Vapaa kuvaus

Hei tämä on mukava palsta!

Aloituksia

16

Kommenttia

2457

1. Hei
    sinun entisesi on ottamassa selvää omista tunteistaan ja siitä, josko hän tahtoisi päästä lähellesi uudestaan.
    kannustan sinua kääntämään selkäsi ja suuntaamaan muualle, olisi parasta olla vastaamatta hänen yhteydenottoihinsa. vain asiallisen viileästi, ilman pidempiä kommentteja.
    ethän halua enää kokea sitä samaa pettymystä ja pelkoa?

t: Keskiyö
  2. Hei
    sinulla on terve lapsi, joka kasvaa aikuiseksi kovaa vauhtia. joskus murkkuikä ei ole vielä ohi edes 20vuotiaana.
    muistellaanpa itseämme, eli kaikkea mahdollista kokeilua mahtuu nuoren elämään. se vie aikansa ja kuuluu elämään, toisilla rajummin ja toisilla nopean vaiheen läpikäynnissä.

jos sanoisin, että ei rahaa nuorelle, hän keksisi kyllä toisen tien saada rahaa. minä itse olen vanhanaikainen ja uskon järjestykseen ja tiukkuuteen, kun on sen aika. en pysty näkemään kuinka pitkällä tuo alkoholin käyttö on, mutta en ainakaan näe mitään fyysisiä haittoja enkä väkivaltaa.
    minä itse antaisin muutaman varoituksen ja keksisin rangaistuksen, mitä kohti mennään, jos tilanne ei parane.

mutta kuten sanoin, en näe sellaista pahaa tilannetta teillä. ehkä kysymys on todellakin vain kokeilusta kavereiden kanssa.
    mutta sitten, kun koulu ja työ kärsivät, kun mennään liian pitkälle ylipäätään, silloin on otettava ohjat käpäliin.
    tunnen yhden perheen, joka laittoi lapsensa "toisiin olosuhteisiin" muutamaksi kuukaudesksi. ja se auttoi. nuori lähti maalle, pois kaupungista ja kavereistaan, hänellä ei ollut muuta vaihtoehtoa. ja hän palasi takaisin uutena ihmisenä.

yhteinen aika ja yhteinen tekeminen ovat keinoja, joilla voi osoittaa välittävänsä nuoresta "hirviöstä". en ole myöskään nykyaikaisen kurittoman koulun kannalla, siinä ei ole mitään järkeä. opettajilla ei enää ole aikaa, eikä voimia, auttaa koulun ulkopuolella. ihailen opettajia ja samalla säälin heitä.

en oikein usko, että teidän tilanteenne pääsisi pois käsistä, etteikö se olisi vain ohimenevää temppuilua. sinun on oltava nyt vahva ja jämäkkä, pidä talossa sääntöjä ja vaadi osallistumista joihinkin kotitöihin.

3. Hei
    ymmärrän täysin tilannettasi, se on niin tavallinen naisen ja äidin kohtalo.
    olisiko mahdollista, että voisit järjestäytyä toisen vastaavassa tilanteessa olevan äidin kanssa? se olisi todellinen mahdollisuus.
    hoitaisitte edes kerran viikossa vuorotellen koko porukkaa, että toinen äiti saa itselleen muutaman vapaan tunnin. se toimii tosiaankin.

exäsi on mennyt menojaan ja niin on varmaankin parempi. sieltä kirkolta voisit myös hakea apua, ihan oikeasti, mene juttelemaan sinne ja kerro mitkä paineet sinulla on.
    lähelläsi on hyviä ihmisiä, mutta olisikohan niin, että et juuri puhele elämästäsi muille?
    avaudu ja etsi vaikka uudet isovanhemmat, sitäkin tehdään paljon!! minä näen sinun saavan apua ihmisten kautta, et sinä yksin jää kaikkine paineinesi.

kuulehan, sinä nouset tuosta kaikesta voittajana ja ylpeänä äitinä, joka on suorittanut elämänsä suurimman haasteen hyvin ja terveellisesti.
    muistelet vanhempana kaiholla näitäkin hankalia aikoja, joita elämäksi kutsutaan.
    yhdestä lapsistasi tulee kuuluisa taiteilija, jo sitäkin kautta sinä saat paljon hyvää mieltä ja kiitosta tällä maratoonillesi.
    opettele jokin rentoutumistekniikka, ei kestä montaa vuotta kunnes vaipat kuivuvat ja kaikki lapset syövät itse ruokansa.
    sinulla on hieno kirkas suojelusenkeli, joka vahtii ympärilläsi kuin haukka.
    hän käskee minun sanoa, että sinä olet vahva ja kiltti äiti. tästä rankemmaksi elämä ei voi sinun kohdallasi mennä, juokse siis tämä maratooni loppuun, niin pääset maistelemaan makeita marjoja ja pehmeitä siipiäsi.