Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miten vietät sapattia jos lentosi lähtee huomenna 18:00 Hesasta Californiaan, jossa olet samana päivänä klo 22:00 lennettyäsi 12 tuntia? Minun sapattini on tehty minua varten ja vietän sitä miten parhaaksi tuntuu ja pyhitän sen hengessä.
http://www.pelastussanoma.fi/savy.nordgren/KatsookoJumalaKelloa.html
26.02.2015 15:18
Ei meidän ole tarkoitus piehtaroida syntisyydessämme, eikä sen enempää kiemurrella omantuntommekaan kanssa, sillä vapauteen meidät on kutsuttu. Älkäämme siis antako enää ympärileikata itseämme lain alaisuuteen. Laki on mittatikkumme joka päivä vain tajutaksemme, ettemme ylitä rimaa.
26.02.2015 14:48
Kerrohan mikä on todellinen merkitys, niin sekään ei sitten jää epäselväksi. Äläkä Mikko ala tekemään mitään yleispätevää, vaan kerro mikä on merkittävää.
Helpottaaksemme vertailua, minä kerron mikä on minulle tärkeintä:
1. Tajua missä tilanteessa elämme, missä maailmassa ja mitä olemme
2. Tunnustakaa syntisyytemme ja langeneen olotilamme
3. Etsikää anteeksiantoa joka päivä, älkääkä luulko omin voimin selviävänne
4. Tunnustakaa näyrinä syntinne Jeesuksen Kristuksen veressä ja voimassa
5. Aloittakaa tämä sama litania uudelleen joka ikinen päivä niin kauan kuin elätte
26.02.2015 14:36
Minulla ei ole tapana kirota ketään. Kerran olen niin tehnyt ja se kohde kuoli. Se sai minut säikähtämään ja minun osaltani saa kyllä jäädä siihen yhteen. Kirosin tämän tosin Raamatun sanalla ja annoin koko homman Jumalöna käsiin. Lopputulos oli kamala.
Minä en vihaa enää ketään, se ei kuulu kristityn velvollisuuksiin, enkä myöskään pidä vihollisena muuta kuin syntiä. En kyllä siunaa ketä sattuu, vaan hyvin harvoja, koska pelkään osuuttani pahuuteen, jos niin teen. Kansoja sen sijaan saatan siunata aivan kaikkia, koska he ovat ihmisiä, vaan heidän hallituksiaan ja kansan tekoja en siunaa, ellei ne tunnusta Jeesusta Kristusta.
26.02.2015 13:41
Se on sama kuin meille "pakanoille" denaari, oli juutalaisille kymmenys. Tämä on palkka, molemminpuolisesti vaatimaton uhraus meiltä Jumalan tarkoitukseen.
Vuorokausi on 24h josta Jumala haluaa sinulta 1:10 osan on 2,4h /vrk
Sinun päiväansiosi 2,4h jos kerrotaan elämäsi pituisella työpanoksella (Leiviskä) 6000 denaarilla, saadaan 144 000 joka on varsin tuttu luku. Lunastetut juutalaiset.
Sama pätee pakanoihin:
Leiviskä oli ammoin 6 000 denaaria (maailma on jo nyt 6000 vuotta vanha) ja (Jeesus muutti juutalaisissa Kaanaan häissä 6 tynnyriä á100l vettä viiniksi, joka on kymmenys 6000:sta) Denaari oli siis yhden päivän palkka, joka taas on meidän maailmassamme noin. 23 vuoden työpanos, jos työpäivät muutetaan arkipäiviksi mutta taas mitä tahansa muutakin siltä väliltä, jos teki koko päivän, se sama ja jos tuli töihin illalla, asia ei miksikään muuttunut.
Palkkaa työstä. Juutalaisilla teoistaan 1:10 ja pakanoille armosta vaikka vartista denaari.
En tiedä hiffaaks tätä laskentaa monikaan. Jos Ninni lukee, hän tajuaa sekunnissa :D ja jos ei sekunnissa, hän käyttää koiraansa pihalla ja funtsii, tulee takas ja sanoo "ai juu siis silleen".
26.02.2015 13:31
Sanoisit vaan suoraan että vihaat Israelia. Totuus vapauttaa. Tosin vihaaminen varsinkin Israelia kohtaan johtaa kiroukseen.
26.02.2015 13:04
Katos, jossain määrin Ainasojankin kanssa samaa mieltä. Tosin en kyllä katso kelloa sapatin vieton suhteen, tuskin edes kalenteriakaan, enkäs sen enempää katso tekemisiänikään sapatin aikana, koska sapatti on minua varten, enkä minä sapattia varten.
Sapatti on se kymmenys elämässämme, jonka uhraamme Herralle ja vietämme sitä sitten seitsemäntenä luomispäivänä tuhatvuotiskaudella.
26.02.2015 11:13
Voi voi sitä KTS:n "lössin" vihan määrää Israelia kohtaa.
26.02.2015 11:07
En minä voi kertoa asioita sellaisille, jotka eivät kuuntele. He ovat niin paneutuneet siihen minkä ovet omeksuneet, ettei mikään järkikään enää sitä muuta. Varsinkin Bibliaseuran väännös Raamatusta 1992 on sellainen soopakirja että se on sekottanut monet äärettömänkin tärkeät käsitteet pahasta hyväksi ja päinvastoin.
26.02.2015 09:33
Tässä on se sama ristiriita, kuin oli Pietarilla maallisine ajatuksineen, kun hän yritti suojella Jeesusta sanomalla etten minä anna sinua niiden käsiin, vaan suojelen sinua. Johon Jeesus vastasi yksoikoon, "väisty saa_tana".
Tästä samasta syystä Jeesus sanoi kerran "voi kun se olisi jo syttynyt".... siis mikä? No Jumalan viha tietenkin, koska Jeesus tiesi montako uhria ja marttyyria täytyy kuolla ennen kuin se Jumalan vihan aika tulee. Siksi tästä samasta syystä ihmiset luulevat että miekka on aina pahasta ja jousi on aina pahuuden käsissä, samoin kuin moni rukoilee nytkin vihan ajaoille siirtymää. Minä rukoilen Jumalaa että sytytä jo se viha, poista jo se mätä hammas ettei meidän enempää tarvitse kärsiä.
Älkää jarruttako rukouksillanne Jumalan työtä rukoilemalla itsellenne jatkuvasti lisää hyvinvointia ja maailmaan rauhaa tässä ajassa tai tekemällä addresseja pedon merkkiä vastaan, jarruttaaksenne sillä Jumalan suunnitelmia. Teette Pietarin töitä silloin ja sanotte että minä suojelen tämän maailman ajan tapahtumia. Te suojelette rukouksinenne tämän maailman herraa ja sen hallintoa tuhatvuotiskaudelta. Siksi Jeesus sanoi, "häivy saatana".
Rukoilkaa sen sijaan Herramme tulemusta ja rauhaa Jeesuksessa tuhatvuotiskaudessa. Me emme kuitenkaan voi poistaa ilmestyskirjan tapahtumia, joten emme voi sille mitään mikä maailmaa kohtaa, joten voisimme vain rukoilla että se pian syttyisi, ettei enää enempää tarvitsisi ihmisten syntyä tänne kuolemaan epäreilun, lyhyen ja väkivaltaisen elämän päätteeksi, vaan saisimme ikuisen rauhan.
25.02.2015 21:21
Minä en pidä Raamattua 1992 Jumalan sanana, vaan Bibliaseuran versioina Raamatusta.
25.02.2015 17:26
Saa_tanalla on tapana kääntää systemaattisesti pienikin asia kerrallaan Jumalan alkuperäinen tarkoitus valkoisesta mustaksi ja musta valkoiseksi.
25.02.2015 17:24
Kiitos Ninni kun heti ymmärsit. Kuten aina olet niin tehnyt :)
Herra puhutelkoot meitä ja valaiskoot tiemme ja murtakoon leipämme.
25.02.2015 17:22
Pahuuden aseet ovat käyrä sapeli ja linnustajan paula. Kristityn aseet ovat suora miekka ja jousi, jonka periaate on sama, siinä on kaksi terää ja se tulee suoraan. Näiden kahden aseen, miekan ja jousen erot ovat vain siinä että jousi tavoittaa kohteensa etäältä. Jousesta on monta esimerkkiä jos teet hakusanan "jousi" ja etsit mitä Jumala on jousesta puhunut ja tehnyt sillä. Jumalan miehillä on usein ollut juurikin tuo jousi aseenaan. Katso vaikka.
Jeesus sanoi ettei ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Jeesus lähti ilmestyksijan ensimmäisessä sinetissä voittajana voittamaan jousi kädessään ja miekka kulkee perässä, jonka perässä kulkee laki ja kuolema. Sodan jousi mainitaan Sakarjan kirjassa, joka silloin lopetetaan kun Jeesus tulee ja rauha julistetaan.
Tämä on vertauskuvaa, eikä tällä ole tappamisen kanssa sillä tavalla suoraan tekemistä.
Aloittaja tarkoituksenhakluisesti haluaa antaa pahuuden palvelukseen Jumalan aseet, suoran miekan ja jousen. Näin ei ole, vaan pahuuden aseina ovat kierous ja vääryys, jotka ovat käyrä sapeli ja linnustajan verkko, eikä suorat ja suoraan kulkevat, edestäpäin tulevat aseen kaksiteräiset osumat.
25.02.2015 10:21
Amen! Näin minäkin asian koen. Olenhan kumminkin syntynyt advariperheeseen, jossa vietettiin sapattia joka ohjasi ihmistä, eikä ihminen sitä.
23.02.2015 18:51
Toi on, kuten niin moni Israelin kansalle muukin, käytännön esikuvaa tulevasta. Jumala esimerkiksi ei ole levännyt vielä ko. seitsemättä päiväänsä. Kaikki alkoi kuudenen päivän aamusta ja sitä me eletään parasta aikaa. Ei Jumala voi levätä, jos käärme on paratiisissa. Eikä Jumala voi levätä jos luomistyö on vielä kesken. Luomiskertomuksesta puuttuu kuudes päivä ja siksi koko Raamattu alkaa siitä.
Sapatti on seitsemäs päivä, lepopäivä Jeesuksessa Kristguksessa ne tuhat vuotta ja siksi se on Jumalalle vain yksi päivä. Luonnollisesti sinne ei kuulu ne mitkä 2. Mooses 31 luvussa sanotaan, ne hävitetään kansasta. Tuhatvuotiskausi vietetään ilman synnin villitsijöitä ja synnin orjia. Heidät on erotettu pois kansasta ja rangaistu kuolemalla jo ennen sinne pääsyä Jumalan vihan ajassa. Täysin looginen juttu. Ei niitä kenekään ole erikseen tappaa tarvinnut tai erottaa muuten, koska ihminen tekee sen ihan itse.
23.02.2015 17:28
JAAA.... Onko näin? Onpas paha, kokonaisen kirjan kokoinen aukko mulla Raamatun tuntemuksessa. Olin vaan jotenki aina mieltänyt että se oli Daavidin juttuja myös. Noh, eipä se kauas heittäny, isältä pojalle... ja tarkemmin kun ajattelee niin Daavidin pojan lauluhan on vielä osuvampi kuin Daavidin itsensä :D
Täytyypä korjata juttua!!!
22.02.2015 14:54
Kamala Luonto, sarjakuva profetoi ylösottoa Iltasanomissa
Laulujen laulu 2:10-13 Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule. Sillä katso, talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan. Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme. Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnökset ovat kukassa ja tuoksuavat. Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
Tämä on Daavidin rakkauslaulu morsiamelleen, joka hyvin kuvaa Jeesuksen kutsua morsiamelleen nousta temmattuna luokseen kevään kynnyksellä, juuri ennen kesää.
Omer päättyy 25.5. vain kolmen kuukauden kuluttua eli tarkalleen 92 päivän päästä kesän kynnyksellä, kuten laulujen laulussa kerrotaan.
Kamala Luonto sarjakuvassa on anagrammia muistuttava kuvio sen nimessä. A-kirjaimen ympäri on piirretty ympyrä, O-kirjain, jotka yhdessä muodostavat tutun lauseen "minä olen alku ja loppu A&O, alfa ja omega".
Sarjakuvan tekijä on muunnellut sanoitustaan vielä profetaaliseen suuntaan ja lisännyt äärimmäisen kuvaavat sanat "rakkaani ja valittuni" ja myös sanan "paratiisi".
Kaiken kruunaa vielä profetia pohjoisesta, Pohjolan Valosta, "pohjoisessa asuvasta sedästä" eli pohjolan tulevasta profeetasta. Kerrassaan shokeeraava sarjakuva kevättalven viimeisen viikon ensimmäiselle päivälle, jonka jälkeen kevät virallisesti alkaa.
http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Paivittain.html
22.02.2015 11:34
Meikäläisen syntymäkotikirkko toi Annankatu 7 ja toi Atte ja sen isoveli Aimo on mulle hyvinki tuttuja tyyppejä. Aimo on asunu Turussa kauan ja toi Atte oli ainaki vielä kymmenisen vuotta sitte Suomen Kristillisen yhteiskoulun johtaja.
22.02.2015 08:45
No kylläpäs toimt nöyrästi, kuten kuuluukin... amen! Moni olisi sanonut että "olen synnitön, en tarvitse" tai että "hei toi on mun henkilökohtainen asia". Ei ole helppoa olla nöyrä syntinen, vaikka mä en ehkä koekaan niin, vaan kyllä mä tunnustan niinku Sinettiki teekee, syntisyyteni vähän joka ovella. Pakkohan se on... armon varassa mennään TÄYSIN.
20.02.2015 10:54
110 / 121