Vapaa kuvaus

Jyrki Soini. Olen perheellinen. Asun helsingissä. Kristus Jeesus on Herra. Linkit: http://evotuhat.wordpress.com/about/

Aloituksia

150

Kommenttia

14002

1. Luotan Luojan sanaan.

Ps. 118:8
    Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin.
    https://www.youtube.com/watch?v=EkWSI3j5wQk
  2. Aukino. Hyvä, että tunnet tähdet.

> Tähtien syntyminen on muutonkin kiinnostavaa, sillä jos maailmankaikkeus olisi vaikka 20 miljardia vuotta vanha, niin tähtiä olisi synnyttävä jokaisena minuuttina 6,655 miljoonaa kappaletta, jotta saavutettaisiin nykyarvio n. 70 000 000 000 000 000 000. Sen sijaan, että edes jossain tuolla ulkona havaittaisiin tähden syntymiä, kuolemia nähdään senkin edestä. Joskus niitä havaitaan 2-3 kolme per vuosi, joskus kuluu kymmeniä vuosia, mutta yhtä kaikki, ne ovat tähtien kuolemia (supernovia). Erinäisiä yrityksiä nähdä "tähden syntymä" tunnetaan astronomian lähihistoriassa, mutta ne ovat osoittautuneet usein kaasu/pölypilven läpi havaituiksi kirkkaiksi supernoviksi. <
    http://www.evoluutio.com/?o=52&a=0&st=0

Ihminen söi tiedonpuun hedelmää. Se aloitti nopean teknologisen kehityksen.
    https://www.youtube.com/watch?v=HFx9zp1S6Do
    Top Eleven Mysterious Mysteries of the Pre-Columbian Americas
    http://s8int.com/phile/page54.html

Kaikki luomakunnassa tukee Raamattua. Varsinkin sitä seikkaa, että langennut maailma on sokea. Edes huipputiedemiehet eivät hiffaa syntyvyyden eksponenttia.

> Tämänhetkisen vallitsevan näkemyksen mukaan ensimmäinen Homo sapiens eli yli miljoona vuotta sitten. Jos näin todella on, missä ovat kaikki biljoonat ihmiset, joiden tulisi joko olla hengissä, tai joiden hautautuneita ja mahdollisesti fossiloituneista jäännöksiä pitäisi löytyä laajoilta hautausmailta ympäri maailmaa?

Laskin montako kertaa maailman väestö oli kaksinkertaistunut ensimmäisen miehen ja naisen jälkeen. Jättäen menneisyydessä varaa sairauksille, nälänhädille, kulkutaudeille, sodille ja lapsikuolleisuudelle, väestö olisi todennäköisesti kaksinkertaistunut suurin piirtein kerran muutamassa sadassa vuodessa. Näin laskettuna sallimme sen olevan paljon hitaampaa kuin viimeiseen kaksinkertaistumiseen kuluneet kuudestakymmenestä seitsemäänkymmeneen vuotta. Kun kerromme kaksinkertaistumien lukumäärän muutamalla sadalla vuodella, saamme karkean arvion – plus miinus muutama tuhat vuotta – siitä, milloin ensimmäiset ihmiset joko luotiin tai kehittyivät.

Usko tai älä, mutta maailman väestö on kaksinkertaistunut vain 31½ kertaa sen jälkeen kun ensimmäinen ihmispari ilmestyi maapallolle. Tämä antaa tulokseksi 6500 vuotta. Voit laskea sen itse omalla laskimellasi. <
    http://www.luominen.fi/evoluutio/minne-kaikki-ihmiset-ovat-kadonneet
  3. CIAo Moloch... Käytät järkyttävää nimeä. Mutta sullakin on mahdollisuus vaihtaa joukkuetta, jos Elintoimintojesi Kannattaja vielä kutsuu sinua.
    http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

Maailmassa on kaksi joukkuetta. Lampaat ja vuohet.

Matt:
    25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
    25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
    25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
    25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
    25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
    25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
    25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
    25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
    25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
    25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
    25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
    25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
    25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
    25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
    25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
    25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
  4. Vähän... Putosin kärryiltä. Mihin viittaat Irlannilla vuonna 76? Onko linkkini anti mielestäsi ok?

> Uskoontulon marssijärjestys on useimmissa tapauksissa seuraava:

1. Kuullaan ilosanoma Jeesuksesta
    2. Hyväksytään järjellä Jeesuksen elämä ja ristinkuolema
    3. Hyväksytään järjellä syntisyytemme vaikka ei olisikaan synnintuntoa.
    Herätyksen aikana ihmisiin tulee synnintunto ja he tulevat synnintuntoisina uskoon.
    4. Huudetaan eli rukoillaan Pyhän Hengen meissä tekemän työn jälkeen armoa Jeesukselta ja avataan sydän hänelle
    5. Herra antaa uskon armolahjan Ef, 2:8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon.
    6. Vasta tämän jälkeen me voimme sydämestämme uskoa ja tunnustaa Jeesuksen Herraksi. Voimme myös uskoa Jumalan, Isän herättäneen Hänet kuolleista. Uskotaan Jeesuksen syntyneen neitseestä ja muutkin Raamatun tärkeät perusasiat Aabrahamista eteenpäin. Vedenpaisumus ja sitä ennen tapahtuneet eivät ole oleellisia uskoontulon ja pelastuksen kannalta. Uskova ymmärtää, että Jumalan kokonaisilmoituksen kannalta ne ovat olleet ihmisille paras ilmoitus läpi vuosituhansien.

Herralla on kaikki valta toimia toisin kuin edellä on kuvattu. Tavalla saada uskon armolahja ei ole merkitystä. Tärkeintä on, että uskossa oleva tietää saaneensa Jeesukselta rauhan sydämelleen. Uskoo sydämellään Jeesuksen olleen Herra Jumala, syntyneen Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta, kärsineen syntiemme takia rangaistuksen, tehnyt Jeesukseen uskovan Isälle kelpaavaksi sekä uskoo Jumalan herättäneen Jeesuksen kolmantena päivänä kuolleista. Uskova tunnustaa muille Jeesuksen olevan Herransa. <
    http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

Room. 10:17
    Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Joh. 3:3
    Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

Ef. 1:11
    Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
  5. Kalamos. Eikö olekin niin, ettemme voi sanoa varmuudella muuta kuin että elämä luotiin kuudessa päivässä? Seitsemäs päivä oli (ja on) lepopäivä.

1.Mooseksen kirja:
    1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
    1:2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
    1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli.
    1:4 Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
    1:5 Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.
    1:6 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä."
    1:7 Ja Jumala teki taivaanvahvuuden ja erotti vedet, jotka olivat taivaanvahvuuden alla, vesistä, jotka olivat taivaanvahvuuden päällä; ja tapahtui niin.
    1:8 Ja Jumala kutsui vahvuuden taivaaksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, toinen päivä.
    1:9 Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin." Ja tapahtui niin.
    1:10 Ja Jumala kutsui kuivan maaksi, ja paikan, mihin vedet olivat kokoontuneet, hän kutsui mereksi. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
    1:11 Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on." Ja tapahtui niin:
    1:12 maa tuotti vihantaa, ruohoja, jotka tekivät siementä lajiensa mukaan, ja puita, jotka lajiensa mukaan kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen oli. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
    1:13 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kolmas päivä.
    1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
    1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle." Ja tapahtui niin:
    1:16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
    1:17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
    1:18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
    1:19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.
    1:20 Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla."
    1:21 Ja Jumala loi suuret merieläimet ja kaikkinaiset liikkuvat, vesissä vilisevät elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikkinaiset siivekkäät linnut, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
    1:22 Ja Jumala siunasi ne sanoen: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää meren vedet, ja linnut lisääntykööt maan päällä."
    1:23 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, viides päivä.
    1:24 Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan." Ja tapahtui niin:
    1:25 Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
    1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."
    1:27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
    https://www.youtube.com/watch?v=bLHB_hNk42g
  6. Tärkeintä elämässä on Jumalan ja ihmisen välinen suhde. Allekirjoittanut vastaa palstalaisen kysymyksiin.

1. Onko Jumalasi kaikkivoipa ja kaikkitietävä?

1. On. Ei ole muita Jumalia.

2. Kaikkitietävänä Jumala tiesi, että luomisellaan loisi siis pahuuden ja silti salli pahuuden vaikka kaikkivoipana olisi voinut estää sen. Miksi?

2. Ilman kilpakosijaa Jumalan rakkaus ei tulisi ymmärretyksi ihmisten keskuudessa. Kontrastia olla pitää. Päivää ei olisi ilman yötä. Valoa ei olisi ilman pimeyttä. Eikä maniaa ilman depistä. Ei iloa ilman surua. Jne...

3. Miksi Jumala päästi pahuuden "puhuvan käärmeen" muodossa paratiisiin vaikka tiesi mitä tapahtuisi?

3. Ihminen piti saattaa alttiiksi kilpakosijalle, jotta ihminen hiffaisi, että kandee valita Jumala.

4. Eikö Jumala muka syyttänyt syntiinlankeemuksesta ihmistä?

4. En tiedä. Kertokaa jos tiedätte.

5. Onko ihminen, joka ei vielä osaa erottaa hyvää ja pahaa mielestäsi kykenevä noudattamaan vapaa tahtoa ja velvollinen vastaamaan väärästä teoistaan?

5. Käsittääkseni luoduilla ei ole omaa tahtoa. Jos luoduilla olisi oma tahto, he osaisivat määrittää oman tahtonsa määrän. Toki joku voi väittää tietävänsä oman tahtonsa määrän, mutta miten hän todistaa väittämänsä.

6. Miksi syyntakeettomalle ihmiselle määrättiin pahin mahdollinen rangaistus vaikka kaikki mitä Jumala teksi ja salli tapahtuma johti syntiinlankeemukseen?

6. En tiedä. Jumala on tuomari.

7. Miksi Jumalan piti tappaa raa'asti tulvalla tappoi raa'asti lähes kaikki ihmiset ja viattomat eläimet? Miksi hän ei kaikkivoipana tehnyt syntisistä ihmisistä kivuttomasti ja välitömästi hengettömiä? Miksi eläimetkin piti tappaa?

7. Maa oli mahdollisesti jo tupaten täynnä ihmisiä ja elukoita. Lisäksi maailma oli saastunut ainakin geneettisesti, johtuen langenneitten enkelten touhuista. Kunnon myllerrys oli tarpeen, jotta saastunut elämä saatiin haudattua nopeasti ja perusteellisesti. Siinä samassa rytäkässä tuotettiin mm. polttoaineet ja ravinteet meidänkin aikaaamme varten. Elämän piti jatkua, jotta Jeesus pääsi sovittamaan maailman synnit ja päihittämään kuoleman ja rakentamaan sillan Jumalan ja ihmisten välille.

8. Mikä oli lopulta Jeesuksen kärsimä rangaistus? a) kuolemako - mehän kaikki kuolemme. b) kärsimys - maailmassa miljoonat ihmiset ovat kärsineet ja kärsivät edelleen pahemmin kuin jeesus. Kas kun jeesus ei mene lunnaaksi helevettiin meidän puolestamme. Mitä siis kaikkivoipa jumala todellisuudessa uhrasi puolestamme? Jeesushan meni takaisin taivaaseen eihän jumala menettänyt "ainoaa" "poikaansa".

8. Jeesus oli lopullinen ja kertakaikkinen syntiensovitusuhri. Verenvuodatus oli välttämätön. Jeesuksen tekeminen synniksi oli välttämätön. Jeesuksen tilapäinen hylkääminen oli välttämätön. Kuolema ei voinut pitää Jeesusta. Siksi Häneen luottavat ihmiset omistavat iankaikkisen elämän. Ihmisten sielut eivät lakkaa olemasta, mutta paratiisinlankeemus teki ihmisistä taivaskelvottomia. En ota kantaa kärsimyksen määrään.

9. Miksi havaitsemassamme todellisuudessa ei oo ainoatakaan objektiivista viitettäkään siitä että raamatun kertomukset luominen, tulva, syntiinlankeemus, juutalaisten exodus jne. olisivat totta?

9. Langennut maailma on sokea.
    https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
    Q&A
    http://www.gotquestions.org/Suomi/Erittain-tarkeita-kysymyksia.html
  7. skippaa