Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos joku on vammainen, ikuisesti muiden autettavana ja passattavana, hän joutuu siksi helvettiin vai? Tai ihminen joka sairastuu myöhemmällä iällä mm. masennukseen tai muuhun sellaiseen, jolloin hyvä että sängystä ylös pääsee... yksin jätetty perheenäiti maassa, jossa ei ole sosiaaliturvaa... näitä olisi kaikkia mahdollisia.
Tää on niin yksinkertainen juttu, se joka kykenee hyväntekoon, niin hyvää tehköön... koska niin pitääkin tehdä, EIKÄ SE OLE MIKÄÄN CREDIT taivaskortin saldona. Kaikki pyrkiköön välttämään pahuutta, me emme ole täydellisiä, me elämme pahassa maailmassa, emmekä välty katkeryyksilta, suuttumuksilta tai pahoilta ajatusrikoksilta, puhumattakaan Jumalaa kohtaa tehdyiltä rikoksilta. Me tarvitsemme tähän SEN JOKA TEKI JA LUNASTI MAAN ja sen asukkaat. Häneen uskossa me saamme rauha sydämeemme, hyvien tekojen halun kehumatta niillä Suomi24 palstoilla ja sen matkalipun taivaaseen, jossa ei ole credit rivejä. Palkka on yksi denari, koska ei ole pienempiä, eikä suurempia rahayksiköitä olemassakaan, on vain yksi ainoa ikuinen elämä, eikä puoltatoista, eikä neljäsosaa ikuista elämää. Sen tarjoaa Jeesus Kristus sillä ehdolla että tunnustamme syntisyytemme ja siinä saamme olla vapaita tekojemme vankilasta.
Tämä ei tarkoita sitä minkä tuolla jo MONESTI olen joutunut umpiluuhun takomaan, etteikö me osattaisi tehdä hyviä tekoja ja välttää syntiä. Siitähän armossa ei ole kyse.
14.02.2015 10:09
Jeesus Kristusko on se valhe, koska hänessä minä olen armoa osoittanut haettavaksi?
Minun on äärettömän helppo olla oikeassa, koska haluan kertoa kaikille, ettei tekonne teitä vie taivaaseen, vaan armo Jeesuksessa Kristuksessa. Ei kaikki voi olla hyväntekijöitäkään, eikö sitten ne köyhät, jotka eivät kykene ketään auttamaan pääse taivaaseen, koska he eivät koskaan voineet ketään auttaa?
Etkö näe kuinka nurkkaan sinut tekoinesi voidaan ajaa. Et koskaan löydä rauhaa tekojesi maineen varassa. Löydät rauhan VAIN JOS TUNNUSTAT SYNTISYYTESI Jeesukselle Kristukselle ja pyydät jokapäiväistä veren suojaa hänessä ja lakkaat suorittamasta. Tuo tekojen kautta taivaaseen on vähän sama kuin viidakon lait, (saa_tanan laki) vahvimmat jäävät eloon.
14.02.2015 00:49
Tunnemmeko itsemme hyväntekijäksi vai hyväosaiseksi kun annamme? Ei siis ole kysymys siitä annammeko vai emme, vaan kun annat, niin tunnetko itsesi paremmaksi ihmiseksi?
Kannattaa oikeasti lähestyä tätä asiaa objektiivisesti siten, miten haluaisit naapurisi hyvän tekemisenkin nähdä. Miltä susta tuntuu, jos naapurisi kertoo antaneensa hyväntekeväisyyteen saamastaan lottovoitosta miljoonan? MIten sinä suhtautuisit oman lottovooittosi kanssa siihen?
Vain tekojensa seuraaja ei voi nähdä Johanneksen ironista viestiä. Tämä "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin". (Luuk 13:11) on verrannollinen Jeesuksen sanoihin samasta aiheesta toisin päin käännettynä, (Matt. 18:8) Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.
Molemmat ovat meille mahdottomia tehdä täysin oikein. Meillä omassa vaatekaapissa ainakin kymmenen paitaa ja jos teet kuten Johannes kastaja sanoi, niin anna yhdeksän pois, koska et sinä tarvitse kuin yhden.
Parasta on siis olla brassailematta yhtään antamisiemme kanssa. En minä halua teille kertoa uhrauksistani. Se on minun sydämeni asia. Sen sijaan tämä Ainasoja vääristelee sanomaani, että minä vihaan auttamista ja vihaan hyviä tekoja, päin vastoin. Teistä ei kukaan tiedä mitä minä olen tehnyt ja niin asia jääköön, se on minun ja Jumalan välinen asia. Sen sijaan kehoitan jokaista antamaan omastaan sitä tarvitseville... mihin ne sitten menevätkään, niin vaikea sanoa. Jos joskus annoit Pirkko Jalovaaralle, niin hän ei käsittääkseni vienyt rahojasi ihan oikeaan paikkaan, vaan ne meni hänen uuteen telkkariin tai autonsa talvirenkaisiin.
Menkää hyvät ihmiset kaduille ja etsikää ne joita haluatte auttaa, ei tilisiirto afrikkaan saavuta juuri muuta kuin joku virkailija saa palkkansa.
13.02.2015 14:08
Miksi edes puhua hyväntekeväisyydestä näin subjektiiviseen säävyyn, koska se on kerskailun syntiä. Jokainen tietää itse mihin on laittanu mitäkin ja laskekoon sen jos katsoo hyväksi viedä senkin laskukasan Taivaaseen tyrkylle, jos siellä joku arvostaisi sitä. Tiedän sanoa varmuudella ettei kannata laskea, ei hyviä eikä pahoja tekoja, vaane elää itse Paavalin roomalaiskirjeen oppien mukaan.
Minä aion elää armossa ja teen niitä tekoja jotka hyväksi olen kulloinkin katsonut ja pyrin elämään mahdollisimman Jumalan tahdonmukaista elämää. Ei parannuksen teko ole sitä että antaa puolet omaisuudestaan, mutta kukapa meistä on koskaan siihenkään edes kyennyt.
Jos Jumala on ihmisen luonut kuvakseen, niin kyllä hän on viisaudessaan nähnyt meidän heikkoutemme ja ottanut sen kaiken huomioon. Ei ole olemassakan sellaista mikä estäisi pelastuksemme pelkän luonteenlujuuden tms. kautta. Siksi Paavali sanookin, henki olisi altis mutta liha on heikko. Eli henki olisi altis kuuliaisuuteen mutta liha ei. Tämän osan syntisyyttämme Jeesus täyttää meidän vajavuuttamme TEOISSA.
Lihaa pitää kuolettaa muttei se onnistu kuitenkaan, sen näytti koko suuri juutalainen kansa Mooseksesta aina tähän päivään saakka, sieltä vain yksi onnistui ja se oli Jeesus Kristus. Hänen isänsä antoi pojalleen maailman herruuden, koska muuten hänen olisi syötävä sanansa, koska synnin palkka on kuolema. Kun hän antoi maailman pojalleen, siinä meni myös langennut ihmiskunta, joten saamme olla vapaita synnin ikeestä. Se ei tarkoita että nyt voisimme tehdä syntiä mielin määrin, kuten Luterilainen kirkko taitaa opettaa... että Jeesus on anteeksiantoautomaatti, ilman katumusta, mutta kun katumatonta syntistä elämää viettää myös se, joka luulee itseään synnittömäksi. Ei sellainen ole armon piirissä, vaan jää tekoineen armon ulkopuolelle.
13.02.2015 13:00
Tulemme näkemään totuuden, vai mitä? Äläkä sitten poraa kun on totuuden hetki.
13.02.2015 10:23
Ihan hyvää pohdiskelua. Hyvää kannattaa tietysti tehdä ja pitää tehdä, sekä sellainen olla. Sehän nyt pitäisi jokaiselle kristitylle olla selvää pässinlihaa mutta kun me niin helposti nostamme itsemme jalustalle hyvine tekoinemme ja alamme punnita itseämme kelvollseksi teoissamme, niin on parempi aina pysyä kultaisella keskitiellä. Tunnustamalla vajavaisuutemme ja pyrkimällä parannuksen tekoihin. Tämä on sitten joskus uskomattoman vaikeaa tajuta. Me emme ole täydellisisiä, muutenhan kuoleman hallava hevonen ei olisi meidän perässämme kyttäämässä.
12.02.2015 21:47
Etkö näe ja toivottavasti joku näkee, että sinä panettelet ja vääristelet sanomaani. TUo selvästi esille missä minä sanon että haluan mustamaalata hyvän tekemistä? Näytä se?
Sen sijaan minä olen väittänyt jopa että olen siinä samassa suhteessa sinuakin paremmin saattanut tehdä. Sinä vaan et näe tekemisiäsi, kuin ehkä juuri ne hyvät teot, jotka minulle on itsestään selvyys, että Jumalan lapsen tulee tehdä hyviä tekoja. Ei hyvien tekojen mainostaminen saisi olla mikään hurskauden merkki. Jopa ateistit haluaa tehdä hyvi tekoja ja kaikki jumalattomat oikein valokuvaa itsensä hyvän tekemisessä. Monet julkkikset antavat liiastaan siksi jotta kaikki luulee että he ovat hyviä ihmisiä. Kyllä käärmekin poikasistaan huolehtii ja rahantekijä myy, jotta voi ostaa ja taas myydä.
Sen sijaan leskirouvan ropo annettiin salaa, joka oli takuulla puolet tämän vähästä. Kuka on antanut puolet aivan liian vähästä omaisuudestaan annettavaksi, eli puutteestaan lahjoittanut, kun pitäisi itse olla se jota autetaan?
Minä näen syntisyyden tunnustamisen pelastuksen avainkorttina. Ilman sitä sinun pitää alkaa repiä silmiä päästä ja käsiä olkapäistä, joka sekin olisi taas syntiä Jumalaa kohtaan. Eli ihmiselle tarkoitettu sana "tee Jumalan tahdon mukaan" on antaa sydämensä Jeesukselle Kristukselle ja sovittaa hänessä jokapäiväinen syntiuhrimme.
Ihminen ei nähkääs ymmärrä aikaa ja siksi ei turhaan ole kirjoitettu "vanhurskas on pitkämielinen". Me emme ole tässä elämässä valmiita Jeesuksen tekoihin, sen sanotaan sanassakin, vaan kun täydellisyys astuu maan päälle, mekin olemme täydelliset.
Ennen sitä, luota yksin armoon, tee hyviä tekoja, kuten teetkin, karta syntiä, kuten kartatkin, MUTTA... älä koskaan nimitä itseäsi synnittömäksi, ennen kuin vasta kun olet Jumalan edessä. Synti jää tänne ja me yhdessä silmänräpäyksessä muutumme.
12.02.2015 21:39
En minä ole katkera, enkä pahakaan. Kartan pahuutta kaikin keinoin joita lihassani voin. Sen sijaan säälin sinun kaltaisia stereotypioita, joilla on halu omin avuin tehdä portaat taivaaseen. Valitettavasti Jeesus on itse sanonut ettei hän tullut tänne hurskaita varten, vaan syntisiä. Sinä kiellät olevasi syntinen, minä sen sijaan myönnän olevani syntinen. Siinä on suuri ero, jos ajattelee kumpi meistä tarvitsee armon.
Eksytyksestä minun on pakko sanoa että se joka sinun "omin käsin taivaaseen" pyrkimysten kautta sinne kuitenkin päätyy yrittämään, ei sinne tule sillä keinoin pääsemään. Siitä on todisteena kaikki ne hautakivet, jotka ovat tuolla kirkkomailla nimet niissä oleviin kiviin hakattuna. Yksikään heistä ei tehnyt ns. "jeesuksia", elänyt synnittömänä jolloin tuonela ei heitä huolinut. Kaikki ovat menneet turpeen alle. Et sinäkään elä taivasruumiissa, se on todisteena syntisyydestäsi. Täydellisyys ei ole tullut ja sitä ennen, sitä odotellessa, me olemme syntisiä.
12.02.2015 19:18
Ai niin... sitten oli se miksi ympäri sisäsuomea on rakennettu heidän omistamilleen tonteille kevytpeitehalleja, joiden ympärille turvaluokitukseltaan erittäin korkeat aidat ja kameravalvonnat vartioimisliikepalveluineen. Halleihin on tuotu noin metrin leveitä 5mm paksuisia teräskeloja, raakarautaa valssaamolta, joissa on tavaraa useita kymmeniä metrejä kerrallaan ja painoa varmaan monta tonnia. Tiedättekö mihin niitä käytetään? Suomi on täynnä soita ja tiet saattavat mennä poikki. Ne suoristetaan kosaanikaasulla suoraksi levyksi ja asetellaan ajoneuvojen etenemistä varten erilaisten soiden ym rikki menneiden tuhottujen alueiden yli tieksi.
12.02.2015 10:53
Joo ja ne venäläiset ovat ostaneet erilaisia joukkomajoituspaikkoja jo vuosia, jotka ovat tyhjillään odottamassa sotilaitaan. Tiedän erään komentokeskukseksi kaavaillun maa-alueen pohjanmaalla ja siinä valtava tuhannen neliön hirsihuvila piharakennnuksineen. Sekin on Putinin omistuksessa. Sen rakensi -90 luvulla erään ystäväni oma perheyritys.
12.02.2015 10:48
No, miten on?
Kun minun oli nälkä, ruokitko sinä minut?
Kun minun oli jano, annoitko minulle juotavaa?
Kun minä olin outo, ja te otitko minut luoksesi?
Kun minä olin alaston, ja te vaatetitko minut?
Kun minä sairastin, kävitkö minua katsomassa?
Kun minä olin vankeudessa, tulitko minua katsomaan?
Oletko tehnyt kehumasi sanan mukaan nämä kaikki, älkä vastaa ettet vastaa minun lukemattomiin kysymyksiin. Tämä on omantunnon kysymys.
Lisäksi oletko repinyt silmäsi päästäsi ja heittänyt luotasi? ja oletko hakannut kätesi irti ja heittänyt senkin luotasi, jotta pääsisit teoillasi Taivaaseen? Miten on?
Koska teoillasi sinne pyrit, niin sinun täytyy täyttää ne täydellisesti. Muille haluan sanoa että minun tekoni ovat tehty jo Jeesuksessa Kristuksessa. Minun ei tarvitse olla täydellinen, vain kartan syntiä kaikin elämäni mahdollisin keinoin, en muuhun kykene. Jumala näkee vajavaisissa teoisani Jeesuksen teot ja kelpaan siksi vallan täydellisenä.
12.02.2015 10:32
Muistatteko kun kerroin siitä miehestä joka istuu pyörätuolissa kymmenien leikkausten jälkeen kun ampiainen oli sitä pistänyt. Se sai erittäin harvinaisen viruksen joka ei poistu elimistöstä, vaan tulehduttaa aina kuolioon saakka jos tulee haava. Hänen omavoimainen elämänsä Jumalan piti viedä kyllä ihan "tappiin saakka", eikä jäänyt kuin kituva torso enää pyörätuoliin, jota toisen käden kahdellä vielä tallella olevalla sormella kykenee ohjaamaan.
Tämä mies siis tuli viimein uskoon viime syksynä ja kerroin siitä silloin täällä.
Nyt tämä sama mies on useana yönä nähnyt unta että hän juoksee omin avuin rannalla, eikä yhtään ainoaa osaa puutu kropasta. Hän kertoo tunteneensa kuin nuoruusvuosina olonsa siinä unessa.
Veikkaan että lähtömme lähenee jo aivan silmiemme eteen. Tule Herra Jeesus!
12.02.2015 00:19
Suomen ja Jeremian aikaisen Israelin kanssa on paljon yhteistä, kuten Joukokin asiaa valotti. Tuolloinhan Israelin johto luotti Egyptin faaraon joukkoihin jotka tulisivat avuksi Persiaa vastaan. Egypti täyttää oikein hyvin nyt Naton roolin, johon koitetaan turvata.
Mutta sen sanon että Suomelle käy kuten silloin Israelille, pannaan hanttiin ja Suomi saa kunnolla tuta Venäjän voiman. Eikä asia jää siihen, vaan kun Venäjä saa haluamansa, se ryöstää koko maan, kuten teki Persia silloin. Uskontoomme sen ei kuitenkaan anneta kajota. Näin minä sen tulkitsen.
11.02.2015 15:41
Aiotko viedä tämän äärimmäisen vakavan syytöksesi Isän Jumalan eteen?
Ymmärrätkö sinä sen, kuka ja kenestä puhutaan kun puhutaan syyttämisestä, jota sinä teet tässä ja lukemattomissa muissa syytöskijoituksissasi? Tiedätkö sinä ollenkaan kenellä on syyttäjän rooli ja kenelllä pulustajan rooli ja missä roolissa itse todellisuudessa olemme. Mieti tätä pohjaa vasten mitä sinä teet ja millä mandaatilla.
Luukas 12:45-46 Mutta jos palvelija sanoo sydämessään: 'Herrani tulo viivästyy', ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille.
11.02.2015 14:35
Jos ihan oikeesti joku puolueettomasti objektiivisin lasein katsoo noita viestiketjuja, valikoimatta niitä kuin jokaisen puolueen ikioma gallup-tutkimus tehdään, niin lopputulos on siinä että kyllä minä sentään keskustelen asioista ja olen pääosin aina asialinjalla. Huumoria saa olla, kunhan se ei ole henkilökohtaisella tasolla alentavaa. Älkää saivarrelko, vaan lukekaa laajakatseisesti tekstejäni, älkääkä poimiko jotain "helmiä" ja tuoko niitä mihinkään collectioniin. Jokaisella meistä olisi täällä samanlainen kokoelma aivopierujakin tarjolla. Ei tartte edes kovin paljoo tehdä duunia kun saisi kenet tahansa palsta-aktivistin mustamaalattua.
11.02.2015 14:26
Tiedättekö miksi Vapaa-ajattelijat ry. saa mustamaalattua kristillisyyttä niin hyvin? Ei siksi että heitä olisi paljon ja siksi saisivat äänensä kuuluviin, eikä siksi että he puhuisivat totta, vaan siksi että he ovat niin äänekkäitä.
Sama pätee täällä... trollit ja muut palstakeisarit ovat erityisen aktiivisia ja äänekkäitä. Jos he haluavat mustamaalata jonkun, niin se onnistuu vain heidän röyhkeytensä ja aktiivisuutensa takia. En minä täällä ole päivystämässä mitä täällä minusta puhutaan ja puolustautumassa joka kulmalla kun minua kivitetään oikealta ja vasemmalta. Minun täytyy luottaa että täällä on järkeviä ihmisiä jotka osaavat suodattaa nämä vääristelyt.
11.02.2015 13:20
Mikä tuossa oli sellaista, joka liittyy minun marttyyriuteen? Sekö että joku KTS keksii omiaan ja kirjoittelee mitä sylki suuhun tuo, vai se että joku jolla on antipatioita minua kohtaan, kirjoittelee omiaan. Mulla ei ole noitten kirjoittajien kans minkäänlaista kosketuspintaa. En edes tunne heitä millään tavalla, saati että heidän näkemyksiään uskonasioistaan.
Tiedätkö mikä on butatiivinen todistus? Se on sellainen että luulet jonkun näkemäsi tai kuulemasi lyhyen palan perusteella tietäväsi asiasta riittävästi voidaksesi antaa oikean todistuksen ko. näkemyksen mukaan mutta se todellisuudessa oli täysin väärän todistus kokonaiskuvasta. Esimerkiksi että KTS kehui minun kanssa tehneensä jotain asiatonta. Todistit että näin on, koska KTS sanoi. Et vain kysynyt koskaan minulta pitääkö se paikkansa. Eli joku antaa minusta kuvaa, jota en todellisuudessa ole ja sinä todistat sen valheen kuitenkin oikeaksi. Tämä jatkuu ja jatkuu, kunnes yleinen käsitys on että minä olen sellainen kuin KTS sen ilmoitti.
11.02.2015 13:12
Ei oikein voi kysyä, että kuljetko kahta tietä, koska kukaa ei voi kulkea kahta tietä. Täytyy kysyä, kumpaa tietä sinä kuljet? On kaksi tietä, välillekään ei voi jäädä. Toinen tie on totuuden tie ja toinen vie kadotukseen.
Eilen osapuilleen koko päivä allekirjoittanutta parjattiin ja räävittiin täällä useilla uusilla ja taas uusilla aloituksilla, nimitellen minua jos miksikin eksyttäjäksi ja vääräksi profeetaksi, saa_tanan palvelijaksi jne. Kuitenkin tuo sama lause pätee minuunkin. En voi palvella samaan aikaan kahta Herraa ja jos tunnustan jatkuvasti Jeesuksen Herrakseni ja kehotan kaikkia luottamaan ja panostamaan yksin Häneen, niin miten voisinkaan palvella samaan aikaan vastapuolta.
Olen täällä julistanut osapuilleen yhdeksän vuotta ja saanut osakseni jos jonkunlaista pilkkaa vain siksi koska odotan intensiivisesti Jeesusta Kristusta. Tämä Jeesuksen aito odottaminen suututtaa ihmisiä, koska he pelkäävät tuomioitaan ja siksi he tekevät sellaisesta joka odottaa Jeesusta, toisten silmissä kahden tien kulkijan.
Kukaan ei voi kulkea samaan aikaan kadotukseen kuin odottaa Jeesusta Herranaan.
11.02.2015 11:23
Sinä teit kysymyksen ja annoit puolestani vastauksenkin. Mihin minua enää tarvitaan?
10.02.2015 23:38
Sepäs siinä on jos Aurajoesta joutuu kalat nostamaan.
10.02.2015 23:30
113 / 121