Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jouko Piho sai omien sanojesa mukaan sanoman että Suomi saa vanhurskaan hallituksen ja pääministerin. No juttu on tietenkin yhtö avoin kuin "pian saapuu Jeesus", eli olemme odottavana sellaista hallitusta joskus. Itse uskon ettei seuraava vaalikausi tuo seaalista, vaan sen jälkeen hallitus hajoaa ja sitten...
07.02.2015 13:50
Kerron mitä ajattelen, älkää siis ottako selkeänä faktana. Pedon merkki tulee olemaan juuri sellainen kuin me se nähdään jo nyt, eli ihon alle siru. Tästä on jo riittävän mont atodistetta mutta minulla on eräs käsitys asiasta. Nimittäin se sirun tuoma "helvetintuomio" ei ehkä olekaan just niin. Sirusta Raamattu haluaa varoittaa erityisen paljon, koska se vie kadotukseen. Ajatelkaas Jeesuksen veren armon työtä. Mikä sen voittaa? Ei mikään, kun ihminne itse kääntyy veren suojaan, vaikka olisi siru ranteessa.
07.02.2015 11:53
Äääh... mä sekotin... Siionissa tietty... sori :D
07.02.2015 09:27
Olen nähny Veilon livenä Hesan Saalemissa vuosi sitte ja hyvä ukkohan se on. Täyttä asiaa bamlaa, eikä kainostele puheissaan.
07.02.2015 01:41
Hmm... annas kun vaikutan erääseen. Olet kyllä aikalailla oikeassa eräällä tietyllä tavalla, jolla itsekin haluaisin asioiden täällä kulkevan.
Uskovan elämä on pitkälle evankelioimista ja se taas vaikuttaa kahdella tavalla, joko on omia avuja siihen tai sitten ne linkit, millä halutaan sanoa. Ymmärräthän sen? Uskovalla veri vetää kuitenkin kertomaan ilosanomaa ja halutaan pelastaa ihmisiä ns. kadotukselta.
06.02.2015 22:58
Kiitos teille, että tuotte tätä tervehenkistä opetusta tänne.
06.02.2015 21:35
Olen samaa mieltä.... asiallista ja järkevää vuorovaikutteista keskustelua!
06.02.2015 20:13
Minä kunnioitan suuresti Veilon ajatuksia. Kaikilla meillä on vikamme ja puutteemme, niin myös veilolla, puhumattakaan allekirjoittaneesta. Olkamme nöyriä ja karttakaamme syntiä kaikin lihan teoissamme kykenevin voimin. Älkäämme kuitenkaan vaipuko epätoivoon jos emme kykene ja on pelkästään hyvä jos huomaamme kykenemättömyytemme, koska silloin katsomme itseämme suurennuslasilla, eikä kilometrin päästä, jolla monet lakihenkiset katsovat varsinkin itseään. Eli kaveria suurennuslasilla, itseään kilometrin päästä.
Veilo tosiaan osaa, suurta siunausta toivotan hänelle. En minä tota muista kuulleeni mutta muutaman muun ja siitä tiedän että tämäkin on hyvä.
06.02.2015 19:26
Amen, amen, amen!!!
06.02.2015 10:46
Puhtaaseen lähimmäisenrakkauteen meistä ei todellakaan ole, kun ajatellaan mitä tämä rakkaudenkäsky, jonka pitäisi pitää sisällään kaikki muut käskyt, oikein tarkoittaa. Tämä se vasta kompastuskivi onkin, puhumme paljon, brassailemme teoillamme muttemme kykene yhteenkään käskyyn.
Kertokaa joku yksikin kymmenestä, minkä olette pitäneet, niin mä voin kertoo sit millä tavalla se rikottiin, jos et itse tajua. NImittäin nuo kymmenen on laadittu Jumalan viisaudessa niin oveliksi, että me rikomme lähes päivittäin kaikkia kymmentä.
06.02.2015 09:44
Niinpä! Tätähän minä olen koittanut noille tekojensa uskossa taivaaseen pyrkiville puhua, ettei syntiä ole pelkkä kymmenen kivitauluun hakattua perusarvoa, vaan paljon suurempi kokonaisuus, josta Jeesus vuorisaarnassaan puhui ja senkin vain pinnasta raapaisten. Katsokaas kun peilaamme sitä ja tätä kaikkea Adamin ja Eevan syntiin, niin voimme heti nähdä ettei heidän synti ollut kuin se "Armstrongin askel", pieni askel ihmiselle, mutta suuri askel ihmiskunnalle. Synti tuli täyteen mittaansa vasta kun Kain tappoi Aabelin.
06.02.2015 09:20
Nonnih, olen positiivisesti ilahtunut... ethän kumminkaan loukkaannu vaikka sanon mutta nythän sinä esitit syntisyys/armo-asian juuri siten kuin se pitääkin ymmärtää. Hieno homma!
06.02.2015 00:48
Kerrohan omin sanoin minkä "totisen rakkauden" mä hylkään? Älä heittele mitään liirum laarumeita, vaan sano nimillä suoraan. Ota huomioon että olen sanonut että en aio kääntyö pois Jeesusksesta Kristuksesta. MInkä siis hylkään ja mille käännän selkäni?
05.02.2015 18:43
Kääntyisinkö pois Kristus tieltä... älä unta nää!!!
Mä luulen muuten ettei tää mun himaslangin bamlaaminen pitäs olla mikään bose mulle ku dallaan siit snadist dörtsist inee ihan vaan tsungaillen vaiks sulle.
05.02.2015 16:46
Nyt kyllä Ainasoja panetteli sanojani pahan kerran ja antoi väärää todistusta lähimmäisestään.
Missä kohtaa toiveeni oli että tekisimme syntiä tai että olisimme syntisiä? Totean vain että me olemme kaikki syntisiä ja tarvitsemme armoa, eikä ilman armoa kenelläkään ole omassa voimassaan mahdollisuuksia. Tämä on fakta!
Itse haukut täällä joka toisen vähintään valheen kätyreiksi ym. ja kiistät syyttelemästä muita ja toteat silti omalta nälkökulmaltasi että puhut vain mikä on totta. Kuulostaako tutulta? Nytkin puhut isästäni, (saa_tana arvatenkin) "anyway" onko sillä väliä, koska se on varmaan sama isä kuin sinulla, jos tutustumme mitä Jeesus sanoi meistä ja siemenestämme.
En usko sinua vähääkään. Saat itse varmasti piankin todeta mitä on kun joutuu todellakin koetelluksi ja langenneeksi koettelemukseen. Loppuu se teoillaan brassailu. Et osaa edes arvostaa muiden tekoja omiesi rinnalla.
By the way! Mä huomasin tässä erään mielenkiintoisen jutun. Tekojensa uskon perässä kulkevien katkeruus Adamia ja Eevaa kohtaan on valtava. Nämä tekojen uskossa elävät korostavat Adamin ja Eevan syntiä ja pitävät itseään hurskaampina kuin nämä alkuperäiset "navattomat". Voitteko kertoa asiasta jos tiedätte.
05.02.2015 13:39
Kyllä varmasti uskoon tultuamme teemme niitä tekoja ja elämme hyvin pitkällekin sitä Jumalalle mielestä elämää, jossa on runsaasti niitä hyviä Jumalalle mieleisä tekoja, joista usko tulee eläväksi, mikäli se suinkin on mahdollista. Muttei se tee meitä pelastukseksemme sille joka tekee, vaan sille joka uskoo armoon.
Minä olen nähnyt karuja ihmiskohtaloita ammattini vuoksi ja tiedän ettei läheskään kaikki kristityt kykene näkemään siinä valossa ihmisten raadollista tilannetta elämässään. Moni ihminen tässä maailmassa kuvittelee voivansa, kuten Pietari uhosi teoillaan mutta itkien pettyi tosi tilanteen tultua, kuten Jeesus oli sanonut. Kolmesti hän ehti kieltää Jeesuksen. Näin käy myös Mikko Ainasojan kun kovaan paikkaan pannaan.
05.02.2015 11:57
Lohduksesi minä ilmoitan sinulle erään seikan, jota juuri tuossa tilanteessa ei yleensä kykene huomioimaan. Olet varmaan lukenut Jobin tarinan. Jumala koettelee sellaisia ihmisiä rankasti, joita hän erityisesti rakastaa. Kaikki loppuu täällä aikanaan ja silloin saat paljosta kiittää että sinua koeteltiin.
05.02.2015 11:14
Minäkin olen kirjoittanut siitä jutun:
http://www.pelastussanoma.fi/Jumalan lasten kalenteri/Luukku22.htm
05.02.2015 10:37
Evankeliumissa on yksinkertaisesti sanat, "kääntykää ja tehkää parannus".
Sana kääntykää tarkoittaa että pysähtykää katsomaan missä tilassa olette ja näkemään mihin olette menossa. Käääntykää siis Jeesuksen Kristuksen puoleen kävelemästä kadotukseen.
No sitten se tehkää parannus, tapahtuu jatkumona kun on tultu uskoon, (Room. 5:1-5) siten että uskossa ihmien vasta ketellaan. Ensin kastetaan vedellä ja sitten tulella. Uskoon tuleminen ei tarkoita että nyt sinulta vaaditaan täysin synnitöntä loppuelämää, vaan siitä vasta alkaa Kristityn vaellus. Joku vaeltaa kristittynä uskooontultuaan vaikka kuolinvuoteellaan vain sen päivän iltaan ja minun kaltaiset joutuvat vaeltamaan kristittynä läpi koko elämänsä kymmeniä vuosia.
05.02.2015 10:34
Erinomainen huomio ja lisäys ketjuun!
05.02.2015 10:22
116 / 121