Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Henkimaailma haluaa nöyryyttää ja siihen kelkkaan moni lähtee. Luulisi jo jossain kohtaa omakin järki sanovan, jos tuut himaan kirkonemenojen jälkeen, olet rikkonut uuden pyhäpukusi polvet, olet yltä päältä sonnassa ja olet syönyt ruohoa koranpaskoineen kirkon takapihalla. Luulis että ku menee peiliin, niin tajuaa ettei kai tämä nyt ole Jumalan tahto.
04.06.2015 15:23
...pommivöihinsä kytkettyinä!
04.06.2015 15:05
Tyypillistä ateistin retoriikkaa. Yleistetään asioita koska ei haluta jäsennellä. Katsos kirkkohistoriaa ei voi tutkia kuin uskova. Uskosta osattomalla ei ole kuin muodollinen pätevyys, ei sielullista pätevyyttä. Joten vääristelet vain sanomani, siinä kaikki. Kysehän ei ole siitä mistä me tiedämme ja mitä olemme opiskelleet. Kaikki tietohan on vain kirjatiedettä.
04.06.2015 15:04
On kuitenkin aika luontevaa että pahuudella on myös samankaltaisia hevosvaljakoita, kuten eefamittaa vietäessä Sinearin maahan. Ne olivat myös erityisen enkelikäskytyksillä varustetut ja nämä ilmestyksirjan hevoset taas lähtivät Jumalan Temppelistä, suoraan sen keskimmästä Pyhimmästä, kuten voidaan se hyvin todeta. Kun taas nuo hevoset mistä puhutaan Sakarjan alkupuolella, ne lähtivät vaskivuorten välistä ja niitä kutsuttiin maan neljäksi tuuleksi. Eli ei olle ainakaan ihan Pyhimmässä paikassa kun ne hevoset lähtivät.
Katsotaas... siis Sakarja 4-6 luvut (kannattaa lukasta)
04.06.2015 14:59
Erinomaisia lisähuomioita. Harvinainen kiitos sinulle!
04.06.2015 14:51
HYVÄ ALOITUS!
04.06.2015 11:53
Selvää on varmaan se että luvun 19 hevosella ratsastaa messias. Mutta mitä vihjeitä tämä antaa menneestä, koska kyseessähän on ajanjakso joka leikkaa tämän päivän ja sen Jeesuksen näkyvän paluun hetken 7-vuotisella vaivanajalla.
Sakarjassa puhutaan sodan jousen hävittämisestä kun Jeesus tulee. No luvussa 19 ei jousta enää sanota olevan ratsastajan kädessä, ei sen koommin miekkaa, joka voisi tehdä asista vieläkin vaikeamman. Sen sijaan punaiseen vaatteeseen Jeesus kuvaillaan kääriytyneen, joka osoittaa että nuo punainen ja valkoinen ovat olleet päävärit. No siinä vaiheessa kuolemakin jää taakse ja sitä myötä mustakin hevonen.
Luettuna putkeen Joh ilm. 19 ja Sakarja 14 luvut pääsee jyvälle mitä silloin tapahtuu. Se sota on ohi, joka sodittiin ihmisten kesken, vaan Jeesus aloittaa uuden lyhyen sodan, jonka ajallinen vihje kuuluu Daniel 12 luvun kolmessa viimeisessä jakeessa. Jeesus tulee 1290 päivän kohdalla ja se joka kestää ja saavuttaa 1335 päivää on auntuas. Eli Jeesus sotii tuon 45 päivää paluunsa jälkeen erilaista sotaa. Se kerrotaan sekä Sakarja 14:ssa että tässä Joh.Ilm. 19 luvussa. Sen jälkeen Jeesus perustaa valktakuntansa maan päälle tuhanneksi vuodeksi.
Kenellekään tuskin jäi epäselväksi, kuka lähti voittajana, kuoli ristillä, voitti maailman, synnin ja kuolemankin. Hän on siis voittaja, joka lähti voittamaan, kuten noista luvuista voi jokainen helposti päätellä. Ei häviäjänä, eikä häviämään. Samaahan ei voi sanoa saatanasta, hänhän ei voittanut koskaan mitään, päin vastoin, hän oli häviäjä jo lähtiessä, eikä lähtenyt mitään voittamaan ja kaikki tiesi sen jo etukäteen. MIKSI SIIS JOKU VOISI VÄITTÄÄ ETTÄ VOITTAJA OLISI JOKU MUU KUIN JEESUS ITSE?
04.06.2015 11:41
Kovastippas olet minusta "luulisi sinunkin..." väitteillä taas ymmärtämättömän kuvaa muovannut, aivan kuin sanasi olisivat täydellistä faktaa. Seuraat kumminkin vain ateistipohjalta opittua latua, joka vie tiettyyn paikkaan ja asemaan. Se ei minusta ole oikea tie, vaan uskovan on mahdollista löytää pintaa syvempää myös kirkkohistoriasta, eikä vain tämän päivän uskon kautta. Vain uskova käsittää TODELLA mitä silloin on tapahtunut, koska uskova ymmrätää miten valtaan päässyt harhassa oleva "uskova" voi eksyttää itsensä julmuuksiin saakka. Et sinä sellaista ymmrrä, se on ihan täysin selvää.
04.06.2015 10:53
Niin ja onhan miekkakin joka paikassa sodan symboli ja silti miekka on myös Jumalan tärkeä sotaväline. Minä näen selvästi että valkoisessa ja punaisessa hevosessa lähtee ennen kaikkea Jeesus Kristus. Ja koska nämä lähtivät ristintyön jälkeen, Jeesuksen 100% hallinnassa ovat myös musta tuomion hevonen sekä hallava kuoleman hevonen... tuonela seuraa sen mukana, joka ei voi Jeesuksen armontyölle mitään, vaan ottaa sen minkä saa. Koko hevosnelikko on siis niiden sinetien avaaja itse, koko evankeliumin symboliikka ja koko pelastussanoma, jonka Jeesus meille toi. Siinä on kaikki yhdessä neljän hevosen paketissa.
04.06.2015 10:42
No enpä heti olis uskonu että sinä vääristelet Jumalan sanaa. Olen aina luullut että olet totuudessa ja alistut totuuden alle. Nyt valehtelet täällä perustelematta valheitas.
Mites vaikka on se kuuden päivän sota ja Jeesuksen sanat "en minä tullut tänne rauhaa tuomaan, vaan miekan".
Entäpä 2. Samuelin kirjan 1:16-18 Mutta Daavid sanoi hänelle: "Sinun veresi tulkoon oman pääsi päälle, sillä oma suusi on todistanut sinua vastaan, kun sanoit: 'Minä olen surmannut Herran voidellun'". Ja Daavid viritti tämän itkuvirren Saulista ja hänen pojastaan Joonatanista ja käski opettaa sen, "Jousilaulun", Juudan pojille: katso, se on kirjoitettuna "Oikeamielisen kirjassa": Kertoo suoraan armontyöstä verraten Joonataniin ja sen jouseen.
04.06.2015 10:35
Vielä korostaen asiaa, miten Westsiden ym. jotka pitää valkeaa hevosta eksytyksenä: Tämä siis tapahtuu Jumalan valtaistuimen edessä, vain yksi oli sen kirjakäärön avaamisen arvoinen, jossa olis seitsemän sinettiä. Koko luomakunta ja 24 vanhinta pidätteli hengistystään ja Johannes itki. Sitten Jeesus/karitsa avaa ensimmäisen sinetin, johon Pyhä Henki/nelikasvoinen olento, jokaa maan päällä Hesekiel 1 ja 10 luvuissa on kuvattuna, on Johanneksen näyssä Jumalan valtaistuimen edessä, kaiken keskellä karista ja tuo nelkasvoinen olento sanoo "TULE" ja .........sitten juhlallisesti saa_tana lähtee valkeassa kaavussaan!!!!
NO EI SITTEN IKIKUUNA PÄIVÄNÄ!
03.06.2015 23:42
Saa_tana lähtee Pyhän Hengen kutsusta, Jumalan alttarin edestä... näinkö siis?
03.06.2015 23:36
(Näkökulmaa 3.6.2015 21:01 kommentti EI SIIS OLLUT Piho)
03.06.2015 23:32
Mä en oikeen tiä miks mä keskustelisin sun kans... mä tiedän tasan miten hyödytöntä se on. Kirkkohistoria ei muuta katos mitään miksikään.
03.06.2015 23:29
Selvä! Uskomme miehen sanaan.
03.06.2015 23:27
Voisitte käyttää jotain tunnistettavaa ja vähintäänkin yhtä ja samaa nimimerkkiä. Se on vähintä mitä voisi avoimuudestanne pyytää.
Sanot: "Miten voisin tarjota Jeesuksen tilalle Jeesusta? Eikö sellainen olisi antikristuksen tapa toimia? Koska olen maallinen olento, voin tarjota vain maallista olentoa."
Tämähän jo kertoo kuinka ristiriidassa olet asettelujes kanssa: Yllä olevasta (Näkökulmaa 3.6.2015 21:01 = varmaan Piho itse) kirjoituksesta en löydä Jeesusta hakemallakaan, vaan tuot kaikki poliittiset ja yhteiskunnallisesti hyviksi ajattelemasi keinot ja sanot että tarjoat Jeesusta. Kuitenkin kellät olevasi Jeesus, vaan olet maallinen olento ja tarjoat maallista olentoa, etkä Jeesusta.
Sanot itse ettei kukaan voi tarjota Jeesusta maan päällä, älä siis sano tarjoavasi Jeesusta, jos et kerran voi tehdä sitä.
03.06.2015 23:06
Koska sinä et mainitse kuka tämä henkilö on, etkä sano sen olevan Jeesus Kristus, niin asia on harvinaisen selvä. Ihmispalvontaa ja antikristillistä soopaa, jota on kokeiltu jo useissa maissa, jopa munkkiluostarissa. Milloinkaan ihminen ei kykene tollaseen, ei milloinkan! TARJOAT JEESUSKSEN TILALLE JOTAIN MUUTA mutta samoilla lupauksilla, mitä kaikki eksyttäjät ovat läpi maailmanhistorian tarjonneet, aina Hitleristä Staliniin. Lopputulos on aina ollut että rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, johtajat asettavat itselleen oikeuden ottaa toisinajattelijat hengiltä.
03.06.2015 21:28
Näyttää siltä että haluat siirtää asian fokusta, jotta aloittamani tosiasiat jäisivät taka-alalle. Kyllähän jokaisessa kirkkokunnassa on omat hienot hetkensä ja Jeesuskin sanoi että kyllähän käärmeetkin hoitavat poikasensa. Missään ei ole vielä ollut niin paljon pahaa, ettei elämänkulku pysähtyisi, koska silloin ei olisi enää ketään... olsi vain vihollisia ja eliminoitavien loputon jono, jopa peilissä.
Paavihan käytti tuhatluvulle tultua aina sinne hamaan tappioonsa saakka äärimmäsiä kenoja, joilla pidettiin kirkkovaltiota pystyssä. Murhat ja teloitukset ja "bullat" olivat arkipäivää. Anteeksiantoa ei tullut, sen enempää inhimilisyyttä saati aitoa empaattista ymmärrystä.... se oli sama kuin ISIS tänään. Pääpoikki!
03.06.2015 21:23
Kas, kas... vielä ovelampi kuin aloittamasi kommentti. Kyllä sä osaat, nostan hattua.
Asia vaan menee nyt niin että alkuseurakunta oli kaikkea muuta kuin katolinen kirkko, puhumattakaan nykykatolisuudesta. Sitten jos ihan tarkkoja ollaan, niin Paavi tapatti kaikki alkuperäisseurakunan kristityt niin loppuun kuin vain kykeni katolisuuden tieltä ja näin syntyi uskon korruptoitunut kirkko aneineen. Jos oli varaa, niin synti ei ollut enää mikään ongelma ja tätähän nimenomaan ateismi tänä päivänä käyttää keristinuskoa kristisoidessaan hyödykseen. Lukutaidottomia käytettiin surutta hyväkseen ja tehtiin heille hokemia, joissa oli sisälytetty omin käsin tehty teologia, joka ei mahdollista ihmisen Kristuskeskeistä elämää, vaan kirkko, pappis ja paavikeskiö, jonka keskellä oli aina köyhän rahat. Jeesusta Kristusta ei saa lähestyä, se on peräti vaarallista tavalliselle ihmiselle, näin sanotaan vielä tänä päivänäkin ja nykyisen vapaamielisemmänkin paavin suusta.
03.06.2015 20:41
Kuulostaa siltä että olet enemmän perillä kuin annat olettaa... koettelet jäätä ja palvelet selvästi katolisuutta, jonka minä käsistän kahdella tapaa pahasti harhaisena. He oalvovat ihmistä, puhuvat toki muuta mutta puhuttuaan palaavat taas palvomaan Paavia ja neitsyt Mariaa. Jos heiltä kysytään vaikkapa asettaa seuraavat asiat tärkeysjärjestykseen: 1. Jeesus 2. Paavi 3. NeitsytMaria niin järjestys on vastatessa sama mutta kaikissa teoissa käänteinen.
03.06.2015 20:18
69 / 121