Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
...no ei tietenkään ole. Se on vaan eräänlainen mielipiteen aktiivinen Gallup.
19.05.2015 11:32
...niin, eli tätä peilaten nuo Raamatun termit löytyvät siitäkin. Helvetti on ilmeisesti kokonaan vain kadotustuomion vertauskuvaa. Se paloi yötä päivää silloin.
19.05.2015 09:29
Alkutekstissä varmaan lukee jotain sen suuntaista, koska Jumalan sana on kuitenkin aikalailla aukoton. Helvetissä ei voi olla päivää, eikä yötä. Mikä se paikkasitten lienee... kadotus. Helvetti oli terminä käytössä Jeesuksen aikoihin Jerusalemin ulkopuolella olevalla isolla roskapalopailalla. Sinne vietiin kaupungin roskat poltettavaksi, eikä se nuotio/kokko sammunut koskaan, kun aina oli joku jolla oli lisää roskia. Siitä tuli ns. ikluinen tuli, jonka nimeksi muodostui helvetti.
19.05.2015 09:27
Mutta katsos tätä: Sakarja 14:3-9 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat. Se on oleva yhtämittaista päivää-Herralle on se tunnettu-ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata. Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet. Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
Ei ole yötä tuhatvuotiskaudella, vaan yhtämittaista päivää.
18.05.2015 17:55
Niinpä muuten olikin... en olekaan väittänyt olevani oikeassa tuossa siruasiassa.. En minä sitä ota, enkä kehota kenenkään sitä ottavan. On siitä sen verran kauheat varoitukset Raamatussa annettu että luulisi jo noiden säikäyttävän ja mieluummin antavan henkensä kuin sen ottaa. Mutta se että jos jollekin laitetaan sellainen väkipakolla esimerkiksi vankilassa tai vaikkapa vapautuessaan sieltä, niin se ei saa olla ihan suora este, koska oma tahto ei ole toteutunut.
18.05.2015 17:52
Mitä minun silmäni näkevätkään :o ...että muut suunnat opettavat vain Raamattua?
Kaikki langenneet ja luopuneet kirkot ovat alkaneet opettaa vieraita oppeja, pyhimysoppeja ja Jeesuksen välimiesoppeja. Kuten Paavali sen varoitusäänensävyllä sanoo, vieraita oppeja.
Kuka tarvitsee muuta kuin Raamatun? Ei kukaan tarvitse mitään EG.Whiten oppeja, EI KUKAAN! Jos Jeesus Kristus, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan poika ja Golgatalla vuodatettu veri ei riitä, vaan siihen pitää lisätä EG.Whiten täyden seitsemän kirjan sarjan oppijakson suorittaminen tasokokeineen ja Timo Flinkin allekirjoitus Adventtikirkon piirikunnan leimalla, niin minä olen sitten valmis vaikka helvettiin.
18.05.2015 15:12
Siru vie sielun...? Selvä. Siihen täytyy olla muutakin kuin pelkkä tekniikka. Viittaan tässä esimerkiksi lauseeseen "ei se saastuta ihmistä, mikä menee suusta sisälle, vaan se mikä tulee sieltä ulos". Eli ei se mikä pannaan ihmiseen sisälle, vaan sen joka ihmisestä tulee ulos, se saastuttaa.
18.05.2015 10:49
Jeesus opetti rukoilemaan "tapahtukoon sinun tahtosi ja tulkoon sinun valtakuntasi" eikös vaan. Miksi sitten estelette Taivasten valtakunnan saapumista mm. rukoilemalla kaikkea maallista hyvää jne. Eli jos Raamatussa sanotaan jotain, niin antakaa sen tapahtua ja pitäkää vaan omasta kruunustanne kiinni. te vain tiedätte siitä että se päivä on lähellä, vapautuksenne päivä.
18.05.2015 09:42
...aivan samoin koitti Pietari estellä Jeesuksen ristintyötä sanomalla että minä puolustan sinua enkä annan sinua heille, johon Jeesus vastasi "väisty sa_tana".
18.05.2015 09:39
Ei näillä kansalaisaddresseilla tai aloitteilla muutenkaan ole mitään merkitystä, koska jos sen pedon merkin lanseeraaminen lukee Raamatussa lopunajan merkkinä, niin miksi sinä olet jarruttamassa Jeesuksen paluuta. Jeesus itse sanoi että "voi kun se olisis syttynyt jo" siis Jumalan viha, koska silloin kohta kaikki olisi ohi, eikä tarvitsisi täällä paskamaailmassa enää dallailla.
18.05.2015 09:37
Ai niin ja tuhatvuotisesta valtakunnastakin jo sanotaan ettei silloin ole yötä, on vain yhtämittaista päivää. Sakarja 14
18.05.2015 09:17
...niin ja sitten tuo lause heillä ei ole rauhaa yöllä eikä päivällä. Sekään ei voi viitata helvetintuomioon, koska helvetissä ei varmasti ole yötä eikä päivää. Toisaalta jos pedon merkki hajoaa (siru) kehoon, uskon ettei nukkumisesta tule mitään, koska kivut saattavat olla peräti infernaalisia.
18.05.2015 09:16
Niin... se ei ole ihan itsestään selvää. Tuossa yllähän tuo näökyy lukevan (Ilm. 14:9-12) ja olennaisimmat pointit ovat, mikä on Jumalan vihan viini, tulella ja tulikivellä vaivaaminen, vaivansa savu nousee ikuisesti ja heillä ei ole lepoa yöllä eikä päivällä. Kuulostaa ihan helvetin tuomiolta.
Mutta vihan viinihän ei ole helvetintuomio, vaan Jumalan viimeiset vitsaukset vihan aikana. Se jo yksin kertoo paljon. Sitten Raamatussa on lause, he pelastuvat ikäänkuin tulen läpi. Sitten tuo savu joka nousee ikuisesti, niin marttyyrien ruokouksetkin nousevat sinne ja ikuisesti tarkoittaa ettei niitä unohdeta koskaan, muutenhan kaikki olisi turhaa, ristintyökin. Joten uskon että tässä Raamatun kirjoittamista ohjannut Jumalan Henki on halunnut antaa helvetin kuvan tietoisesti, koska niin suuresta vaarasta on kyse. Toiseksi meidän on hyvä uskoakin että kyseessä on hevetin tuomio, en vaan välttämättä itse menisi siihen vannomaan että näin on.
18.05.2015 09:13
Adventistiparka, erinomainen huomio tämä, olemmeko uudessa liitossa "Mooseksen lapsia"... vai "Aabrahamin lapsia" ?
17.05.2015 18:47
Kiitos tuosta... juuri tuon kaltaista Raamatuntutkintaa olen peräänkuuluttanut. Täällä on riittävästi niitä jotka eivät edes lue mitä sanotaan, niin he karjuvat kitarisat ulkona että "ei pidä paikkansa" tutkimatta yhtään mistään mitään.
Minulla on poliisikoululta muutama tutkinto ja eräs mistä on ollut erityisen paljon hyötyä on rikos- ja riskitutkintamenettelyt. Siinä on systemaattinen kaava, jolla Raamttua voi tutkia eri näkökulmasta, etäältä kuin ulkopuolinen. Suosittelen.
17.05.2015 16:58
Jos näin on ja se on totta, niin asia on monimutkaisempi. Jumala varjelee omiaan ja siihen meidän pitää voida luottaa. Oma käsitys on se että morsian otetaan tämän merkin alta pois, eikä siis tarvitse sikäli miettiä. Mutta maailmaan jää suuri herätys, jonka keskellä jaetaan tällaista sirumekanismia, oli se sitten mikä oli ja siitä Raamattu selvästi ihmisiä varoittaa "olla ottamasta" eli vapaaehtoisuus lienee olennainen osa sitä.
Raamattu kertoo että Jumalan merkki painetaan pakanakansojen otsaan tuon merkin kanssa samaan aikaan. Tämä samanaikaisuus ei paljastu kuin päättelemällä ja yhdistelemällä asioita ja ajanjaksoja.
Sitten tulee tämä lause: "Jumala lähettää väkevän eksytyksen niille, jotka ovat syntiin mielistyneet" eli tämä eksytys ei ole edes tarkoitettu Jumalan merkin omaaville, eli sekään ei ole vaarana uskossa oleville.
Silti vankiloissa tai jossain työleireillä varmasti pakotetaan ottamaan merkki. Mutta siitäkin sanotaan että jos et ota, niin kuolet, joten vapaaehtoisuutta tässä taas tyrkytetään, kylläkin hengen hinnalla.
Kaikki elementit siis ovat mahdollisia. Sen minä vaan pidän, ettei mikään ole Jeesuksen Kristuksen veren yläpuolella, se on aivan varma tieto.
17.05.2015 16:42
Amen, kiitos itsellesi. Jeesus on Herra! Halleluja!
Tule Herra Jeesus!
17.05.2015 14:45
Tismalleen näin! Kuinkahan monesti olen sanonut että Adventistit kiivailee sapattikäskyn takia kaikkien yli, mikään ei ole tärkeämpää kuin se. Sitten kun asiasta aletaan puhua kriittiseen sävyyn, niin yhtäkkiä sapatti onkin Raamatun mukaan ihmistä vasrten, kunnes taas mopo karkaa ja sapatti onkin yli kaiken.
Sapatti taitaa olla sellainen kaappiepäjumala, joita Laaman piti Jaakobin aikaan. Ne otettiin esille aina tarvittaessa ja suljettiin sitten takaisin kaappiin.
17.05.2015 14:19
Huomautan etten puolusta millään tavalla mitääs sirun ottamista, vaan täysin päin vastoin ja siksi on hieman ristiriitaista puhua tästä näinkään. Se vaan minua kuitenkin rassaan ettei helvetintuoimiota julisteta kenellekään vielä tässä ajassa ja siksi pitää meidän ainakin pitää se asia pois meidän sanavallastamme. Seurataan me ennemin Jeesusta Kristusta, emmehän me ole ottamassa sirujakaan.
17.05.2015 14:12
Kaikki muu minkä mainitset on selvää... allekirjoitan joka sanan minkä olet huomannut oikein. Se vaan, että se helvetin tuomio minua karsastaa vielä kuitenkin ja siihen löytyy vankkoja perusteluita Raamatusta saakka. Nimittäin uskon että ihmiselle tulee ahdistuksen ja vihan ajassa katumus pedon merkistä ja sen ottamisesta ja jos ihminen katuu tekojaan, niin Raamattu selvästi sanoo Jeesuksen sanooin että AINA on varaa palata nöyrin mielin takaisin. Siksi minä en lähtisi julistamaan helvetintuomiota, josta MYÖS Raamattu meitä varoittaa tuomitsemasta. Joten näiltä osin kannattaa pitää suitsista kiinni, eikä lähde ottamaan helvetintuomiokantaa edes tässäkään asiassa. Jeesuksen veren voimaa väkevämpää asiaa ei ole, eikä se ainakaan ole mikrosiru.
17.05.2015 14:09
78 / 121