Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Amen! 1. Kor. 3:14-15 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
21.06.2015 11:10
Onko Jerusalem karitsalle tärkeämpi kuin ihminen, vai olisiko kuitenkin niin että me olemme se Jerusalem? Karitsan Pyhä kaupunki.
Onko sapatti ihmiselle tärkeämpi kuin Jeesus Kristus, vai onko sittenkin niin että sapatti onkin Jeesus Kristus? Ihmisen Pyhä 7. päivä.
21.06.2015 10:43
Minusta on aina tuntunut siltä että posttribu... mikä lie... on sellainen asennekysymys. Siinä on annos testosteroniaa ja uhmaa, eikä haluta ottaa vastaan armoa. Hieman sama kysymys kuin monilla Jeesuksen armon suhteen omiin kykyihin. Sanotaan, "en minä tarvitse ihan koko armoa, kyllä minä pystyn näin paljon itse". Silloin armo ei ole kokonaisvaltainen. Sama pätee tähän täydelliseen pelastukseen niistä päivistä, joista puhutaan ettei sellaisia koskaan ennen ole ollut, eikä sellaisia tule. Silti osa joutuu niihin, pelastuakseen ikäänkuin tulen läpi. Mutta nämä tietyt henkilöt jotka ovat ns. Pietarin uskossa ennen Golgataa, he sanovat "minä vaikka kuolen sinun puolestasi" ja silti kun aamu koitti ja kukko lauloi, he kolmasti kielsivät Jeesuksen. Siinä kohtaa kun tuo "Pietarin uhma-usko" mureni, oli Pietarikin valmis.
21.06.2015 10:32
Kun joku ulkopuolinen tutkii tätä ketjua, niin siitäkin voi huomata missä hengessä kukin puhuu. Esimerkiksi Sami_a ei halveksu ketään, on oikeudenmukainen, eikä hänellä ole pahoja ajatuksia toisinajattelevasta. Hän puhuu tempausopin puolesta.
Sitten taas kun lukee niiden tekstejä, joilla ei ole pelastustietä vaivanajassa, vaan he odottavat antikristusta ja kauheita aikoja. He puhuvat epäkohteliaasti, nimittelevät eksyttäväksi toisten mielipiteitä, vaikkei koko "tempaus- tai ei" oppisuunnat, kumpikaan pelasta sieluja, vaan kokonaisuutena me puhutaan "harvestista" elikkä siis sadonkorjuusta tuhatvuotiskauteen. Siis fyysisestä toimenpiteistä, jotka taivasten valtakunta toteuttaa maan päällä eläville ihmisille ennen Jeesuksen hallintakautta. Se ei voi tällaisenaan mennä ja siirtyä tuhatvuotiseen aikaan. Jotain on tehtävä ja tempaus Jumalan omille on täysin luontevaa koko maailmaa kohtaavien kollektiivisten rangaistusten edeltä.
21.06.2015 10:25
Voi hyvänen aika, kuin olisit lainannut sanojani jotka juuri aioin kohdistaa sinulle.
21.06.2015 10:15
Kaikkiin löytyy vastaus. Olen jo 9 vuotta tutkinut tätä asiaa ja ylläpitänyt sivustoa joka pitää sisällään tämän tyyppistä tutkimusta ja spekulaatiota, miksei profetiaakin.
Käykää lukemassa ja etsikää epäkohtia, punnitkaa ja kertokaa:
http://www.pelastussanoma.fi
21.06.2015 10:10
Tuo jae on tuhatvuotiskauden päässä, kun Jumala on luonut kaiken uudelleen. Sen jälkeen kun saa_tana, peto, ja väärä profeetta jne. pedon kumartajat ja pahuuden joukkiot ovat jo tuhottu lopullisesti. Ei silloin enää kenenkään tarvitse pitää kupeitaan vyötettyinä jne. valvoa, vaan silloin kaikki ovat jo Pyhässä Kaupungissa tai vastaavasti kadotuksessa. Jae 20 kertoo siitä edelliset tapahtumat... heti tuhatvuotiskauden pätyttyä kun saatanan joukot vapautetaan ja he lähtevät villitsemään jne. tulikivi kuluttaa heidät ja KAIKKI luodaan uudelleen.
21.06.2015 10:08
Vai onko morsian temmattu? ...ja nämä ovat jotain jäljellejääneitä, joille Luukas kirjoittaa. Joutuvat odottamaan maan päällä kunnes Jeesus palaa häistä.
21.06.2015 09:45
Sanot noin koska ette kykene vastaamaan mihinkään. Te sanotte vain ettei mitään tempauksia ole eikä tule koskaan olemaan, piste. Tähän te kykenette, vaan ette perustelemaan sanojanne, saati esittämääni hyvin kattavaa ja perin tarkkaa kokonaisuutta temapusteoriasta. Sanotte sen olevan alkuperäinen käsitys vielä ja senkin Raamattu on puhunut teille jo valmiiksi mitä tulee lopunaikana tapahtumaan ja kaiken lisäksi juuri niissä jakeissa missä lopunajoista puhutaan. Siellä sanotaan mm. ymmärrys lisääntyy ja pidä täm kirja lukittuna niihin päiviin saakka. No mitä tällainen voisi tarkoittaa, sitäkö päin vastoin kuin sanassa sanotaan, ettei salaista mannaa saa kukaa avata ikinä, vaikka se kerrotaan Raamatussa.
21.06.2015 08:45
Sinä tunnistat siellä sydämessäsi ilon koska se ilo on pelastusvarmuudesta, kuten Raamattu niin monesti sanoo, iloitkaa Herrassa ja älkää peljätkö.
21.06.2015 08:38
Amen! Hyvin puhuttu. Siteeraan vain asiasta suuremman kuvan suoraan Raamatusta Paavalin kynästä Johannekselle: 1. Joh. 2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Sellainen on eksyttäjä. Ei se loppujen lopuksi niin kummoinen ole, koska kyllä minä ymmärrän varsin hyvin sen että vaikka me kiistelläänkin sapatti ja lakikysymyksistä, niin me tajuamme perusevankeliumin, jatkean samasta luvusta jakeesta 23 eteenpäin. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä. SOU SIMPPEL.
21.06.2015 00:31
Sattuupa muuten molemmat olemaan Raamatussa:
VARAS TULEE HILJAA ETTEI KUKAAN HERÄÄ JA KATOAA POIS YÄN PIMEYTEEN:
Ilm. 16:15 -Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -
Luuk. 17:34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
1. Tess. 4:16-17 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
KUN TAAS JEESUS SAAPUU NÄKYVÄLLÄ TAVALLA, SIITÄ PUHUTAANKIN SANOIN "SE SUURI JA JULKINEN"
Matteus 24:27-31 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
Eipä siinä kukaan paljon nuku, eikä varas tule varkain. Ilmestuskirja jopa sanoo että niitä aikoja pitää jopa lyhentää, jotta yksikään liha voisi jäädä henkiin. Sellaisessa tilanteessa ei kukaan voi puhua varkaasta yöllä. Siksi nämä kaksi kuvausta poikkeavat niin paljon toisistaan, ettei ole kertakaikkiaan mahdollista että olisi vain yksi ja ainoa tapahtuma.
Vaan enpä jaksa enää kauheesti kun ei tämä mitään hyödytä. Jonkun pää on käännetty sinne suuntaan, niin sehän on siinä suunnassa eikä näe eikä kuule muuta. Ettekä te vastaa kysymyksiin jotka asetan, vaan vänkäätte vaan, eipäs, eipäs ja eipäs, vailla pienintäkään perustelua. Mä sentään perustelen Raamatulla joka sanan ja pystyn siihen jopa niin ettei pelkkä yksi kohta tue, vaan useampi. Siitäkin huolimatta kuuluu, ei ole mahdollista, eikä tule tempausta ja eikä sellaista Raamatussa ole, VAIKKA ON JA MONTA KOHTAA.
Vastaa edes siihen yhteen kysymykseen: Luukas 12:36 ketkä vihittiin?
21.06.2015 00:22
Korkki kiinni nyt. Juhannus meni jo...
21.06.2015 00:07
Hienoa nähdä kuinka ajatus ja sydän käyvät keskenään työhön mielissänne. Mahtavaa, Halleluja Jeesus Kristus. Jeesus on jo voittanut meidät, mitä me enää pelkäisimme.
21.06.2015 00:01
Minun mielestäni nuo kaikki eksyneet suunnat mitä lueteltiin, ovat vain yksinkertaisesti poikkiteloin Raamatun sanan kanssa. Näitä samoja ilmiöitä jo Paavali päivitteli aikoinaan ja varoitteli omiaan niistä. Ei siis sikäli mitään uutta autringon alla.
Sen sijaan taas SE EKSYSTYS jonka Jumala lähettää, on merkityksellistä, koska se ekstys ei olekaan tarkoitettu Jumalan omille, vaan kuten sanassa sanotaan, niille jotka ovat syntiin ja vääryyteen mielistyneet. Heille Jumala lähettää eksytyksen, jotta he eivät kykene väittämään enää vastaan tuomiopäivänä. Tästä eksytyksestä ovat Jumalan omat täysin turvassa.
Kolmas asia mikä jäi tästä eksytysasiasta mieleen, että Jumalan valittu ei eksy koskaan lopullisesti. Raamattu varoittaa tuon tuosta, sanoi "älkää eksykö" mutta sitten sen toiston varjoon jää Jeesuksen oma lupaus. Hän on luvannut hakea eksyneen omansa takaisin vaikka se olisi se viimeinen. Tämä on Jumalan sanan lupaus Jeesuksessa Kristuksessa. Se panee miettimään eksymisen merkitystä uudelleen, koska moni uskova tuntuu olevan valmiit tuomitsemaan oman näkemyksensä mukaan eksyneet, varsinkin uskovat veljet ja sisaret. Kuitenkin jos joku onkin eksynyt, se ei tarkoita lopullista.
Jeesus sanoo vertauksin kahdella tavalla, toinen on neitsytvertaus "menkää pois, sillä minä en tunne teitä". Sitten se toinen, jossa sanotaan että moni huutaa Herra, Herra ja me olemme sinun nimessäsi tehneet sitä ja tätä jne... siihen Jeesus sanoo "menkää pois te väärintekijät, sillä minä en ole koskaan tuntenut teitä". Valtava ero näiden kahden asian välillä. Toiset olivat Jeesuksen omat jo, vaikka eksyivät, koska Jeesus ei tuntenut heitä sillä hetkellä. Jeesushan sanoi että menkää ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua ja tulkaa sitten takaisin lamput täynnä öljyä, niin sitten minä taas tunnen teidät. Mutta nämä toiset eivät koskaan olleetkaan Jeesuksen omia, joten heihin pätee jopa Jumalan lähettämä eksytys.
20.06.2015 22:49
Juupajuu, ota sinäkin Herraksesi Jeesus Kristus, niin ei tartte luoda tollasia väkivaltaisia mielikuvia toisista ihmisistä.
20.06.2015 20:35
Täs ei kuule ole kyse mistään kilpailusta vaikka kuinka kivaa se susta ja etenkin Veijosesta se saattaa olla. Kun ylösotto on tapahtunut, niin arvatkaa kuinka vähän mua esimerkiksi kiinostaa se asia, että kuka tiesi ja mistä ja minkä verran. Ongelmat alkaa sillon niillä, jolle tää homma oli itsekeskeistä ja homma on ohi ja loma alkaa niille, joille asia oli Kristuskseskeistä.
20.06.2015 20:30
Jouoko hyvä. Viha on hyvin tunnettu termi Raamatun lehdillä, jolla tarkoitetaan Jumalan vihaa, eikä sillä viitata missään helvettiin, joka on taas aivan eri muodossa kerrottu Raamatussa. Ne ovat täysin kyllä nyt kaksi eri asiaa.
20.06.2015 20:14
Kiitos Jouko kielioppi- ja sivistyssanan käytön oikaisusta. Olen aina inhonnunt niitä mutta jostain kumman syystä niitä käyttää. Varmaan siks että se kuulostaa vakuuttavalta kun sanoo post...jotain...ismi.
20.06.2015 20:11
Arvostan kovasti kirjoitustasi mutta itse sanoit ettei saa ottaa mitään pois ja sitten toit oman tiivistelmäsi, josta riisuit melkein kaiken pois. Miksi sinä saat sen tehdä?
20.06.2015 18:34
63 / 121