Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

  1. Jos joku on vammainen, ikuisesti muiden autettavana ja passattavana, hän joutuu siksi helvettiin vai? Tai ihminen joka sairastuu myöhemmällä iällä mm. masennukseen tai muuhun sellaiseen, jolloin hyvä että sängystä ylös pääsee... yksin jätetty perheenäiti maassa, jossa ei ole sosiaaliturvaa... näitä olisi kaikkia mahdollisia.
    Tää on niin yksinkertainen juttu, se joka kykenee hyväntekoon, niin hyvää tehköön... koska niin pitääkin tehdä, EIKÄ SE OLE MIKÄÄN CREDIT taivaskortin saldona. Kaikki pyrkiköön välttämään pahuutta, me emme ole täydellisiä, me elämme pahassa maailmassa, emmekä välty katkeryyksilta, suuttumuksilta tai pahoilta ajatusrikoksilta, puhumattakaan Jumalaa kohtaa tehdyiltä rikoksilta. Me tarvitsemme tähän SEN JOKA TEKI JA LUNASTI MAAN ja sen asukkaat. Häneen uskossa me saamme rauha sydämeemme, hyvien tekojen halun kehumatta niillä Suomi24 palstoilla ja sen matkalipun taivaaseen, jossa ei ole credit rivejä. Palkka on yksi denari, koska ei ole pienempiä, eikä suurempia rahayksiköitä olemassakaan, on vain yksi ainoa ikuinen elämä, eikä puoltatoista, eikä neljäsosaa ikuista elämää. Sen tarjoaa Jeesus Kristus sillä ehdolla että tunnustamme syntisyytemme ja siinä saamme olla vapaita tekojemme vankilasta.
    Tämä ei tarkoita sitä minkä tuolla jo MONESTI olen joutunut umpiluuhun takomaan, etteikö me osattaisi tehdä hyviä tekoja ja välttää syntiä. Siitähän armossa ei ole kyse.
  2. Tunnemmeko itsemme hyväntekijäksi vai hyväosaiseksi kun annamme? Ei siis ole kysymys siitä annammeko vai emme, vaan kun annat, niin tunnetko itsesi paremmaksi ihmiseksi?
    Kannattaa oikeasti lähestyä tätä asiaa objektiivisesti siten, miten haluaisit naapurisi hyvän tekemisenkin nähdä. Miltä susta tuntuu, jos naapurisi kertoo antaneensa hyväntekeväisyyteen saamastaan lottovoitosta miljoonan? MIten sinä suhtautuisit oman lottovooittosi kanssa siihen?
    Vain tekojensa seuraaja ei voi nähdä Johanneksen ironista viestiä. Tämä "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin". (Luuk 13:11) on verrannollinen Jeesuksen sanoihin samasta aiheesta toisin päin käännettynä, (Matt. 18:8) Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen.
    Molemmat ovat meille mahdottomia tehdä täysin oikein. Meillä omassa vaatekaapissa ainakin kymmenen paitaa ja jos teet kuten Johannes kastaja sanoi, niin anna yhdeksän pois, koska et sinä tarvitse kuin yhden.
    Parasta on siis olla brassailematta yhtään antamisiemme kanssa. En minä halua teille kertoa uhrauksistani. Se on minun sydämeni asia. Sen sijaan tämä Ainasoja vääristelee sanomaani, että minä vihaan auttamista ja vihaan hyviä tekoja, päin vastoin. Teistä ei kukaan tiedä mitä minä olen tehnyt ja niin asia jääköön, se on minun ja Jumalan välinen asia. Sen sijaan kehoitan jokaista antamaan omastaan sitä tarvitseville... mihin ne sitten menevätkään, niin vaikea sanoa. Jos joskus annoit Pirkko Jalovaaralle, niin hän ei käsittääkseni vienyt rahojasi ihan oikeaan paikkaan, vaan ne meni hänen uuteen telkkariin tai autonsa talvirenkaisiin.
    Menkää hyvät ihmiset kaduille ja etsikää ne joita haluatte auttaa, ei tilisiirto afrikkaan saavuta juuri muuta kuin joku virkailija saa palkkansa.
  3. Miksi edes puhua hyväntekeväisyydestä näin subjektiiviseen säävyyn, koska se on kerskailun syntiä. Jokainen tietää itse mihin on laittanu mitäkin ja laskekoon sen jos katsoo hyväksi viedä senkin laskukasan Taivaaseen tyrkylle, jos siellä joku arvostaisi sitä. Tiedän sanoa varmuudella ettei kannata laskea, ei hyviä eikä pahoja tekoja, vaane elää itse Paavalin roomalaiskirjeen oppien mukaan.
    Minä aion elää armossa ja teen niitä tekoja jotka hyväksi olen kulloinkin katsonut ja pyrin elämään mahdollisimman Jumalan tahdonmukaista elämää. Ei parannuksen teko ole sitä että antaa puolet omaisuudestaan, mutta kukapa meistä on koskaan siihenkään edes kyennyt.
    Jos Jumala on ihmisen luonut kuvakseen, niin kyllä hän on viisaudessaan nähnyt meidän heikkoutemme ja ottanut sen kaiken huomioon. Ei ole olemassakan sellaista mikä estäisi pelastuksemme pelkän luonteenlujuuden tms. kautta. Siksi Paavali sanookin, henki olisi altis mutta liha on heikko. Eli henki olisi altis kuuliaisuuteen mutta liha ei. Tämän osan syntisyyttämme Jeesus täyttää meidän vajavuuttamme TEOISSA.
    Lihaa pitää kuolettaa muttei se onnistu kuitenkaan, sen näytti koko suuri juutalainen kansa Mooseksesta aina tähän päivään saakka, sieltä vain yksi onnistui ja se oli Jeesus Kristus. Hänen isänsä antoi pojalleen maailman herruuden, koska muuten hänen olisi syötävä sanansa, koska synnin palkka on kuolema. Kun hän antoi maailman pojalleen, siinä meni myös langennut ihmiskunta, joten saamme olla vapaita synnin ikeestä. Se ei tarkoita että nyt voisimme tehdä syntiä mielin määrin, kuten Luterilainen kirkko taitaa opettaa... että Jeesus on anteeksiantoautomaatti, ilman katumusta, mutta kun katumatonta syntistä elämää viettää myös se, joka luulee itseään synnittömäksi. Ei sellainen ole armon piirissä, vaan jää tekoineen armon ulkopuolelle.
  4. Etkö näe ja toivottavasti joku näkee, että sinä panettelet ja vääristelet sanomaani. TUo selvästi esille missä minä sanon että haluan mustamaalata hyvän tekemistä? Näytä se?
    Sen sijaan minä olen väittänyt jopa että olen siinä samassa suhteessa sinuakin paremmin saattanut tehdä. Sinä vaan et näe tekemisiäsi, kuin ehkä juuri ne hyvät teot, jotka minulle on itsestään selvyys, että Jumalan lapsen tulee tehdä hyviä tekoja. Ei hyvien tekojen mainostaminen saisi olla mikään hurskauden merkki. Jopa ateistit haluaa tehdä hyvi tekoja ja kaikki jumalattomat oikein valokuvaa itsensä hyvän tekemisessä. Monet julkkikset antavat liiastaan siksi jotta kaikki luulee että he ovat hyviä ihmisiä. Kyllä käärmekin poikasistaan huolehtii ja rahantekijä myy, jotta voi ostaa ja taas myydä.
    Sen sijaan leskirouvan ropo annettiin salaa, joka oli takuulla puolet tämän vähästä. Kuka on antanut puolet aivan liian vähästä omaisuudestaan annettavaksi, eli puutteestaan lahjoittanut, kun pitäisi itse olla se jota autetaan?
    Minä näen syntisyyden tunnustamisen pelastuksen avainkorttina. Ilman sitä sinun pitää alkaa repiä silmiä päästä ja käsiä olkapäistä, joka sekin olisi taas syntiä Jumalaa kohtaan. Eli ihmiselle tarkoitettu sana "tee Jumalan tahdon mukaan" on antaa sydämensä Jeesukselle Kristukselle ja sovittaa hänessä jokapäiväinen syntiuhrimme.
    Ihminen ei nähkääs ymmärrä aikaa ja siksi ei turhaan ole kirjoitettu "vanhurskas on pitkämielinen". Me emme ole tässä elämässä valmiita Jeesuksen tekoihin, sen sanotaan sanassakin, vaan kun täydellisyys astuu maan päälle, mekin olemme täydelliset.
    Ennen sitä, luota yksin armoon, tee hyviä tekoja, kuten teetkin, karta syntiä, kuten kartatkin, MUTTA... älä koskaan nimitä itseäsi synnittömäksi, ennen kuin vasta kun olet Jumalan edessä. Synti jää tänne ja me yhdessä silmänräpäyksessä muutumme.