Kreationisteille

Inhottava realisti

Mieltäni vaivaa pari kysymystä, joihin haluaisin mieluusti kuulla kreationismiin taipuvaisten ihmisten ajatuksia. Ainakin yurki on kovasti aihetta esiin nostanut, joten ehkäpä hän ainakin jotakin kommentoi.

Ensinnäkin, loiko Jumala koko Maailmankaikkeuden vain ikäänkuin sivutuotteena siinä samassa yhteydessä, kun hän ihmisenkin loi? Eikö näin täydy olla, sillä tavoitehan Jumalalla kuitenkin käsittääkseni on löytää ne "oikeat uskovat" ja saada heidät sitten sitä kautta Taivaan iloihin?

Onko kaikki tämä ympärillämme oleva materia vain kohtuullisen epäolennaista mössöä, sillä mehän olemme pohjimmiltamme sielumme kautta henkiolentoja - näin olen ymmärtänyt - ja tämä maanpäällinen olemassaolomme on vain pieni sivujuonne, joka kuitenkin jostakin ihmeen syystä sitten määrittelee sen, missä ikuisuuden vietämme?

Ja vielä haluaisin kuulla sen, miksi Jumala rankaisee ihmistä niistä ominaisuuksista, jotka hän itse ihmiselle antoi? Jos Jumala on niin käsittämätön olento, että pystyi kaikkeuden luomaan tuosta vain heittämällä, miksi hän tämän "kokeilun" ihmisillä teki? Hänenhän täytyi tietää kaikin puolin etukäteen touhun tulokset? Jos hän ei riennyt, onko hän kaikkivoipa?

Toivon suoria vastauksia ja selitykset siitä, miten emme voi Jumalaa ymmärtää, voi jättää pois. Hänen nimissään kuitenkin puhutaan niin usein, että hänestä on monilla ilmeisen selkeä kuva. Hänen tahtonsa näuttäisi olevan monien tiedossa lähes millin tarkkuudella. Ilmeisen tarkkaan Jumala näyttäisi kontrolloivan jokaisen toimia, jos juttuja uskoo.

56

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Inhottava realisti

Pidetäänpä ylhäällä.

• Vastauksia..

Vastaan muinaisten Intian tietäjien version mukaisesti. Sen verran mitä olen siitä omasta mielestäni tajunnut.

Onko maailmankaikkeus ns. sivutuote?

Vastaus: Olimme kaikki Ikuisessa maailmassa täydellisen rakkauden valtakunnassa. Rakkaus ei kuitenkaan ole rakkautta, jos se ei ole vapaaehtoista. Niinpä, sinä ja minä, jossakin kohdassa ajattelimme, miksi Hän keskipisteenä, enkö minäkin.. Siinä silmänräpäyksessä siirryimme tähän aineelliseen maailmaan.

Tämä maailma on myös energiana ikuinen. Koska Jumala on ajan ja paikan tuolla puolen, ovat myös kaikki hänen energiansa ikuisesti olemassa. Kuten tämä aineellinen energia.

Aineellisen kosmoksen tehtävä on pitää meitä jotka olemme valinneet itsekkyyden, täällä itsekkyyden hiekkalaatikossa täyttämässä omia toiveitamme muiden itsekkäiden joukossa.

Jos eheytämme rakkauden takaisin sydämeemme, joka syrjäyttää itsekkyyden, voimme vaikkapa sitten kun luonnollinen kuolema irroittaa meidät nykyisestä kehostamme, palata takaisin ikuiseen kotiimme.

Rankaisuja synneistä, vaiko ongelmana että itsekkäät yrittävät pärjätä keskenään?

Karman laki on tässä maailmassa jossa olennot tappelevat keskenään asemasta ja resursseista. Mitä kylvää, sitä niittää. Elämä toisensa jälkeen.

Reinkarnaatio on ainoa käsitys tuonpuoleisesta jolle on empiiristä todistetta. Googlaa Reincarnation Research.

• -jarmo-

Jumalalle sivujuonnekin on pääasiaa, yhtä tärkeää. Se on vaikea ajatella sellaisen joka kunnioittaa tämän maailman tasa-arvoisuutta. Sen takia Jumala loi suuria asioita, jotta voisit huomata Jumalan olevan tasa-arvoinen. Jupiter ei ole esimerkiksi läheskään niin tärekä kuin maa.

Mitä tarkoittaa "taipuvainen ajattelemaan" jos kerran on vankka ja pelkkää uskoakin suurempi mielipide? Kysymys kuulostaa perin juurin johdattelevalta, koska taipuvaisuus tarkoittaa pois yleisestä käsityksestä. Sen sijaan evoluutioon uskominen ei ilmeisesti ole taipuvaista, vaan vakaata?

• Inhottava realisti

Olisit -jarmo- vain koettanut vastata suoraan. Älä takerru sanamuotoihin. Kysymykset ovat olennaisempia.

Missä siis vastauksesi?

Millä perusteella muuten määrittelet Jupiterin vähemmän tärkeäksi kuin Maa?

• -jarmo-
        Inhottava realisti kirjoitti:

Olisit -jarmo- vain koettanut vastata suoraan. Älä takerru sanamuotoihin. Kysymykset ovat olennaisempia.

Missä siis vastauksesi?

Millä perusteella muuten määrittelet Jupiterin vähemmän tärkeäksi kuin Maa?

Ihan vaan ihmisen ja muun elävän

• -jarmo-

Vakaa käsitys / taipuvainen ajattelemaan ??? Hei, haloo!!!
      Kreationismi ja evoluutio on samalla uskonkäsitysviivalla.

• Inhottava realisti

Eivät ole. Jos sinulla on sydänongelma, menet lääkärille. Et yritä parantua rukouksella. Vai yritätkö? Et etsi apua Raamatusta.

Jos haluat rakentaa veneen, et etsi apua Raamatusta.

Kreationisteilla lähtökohta on Raamattu. Todellisuutta yritetään sitten määrittää Raamattuun sopivaksi. Juuri tästä johtuvat tieteen ja uskon ongelmat. Ennen muinoin uskontojen kautta selitettiin kaikki. Sairauksia ja niiden syitä ei tunnettu. Esimerkkejä riittää. Nykyisin asiat ovat toisin. Inhimillinen tieto lisääntyy.

Missä ne vastaukset?

• -jarmo-
        Inhottava realisti kirjoitti:

Eivät ole. Jos sinulla on sydänongelma, menet lääkärille. Et yritä parantua rukouksella. Vai yritätkö? Et etsi apua Raamatusta.

Jos haluat rakentaa veneen, et etsi apua Raamatusta.

Kreationisteilla lähtökohta on Raamattu. Todellisuutta yritetään sitten määrittää Raamattuun sopivaksi. Juuri tästä johtuvat tieteen ja uskon ongelmat. Ennen muinoin uskontojen kautta selitettiin kaikki. Sairauksia ja niiden syitä ei tunnettu. Esimerkkejä riittää. Nykyisin asiat ovat toisin. Inhimillinen tieto lisääntyy.

Missä ne vastaukset?

Jos minulla on sydänongelmia, turvaudun rukouksiin ja lääkäriin, ehkä, vähän riippuu. Mulla on uskovia lääkäreitä kyllä avukseni.

Jos minulla on tarve tehdä botski, niin meen ostaa puutavaraa ja kyllä mä tiän et Nooa sellasen teki Jumalan avulla, joten mulla on aika hyvät mahdollisuudet onnistua.

Tiede muuttaa käsitystään joka vuosi ja parhaimmillaan kerran viikossa mutta Raamatun sana on pysynyt samana vuosituhansia, eikä sinne tarvitse lisätä, eikä poistaa mitään. Huomaat sen sinäkin aikanaan.

Mitkä ne vastaukset? Tämän maan ja palstan sääntöihin kuuluu vapaaehtoisuus.

• Kristuksen sana on muuttumaton. Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Se on siinä. Pelastus on lähellä. Vain viiden sanan päässä.

Luuk. 18:13
      Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'

Jumala toimii suvereenisti. En tiedä miksi Hänen armonsa osui kohdalleni.

2Moos. 33:19
      Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."

• Jarmo ja Jyrki,
      Raamatun sana on muuttunut kopiosta toiseen, kumulatiivisia käännösvirheitä, painovirheitä ja King James Version oli suoranainen väärennös, jotta raamattu saatiin sopmaan kuninkaan mieltymyksiin.
      Että se siitä raamatun muuttumattomuudesta. Alkuperäistekstejä ei vaan ole saatavilla.
      Jyrki, mistä pelastuksesta sinä höpötät vuodesta toiseen? Sinun on ehkä mahdotonta ymmärtää, että uskonnollisen vakaumuksesi ulkopuolella ihmiset eivät tarvitse sinun markkinoimaasi pelastusta.
      Palkinnot ja rangaistukset ovat tässä ja nyt, eikä kumpaankaan liity mitään yliluonnollista taivaallista tyrannia.

• Nettimies. Miksi pakenet? Hmm... Sattumaa ei ole. Jumala päättää ja säätää. Mun homma on levittää Hyvää Sanomaa. Luoja armahtaa kenet armahtaa. Jos saat kutsun, sinulla on mahdollisuus löytää pelastus. Ilman kutsua homma ei lyö leivillle. En vedä omasta hatustani.

Room:
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

Kutsu
        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

• Voi IR parkaa!
        yurki1000js kirjoitti:

Nettimies. Miksi pakenet? Hmm... Sattumaa ei ole. Jumala päättää ja säätää. Mun homma on levittää Hyvää Sanomaa. Luoja armahtaa kenet armahtaa. Jos saat kutsun, sinulla on mahdollisuus löytää pelastus. Ilman kutsua homma ei lyö leivillle. En vedä omasta hatustani.

Room:
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

Kutsu

Inh. R. jälleen kerran todisti oman "pelinsä", näin:

"Sitä en oikeastaan odottanutkaan, että täällä kirjoittajista löytyisi vastaamaan kykeneviä."

(Ja monet ovatkin niin naaiveja, että vielä menevät IR:n keturautoihin..)

Viisaat eivät kommentoi, eivät vastaa!

Jeesuskaan ei vastannut kaikille ketkuilijoille ja ketuille!

Sääli IR:äää silti. Ylpeys ja itseriittoisuus on monesti parantumaton syndrooma?

Mutta joskus ( kiitos Herran) hän suuressa armossaan PUDOTTAA tällaisen ylpeyteen sokaistuneen. PUDOTTAA. - Näyttää KUKA on suuri, KUKA on vain pieni, kuin kukka - joka aamulla kukoistaa, illalla on kuihtunut.

Ja sellainen "pudotus" on koitunut monelle Elämäksi, Ikuiseksi Autuudeksi!

• yurki1000js kirjoitti:

Nettimies. Miksi pakenet? Hmm... Sattumaa ei ole. Jumala päättää ja säätää. Mun homma on levittää Hyvää Sanomaa. Luoja armahtaa kenet armahtaa. Jos saat kutsun, sinulla on mahdollisuus löytää pelastus. Ilman kutsua homma ei lyö leivillle. En vedä omasta hatustani.

Room:

Kutsu

Jyrki,
        Miksi pakenet todellisuutta raamatun fantasiamaailmaan? Reaalimaailma on paljon mielenkiintoisempi kuin fantasiat.
        Jos sinun maailmasi on oman väitteesi mukaan täsyin deterministinen, niin voit saman tien unohtaa argumentin vapaan tahdon puolesta. Sinun raamatullisessa maailmassa ihminen on siis kone, jonkinlainen ärsyke-reaktio apparaatti.
        Etpä ole tainnut perehtyä satunnaislukujen teoriaan.
        Miksi halaut levittää psykopaattisen jeesuksen sanomaa? Miksi haluat levittää sadistisen jahven sanomaa? Sellaisiahan ne ovat raamatun mukaan. Nautitko väkivaltafantasioista?
        Jos tarkoitat pelastuksella pelastumista näiltä mielipuolisilta hahmoilta, niin siitä vaan. Minä sentään ymmärrän niiden olevan mielikuvituksen tuotetta.
        Jos tarkoitat pelastumisella iankaikkista elämää, niin jätän kernaasti väliin. Minulle sillä ei ole mitään käyttöä tai tarkoitusta.
        Jyrki, ehkä et vedä hatusta, mutta sinut on ehdollistettu toimimaan automaattina, koska sinun mukaan sattumaahan ei ole. Olet siis ajattelematon robotti.

• netpunk kirjoitti:

Jyrki,
        Miksi pakenet todellisuutta raamatun fantasiamaailmaan? Reaalimaailma on paljon mielenkiintoisempi kuin fantasiat.
        Jos sinun maailmasi on oman väitteesi mukaan täsyin deterministinen, niin voit saman tien unohtaa argumentin vapaan tahdon puolesta. Sinun raamatullisessa maailmassa ihminen on siis kone, jonkinlainen ärsyke-reaktio apparaatti.
        Etpä ole tainnut perehtyä satunnaislukujen teoriaan.
        Miksi halaut levittää psykopaattisen jeesuksen sanomaa? Miksi haluat levittää sadistisen jahven sanomaa? Sellaisiahan ne ovat raamatun mukaan. Nautitko väkivaltafantasioista?
        Jos tarkoitat pelastuksella pelastumista näiltä mielipuolisilta hahmoilta, niin siitä vaan. Minä sentään ymmärrän niiden olevan mielikuvituksen tuotetta.
        Jos tarkoitat pelastumisella iankaikkista elämää, niin jätän kernaasti väliin. Minulle sillä ei ole mitään käyttöä tai tarkoitusta.
        Jyrki, ehkä et vedä hatusta, mutta sinut on ehdollistettu toimimaan automaattina, koska sinun mukaan sattumaahan ei ole. Olet siis ajattelematon robotti.

Nettimies. Jos olisit kaikkivaltias, voisiko edes periaatteessa kukaan tai mikään päästä määräämään sinua? Kukin tekee omaisuudellaan mitä lystää. Mutta. Luoja on luodun yläpuolella. Elämä on Hänen käsissään. Siksi voimme käydä yöpuulle miettimättä, että mahtavatko keuhkomme tai sydämemme pysähtyä nukkuessamme.

Ap.t. 5:5
        Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.

Ilm. 9:6
        Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.

• Voi IR parkaa! kirjoitti:

"Sitä en oikeastaan odottanutkaan, että täällä kirjoittajista löytyisi vastaamaan kykeneviä."

Sääli IR:äää silti. Ylpeys ja itseriittoisuus on monesti parantumaton syndrooma?

Mutta joskus ( kiitos Herran) hän suuressa armossaan PUDOTTAA tällaisen ylpeyteen sokaistuneen. PUDOTTAA. - Näyttää KUKA on suuri, KUKA on vain pieni, kuin kukka - joka aamulla kukoistaa, illalla on kuihtunut.

Amen. Minä olen se vastaileva hölmö. Ei haittaa. Ehkä joku lukijoistani saa ajatuksenpoikasen:)

• Superperkele
        Voi IR parkaa! kirjoitti:

On paljon helpompaa suoltaa tuollaista hevonpaskaa, kuin vastailla kysymyksiin. Te pidätte sitä ylpeilynä, kun ihan tavallinen tallaaja joutuu miljoonannen kerran rehellisesti toteamaan, ettei keskustelu kanssanne onnistu, koska olette niin lusmua sakkia.

• Inhottava realisti
        Superperkele kirjoitti:

On paljon helpompaa suoltaa tuollaista hevonpaskaa, kuin vastailla kysymyksiin. Te pidätte sitä ylpeilynä, kun ihan tavallinen tallaaja joutuu miljoonannen kerran rehellisesti toteamaan, ettei keskustelu kanssanne onnistu, koska olette niin lusmua sakkia.

Raamatun tarinoiden Jeesus katsos ilmeisesti toimi noin...

• ---
        yurki1000js kirjoitti:

Amen. Minä olen se vastaileva hölmö. Ei haittaa. Ehkä joku lukijoistani saa ajatuksenpoikasen:)

Saa toki. Tulee entistäkin allergisemmaksi julistamallesi huuhaalle. Enpä ole muunlaisia kommentteja juttuihisi nähnyt.

• --- kirjoitti:

Saa toki. Tulee entistäkin allergisemmaksi julistamallesi huuhaalle. Enpä ole muunlaisia kommentteja juttuihisi nähnyt.

---. Jawohl mein Fuhrer! Älä enää panttaa. Paljasta absoluuttinen totuus. Päästä ihmiset pähkäilyn ikeestä.
        https://www.youtube.com/watch?v=Z4UhJpviVYg

• Inhottava realisti

Tämäkin ketju piti siis raunioittaa, jottei keskustelua vahingossakaan vain synny. Kyllä täällä on mukavia keskustelijoita!

• -jarmo-

Ongelma on perustavaa laatua... täällä uskotaan profetioihin ja keskustellaan niistä. Sinä ja Netpunk ette usko ja kutsutte kommenttejanne keskusteluksi, joskin aika ajoin voimme havaita niin käyvänkin mutta vain laskeutuakseen takaisin siihen että IR ja Netpunk lyttää Raamattua, pilkkaa Jumalaa ja profetioita. Eihän siihen muuta voi sanoa ku että ei ole hyvä juttu että roikutte palstalla.

• Inhottava realisti
        -jarmo- kirjoitti:

Ongelma on perustavaa laatua... täällä uskotaan profetioihin ja keskustellaan niistä. Sinä ja Netpunk ette usko ja kutsutte kommenttejanne keskusteluksi, joskin aika ajoin voimme havaita niin käyvänkin mutta vain laskeutuakseen takaisin siihen että IR ja Netpunk lyttää Raamattua, pilkkaa Jumalaa ja profetioita. Eihän siihen muuta voi sanoa ku että ei ole hyvä juttu että roikutte palstalla.

Ota siis yhteyttä Ylläpitoon ja pyydä heiltä kannanottoa sen puolesta, että täällä saavat kirjoittaa vain profetioita tuottavat ja kritiikittä hyväksyvät ihmiset!

Tai, voit pyytää heitä bannaamaan minut kokonaan?

Eikö olekin muuten omituinen juttu Jarmoseni se, että kun laitoin periaatteessa saman tekstin kahteen muuhun keskusteluun, siellä ei alkanut sama joutava kitinä kuin täällä? Keskustelua syntyi toisin kuin täällä! Miksiköhän?

• Inhottava realisti

Tästä aiheesta on keskusteltu muualla ihan oikeasti. Täällä se ei onnistu. Onko tämän keskustelun uskovaisten joukko jotenkin erilaista kuin muualla?

• Uskomatonta ihan
        yurki1000js kirjoitti:

IR. Atet yrittävät vallata kretupalstankin. He vain sotkevat.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/13202430

Jyrki.
        Tätä sitten halusit nostaa tällekin palstalle.

Kiitos sinulle saatanas ti. Hän sinut palkitkoon.

• Uskomatonta ihan kirjoitti:

Jyrki.
        Tätä sitten halusit nostaa tällekin palstalle.

Kiitos sinulle saatanas ti. Hän sinut palkitkoon.

Tunnetko juuresi?
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=ancient skulls&tbm=vid
        https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#tbm=vid&q=vatican alien

> ”Ja heidän tuomarinsa ja hallitsijansa menivät ihmisten tyttärien tykö ja ottivat heidän vaimonsa voimalla miehiltään valintansa mukaan, ja ihmisten pojat niinä päivinä otti maan karjasta, peltojen pedoista ja ilmojen siipikarjasta, ja opetti yhden lajin eläinten toisen kanssa sekoitusta, ärsyttääkseen siten Herraa; ja Jumala näki koko maan, ja se oli turmeltunut, sillä kaikki liha oli turmellut tiensä maan päällä, kaikki ihmiset ja kaikki eläimet.” – Oikeamielisen kirja 4:17

”Ja laittomuus lisääntyi maan päällä ja kaikki liha turmeli tiensä, ihmiset ja karja ja pedot ja linnut ja kaikki, mikä kävelee maan päällä – kaikki niistä turmeli tiensä ja määräyksensä,” – Riemuvuosien kirja 5:2

”Ja he alkoivat tehdä syntiä lintuja, petoja, matelijoita ja kaloja vastaan, ja alkoivat tuhoamaan toistensa lihaa ja juomaan verta.” - Eenokin kirja 7:5 <
        http://ennustuksia.com/2013/06/12/ihmisen-kirjan-muokkaaminen/

"Mitä oli ennen, sitä on vastakin."
        https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=human animal hybrids&tbm=vid

- 150 human animal hybrids grown in UK labs: Embryos have been produced secretively for the past three years.
        http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2017818/Embryos-involving-genes-animals-mixed-humans-produced-secretively-past-years.html

• Jeesus ja tiede

Tiede on Jumalan lahja.

Ps. 143:5

Minä muistelen muinaisia päiviä, tutkistelen kaikkia sinun töitäsi ja ajattelen sinun kättesi tekoja

Job 12:8

tahi tutkistele maata, niin se opettaa sinua, ja meren kalat kertovat sinulle

Tiede ja Raamattu eivät ole ristiriidassa, joskus vain on niin, ettemme ymmärrä joko Raamattua tai tiede on vielä keskeneräisessä arveluissa.

Tosi tieto ja Raamattu ei ole koskaan ristiriidassa.

Raamatun keskipiste on Jeesus Kristus ja tiede tutkii, miten Jumala on asettanut kaikki toimimaan ja järjestymään.

Kerran tulee päivä, jolloin tiede todistaa Jumalasta.

• Tarkasti ottaen oikea tiede on aina todistanut Jumalasta. Tiede ei kumoa Luojaa, koska Luoja on tiedon lähde. Ihminen tutkii luotua ja tekee löytöjä, muttei luo uutta.
        https://www.youtube.com/watch?v=5zbQnKvwaBg
        Psalmit:
        19:1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi.
        19:2 Taivaat julistavat Jumalan kunniaa, taivaanvahvuus ilmoittaa hänen kättensä tekoja.
        19:3 Päivä sanoo päivälle, ja yö ilmoittaa yölle.
        19:4 Se ei ole puhetta, se ei ole kieltä, jonka ääni ei kuuluisi.
        19:5 Niiden mittanuora ulottuu yli kaiken maan ja niiden sanat maanpiirin ääriin. Auringolle hän on tehnyt niihin majan.
        19:6 Se on niinkuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
        19:7 Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.

Room:
        1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,
        1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
        1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
        1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
        1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

• Luomisen mysteeri

Perimmäinen kysymys on: Mikä on elämän tarkoitus?

Raamattu ei kerro, mitä tapahtui, kun Jumala sanoi ... ei kerro aikamääriä, ei tapahtumien kulkua, ne hän jätti ihmisen lapsille tutkittaviksi ja ihmeteltäviksi.

Maapallolla on aina päivä ja aina yö, Jumala joka näkee kerralla koko maapallon, mitä hän tarkoittaa yöllä ja päivällä.

Jumalan yö on kuin päivä. Jumalalla ei ole yötä lainkaan.
      Ps. 139:12
      niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.

• Tiivistäisin asian seuraavasti. Paratiisin lankeemuksen jälkeisen elämän tarkoitus on antaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa.

2Kor. 5:20
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

• Luomisteot

Jumala on järjestänyt kaiken toimimaan ja etenemään omien luomiensa lakiensa mukaisesti. Atomit toimivat niinkuin ne on säädetty toimimaan, ei Jumalan tarvitse neutroneja pyörittää.

Maa ja aurinko kulkevat niinkuin ne on säädetty kulkemaan ja pyörimään, ei Jumalan tarvitse niitä koko ajan pyörittää - ne pyörivät Jumalan säätämien lakien ja järjestyksen mukaan.

Eläinkunta ja kasvikunta ja ihmiset lisääntyvät ja toimivat Jumalan säätämien lakien mukaan, jotka hän on kätkenyt DNA:n miljardien tietokantaan, Jumala vain harvoin puuttuu asioiden kulkuun.

• Hyvä. Jumala on tarpeeton. Laki riittää. Laki pelastaa. Jumala on poistunut.

• yurki1000js kirjoitti:

Hyvä. Jumala on tarpeeton. Laki riittää. Laki pelastaa. Jumala on poistunut.

Elvis has left the building!

• Pisteet sille
        yurki1000js kirjoitti:

Hyvä. Jumala on tarpeeton. Laki riittää. Laki pelastaa. Jumala on poistunut.

Sinut pelastaa stana.

• Jyrkille kuvia

Seppo Lehto draws Muhammad

• Jyrkille stanalta
    • -jarmo-

Iloksenne tiedoksi, tänään kääntyi kaksi skeptikkoa uskoon :)

• Varmaan!

Oliko Jarmo se toinen skeptikko????

• yurki1000js kirjoitti:

Jarmo: "Tänään kääntyi kaksi skeptikkoa uskoon." God is back! Paul Newman vahvistaa uunituoreen tiedon :D
        https://www.youtube.com/watch?v=EpAkEnpRHC8

Jarmo tietää mistä puhuu. Mutta jos katsoisimme maailmaa kokonaisuudessaan, meidän pitäisi käydä läpi kaikki kristilliset yhteisöt ja heidän tietonsa uusista uskoontulleista entisistä skeptikoista.

• ---
        yurki1000js kirjoitti:

Jarmo tietää mistä puhuu. Mutta jos katsoisimme maailmaa kokonaisuudessaan, meidän pitäisi käydä läpi kaikki kristilliset yhteisöt ja heidän tietonsa uusista uskoontulleista entisistä skeptikoista.

https://www.youtube.com/watch?v=paMBKAuD71M

• --- kirjoitti:

Kapina on turhaa. Suomi on hyvissä käsissä :D
        https://www.youtube.com/watch?v=209jMVtrA2U

Vai onko?

> Älkää luulko, että poliittisen eliitin tekemä hävitystyö johtuisi tyhmyydestä. Ne herrat on orjia kuin Stalin aikoinaan. Stalinin kolmas, rekisteröimätön vaimo oli juutalainen ja vaimon isä oli Stalinin henkilökohtainen valvoja eli politrukki. Stalin parka ei päässyt hetkeksikään lipeämään sosialismin kaidalta tieltä ja kun hän sitä 1953 yritti, ei kestänyt kuin viikon, kun hän oli vainaa. Stalin, joka haukkui muita "hyödylliseksi hölmöiksi", oli itse juutalaisen sosialismin orja, poliittinen hölmö pahinta laatua.

Suomen "alasajo" on tahallista. Jumala sallii sen, koska Suomen hyvinvointi on Jumalan lahja uskoville ihmisille. Sitä mukaa kun uskovat ihmiset vähenevät, vähenee hyvinvointikin. <
        http://opsti.japo.fi/nwo.htm

> Politiikkamme tähtäsi integraatioon jo 80-luvun puolella. Näin saatiin aikaiseksi suorastaan vallankumouksellinen Integraatiolama ”vahvan markan politiikan” ja muiden sisäänpääsyehtojen seurauksena. Tämä merkitsi mm. noin 40 000 yrityksen kaatamista, valtavaa työttömyyttä runsaan 15 vuoden ajaksi, ”velkavankeutta” syyttömille ja täysin ulkopuolisillekin, oikeusmurhia, itsemurhia. Luvatun suuren taloudellisen kasvun sijaan saatiin kuristavien jäsenyysehtojen vuoksi lama koko Länsi-Eurooppaan, Suomeen syvin. <
        http://ipu.fi/mitaa-pahaa-eu-on-suomelle-tehnyt/

Miksei realismi kiinnosta?

> The wealthiest families on planet earth call the shots in every major upheaval that they cause. Their sphere of activity extends over the entire globe, and even beyond, their ambition and greed for wealth and power knows no bounds, and for them, most of mankind is garbage – “human garbage.” It is also their target to depopulate the globe and maintain a much lower population compared to what we have now.

It was Baron Nathan Mayer de Rothschild (1840-1915) who once said: “I care not what puppet is placed on the throne of England to rule the British Empire on which the sun never sets. The man that controls Britain’s money supply controls the British Empire, and I control the British money supply.” What was true of the British Empire is equally true of the US Empire, controlled remotely by the London based Elite through the Federal Reserve System. Judged by its consequences, the Federal Reserve System is the greatest con job in human history. <
        http://nwoobserver.wordpress.com/2011/12/16/who-really-controls-the-world/

> Keväällä 2009 Suomen valtion velka oli 53 miljardia euroa. Muutos on ollut dramaattinen. Ylivelkaantunut valtio menettää vähitellen itsenäisyytensä. Sen menoista päättävät muut ja sen tulot valuvat muille. Haluaako tai pystyykö Suomi katkaisemaan velkakierteensä? Ne poliitikot, jotka velkaantumisesta päättävät, eivät ole enää vastaamassa, kun velat on maksettava. Sillä aikaa kun luit tämän, noin minuutissa, Suomen velka kasvoi noin 12 400 eurolla. <
        http://velkakello.fi/

• ---
        yurki1000js kirjoitti:

Kapina on turhaa. Suomi on hyvissä käsissä :D
        https://www.youtube.com/watch?v=209jMVtrA2U

Vai onko?

> Älkää luulko, että poliittisen eliitin tekemä hävitystyö johtuisi tyhmyydestä. Ne herrat on orjia kuin Stalin aikoinaan. Stalinin kolmas, rekisteröimätön vaimo oli juutalainen ja vaimon isä oli Stalinin henkilökohtainen valvoja eli politrukki. Stalin parka ei päässyt hetkeksikään lipeämään sosialismin kaidalta tieltä ja kun hän sitä 1953 yritti, ei kestänyt kuin viikon, kun hän oli vainaa. Stalin, joka haukkui muita "hyödylliseksi hölmöiksi", oli itse juutalaisen sosialismin orja, poliittinen hölmö pahinta laatua.

Suomen "alasajo" on tahallista. Jumala sallii sen, koska Suomen hyvinvointi on Jumalan lahja uskoville ihmisille. Sitä mukaa kun uskovat ihmiset vähenevät, vähenee hyvinvointikin. <
        http://opsti.japo.fi/nwo.htm

> Politiikkamme tähtäsi integraatioon jo 80-luvun puolella. Näin saatiin aikaiseksi suorastaan vallankumouksellinen Integraatiolama ”vahvan markan politiikan” ja muiden sisäänpääsyehtojen seurauksena. Tämä merkitsi mm. noin 40 000 yrityksen kaatamista, valtavaa työttömyyttä runsaan 15 vuoden ajaksi, ”velkavankeutta” syyttömille ja täysin ulkopuolisillekin, oikeusmurhia, itsemurhia. Luvatun suuren taloudellisen kasvun sijaan saatiin kuristavien jäsenyysehtojen vuoksi lama koko Länsi-Eurooppaan, Suomeen syvin. <
        http://ipu.fi/mitaa-pahaa-eu-on-suomelle-tehnyt/

Miksei realismi kiinnosta?

> The wealthiest families on planet earth call the shots in every major upheaval that they cause. Their sphere of activity extends over the entire globe, and even beyond, their ambition and greed for wealth and power knows no bounds, and for them, most of mankind is garbage – “human garbage.” It is also their target to depopulate the globe and maintain a much lower population compared to what we have now.

It was Baron Nathan Mayer de Rothschild (1840-1915) who once said: “I care not what puppet is placed on the throne of England to rule the British Empire on which the sun never sets. The man that controls Britain’s money supply controls the British Empire, and I control the British money supply.” What was true of the British Empire is equally true of the US Empire, controlled remotely by the London based Elite through the Federal Reserve System. Judged by its consequences, the Federal Reserve System is the greatest con job in human history. <
        http://nwoobserver.wordpress.com/2011/12/16/who-really-controls-the-world/

> Keväällä 2009 Suomen valtion velka oli 53 miljardia euroa. Muutos on ollut dramaattinen. Ylivelkaantunut valtio menettää vähitellen itsenäisyytensä. Sen menoista päättävät muut ja sen tulot valuvat muille. Haluaako tai pystyykö Suomi katkaisemaan velkakierteensä? Ne poliitikot, jotka velkaantumisesta päättävät, eivät ole enää vastaamassa, kun velat on maksettava. Sillä aikaa kun luit tämän, noin minuutissa, Suomen velka kasvoi noin 12 400 eurolla. <
        http://velkakello.fi/

https://www.youtube.com/watch?v=sO_gQmKt8kM

• --- kirjoitti:

https://www.youtube.com/watch?v=sO_gQmKt8kM

https://www.youtube.com/results?search_query=christian persecution

> Vainojen ja vaikeiden asioiden poissiirtäminen tietoisuudesta kiusaa suomalaista kristikansaa. Jokainen herätysliike ja kirkko haluaa mieluiten toimia omien, samoin Raamattua tulkitsevien kanssa. Tähän kategoriaan halutaan siirtää myös vainotut kristityt. Vainottu seurakunta ei ole kaukana meistä, se on osa samaa Kristus-ruumista, johon suomalainenkin uskova kuuluu.

Maailmassa on 200 miljoonaa kristittyä, joilta puuttuu uskonnonvapaus siten kuin YK sen määrittelee. Marttyyrien ääni tuo vainotun seurakunnan äänen TV7:ään.

Suurin osa kristillisistä seurakunnista, jopa 70 prosenttia, elää ja toimii länsimaiden ulkopuolella. Miljoonat uskonveljemme ja -sisaremme elävät maissa, joissa ihmisoikeutta ei kunnioiteta ja uskonnonvapautta rajoitetaan tai sitä ei ole ollenkaan. Onkin laskettu, että maailmassa on 200 miljoonaa kristittyä, joilta puuttuu uskonnonvapaus siten kuin YK sen määrittelee. <
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=12882

> Ota seuraava askel. 200 miljoonaa kristittyä vainotaan uskonsa vuoksi.
        Tiedosta. Siitä apu alkaa. Näiden kanavien kautta pysyt ajan tasalla. <
        http://www.martyredchurch.net/fi

• yurki1000js kirjoitti:

> Vainojen ja vaikeiden asioiden poissiirtäminen tietoisuudesta kiusaa suomalaista kristikansaa. Jokainen herätysliike ja kirkko haluaa mieluiten toimia omien, samoin Raamattua tulkitsevien kanssa. Tähän kategoriaan halutaan siirtää myös vainotut kristityt. Vainottu seurakunta ei ole kaukana meistä, se on osa samaa Kristus-ruumista, johon suomalainenkin uskova kuuluu.

Maailmassa on 200 miljoonaa kristittyä, joilta puuttuu uskonnonvapaus siten kuin YK sen määrittelee. Marttyyrien ääni tuo vainotun seurakunnan äänen TV7:ään.

Suurin osa kristillisistä seurakunnista, jopa 70 prosenttia, elää ja toimii länsimaiden ulkopuolella. Miljoonat uskonveljemme ja -sisaremme elävät maissa, joissa ihmisoikeutta ei kunnioiteta ja uskonnonvapautta rajoitetaan tai sitä ei ole ollenkaan. Onkin laskettu, että maailmassa on 200 miljoonaa kristittyä, joilta puuttuu uskonnonvapaus siten kuin YK sen määrittelee. <

Jos olet niin sitkeä, ettei viesti tahdo mennä perille, armon vastaanottamiseen on toinenkin konsti.

Markuksen evankeliumi:
        5:1 Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
        5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
        5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
        5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
        5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
        5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
        5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
        5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
        5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
        5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
        5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
        5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
        5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.
        https://www.youtube.com/watch?v=nqiywhrGjWI
        Hyvä Sanoma. Pian Jeesuksen enkeli sitoo lohikäärmeen tuhanneksi vuodeksi:)
        Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

• Hulluko vielä
        yurki1000js kirjoitti:

Etkö sinä saa ta na tajua, että kretionismille on oma palsta?

• Ei muuta
        yurki1000js kirjoitti:

Pitää kyllä sanoa, että jyrki on itse saa ta na.

• Tyhjäpää
        yurki1000js kirjoitti:

Vittu, sulla oo mitään tietoisuudessa.

• -jarmo-
        yurki1000js kirjoitti:

Jarmo: "Tänään kääntyi kaksi skeptikkoa uskoon." God is back! Paul Newman vahvistaa uunituoreen tiedon :D
        https://www.youtube.com/watch?v=EpAkEnpRHC8

joo, niiden siemen kylvettiin... nyt sitten saa nähdä kuinka hyvät juuren kumpikin kasvattaa. Molemmat ovat kumminkin miettineet pitkään asioitaan, eikä turhaan.

• saa ta
        -jarmo- kirjoitti:

joo, niiden siemen kylvettiin... nyt sitten saa nähdä kuinka hyvät juuren kumpikin kasvattaa. Molemmat ovat kumminkin miettineet pitkään asioitaan, eikä turhaan.

• ---
        yurki1000js kirjoitti:

• yurki1000js kirjoitti:

Jos olet niin sitkeä, ettei viesti tahdo mennä perille, armon vastaanottamiseen on toinenkin konsti.

Markuksen evankeliumi:
        5:1 Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
        5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
        5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
        5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
        5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
        5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
        5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
        5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
        5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
        5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
        5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
        5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
        5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.
        https://www.youtube.com/watch?v=nqiywhrGjWI
        Hyvä Sanoma. Pian Jeesuksen enkeli sitoo lohikäärmeen tuhanneksi vuodeksi:)
        Ilmestyskirja:
        20:1 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään.
        20:2 Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi
        20:3 ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

Älkää eksykö. Henkimaailma on todellinen. Jos ja kun saatte kutsun, älkää torjuko sitä. Kirjanoppineet ottivat Herransa kutsun vastaan. He menivät Johanneksen kasteelle.

Matt. 3:7
        Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Herra antaa tulevaisuuden toivon ja rauhan sydämeen.

Jer. 29:11
        Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.

Fil. 4:7
        ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

• vastaaaaan

Miksi sinä aloittaja et esitä noita kysymyksiä suoraan Jumalalle, luuletko, että ihmiset pystyisivät tuollaisiin kysymyksiin vastaamaan.

• Mä oon paras

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      173
      10088
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      72
      5116
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      4842
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4132
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      3852
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      36
      3723
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3588
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3263
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      44
      3189
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2804
    Aihe