Herran palvelija ei saa riidellä, vaan hänen on oltava ystävällinen kaikille, taitava opettamaan ja kärsivällinen, niin että hän lempeästi ojentaa vastustelevia.
2 Tim. 2:24–25
Aikamme ihmiset ovat sekä kovia ja rakkaudettomia että arkoja ja herkkähipiäisiä. Lähimmäisten hätä kiinnostaa yhä vähemmän, jokainen on oppinut ottamaan vain omansa. Lähimmäisiä kohdellaan yhä kylmemmin ja häpeämättömämmin, heidän arvonsa sidotaan hyötyyn. Samalla kyky vastaanottaa rehellistä palautetta on heikentynyt. Kristillisen ihmiskäsityksen haihtuessa tulemme aina vain haavoittuvammiksi. – Jospa meidät Jeesukseen uskovat tunnettaisiin lempeästä lujuudesta. Siitä, että olemme oikeudenmukaisia ja tasapuolisia ja että osaamme ottaa vastaan myös moitteet, silloin kun niihin on syytä. Jospa kaikessa kiinnittyisimme entistä vahvemmin Jumalan sanaan, niin että emme liittäisi kenenkään arvoa mielipiteisiin tai suorituksiin, vaan Jumalan armoon ja luomistyöhön. Voisiko tällainen asenne kutsua joukkoihin toisiakin?
Juha Vähäsarja.
Lähimmäisten hätä kiinnostaa yhä vähemmän...
28
<50
Vastaukset
- Dodisestidodisesti
''Aikamme ihmiset ovat sekä kovia ja rakkaudettomia että arkoja ja herkkähipiäisiä.''
- a---a
Tuossa oli fundamentalistiuskovan kirjoittamaksi jopa harvinaisen paljon järkeä. Vähäsarja taitaa tietää, että telaketjuvanhoillinen änkyräuskovaisuus, eli juuri se mitä tälläkin palstalla pääasiassa julistetaan, pääasiassa vain karkottaa ihmisiä kaikenlaisen uskonnollisuuden piiristä.
- Oikaisu
Onneksi sinä toimit evankelistana, sillä uskovat luottavat sanaasi ja palaavat Jumalansanan ääreen sielunsa pelastumiseksi.
Sinulla lienee tietoa, että mitä se ihmisen pelastuminen tarkoittaa?
Mistä ihminen pelastuu ja miten?
Mikä on suurin huolesi julistamisessa?
Jos Jumalansanaa ei halua ottaa vastaa PROFETAALLISESTI, niin eikö silloin ole viisainta KARKOITTAAKIN itsensä.
Mitä ihmeen pakkopullaa näet palstalla roikkumisessa jos aihemaailma ei mahdu viitekehyksesi?
Siispä uusiksi.
>>>> Jospa meidät Jeesukseen uskovat tunnettaisiin lempeästä lujuudesta. Siitä, että olemme oikeudenmukaisia ja tasapuolisia ja että osaamme ottaa vastaan myös moitteet, silloin kun niihin on syytä. Jospa kaikessa kiinnittyisimme entistä vahvemmin Jumalan sanaan, niin että emme liittäisi kenenkään arvoa mielipiteisiin tai suorituksiin, vaan Jumalan armoon ja luomistyöhön. Voisiko tällainen asenne kutsua joukkoihin toisiakin?<<< - a---a
Oikaisu kirjoitti:
Onneksi sinä toimit evankelistana, sillä uskovat luottavat sanaasi ja palaavat Jumalansanan ääreen sielunsa pelastumiseksi.
Sinulla lienee tietoa, että mitä se ihmisen pelastuminen tarkoittaa?
Mistä ihminen pelastuu ja miten?
Mikä on suurin huolesi julistamisessa?
Jos Jumalansanaa ei halua ottaa vastaa PROFETAALLISESTI, niin eikö silloin ole viisainta KARKOITTAAKIN itsensä.
Mitä ihmeen pakkopullaa näet palstalla roikkumisessa jos aihemaailma ei mahdu viitekehyksesi?
Siispä uusiksi.
>>>> Jospa meidät Jeesukseen uskovat tunnettaisiin lempeästä lujuudesta. Siitä, että olemme oikeudenmukaisia ja tasapuolisia ja että osaamme ottaa vastaan myös moitteet, silloin kun niihin on syytä. Jospa kaikessa kiinnittyisimme entistä vahvemmin Jumalan sanaan, niin että emme liittäisi kenenkään arvoa mielipiteisiin tai suorituksiin, vaan Jumalan armoon ja luomistyöhön. Voisiko tällainen asenne kutsua joukkoihin toisiakin?<<<Päätit sitten käyttäytyä juuri päinvastoin kuin Vähäsarja kirjoituksessaan toivoo uskovilta. Joskus epäilen ettet ymmärä mitään lukemaasi.
- LUKAISEHANUUSIKSI
a---a kirjoitti:
Päätit sitten käyttäytyä juuri päinvastoin kuin Vähäsarja kirjoituksessaan toivoo uskovilta. Joskus epäilen ettet ymmärä mitään lukemaasi.
>>Jospa meidät Jeesukseen uskovat tunnettaisiin lempeästä
LUJUUDESTA. Siitä, että olemme OIKEUDENMUKAISIA ja TASAPUOLISIA
ja että osaamme ottaa vastaan myös moitteet, silloin kun niihin on syytä.
JOSPA KAIKESSA KIINNITTYISIMME ENTISTÄ SYVEMMIN jUMALAN SANAAN, NIIN ETTÄ EMME LIITTÄISI KONENKÄÄN ARVOA MIELIPITEISIIN TAI SUORITUKSIIN , VAAN JUMALAN ARMOON JA LUOMISTYÖHÖN. Voisiko tällainen asenne kutsua joukkoihin toisiakin?<< LUKAISE. Kiitos hyvästä kommentistasi. Itsekin olen pannut merkille, etteivät ateistit arvosta lempeyttä. Se tietenkin johtuu siitä, ettei heillä ole halua löytää totuutta. Osaisitko muuten arvioida heidän motiivejaan?
- a---a
yurki1000js kirjoitti:
LUKAISE. Kiitos hyvästä kommentistasi. Itsekin olen pannut merkille, etteivät ateistit arvosta lempeyttä. Se tietenkin johtuu siitä, ettei heillä ole halua löytää totuutta. Osaisitko muuten arvioida heidän motiivejaan?
Heh. Ei kestäne kauankaan kun palstakeisari tuomitsee sinullekin fatwansa. Tosin ei ehkä ennen kuin lopetat nuoleskelunsa. Tuollainen on hiukan noloa.
- a---a
yurki1000js kirjoitti:
Niin A---a. Mikä motivoi sinua kirjoittamaan täällä?
Noihin sinun "kysymyksiisi" saattoi langeta vielä muutama vuosi sitten. Nykyään jokainen jo taitaa tietää että välttyäkseen siltä salaliittolinkkimassapostitukseltasi on kaikkien kannalta parempi olla isommin reagoimatta.
A---a. Oikeastaan voisitkin vastata kysymykseen: "Mikä on sinun hyvä antisi meille ja muille?"
- a---a
yurki1000js kirjoitti:
A---a. Oikeastaan voisitkin vastata kysymykseen: "Mikä on sinun hyvä antisi meille ja muille?"
Laita vain niitä linkkejä. Se sinun päämääräsi kuitenkin on.
- Trakennus
Tulisiko kryptolle(a---a)profeetallinen sana? Päivystää täällä jatkuvasti. Kyllä veljelle pitäisi apua saada.
- Niimpäniin
Hän kokee, että hänellä on tehtävä. Tärkeä tehtävä.
Kyllä, apua pitäisi saada hänelle. Alkaa olla jo kiire asialla.
Ehkä joku löytää vielä oikeat sanat hänelle Jumalan armosta. Toki sanaa löytyy. Siitä homma ei tule jäämään kiinni. Mutta kuten tiedettyä, kenkään ei kiinnostu pelastuksesta, ellei Jumala kutsu ensin.
> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
Ps. Onko ateisti vastannut sinulle/teille kysymykseen: "Miten tullaan uskoon?"
https://www.google.fi/#q=uskoontuloyurki1000js kirjoitti:
Toki sanaa löytyy. Siitä homma ei tule jäämään kiinni. Mutta kuten tiedettyä, kenkään ei kiinnostu pelastuksesta, ellei Jumala kutsu ensin.
> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
Ps. Onko ateisti vastannut sinulle/teille kysymykseen: "Miten tullaan uskoon?"
https://www.google.fi/#q=uskoontuloJyrkin uskon kohde ei vain ole todennettava reaalimaan kohde. Minkäälaiselle pelastuksellekaan ei ole tarvetta, sillä lankeemus ei ollut historiallinen tapahtua. Eivätkä Aatami ja Eeva historiallisia henkilöitä
Jeesuksenkin historiallisuus on pahasti kyseenalainen.
Jyrki, jotakuinkin kaikki mitä esität, on todentamattomia ja selvästi epätosia väitteitä
Rehellisyys ei ole teidän uskovien hyve. Monissa yhteydessä vielä pidätte valehtelua hyveenä.Netman. Mukavaa nähdä, että noteeraat kannanottoni. Siitä se lähtee:)
Snl 4:1-9 Kuulkaa, lapset, isän kuritusta ja kuunnelkaa oppiaksenne ymmärrystä. Sillä minä annan teille hyvän neuvon, älkää hyljätkö minun opetustani. Olinhan minäkin isäni poika, hento ja äitini ainokainen. Ja isä minua opetti ja sanoi minulle: "Pitäköön sydämesi minun sanoistani kiinni, noudata minun käskyjäni, niin sinä saat elää. Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä sitä unhota, älä väisty pois minun suuni sanoista. Älä sitä hylkää, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa. Viisauden alku on: hanki viisautta, ja kaikella muulla hankkimallasi hanki ymmärrystä. Anna sille korkea arvo, niin se sinut korottaa, se kunnioittaa sinua, jos sen syliisi suljet; se panee päähäsi ihanan seppeleen ja lahjoittaa sinulle kauniin kruunun."
Jes:
28:22 Älkää siis pilkatko, etteivät teidän siteenne vielä kiristyisi; sillä Herralta Sebaotilta minä olen kuullut hävitys- ja tuomiopäätöksen, joka on kohtaava kaikkea maata.
28:23 Kuunnelkaa ja kuulkaa minun ääntäni, tarkatkaa ja kuulkaa minun sanojani.
28:24 Ainako kyntäjä vain kyntää, kun olisi kylväminen, ainako vakoaa ja äestää maatansa?
28:25 Eikö niin: kun hän on tasoittanut sen pinnan, hän kylvää mustaa kuminaa, sirottelee höystekuminaa, panee nisunjyvät riviin, ohran omaan paikkaansa ja kolmitahkoista vehnää vierelle?
28:26 Hänen Jumalansa on neuvonut hänelle oikean tavan ja opettaa häntä.
28:27 Sillä ei mustaa kuminaa puida puimaäkeellä eikä puimajyrän tela pyöri höystekuminan yli, vaan musta kumina lyödään irti sauvalla ja höystekumina vitsalla.
28:28 Puidaankos leipävilja murskaksi? Ei sitä kukaan iankaiken pui eikä aina aja sen päällitse puimajyrällään ja hevosillaan; ei sitä murskaksi puida.
28:29 Tämäkin on tullut Herralta Sebaotilta; hänen neuvonsa on ihmeellinen ja ymmärryksensä ylen suuri.yurki1000js kirjoitti:
Netman. Mukavaa nähdä, että noteeraat kannanottoni. Siitä se lähtee:)
Snl 4:1-9 Kuulkaa, lapset, isän kuritusta ja kuunnelkaa oppiaksenne ymmärrystä. Sillä minä annan teille hyvän neuvon, älkää hyljätkö minun opetustani. Olinhan minäkin isäni poika, hento ja äitini ainokainen. Ja isä minua opetti ja sanoi minulle: "Pitäköön sydämesi minun sanoistani kiinni, noudata minun käskyjäni, niin sinä saat elää. Hanki viisautta, hanki ymmärrystä, älä sitä unhota, älä väisty pois minun suuni sanoista. Älä sitä hylkää, niin se varjelee sinua; rakasta sitä, niin se sinua suojaa. Viisauden alku on: hanki viisautta, ja kaikella muulla hankkimallasi hanki ymmärrystä. Anna sille korkea arvo, niin se sinut korottaa, se kunnioittaa sinua, jos sen syliisi suljet; se panee päähäsi ihanan seppeleen ja lahjoittaa sinulle kauniin kruunun."
Jes:
28:22 Älkää siis pilkatko, etteivät teidän siteenne vielä kiristyisi; sillä Herralta Sebaotilta minä olen kuullut hävitys- ja tuomiopäätöksen, joka on kohtaava kaikkea maata.
28:23 Kuunnelkaa ja kuulkaa minun ääntäni, tarkatkaa ja kuulkaa minun sanojani.
28:24 Ainako kyntäjä vain kyntää, kun olisi kylväminen, ainako vakoaa ja äestää maatansa?
28:25 Eikö niin: kun hän on tasoittanut sen pinnan, hän kylvää mustaa kuminaa, sirottelee höystekuminaa, panee nisunjyvät riviin, ohran omaan paikkaansa ja kolmitahkoista vehnää vierelle?
28:26 Hänen Jumalansa on neuvonut hänelle oikean tavan ja opettaa häntä.
28:27 Sillä ei mustaa kuminaa puida puimaäkeellä eikä puimajyrän tela pyöri höystekuminan yli, vaan musta kumina lyödään irti sauvalla ja höystekumina vitsalla.
28:28 Puidaankos leipävilja murskaksi? Ei sitä kukaan iankaiken pui eikä aina aja sen päällitse puimajyrällään ja hevosillaan; ei sitä murskaksi puida.
28:29 Tämäkin on tullut Herralta Sebaotilta; hänen neuvonsa on ihmeellinen ja ymmärryksensä ylen suuri.Raamatunlauseita ja linkkejä salaliittosivustoille, loputtomasti. Siinä 90 % Yurkin "keskustelusta".
- Oliskotämä
yurki1000js kirjoitti:
Niin Repe. Mikä motivoi sinua kirjoittamaan täällä?
Repe Reppana repsottaa rutiinilla runsaasti ruskeaa ravinnetta rumpuun.
Ruumiskin rusottaa runsaasti rypemisestä. Kuis kauan kesti kaverin kyhätä kummallisen kolkosti kohdalleen kolahtava korulause? :D
Repe. Älä välitä. Ei Taunokaan välittänyt, vaikka sen housut palo. Se lauloi: "Ei tee mitään."
https://www.youtube.com/watch?v=rED4GY_NqHUOliskotämä kirjoitti:
Repe Reppana repsottaa rutiinilla runsaasti ruskeaa ravinnetta rumpuun.
Ruumiskin rusottaa runsaasti rypemisestä.Oliks tää se kolme kovaa koota, Karalahti, Koivi ja Selänne?
Eihän siellä ne lapissakhaan joka paikhaan sunkhaan hootakhaan panha :)
Mutta sen sanon silti että ihme on jos joku ateisteista avautuu kertomaan salaisuuden, mikä heitä viehättää uskovien palstalla. Jokainen uskova kun on kumminkin ainakin periaatteessa ollut ateisti. Minä kuulun siihen marginaaliryhmään, joka on saanut syntyä uskovien keskelle ja ottaa jo hyvin nuorena vastaan uskon. Kuitenkin, jokainen ex. maailmaa rakastanut tietää mistä puhun ja nyt ei MILLOINKAAN vaihtaisi mistään hinnasta osaansa pois.Jarmo kirjoitti:
"Mutta sen sanon silti että ihme on jos joku ateisteista avautuu kertomaan salaisuuden, mikä heitä viehättää uskovien palstalla."
Jarmo, ei tuo mitään ihmettä vaadi. Tässä sinulle vastaus:
En ole pelkästään ateisti vaan myös anti-teisti. Vastustan sitä, että teistit (täysin suuntauksesta riippumatta) esittävät todentamattomia ja selvästi epätosia väitteitä tosina. Se on moraalitonta ja yhteisekunnan kannalta haitallista.
Edelleen teidän teistien pyrkimyksenä on teistien teesien saattamaninen yleiseksi laiksi ja se johtaa teokratiaan.
Julkisen vallan kaikkien tekijöiden tulee olla neutraaleja kaikkien uskontojen ja uskonollisten väittämien suhteen, jotta voidaan edes puhua oikeudenmukaisesta yhteiskunnassa. Oikeudenmukaisuusperiaatteen julkisen vallan ei tule edistää mutta ei myöskään haitata minkään uskonnon harjoitusta. Silloin usko ja uskonto on privatisoitu ja sellaisena sen tulee pysyä.
Tämäkin palsta on monelle teistille yksi evankeloimisen kanava ja myös evankeloiminen perustuu selvästi epätosiin premisseihin.
Yksi palsta-aktivisti (et sinä Jarmo) on myöntänyt minulle useassa keskustelussa, että hän käyttää palstaa mielipiteen muokkaukseen, jonka päämääränä on "kristillinen Suomi"
Olen pasltalla estämässä omalta osaltani teidän teistisitä teokratiaan tähtäävää toimintaa.
Edelleen korjaan teidän "totuusväittämiä". Juuri mikään väite millä teistit puolustavat pyrkimyksiään ei ole totta, vaikka he sitä sellaisena propagoivat.netpunk kirjoitti:
Jarmo kirjoitti:
"Mutta sen sanon silti että ihme on jos joku ateisteista avautuu kertomaan salaisuuden, mikä heitä viehättää uskovien palstalla."
En ole pelkästään ateisti vaan myös anti-teisti. Vastustan sitä, että teistit (täysin suuntauksesta riippumatta) esittävät todentamattomia ja selvästi epätosia väitteitä tosina. Se on moraalitonta ja yhteisekunnan kannalta haitallista.
Edelleen teidän teistien pyrkimyksenä on teistien teesien saattamaninen yleiseksi laiksi ja se johtaa teokratiaan.
Julkisen vallan kaikkien tekijöiden tulee olla neutraaleja kaikkien uskontojen ja uskonollisten väittämien suhteen, jotta voidaan edes puhua oikeudenmukaisesta yhteiskunnassa. Oikeudenmukaisuusperiaatteen julkisen vallan ei tule edistää mutta ei myöskään haitata minkään uskonnon harjoitusta. Silloin usko ja uskonto on privatisoitu ja sellaisena sen tulee pysyä.
Tämäkin palsta on monelle teistille yksi evankeloimisen kanava ja myös evankeloiminen perustuu selvästi epätosiin premisseihin.
Yksi palsta-aktivisti (et sinä Jarmo) on myöntänyt minulle useassa keskustelussa, että hän käyttää palstaa mielipiteen muokkaukseen, jonka päämääränä on "kristillinen Suomi"
Olen pasltalla estämässä omalta osaltani teidän teistisitä teokratiaan tähtäävää toimintaa.
Edelleen korjaan teidän "totuusväittämiä". Juuri mikään väite millä teistit puolustavat pyrkimyksiään ei ole totta, vaikka he sitä sellaisena propagoivat.Arvostan tässä kohtaa ennen kaikkea että toit tosiaan motiivisi esille. Se ei minua oikeastaan yllättänyt, koska tunnen käsitteesi entuudestaan ja se on erittäin halveksuvan vihamielinen uskovia kohtaan. Sinusta usein paljastuu syvä aatteellinen vihamielisyys meitä uskovia ja ENNEN KAIKKEA JEESUSTA kohtaan. Vihamielisyytesi ei sinäänsä kohdistu suoraan uskoviin, vaan uskoon, joka tekee todistettavaksi henkisellä tasolla olevan sielusi hallinnan.
- a---a
JarmoEklund kirjoitti:
Arvostan tässä kohtaa ennen kaikkea että toit tosiaan motiivisi esille. Se ei minua oikeastaan yllättänyt, koska tunnen käsitteesi entuudestaan ja se on erittäin halveksuvan vihamielinen uskovia kohtaan. Sinusta usein paljastuu syvä aatteellinen vihamielisyys meitä uskovia ja ENNEN KAIKKEA JEESUSTA kohtaan. Vihamielisyytesi ei sinäänsä kohdistu suoraan uskoviin, vaan uskoon, joka tekee todistettavaksi henkisellä tasolla olevan sielusi hallinnan.
Mitä järkeä olisi olla vihamielinen hahmoa kohtaan, jonka olemassaolostakaan ei ole minkäänlaista varmuutta? Te nyt vain näette vihaa ja vihamiehiä kaikkialla. Se on tuo marttyyriustavoite uskovaisissa.
a---a kirjoitti:
Mitä järkeä olisi olla vihamielinen hahmoa kohtaan, jonka olemassaolostakaan ei ole minkäänlaista varmuutta? Te nyt vain näette vihaa ja vihamiehiä kaikkialla. Se on tuo marttyyriustavoite uskovaisissa.
Siinähän oli taas kehäpäätelmien aatelia. Onneks olkoon!
netpunk kirjoitti:
Jarmo kirjoitti:
Edelleen korjaan teidän "totuusväittämiä". Juuri mikään väite millä teistit puolustavat pyrkimyksiään ei ole totta, vaikka he sitä sellaisena propagoivat.»Yksi palsta-aktivisti (et sinä Jarmo) on myöntänyt minulle useassa keskustelussa, että hän käyttää palstaa mielipiteen muokkaukseen, jonka päämääränä on "kristillinen Suomi"»
Jaaha. Täytyykin sitten itse kunkin ryhtyä tarkastelemaan asiaa vähän vakavammalta kantilta. Tähän mennessä olen vain käynyt ihmettelemässä noita monia palstan absurdiuksia.- adam-and-eve
Fakta: Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen.
adam-and-eve kirjoitti:
Fakta: Kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen.
Osoita miten tuo on fakta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo666034Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per543020- 312193
- 131807
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181760
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131522- 181519
- 491495
- 91463