Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luonnollisesti vastausta ei tule, joten sanon itse. Hanok kuului ns. ensimmäiseen ylösnousemukseen:
1. Moos. 5:23-24 Niin oli Hanokin koko elinaika kolmesataa kuusikymmentä viisi vuotta. Ja kun Hanok oli vaeltanut Jumalan yhteydessä, ei häntä enää ollut, sillä Jumala oli ottanut hänet pois.
Samoin Elia:
2. Kun. 2:11 Kun he niin kulkivat ja puhelivat, niin katso, äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa, ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.
Kuten myös Jeesus ja tämän muut mukana tulleet:
Matteus 27:50-52 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä. Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat, ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
Niin tulee myös olemaan morsian:
1. Kor. 15:51-52 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
1. Tess 4:16-17 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Kuin myös kun Jeesus palaa kaikessa kirkkaudessaan:
Joh.ilm. 20:1-6 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
23.06.2015 11:46
Selitätkö ystävällisesti laajemmin termi ensimmäinen ylösnousemus?
23.06.2015 11:14
No miksi sitten nämä TÄYSIN uskomattomattomat ristiriidat. Miten sinä ne selität? Ei ketään voi vakuuttaa sanomalla, kute se 1234567.. että "näin on ja sillä sipuli".
23.06.2015 11:11
Mä olen huomannu Pertsa että sinäkin vertaat asioita siten ettet osaa erottaa kuin yhden asian kerrallaan. Vetoat aina siihen yhteen ylösnousemukseen, etkä osaa katsoa asiaa huomattavasti laajemmin. Kuten vihjaisin yhdestä ylösoitettavasta, joka EI OLE RISTIRIIDASSA SANAN KANSSA. Entäpä 100:n henkilön tempaus? EI SEKÄÄN, se on vain luku ja numero. Ei 100tuhattakaan eikä 100miljoonaakaan. Nekin ovat vain lukuja. Silti tänne jää ihmisiä loppuun saakka, joille Luukas kirjoittaa, pitäkää kupeet vyötettyinä ja lamppunne palamassa kun Karista palaa häistään. Loppuun saakka maailmassa on väkeä jolla on jonkinlainen usko. Tempaistavat ovat vain osa tätä koko prosessia mentäessä tuhatvuotiskaudelle.
23.06.2015 11:03
Niin mutta Pertsa hyvä, Raamattu nimenomaan tukee monellakin tapaa juuri tempausta ja horjuttaa pelkkää yhden fyysisen paluun mahdollisuutta olla ainoa toimintamalli sadonkorjuun suhteen. Raamatussa on erittäin paljon ristiriitoja vain yhden fyyisen ja näkyvän paluun osalla, kun sen sijaan taas kaikki sulautuu harmuoniaan jos tapoja on useita. Ihan yksinkertainen esimerkki on "varas yöllä" vertaus. Eihän siinä ole mitään järkeä käyttää varasta yöllä vertausta, mikäli Jeesus tulee näkyvällä tavalla ja sellaisella metelillä että kuolleetkin nousevat. Ei se ole varkaan vertaukselle mikään Jumalan logiikan mukainen vertaus. Varas tulee juuri niin kuten muutama profetia sanoo, hiljaa, ottaa omansa ja häipyy yhtä hiljaa kuin tuli keskellä yötä kun koko kristikunta nukkuu. Kun taas suurella pauhinalla kaikken pasuunoiden soidessa.
Tämä oli vain yksi ristiriita, joka on heti sulassa sovussa tempauksen kanssa.
No entäpä taas se sija jota Jeesus lähti tekemään? Sekin on ristiriidassa posttribulaationismin kanssa ja taas tempauksen kanssa sopusoinnussa.
Entäpä vielä se että uskovien tampaus tulee joka tapauksessa, niin jos Jeesus tulee näkyvällä tavalla maailmaan perustamaan valtakuntaa, niin ihmetellä täytyy toisaan, mihin temmata enää ketään. Tämäkin on taas sama juttu, täysin selitettävissä tempausteorian kanssa.
Näin ollen on täysin selvää, että Raamattu on täynnä viitteitä salaisesta varkain tapahtuvasta uskovien temapusksesta. Puhumattakaan siitä Luukkaan 12:36 jossa kehoitetaan valvomaan kun Jeesus palaa häistään. Sehän suorastaan huutaa puuttuvan morsiamen perään ilman tempausta.
23.06.2015 10:58
Nii, aamen!
23.06.2015 00:21
Mitä Raamattu sanoo siitä, missä Jeesus nytkin on...? keskuudessamme loppuun saakka, eli täällä hän on juurikin nyt. Jotenkin sekoitat hengellisen elämän fyysiseen, tai pareminkin et näy osaavan käsittää hengellistä, vaan vain fyysisen, eli aivan kuin Jeesus olisi sinulle jossain tuolla kaukana.
Ei siis ole mitään varsinaista fyysistä Jeesuksen tulemusta kuin se yksi ainoa. Uskovien tempaaminen on aivan eri juttu kuin Jeesuksen näkyvä paluu. Katsos miten Raamattuun olisi voitu kirjoittaa ulottuvuuksista, molekyyleistä tai atomeista, piemästä aineesta, ei edes planeetoista saati Galaxeista. Ne ymmärrettiin kaikki vasta paljon myöhemmin. Nyt voidaan jo olla hajulla siitä mitä henkimaailma oikein on.
Teen sinulle yhden yksinkertaisen kysymyksen. Älä ala vastailla monimutkaisesti, koska varsineinen kysymyksenikin on hyvin yksinkertainen:
Alustan asiaa näin. Vertaa tätä suoraan Hanokiin ja Eliaan, oliko heillä omasta voimastaan jokin etuoikeus olla maistamatta kuolemaa, kun heidät temmattyiin pois. Joten kysyn, voisiko Jumala tässä samassa Raamatun valossa ottaa ylös juuri nyt yhden henkilön samalla tavalla samoin perustein? Estäsikö jokin Raamatun lupaus tai sana tämän yhden henkilön yhtäkkisen poisottamisen juuri nyt, aivan kuin esim. Hanok.
22.06.2015 23:58
Ai niin, Rauno Helppihän kertoi aikoinaan mulle että hän ku oli juoppo vielä nuorena stadissa ja häntä kutsuttiin brenkuks, ku oli niin perso viinalle. Hän kertoi että niin kauan oli aina mm. rahapula ja ongelmia ku käytti brenkkuu mutta siitä hetkestä ku otti ekan snagun, eli tripin, niin ongelmat poistu. Rauno sano että henkimaailma otti kokonaisvaltaisen otteen hänestä ja hän muuttui täysin. Rahaongelmat katos heti kun henkimaailma kertoi miten fyrkaa tehdään ja välitetään kamaa ja silleen omaan käyttöön jää koko rahotus. Se avas reitit ulkomaailmaan ja sai olla kamoissa koko ajan, kunnes sitten Espanjassa pidätyssellissä Ruano kohtasi Jeesuksen...
22.06.2015 23:42
Täytyy sanoo että oli uus asia nyt mulle. Kiitos aloittaja!
Alustus on tosi looginen ja kun olen ollut turva-alalla pitkään ja tunnen erityisen hyvin narkkareiden touhut, sekä baareissa että noissa vartioimiskohteissa mm. Hesan asemalla oli hyvin yleistä. Siellä liikkuu tosiaan sellanen henkimaailma että sitä voi kutsua hyvinkin sillä nimellä. Huumeet avaavat varmasti kaikki portit ihmisessä sielunvihollisen käyttöön. Totta ku rotta!
22.06.2015 23:37
Eihän täällä kukaan halua olla joku niistä kymmenestä?
Viisi viisasta, viisi tyhmää ja vain kaksi morsianta kahdestatoista... sattumaako?
3. Mooses 23:17 Sieltä, missä asutte, tuokaa heilutusleiväksi kaksi kakkua, jotka on leivottava happamena kahdesta kymmenenneksestä lestyjä jauhoja, Herralle uutislahjaksi.
22.06.2015 22:17
Meri tarkoittaa pakanakansoja ja maa Israelia. Näistä voi päätellä kumpi nousee ja mistä.
22.06.2015 21:04
Tos kävelylenkillä tuli mieleen et pitää Pertsalle ja muille vielä sanoo että kun noita Raamatun termejä käyttää, niinku antikristus, peto tai väärä profeetta, ni täytyy aina muistaa ettei ne niitä kukaan kutsu niillä nimillä siinä hetkessä kun ne ovat todellisia. Ne saattaa olla vielä todellakin yllättäviä henkilöitä. Näin uskallan väittää.
22.06.2015 21:01
Tähän ketjuun voisi lisätä tarinan Raamatusta, kun Mooses kaikkien niiden Jumalan suurten ihmeiden jälkeen vei koko Israelin kansan Jumalan lupaaman ihanan maan eteen. Mooses sanoi että valitkaa jokaisesta sukukunnasta yksi edustaja joka käy vakoilemassa maata ja tuomassa tietoja siltä minkälainen se on. Edustajat lähtivät, tutkivat ja palasivat. Sitten alkoi tilinteon hetki, josta ilmeni ettei ollut kuin kaksi kahdestatoista, jotka olivat halunneet mennä suoraan Jumalan heille esittämään ja valmistamaan maahan. Tämä ei suurimmalle osalle kelvannut, vaan he uhmakkaasti Moosekselle niskojaan nakellen lähtivät kiertotietä mieluummin kuivaan karuun erämaahan.
22.06.2015 20:19
Pertsa tarkoittaa antikristuksella petoa? Mutta miksi tästä AK:sta puhutaan koko ajan, eikä kukaan juuri puhu siitä toisesta pedosta. Mikko avasi siitä kyllä ketjun tonne, eli siinähän puhutaan ns. väärästä profetasta, joka on jopa näkyvämpi hahmo ilmestyksirjan mukaan kuin itse peto. Väärä profeetta käyttää samaa valtaa, lohikäärmeen valtaa ja tekee ne ihmeteot jne. eli toimii näkyvämmin kuin itse peto, josta tehdään kuva, jota pitää palvoa.
Mun mielestä kannattaa Raamattua tutkia AINA sillä tavalla kuin itse voisit elävässä elämässä asian kokea, koska se tulee olemaan totista totta. Siksi kannattaa asettaa Raamatun ilmoitus sellaiseen näkökulmaan josta kykenet näkemään sen realistisesti.
22.06.2015 19:42
Meni kyl sellaseks syyttelyks et nyt mä jään veks täs pysäkillä.
22.06.2015 00:21
Pyydä vielä joku vapaamuurarikin avuksi, koska kaikki ketkä vihavat Jeesusta Kristusta, saat takuulla puolellesi hänen omiaan murjomaan kimpassa.
Koitahan muistaa George_L, kenen leirinuotiolla istut.
21.06.2015 23:00
Olipas painokkaasti kohdennettu juuri mulle, aloittamalla oikeen nimellä kutsuen. Mutta yhtä asiaa en edelleenkään ymmärrä. Miksi sinä yrität tätä samaa vuodesta toiseen? Kuinka monta uskovaa sä oot saanu sua uskomaan ja toteamaan että ei se kannata uskoa Jeeuskeen ku siitä voisi saada ikuisen elämän paratiisissa, vaan haluan ilman muuta uskoa tota IR:a ja kuolla ikuisesti ateistina.
21.06.2015 22:48
Halua päästä pois maailmasta estää rakkaus maailmanmenoa kohtaan. Vai mitä?
Usko Jeesukseen ei tule kuin ylhäältä ja se sytyttää kaipuun Isän luo. Vai mitä?
Meidän uskovien siis pitäisi kaikkien haluta isän luo nyt ja heti jos mahdollista.
Jos sinulle annetaan kaksi vaihtoehtoa päästä isän luo, nyt heti tai kaikkien sotien, ahdistusten ja vitsausten jälkeen, niin kumman sinä valitset?
Tämä kokonaisuus minua erityisesti ihmetyttää! Jos joku sanoo että "hei meillä voi olla mahdollisuus päästä ennkkoon pois, ennen Jeesuksen näkyvää paluuta" niin sanot että et usko, ei sellaista koskaan tule. Kun taas pitäisi olla aito mielenkiinto asiaa kohtaa ja kysyä niinkö, tottakai haluan jos sellainen vain tulisi. Nyt nämä ihmiset sanovat itseasiassa juuri niin kuin Raamattu sanoo kun Israelin kansalle tarjottiin pelastusta ja Mooses vei kansan luvatun maan porteille. HE MIELUUMMIN KÄVELIVÄT ERÄMAAHAN kuin olisivat ottaneet sen minkä Jumala heille tarjosi.
21.06.2015 19:58
Huomasin kommenttisi vasta nyt...
Joo! Puhut asiaa joka sanalla. Erityisen hyvä huomio on juuri siinä että me olemme heikkoudessamme aina vahvoja ja vahvuuksissamme äärettömän heikkoja. Jumalan käytössä olemme parhaimmillamme heikkoina hetkinä, kuin lapsi. Maailam sanookin aina että hei aikuistukaa ja silti Jumala puhuu parhaiten juuri lapsen mielelle. Taivasten valtakunnan säännöt kun ovat niin erilaiset täällä maan päällä.
21.06.2015 19:41
Lisään vielä että uskontunnustus oli kirkon ensimmäisiä opetusmenetelmiä, jotka toimivat hokemana, eli ulkoa muistettavina värssyinä. Tämä takasi sen että perusevankeliumi säilyy sellaisenaan. Isä, poika, ristinkuolema, ylösnousemus, Pyhä HEnki jne. koko litania.
21.06.2015 18:43
61 / 121