Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kamuttaja
profiilit
kamuttaja
kamuttaja
Vapaa kuvaus
Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu
Aloituksia
166
Kommenttia
5346
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olihan+aikoinaan+puolustusministerinä+Sulo+Suorttanen+joka+oli+entinen+SS-+mies.
Olin+joskus+hänen+kanssaan+seuraamassa+sotilasnäytöstä+(taitelunäytöstä),+samoin+aikoinaan+puolustusministerinä+olleen+Ingvar+S.+Melinin+kanssa+olin+taistelunäytöksessä.
30.08.2018 20:54
En+arvannutkaan,+että+olen+tunnettu+jo+koko+Lieksassa.
Kyllä+sinä+saat+julkaista,+kuka+minä+olen.
30.08.2018 20:48
Mitä+ajettiin+takaa+sanonnalla+"mutta+ei+toisin+päin"?
Ehkä+muut+ymmärsi,+mutta+minä+vanhana+miehenä+en+ymmärtänyt.
28.08.2018 21:18
Näin+se+on,+kuten+sanoit.
Meillä+oli+kouluttajina+sodassa<+olleet+miehet,+ja+joku+Saksassa+olleita.
28.08.2018 21:13
Silloin+kun+minä+olin+armeijassa,+niin+meillä+oli+pitkillä+metsäreissuilla+ns.+"rautaisannokset",+jotka+oli+tinapaperipusseissa,+noin+200+g+pussissaan.
Ne+eivät+olleet+lihaa,+vaan+jotain+kuivattua+marjaa+ja+sokeria,+ei+muuta,+ja+se+vastasi+yhtä+ateriaa.
Kerran+oli+yli+3+vrk+harjoitus,+jossa+ei+ollut+muuta+syötävää,+kuin+yksi+ateria+hernekeittoa,+jo+loput+noita+annoksia.
Ei+silloin+kilot+kasvaneet+kellään.
Samaisessa+harjoituksessa+sain+nukkua+vain+yhtenä+yönä+pulitoista+tuntia,+muu+aika+oli+menoa.
28.08.2018 20:51
Näköjään+olin+väärässä+kun+muistin+omenista+kirjoittaneen+olleen+Ankil,+hän+olikin+Huovatta.
Huovatalla+oli+hyviä+juttuja,++ja+sitä+en+äkikseltään+muista,+mistä+aiheista+Arnkil+kirjoitti.
28.08.2018 20:38
Olet+sinä+aika+vesseli.
Unohdit+Pääpumpunkin,+sillä+kai+minä+olen+hänkin?
28.08.2018 20:29
Minua+pyydettiin+ratkaisemaan+riita+kuka+on+oikeassa.
Minulla+onkin+täydellinen+tieto+asiasta,+joten+loihen+lausumaan+suuren+totuuden.
Ensimmäinen+hehkulamppu+sytytettiin+Pääkalloluolassa+Piiroislouhella,+vuosi+oli+1618.
Sama+vuosi+oli+kolmikymmenvuotisen+sodan+alku.
Virta+saatiin+tuohesta+tehdystä+ropelista+joka+hinkkasi+katajaista+generaattoria,+ja+virta+johdettiin+hopealankaa+myöten+Pääkalloluolaan.
Hopea+oli+silloin+halpaa,+ja+sitä+saatiin+Petrovaaralta.
Hehkulankakin+oli+hopeasta+sillä+se+ei+tarvinnut+mitään+tyhjiötä.
Nyt+sitten+tiedätte+totuuden,+millä+ensimmäisten+Kamuttajien+kotiluola+valaistiin,+ja+missä+syttyi+ensimmäinen+hehkulamppu+koko+maailmassa.
28.08.2018 20:26
Niistä+omenalajikkeista+jotka+siellä+menesty+julkaisi+täällä+luettelon+vuosia+sitten+muistaakseni+nimimerkki+Arnkil.
Jäi+mieleen,+sillä+en+itse+tiennyt+niitä+olevan+niin+monta,+pari+kolme+tiesin.
25.08.2018 22:49
Se+olisi+varmaan+kultamitalin+arvoinen+suoritus,+jos+joku+ampuisi+karhua+haulikolla+ohttaan.
25.08.2018 22:45
Meillä+oli+kotona+johdot+pinta+asennettuja.
Sähkölanka+roikkui+pihalla+niin+matalalla,+että+talvella+piti+pitkänmiehen+kumartua,+ettei+pää+ota+lankaan.
25.08.2018 22:34
Mielenkiintoista+tietoa.Käsittääkseni+Lieksa/Pielisjärvi+n+myös+ollut+melkoinen+edelläkävijä+Suomessa.
Missähän+lie+nykyinen+Tampereedn+Sähkölaitos,+joskus+oli+siinnä+Satakunnan+sillan+pielessä,+sitten+Hatanpäällä,+minne+lie+nyt+direktiivit+karkoittaneet.
25.08.2018 22:32
Erikoiskasveja+joita+voisi+ajatella+ainakin+jonkin+verran+viljeltäväksi.
Sipuli+tulee+aromikkaampi,+ja+vähemmän+tuholaisia+kuin+etelässä.
Perunasta+voisi+tuottaa+virusvapaata+siemenperunaa,+nyt+tuotetaan+Oulun+lähellä.
Jotkin+kaalikasvit,+koska+tuholaisia+vähemmän+kuin+etelässä.
Muutama+omenalajike+jotka+menestyy+sillä+vyöhykkeeellä,+koska+tauteja+ja+tuholaisia+vähemmän.
Muutamat+juurikasvit,+vähemmän+tuholaisia+ja+tauteja.
Luetteloa+voisin+jatkaa,+mutta+laitoin+nuo+vain+esimerkiksi.
25.08.2018 22:24
Suomen+pitkänajan+keskisato+on+vähän+vajaa+3+tn/ha+ja+Tanskan+noin+6+tn/ha.
Tämä+on+virallista+tietoa.
Kylä+Suomessakin+saadaan+jopa+yli+10+tn/ha+satoja+syysvehnästä+huipputiloilla.
25.08.2018 22:18
Näin+tekivät.
20.08.2018 22:59
Tuossa+lähellä+erään+kerrostalon+parkkipaikalla+polttivat+vuosi+sitten+auton.
Kyse+oli+kuitenkin+joistain+narkkis+veloista.
20.08.2018 22:58
Bladan+E+605+on+äärimmäisen+vaarallinen+hyönteismyrkky,+jota+ei+viljan+viljelyssä+käytetä.
Sen+ostaminen,+käyttäminen+ja+myyminen+vaati+aikoinaan+erikoisluvan.
Nykykäytäntöä+en+tiedä
20.08.2018 22:56
Ei+taida+olla+yleisesti+tiedetty+asia,+että+esim.+Brasiliassa+syötetään+lehmille+kanan+lantaa.
Siinnä+on+runsaasti+valkuaista+jota+nauta+tarvitsee+kasvuun.
Brasilia+ei+ole+ainoa+maa+jossa+tehdään+noin.
19.08.2018 20:26
Ei+käytetä+samoja+rohtoja,+vaikka+moni+maallikko+niin+luuleekin.
19.08.2018 20:21
"Kamuttaja+voisikin+nyt+kertoa+miten+ihmiset+muualla+maailmassa+hengissä+pysyvät+kun+pelkkiä+myrkkyjä+syövät."
Ei+varmaa+yksikään+ihminen+pysy+hengissä+pelkkiä+myrkkyjä+syömällä.
Jos+löydät+jostain+minun+väittäneen+muualla+maailmassa+syötävän+pelkkiä+myrkkyjä,+niin+laita+tänne+se+kohta.
"Ovat+jopa+terveempiä+kuin+me+suomalaiset".
Millä+kriteereillä+koko+muu+maailma+on+terveempi?
Tutkii+hieman+tarkemmin+mistä+sydänsairaudet+johtuu,+ennenkuin+yhdistät+ne+kasvinsuojeluaineisiin,+tai+rehuihin.
Ei+kannata+väitellä+minun+kanssa+pelkillä+"heitoilla",+vaan+takana+täytyy+olla+tietoakin.
19.08.2018 20:19
60 / 268