Vapaa kuvaus

Jyrki Soini. Olen perheellinen. Asun helsingissä. Kristus Jeesus on Herra. Linkit: http://evotuhat.wordpress.com/about/

Aloituksia

150

Kommenttia

14002

1. Edelleen Mikko. Mistä voima? Mistä ymmärrys? Mistä usko?

> Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi, tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä - siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä. Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan, <
    http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ef.1.html
  2. Mikko. En ymmärrä sinua. Mikset noteeraa/siteeraa Raamattua? Minulla ei ole muuta arvokasta kuin ansaitsematon armo. Ilman Jeesusta olisin puilla paljailla.

2Moos. 33:19
    Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."

5Moos. 8:3
    Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.

Job:
    33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
    33:15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
    33:16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
    33:17 kääntääkseen ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä,
    33:18 säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.
    33:19 Myös kuritetaan häntä tuskalla vuoteessansa, kun hänen luissaan on lakkaamaton kapina,
    33:20 ja hänen henkensä inhoaa leipää ja hänen sielunsa herkkuruokaa.
    33:21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
    33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
    33:23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
    33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.'
    33:25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
    33:26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
    33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
    33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'
    33:29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
    33:30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.
    33:31 Tarkkaa, Job, kuule minua; vaikene ja anna minun puhua.
    33:32 Mutta jos sinulla on, mitä sanoa, niin vastaa minulle; puhu, sillä mielelläni soisin sinun olevan oikeassa.
    33:33 Ellei, niin kuule minua; vaikene, niin minä opetan sinulle viisautta."

Psalmit:
    116:1 Minä rakastan Herraa, sillä hän kuulee minun ääneni ja rukoukseni;
    116:2 sillä hän on kallistanut korvansa minun puoleeni, ja minä huudan häntä avuksi kaiken elinaikani.
    116:3 Kuoleman paulat piirittivät minut, tuonelan ahdistukset kohtasivat minua; minä jouduin hätään ja murheeseen.
    116:4 Mutta minä huusin avukseni Herran nimeä: "Oi Herra, pelasta minun sieluni!"
    116:5 Herra on armollinen ja vanhurskas, meidän Jumalamme on laupias.
    116:6 Herra varjelee yksinkertaiset; minä olin viheliäinen, mutta hän auttoi minua.
    116:7 Palaja, sieluni, takaisin lepoosi, sillä Herra on tehnyt sinulle hyvin.
    116:8 Sillä sinä olet pelastanut minun sieluni kuolemasta, minun silmäni kyynelistä, jalkani kompastumasta.
    116:9 Minä saan vaeltaa Herran kasvojen edessä elävien maassa.
    116:10 Minä uskon, sentähden minä puhun, minä, joka olin kovin vaivattu.
  3. HH. Eikö antamani linkki toiminut? Mielestäni Hannu Matikainen on tervehenkinen kristitty.

> Tämä blogi ottaa kantaa hengellisen elämänalueen ajankohtaisiin aiheisiin ja rohkaisee luottamaan Jumalaan kaikissa tilanteissa.

Ajassamme on myös paljon julistusta, joka ei ole Jumalan sanan mukaista. Blogin yhtenä tehtävänä onkin opastaa vaeltamaan Raamatun viitoittamaa tietä ja varoittaa astumasta harhapoluille. Jeesuksenkin opetuksessa oli paljon varoittamista monista asioista – eksytykset mukaan lukien.

Voit kommentoida julkaisemiani artikkeleja. Jokaisen artikkelin lopusta löytyy Jätä kommentti -linkki, jota napsauttamalla voit kertoa tuntemuksiasi kirjoituksista. Kommenttisi ei välttämättä näy heti blogissa, vaan saattaa jäädä odottamaan hyväksyntääni. Tällaisessa tapauksessa palaa sivuille päivän parin päästä uudelleen, jolloin kommentin pitäisi jo näkyä.

Ota rohkeasti yhteyttä myös sähköpostilla, jos haluat lisätietoa tai jokin asia askarruttaa mieltäsi!

– Hannu Matikainen, Savonlinna –

PS. Kirjoitan nimelläni, koska haluan siten osoittaa seisovani kirjoitusteni takana. Samalla alistan kaikki tekstini tutkittavaksi Raamatun eli Jumalan sanan valossa.

PS2. Sivun yläreunassa on kenttä, johon voit kirjoittaa hakusanan tai sen osan etsiessäsi jotain tiettyä artikkelia. Esimerkiksi sana heräty listaa kaikki ne artikkelit, joissa kyseinen merkkijono esiintyy jossain muodossa, esimerkiksi herätyksen, herätys, valheherätys jne. <
    https://ajankohtainen.wordpress.com/about/
  4. Ope. Osaat kaivaa infoa, jos haluat. Mikset halua? Paratiisin lankeemus tuotti ateismin ja muutkin laittomuudet ja perversiot. Maailmanhistoria todistaa. Kaikki luomakunnassa tukee Raamattua. Maailma nielee helpommin valheen kuin totuuden. Maailma eksyy ja eksyttää. Maailma pettää. Ei haittaa kovin, sillä Raamattu seisoo ja armotalous on voimassa.

> Myöhemmin Pasteur siirtyi tutkimaan mikrobeja. Vuonna 1857 hän osoitti, että käymisen saavat aikaan pieneliöt sen sijaan, että sitä aikaisemmin oli pidetty puhtaasti kemiallisena tapahtumana. Hän havaitsi myös, että eräät toiset mikrobit saattoivat häiritä käymisilmiötä. Tämä sai hänet päättelemään, että ne saattaisivat olla vahingollisia myös ihmisille ja eläimille. Bakteerit oli löydetty jo 1600-luvulla, ja jo ennen Pasteuria niitä oli epäilty sairauksien aiheuttajiksi, mutta vasta Pasteur sai tutkimuksillaan tiede­yhteisön asiasta vakuuttuneeksi. Tämä teki hänelle mahdolliseksi kehittää myös rokotteet paiseruttoa ja vesikauhua vastaan.[3] Pasteur osoitti myös, että mikrobit eivät synny spontaanisti elottomasta aineesta, alku­synnyn kautta, toisin kuin hänen aikaansa saakka oli oletettu. Pasteur keksi myös bakteereja tuhoavan lämpö­käsittelyn, pastöroinnin. Aluksi menetelmää käytettiin viinin säilymisen parantamiseksi, nykyisin tunnetuin kohde lienee maito. <
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur

Osaatko nähdä ajan ja fysiikanlakien vaikutuksen?
    http://www.sanansaattaja.com/SIVU66.htm

Magnetismi vaikuttaa universumissa.
    http://koti.mbnet.fi/jrambon/RV7-2013.html

Higgsin bosoni ei ratkaise mitään. Vaikka sellainen huikkanen vaikuttaisikin luomakunnassa, jäisivät massa ja gravitaatio mysteereiksi. Sähkö vaikuttaa universumissa.

> Marsin pintaa halkoo 4000 km pituinen Valles Marines -niminen, massiivinen uurros, joka voisi nielaista sisäänsä tuhat Grand Canyonia. Vesivirtaukset tai muut ja normaalit geologiset prosessit eivät riitä kaivertamaan tämän suuruusluokan jälkiä luontoon. Sen sijaan valtava sähköpurkaus voisi sen tehdä. Tutkimukset osoittavat planeetoilla olevan melkoisia sähkövarauksia. Jännite-erot saattavat tasaantua purkauksissa, kun planeettojen plasmavaipat joutuvat toistensa läheisyyteen. Nämä sähköpurkaukset ovat kuin jättimäisiä salamoita, ja niiden planeetan pintaan jättämät jäljet sen mukaisia. Mikäli Valles Marines on syntynyt tällaisen sähköpurkauksen tuloksena, sen seurauksena avaruuteen on lentänyt materiaa n. 2 miljoonan kuutiokilometrin verran. Osa siitä ilmeisesti putoilee Maahan vielä nykyäänkin. <
    https://www.netikka.net/mpeltonen/plasmateor.htm
    https://www.youtube.com/watch?v=tRV1e5_tB6Y
  5. Tieteen... Luonto puhuu. Luojamme puhuu.

Psalmit:
    19:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
    19:2 Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
    19:3 Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
    19:4 Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
    19:5 Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
    19:6 Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
    19:7 Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.
    19:8 Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
    19:9 Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahuttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
    19:10 Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
    19:11 Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
    19:12 Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.
    19:13 Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini.
    19:14 Myös varjele palvelijasi julkeilta, älä anna heidän minua hallita. Niin minä pysyn nuhteetonna ja olen paljosta synnistä puhdas.
    19:15 Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani.

Jes:
    40:3 Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.
    40:4 Kaikki laaksot korotettakoon, kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon; koleikot tulkoot tasangoksi ja kalliolouhut lakeaksi maaksi.
    40:5 Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut."
    40:6 Ääni sanoo: "Julista!" Toinen vastaa: "Mitä minun pitää julistaman?" Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:
    40:7 ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, kun Herran henkäys puhaltaa siihen. Totisesti, ruohoa on kansa.
    40:8 Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti.

Tiesitkö muuten, että kalamies syö mutkan kautta miljoona kiloa ruohoa vuodessa?
    http://www.globalchange.umich.edu/globalchange1/current/lectures/kling/energyflow/energyflow.html
  6. Ohvi. Ota armo.
  7. Eliitti omistaa rahan. Raha puhuu. Suomi on velassa. Muut määräävät mitä Suomessa kansalle kerrotaan. Se on globalismia. Jokainen on kuullut uudesta maailmanjärjestyksestä. Se tarkoittaa pedonmerkkiyhteiskuntaa. Siksi poliitikkomme ja valtamedia eivät kerro kansalle mistä on kysymys.

> Keväällä 2009 Suomen valtion velka oli 53 miljardia euroa. Muutos on ollut dramaattinen. Ylivelkaantunut valtio menettää vähitellen itsenäisyytensä. Sen menoista päättävät muut ja sen tulot valuvat muille. Haluaako tai pystyykö Suomi katkaisemaan velkakierteensä? Ne poliitikot, jotka velkaantumisesta päättävät, eivät ole enää vastaamassa, kun velat on maksettava. Sillä aikaa kun luit tämän, noin minuutissa, Suomen velka kasvoi noin 12 400 eurolla. <
    http://velkakello.fi/

> Politiikkamme tähtäsi integraatioon jo 80-luvun puolella. Näin saatiin aikaiseksi suorastaan vallankumouksellinen Integraatiolama ”vahvan markan politiikan” ja muiden sisäänpääsyehtojen seurauksena. Tämä merkitsi mm. noin 40 000 yrityksen kaatamista, valtavaa työttömyyttä runsaan 15 vuoden ajaksi, ”velkavankeutta” syyttömille ja täysin ulkopuolisillekin, oikeusmurhia, itsemurhia. Luvatun suuren taloudellisen kasvun sijaan saatiin kuristavien jäsenyysehtojen vuoksi lama koko Länsi-Eurooppaan, Suomeen syvin. <
    http://ipu.fi/mitaa-pahaa-eu-on-suomelle-tehnyt/

> Suomen ulkopolitiikasta (ETA-/EY-/EU-politiikasta) määränyt presidentti Koivisto on valtiopetoksista vastuussa. Minulla ei ole mitään syytä vastustaa tai kritisoida EU:ta, sillä kritiikkini kohde on presidentti Koiviston valtiopetoksellinen toiminta. Kritiikkini ei ole minun 'musta-tuntuu'-mielipidettäni, vaan valtionhallinnon asiakirjoilla dokumentoitua tietoa. En syytä, enkä tuomitse, sillä syyttäminen on syyttäjän ja tuomitseminen on tuomareiden tehtävä.

Vastaan kotisivuni sisällöstä henkilökohtaisesti.

Kotisivuni aiheet ovat Suomen tulevaisuuden kannalta vakavia, joten toivon, että kotisivuni lukijat viestittävät esille tuomiani suomalaiseen yhteiskuntaan syvällisesti vaikuttaneita ja Suomen taloudelliseen tulevaisuuteen ratkaisevasti vaikuttavia lähihistorian vaiettuja ja salattuja asioita sosiaalisessa mediassa ja myös internetin ulkopuolella. <
    http://jormajaakkola.fi/
  8. Ateisteille. Tässä ketjussa on käynyt ilmi, ettei luomista ole kumottu. Raamattu ei ole mielipidekysymys. Se on Luojamme ilmoitus pelastukseksi luoduilleen. Langennut maailma ei kiinnostu pelastuksesta, ellei Jumala kutsu ensin. Olin ateisti, koska koulu ja valtamedia tekivät minusta ateistin. Sitten Jumala kutsui.

> Usein puhutaan, että ihminen tuli uskoon. Raamattu myös sanoo, että usko on lahja Ef. 2:8. Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.

Kun tämän ymmärrämme niin voimme sanoa, että ihminen sai uskon. Jumala on armollinen ja haluaa antaa uskon. Miksi Hän ei sitten anna kaikille uskoa?
    Seuraavassa tutkimme tätä ja kuinka ihminen voi saada uskon jottei joutuisi kadotukseen.

Pelastavan Uskon Armolahja

Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle. <
    http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

En voi kääntää ketään uskomaan Vapahtajaan, mutta voin kertoa, ettei Raamattua ole kumottu. Usko annetaan ylhäältä. Armosta.