'Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.'
Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten ..
82
392
Vastaukset
- -jarmo-
Tämä on hyvin ajankohtainen raamatunpaikka... koskee fariseuksia, joita tämäkin palsta on pullollaan. He ovat syyttelijöitä ja tuomitsijoita, eivät päästä muita "meneväisiä" taivaan portista, he ikäänkuin estävät näitä mutteivät itsekään mene. Tämähän on suoraa puhetta Matteus 7 luvun luste/nisu vertauksesta ja Joh.ilm. 3. luvun Laodikean seurakunnasta, jossa kuvataan heitä rikkaaksi mutta ovatkin köyhiä ja alastomia. He eivät ole menossa sisälle... Tätä samaa kuvataan myös siinä jotka eivät usko tempaukseen... he eivät ole mukana tempauksessa koska he estävät sen mahdollisuuden muilta. Tämä tietenkin tapahtuu vain mielipiteinä ja sanoina mutta he puhuvat näin "ei tule mitään tempausta, vaan kaikki joudumme vihaan". He estelevät toisten pääsyn, eivätkä itsekään mene.
Menkää itseenne, Piho ja muut jotka ette usko Jeesuksen pelastustyötä ennen vihaa ja ahdistusta. Meitäei ole määrätty sinne, vaan pelastumaan hädän hetkestä ja olemaan yhtä Jeesuksessa Kristuksessa aina.
Ei ole olemassa tempausta ilman sen merkitystä ja tempaus on Raamatussa ilmoitettu. Se ei voi olla mitenkään järkevää, kuin ja vain ennen kaikkea vihaa ja ahdistusta, kuten se on Raamatussa hyvin tutu ilmi.Tämä kirjoitus on ulkokultaisia vastaan, jotka teeskentelevät hurkaita, mutta todellisuudessa ovat muuta
mikko.ainasoja kirjoitti:
Tämä kirjoitus on ulkokultaisia vastaan, jotka teeskentelevät hurkaita, mutta todellisuudessa ovat muuta
Ota armo. Siunaa Jaakobin sukua.
http://weblessisrael.org/
Hes:
37:15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
37:16 "Sinä, ihmislapsi, ota puusauva ja kirjoita siihen: 'Juudalle ja häneen liittyneille israelilaisille.' Ota sitten toinen puusauva ja kirjoita siihen: 'Joosefille; Efraimin ja kaiken häneen liittyneen Israelin heimon sauva.'
37:17 Ja pane ne lähekkäin, pääksytysten, niin että ne tulevat yhdeksi sinun kädessäsi.
37:18 Kun sitten kansasi lapset sanovat sinulle näin: 'Etkö selitä meille, mitä sinä tällä tarkoitat?'
37:19 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan Joosefin sauvan, joka on Efraimin kädessä, ja häneen liittyneet Israelin sukukunnat, ja minä asetan ne yhteen Juudan sauvan kanssa ja teen niistä yhden sauvan, niin että ne tulevat yhdeksi minun kädessäni.
37:20 Ja kun sauvat, joihin olet kirjoittanut, ovat sinun kädessäsi, heidän silmäinsä edessä,
37:21 niin puhu heille: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä otan israelilaiset pois pakanakansojen keskuudesta, minne vain he ovat kulkeutuneet, kokoan heidät joka taholta ja tuon heidät omaan maahansa.
37:22 Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi valtakunnaksi.
https://evotuhat.files.wordpress.com/2013/02/savior.jpg
"Kiveenhakatut"
http://jarmo10.org/sakuva.jpg- 1213
" tempaus on Raamatussa ilmoitettu. "
Missä kohdassa? - ---
---
- ---
1213 kirjoitti:
" tempaus on Raamatussa ilmoitettu. "
Missä kohdassa?---
- ...
Tämä kirjoitus on ulkokultaisia vastaan, jotka teeskentelevät hurkaita, mutta todellisuudessa ovat muuta
....
- Jeesus on Herra
Ajoista en tiedä, mutta Jeesus on Herra.
- Niin mistä?
Mistä erotat oikean paimenen ja palkkapaimenen, sekä fariseuksen toisistaan?
- profetta
Kolminaisuusopin puolustajat estävät sisään menijöitä, kun opettavat että Jumalan
Poika on Jumala. Monet ovat uskoneet tämän väärän hapatuksen ja menneet siihen mukaan ja uskovat valheen todeksi.Heiltä on taivaan portit suljettu ja heistä on tullut valheen puolustajia,amen. - -jarmo-
Hedelmistä
- Tekoja/hedelmiä
Eikö hedelmät ole tekoja?
Niitä juuri minun ymmärtääkseni.
- -jarmo-
Eikö hedelmät ole tekoja?
Hedelmät... Seuraamuksia, ei suoria tekoja. Erinäisten tekojen seuraamusta. Eihän viljan kasvukaan ole teko, vaan sen istutus. Ei lapsikaan synny ilman siementä, muttei miehen työtä kukaan kutsu suureksi teoksi.
profetta kirjoitti:
Kolminaisuusopin puolustajat estävät sisään menijöitä, kun opettavat että Jumalan
Poika on Jumala. Monet ovat uskoneet tämän väärän hapatuksen ja menneet siihen mukaan ja uskovat valheen todeksi.Heiltä on taivaan portit suljettu ja heistä on tullut valheen puolustajia,amen.Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki. Miten tässä asiassa voi olla epäselvyyttä?
-jarmo- kirjoitti:
Hedelmät... Seuraamuksia, ei suoria tekoja. Erinäisten tekojen seuraamusta. Eihän viljan kasvukaan ole teko, vaan sen istutus. Ei lapsikaan synny ilman siementä, muttei miehen työtä kukaan kutsu suureksi teoksi.
Mahdatkohan itsekkään ymmärtää mitä kirjoitta?
- -jarmo-
Mahdatkohan itsekkään ymmärtää mitä kirjoitta?
Voi Mikko, älä tee syntiä... sinähän mittaat sillä.
- näkymätön ninni
profetta kirjoitti:
Poika on Jumala. Monet ovat uskoneet tämän väärän hapatuksen ja menneet siihen mukaan ja uskovat valheen todeksi.Heiltä on taivaan portit suljettu ja heistä on tullut valheen puolustajia,amen.Oletko Jehovan Todistaja nimimerkki "profetta"?
- Ei ihmisjärjellä
Isän, pojan ja Pyhän Hengen nimessä. Eksytys seis.
Meillä on yksi, kolmiyhteinen Jumala. Ei muuta.
Pyhä Henki on Herramme kolmas persoona, Jeesus on toinen persoona ja Isä on yksi. Amen.- Jeesuksen nimessä...
No se on juuri tätä mitä nykyinen, Jumalan Sanan ja tahdon vastainen, vähän jotenkin, pettävästi / ekyttävästi vain nimeksi, Krist. kunta tekee, itse eivät halua yhtyä rakentamaan sitä kaikille hyväksi, Jumalan valtakunta yhteyden / yhtenäisyyden Raamatun UT mukaisuudessa / Kristuksessa Jeesusksessa mahdollustavaa, pelastukseksi Krist. vaihoehtoa rakentaviksi. Vaani siihen yhteyteen, ja yhteistyöhön haluvia niinhin lukuisiin eri nimisiin lahkohenkisiin eri eriseuraoihin ja lahkoihin vetävästi / ekyttävästi. Näin sulkien Jumalan valtakunta yhteyteen pääsyn siihen yhteyteen, niillä Raamatun UT mukaisilla, kaikille hyväksi ehdoilla haluaviltakin.
Herätykseksi muituttaen ja valistaen - profetta
Näytä ihmisjärjellä nimimerkki Jumalan sanasta mistä noi persoonat löytyy, niin minä näytän sinulle mistä totuus löytyy Isästä ja Pojasta.
Mnusta on röyhkeää alkaa ihmisen määrittelemään itse Jumalaa kolmiyhteiseksi omien avoitustensa perusteella.
Jumala Jahve, on se joka on kaiken luonut. Ennen häntä ei ollut ketään muuta, ei edes yhtäkään jumalaa.
Jeesus Kristus on Jumalan poika, jolle hän on kaiken luonut.
Pyhä henki on Jumalan ja Herran palvelija, joka toimii välissämme.
Kaikki tämä liittyy toisiinsa ja tähän liittyy vielä paljon muutakin, mutta Jumala kaikkivatias on tämän kaiken pää. Amen.- -jarmo-
Mnusta on röyhkeää alkaa ihmisen määrittelemään itse Jumalaa kolmiyhteiseksi omien avoitustensa perusteella.
Jumala Jahve, on se joka on kaiken luonut. Ennen häntä ei ollut ketään muuta, ei edes yhtäkään jumalaa.
Jeesus Kristus on Jumalan poika, jolle hän on kaiken luonut.
Pyhä henki on Jumalan ja Herran palvelija, joka toimii välissämme.
Kaikki tämä liittyy toisiinsa ja tähän liittyy vielä paljon muutakin, mutta Jumala kaikkivatias on tämän kaiken pää. Amen.Johannes 1:1-5 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Se sana on Jeesus!
Kirjan oppineet ja fariseukset olivat ulkoisesti hurskaita opettjia, jotka vääristyneellä opeillaan estelivät sellaisia ihmisä, joilla oli alttius mennä sisään taivasten valtakuntaa.
Itse nämä paatuneet opettajat, eivät mukautuneet sen opin mukaan, jota he opettivat, sillä he olivat lihallisia, jotka opettivat hengellisä asioita, eivätkä saattaneet oppiaan antaa oikein, sillä liha vastustaa Henkeä.
Ja tämä päivä on, kuin silloin, kun lihalliset edelleen estelevät Hengellisen opin leviämistä, vesittäessään sanomaa, niin että Hengellisyys olisi, kuin lihan himoissa elämistä.- Holy, Holy, Holy
Jes.48:16 “Come near to Me, hear this: I have not spoken in secret from the beginning; From the time that it was, I was there. And now the Lord God and His Spirit Have sent Me.”
Lähestykää minua, kuulkaa tämä: Alkujaankaan minä en ole puhunut salassa; kun nämä tapahtuivat, olin minä jo siellä. Ja nyt Herra, Herra on lähettänyt minut ynnä oman Henkensä.
Voiko kolminaisuus tämän selvemmin löytyä Vanhasta Testamentista? Holy, Holy, Holy kirjoitti:
Jes.48:16 “Come near to Me, hear this: I have not spoken in secret from the beginning; From the time that it was, I was there. And now the Lord God and His Spirit Have sent Me.”
Lähestykää minua, kuulkaa tämä: Alkujaankaan minä en ole puhunut salassa; kun nämä tapahtuivat, olin minä jo siellä. Ja nyt Herra, Herra on lähettänyt minut ynnä oman Henkensä.
Voiko kolminaisuus tämän selvemmin löytyä Vanhasta Testamentista?Ei tuo ole mikään peruste muuttaa koko tapaa uudeksi puhua Korkeimmasta.
Itse en keksi mikä edes voisi olla riittävä peruste, mutta jos Jumalan pelko on hukassa, niin kyllä se ihminen sitten tohtii tehdä näitä omia muutoksiaan ja kevein perusteinkin, mutta älkää muita laittako seuraamaan tätä esimerkkiä.
Tuntuu, että tässä on väkisin haluttu joskus aikoinaan saada jotain omaa tähän kristinuskoon ja sitten ollaan väen vängällä tuotu tuo kolminaisuus oppi tähän mukaan.
Eihän se edes opeta mitään, vaan ennemmin vääristää Jumalan kuvaa, joka muutenkin tahtoo ihmisillä vääristyä lihan vaikutuksesta.
- jjjeeee
Jeesus osoitti nuo aloituksen sanat nimenomaan fariseuksille. Fariseuksilla oli oma oppinsa, jota he vaativat kanssaa noudattamaan, se poikkesi huomattavasti Jumalan Sanasta.
Aloituksen jae tarkoittaa sitä, että ihmiset, jotka eivät ole itsekään uskossa, estävät opetuksellaan ja esimerkillään muitakin pelastumasta.
Nykyaikana voidaan sanoa, että katolinen kirkko estää ihmisiä pelastumasta, kun se väittää, että pelastuminen tapahtuu kirkon jäsenyyden ja lapsikasteen kautta. Se on valhe.
Ihminen pelastuu ainoastaan Jeesuksen kautta. Kun sinä uskot, että Jeesus on kuollut ristillä sinun puolestasi, sinä pelastut.Ja lisättäköön, että kun sinä usot niin sinä teet sen mukaisia tekoja, jos usko alkaa sinussa hedemää katamaan.
Ainostaan sillä on väliä, että ihminen elää Kristuksessa, kuten hän elää.- Amen
Ja lisättäköön, että kun sinä usot niin sinä teet sen mukaisia tekoja, jos usko alkaa sinussa hedemää katamaan.
Ainostaan sillä on väliä, että ihminen elää Kristuksessa, kuten hän elää.Jeesus on Herra.
- -jarmo-
Ja lisättäköön, että kun sinä usot niin sinä teet sen mukaisia tekoja, jos usko alkaa sinussa hedemää katamaan.
Ainostaan sillä on väliä, että ihminen elää Kristuksessa, kuten hän elää.Voi kuinka sinä mikko parka korostat tekojasi. Etkö tiedä että hyvät teot ovat itsestään selvyys ja pahat teot saamme katumuksesta anteeksi. Kaikki on siis plus miinus nolla.
-jarmo- kirjoitti:
Voi kuinka sinä mikko parka korostat tekojasi. Etkö tiedä että hyvät teot ovat itsestään selvyys ja pahat teot saamme katumuksesta anteeksi. Kaikki on siis plus miinus nolla.
Minä korostan uskoja, joka kantaa runsasta hedelmää, sillä uskon että se on hyväksi meille kaikille.
-jarmo- kirjoitti:
Voi kuinka sinä mikko parka korostat tekojasi. Etkö tiedä että hyvät teot ovat itsestään selvyys ja pahat teot saamme katumuksesta anteeksi. Kaikki on siis plus miinus nolla.
Juurikin niin. Herra on uskon alkaja ja loppuunsaattaja. Hän vaikuttaa kaiken. Kiitos ja kunnia Herralle.
Matt. 28:18
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Ef. 1:11
Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,- Niinpä niin
Minä korostan uskoja, joka kantaa runsasta hedelmää, sillä uskon että se on hyväksi meille kaikille.
Kyllä. Uskossa oleva kykenee yleensä ajattelemaan lähimmäistään, hänen hätäänsä.
Teot seuraa.
Minä olin alaston ja te vaatetitte...
sairaana ja te...
vankilassa ja te .. - -jarmo-
Niinpä niin kirjoitti:
Kyllä. Uskossa oleva kykenee yleensä ajattelemaan lähimmäistään, hänen hätäänsä.
Teot seuraa.
Minä olin alaston ja te vaatetitte...
sairaana ja te...
vankilassa ja te ..Kysyn teiltä:
Oletteko vaatettaneet ketään jolla ei ole vaatteita?
Oletteko ylipäätään ostaneet puutteessa olevalle jotain tärkeää?
Oletteko käyneet vankilassa katsomassa ketään koskaan?
Oletteko käyneet sairaalassa katsomassa sairasta ystäväänne?
Oletteko ruokkineet ja antaneet yösijan köyhälle eksyneelle?
Oletko luovuttanut mm. verta?
Minä en viitsi vastata koska se kuulostaisi leuhkimiselta. - Ilman muuta
-jarmo- kirjoitti:
Kysyn teiltä:
Minä en viitsi vastata koska se kuulostaisi leuhkimiselta.Kyllä olemme, mutta emme luettele niitä sinulle.
Tarpeeseen on annettu silloin kun on, mistä antaa. - -jarmo-
Ilman muuta kirjoitti:
Kyllä olemme, mutta emme luettele niitä sinulle.
Tarpeeseen on annettu silloin kun on, mistä antaa.Olitko käsi Raamatulla rehellinen? Vai oliko listassa yksi asia jonka täytit?
- -jarmo-
Ilman muuta kirjoitti:
Kyllä olemme, mutta emme luettele niitä sinulle.
Tarpeeseen on annettu silloin kun on, mistä antaa.By the way, ei antaminen ole iso asia.... sen sijaan antaminen kun itselläkään ei ole on iso asia. Oletteko antaneet koskaan puolet omaisuudestanne tuntemattomalle köyhälle?
- -jarmo-
-jarmo- kirjoitti:
By the way, ei antaminen ole iso asia.... sen sijaan antaminen kun itselläkään ei ole on iso asia. Oletteko antaneet koskaan puolet omaisuudestanne tuntemattomalle köyhälle?
Kerron vielä esimerkin. Itselläni oli paha pattitilanne aikoinaan rahasta, eikä ollut kuin 8,- tilillä, niin Jyrki joka tällä palstalla pyörii, tarjosi minulle antaa 20,- € joka oli hänen tilinsä saldo sillä hetkellä. Kieltäydyin ottamasta tarjousta mutta siinä näette Jyrkissä ihmisen, joka antaisi viimeisensä toisen takia. Siinä näette samarialaisuutta parhaimmillaan. Arvostan suuresti ja Jumala häntä sen mukaan siunatkoon.
-jarmo- kirjoitti:
Kysyn teiltä:
Minä en viitsi vastata koska se kuulostaisi leuhkimiselta.Kyllä nuo Jarmo on ihan niitä normaaleita asioit, joihin tulee ottaneeksi osaa, jos antaa rahaa hyväntekeväisyys järjestölle.
Mutta eihän ketään ole velvollinen menemään sinne vankilaan katsomaan, vaikkapa jotakin roistoa, joka istuu tuomiotaan ihan oikeasta syystä siellä.
Uskoaseni tuo vangeista hulehtiminen tulee kyseeseen, jos joku sanan vuoksi vangitaan syyttömänä, kuten ennen tapahtui tuon tuosta ja miksi ei tänäänkin, mutta ei tosin Suomessa, mutta jossain muualla.
Kyllä noihin mainittuihin tekoihin kannataa olla osallisena, niin kuin vain voi, sillä se on hyvää Jumalan silmissä ja kunhan sitä ei tehdä vain kerätäkseen ihmilstä kunniaa.-jarmo- kirjoitti:
Kerron vielä esimerkin. Itselläni oli paha pattitilanne aikoinaan rahasta, eikä ollut kuin 8,- tilillä, niin Jyrki joka tällä palstalla pyörii, tarjosi minulle antaa 20,- € joka oli hänen tilinsä saldo sillä hetkellä. Kieltäydyin ottamasta tarjousta mutta siinä näette Jyrkissä ihmisen, joka antaisi viimeisensä toisen takia. Siinä näette samarialaisuutta parhaimmillaan. Arvostan suuresti ja Jumala häntä sen mukaan siunatkoon.
Kiitos Jarmo. Tunnustan laiskuuteni. Kellarissa on kamaa, jota en tarvi. Voisin raijata ne Fidan myymälään. Oletteko lukeneet tai nähneet "Schindlerin listan"? Leffan lopussa Schindler sanoo harmitellen: "Sormessani on kultasormus. Sitä olisi voinut hyödyntää juutalaisten auttamisessa." (Vapaa käännös). Jumala siunatkoon sinua rakas Jarmo-veljeni.
yurki1000js kirjoitti:
Kiitos Jarmo. Tunnustan laiskuuteni. Kellarissa on kamaa, jota en tarvi. Voisin raijata ne Fidan myymälään. Oletteko lukeneet tai nähneet "Schindlerin listan"? Leffan lopussa Schindler sanoo harmitellen: "Sormessani on kultasormus. Sitä olisi voinut hyödyntää juutalaisten auttamisessa." (Vapaa käännös). Jumala siunatkoon sinua rakas Jarmo-veljeni.
Tosiaan. Ruoka ja vaatteet eivät ole itsestäänselvyyksiä.
Matt:
6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
6:11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
6:12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
6:13 äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, [sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen].
6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
6:19 Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
6:20 Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
6:21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
6:22 Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu.
6:23 Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
6:24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
6:25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
6:26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
6:27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
6:28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
6:31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
6:32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
6:34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
Luuk:
3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
3:8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham', sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
3:9 Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
3:10 Ja kansa kysyi häneltä sanoen: "Mitä meidän siis pitää tekemän?"
3:11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin."
3:12 Niin tuli myös publikaaneja kastettaviksi, ja he sanoivat hänelle: "Opettaja, mitä meidän pitää tekemän?"
3:13 Hän sanoi heille: "Älkää vaatiko enempää, kuin mikä teille on säädetty."
3:14 Myös sotamiehet kysyivät häneltä sanoen: "Mitäs meidän pitää tekemän?" Ja hän sanoi heille: "Älkää kiskoko keneltäkään älkääkä kiristäkö, vaan tyytykää palkkaanne."- -jarmo-
yurki1000js kirjoitti:
Joo mä muistan sen kommentin... leffahan se oli mutta Shindler itse aikoinaan sanoi sen, voi kun tämä sormus jäi vielä... tällä olis saanu jonkun vielä pelastettua.
- serafiina3
Kyllä nuo Jarmo on ihan niitä normaaleita asioit, joihin tulee ottaneeksi osaa, jos antaa rahaa hyväntekeväisyys järjestölle.
Mutta eihän ketään ole velvollinen menemään sinne vankilaan katsomaan, vaikkapa jotakin roistoa, joka istuu tuomiotaan ihan oikeasta syystä siellä.
Uskoaseni tuo vangeista hulehtiminen tulee kyseeseen, jos joku sanan vuoksi vangitaan syyttömänä, kuten ennen tapahtui tuon tuosta ja miksi ei tänäänkin, mutta ei tosin Suomessa, mutta jossain muualla.
Kyllä noihin mainittuihin tekoihin kannataa olla osallisena, niin kuin vain voi, sillä se on hyvää Jumalan silmissä ja kunhan sitä ei tehdä vain kerätäkseen ihmilstä kunniaa.Kyllä. Tähän voi myös todeta että "Hyvä antaa vähästä ja paha ei paljostakaan".
Tuosta vankilajutusta mulla tulee mieleen yksi ohjelma (en muista nimeä) jonka kerran katsoin TV7:lla ja siinä oli tuo asia mainittu. Siinä oli hyvin sanottu, että eihän kaikki voi sinne vankiloihin lähteä paikan päälle, mutta rukoilu vankien puolesta on myös hyvä asia jossa tuo vankien muistaminen toteutuu. Hyvä tietenkin, kun osa menee paikan päälle ihan konkreettisesti.
En kuitenkaan lähtisi jaottelemaan niitä rikoksia pienempiin ja suurempiin, vaan kyllä pitää rukoilla kaikkien vankien puolesta että Jeesus heille ilmestyy. - -jarmo-
Kyllä nuo Jarmo on ihan niitä normaaleita asioit, joihin tulee ottaneeksi osaa, jos antaa rahaa hyväntekeväisyys järjestölle.
Kyllä noihin mainittuihin tekoihin kannataa olla osallisena, niin kuin vain voi, sillä se on hyvää Jumalan silmissä ja kunhan sitä ei tehdä vain kerätäkseen ihmilstä kunniaa.MInä olen käynyt vankilassa katsomassa siellä tuomiotaan kärsivää. Se ei ole tekona minkään muun arvoinen kuin sen teon. Teot eivät merkitse mitään...
Aikoinaan Kosovon albaani istui marraskuun pakkasyössä puhelinkopissa huulet sinisenä, joten vei tyypin kotiin, ruokin ja vaatetin. Vaimokin pelkäsi koko yön eikä kyennyt nukkumaan... hän paheksui kun toin ventovieraan... Ei se ole niin tärkeää mitä tein, koska niin minun pitikin tehdä...
Älkää luulko että tekojenne takia pääsette taivaaseen. Näin valehtelette itsellenne ja luulette itsestänne liikoja. Me olemme kaikki samalla viivalla, me emme ole hyviä tekojemme takia, vaan armossa. serafiina3 kirjoitti:
Kyllä. Tähän voi myös todeta että "Hyvä antaa vähästä ja paha ei paljostakaan".
Tuosta vankilajutusta mulla tulee mieleen yksi ohjelma (en muista nimeä) jonka kerran katsoin TV7:lla ja siinä oli tuo asia mainittu. Siinä oli hyvin sanottu, että eihän kaikki voi sinne vankiloihin lähteä paikan päälle, mutta rukoilu vankien puolesta on myös hyvä asia jossa tuo vankien muistaminen toteutuu. Hyvä tietenkin, kun osa menee paikan päälle ihan konkreettisesti.
En kuitenkaan lähtisi jaottelemaan niitä rikoksia pienempiin ja suurempiin, vaan kyllä pitää rukoilla kaikkien vankien puolesta että Jeesus heille ilmestyy.Amen. Nina käy vankiloissa. Hän ei taida eritellä vainottuja ja muita vankeja.
> Nina Åströmille on tärkeää, että yleisö kuuntelee hänen sanomaansa. Se ei kuitenkaan ole ainoa ilonaihe: parasta on nähdä, kuinka ihmisen elämä oikeasti muuttuu, kun hän tulee uskoon.
- Vladivostokissa vankilatyötä johtaa entinen vanki, joka on tullut uskoon. Hänen entisen elämänsä aikana en olisi uskaltanut mennä samaan autoon hänen kanssaan, mutta nyt hän on veljeni ja hänen silmänsä loistavat kuin lamput. En vain voi olla näkemättä eroa entiseen.
Nina Åström on vakuuttunut, että usko Jeesukseen oikeasti toimii. Yhden ihmisen muutos puolestaan vaikuttaa moniin. Nina Åström leikittele ajatuksella: perhe muuttuu, kun isä ei enää hakkaa. Ihminen, jonka tuo isä olisi tappanut kahden vuoden päästä, ei kuolekaan, koska tappaja on tullut uskoon eikä enää riistä kenenkään henkeä. Samalla tulevan uhrin perhe ei menetäkään äitiä, koska tätä ei tapeta.
Nina Åström ei usko, että maailma muuttuu yhteisillä maailmanparannuslauluilla ja haavekuvilla paremmasta. Sen sijaan hän uskoo, että Jeesus voi muuttaa maailmaa. <
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/usko/1025/nina_astrom_aitoustestissa_venajan_vankiloissa
https://www.youtube.com/watch?v=QCozJAYTUjc- serafiina3
yurki1000js kirjoitti:
Eilen tuli tuo leffa telkkarista. Oon joskus katsonut kauan kauan sitten. Nyt se on tallennettuna niin pitää se uusiksi katsoa jossain välissä. On kyllä tosi hyvä elokuva.
serafiina3 kirjoitti:
En kuitenkaan lähtisi jaottelemaan niitä rikoksia pienempiin ja suurempiin, vaan kyllä pitää rukoilla kaikkien vankien puolesta että Jeesus heille ilmestyy.Herra itse rukoili seuraajiensa puolesta, ei maalman.
Mitä hyötyä on tarjota vettä sellaiselle, joka paiskaa sen seinään?
Eikö ennemmin niille joilla on jano?-jarmo- kirjoitti:
MInä olen käynyt vankilassa katsomassa siellä tuomiotaan kärsivää. Se ei ole tekona minkään muun arvoinen kuin sen teon. Teot eivät merkitse mitään...
Aikoinaan Kosovon albaani istui marraskuun pakkasyössä puhelinkopissa huulet sinisenä, joten vei tyypin kotiin, ruokin ja vaatetin. Vaimokin pelkäsi koko yön eikä kyennyt nukkumaan... hän paheksui kun toin ventovieraan... Ei se ole niin tärkeää mitä tein, koska niin minun pitikin tehdä...
Älkää luulko että tekojenne takia pääsette taivaaseen. Näin valehtelette itsellenne ja luulette itsestänne liikoja. Me olemme kaikki samalla viivalla, me emme ole hyviä tekojemme takia, vaan armossa.Kaikenko tuo liha on teissä kääntänyt ylös alaisn?
Te käytte katsomassa roistoja, kun pitäisi antaa aikaa kristiyille veljilleen ja siskoilleen
Te siunaat nyky Israeli, joka on lihallinen ja taas unohdatte veljenne ja siskonne, joille sinus ja puolesta rukous on tarkoitettu.
Mitä ihmettä enään saonisin teille?
Avatkaa jo silmänne näkemää ja korvanne kuulemaan, sitä oikeaa sanomaa, joka on tarkoitettu meille julistettavaksi Jeesusksen Kristuksen palvelijoille.mikko.ainasoja kirjoitti:
Kaikenko tuo liha on teissä kääntänyt ylös alaisn?
Te käytte katsomassa roistoja, kun pitäisi antaa aikaa kristiyille veljilleen ja siskoilleen
Te siunaat nyky Israeli, joka on lihallinen ja taas unohdatte veljenne ja siskonne, joille sinus ja puolesta rukous on tarkoitettu.
Avatkaa jo silmänne näkemää ja korvanne kuulemaan, sitä oikeaa sanomaa, joka on tarkoitettu meille julistettavaksi Jeesusksen Kristuksen palvelijoille.Siihen en ota tällä viestillä kantaa, jos Jarmo on autanut, jotain koditonta hädässään.
On oikein auttaa muita, mutta älkää vakiloihim menkö varkaitten kanssa seurtelemaan.
Sillä on paljon otollisempiakin ihmisiä, joita voi auttaa.- -jarmo-
Kaikenko tuo liha on teissä kääntänyt ylös alaisn?
Avatkaa jo silmänne näkemää ja korvanne kuulemaan, sitä oikeaa sanomaa, joka on tarkoitettu meille julistettavaksi Jeesusksen Kristuksen palvelijoille.Jep, tein syntiä kun retostelin... siunattu olkoon Israel, Jaakobin suku.
- -jarmo-
Siihen en ota tällä viestillä kantaa, jos Jarmo on autanut, jotain koditonta hädässään.
On oikein auttaa muita, mutta älkää vakiloihim menkö varkaitten kanssa seurtelemaan.
Sillä on paljon otollisempiakin ihmisiä, joita voi auttaa.Mulla oli aikoinaan facebook tilikin ja lopetin sen siksi kun mulla oli siellä niin sekalainen seurakunta kavereina, aina lasten ja nuorten kristillisen yhdistyksen bossi ja Cannonball ja Helvetin Enkeli jäseniä, vanhoja voimailijoita, joilla oli elämä vienyt tiensä väärille laduille. Feissarikaverini jopa ryösti rahakuljetuksenkin ja helilkopteri lensi asuntoni yläpuolella tapauksen takia tunnin verran :) et sellasta elämää uskovalla. Mut hei Mikko, voit tästä kohtaa alkaa moittia minua. Sehän on kai tekojen vangille luonteenomaista.
- -jarmo-
Siihen en ota tällä viestillä kantaa, jos Jarmo on autanut, jotain koditonta hädässään.
Sillä on paljon otollisempiakin ihmisiä, joita voi auttaa.Mikko hei... on eräs asia joka mietityttää. Sanoit että älkää menkö vankiloihin katsomaan vankeja. Ai miksi? Raamattu kehottaa kumminkin tekemään niin.
- serafiina3
-jarmo- kirjoitti:
Mikko hei... on eräs asia joka mietityttää. Sanoit että älkää menkö vankiloihin katsomaan vankeja. Ai miksi? Raamattu kehottaa kumminkin tekemään niin.
Minäkään en nyt ymmärrä, tosin on monta muutakin asiaa tässä maailmassa mitä en käsitä. Eikä minusta ole sinne vankilaan menemään, ja ihan käytännön tasolla ei sinne kaikki uskovat voi lähteä ryntäämään porukalla paikan päälle. :D
Mutta siis jos joku menee sinne viemään Jumalan sanaa, ja joku vanki näin löytää Jeesuksen ja tekee parannuksen, niin eihän se voi olla huono asia.
Eikä se tarkoita jos joku näin tekee, että sitten tämä sama ihminen ei rukoilisi ja auttaisi myös muita maailman ihmisiä ja uskon sisaria ja -veljiä!?!
https://www.youtube.com/watch?v=R3zESAv4K8g -jarmo- kirjoitti:
Mikko hei... on eräs asia joka mietityttää. Sanoit että älkää menkö vankiloihin katsomaan vankeja. Ai miksi? Raamattu kehottaa kumminkin tekemään niin.
Selitin asian jo aiemmin.
Älkää olko sokeita tässä, vaan käytäkää ymmärrystä kun te sitten teette hyvää, jotta ette itseänne vain eksyttäisi väärään seuraan ja vääriin tapoihin- KTS (Ei kirj.)
-jarmo- kirjoitti:
Mulla oli aikoinaan facebook tilikin ja lopetin sen siksi kun mulla oli siellä niin sekalainen seurakunta kavereina, aina lasten ja nuorten kristillisen yhdistyksen bossi ja Cannonball ja Helvetin Enkeli jäseniä, vanhoja voimailijoita, joilla oli elämä vienyt tiensä väärille laduille. Feissarikaverini jopa ryösti rahakuljetuksenkin ja helilkopteri lensi asuntoni yläpuolella tapauksen takia tunnin verran :) et sellasta elämää uskovalla. Mut hei Mikko, voit tästä kohtaa alkaa moittia minua. Sehän on kai tekojen vangille luonteenomaista.
"Feissarikaverini jopa ryösti rahakuljetuksenkin"
Ottiko sulle oikein selfien rahasäkin vierellä? - -jarmo-
Selitin asian jo aiemmin.
Älkää olko sokeita tässä, vaan käytäkää ymmärrystä kun te sitten teette hyvää, jotta ette itseänne vain eksyttäisi väärään seuraan ja vääriin tapoihinLuuletteko te ettei vankilassa tuomiotaan istuvat kadu tekojaan? Suurin osa heistä katuu mutt asuuri osa heistä palaa rikoksiin vapauduttuaan, koska ovat rikoksen orjia. Voin sanoa että minä ymmärrän heitä erittäin hyvin.
Herra itse rukoili seuraajiensa puolesta, ei maalman.
Mitä hyötyä on tarjota vettä sellaiselle, joka paiskaa sen seinään?
Eikö ennemmin niille joilla on jano?Mikko. Hylkäsikö Jeesus valittunsa?
Luuk. 23:34
Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät." Ja he jakoivat keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa.
Kirosiko Stefanus-marttyyri?
Apt:
7:51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin.
7:52 Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,
7:53 te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."
7:54 Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.
7:55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
7:56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella."
7:57 Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
7:58 ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.
7:59 Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
7:60 Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.yurki1000js kirjoitti:
Mikko. Hylkäsikö Jeesus valittunsa?
Luuk. 23:34
Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät." Ja he jakoivat keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa.
Kirosiko Stefanus-marttyyri?
Apt:
7:51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin.
7:52 Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,
7:53 te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."
7:54 Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.
7:55 Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
7:56 ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella."
7:57 Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
7:58 ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät. Ja todistajat riisuivat vaippansa Saulus nimisen nuorukaisen jalkojen juureen.
7:59 Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"
7:60 Ja hän laskeutui polvilleen ja huusi suurella äänellä: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä!" Ja sen sanottuaan hän nukkui pois.Älä tahallasi vääristä sanaa, omien väärien arvojesi mukaiseksi.
Nuo Raamatun kohdat eivät puhu sitä sanaa vatsaan, jota itse puhun.- -jarmo-
serafiina3 kirjoitti:
Eilen tuli tuo leffa telkkarista. Oon joskus katsonut kauan kauan sitten. Nyt se on tallennettuna niin pitää se uusiksi katsoa jossain välissä. On kyllä tosi hyvä elokuva.
Jep! :)
- -jarmo-
Ja taas Mikko teki syntiä :(
- -jarmo-
Mikko rukka, kuules kun sinä olet oikeesti vielä kovan paikan edessä. Minä säälin sinua valtavasti ja olen myötätuntoinen koska ymmärrän vallan hyvin missä tilassa sinä olet ja mihin tilaan olet itsesi asettanut. Meistä moni on syntinen ja olemme saaneet armon muutta sinä tunnut haluavan olla synnitön omassa voimassa ja se on huono homma.
Siunataan Israelia, Jaakobin jälkeläisiä kuitenkin nyt koko porukalla, myös KTS mukaan, vai mitä? mikko.ainasoja kirjoitti:
Älä tahallasi vääristä sanaa, omien väärien arvojesi mukaiseksi.
Nuo Raamatun kohdat eivät puhu sitä sanaa vatsaan, jota itse puhun.Mikko. Olet mystinen mies. Miten Raamattu kieltää Jaakobin/Israelin siunaamisen?
yurki1000js kirjoitti:
Mikko. Olet mystinen mies. Miten Raamattu kieltää Jaakobin/Israelin siunaamisen?
Onhan tämäkin jo Jyrki käyty läpi, enkä viitsi tässä ketjussa enään tästä aloittaa sen enempää.
Mutta siunaa niitä, jotka siunauksen perivat, riippumatta siitä mikä verenperimä heillä on, niin siunaat oikein.
Armo ja rauha koko Jumalan Israelille.
Jumalan Israelelia ovat ne, jotka ovat Kristuksessa. Amen.mikko.ainasoja kirjoitti:
Onhan tämäkin jo Jyrki käyty läpi, enkä viitsi tässä ketjussa enään tästä aloittaa sen enempää.
Mutta siunaa niitä, jotka siunauksen perivat, riippumatta siitä mikä verenperimä heillä on, niin siunaat oikein.
Armo ja rauha koko Jumalan Israelille.
Jumalan Israelelia ovat ne, jotka ovat Kristuksessa. Amen.On on. Silti kieltäydyt siunaamasta koko Jaakobin sukua. Miksi? Jaakob = Israel. Israel = Jaakob.
1.Mooseksen kirja:
49:1 Sitten Jaakob kutsui poikansa ja sanoi: "Kokoontukaa, niin minä ilmoitan teille, mitä teille päivien lopulla tapahtuu.
49:2 Tulkaa kokoon ja kuulkaa, Jaakobin pojat, kuulkaa isäänne Israelia.
49:3 Ruuben, sinä olet minun esikoiseni, minun voimani ja minun miehuuteni ensimmäinen, ensi sijalla arvossa, ensi sijalla vallassa.
49:4 Mutta sinä kuohahdat kuin vesi, et pysy ensi sijalla, sillä sinä nousit isäsi leposijalle; silloin sinä sen saastutit. Niin, hän nousi vuoteeseeni.
49:5 Simeon ja Leevi, veljekset, heidän aseensa ovat väkivallan aseet.
49:6 Heidän neuvoonsa ei suostu minun sieluni, heidän seuraansa ei yhdy minun sydämeni; sillä vihassaan he murhasivat miehiä, omavaltaisuudessaan he silpoivat härkiä.
49:7 Kirottu olkoon heidän vihansa, sillä se on raju, heidän kiukkunsa, sillä se on julma. Minä jakelen heidät Jaakobin sekaan ja hajotan heidät Israelin sekaan.
49:8 Juuda, sinua sinun veljesi ylistävät; sinun kätesi on vihollistesi niskassa, sinua kumartavat isäsi pojat.
49:9 Juuda on nuori leijona; saaliilta olet, poikani, noussut. Hän on asettunut makaamaan, hän lepää kuin leijona, kuin naarasleijona - kuka uskaltaa häntä häiritä?
49:10 Ei siirry valtikka pois Juudalta eikä hallitsijansauva hänen polviensa välistä, kunnes tulee hän, jonka se on ja jota kansat tottelevat.
49:11 Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä, viittansa rypäleen veressä.
49:12 Hänen silmänsä ovat viinistä sameat, hänen hampaansa valkeat maidosta.
49:13 Sebulon asuu meren rannalla, laivojen rannikolla, hänen sivunsa on Siidoniin päin.
49:14 Isaskar on luiseva aasi, joka loikoilee karjatarhojen välissä.
49:15 Hän huomasi lepopaikkansa suloiseksi ja maan ihanaksi; niin hän taivutti olkansa taakan alle ja joutui työveroa tekemään.
49:16 Daan hankkii oikeutta kansalleen, hänkin yhtenä Israelin sukukunnista.
49:17 Daan on käärmeenä tiellä, on polulla kyynä, joka puree hevosta vuohiseen, niin että ratsastaja syöksyy selin maahan.
49:18 Sinulta minä odotan pelastusta, Herra.
49:19 Gaadia ahdistavat rosvojoukot, mutta hän itse ahdistaa heitä heidän kintereillään.
49:20 Asserista tulee lihavuus, hänen leipänsä, hän tarjoaa kuninkaan herkkuja.
49:21 Naftali on nopea peura; hän antaa kauniita sanoja.
49:22 Joosef on nuori hedelmäpuu, nuori hedelmäpuu lähteen reunalla; sen oksat ulottuvat yli muurin.
49:23 Jousimiehet hätyyttävät häntä, ampuvat ja ahdistavat häntä.
49:24 Mutta hänen jousensa pysyy lujana, ja hänen käsivartensa ovat notkeat Jaakobin Väkevän avulla, kaitsijan, Israelin kallion,
49:25 isäsi Jumalan, avulla, joka sinua auttakoon, Kaikkivaltiaan avulla, joka sinua siunatkoon, antakoon siunauksia taivaasta ylhäältä, siunauksia syvyydestä alhaalta, siunauksia nisistä ja kohdusta.
49:26 Sinun isäsi siunaukset kohoavat yli minun vanhempaini siunausten, yli ikuisten kukkulain ihanuuden. Ne laskeutukoot Joosefin pään päälle, veljiensä ruhtinaan päälaelle.
49:27 Benjamin on raatelevainen susi; aamulla hän syö riistaa, ja illalla hän jakaa saalista."
49:28 Nämä ovat kaikki Israelin sukukunnat, luvultaan kaksitoista, ja tämän puhui heille heidän isänsä siunatessaan heidät; hän siunasi jokaisen erikseen erityisellä siunauksella.yurki1000js kirjoitti:
On on. Silti kieltäydyt siunaamasta koko Jaakobin sukua. Miksi? Jaakob = Israel. Israel = Jaakob.
1.Mooseksen kirja:
49:1 Sitten Jaakob kutsui poikansa ja sanoi: "Kokoontukaa, niin minä ilmoitan teille, mitä teille päivien lopulla tapahtuu.
49:2 Tulkaa kokoon ja kuulkaa, Jaakobin pojat, kuulkaa isäänne Israelia.
49:3 Ruuben, sinä olet minun esikoiseni, minun voimani ja minun miehuuteni ensimmäinen, ensi sijalla arvossa, ensi sijalla vallassa.
49:4 Mutta sinä kuohahdat kuin vesi, et pysy ensi sijalla, sillä sinä nousit isäsi leposijalle; silloin sinä sen saastutit. Niin, hän nousi vuoteeseeni.
49:5 Simeon ja Leevi, veljekset, heidän aseensa ovat väkivallan aseet.
49:6 Heidän neuvoonsa ei suostu minun sieluni, heidän seuraansa ei yhdy minun sydämeni; sillä vihassaan he murhasivat miehiä, omavaltaisuudessaan he silpoivat härkiä.
49:7 Kirottu olkoon heidän vihansa, sillä se on raju, heidän kiukkunsa, sillä se on julma. Minä jakelen heidät Jaakobin sekaan ja hajotan heidät Israelin sekaan.
49:8 Juuda, sinua sinun veljesi ylistävät; sinun kätesi on vihollistesi niskassa, sinua kumartavat isäsi pojat.
49:9 Juuda on nuori leijona; saaliilta olet, poikani, noussut. Hän on asettunut makaamaan, hän lepää kuin leijona, kuin naarasleijona - kuka uskaltaa häntä häiritä?
49:10 Ei siirry valtikka pois Juudalta eikä hallitsijansauva hänen polviensa välistä, kunnes tulee hän, jonka se on ja jota kansat tottelevat.
49:11 Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä, viittansa rypäleen veressä.
49:12 Hänen silmänsä ovat viinistä sameat, hänen hampaansa valkeat maidosta.
49:13 Sebulon asuu meren rannalla, laivojen rannikolla, hänen sivunsa on Siidoniin päin.
49:14 Isaskar on luiseva aasi, joka loikoilee karjatarhojen välissä.
49:15 Hän huomasi lepopaikkansa suloiseksi ja maan ihanaksi; niin hän taivutti olkansa taakan alle ja joutui työveroa tekemään.
49:16 Daan hankkii oikeutta kansalleen, hänkin yhtenä Israelin sukukunnista.
49:17 Daan on käärmeenä tiellä, on polulla kyynä, joka puree hevosta vuohiseen, niin että ratsastaja syöksyy selin maahan.
49:18 Sinulta minä odotan pelastusta, Herra.
49:19 Gaadia ahdistavat rosvojoukot, mutta hän itse ahdistaa heitä heidän kintereillään.
49:20 Asserista tulee lihavuus, hänen leipänsä, hän tarjoaa kuninkaan herkkuja.
49:21 Naftali on nopea peura; hän antaa kauniita sanoja.
49:22 Joosef on nuori hedelmäpuu, nuori hedelmäpuu lähteen reunalla; sen oksat ulottuvat yli muurin.
49:23 Jousimiehet hätyyttävät häntä, ampuvat ja ahdistavat häntä.
49:24 Mutta hänen jousensa pysyy lujana, ja hänen käsivartensa ovat notkeat Jaakobin Väkevän avulla, kaitsijan, Israelin kallion,
49:25 isäsi Jumalan, avulla, joka sinua auttakoon, Kaikkivaltiaan avulla, joka sinua siunatkoon, antakoon siunauksia taivaasta ylhäältä, siunauksia syvyydestä alhaalta, siunauksia nisistä ja kohdusta.
49:26 Sinun isäsi siunaukset kohoavat yli minun vanhempaini siunausten, yli ikuisten kukkulain ihanuuden. Ne laskeutukoot Joosefin pään päälle, veljiensä ruhtinaan päälaelle.
49:27 Benjamin on raatelevainen susi; aamulla hän syö riistaa, ja illalla hän jakaa saalista."
49:28 Nämä ovat kaikki Israelin sukukunnat, luvultaan kaksitoista, ja tämän puhui heille heidän isänsä siunatessaan heidät; hän siunasi jokaisen erikseen erityisellä siunauksella.4.Mooseksen kirja:
24:1 Kun Bileam näki, että Israelin siunaaminen oli Herralle otollista, ei hän enää mennyt niinkuin aina ennen ennusmerkkejä etsimään, vaan käänsi kasvonsa erämaahan.
24:2 Ja kun Bileam nosti silmänsä ja näki Israelin leiriytyneenä heimokunnittain, niin Jumalan Henki tuli häneen.
24:3 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu.
24:4 Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan.
24:5 Kuinka ihanat ovat sinun majasi, Jaakob, sinun asuinsijasi, Israel!
24:6 Niinkuin laajat purolaaksot, niinkuin puutarhat virran varrella, niinkuin aloepuut, Herran istuttamat, niinkuin setripuut vesien vierillä!
24:7 Vettä läikkyy sen vesisangoista, ja sen laihot saavat runsaasti vettä. Agagia mahtavampi on sen kuningas, ylhäinen sen kuningasvalta.
24:8 Jumala vei sen pois Egyptistä; sen sarvet ovat kuin villihärän. Se syö suuhunsa viholliskansat, heidän luunsa se murskaa ja lävistää heidät nuolillansa.
24:9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
24:10 Silloin Baalak vihastui Bileamiin ja löi kätensä yhteen. Ja Baalak sanoi Bileamille: "Minä kutsuin sinut vihollisiani kiroamaan, ja nyt sinä olet siunannut heidät jo kolme kertaa.
24:11 Mene tiehesi! Minä aioin sinua runsaasti palkita, mutta katso, Herra on sinulta palkan kieltänyt."
24:12 Bileam vastasi Baalakille: "Enkö minä jo sanonut sinun sanansaattajillesi, jotka lähetit luokseni:
24:13 'Vaikka Baalak antaisi minulle talonsa täyden hopeata ja kultaa, en sittenkään voisi rikkoa Herran käskyä, en tehdä mitään oman mieleni mukaan, en hyvää, en pahaa.' Minkä Herra puhuu, sen minäkin puhun.
24:14 Ja nyt minä lähden kansani tykö, mutta sitä ennen minä ilmoitan sinulle, mitä tämä kansa on tekevä sinun kansallesi aikojen lopulla."
24:15 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu.
24:16 Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen ja saa tietonsa Korkeimmalta, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan:
24:17 Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt, minä katselen häntä, en kuitenkaan läheltä. Tähti nousee Jaakobista, ja valtikka kohoaa Israelista. Se ruhjoo Mooabilta ohimot, päälaen kaikilta Seetin pojilta.
24:18 Ja Edomista tulee alusmaa, Seir joutuu vihollistensa omaksi; mutta Israel tekee väkeviä tekoja.
24:19 Ja Jaakobista tulee valtias, hän hävittää kaupungeista niihin pelastuneet."
https://www.youtube.com/watch?v=2voVwMjcm44- ...
serafiina3 kirjoitti:
En kuitenkaan lähtisi jaottelemaan niitä rikoksia pienempiin ja suurempiin, vaan kyllä pitää rukoilla kaikkien vankien puolesta että Jeesus heille ilmestyy....
- fariseusten kuviot
Nyt on kaikilla ihmisillä lukutaito ja Raamattu. Siihen ei vääristäjä voi puuttua, mutta nuorille pitääkin nyt kiiruusti tasa-arvovaatimuksin opettaa kouluissa kaikki uskonnot samanarvoisiksi. Niitähän on melkoinen määrä, kuin kaupan valintahyllyssä. Jos mikä, niin nuoriin iskeminen on aina ollut sielunvihollisen helpoin tapa viedä ihmisen ilo Herrassa niin pitkälle,kunnes hän todella alkaa sitä iloa ja rauhaa tosissaan etsiä.
- Huomioon otettava
Hätä on sielunvihollisella nyt.
- 543
Tutkittu juttu vallan.
- KTS (Ei kirj.)
Raamatunlause viittaa aikansa fariseuksiin joiden perillisiä ovat nykyajan meshiaanis-jashualaiset vippaslössit, joiden tarkoituksena on siirtää Jeesus hyllylle, korvata hänet antimessias Jeshualla, sunnuntai lauantailla, joulu hanukalla, kolminaisuusoppi judaismilla ja pelastusoppi lakihurskaudella.
Tässä mennään mut varuilla olaan...Herran niemä on äännetty eri tavoin ja lähes aina, eikä se itse sanomaa toiseksi muuta, jos joku muuten elää sana mukaan.
Minä itse vietän myös sapatia Lauantaisin alkaen perinetisesti puolituntia ennen auringon laksua Perajantaina iltana ja loppuen puoli tuntia auringon laskun jälkeen Lauantai iltana.
Joulua en vietä lainkaa.
Ei nuo mainitsemasi tavat niin outoja ole, jos verrataan vaikka luterilaisuuteen, mutta en tässä nyt kirjoita messiaanistenkaan puolesta.- -jarmo-
Herran niemä on äännetty eri tavoin ja lähes aina, eikä se itse sanomaa toiseksi muuta, jos joku muuten elää sana mukaan.
Minä itse vietän myös sapatia Lauantaisin alkaen perinetisesti puolituntia ennen auringon laksua Perajantaina iltana ja loppuen puoli tuntia auringon laskun jälkeen Lauantai iltana.
Joulua en vietä lainkaa.
Ei nuo mainitsemasi tavat niin outoja ole, jos verrataan vaikka luterilaisuuteen, mutta en tässä nyt kirjoita messiaanistenkaan puolesta.MInä olen kasvanut tekojen uskon piirissä juuri kuten itse teet ja olen onnellinen löydettyäni itsestäni syntisyyden. Eräällä kierolla tavalla olen jopa kiitollinen siitä että olen tehnyt syntiä, koska ellen olisi sitä itsessäni nähnyt, eläisin juuri niin kuin sinä Mikko elät juuri nyt tätä päivää.
Yleisesti
Jumalan lapset siunaavat.
4Moos. 24:9
Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
Raamattu elävöittää ja vapauttaa. Ei ole luodun asia muokata toista luotua.
Room. 10:17
Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Room:
9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?- Kolkuttavalleavataan
"9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten? "
Aamen. Tapahtukoon Jumalan tahto. Älä tuomistse lähimmäistäsi, ettei sinua tuomittaisi.
Kaikki ymmärrettävää. Jumala johdattaa ja Hän antaa uskon. Meillä pitää olla se ymmärrys, että anomme, kolkutamme ja rukoilemme. Niinpä, mutta se ymmärrys?
Ylpeyskö sokaisee niin, että ihminen kuvittelee olevansa viisaskin? Eikä tarvitse anoa eikä kolkutella.
Mitä on ihmisen keksimä koulutus ilman, ettei sielläkin saa Jumala johtaa? Ketkä todellakin määräävät suunnan niin, että meneväisetkin harhaannutetaan kaikkiin muihin pyrkimyksiin kuin etsimään Jumalan valtakuntaa.
"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki tämä teille annetaan".
Luulisi, että tuo kehoitus olisi ollut kristinuskoa julistavan Suomen tärkein ohjenuora siitä saakka, kun ns. pakolliseen koulutukseen maamme lapset alistettiin. Kolkuttavalleavataan kirjoitti:
"9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten? "
Aamen. Tapahtukoon Jumalan tahto. Älä tuomistse lähimmäistäsi, ettei sinua tuomittaisi.
Kaikki ymmärrettävää. Jumala johdattaa ja Hän antaa uskon. Meillä pitää olla se ymmärrys, että anomme, kolkutamme ja rukoilemme. Niinpä, mutta se ymmärrys?
Ylpeyskö sokaisee niin, että ihminen kuvittelee olevansa viisaskin? Eikä tarvitse anoa eikä kolkutella.
Mitä on ihmisen keksimä koulutus ilman, ettei sielläkin saa Jumala johtaa? Ketkä todellakin määräävät suunnan niin, että meneväisetkin harhaannutetaan kaikkiin muihin pyrkimyksiin kuin etsimään Jumalan valtakuntaa.
"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki tämä teille annetaan".
Luulisi, että tuo kehoitus olisi ollut kristinuskoa julistavan Suomen tärkein ohjenuora siitä saakka, kun ns. pakolliseen koulutukseen maamme lapset alistettiin.Sanos muuta. Osmo pöysti kiteyttää.
- Suomen hyvinvointi on Jumalan lahja uskoville ihmisille. Sitä mukaa kun uskovat ihmiset vähenevät, vähenee hyvinvointikin.
http://opsti.japo.fi/nwo.htm
- -jarmo-
Onko Lauri Johansson teoillaan kelpaavampi Jumalan edessä kuin minä tai Jyrki tai Mikko Ainasoja? Funtsikaa!!!
- -jarmo-
Hyvä Mikko Ainasoja, pelkään että olet yhtä eksyksissä kuin on Netpunk tai IR:kin. Siellä missä olet, ei armoa tunneta.
Mikko jättää paljon arvailujen varaan. Hän ei siteeraa Raamattua. Olen aiemmin arvellut hänen kannattavan korvausteologiaa. Hän on mystinen persoona.
- 1213
'Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.'
Fariseukset, tekopyhät, kehittävät oppeja, jotka näyttävät kultaisilta, hyviltä ja pyrkivät saamaan ihmiset noudattamaan heidän oppejaan. Samalla he syrjäyttävät oikean kullan, Jumalan sanat, myös ne, jotka Jumala puhui Jeesuksen kautta. Siten he hylkäävät Jumalan ja samalla estävät myös muita löytämästä Jumalaa.
Mielestäni on surullista nähdä, että krisilliset johtajat ovat nykyään kuin Jeesuksen ajan fariseuksia, heillä on paljon kaikkia ulkokultaista, mutta Jeesuksen sanat he ovat hylänneet ja suorastaan kumoavat ne ja siten estävät ihmisiä pääsemästä Jumalan yhteyteen. Onneksi Suomessa on mahdollista vielä lukea Raamattua ja suosittelen jokaista lukemaan itse mitä Jeesus opetti ja olemaan hänelle kuuliainen.
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Joh. 6:63
Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
Joh. 8:51 - Totta'
Niin se on.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131454Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531384- 1061108
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211071- 76736
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168691- 108574
- 52572
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515