Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

1. Annan sinun lukea uudelleen: "Jos usko on tullut ja takkuturkkinen lammas törmäilee, se ei tarkoita että hyvä paimen hylkäsi" Onko maiunitsemissasi uskoa koskaan ollut, jos Jeeses sanoi, etten ole koskaan teitä tuntenut. Usko nimittäin saadaan ylhäältä. Ymmärrä hyvä ihminen että puhutaan kahdesta eri asiasta.
  2. No tähän iso AMEN!
  3. Höh... kanada!
  4. Pelkohan on aina ollut vallan väline ja mitä uskova pelkää? Eksytystä!
    Kirkot ja jotkut jotenkin itsekeskeisellä tavalla uskovat ihmiset haluavat kumota olemassa olevan uskon ja korvata se omilla, käyttäen termiä "varo, olet eksytetty" ja sitten tekee itselleen tilaa poistamalla evankeliumi ja tuomalla oma tilalle, vain koska se on oman itsensä kertoma. Siitä huolimatta yksikään ihminen ei voi sanoa että "tuokin tuli minun kautta uskoon". Usko tulee ylhäältä ja evankeliumi on niin YKSINKERTAINEN että sen oppii 5 vuotiaana. Minä ainakin opin siinä iässä ja samalla opin että jos joku opettaa tästä poikkeavalla tavalla, se valehtelee.
    Näin ollen miksi pitää ekstyksestä tehdä salatiedettä, vaikka Paavali kertoo Johanneksen kirjeessä mikä on antikristus, se on sellainen joka kieltää Jeesuksen Jumalan poikana. Vain Jeesus Kristus, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan poikana on ainoa tie, totuus ja elämä. Sen ulkopuolelta kaikki muu oppi on eksytstä ja jos joku opettaa että kärrynpyöriä heittelemällä pääset taivaaseen, niin se on eksytystä. Aivan simppeli kaava.
    Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
    Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.
    Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti
    Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

...ja mikä on se Jumalan tahto? Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

...ja miksi se on Jumalan tahto? Joh. 3:16 Niin paljon Jumala on maailmaa Rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi ikuinen elämä Jumalan valtakunnassa.
  5. Kauhee myrsky vesilasissa :( ...yks puhuu tietävänsä vaikkei tiedä ja toinen solvaten säestää. Isoisälläni oli tapana siteerata saarnaajaa sanoin "voi turhuuksien turhuus". Kun Paavali aika selvästi sanoi että eläkää sovussa, niin tällä sätitään ja solvataan, julistetaan tuomioita ja ikuisia rangaistuksia.
    En väitä olevani minkään sädekehän omaava, mutta saanhan yrittää valottaa että olkaa sentään sopuisia ja sävyisiä. Juuri tuon takia ateistit nauraa uskoville, jotka eivät kykene parin rivin vertaa olemaan sovussa eri mieltä.
    On sanomattakin selvää että adventismi on ottanut sapatinpidon lähes epäjumalaksi Jeesuksenkin ohi, koska se vertaa sitä pelastumisen edellytyksenä. Kaikki mikä menee Jeesuksen ohi pelastuksen portiksi, on väärää oppia. Luulisi tämän olevan jokaiselle kristitylle täysin selvää pässinlihaa. Onhan katolisilla neitsyt Maria omana porttinaan ja välillä tuntuu että Helluntailaisille Pyhä Henki on se portti, jonka vaikutus mittaa uskovan sielun pelastuksen. Kuitenkin Raamattu ei tee muuta porttia kuin Jeesus Kristus. Ei tarvita kasteita eikä muutakaan, vain uskonratkaisu kuolinvuoteella riittää. Kyllä Henki mittaa onko se aitoa. Eihän ryöväriäkään kastettu ristillä mihinkään kirkkoon tai seurakuntaan. Siinä oli vain yksi portti, tie totuus ja ikuinen elämä, tunnusti Jeesuksen Jumalan pojaksi.