Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

1. Luonnollisesti vastausta ei tule, joten sanon itse. Hanok kuului ns. ensimmäiseen ylösnousemukseen:
    1. Moos. 5:23-24 Niin oli Hanokin koko elinaika kolmesataa kuusikymmentä viisi vuotta. Ja kun Hanok oli vaeltanut Jumalan yhteydessä, ei häntä enää ollut, sillä Jumala oli ottanut hänet pois.
    Samoin Elia:
    2. Kun. 2:11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.
    Kuten myös Jeesus ja tämän muut mukana tulleet:
    Matteus 27:50-52 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
    Niin tulee myös olemaan morsian:
    1. Kor. 15:51-52 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
    1. Tess 4:16-17 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
    Kuin myös kun Jeesus palaa kaikessa kirkkaudessaan:
    Joh.ilm. 20:1-6 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
  2. Niin mutta Pertsa hyvä, Raamattu nimenomaan tukee monellakin tapaa juuri tempausta ja horjuttaa pelkkää yhden fyysisen paluun mahdollisuutta olla ainoa toimintamalli sadonkorjuun suhteen. Raamatussa on erittäin paljon ristiriitoja vain yhden fyyisen ja näkyvän paluun osalla, kun sen sijaan taas kaikki sulautuu harmuoniaan jos tapoja on useita. Ihan yksinkertainen esimerkki on "varas yöllä" vertaus. Eihän siinä ole mitään järkeä käyttää varasta yöllä vertausta, mikäli Jeesus tulee näkyvällä tavalla ja sellaisella metelillä että kuolleetkin nousevat. Ei se ole varkaan vertaukselle mikään Jumalan logiikan mukainen vertaus. Varas tulee juuri niin kuten muutama profetia sanoo, hiljaa, ottaa omansa ja häipyy yhtä hiljaa kuin tuli keskellä yötä kun koko kristikunta nukkuu. Kun taas suurella pauhinalla kaikken pasuunoiden soidessa.
    Tämä oli vain yksi ristiriita, joka on heti sulassa sovussa tempauksen kanssa.
    No entäpä taas se sija jota Jeesus lähti tekemään? Sekin on ristiriidassa posttribulaationismin kanssa ja taas tempauksen kanssa sopusoinnussa.
    Entäpä vielä se että uskovien tampaus tulee joka tapauksessa, niin jos Jeesus tulee näkyvällä tavalla maailmaan perustamaan valtakuntaa, niin ihmetellä täytyy toisaan, mihin temmata enää ketään. Tämäkin on taas sama juttu, täysin selitettävissä tempausteorian kanssa.
    Näin ollen on täysin selvää, että Raamattu on täynnä viitteitä salaisesta varkain tapahtuvasta uskovien temapusksesta. Puhumattakaan siitä Luukkaan 12:36 jossa kehoitetaan valvomaan kun Jeesus palaa häistään. Sehän suorastaan huutaa puuttuvan morsiamen perään ilman tempausta.
  3. Nii, aamen!
  4. Pertsa tarkoittaa antikristuksella petoa? Mutta miksi tästä AK:sta puhutaan koko ajan, eikä kukaan juuri puhu siitä toisesta pedosta. Mikko avasi siitä kyllä ketjun tonne, eli siinähän puhutaan ns. väärästä profetasta, joka on jopa näkyvämpi hahmo ilmestyksirjan mukaan kuin itse peto. Väärä profeetta käyttää samaa valtaa, lohikäärmeen valtaa ja tekee ne ihmeteot jne. eli toimii näkyvämmin kuin itse peto, josta tehdään kuva, jota pitää palvoa.
    Mun mielestä kannattaa Raamattua tutkia AINA sillä tavalla kuin itse voisit elävässä elämässä asian kokea, koska se tulee olemaan totista totta. Siksi kannattaa asettaa Raamatun ilmoitus sellaiseen näkökulmaan josta kykenet näkemään sen realistisesti.