Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

1. Amen! 1. Kor. 3:14-15 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
  2. Sattuupa muuten molemmat olemaan Raamatussa:
    VARAS TULEE HILJAA ETTEI KUKAAN HERÄÄ JA KATOAA POIS YÄN PIMEYTEEN:
    Ilm. 16:15 -Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
    Luuk. 17:34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
    1. Tess. 4:16-17 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
    KUN TAAS JEESUS SAAPUU NÄKYVÄLLÄ TAVALLA, SIITÄ PUHUTAANKIN SANOIN "SE SUURI JA JULKINEN"
    Matteus 24:27-31 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
    Eipä siinä kukaan paljon nuku, eikä varas tule varkain. Ilmestuskirja jopa sanoo että niitä aikoja pitää jopa lyhentää, jotta yksikään liha voisi jäädä henkiin. Sellaisessa tilanteessa ei kukaan voi puhua varkaasta yöllä. Siksi nämä kaksi kuvausta poikkeavat niin paljon toisistaan, ettei ole kertakaikkiaan mahdollista että olisi vain yksi ja ainoa tapahtuma.
    Vaan enpä jaksa enää kauheesti kun ei tämä mitään hyödytä. Jonkun pää on käännetty sinne suuntaan, niin sehän on siinä suunnassa eikä näe eikä kuule muuta. Ettekä te vastaa kysymyksiin jotka asetan, vaan vänkäätte vaan, eipäs, eipäs ja eipäs, vailla pienintäkään perustelua. Mä sentään perustelen Raamatulla joka sanan ja pystyn siihen jopa niin ettei pelkkä yksi kohta tue, vaan useampi. Siitäkin huolimatta kuuluu, ei ole mahdollista, eikä tule tempausta ja eikä sellaista Raamatussa ole, VAIKKA ON JA MONTA KOHTAA.
    Vastaa edes siihen yhteen kysymykseen: Luukas 12:36 ketkä vihittiin?
  3. Minun mielestäni nuo kaikki eksyneet suunnat mitä lueteltiin, ovat vain yksinkertaisesti poikkiteloin Raamatun sanan kanssa. Näitä samoja ilmiöitä jo Paavali päivitteli aikoinaan ja varoitteli omiaan niistä. Ei siis sikäli mitään uutta autringon alla.
    Sen sijaan taas SE EKSYSTYS jonka Jumala lähettää, on merkityksellistä, koska se ekstys ei olekaan tarkoitettu Jumalan omille, vaan kuten sanassa sanotaan, niille jotka ovat syntiin ja vääryyteen mielistyneet. Heille Jumala lähettää eksytyksen, jotta he eivät kykene väittämään enää vastaan tuomiopäivänä. Tästä eksytyksestä ovat Jumalan omat täysin turvassa.
    Kolmas asia mikä jäi tästä eksytysasiasta mieleen, että Jumalan valittu ei eksy koskaan lopullisesti. Raamattu varoittaa tuon tuosta, sanoi "älkää eksykö" mutta sitten sen toiston varjoon jää Jeesuksen oma lupaus. Hän on luvannut hakea eksyneen omansa takaisin vaikka se olisi se viimeinen. Tämä on Jumalan sanan lupaus Jeesuksessa Kristuksessa. Se panee miettimään eksymisen merkitystä uudelleen, koska moni uskova tuntuu olevan valmiit tuomitsemaan oman näkemyksensä mukaan eksyneet, varsinkin uskovat veljet ja sisaret. Kuitenkin jos joku onkin eksynyt, se ei tarkoita lopullista.
    Jeesus sanoo vertauksin kahdella tavalla, toinen on neitsytvertaus "menkää pois, sillä minä en tunne teitä". Sitten se toinen, jossa sanotaan että moni huutaa Herra, Herra ja me olemme sinun nimessäsi tehneet sitä ja tätä jne... siihen Jeesus sanoo "menkää pois te väärintekijät, sillä minä en ole koskaan tuntenut teitä". Valtava ero näiden kahden asian välillä. Toiset olivat Jeesuksen omat jo, vaikka eksyivät, koska Jeesus ei tuntenut heitä sillä hetkellä. Jeesushan sanoi että menkää ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua ja tulkaa sitten takaisin lamput täynnä öljyä, niin sitten minä taas tunnen teidät. Mutta nämä toiset eivät koskaan olleetkaan Jeesuksen omia, joten heihin pätee jopa Jumalan lähettämä eksytys.