Vapaa kuvaus

Viiskytkahdeksan marraskuuss, syntyi pieni tyttö uus, kasvoi keskellä maaseudun, itsenäiseksi varttuen. Sanat löytää paikkansa, tienaa kyllä palkkansa, asuu kanssa perheen oman. Suosikkibändit/artistit: Jari Sillanpää, Lea Laven, Katri Helena, Kari Tapio, Veikko Lavi, Irwin Goodman Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Täällä pohjan tähden alla Vapaa-aikanani: Hoidan puutarhaani Katson tv:stä mieluiten: salatut elämät, Rekkakuskit jäällä, Hollywoodin eläinpoliisit, Animal-planet, Uutiset Kotieläimet: Kissat ja koira Ruoka & juoma: makaronilaatikko, perunamuussilaatikko, Jauhelihakeitto, lihakeitto, kalakeitto, silakkalaatikko, kinkkukiusaus, lihapullat Linkit: http://www.venetpalo.net, http://www.unicef.fi/kala-_ja_pyhajokilaakso, http://www.kemi.fi/madetoja/ Koulutus: Ammattikorkeakoulu Koulut: Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu Ammatti: Koulutus/opetus Työskentelen: Vakuutusedustaja,atk-kouluttaja,myyntineuvottelija,kirjanpitäjä,webtukihenkilö Yhdistykset/kerhot: Venetpalon kylätoimikunta,Unicef Kala- ja Pyhäjokilaakso,Madetojan sukuseura Siviilisääty: Varattu Lapset: En halua lapsia Skype: pirkkopiisami Messenger: [email protected] Email: [email protected]

Aloituksia

257

Kommenttia

319

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. että teillä ei todellakaan ole tietoa siitä, miten halvauksista parannutaan.. Täällä puhutaan siitä että menee fysioterapeutille.. Jos ihminen halvaantuu aivoverenvuodon seurauksena.. niin silloin on syy tuossa verenvuodossa.. miksi se tuli.. mikä sen aiheutti.. kuka sen tutkii.. Oliko joku lääke esim. väärä.. jota mieheni söi ennen kohtausta.. Lääkärithän niitäkin määrää.. mikä sen teki.. Kuka on se salapoliisi joka aloittaa työn tuon asian tutkimiseksi.. Potilasasiakirjoistahan mokomat asiat selviää.. kun ihmisen taustaa tutkitaan.. Mikä on se instanssi joka tuota asiaa tutkii.. Onko tutkivia tahoja.. missä niitä on.. jotka tutkii vaikkapa sellaisia asioita, että jos halvaantuminen johtuukin jostain hoitovirheestä esimerkiksi..

Se on kävelevän ihmisen helppo tulla sanomaan että mene fysikaaliselle.. ihmiselle.. joka on seurannut omaisena miehensä pompottelua laitoksesta toiseen.. joka on nähnyt käytännössä mitä ns. kuntoutukset on.. Nimikkeenä nuo laitokset on ns. kuntoutuslaitos.. mutta mitä ne on käytännössä.. kun sinne ihminen menee, niin makuuttamista sitä se on ollut.. Kuinka moni on tullut sanomaan että hei.. kuinka sinä oikeasti voit.. miten jaksat.. miten voin sua auttaa niin että voisit paremmin.. Entä minua.. kuka on tullut sanomaan. miten sinä voit.. Voinko auttaa sinua.. että saat perunasi maahan tms.

Vai päteekö tämä sanonta kaikissa kuten tämän musiikin sanoma, että vain aika parantaa haavat..

http://www.youtube.com/watch?v=LMEt-8V26PM
  2. Siis perunamaan muokkausko ja jos matossa on lattiassa reikä.. sekö on virhe.. no, korjattava virhe kumpikin.. johon vain tarvii toisten ihmisten apua.. ei sen kummempaa.. Entä aivoleikkaukset ja halvaus.. niiden paraneminen ottaa aikansa.. ei mun tekemiä.. Paraneeko halvaus.. sitä minä en oo aiheuttanut päinvastoin oon toimittanut mieheni hoitoon jotta paranee.. siis ei mussa tietääkseni oo vikaa josta sinä tuossa puhut.. Mutta tervetuloa sinne meidän tapahtumaamme joka tapauksessa. Jos tarkemmin henkilökohtaisista asioista haluat jutella niin tule käymään kylässä.. minä olen ihan tavattavissa ja voidaan jutella vaikka nenäkkäin.. en sua tunne sen kummemmin muuta kuin nikiltäsi.. en edes tiedä kuka olet.. enkä välttämättä halua.. täällä yhteiskunnassa kun vain on jotenkin elettävä etiä päin.. oli tapahtunut mitä vain.. itse kunkin.. On huollettava muitakin ihmisiä kuten minä oon vuosia tehnyt.. ei ne mun mielestä virheitä oo.. päinvastaisia tekoja ne on olleet kylläkin.. että sellaista..
  3. Missä se näkyy se minun tukeminen.. Onko kukaan tullut mulle kattomaan tuota lattiaa ja tekemään kustannusarviota, kertomaan mistä saa tähän mökkipahaseen rahoitusta, tai onko kukaan tullut sanomaan mistä saa rahoitusta myyrään.. jotta ei tarvi ketään vaivata.. Onko kukaan mulle antanut tuollaisia neuvoja.. ei mun tietääkseni oo vielä noita neuvoja näkynyt.. Jos tiedät rahoituskanavat työttömille ja eläkeläisille.. niin otan ne kiitollisuudella vastaan.. Oon pyytänyt apua.. kun yksistään sairaalamaksut jo jo hirmuisen kalliita.. puhumattakaan siitä että yksityispuolelle on pitänyt hoito viedä.. kun omassa kunnassa ei oo edes vuodeosastoa.. Onko kukaan mennyt kyseisille päättäjille puhumaan siitä.. että miksi meidän kuntaan ei rakenneta uutta vuodeosastoa tms. Korvaavia toimintoja.. joilla helpotettaisiin kuntalaisten asumista ja elämistä.. Onko kukaan puhunut niistä asioista.. Aivohalvaus ja aivoverenvuoto voi kohdata muitakin ihmisiä.. silloin olis hyvä pelit ja pensselit tiedossa ihmisillä miten sitä hoitaa.. Ei se maailma riitelemällä parane.. vaan yhteistyöllä ja avoimella yhteistyöllä eri tahojen kesken.. Vapaaehtoistyö näin lama aikana on hyvä juttu samoin erilaiset talkoot.. Talkoita minäkin tarkoitan.. kun ei oo varaa palkata ihmisiä.. jos ne tulot kasvaiskin puussa ja sulla olis vaikka miljoonan euron tulot kuukaudessa niin mikä sun olis palkata vaikka miljoona ihmistä töihin.. näin vertauskuvauksellisesti sanottuna.. Puhut täällä asialinjoista.. tarkoitat varmaan että kaikki henkilökohtaiset asiat pitäisi kertoa juurta jaksaen netissä.. Kuitenkaan esimerkiksi Lensu ei itse oo tullut mun luona henkilökohtaisesti edes käymään.. mistä se johtuu.. Kuka muuten on Lensu nimimerkillä täällä esiintyvä ihminen.. osaako hän tuoda sen oman itsensä ja kertoa avoimesti kuka on.. kuten minä oon tehnyt.. Minä oon kertonut asioista avoimesti.. niistä asioista mitkä on oikeita.. eikä mitään tekaistuja.. Mutta joka haluaa minuun oikeasti tutustua.. niin tuleepi käymään ihan oikeasti kylässä.. kyllä mä voin tuon reiän tuossa lattiassa näyttää.. ja pottumaan.. joka kaipaisi ihmisen kättä.. Tiedän mä yhden muunkin asian mistä tässä on kyse.. joku ihminen vuosia sitten sanoi että mä oon nettisivujen takia joku kilpailija.. miten jotkut internet-sivut voivat kenenkään kilpailua olla.. ihmettelen vain.. Eihän ne kilpaile yhdenkään kanssa.. vaan toimivat aitona itsenään netissä.. ja nehän ovat vain internettiä.. eivät mitään sen kummempaa.. kuin vain sivut netissä.. Minusta on outoa muutenkin sellaiset kommentit.. Siitäkö johtuu että nykyään atk-koulutuksia ei enää tällä alueella ole.. tietotekniikka on tyystin unohdettu ala.. kuitenkin sitä alaa tarvitaan jokaisessa paikassa.. niin maataloudessa kuin missä tahansa muuallakin.. Mutta tätä juttua mulla varmaan riittäisi kirjan verran.. Olkoon nyt tämän verran tässä tällä kertaa.. Mä toivotan omasta puolestani aurinkoista päivää sullekkin Lensu ja toivottavasti nähdään kahvikupposella joku kerta.. Tervetuloa kylään.. tervesin: pirre