Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo menee uskomattoman kauas Raamatusta. Jeesus itse on tuon sanan väärä profeetta ja siis saatanasta. Ei hänkään ole vielä tullut vaikka sanoi ja lupasi, vieläpä pian... joten älkää hyvät ihmiset puhuko tollasta skeidaa ja vielä saatanasta nämä sanat. Samoin Paavali on puhunut sanansa saatanasta koska tempausta ei ole tullut. Joona oli jo ensimmäinen "väärä profeetta".... tuho ei tullutkaan, vaikka hän niin profetoi ja sanoi ajankin vielä 40 päivää aikaa.
Käsittäkää että jos joku sanoo että seuraan aikaa ja tutkin ajan merkkejä, odotan ja kerron löytämiäni mahdollisia päivämääriä ja ajankohtia, silloin minä vartioin ja hälyyttelen ihmisille. Minä pitelen ihmisiä hereillä ja valppaana. Tämä sana on profetoitu ja sanan mukainen. Jeesuksen odottaminen ei ole profetoimista, vaan ajan vartioimistyötä.
Lisäksi sanoit että Jeesuksen kuoltua ristillä muutamia hautoja avautui jne. Mitä luulet mitä ne muutamat tarkoittaa Jumalalle, jos Galaxejakin on 250 miljardia, joissa kussakin 250 miljardia tähteä joissa kiertolaisensa planeetat. Sitten Jumala sanoo että ne muutama planeetta siellä avaruudessa. Montako se muutama tarkoitti? No huhhuh näitä kiihkoilijoita.
10.08.2015 18:46
Kun Abraham lähti luvattuun maahan, se 75 vuotta osuu siihen kun luvattu maa tulee maan päälle. Mutta kun Nooa meni arkkiin 600-vuotiaana, sen pitää taas osua vaivanajan alkuun. Arkkihan kuvaa uuteen maahan menijöiden tuvapaikkaa, elikkä tempausta, pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa.
No Kaanaan häät kuvaavat myös Kristuksen morsiamen häitä, johon Jeesus teki viinin puhtaasta vedestä. Vesi laskettiin kuuteen tynnyriin, jotka olivat vetoisuudeltaan noin 100l kpl eli 600 litraa. Jyrkihän sanoi jo ettei näe mitään estettä, sillä kolams päivähän on jo kuitenkin menossa, eli nuo 600l ovat kasassa. Tosin Room. 11 luvun pakanakansojen koko luku täytyy ensin tulla, joten tämäkin on aika vaikea yhtälö, jos ajatellaan että ajallisesti olemme jo 7. päivässä, lepopäivän puolella.
10.08.2015 18:21
Tuohon profetiaan olisi kiva saada lisätueksi Nooan iän yhtymäkohdat:
1. Moos. 7:6 Nooa oli kuudensadan vuoden vanha, kun vedenpaisumus tuli maan päälle.
Jumalahan oli sanonut muistaakseni että hurkaimmat olivat Nooa ja Abraham ja molempien iät merkitsivät valtavasti metforatapahtumaan. Abe lähti luvattuun maahan 75-vuotiaana ja Nooa meni arkkiin 600-vuotiaana.
Onkohan jollain hyviä laskutoimituksia ja tapahtumia joista yhtälö saadaan?
10.08.2015 18:03
Jyrkin kertoma profetia on kyllä sananmukainen ja pitää Raamatullisesti paikkansa. Tietenkin nämä ovat kaikki aina metaforaa oikealle tapahtumalle ja siinä välissä on Pyhän Hengen puhutteleva asioiden sovittaminen. Niinhän minä uskon että kaikki aikoja laskevat joutuu tekemään.
Mulle on ihan sama kuka tietää tai profetoi oikein. Sillä ei ole mitään merkitystä koska profetoiminen ei ole kilpailua. Kilvoitelu Jeesuksessa on ja sellainen joka pelkästään profetoi ja kehuu itseään, ei kilvoittele.
Lopullinen palkinto kenellekään ei ole kuin se yksi denari, eli ikuinen elämä. Siinä ei ole kakkossijoja, eikä siinä ole 1,2 denaarin palkkiota, koska ikuista elämää ei ole kuin yhdenlaista, yksi piste nolla denaaria.
Sen sijaan tuhatvuotiskaudelle mentäessä Jeesus pistää arvojärjestyksen sen mukaan miten olemme olleet nöyriä hänen, Jumalan sanan edessää. Se joka itsensä ylennetään, se alennetaan ja siksi älkää kysykö kunniaa tästä maailmasta, vaan kerätkää aarteita sinne Taivastenvaltakuntaan.
10.08.2015 17:29
On joitain ihmisiä aina jotka poimii Raamatusta ns. nyanssit ja pukee sen aivan itse keksimään uuteen asuun. Esimerkiksi sanoma "Jumala on lähettävä väkevän eksytyksen". Tämä yhdistetään heti saatanaan. Ei Jumala saatnaa lähetä, se tekee sen ihan itse ja on eksyttänyt ihmisä aivan alusta asti. Ei sitä tarvitse pyyttää eksyttämään ketään, vaan kun Jumala lähettää väkevän eksytyksen, niin älkää poistako sitä asiakonteksista. Lukekaa kenelle Jumala lähettää sen väkevän eksytyksen: "niille jotka ovat syntiin mieltyneet".
Sitten taas Matteus 24 puhutaan sanoin "älkää eksykö, jos joku sanoo että minä olen erämaassa, älkää uskoko, tai kammiossa, älkää menkö sinne". Tätä huutelee jokainen kirkko lahko vuoron perään, "Jeesus on täällä kanssamme" ja sitten siellä vapistaan, kaatuillaan ja syödään takapihalla ruohoa. Jeesus ei ole siellä, vaan siellä on toiset henget. Me siis elämme jo sitä aikaa, joka Matteus 24 luvussa varoittaa meitä ja sieltä tulee tämä ajatusassosiaatio yhdistää kaksi asiaa yhdeksi ja samaksi "peto ja kristus" jolloin saadaan se kuuluisa antikristus. Tämäkin vain siksi koska halutaan poimia meheviä paloja Raamatusta ja itse yhdistellä ne, lukematta asiakonteksia Raamatusta, mitä mikäkin alun perin tarkoittaa. Jeesus Kristus on Herra ja Jumalan poika, jonka antikristuksen hengessä vaikuttavat tahot kiistävät. Niitä on paljon ja ne ovat olleet aina alusta asti, eli paratiisista saakka. Niillä ei siis ole sen eksytyksen kanssa mitään tekemistä minkä Jeesus varoitti Matteuksen 24 luvussa, eikä sillä ole mitään tekemistä Jumalan lähettämän eksytyksenkään kanssa. Peto on aivan oma lukunsa, joka saa myöhemmin kaverin, jota Raamattu kutsuu vääräksi profeetaksi, joka tekee ne ihmeteot joka panee kumartamaan petoa. On siis kaksi lopunajan pahuuden merkkihenkilöä. Ei antikristusta. Vaikka mulle on ihan sama vaikka annatte sen nimeksi "Mustakaapu" tai "Darth Vader", koska kukaan ei sitä nimitä sanalla antikristus. Eikä se ole missään yhteydessä sen eksytyksen kanssa jonka Jumala lähettää saatanan omille.
10.08.2015 16:16
Kiitos asiallisesta suhtautumisesta vakavaan aiheeseen. Meillähän on Raamatun lupaus Johanneksen ilmestyksestä 3. luvussa Filadelfian seurakunnalle, ennen sanomaa Laodikean seurakunnalle joka on ihan päinvastainen.
Jakeet 10-11 Filadelfialle: "Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi."
Jakeet 14-18 Laodikealle: "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit."
Tässä ovat nämä kaksi seurakuntaa, joissa toisessa on ne jotka lähtevät tarpomaan yltäkylläisyyttään erämaahan ja toisen Jumala pelastaa hädän hetkeltä, joka on tuleva yli koko maan piirin.
Eli mikä on hädän hetki? Loppu tulee äkisti ja rutosti, eli se on hädän hetki kun se loppu alkaa tulla äkisti ja rutosti. Nämä ns. 7-vuotiset vaivanajat ovat jaettu kahteen osaan, joista ensimmäinen on selvästi lievempi ns. ahdistuksen aika ja jälkimmäinen, jossa lasketaan Jumalan vihan maljat, kutsutaan vihan ajaksi. Mutta ensimmäinen 3,5 vuotta on jo niin kauhea että se on jo se aika jossa hädän hetki lasketaan olevan. Ilmestyskirjan pasuunat jakavat nämä ajat jos haluat lukea, koska ensimmäinen vihanajan pasuuna annetaan yhdessä vihan maljan kanssa, syntyy ensimmäinen VOI-huuto. Se jakaa nämä ajat ja myös Matteus 24-15-20 tapahtuma, jossa Israelin rauha rikkoutuu.
Elikkäs, ensimmäinen ahdistuksen ajan sekunti, on jo hädän hetkellä. Siellä sanotaan että pelastan sinut hädän hetkestä. Tästä voi päätellä ylösoton hetki.
10.08.2015 11:21
Olen sitä mieltä johtopäätöksien kautta että jos joku on sitä mieltä ettei tempausta tule, niin hän ei aidosti halua lähteä Taivaskotiin, vaan haluaa nimenomaan jäädä.
Ajatellaas asiaa niin että jos sinä haluat päästä loppupeleissä Taivaskotiin mutta olet muiden puheiden ja itsekin Raamatusta ymmärtänyt että Jeesus tulisi vain näkyvällä tavalla. Sitten kuitenkin joku sanoo että kyllä sellainen tempaus saattaa olla mahdollista, niin herää kysymys, miksi panna vastaan ja väittää ettei sellaista tule. Eikös olisi paljon selvempää jos haluat Taivaskotiin, että sanot niin, että et usko sellaisen tulevaksi, mutta jos sellainen tulisi niin lähtisin ilomielin heti.
Nyt kun on saanut katsella näitä kommentteja, niin tulee mieleen juuri se tilanne missä Mooses lähetti 12 miestä joka sukukunnasta edustajan vakoilemaan LUVATTUA MAATA. No kun he palasivat, vain kaksi sanoi haluavansa sinne Jumalan tarjomaan maahan ja muut kymmenen uhmakkaasti lähtivät tarpomaan erämaahan. Tässä tempausasiassa on samasta kyse, uskosta onko se hyvä vai uhmakkaasti haluat lähteä ahdistusten aikoja kohti erämaahana käärmeiden pistettäväksi ja nälkää ja puutetta nähden.
09.08.2015 22:52
No et tietenkään katso, koska haluat elää valheessasi ja haukkua muut valhetelijoiksi ja horinoitsijoiksi. Tottakai uskon horinani. Mitäs luulet muuten?
Otetaan eräs yksittäinen seikka, eli jos dinosaurukset ovat 65milj. vuotta vanhoja, niin miksi niiden joidenkin luiden sisältä löytyy orgaanista kudosta ja joidenkin pinnasta jopa nahkaa sen päältä ja luuytimestä saa sen verikokeen? Tiede kun on kuitenkin todistanut ettei tonnienkaan painoinen orgaanien kudos säily kuin muutaman tuhat vuotta. Ihminenkin maatuu pääosin jo noin 50 vuodessa parisataa vuotta, niin ei jää edes luita. Vain jossain syvässä pakkasjäässä olevat voivat selvitä kymmeniä tuhansia vuosia, koska bakteerit syövät orgaanisia ruumiinosia ja tekevät siitä lopulta pelkkää tomua, kuten sanassa sanotaan.
Jos otetaan vielä filosofinen päätelmä toiseksi. Jos kaikki ovat lähteneet yhdestä ja haarautuneet moneksi, niin monet eläimet ovat täysin riippuvaisia toisistaan ja yhden lajin kehtys vaatii aikaa tuhansia sukupolvia, niin missä kohtaa tämä riippuvuus tuli riippuvuudeksi, jos se on kerran riippuvainen. Kumpi siis tuli ensin riippuvainen kummasta ja miten ne selvisi koko pitkän kehysprosessin? Ja miksi sattumanvaraisesti toimiva vain eloonjäämistä etsivä evoluutio kehitti elollisten suokupuolet uros ja naaras ja missä kohtaa se totesi että näin oli hyvä, koska jakautuminen olisi taannut kuitenkin monesta syystä valtavan paljon paremmat edellytykset lisääntymiselle?
Ethän sinä tätä tietenkään mitenkään selitä koska evoluutuo on täyttä potaskaa.
09.08.2015 22:21
MInä tulkitsen sen suoraan näin:
Ylösotto on tapahtunut ja tosiuskovat ja viattomat ovat kadonneet.
09.08.2015 18:44
Jutuistasi päätellen olet umpiateisti:
"Kreationistitiedemiehillä on ollut nyt 90 vuotta aikaa löytää edes alkeellisinta tieteellistä näyttöä kreationismin tueksi, ja tulos on nolla. Vaikka motivaatio on todennäköisesti ollut fanaattinen ja varmaan se Jumalakin omalla puolella, mitään ei löydy."
Mitä muuta tästä voidaan päätellä, muuta kuin sen että RepeRuutikalliio ei edes tiedä tieteestä mitään, puhumattakaan uskovien tiedemiesten tekemistä tutkimuksista, niistä mainitsemistasi "edes alkeellisimmista todisteista" joita uskovat tieteenharjoittajat ovat löytäneet jopa siinä määrin että koko evoluutioteoria kaatuu. Kyse on vain enää siitä kauanko maailman johtavat tiedeakatemiat pitää kulisseja pystyssä.
Ihan vaikka tosta kuulemme jo useita asioita jotka kuomoavat kiistatta koko evoluutiuon: https://www.youtube.com/watch?v=07gBKVQRbvI
09.08.2015 17:46
...ja taas varsinainen kehäpäätelmä, joilla ennen kaikkea te ateistit luulette asioita yhdistelevänne muka fiksusti. Puhuuhan Raamattukin monilla eri tavoin nykyajasta ydinaseita myöden pitkälle samoja oman aikansa ymmärryksen mukaan. Esajas jo satoja vuosia ennen ajanlaskumme alkua sanoi moottoriteistä lopunaikoja sisältävän oman kuvauksensa, joka sopii erinomaisesti juuri tähän aikaan, eikä esimerkiksi 30 luvun tai 50 luvun moottoritien rakentamiseen:
"'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'. Kaikki laaksot täytettäköön, ja kaikki vuoret ja kukkulat alennettakoon, ja mutkat tulkoot suoriksi ja koleikot tasaisiksi teiksi, ja kaikki liha on näkevä Jumalan autuuden."
09.08.2015 15:33
Erikoista että vastaat viittamalla Jumalan olemassaoloon. Mutta vähänpä sinä tunnet Raamattua, Lootin hän pelasti perhekuntineen Sodomasta ja kaiken lisäksi Raamatussa on ennustus "niin kuin oli Lootin päivinä, niin on käyvä nytkin" Uskovat pelastuu ja jumalattomat tuhotaan. Mutta tottakai sinä haluat olla tuhottavien joukossa ihan vaikka kiusallasikin. Ole sitten, ei sinua kukaan pakota uskovaksi.
09.08.2015 15:23
Ethän sinä polonen edes ymmärrä sanan merkitystä, saati soveltaa sitä käytäntöön.
08.08.2015 22:21
Siinähän oli taas kehäpäätelmien aatelia. Onneks olkoon!
08.08.2015 21:00
Arvostan tässä kohtaa ennen kaikkea että toit tosiaan motiivisi esille. Se ei minua oikeastaan yllättänyt, koska tunnen käsitteesi entuudestaan ja se on erittäin halveksuvan vihamielinen uskovia kohtaan. Sinusta usein paljastuu syvä aatteellinen vihamielisyys meitä uskovia ja ENNEN KAIKKEA JEESUSTA kohtaan. Vihamielisyytesi ei sinäänsä kohdistu suoraan uskoviin, vaan uskoon, joka tekee todistettavaksi henkisellä tasolla olevan sielusi hallinnan.
08.08.2015 20:31
Oliks tää se kolme kovaa koota, Karalahti, Koivi ja Selänne?
Eihän siellä ne lapissakhaan joka paikhaan sunkhaan hootakhaan panha :)
Mutta sen sanon silti että ihme on jos joku ateisteista avautuu kertomaan salaisuuden, mikä heitä viehättää uskovien palstalla. Jokainen uskova kun on kumminkin ainakin periaatteessa ollut ateisti. Minä kuulun siihen marginaaliryhmään, joka on saanut syntyä uskovien keskelle ja ottaa jo hyvin nuorena vastaan uskon. Kuitenkin, jokainen ex. maailmaa rakastanut tietää mistä puhun ja nyt ei MILLOINKAAN vaihtaisi mistään hinnasta osaansa pois.
08.08.2015 19:38
Iso AMEN, Late taas pisti vakuuttavaa settii...
08.08.2015 00:35
Ei ole, olen eläkkeellä jo... en enää tarjoile narikkalappuja, enkä porttikieltoja. Hyvä sulle.
07.08.2015 17:26
Käy kuin Lootin päivinä... Hell sing fors!
07.08.2015 17:10
En tiedä... ovat ristiriidassa selvästi, ellei ota vertauksellsita näkökulmaa. Elikkä jos Helsinki tuhotaan kivijalkaa myöden, se tarkoittaa kirjaimellista ihmisten katoamista, mutta myös uskovien katoamista. Voi olla jopa niin että koko Helsinki tyhjenee juuri kuin Niiniven asukkaat sen tajusivat ja lähtevät palvelemaan Jumalaa. Tämä voisi tarkoittaa sitä että Jumala kaukaa viisaasti suojelee helsinkiläisiä tyhjentämällä sen ennen tuhoa. Jos kansa ottaa vastaan evankeliumin, se alkaa myös kuulla Jumalan äänen ja toimii sen mukaan.
07.08.2015 17:08
37 / 121