Muutenhan armo ei olisi armo.

Sro

Mutta jos valinta kerran perustuu armoon, se ei perustu ihmisen tekoihin – muutenhan armo ei olisi armo.
Room. 11:6

Kuinka ihana ajatus: meidät on armosta valittu – kuin Israelin kansa – Jumalan lapsiksi, ei tekojemme tähden! Lupaus vapauttaa lepoon vaativasta ja väsyttävästä uskonnon suorittamisesta. Se julistaa vapautta tekojen hurskaudesta ja uskon mittaamisesta sillä, mikä on helposti nähtävissä. Armo laskeutuu niin alas, että se kantaa jokaisen Herraa avuksi huutavan taivaaseen. Niinhän sen täytyy ollakin! Jeesus tuli pelastamaan syntisiä ja sairaita. Tekoihin turvaaville armo tarkoittaa voimaa elää synnittömästi. Jos armo olisi muuttumista hyväksi, ei anteeksiantamukseen olisi tarvetta. Armo oli onneksi Isän sydämessä jo ennen kuin olimme muuttuneet miksikään tai tehneet yhtään hyvää tekoa tai edes syntyneet. Jumalan valinta tarkoittaa kaikkiaan enemmän kuin osaamme ajatella. Se pitää sisällään rakastamisen, yhteyden, valinnan ja omaksi ottamisen. Jumalan armovalinta on lahja, joka tulee lähelle ja ympäröi syleilyynsä.

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhjentävää! Etten paremmin sanois... :D

      • Justjustt

        Melkoinen lahja ihmiskunnalle siis. Synnittä emme osaa elää ja syntejä ei voi viedä taivaaseen, joten kiitämme Jeesusta Kristusta, uhrikaritsaa pelastuksestamme, me uskovat.


    • Tuo rakkaan veljeni Paavalin kirjoitus viittaa siihen, että lain tekoja tekemällä juutalaiset eivät saavuttaneet hurskautta, sillä teoissa ei ollut uskoa joten jokainen joka tulisi Jumalan luokse Kreikkalainen, tai juutalainen joutuisi tulemaan Jumalan armosta, jotta kukaan ei kerskaisi, siitä tässä on kyse, eikä siitä, että Jumalan armoa on, että voimme elää huonoa elämää ilman hyviä tekoja ja kelvata Jumalalle, tämä on valheen työtä totuuden sanalle.

      Ja voi teitä valheen kätyreitä, kun totuutta pidätte valheen vankina, jotta itsekäs elämänne saattaisi jatkua, jossa ei lähimmäisistä tarvitse välittää, vaan saa elellä hekumoiden ja irstaille ja armahdettu. Tätä on teidän armonne ja se ei ole oikeaa Jumalan armoa, vaan vääryyttä, josta tulee luopua.

      Ettekö tiedä, että se joka tekee laupeuden tekoja, sille tuomi koituu kerskauseksi, mutta se joka ei laupeutta ole tehnyt, sille tuomio on laupeudeton.

      Rakas veljeni Jaakob

      13. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi. (Jaak 2:13)

      Järkintykää jo tekin tekemään sitä mikä Jumalan tahtoon kuuluu, jotta ette ilman niitä laupeuden tekoja menisi tuomiolle, ja lopettakaa tuo valheellinen julistuksenne tuosta vale armosta, joka eksyttää vain ihmiset oikeasta totuudesta.

    • 1500

      Eipäs vedellä niitä viivoja mihin sattuu.
      Pelastus on Jumalan lahja ja tulee armosta. Ei siksi, että minä olisi hyvä.
      Uskoontulo on prosessi. Pawson opettaa. Tulee uskoon, mutta ei muutu enkeliksi. Ei pysty omassa voimassaan.

    • Ainasojalle kaikki Raamatun kirjoittajat ovat rakkaita veljiä mutta me kaikki muut olemme valheen kätyreitä ja saa_tanan kurjia palvelijoita. Hän tekee Jeesuksen tekoja, herättää kuolleita ja siirtelee vuoria paikasta toiseen, eikä kuolemakaan häntä voi huolia, koska hän on synnitön. On tainnut saada omat taivasten valtakunnan avaimetkin Jumalalta, mene ja tiedä. Tämä kaikki on/olisi totuudessa kuitenkin hänen tekojensa tulosta Raamatun valossa.
      Sitten vakavalla naamalla: Anteeksi jos tämä loukkasi jotakuta, mutta tässä on eräs puoli. Sanoin tämän vain siksi koska JOS tämä olisi juuri näin ja täyttä totta, eli JOS Ainasoja olisi sanojensa mukaan juuri niin synnitön, niin yllä oleva "naljailu" olisi täyttä totta.
      Tämän yhtälön jos päättelemme loppuun, niin voimme vain todeta että Ainasoja valehtelee melkoisesti täällä koko ajan, eli tekee silkkaa syntiä.

      • Luulen

        Enso cutsetin miehiä sitten vissiinkin.


    • jens_morjens

      Ajattelen. Mistä ajatukseni tulevat?
      Olen luotu. Mihin minulla on valtaa?
      Luoja omistaa kaiken. Hänellä on valta.
      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&kirjat=kr&hakuehto=aivoituksensa
      Room:
      9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
      9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
      9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
      9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
      9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
      9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
      9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=voima ja valta&kirjat=kr
      Muistetaan siunata Israelia.
      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=joka sinua siunaa&kirjat=kr
      jens morjens (ex-jykke)

    • Evankeliumissa_on

      "Tehkää parannus!"

      • Evankeliumissa on yksinkertaisesti sanat, "kääntykää ja tehkää parannus".
        Sana kääntykää tarkoittaa että pysähtykää katsomaan missä tilassa olette ja näkemään mihin olette menossa. Käääntykää siis Jeesuksen Kristuksen puoleen kävelemästä kadotukseen.
        No sitten se tehkää parannus, tapahtuu jatkumona kun on tultu uskoon, (Room. 5:1-5) siten että uskossa ihmien vasta ketellaan. Ensin kastetaan vedellä ja sitten tulella. Uskoon tuleminen ei tarkoita että nyt sinulta vaaditaan täysin synnitöntä loppuelämää, vaan siitä vasta alkaa Kristityn vaellus. Joku vaeltaa kristittynä uskooontultuaan vaikka kuolinvuoteellaan vain sen päivän iltaan ja minun kaltaiset joutuvat vaeltamaan kristittynä läpi koko elämänsä kymmeniä vuosia.


    • Jumalan_armo

      kasvattaa ihmistä hylkäämään huonon ja elämään hyvässä.

    • Valhe_armo_opetus

      voi sanoa uudestisyntymättömälle: "Armo riittää". Laodikean kohdalla valhe-armon julistajat vesittäisivät parannustarpeen vaikka Isä Jumala sen antaa selvästi.

      Tietysti armoa tarvitaan paljon ja annetaan myös, kuten Jeesus opetti anteeksiantamuksen suuresta lukumäärästä ja tietämättään ihminen voi rikkoa paljonkin Jumalaa vastaan, sillä tietomme on hyvin vajavaista yleensä.

      Armo-sanan lisäksi rakkaus sanaa voidaan käyttää väärin, sillä tulee ymmärtää mitä Jumala tahtoo ihmiseltä, ja Raamatussa on selvästi kerrottu myös, että meidät tuomitaan teoista nimenomaan, kun Jeesus tulee. Samoin syntiä tekevien tulee parannusta tehdä, sillä ei ole Jumalasta.

      • Erinomainen huomio ja lisäys ketjuun!


    • Varotaan_suloisia

      valhe-evankeliumeita ja valhe-jeesuksia.

    • Nytkylnyt

      Ihmisellä on paljon jäseniä. Etusormi, isovarvas, nenä, kives, penis, kieli, silmä, korva, polvilumpio, sydän, keuhkot, aivot.
      Kaikki jäsenenne ellei ole käännösvirhettä ja jäsen tarkoittaa vain jotain yhtä ruumiinosaa. Niinkään ei voi olla sillä ettekö tiedä että olette Pyhän Hengen temppeli.
      1 Kor. 3 : 16 - 17. " Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä ja sellaisia te olette. "
      Room. 6 : 19. " Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen. "

      • Vertauskuvallisesti

        voidaan myös ymmärtää sydämen olevan se ihmisen vahvin lihas ja Hengen tyyssija myös, samoin alempana on se toinen elin, joka "rakkaus" hyvinkin nopeasti uuvahtaa.


      • Liiton_merkkinä

        se ympärileikkauskin tehtiin, ja mikä mahtaa olla sen vertauskuva.


      • Uudessa_liitossa

        sydämen ympärileikkaus on paljon paljon parempaa ja kestää sillä sydän on vahva lihas.

        Toki jotkut voi käyttää kemikaaleja siihen alempaan lihakseen, mutta ei kestä ei kestä sittenkään.


    • Nytkylnyt

      Kun sanotaan älkää antako, niin se on valinta ja teko. Irstaus ei saa vallita ajatuksia.
      Room. 6 : 11 - 16. " Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa. Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkää antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla. Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoiksi kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi? "

      • Hyvä_ymmärtää

        syödä ja juoda täytyy, ja naidakin voidaan ihan Jumalassa. Toki Jumala voi naimattomuuden lahjankin antaa ihmiselle ja samoin paastota voidaan ja täyttyä Hengellä kun sitä anotaan ja tahdotaan vastaanottaa myös ja armolahjat ovat moninaiset, mutta liiasta viinistä varotetaan sillä vaarana on irstaus ja muut lihan mielen huonot teot.


    • Eisemuutu

      Pelkkää armoa on ihmisen pelastuminen kadotukselta.

      • Kaikkien_ihmisten

        elämä on myös Jeesuksessa, vaikka olisikin vielä uudestisyntymätön.


    • Muutenhan armo ei olisi armoa, jos me omien tekojemma kautta tulisimme Jumalan yhteyteen, mutta kun olemme sitten ottaneet vastaan Jumalan armon ja tullee hänen yhetyteensä, niin tulee meidän alkaa elämään sitä Jumalalle mielestä elämää, jossa on runsaasti niitä hyviä Jumalalle mieleisä tekoja, joista usko tulee eläväksi ja pelastukseksi sille joka uskoo ja tekee.

      • Joka_lähestyy

        Jumalaa Jeesuksen nimessä, sillä Jumala uskollisuudessaan myös lähestyy. Onko sitten Jumalaa kohti lähestyminen kuten rukous ja anominen tekemistä, minusta on, vai pelkästään Jumalan Hengen tekoa. Samoin voidaan kysyä paastosta ja Raamatun lukemisesta, jotta voi tuntea Jumalan tahdon ja sitten voidaan anoa Jumalan Hengen siunausta ja minusta anominenkin on tekemistä ja Jumalan tahto myös, kuten hengellisen janon siunaus Jeesuksessa on varmaa ja penseys on suurta onnettomuutta, ainakin Laodikealle, ja uskon että kaikille sen opetuksen mukaan samoin.

        Jos aletaan opettaa tekemisen merkityksettömyydestä, niin en pidä sitä viisautena, paitsi tietysti silloin, jos ihminen teoillaan pyrkii pelastuksen saamaan ilman Jeesuksen anteeksiantamusta, kuten Isä Meidän rukouksessa on se tärkeä totuus ja myös antaa anteeksi toisille, jotka ovat itseään vastaan rikkoneet, jos sitten todellisuudessa tätä onkaan.

        Minun mielestä Jumalan palveleminen on tekemistä, ja siitä syystä myös Jeesuksen apostolit olivat kaikesta luopuneet ja eivät tahtoneet työtä tehdä vaan koko aikaisesti tahtoivat Jumalan opetuksia esilläpitää ja rukoilla ja paastota ja kaiken sen todistuksen esilläpitää Jerusalemissa ja Israelissa ja aina maan ääriin saakka. Toki Paavali apostolina toi esiin sen että hyvä on tehdä työtä omin käsin elantonsa eteen, eikä rasittaa toisia ihmisiä tässäkään asiassa. Paavali opettaa myös että työmies on palkkansa ansainnut ja Jumala pitää huolta häristäkin, jotka nimenomaan tekevät työtä, eikä suitaan tule sitoa vaan antaa nauttia sitä maan hedelmää, minkä tuottamisessa ovat osalliset.

        Toki voidaan kenties ajatella ettei sitä uskovaksi synnyttyään enää työtä tarvitse tehdä, sillä Jeesus kutsuu lepoon ja antaa tarvittavan vaikka yhteiskunnan taholta, ja näinhän todella onkin Suomessakin sosiaaliturva ja toki työttömyys todellisuutta, kuka siihen sitten joutuu tai pääsee tai miten sen asian nyt tahtoo esittääkään näin nykyisessäkin Suomessa.

        Jumalan armo on sitä, että antaa hyvää anoville ja myös kaikille ihmisille, kuten Jeesus on opettanut.


      • Kyllä varmasti uskoon tultuamme teemme niitä tekoja ja elämme hyvin pitkällekin sitä Jumalalle mielestä elämää, jossa on runsaasti niitä hyviä Jumalalle mieleisä tekoja, joista usko tulee eläväksi, mikäli se suinkin on mahdollista. Muttei se tee meitä pelastukseksemme sille joka tekee, vaan sille joka uskoo armoon.
        Minä olen nähnyt karuja ihmiskohtaloita ammattini vuoksi ja tiedän ettei läheskään kaikki kristityt kykene näkemään siinä valossa ihmisten raadollista tilannetta elämässään. Moni ihminen tässä maailmassa kuvittelee voivansa, kuten Pietari uhosi teoillaan mutta itkien pettyi tosi tilanteen tultua, kuten Jeesus oli sanonut. Kolmesti hän ehti kieltää Jeesuksen. Näin käy myös Mikko Ainasojan kun kovaan paikkaan pannaan.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Kyllä varmasti uskoon tultuamme teemme niitä tekoja ja elämme hyvin pitkällekin sitä Jumalalle mielestä elämää, jossa on runsaasti niitä hyviä Jumalalle mieleisä tekoja, joista usko tulee eläväksi, mikäli se suinkin on mahdollista. Muttei se tee meitä pelastukseksemme sille joka tekee, vaan sille joka uskoo armoon.
        Minä olen nähnyt karuja ihmiskohtaloita ammattini vuoksi ja tiedän ettei läheskään kaikki kristityt kykene näkemään siinä valossa ihmisten raadollista tilannetta elämässään. Moni ihminen tässä maailmassa kuvittelee voivansa, kuten Pietari uhosi teoillaan mutta itkien pettyi tosi tilanteen tultua, kuten Jeesus oli sanonut. Kolmesti hän ehti kieltää Jeesuksen. Näin käy myös Mikko Ainasojan kun kovaan paikkaan pannaan.

        Tuohan on sinun toiveesi, ettei kenelläkään mulla ole myöskään sitä oikeaa uskoa, kun sinulla itseläsikään ei sitä ole, mutta siinä erehdyt, sillä on olemassa myös niitä oikeita Jumalan pyhiä, jotka ovat valmiita kuolemaan asti palvelemaan Herraa ja Jumalaa, mutta sinä et lukeudu heihin, etkä myöskään ohjaa ketään tämä kaltaiseen pyhään ja Jumalalle otolliseen elämään, vaan lihalliseen heikouden tilaan, jossa omissa synneissään ryvetään ja siinä vale armossa.

        Sinä pilkkaat pyhiä ja etsit heistä vikoja, kuten sinun isäsi tekee myös. Käänny tielläsi, sillä sinä et tiedä mihin olet menossa. Usko minua.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Tuohan on sinun toiveesi, ettei kenelläkään mulla ole myöskään sitä oikeaa uskoa, kun sinulla itseläsikään ei sitä ole, mutta siinä erehdyt, sillä on olemassa myös niitä oikeita Jumalan pyhiä, jotka ovat valmiita kuolemaan asti palvelemaan Herraa ja Jumalaa, mutta sinä et lukeudu heihin, etkä myöskään ohjaa ketään tämä kaltaiseen pyhään ja Jumalalle otolliseen elämään, vaan lihalliseen heikouden tilaan, jossa omissa synneissään ryvetään ja siinä vale armossa.

        Sinä pilkkaat pyhiä ja etsit heistä vikoja, kuten sinun isäsi tekee myös. Käänny tielläsi, sillä sinä et tiedä mihin olet menossa. Usko minua.

        Nyt kyllä Ainasoja panetteli sanojani pahan kerran ja antoi väärää todistusta lähimmäisestään.
        Missä kohtaa toiveeni oli että tekisimme syntiä tai että olisimme syntisiä? Totean vain että me olemme kaikki syntisiä ja tarvitsemme armoa, eikä ilman armoa kenelläkään ole omassa voimassaan mahdollisuuksia. Tämä on fakta!
        Itse haukut täällä joka toisen vähintään valheen kätyreiksi ym. ja kiistät syyttelemästä muita ja toteat silti omalta nälkökulmaltasi että puhut vain mikä on totta. Kuulostaako tutulta? Nytkin puhut isästäni, (saa_tana arvatenkin) "anyway" onko sillä väliä, koska se on varmaan sama isä kuin sinulla, jos tutustumme mitä Jeesus sanoi meistä ja siemenestämme.
        En usko sinua vähääkään. Saat itse varmasti piankin todeta mitä on kun joutuu todellakin koetelluksi ja langenneeksi koettelemukseen. Loppuu se teoillaan brassailu. Et osaa edes arvostaa muiden tekoja omiesi rinnalla.
        By the way! Mä huomasin tässä erään mielenkiintoisen jutun. Tekojensa uskon perässä kulkevien katkeruus Adamia ja Eevaa kohtaan on valtava. Nämä tekojen uskossa elävät korostavat Adamin ja Eevan syntiä ja pitävät itseään hurskaampina kuin nämä alkuperäiset "navattomat". Voitteko kertoa asiasta jos tiedätte.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Nyt kyllä Ainasoja panetteli sanojani pahan kerran ja antoi väärää todistusta lähimmäisestään.
        Missä kohtaa toiveeni oli että tekisimme syntiä tai että olisimme syntisiä? Totean vain että me olemme kaikki syntisiä ja tarvitsemme armoa, eikä ilman armoa kenelläkään ole omassa voimassaan mahdollisuuksia. Tämä on fakta!
        Itse haukut täällä joka toisen vähintään valheen kätyreiksi ym. ja kiistät syyttelemästä muita ja toteat silti omalta nälkökulmaltasi että puhut vain mikä on totta. Kuulostaako tutulta? Nytkin puhut isästäni, (saa_tana arvatenkin) "anyway" onko sillä väliä, koska se on varmaan sama isä kuin sinulla, jos tutustumme mitä Jeesus sanoi meistä ja siemenestämme.
        En usko sinua vähääkään. Saat itse varmasti piankin todeta mitä on kun joutuu todellakin koetelluksi ja langenneeksi koettelemukseen. Loppuu se teoillaan brassailu. Et osaa edes arvostaa muiden tekoja omiesi rinnalla.
        By the way! Mä huomasin tässä erään mielenkiintoisen jutun. Tekojensa uskon perässä kulkevien katkeruus Adamia ja Eevaa kohtaan on valtava. Nämä tekojen uskossa elävät korostavat Adamin ja Eevan syntiä ja pitävät itseään hurskaampina kuin nämä alkuperäiset "navattomat". Voitteko kertoa asiasta jos tiedätte.

        Sitä minä sinulle haluan tällä kaikkella sanoa, että käänny tielläsi, sillä et tiedä mihin olet menossa.

        Pyhity tavoiltasi ja lakkaa käyttämästä tuota lapsellista slangisanastoasi, joka ei kuulu pyhille, eikä sinunkaan pitäisi sitä kylvää saarnojesi välissä.

        Kannusta ihmsiä hyviin tekoihin ja ole itse hyvänä esimerkkinä aina siihen mihin muita kannustat.

        Ihminen ei voi etsiä Jumalan tahtoa rehellisestä sydämestä, jos hän ei anna arvoa sille opille joka kannustaa meitä tekemään hyvää ja myös kannustamaan muita siihen.

        Jos me sanomme, että rakastamme, mutta elämme hekumoiden ja annamme köyhien nähdä nälkää muutaman napin painalluksen päässä, niin minkä arvoista meidän rakkautemme on toisiin ihmisiin? Entäpä meidän hyvyytemme, onko se minkään arvoista, jos näin teemme?

        Tehkäämme sii sitä vilpitöntä hyvää kaikkien ihmisten hyväksi, ja kannustakaamme myös muita siihen, sillä se on Jumalan tahto, että me kaikkien ihmisten parhaaksi työskentelemme ja suojaamme itsemme niin, että maailma ei meitä saastuta.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sitä minä sinulle haluan tällä kaikkella sanoa, että käänny tielläsi, sillä et tiedä mihin olet menossa.

        Pyhity tavoiltasi ja lakkaa käyttämästä tuota lapsellista slangisanastoasi, joka ei kuulu pyhille, eikä sinunkaan pitäisi sitä kylvää saarnojesi välissä.

        Kannusta ihmsiä hyviin tekoihin ja ole itse hyvänä esimerkkinä aina siihen mihin muita kannustat.

        Ihminen ei voi etsiä Jumalan tahtoa rehellisestä sydämestä, jos hän ei anna arvoa sille opille joka kannustaa meitä tekemään hyvää ja myös kannustamaan muita siihen.

        Jos me sanomme, että rakastamme, mutta elämme hekumoiden ja annamme köyhien nähdä nälkää muutaman napin painalluksen päässä, niin minkä arvoista meidän rakkautemme on toisiin ihmisiin? Entäpä meidän hyvyytemme, onko se minkään arvoista, jos näin teemme?

        Tehkäämme sii sitä vilpitöntä hyvää kaikkien ihmisten hyväksi, ja kannustakaamme myös muita siihen, sillä se on Jumalan tahto, että me kaikkien ihmisten parhaaksi työskentelemme ja suojaamme itsemme niin, että maailma ei meitä saastuta.

        Kääntyisinkö pois Kristus tieltä... älä unta nää!!!
        Mä luulen muuten ettei tää mun himaslangin bamlaaminen pitäs olla mikään bose mulle ku dallaan siit snadist dörtsist inee ihan vaan tsungaillen vaiks sulle.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Kääntyisinkö pois Kristus tieltä... älä unta nää!!!
        Mä luulen muuten ettei tää mun himaslangin bamlaaminen pitäs olla mikään bose mulle ku dallaan siit snadist dörtsist inee ihan vaan tsungaillen vaiks sulle.

        Voi sinua, en voi muuta enään sanoa.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Voi sinua, en voi muuta enään sanoa.

        Sinä omia himojasi seuraten hylkäät totisen rakkauden totuudestasi, sillä minä osoitin sinulle rakkauden tien, mutta se ei sinulle kelvannut, sillä olet omien himojesi vallassa, etkä Jumalaa tunne ja eksytys on maailmassa, jonka tarkoitus on eksyttää ne, jotka eivät rakkautta ottaneet totuuteensa.

        9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä 10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. 11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, 12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. (2 Tes 2:9-12)

        Kääntykää pois siitä vääryydestänne, jossa ei rakkauden teoilla ole sijaa, se on eksymyksen tie jota kuljette.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sinä omia himojasi seuraten hylkäät totisen rakkauden totuudestasi, sillä minä osoitin sinulle rakkauden tien, mutta se ei sinulle kelvannut, sillä olet omien himojesi vallassa, etkä Jumalaa tunne ja eksytys on maailmassa, jonka tarkoitus on eksyttää ne, jotka eivät rakkautta ottaneet totuuteensa.

        9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä 10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. 11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, 12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. (2 Tes 2:9-12)

        Kääntykää pois siitä vääryydestänne, jossa ei rakkauden teoilla ole sijaa, se on eksymyksen tie jota kuljette.

        Kerrohan omin sanoin minkä "totisen rakkauden" mä hylkään? Älä heittele mitään liirum laarumeita, vaan sano nimillä suoraan. Ota huomioon että olen sanonut että en aio kääntyö pois Jeesusksesta Kristuksesta. MInkä siis hylkään ja mille käännän selkäni?


    • Miten_Jumalan_armo

      toimii eri ihmisten elämässä, sen tietää parhaiten Jumala, ja ihmisillä voi olla hyvinkin erilaisia käsityksiä tästä asiasta, ja toki myös ihmisten sydämien tilat samoin voivat olla suhteessa Jumalaan hyvinkin erilaisia. Jumalan armo on jokaiselle ihmiselle suuri lahja ja mahdollisuus palvella Jumalaa Jeesuksen opettamalla tavalla. Samoin Jumalan armo voi jäädä vähäiseksi uskovankin elämässä, jos ei tuota hyvää hedelmää sen mukaan kuin Jumala tahtoisi ihmisten häntä palveleman. Pelastuksen suhteen tietenkään ei voi ihminen tietää näitä, sillä vain Isä Jumala on se, joka antaa tuomionsa jokaiselle ajallaan, ja Paavali opetti selvästi ettei itseäänkään tuomitse ja ihan sama oli hänelle, jos toiset ihmiset sitä tekivät ymmärtämättömyydessään, sillä vain Jumala ja Jeesus on se, jolla on tuomiovalta täysin suveneerisesti, kuten myös ylläpitää elämänkirjan nimirekisteriä.

    • Armon_suhteen

      Jumalan valtakunnassa toimii Jeesus omilla säännöillään jotka on opettanut, ja maailmassa ihmiset toimivat omilla säännöillään ja voi olla totuudellista tai valheellista ja hyvää ja huonoa ja kaikkea näiden väliltä.

      Miten sitten ihmisten uskonnolliset yhteisöt toimivat nykyään, riippuu varmaan täysin siitä yhteisön jäsenten sydämien tilasta suhteessa Jeesusta ja valheen isää kohtaan, ja hyvinkin vaihtelevanlaista voi olla erilaiset suhtautumiset erilaisissa asioissa, ja osoittaa vain sen, että asiat voi olla hyvin tai huonosti tai siltä väliltä ja vaihtelevaa moninaisesti myös.

      Tämä sama ihmisten suhteen vaikeus voidaan nähdä myös Pietarin kohdalla Jeesusta seuratessaan, ja tuotu esille Raamatussa, ja toki samoin muillakin oli vaikkei olisikaan tuotu esille kaikkea läheskään. Samoin Paavalin suhde Jeesukseen on todella voimakasjakoinen ollut elämässään, kuten voidaan ymmärtää.

      Miten tämä kaikki sitten liittyy armoon, tietysti siten että Jumalan armoa ovat kaikki ihmiset saaneet vastaanottaa ja Jumalan pitkämielisyydessään tahtoo monien pelastumista, ja myös meillä itsellämme on tälläkin hetkellä juuri sellainen suhde Jeesukseen kuin on, ja Jumala armo tahtoo sen parammaksi jos ei ole täydellistä palavaa rakkautta suhteemme Jeesukseen, sillä tämä on Jumalan armon merkitys meille ja jokaiselle ihmiselle varmuudella.

      Saako ihminen sitten Jeesuksessa tehdä mitä itse tahtoo, koska on Jumalan armon kohteena? Jokaisen kannattaa tätä itse ajatella, ja sitten myös miettiä sitä mikä on tekojen merkitys kun puhutaan Jumalan armosta, ja totuutta ei koskaan kannata myöskään unohtaa tässä yhteydessä, sillä Jeesus on täynnä armoa ja totuutta.

    • Kommenttia_aloitukseen

      >Kuinka ihana ajatus: meidät on armosta valittu<

      Tietysti ihanaa on Jumalan armo eli mielisuosio ihmisiä kohtaan. Kehottaisin ensin esittämään "armosta kutsuttu", sillä valinnat suorittaa Jumala sitten tuomiolla. Tästä asiasta ihmisen pelastuksen suhteen on Raamatussa paljonkin, ja osin voi olla vaikea niitä yhteensovittaa, ainakin poikkeavana ilmoituksena on Apt 15:28-29, kun Jeesus opetti sentään opettamaan opetuslapsilleen kaikialla maan ääriin saakka kaiken sen minkä opetti eikä sisältänyt vain noita neljää vaan paljon enemmän ja Ilmestyskirjassa on opetusta Isältä Jumalalta vielä lisää ja nähdäkseni pelastusta koskevaa moninaisesti.

      > – kuin Israelin kansa – <

      Ketä tai mitä ryhmää aloituksessa nyt käsitellään eli siis kenelle kirjoittaja sanansa kohdistaa? Olen kyllä sitä mieltä ettei välttämättä ketään muuta kuin Israelin kahtatoista sukukuntaa ja jälkeläisiään isän puolesta, ole siten kutsuttu ja siunattu kuin Aabrahamia ja Iisakia ja Jaakobia ja kahtatoista sukukuntaa.

      >Jumalan lapsiksi, ei tekojemme tähden!<

      Uudestisyntyminen Jeesukseen vedestä ja Hengestä ja suun tunnustaminen tärkeää. Toki tunnustaminen on tekemistä myös selvästi, eikä vain tuppisuuna olemista.

      >Lupaus vapauttaa lepoon vaativasta ja väsyttävästä uskonnon suorittamisesta.<

      Jeesus kutsuu lepoon ja rauhaa, ja sen myös antaa mielellään varmasti, kun ihminen nöyrtyy ja Hengellään täyttyy myös.

      >Se julistaa vapautta tekojen hurskaudesta ja uskon mittaamisesta sillä, mikä on helposti nähtävissä.<

      Tässä on täyttä asiaa varmasti, mutta jälleen Jumalan kutsumus voi sisältää moninaista ristin kantamista myös, joten ihan yksinkertaistaa ei kaikkea kannata. Paavalikin kirjoittaa "voi minua, jos en evankeliumia julista", ja merkitys on helppo ymmärtää ja todistus Jeesuksesta oli kunnia ja papillinen ja kuninkaallinen kutsumuksen täyttyminen tietysti, eikä jäädä vain sinne omaan asuinpaikkaan odottamaan Herran Jeesuksen tulemusta.

      >Armo laskeutuu niin alas, että se kantaa jokaisen Herraa avuksi huutavan taivaaseen.<

      Hyvä jättää Jumalan tuomiot Jumalalle, eikä alkaa liikaa esittämään ihmisen omaansa. Jeesus opetti selvästi laittomuuden tekijöistä jotka huutavat "Herra, Herra", mutta eivät tee kuten Mestari opettaa, joten huutelijat eivät rakasta Jeesusta vaan ovat tyhmiä hiekalle rakentajia. Tietysti Jumala myös kuulee avunpyytäjiä kun vain tahtovat tehdä parannusta totuudessa eikä elää valheessa.

      >Niinhän sen täytyy ollakin!<

      Ei ihminen voi ottaa Jumalan paikkaa koskaan. Tietysti Jumala voi toimia myös ihmisten kautta, mutta samoin ihmiset voivat toimia ilman Jumalan Hengen todellisuutta ja silloin sanansa ovat uskonnollisuutta ilman Uskon Henkeä. Kun Jeesus antoi vallan ja voiman evankeliumiin ja tunnusteot seurasivat heitä, niin tietysti tämä on eri asia kuin uskonnollisen ihmisen toimiessa ilman Jeesuksen valtuutusta ja voi pettää myös monia tällaiset laittomuuden tekijät, kuten nähdään ihan realistisesti erilaista eksyneistä lahkoista tai suuristakin kirkkokuntien hapatuksista, sillä hedelmistään puut tunnetaan eikä auta ihmisten sydämien petokset eikä tietämättömyys.

      >Jeesus tuli pelastamaan syntisiä ja sairaita.<

      Näin varmuudella ja toimii edelleen armossa ja totuudessa omien palvelijoittensa kautta.

      >Tekoihin turvaaville armo tarkoittaa voimaa elää synnittömästi.<

      Jumalan armossa Jeesuksessa ihminen voi elää vanhurskaasti ja on lakannut synnin harjoittamisesta pääsääntöisesti, vaikka tietysti voi langeta myös, jos koetukset ovat vaikeat eikä ole täynnä Jumalan Henkeä.

      Johannes opettaa selvästi että teoista nähdään ketkä elävät Jeesuksessa ja ketkä eivät elä Jeesuksesta, ja jälkimmäisten hedelmä on huono ja ensimmäisten hedelmä on hyvä, sillä hedelmistään puut tunnetaan ja neljästä maaperästä, jotka olivat Jumalan evankeliumin kuulleet, vain yksi tuotti sitä hyvää hedelmää. Pysytään totuudessa, niin pimeys ei saa sijaa sydämissämme.

      >Jos armo olisi muuttumista hyväksi, ei anteeksiantamukseen olisi tarvetta.<

      Jumalan armo nimenomaan kasvattaa ihmistä hyväksi, ja anteeksiantamusta silti tarvitaan paljonkin sillä ihmisten vajavaisuus on suurta lähtökohtaisesti ja vain harvat ovat täydellisiä ihmisiä, kuten on Raamatussa se asia esitetty selvästi. Jumalan tahto on yksiselitteisesti ihmisen täydellisyys Pyhässä Hengessä ja totuudessa, kuten Jeesus opetti selvästi vuorisaarnassa ja varoitti uskonnollisesta farisealaisuudesta samassa yhteydessä.

      >Armo oli onneksi Isän sydämessä jo ennen kuin olimme muuttuneet miksikään tai tehneet yhtään hyvää tekoa tai edes syntyneet.<

      Jumala on aina täynnä armoa ja totuutta ja ihmisen osa on tehdä parannusta ja uudistua hyvään ja täydelliseen Pyhässä Hengessä elämiseen ja silloin ihmisellä on vanhurskauden valkoiset vaatteet.

      >Jumalan valinta tarkoittaa kaikkiaan enemmän kuin osaamme ajatella. Se pitää sisällään rakastamisen, yhteyden, valinnan ja omaksi ottamisen. Jumalan armovalinta on lahja, joka tulee lähelle ja ympäröi syleilyynsä.<

      %

    • jens_morjens

      Olen luotu. Onko minulla valtaa?

      Matt. 28:18
      Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      Liha on synti. Olen tässä lihassa kuolemaani tai ruumiini lunastukseen saakka. Olen kokonaan riippuvainen Luojastani. Koko luomakunta on riippuvainen Luojastaan. Luoja on Luoja. Luotu on luotu. Asetelma pysyy aina ja ikuisesti. Kunnia Jumalalle.
      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=idussani&kirjat=kr
      Juud. 1:25
      hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

      Jumala ei jaa kunniaansa.

      2Moos. 33:19
      Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."

      Pohdittavaksi
      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Job.1.html
      http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=kiitt%E4k%E4%E4&kirjat=kr

    • Amenia

      Amen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe