Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Annan sinun lukea uudelleen: "Jos usko on tullut ja takkuturkkinen lammas törmäilee, se ei tarkoita että hyvä paimen hylkäsi" Onko maiunitsemissasi uskoa koskaan ollut, jos Jeeses sanoi, etten ole koskaan teitä tuntenut. Usko nimittäin saadaan ylhäältä. Ymmärrä hyvä ihminen että puhutaan kahdesta eri asiasta.
11.05.2015 09:03
No tähän iso AMEN!
10.05.2015 21:10
Höh... kanada!
10.05.2015 21:09
Silloin on käynyt sillä tavalla että päältäkatsojassa, joka on tuota mieltä, ei ole uskoa ja luottamusta kaitselmukseen. Jos usko on tullut ja takkuturkkinen lammas törmäilee, se ei tarkoita että hyvä paimen hylkäsis. Paha paimen hylkää lampaansa. Jeesus on sanassaan luvannut etsiä pimeänä synkkänä päivänä hajallaan olevat lampaansa ja jos yksikin puuttuu, sen hän etsii ja riemuitsee kun sen löytää.
Eksytys on PELKÄSTÄÄN jumalattomia varten! Jumala tulee lähettämään suuren eksytyksen, joka on pelkästään niitä varten, jotka ovat syntiin mieltyneet.
Ei Jumalan oma eksy... siis lopullisesti... siis saattaa eksyä, muttei lopullisesti, muutenhan Jeesus olisi valehtelija ja Raamattu samoin.
10.05.2015 21:05
Niin... hyvät "MIKSIpyhpyh" ja "Jakomielitauti.SPA" Syvä huokaus!
Onneksi tiedän ettei adventisteista kaikki ole tällaisia. Siellä on paljon hyviä ja ihania ihmisiä, elävässä uskossa, kuten kaikisssa muisaakin seurakunnissa.
Kirkkoja minä kavahdan, en seurakuntia ja nämä "pyhpyh" henkilöt edustavat juuri sitä itteensä. Jos et ajattele kuin me ajattelemme, olet kirottu ja vihattu kurja.
10.05.2015 17:59
Pelkohan on aina ollut vallan väline ja mitä uskova pelkää? Eksytystä!
Kirkot ja jotkut jotenkin itsekeskeisellä tavalla uskovat ihmiset haluavat kumota olemassa olevan uskon ja korvata se omilla, käyttäen termiä "varo, olet eksytetty" ja sitten tekee itselleen tilaa poistamalla evankeliumi ja tuomalla oma tilalle, vain koska se on oman itsensä kertoma. Siitä huolimatta yksikään ihminen ei voi sanoa että "tuokin tuli minun kautta uskoon". Usko tulee ylhäältä ja evankeliumi on niin YKSINKERTAINEN että sen oppii 5 vuotiaana. Minä ainakin opin siinä iässä ja samalla opin että jos joku opettaa tästä poikkeavalla tavalla, se valehtelee.
Näin ollen miksi pitää ekstyksestä tehdä salatiedettä, vaikka Paavali kertoo Johanneksen kirjeessä mikä on antikristus, se on sellainen joka kieltää Jeesuksen Jumalan poikana. Vain Jeesus Kristus, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan poikana on ainoa tie, totuus ja elämä. Sen ulkopuolelta kaikki muu oppi on eksytstä ja jos joku opettaa että kärrynpyöriä heittelemällä pääset taivaaseen, niin se on eksytystä. Aivan simppeli kaava.
Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.
Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
...ja mikä on se Jumalan tahto? Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
...ja miksi se on Jumalan tahto? Joh. 3:16 Niin paljon Jumala on maailmaa Rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi ikuinen elämä Jumalan valtakunnassa.
10.05.2015 17:38
Pitkälle juuri niin... ja taidat muusikkomiehiä kun vertaat adventismia musiikkiin. Toisaalta minä olen sitä mieltä että adventtikirkolla on koko Suomen mittapuussa kuitenkin paras lastenkavatus. Olette ehkä kaikki huomanneet kuinka adventistilapset ovat keskimäärin hyvätapaisempia ja vanhemmilleen kuuliaisempia kuin muut. Se johtuu just siitä lakihenkisyydestä. Omille lapsilleni sanoin jo nuorena että on hyvä oppia tämä kaikki lapsena mutta kun tulette aikuiseksi, alkakaa ajatella omien rukoustenne mukaan. Kuunelkaa mitä henki sydämessänne puhuu ja jättäkää advenstismi omaan lokeroonsa. Siellä on tiettyjä sudenkuoppia joita en kenellekään välttämättä taakaksi haluaisi, en ainakaan omille lapsilleni. Oppi meni perille ja molemmat lapset ovat hyvässä ja tukevassa uskossa, ovat adventtikirkon jäseniä mutta heille kelpaa muutkin seurakunnat, eikä sapattilaki ja muu lakihenkisyys purista pantana päätä.
10.05.2015 17:15
Jos näin on, niin se ei ole uskova, eikä meidän pesässä. Oikea uskova ei häiriköi.
10.05.2015 16:18
kommenttisi vain vahvisti sanomani.
10.05.2015 16:13
Kuplapuhkeaa, on varsinainen kumi puhkeaa. Järkyttävää asioiden konteksista poistamista. "Piru Raamattua" Samalla voit tuoda käskyn älä tapa ja kuninkaiden kirjasta Jumalan käskyn Saulille tappaa kaikki. Onhan näitä vaikka kuinka jos haluaa piruna lukea Raamattua, vaan ei siitä mitään hyötyä ole, koska uskovat tietää miksi mikäkin asia on riisuttu asiayhteydestä. Vain koska saastainen henkivalta niin tahtoo sekottaa ihmisten ajatuksia ja kyseenalaistaa Jumalan sana.
10.05.2015 16:11
On täysin selvää, ettei koko Saksan kansa tiennyt mistään keskitysleireistä, eikä koko Saksan kansa ole ollut natsipuolueen kannattajia. Natsiaktivistit olivat suhteellisen pieni ydinjoukko. Kannattajia tietenkin oli paljon, vaan heitä petettiin hallinnosta käsin... sen todistaa se ettei hitler koskaan voinut maksaa työnteosta jonka lupasi, vaan imi sodankäyntiin kansan kuiviin. Vain natsit elivät yltäkylläisyydessä. Moni saksalaisperhe oli TÄYSIN sijaiskärsijän roolissa vailla mitään osaa tai arpaa natsirikoksista.
10.05.2015 16:02
Tiedätkö että tekstistäsi on havaittavissa ahdistus joka sydämessäsi on. Tuota se kiihkoilu teettää, ei ole pelastusvarmuutta, eikä rakkaudellisuutta kanssaihmisiä kohtaan. Täytyy koko ajan pönkittää omaa tunnetilaa raivoamalla ja syyttelemällä.
Minulla on syvä rauha ja aito pelastusvarmuus sydämessäni, eikä minulla ole tarvetta lähteä riistämään keltään pelastustietä, saati haukkumaan potaskan puhujaksi sinuakaan. Näen vain ettei sydämessäsi ole rauha.
10.05.2015 15:54
Olen käsitellyt tuon asian paremmin kuin osaan sanoiksi pukea. Kysehän ei suinkaan ole siitä että ystävä olisi rotkoon menossa. Joillekin rotko on vain toinen tie samaan paikkaan, jota et itse missään nimessä haluaisi kulkea, luullen sen menevän rotkoon. Uskovien on omassa suunnassan vaikea nähdä että on olemassa ihan sama tie toistakin kautta, jossa on sama paimen. Katsos lillukanvarsi ei ole tie, vaan Jeesus Kristus on se tie.
10.05.2015 09:56
Tiedän ja siksi olen "erkaantunut" kirkosta. En siis ole eronnut Adventtikirkosta, vaan en ole käynyt enää juurikaan jälkeen -90 luvun. Olen käynyt vapaissa suunnissa vähän randomisti, siellä missä hyvältä on tunutunut. Minua surettaa ja säälittää että kirkot aina kapsahtavat siihen samaan, he tekevät itsestään sen portin. Kirkkojen paine pitää jäsenensä pistää kirkonmiehet tekemään näitä ihmiskäsin tehtyjä portteja, jotta seurakuntalaiset voisivat todeta että olen kelpaava. Jeesus kun on niin universaali, eikä ole sidoksissa mihinkään kirkkoon, niin Hänestä tehdään kirkkoon pelkkä kulissi ja se varsinainen juttu on kirkon ikioma tunnuslaulu, jonka seurakuntalaisen on helppo omaksua ja pitää hyvänä.
Tosin en yleistä taaskaan, kyllä adventtikirkossa on pastoreita joille Jeesus on kaikki kaikessa mutta se helma joka heillä laahaa perässään on aina se sama sapattilaki. Se sieltä aina nostaa päätään, eikä selitystä asialle tule.
Kaikki lainpitäminenhän siunaa uskovaa ja siksi Jumala siunaa sapatinviettäjääkin, joten tämä saattaa huomata että se on oikea juttu. Mutta se on yhtäö oikea juttu, kuin sanon että kun et murhaa ketään, niin Jumala siunaa sinua. Ei yhtään sen kummempi. Laki mikä laki.
10.05.2015 09:49
Sanos muuta sisar Tuulah.
siaunausta
10.05.2015 09:26
SAMA MAA, SAMA KANSA (RUSSIA)!
SAMA MAA, SAMA KANSA (RUSSIA)!
...ja vielä kerran: SAMA MAA, SAMA KANSA (RUSSIA)!
10.05.2015 09:25
Kauhee myrsky vesilasissa :( ...yks puhuu tietävänsä vaikkei tiedä ja toinen solvaten säestää. Isoisälläni oli tapana siteerata saarnaajaa sanoin "voi turhuuksien turhuus". Kun Paavali aika selvästi sanoi että eläkää sovussa, niin tällä sätitään ja solvataan, julistetaan tuomioita ja ikuisia rangaistuksia.
En väitä olevani minkään sädekehän omaava, mutta saanhan yrittää valottaa että olkaa sentään sopuisia ja sävyisiä. Juuri tuon takia ateistit nauraa uskoville, jotka eivät kykene parin rivin vertaa olemaan sovussa eri mieltä.
On sanomattakin selvää että adventismi on ottanut sapatinpidon lähes epäjumalaksi Jeesuksenkin ohi, koska se vertaa sitä pelastumisen edellytyksenä. Kaikki mikä menee Jeesuksen ohi pelastuksen portiksi, on väärää oppia. Luulisi tämän olevan jokaiselle kristitylle täysin selvää pässinlihaa. Onhan katolisilla neitsyt Maria omana porttinaan ja välillä tuntuu että Helluntailaisille Pyhä Henki on se portti, jonka vaikutus mittaa uskovan sielun pelastuksen. Kuitenkin Raamattu ei tee muuta porttia kuin Jeesus Kristus. Ei tarvita kasteita eikä muutakaan, vain uskonratkaisu kuolinvuoteella riittää. Kyllä Henki mittaa onko se aitoa. Eihän ryöväriäkään kastettu ristillä mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan. Siinä oli vain yksi portti, tie totuus ja ikuinen elämä, tunnusti Jeesuksen Jumalan pojaksi.
10.05.2015 09:17
Minä olin rukoillut vuosia tietoa että mikä on Israel tässä ajassa, koska niin moni asia viittaa siihen että tuo suku on levinnyt siemenen kautta vähän joka paikkaan. Sitten viimein kun olin sairauslomalla ja kävin ratikalla Helsingin keskustassa kävelyllä, koin kumman tapahtuman näiden rukouksieni päätteeksi. Olin juuri palaamassa tuolta kävelyretkeltä ja jälleen rukoilin että entäpä se Israel, kun pääni sisällä tuli selvä ääni joka sanoi yksoikoon "te olette Israel".
10.05.2015 08:51
Pilkkaajille ihan vaan taas tiedoksi:
2. Pietarin kirje 3:3-6 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta." Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
Hesekiel 7:17-19 Kaikki kädet herpoavat, kaikki polvet käyvät veltoiksi kuin vesi. He kääriytyvät säkkeihin, heidät peittää vavistus, kaikilla kasvoilla on häpeä, ja kaikki päät ovat paljaiksi ajellut. Hopeansa he viskaavat kaduille, ja heidän kultansa tulee heille saastaksi. Heidän kultansa ja hopeansa eivät voi heitä pelastaa Herran vihan päivänä, eivät he sillä nälkäänsä tyydytä eivätkä vatsaansa täytä; sillä siitä tuli heille kompastus syntiin.
09.05.2015 19:49
:) niinpä... sellasta se uskon vähyys teettää... selityksiä.
09.05.2015 19:42
83 / 121