Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No sanoppas muuta, sen täytyy tosiaan olla Jumalan poika.
12.05.2015 15:13
Niinpä, aikamoinen ketjureaktio mutta siitäkin on puhuttu, että Kreikalla olisi aikamoiset kerrannaisvaikutukset joista ei tiedetä vielä. Se olisi joka tapauksessa ensimmäinen EU maa joka menisi konkurssiin. Ei ole historiaa vastaavasta.
12.05.2015 13:37
Aijaa! Kiitos tiedosta... Kerron samalla omasta jännästä jutusta. Numero 5 on raamatullisesti armon luku (Jeesus tuli 5. vuosituhannella) ja liiton arkin sisällä oli viisi kiveä jne. se on armon luku.
Minä olen syntynyt 15.5. ja painoin syntyessäni 5kg 550g (iso poju) minua on seurannut tuo luku 5 läpi elämäni osoitteissa jne. puhelinnumeroissa kaikkialla.
Nimemme on siis Jarmo = J - amro (Jumalan armo) ja nimessämme on 5 kirjainta.
Hauska, joskin hieman itsekäs huomio mutta näin Jumala osaa helliä omiaan :D
Siunausta elämääsi kaima!
12.05.2015 11:46
Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
...ja mikä on se Jumalan tahto? Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
...ja miksi se on Jumalan tahto? Joh. 3:16 Niin paljon Jumala on maailmaa Rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi ikuinen elämä Jumalan valtakunnassa.
12.05.2015 11:17
Ongelma vain on siinä, että me olemme edelleen ne kivet kädessä valmiina kivittämässä ja Jeesus sanomassa että "ken synnitön on, heittäköön". Siinä me kaikki ihmiset toljotamme toisiamme ja joudumme toteamaan että olemme syntisiä kaikki, eikä yksikään ole pitänyt yhtään ainoaa käskyä. Tämä on totuus!
Jos olisimme pitäneet käskyt, tuonela ei voisi meihin koskea, mutta maapallo on täynnä syntisyytemme todisteita hautausmaina, joihin on haudattuna kaikki syntiset ihmiset. Kukaan ei ole välttynyt kuolemalta.
Pelastuksen toivo on yksin Jeesusksessa Kristuksessa, ei käskyissä. Käskyt ovat kuin peili johon voimme verrata itseämme käskyjen pitäjänä ja todeta joka päivä että tarvitsemme Kristuksen veriuhrin.
Jos olet rikonut yhdenkin käskyn, olet rikkonut ne kaikki, siinä ei paljon sapatinpidot auta. Jos katsot jotain himoten, olet jo tehnyt sen synnin ja jos mielessäsi teet väkivaltaa, olet jo tehnyt niin. Kaikki mielesi synnitkin ovat syntiä! Et koskaan voi välttyä synniltä ja siksi meillä on Jeesus. Ei auta oletko adventisti vai hellari, ei se tee meistä yhtään sen parempia.
12.05.2015 11:14
No onpas merkillistä saivartelua. Etkö lue mitään muuta kuin ne kohdat joissa kritisoimme adventistista sapattikiihkoilua? Tässähän on sormenpäät vereslihalla koitettu koko ajan puhua siitä samasta pelastustiestä mihin juuri itse nyt viittaat, eli pelastus tulee VAIN Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen lunastusveresän, eikä oikeaoppisessa sapatinvietossa. Ongelma vaan on siinä että kun olet tämän totuuden sanonut ja tuonut ilmi totuuden, palaat kiihkoilemaan sillä samalla sapatilla pelastuksen ehtona. Se on surullista.
12.05.2015 10:52
Amen veli, näin se menee. Nöyrin sydämin!
12.05.2015 10:34
...koska et ollut itse siellä kuuntelemassa.
12.05.2015 09:36
Täänks veli, ...vai sisar?
12.05.2015 09:35
Meilläpäin Helsingin Kalliossa ja Sörnäisissä kylähullut saavat kulkea vapaasti pilleripurkki taskussaan.
12.05.2015 09:33
Hyvä Veli2692, autuaana saat vaeltaa tuollakin tulkinnalla. Ei siinä mitään väärää ole. Olenhan tässäkin ketjussa kertonut ettei pelastumisen keskeisety kysymykset ole niitä Raamatun kaikkein kummallisimpia, vaan kaikkein helpoimpia, joten Jeesuksen omaksuminen oman elämänsä Herraksi on se pelastustie ja nämä kaikki muut on tehty kristityn virkistykseksi. Jos ei sanassa olisi mitään tutkimista tai loputtomiin keskustelemista, niin ihminen varmaan uskossaan tylsistyisi. Siksi on nämä kaikenmaailman portit, neitsyet, sinetit ja pasuunat tutkittavaksi ja uskovien kesken väiteltäviksi.
12.05.2015 09:30
Sun kannattaa nyt juhlia vaikka viikko, kun löysit näin hienon jutun täältä... Tiedätkö silti ettei nämä ole vielä edes pahoja epäkohtia. Minä kerron erään epäkohdan johon en ainakaan yhdeltäkään papilta ole saanut vastausta tai järkevää ja loogosta selitystä. Itse olen tehnyt erään sellaisen, kerron lopuksi.
Elikkäs, kun Jeesus oli kehunut Pietaria ja juuri antanut tälle ns. Taivasten valtakunnan avaimet, jonka jälkeen Jeesus alkoi puhumaan kuinka hänet tullaan tappamaan julmasti. Tähän Pietari sanoi että minä en salli, minä suojelen sinua enkä anna sinua heille, johon Jeesus sanoi, "väisty saa_tana". Eli jos Pietari olisi tosiaan voinut estää Jeesuksen ristinkuoleman, tämä olisi ollut koko ihmiskunan tuho. Näinpä Jeesus sanoi että saa_tana olisi asian takana ja käski tämän väistyä. Tämän tapauksen jälkeen myöhemmin pääsiäisaterialla Raamattu sanoo, että sitten saa_tana meni Juudakseen, joka kavalsi Jeesuksen. Nyt siis tapahtui täysin päin vastoin kuin Pietari esteli ristintyötä ja nyt Juudas edisti sitä. Tässä on erikoinen ristiriita, koska saa_tanaakaan ei pidetä vallan tyhmänä.
No minä olen itse ajatellut tämän ristiriidan olevan ns. inhimillinen tekijä. Suomen lakikin tuntee termin "en voinut mieltäni malttaa". Näin taisi saa_tanalle käydä, koska kun tilaisuus tuli, saa_tana hävisi vihalleen Jeesusta kohtaan ja teki sen virheen että meni Juudakseen jota seurasi että ristiinnaulitseminen kumminkin sitten tapahtui.
11.05.2015 23:35
Älä kuule ystävä hyvä puhu noin... ei kaikki adventistit, papitkaan ole ihan sitä miksi heitä kutsut. Minä jopa olen taipuvainen uskomaan että Pyhä Henki tekee kaikissa seurakunnissa omanlaistaan ekumaniaa, ei siis sitä mihin maailman kirkot ovat menossa, vaan Kristus ruumista Henki kokoaa yhteen. Paha veri poistuu lusteena kimppuihin sidottuina ja morsian liittyy seurakunnittain yhteen ja kirkot saavat jäädä sinne missä on ikuinen tuli.
11.05.2015 23:25
Aivan... amen... juuri tuota jäätä minä olen yrittänyt särkeä aina kun tilaisuus on ollut. Muistan monen kerran kun adventistien kesäleirillä Kallioniemessä olen aina onnistunut saamaan jonkun kaksinkeskiseen puhutteluun ja onnistunut avaamaan näitä lukkoja ja avaamaan ennen kaikkea patoutuneiden lähes umpeen muurautuneet silmät näkemään Raamattua eri valossa. Se on tosi iso onnistumisen ilo kun joku huomaa että "hei, eihän kaikki oppimani olekaan niin kuin se on kirkossa sanottu, vaan nyt kun luen sen ihan itse ajatuksella, niin asia onkin ihan erilainen".
11.05.2015 23:20
Lausun pohdiskelullesi kauniin Aamenen. Olet ajatellut asiaa selvästi :) Hienoa!
Jeesus on sapatin Herra!
11.05.2015 18:38
Annahan minulle se harmaa aavistus, miten pidät sapattia 100%:sti oikein, jotta pitäisit sen niin ettei Jumalan polttavan silmän alla olisi pienintäkään sanomista sapativiettosi suhteen? Kaikki muu nimittäin sen ympärillä on vain syntiä, eli lain rikkomista. Katsos lakia ei voi pitää kuin yhdellä tavalla, TÄYSIN 100%:sti tai sitten muuten ei olekaan enää niin väliä koska kaikki muu on syntisyyttä vain. Jos rikot yhdenkin käskyn, olet rikkonut ne kaikki, joten se siitä sataprosenttisesta sapatin vietosta.
11.05.2015 18:00
Koko suoritusmuotoinen sapatti on täysin absurdi ajatus. Olet täysin oikeassa mitä puhut, nimittäin jos lepopäivän viettäminen fyysisesti on lainkirjaimen täyttämistä, niin lauanatai-iltana klo 18 olisi mentävä töihin ja palattava vasta sunnuntaina klo 18 töistä. Muutenhan olet ottanut pedon merkin, kuten eräät sunnuntaipäivän kiroajat väittävät. Sitten toinen kauhea asia on se että jos menet lentokoneella vastapäivään maapalloa sapattina, niin miten vietetään sapattia. Tai myötäpäivään, niin koska sapatti päättyy? Se on kauhea pelko että viettää sunnuntaita lepopäivänä lentämällä Ameriikkaan. Tämä kaikki on siis täyttä mahdottomuutta!
Kuten Raamattu asian ilmaisee, jos rikot yhdenkin käskyn, olet rikkonut ne kaikki, joten on täysin yhden tekevää brassailetko sillä, että olet pitänyt sapatin vai sillä ettet ole tappanut ketään.
11.05.2015 14:55
Kirjoitan sinulle suurin siunauksin ISON AMENEN kera, Jeesus on Herra!
11.05.2015 14:31
Aivan loistavaa ajatuksenjuoksua... halleluja Jeesus Kristus!
Laki on kuin peili, siinä on kaksi puolta ja se joka katsoo sen nurealle puolelle, näkee vain siinä olevan tekstin, ne kymmenen käskyä. Sen sijaan se toinen puoli, siellä on lain kirjaimen takana peilikuvasi, josta voit peilata käskyjen kautta itseäsi ja huomata, etten kelpaakaan. Siksi se Mooseksen sauvan nokassa ollut käärme on se saman peilin vertauskuva. Mikäli katseesi kiinnittyy varomaan käärmeitä, selän takaa tulee kolmas käärme ja puree sinua kuolettavasti. mutta jos katseesi on koko ajan kiinnitetynä syntiseen peilikuvaasi, näet siinä Jeesuksen Kristuksen kantamassa syntejäsi, eikä käärmeet enää voi purra.
Jeesus Kristus on voittanut synnit ja yksin hänessä on pelastuksemme toivo.
11.05.2015 14:23
Tyhjentävästi AMEN!
11.05.2015 10:38
82 / 121