Kummalla hevosella ratsastaa Jeesus Kristus ja kummalla eksyttäjä (matkija)?
Ilm.6
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.
3 Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
Ilm.19
11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."
Väittely hevosista!
37
81
Vastaukset
- Tuulah
saatana on Jeesuksen matkija. hänhän saa kuolin haavankin, joka tulee paranemaan ja kaikki kansa seuraa ihmetellen petoa. mutta noista hevosista sen verran, että tuo ilmestyskirja 6:den valkoisella hevosella ratsastaja on lusifer. kun taas ilmestyskirjaa 19 puhuu jeesuksesta. tämä on minun näkemys.
- offi10001
Jeesus ratsasti aasin tammalla, siinä tituleerattiin Daavid kuninkaan loistoa.
Kristinusko on jo suurimmat näytelmät tehnyt maailman historiassa , sillä on edessään vain loivaa alamäkeä tästä eteenpäin, ja siellä missä vielä vahvasti ärhentelee on jo muut aatteet vahvoina ja Jeesus heikossa hapessa.
"mustahevonen" - 347
Jeesuksen nimi on Jumalan sana.
..'' ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.'' - Westsider-
Ja Jumalan Sanan symboli on kaksireräinen miekka, ei jousi.
- Westsider-
Eksyttäjä pukeutuu valkeuden varustein suuressa lopunajan eksytyksissä, joista suurin eksyttäjä on ekumenia, porttokirkko. kaikkine siihen kuuluvine iljetyksineen, joita sen piispat iloiten siunaavat.
- 736
Se eksyttäjän hevonen on jo tullut ja vaikuttaa kaikella valheenvoimalla.
- offi10001
KIITOS "vaaka" sinä tulit !
Punnitse tarkoin miten painaa , vai onko köykäiseksi käynyt?
"mustahevonen".
- Tiennäyttäjä
Ilmestys 6 luku jae 1 ja 2. Valkea hevonen on Pyhä Henki eli Gabriel. Ilmestys 6 luku jae 3 ja 4. Tulipunainen hevonen on Sarakael. Ilmestys 6 luku jae 5. Musta hevonen on Aadamin poika Kain. Ilmestys 6 luku jae 7ja 8. Hallava hevonen on Lucifer.
19 luku jae 11, valkoisella hevosella ratsastaja on sekä Sana (Jeesus) että Pyhä Henki eli Gabriel (kaksiosainen täyttymys).- EksyttäjäTuli
Eksyttäjä tuli siis tähänkin ketjuun valkealla hevosella tiennäyttäjäksi.
Ilm.6
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan. - Tiennäyttäjä
EksyttäjäTuli kirjoitti:
Eksyttäjä tuli siis tähänkin ketjuun valkealla hevosella tiennäyttäjäksi.
Ilm.6
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan.Te eksytte koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan Voimaa.
Miksi joku jaksaa tätä samaa vielä... lukekaa hyvät ihmiset ensin mikä on se kirja, jossa sinetit on ja sitten kuka käskee sinettien sisltämien tapahtumien tapahtua. Sitten ei tarvitse kysellä enempää mistä tallista hevoset tuli, siitä samasta mistä käskyt tulivat ja siitä samasta tallista mihin Johannes kutsuttiin näyn samaan.
Ja sitten tämän aloitajan "helmi"... Todella hieno ja mahdottomaksi johdateltu kysymyksen muovaus, kuin "joko olet lopettanut hakkaamasta vaimoasi?" Täydellisen johdatteleva, siis kummallako? VASTAUS: no sillä samalla vaikka...
Otahan aloittaja ensin huomioon että Johanneksen ilmestys on näky, eikä todellinen tapahtuma. Näyssä voidaan kuvata erilaisia asioita, joiden todellisuutta on muuten ollut vaikeampaa näyttää. Katsos puhumme kuitenkin kaikkivoipan ja kaikkitietävän näyttämästä näystä.
Kuningasten kuningas lähti ristiltä voittajana voittamaan, ja saapuu sillä samalla hevosella kaikessa kirkkaudessaan seppele päässään. Hän lähti sotimaan jousi kädessään ja saapui perustamaan tuhatvuotisen rauhan, eikä siihen tarvita jousta.
Jousi on muutenkin symboli juutalaisten ensimmäisen kuninkaan pojan aseesta. Mikäs muu se voisi olla kuin Joonatanin jousi.- Jatkuupi
Et siis edelleenkään tunnusta eksytystä, eksyttäjää, jonka Herra lähettää.
Et hyväksy, että Jeesuksen nimi on Jumalan sana. Et hyväksy, että
11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra." Jatkuupi kirjoitti:
Et siis edelleenkään tunnusta eksytystä, eksyttäjää, jonka Herra lähettää.
Et hyväksy, että Jeesuksen nimi on Jumalan sana. Et hyväksy, että
16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."Et siis ja et siis.... siinäpä vasta kehäpäätelmiä taas kerrakseen. Et siis... ja oma hieno pikku tunnustamaan kehottavalla kysymyksellä selitys lauselle et siis.
Se on pakko sanoo, ettet sä paljon ymmärrä kyl ilmestyskirjan päälle, etkä hirveesti näköjään Raamatun perusasioista muutenkaan.
Olet näköjään luonut sellaisen mielikuvan että Jumala lähettää antikristuksen. Muutenhan tuo ensimmäinen lauseesi olisi kaiken muunkin sanomisesi kanssa ristiriidassa.- KerraVielä
Tietysti niin.
Luuletko todellakin, että Kaikkivaltias Jumala ei voisi halutessaan estää antikristusta?
Kuka tuhoaa jotakin suunsa henkäykselläkin?
Etkö todellakaan ymmärrä, että sinun pääsi hiuksetkin on lasketut ja niitä en ole laskenut minä.
Tapahtukoon Jumalan tahto aina ja kaikkialla.
- Westsider-
Sinettien takaa löytyvät Jumalan salaisuusuudet kertovat Hänen omilleen, seurakunnalle, salatuin vertauksin viimeisistä vuosista ennen seurakuntansa pois ottamista. Valkoisen hevosen ratsastajalla aseena jousi, ei voi vertauksena kuvata Jumalan sanaa, joka on kaksiteräinen miekka, vaan jousi ja valkoinen väri kuvaavat suurta eksytystä, jonka läettää Jumala, jolla hän seuloo puimatantereensa jyvät akanoista.
- AmenAmen
Kiitos Westsider-
Edes yksi, joka ymmärtää oikein Raamatunsanaa. - Westsider-
Mar. 4:10 Ja kun hän (Jeesus) oli yksinään, niin hänen ympärillään olevat niiden kahdentoista kanssa kysyivät häneltä näitä vertauksia.
Nii hän sanoi heille: "Teille Jumalan valtakunnan salaisuus on annettu, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulevat vertauksissa, jotta he näkevin silmin näkisivät ja kuulevin korvin kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, etteivät kääntyisi ja saisi syntinsä anteeksi"
- Commandohauis47cm
" lähti voittajana ja voittamaan "
- Jeesus, vihollinen saatana on häviäjä, hän lähtee häviämään, Jeesus lähtee voittamaan sotaa.
" häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot "
- Taivaan sotajoukot taistelevat saatanan sotajoukkoja vastaan. Sodan lopputulos on tiedossamme. Taivaan sotajoukot voittavat ja ennen sitä he lähtevät voittamaan sotaa.
" hänelle annettiin seppele " Voittajalle, Jeesukselle. Raamatussa annetaan seppele Jumalan voittajille, keitä ovatkin.
" Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat. "
2. Rim. 4:8
Jumalan omille annetaan vanhurskauden seppele, se on voiton merkki Jumalan lapsen päässä kenties samaan tapaan kuin ylioppilaslakki maailmassa. Vanhurskauden seppele on se mitä me tavoittelemme vaikka se onkin meille jo talletettuna valmiiksi.
Vaikeuksia tulee uskovan elämään ja apu tulee uskovan elämään.
" Älkää herroina vallitko niitä, jotka teidän osallenne ovat tulleet, vaan olkaa laumanne esikuvana. Silloin te ylimmän paimenen ilmestyessä saatte kirkkauden seppeleen, joka ei kuihdu. " 1.Piet.5:3-4
Kirkkauden seppele mainitaan siinä.
Toki seppele voi olla kuihtuvakin, mutta näen valkoisella hevosella ratsastavan Jeesuksen enkä näe kytköstä eksytyksen tuloon valkealla hevosella vain sen takia että hevonen on valkea, vaan terminologia viittaa voimakkaasti Jeesukseen ja Hänen asemaansa voittajana tässä sodassa, jota sotilasuskovat sotivat jo ja jota lammasuskovat opettelevat seuraamalla vanhempien uskovien rohkeutta ja esimerkkiä.
En ole opettaja. Sanoudun irti opetusvastuusta. Kerron vain omat ajatukseni rivilampaana, tosin en ole varma olenko sotilas vai lammas uskovana. Määrittämistä vaikeuttanee se kun olen nk. kotisotilas tai lammas, en käy seurakunnassa, mitä en laske itselleni plussaksi mutta näin nyt on.
Ajatteleekohan kukaan tästä asiasta samaan suuntaan kuin minä?Nimenomaan tuot totuutta juuri nöyrällä maallikkotyylillä. Monet luulevat tietävänsä, vaan ovat kaikki vain itse tutkimatta asiaa, omaksuneet jonkun selitykset, jotka kuulostivat hyviltä.
Laittakaa kysymys uudelleen järjestykseen:
1. KUKA ON VOITTAJA (saatana vai Jeesus) ?
2. KUKA LÄHTI VOITTAMAAN (saatana vai Jeesus?)
3. MITÄ MERKITSEE SEPPELE?
4. MITÄ MERKITSEE JOUSI RAAMATUSSA JEESUKSEN TULLESSA (Sak. 9:10)
Ja minä hävitän vaunut Efraimista ja hevoset Jerusalemista. Sodan jousi hävitetään, ja hän julistaa rauhan kansoille. Ja hänen hallituksensa ulottuu merestä mereen, Eufrat-virrasta hamaan maan ääriin.
Miksi siis jousi olisi enää VOITTAJAKSI LÄHTENEEN kädessä kun VOITTAJA palaa?
"Ilm.6
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan."
Tällä ratsastajalla oli jousi muttei nuolia????- Commandohauis47cm
JarmoEklund kirjoitti:
Hyvä Pertsa! En tiedä... vaan voisi olla niinkin.
" Ja minä hävitän vaunut Efraimista ja hevoset Jerusalemista. Sodan jousi hävitetään, ja hän julistaa rauhan kansoille. Ja hänen hallituksensa ulottuu merestä mereen, Eufrat-virrasta hamaan maan ääriin. " Sak.9:10
Sodassa tarvitaan Jouseen nuolia. Rauhan aikana nuolia ei tarvita. Sodan jousi hävitetään, joten sodan nuoletkin hävitetään. Jeesuksen taisteluväline on suussa, kieli, kaksiteräinen miekka.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jousi_(ase)
Haluan vastata tähän kysymykseesi: " Miksi siis jousi olisi enää VOITTAJAKSI LÄHTENEEN kädessä kun VOITTAJA palaa? "
Mielestäni kysymys on vastauksen etsimisen arvoinen. Mulle tuli mieleen: 1. Jeesus osoittaa sillä tulleensa sotilaana/sotimaan. 2. Näyttääkseen mitä seuraavaksi tapahtuu kun sota on voitettu, eli tarvitsee jousen, jotta voi hävittää sen ja näyttää sen hävityksen kansoille.
Nuo eivät ole vastauksiani vaan mieleentulleita ajatuspilviä.
Pitäisi tietää ensin mitä jousi tarkoittaa tai symboloi Raamatussa, onko sillä jokin toinen, tai useampi merkitys, kuin sotimisvälinekin. Jousihan on ase mutta ilman nuolia sitä asettaa ei käytetä tappamistarkoitukseen, joten mikä on jousen merkitys Jeesuksen kädessä, se olisi kiva tietää =)
- Westsider_
ILM.6: valkoinen hevonen ratsastajineen ja jousineen ja kruunuineen alkoi ratsastaa esiin oli vuosi n. 330 kun Rooman kirkko yhtyi pakana uskonnon kanssa, joka oli Babyonista Pergamon kautta paennut Roomaan. Silloin siirtyi saatanan valtaistuin Pergamosta Roomaan ja yhtyi ja kruunattiin sen sen kirkkoon Se oli voittoisaa aikaa heille. mutta kristityille tuhoisaa. miljoonia menetti henkensä sen vallan alla.
Näin eksytys lähti jousineen voittoja saamaan.- Westsider-
Jousi on sodan ja hävityksen symboli, eikä rauhan. Sakarja 9:10; Ja minä hävitän vaunut Efraimista ja hevoset Jerusalemista. Sodan jousi hävitetään, ja hän (Jeesus) julistaa kansoille . ja hänen hallituksensa ulottuu merestä mereen Eufrat virrasta
hamaan maan ääriin-
Jae 12,: Sillä minä jännitän Juudan jousekseni, panen siihen nuoleksi Efraimin Etkö edes yritä miettiä mikä on (katsomatta karvoihin) noiden neljän hevosen merkitys, kuka ne lähettää ja mille asialle? ...ja se kaikkein tärkein huomio: Johannes itkee näyssä, kun ei löydy SEN KIRJAKÄÄRÖN ARVOISTA avaamaan sinettejä, kunnes viimein karitsa Daavidin vesa löytyi.... ....ja sitten sieltä syöksyy ensimmäisenä eksyttäjä???? HALOO!!! ONKS VALOO?
Kyllä sieltä kuule tulee jotain PLAJON YLEVÄMPÄÄ kuin joku eksyttäjä, jota seuraa sitä ja tätä kamaluuksia. Eli jos tutkit hiukankaan mitä sieltä tulee, ne ovat KAIKKI NELJÄ JEESUKSEN OMIA SANOJA! Armo, miekka, lain tuomio ja kuolema... jota seuraa vasta perässä (joko/tai) kuolema. Koko evankeliumi siinä menee neljän hevosen muodossa, eikä mitää ekstyksiä.JarmoEklund kirjoitti:
Etkö edes yritä miettiä mikä on (katsomatta karvoihin) noiden neljän hevosen merkitys, kuka ne lähettää ja mille asialle? ...ja se kaikkein tärkein huomio: Johannes itkee näyssä, kun ei löydy SEN KIRJAKÄÄRÖN ARVOISTA avaamaan sinettejä, kunnes viimein karitsa Daavidin vesa löytyi.... ....ja sitten sieltä syöksyy ensimmäisenä eksyttäjä???? HALOO!!! ONKS VALOO?
Kyllä sieltä kuule tulee jotain PLAJON YLEVÄMPÄÄ kuin joku eksyttäjä, jota seuraa sitä ja tätä kamaluuksia. Eli jos tutkit hiukankaan mitä sieltä tulee, ne ovat KAIKKI NELJÄ JEESUKSEN OMIA SANOJA! Armo, miekka, lain tuomio ja kuolema... jota seuraa vasta perässä (joko/tai) kuolema. Koko evankeliumi siinä menee neljän hevosen muodossa, eikä mitää ekstyksiä....korjaan: Siis Armo, miekka, lain tuomio ja kuolema... jota seuraa vasta perässä (joko) armo (tai) tuonela.
Oletteko koskaan miettinyt sitä että armohan on, kuten tiedetään avoinna kaikille. Jumala haluaisi pelastaa kaikki ihmiset ja tekee ihmeitä silloin tällöin pelastaakseen kivettyneestä fossiilista itselleen lihasydämen. MUTTA! Yhtä hyvin saatanalla on omiaan, joista se pitää kiinni, joista se ei päästä irti.
Näissä hevosissa näkyy tuo sama yhtälö, jos katsotte tarkkaan. Ja huomatkaa Jeesuksen sanat, "se joka seuraa minua, ei koskaan kuole, uskotko sen?" Sitä ei kuoleman jälkeinen tuonela kykene viemään. Hengen voi viedä mutta sielu palaa Isän luo uhrialttarin alle Taivaaseen, jossa näille eräänä päivänä viidennen sinetin avattuaan, annetaan taivasruumis.
Ken uskoo tämän, ottakoon.- Westsider-
Ei ole samat hevoset eikä ratsastajat Ilm 6: ja 19 luvuissa. Sinettien takana on Jumalan salaisuudet kerrottuna vertauksin, seurakunnalleen, niille jotka sen voivat ymmärtää, joilla on kuulevat korvat ja näkevät silmät.
Sillä itse saatana valkeuden enkeliksi pukeutuneena.valheen kaikella voimalla ja viettelyksiin , ilmestyy niille, joilla ei ollut rakkautta totuuteen, voidakseen pelastua, vaan mielistyivät valheeseen. Heidän keskuuteen hän ilmestyy ja julistaa olevansa Jumala. Sotii pyhiä vastaan. panee kansat jousiksi ja toiset kansat nuoliksi, toisen käsi käy toista vastaan. Westsider- kirjoitti:
Ei ole samat hevoset eikä ratsastajat Ilm 6: ja 19 luvuissa. Sinettien takana on Jumalan salaisuudet kerrottuna vertauksin, seurakunnalleen, niille jotka sen voivat ymmärtää, joilla on kuulevat korvat ja näkevät silmät.
Sillä itse saatana valkeuden enkeliksi pukeutuneena.valheen kaikella voimalla ja viettelyksiin , ilmestyy niille, joilla ei ollut rakkautta totuuteen, voidakseen pelastua, vaan mielistyivät valheeseen. Heidän keskuuteen hän ilmestyy ja julistaa olevansa Jumala. Sotii pyhiä vastaan. panee kansat jousiksi ja toiset kansat nuoliksi, toisen käsi käy toista vastaan.Saa_tana lähtee Pyhän Hengen kutsusta, Jumalan alttarin edestä... näinkö siis?
Vielä korostaen asiaa, miten Westsiden ym. jotka pitää valkeaa hevosta eksytyksenä: Tämä siis tapahtuu Jumalan valtaistuimen edessä, vain yksi oli sen kirjakäärön avaamisen arvoinen, jossa olis seitsemän sinettiä. Koko luomakunta ja 24 vanhinta pidätteli hengistystään ja Johannes itki. Sitten Jeesus/karitsa avaa ensimmäisen sinetin, johon Pyhä Henki/nelikasvoinen olento, jokaa maan päällä Hesekiel 1 ja 10 luvuissa on kuvattuna, on Johanneksen näyssä Jumalan valtaistuimen edessä, kaiken keskellä karista ja tuo nelkasvoinen olento sanoo "TULE" ja .........sitten juhlallisesti saa_tana lähtee valkeassa kaavussaan!!!!
NO EI SITTEN IKIKUUNA PÄIVÄNÄ!
- Westsider-
Sana jousi esiintyy Raamatussa kahdeksantoista kertaa ja joka kerta sodan ja tuhon välineenä. eikä kertaakaan Jumalan Sanan tai vanhurskauden välineenä-
No enpä heti olis uskonu että sinä vääristelet Jumalan sanaa. Olen aina luullut että olet totuudessa ja alistut totuuden alle. Nyt valehtelet täällä perustelematta valheitas.
Mites vaikka on se kuuden päivän sota ja Jeesuksen sanat "en minä tullut tänne rauhaa tuomaan, vaan miekan".
Entäpä 2. Samuelin kirjan 1:16-18 Mutta Daavid sanoi hänelle: "Sinun veresi tulkoon oman pääsi päälle, sillä oma suusi on todistanut sinua vastaan, kun sanoit: 'Minä olen surmannut Herran voidellun'". Ja Daavid viritti tämän itkuvirren Saulista ja hänen pojastaan Joonatanista ja käski opettaa sen, "Jousilaulun", Juudan pojille: katso, se on kirjoitettuna "Oikeamielisen kirjassa": Kertoo suoraan armontyöstä verraten Joonataniin ja sen jouseen.Niin ja onhan miekkakin joka paikassa sodan symboli ja silti miekka on myös Jumalan tärkeä sotaväline. Minä näen selvästi että valkoisessa ja punaisessa hevosessa lähtee ennen kaikkea Jeesus Kristus. Ja koska nämä lähtivät ristintyön jälkeen, Jeesuksen 100% hallinnassa ovat myös musta tuomion hevonen sekä hallava kuoleman hevonen... tuonela seuraa sen mukana, joka ei voi Jeesuksen armontyölle mitään, vaan ottaa sen minkä saa. Koko hevosnelikko on siis niiden sinetien avaaja itse, koko evankeliumin symboliikka ja koko pelastussanoma, jonka Jeesus meille toi. Siinä on kaikki yhdessä neljän hevosen paketissa.
- Westsider-
On kyseessä vain meidän näkemyserot. En laillasi latele syytöksiä päällesi. Pidän omani ja annan kuitenkin arvon ja oikeuden sinunkin näkemykselle.
- valheenhevonen
Job 33:16
silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,
Ilm. 6:16
ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
Room. 1:18
Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa
Sak. 8:2
"Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kiivailen Siionin puolesta suurella kiivaudella, suurella vihalla minä sen puolesta kiivailen
Sef. 3:8
Sentähden odottakaa minua, sanoo Herra, odottakaa sitä päivää, jona minä nousen saaliille. Sillä minun tuomioni on, että minä kokoan pakanakansat, saatan kokoon valtakunnat vuodattaakseni heidän päällensä tuimuuteni, vihani kaiken hehkun; sillä minun kiivauteni tuli kuluttaa koko maan
Hab. 3:12
Kiivastuksessa sinä astut maata, puit kansoja vihassa.
Sef. 1:15
Vihan päivä on se päivä, tuskan ja ahdistuksen päivä, häviön ja hävityksen päivä, pimeyden ja synkeyden päivä, pilven ja sankan sumun päivä,
Sef. 1:18
Eivätkä voi pelastaa heitä heidän hopeansa ja kultansa Herran vihan päivänä: hänen kiivautensa tulessa kuluu koko maa. Sillä lopun, äkkilopun, hän tekee kaikista maan asukkaista
Nah. 1:2
Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen. Herra kostaa vihollisilleen ja pitää vihaa vihamiehillensä.
Nah. 1:6
Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä.
Miika 5:15
(5:14) Ja minä kostan vihassa ja kiivaudessa pakanakansoille, jotka eivät olleet kuuliaisia
Dan. 8:19
Sitten hän sanoi: "Katso, minä ilmoitan sinulle, mitä on tapahtuva viimeisenä vihan aikana; sillä lopun aikaa tämä tarkoittaa
Hes. 7:19
Hopeansa he viskaavat kaduille, ja heidän kultansa tulee heille saastaksi. Heidän kultansa ja hopeansa eivät voi heitä pelastaa Herran vihan päivänä, eivät he sillä nälkäänsä tyydytä eivätkä vatsaansa täytä; sillä siitä tuli heille kompastus syntiin
Jes. 13:9
Katso, Herran päivä tulee, tulee armottomana, tulee kiivaus ja vihan hehku, tekemään autioksi maan ja hävittämään siitä sen syntiset.
Jes. 13:13
Sentähden minä järisytän taivaat, ja maa järkkyy paikaltansa Herran Sebaotin kiivaudesta, hänen vihansa hehkun päivänä
Jer. 23:20
Eikä Herran viha asetu, ennenkuin hän on toteuttanut ja täyttänyt sydämensä aivoitukset. Aikojen lopulla te tulette sen hyvin ymmärtämään
Kun Herra monissa kohtaa jo edeltä on ilmoittanut, että hänen vihansa päivä tulee, koston päivä tulee ja tuo kaikki on kirjoitettu kirjakääröön ja sinetillä vahvistettu, ennen kuin Adam oli luotu, ennen kuin maa syntyi oli jo suunniteltu kaiken päätös. Kun ihmiset eivät tuhansien vuosien laupeuden ja armon aikana kääntyneet Jumalan valmistaman pelastuksen puoleen, vaan ristiinnaulitsivat itse Herrankin, kun hän otti ihmisen muodon ja tuli kertomaan Jumalan rakkaudesta, Jumalan ja Karitsan, Jeesuksen Kristuksen viha tulee kohtaamaan kaikkia jumalattomuutta. Jumalan vihasta ja koston päivästä Ilmestyskirja kertoo, noista lopun ajan tapahtumista. Vaikka on kysymys Jumalan vihasta ja koston päivästä, sieltäkin löydämme valtavan armon ja pelastuksen sanoman, kun tarkemmin tutkimme Ilmestyskirjaa. Vihan sinettejä avataan Ilmestyskirjassa, vihan pasuunoita puhalletaan, vihan maljoja vuodatetaan ja niiden keskellä 144000 evankelistaa julistaa, kaksi säkkipukuista todistaa, vielä vihassaankin Herra haluaa etsiä ja pelastaa ne, jotka Jumalan vihan nähdessään ja kokiessaan tekevät totista parannusta ja lähtevät seuraamaan Herraa valmiina henkensäkin uhraamaan Jeesuksen tähden.
Ilm 6 luvun hevoset ovat 'vihan ja väkevän eksytyksen ilmentymiä ja seurauksia'. Valkea hevonen kuvaa sitä väkevää eksytystä, jonka Jumala sallii tulla maailmaan ja joka edeltää sitä konkreettista persoonaa, joka sitten tulee maailmaan myöhemmin vihan aikana. Kun ihmiset ovat Kristuksen vihan kohdatessaan pelkoa ja kauhistusta täynnä ja odottavat pelastajaa siitä kaikesta, sitten nousee peto (Ilm 13) , tuo Kristuksen valhekuva, joka sanoo olevansa Kristus, joka tuli nyt pelastamaan heidät ja ihmiset innolla alkavat palvoa häntä Jumalana. Hän tulee Israelin Messiaana, teeskentelijänä, valheen ja viekkauden kaikin keinoin ja hän ei koskaan sano, että hän on ristillä jo kuollut, hän ei koskaan sano, että hän lunastaa synnistä, hän pelastaa nyt ja tässä maailman tästä kaaoksesta ja vaivasta, jossa maailma Kristuksen vihan ja Jumalan vihan tuomioiden keskellä on, hän tulee ja sanoo, että hän tuo rauhan, josta Raamattu puhuu ja siitä ihmiset ovat aivan innoissaan ja odottavat, että nyt Jumalan viha on täysi ja vihan maljat kaikessa kauheudessaan ovatkin vasta tulossa ja ihmiset tajuavatkin valheen ja Israelin jäännöskin valheen tajutessaan alkaa huutaa avuksi elävää Jumalaa, todellista pelastajaa ristiinnaulittua Kristusta.- Westsider-
Kiitos hyvästä ,asiallisesta Raamatullisesta kirjoituksesta.
Lisää tällaisia, Please.
- Westsider-
Ilm 6: luvun valkoinen hevonen tuo sodan jousen lopunajan sotiin ja vainoihin ja Jumalan lähettämässä suuressa eksytyksessä aseet ja asenteet, jotka jakavat niin kansat ja kansan joukot kahteen toisiaan vastaan taistelevaan leiriin,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394487Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html463244Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343206Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912836Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2052067Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511937- 421622
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301557Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61301- 781252