaista, tai ulkopuolista joka voisi alkaa vetää joitain harrastus piirejä, noin aluksi.
Joku sellainen joka ei vaadi paljoa pääomaa.
Itse vedin myös eräretkiä (päivän mittaisia), mutta lopetin ne väen vähäisyyden vuoksi (kerrankin tuli vain yksi).
Jotkut kurssit veti väkeä enemmän kuin sopi.
11.03.2016 23:45
Huomasin ja vastaan siellä.
11.03.2016 23:39
Aikuisena minäkin sen kielen opiskelin.
09.03.2016 22:52
Sinulla on jokin Kimmo kammo, koska näet hänet kaikkialla.
Ei taida mennä perille, etten ole hän, kuka sitten tämä Kimmo lieneekään.
09.03.2016 22:50
Tyylisi ei ansaitsisi vastausta, mutta vastaan kuitenkin
Olen pitänyt erilaisia harrastekursseja työttömille.
Erikoisimmat taisi olla kukkasidonta ja kukkien kuivaus.
En ole floristi, mutta olen pitkän linjan harrastaja, ja itse käynyt monta kurssia aivan vapaehtoisesti, joten osaan opettaa ainakin aloittelijoita.
Työttömien yhdistys kyseli myös, jos pitäisin englannin kielen kurssia, mutta siitä ei tullut mitään, koska ei yhtään ilmoittautunut.
Olen pitänyt työttömille monen alan esitelmiä ilman korvausta, aivan vain aktivoidakseni heitä.
Mitä sinä olet tehnyt, voisitko kertoa?
09.03.2016 22:48
Piätypiäsyjjään oli minulle uusi sana.
09.03.2016 22:41
En yhtään ihmettele, että on voittanut.
Nuo sanat suomeksi äännettynä, ovat varmasti kauniita ulkomaisten mielestä.
09.03.2016 22:40
Pielisjärven seudun murteessa on valtava määrä sanoja, joita ei juuri muualta löydy.
Hyvän murteella puhujan tarinointia on oikein mukava kuunnella.
Olen ollut tekemisissä vähään joka puolelta Suomea tulleiden ihmisten kanssa, ja siinnä on muotoutunut mielipiteeni murteestamme.
En pidä huonona mitään murretta, mutta jotkut ovat vain vieläkin mukavampia kuunnella, ja ilmaisurikkaampia kuin toiset.
09.03.2016 22:38
Minulta kuvaillaan vuosittain kontrollimielessä, ja taas torstaina.
Sanovat näkyvän jos jotain on.
Viisi vuotta sitten oli kaksikin kasvainta.
08.03.2016 23:28
Aloittaja pyysi työttömiä kertomaan kokemuksistaan, mutta vaikka en ole työtön, niin esitän jonkun mielipiteen.
Yrittäjyys voi jossain tapauksissa tilanteissa olla käyttökelpoinen ratkaisu, mutta ei todellakaan käy kaikille.
Olen autellut monia työttömäksi joutuneita yrittäjän tien alkuun.
Osuuskunta olisi alussa parempi muoto, kuin lähteä yksin, ellei ole ennestään kokemusta, tai koulutusta.
Kyllä työttömyyteen voi vaikuttaa valtakunnan politikkojen päätöksellä enemmän kuin yrittäjyydellä.
08.03.2016 22:58
Toivon kertomistani asioista olleen ainakin jollekin hyötyä.
Nyt en enää katso, mitä tähän aloitukseen on tullut.
03.03.2016 22:34
Jos olisin saanut oman alan (lopullisen) töitä aikoinaan niin olisin voinut jäädä, mutta ei niitä ole siellä.
03.03.2016 22:32
"Elake" mahdollisia alkujuuria.
Tämä ei ole kovin yleinen sana, ja käytettiin vain määrätyissä tilanteissa.
Huomasin sanan käytön rajoittuvan vain tilanteisiin joissa joku heidän mielestään "sivistynyt" oli paikalla.
Muulloin nämä samat henkilöt käytti aina eläkettä.
Taitaa juontua siitä kun eläkkeestä moni käytti alkujaan nimitystä elatusavustus.
Ei se ollut virallinen, mutta löytyy vanhoista lehdistä, ja myös lapsuudessa kuulin monen vanhan käyttävän sitä.
Joku voi löytää virallisemman taustan.
03.03.2016 22:25
Olet aivan oikeassa.
03.03.2016 22:05
En kirjoita tähän aiheeseen enempää, jos ei tule esiin jotain aivan uutta ja radikaalia.
28.02.2016 16:45
Et ilmeisiesti ole lukenut vastauksiani.
Olen tuonut tuonkin asian esiin kolmessa tai neljässä vastauksessani.
28.02.2016 16:39
Taitaa olla vain sanojen ja käsitteiden pyöritystä, mutta vastaan silti jotain selventävää.
On tutkimuksia joita tehdään projekti luontoisesti, tai tutkimus jaetaan osaprojekteihin.
On projekteja joihin kuuluu joku tutkimus tai useampiakin, tai se voidaan jopa jakaa eri tutkimuksiin joista koottava tieto on projektin päämäärä.
En veivaa enää tätä osiota.
28.02.2016 16:36
207 / 268