Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
JarmoEklund
profiilit
JarmoEklund
JarmoEklund
Vapaa kuvaus
www.pelastussanoma.fi
Aloituksia
91
Kommenttia
2401
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvää pohdintaa, kuten sley:llä yleensä aina.
Monet jumalattomat ihmiset luulevat tekevänsä hyvää ja koko sydämestään ajattelevat että tämä on oikein mutta hedelmät ovat kauheita ja piikikkäitä. Tämä johtuu juuri jumalattomuudesta, koska henkimaailman vahvin osaamisalue on ihmisen tunteisiin vaikuttaminen ja näiden villitseminen, kuten Raamattu sen suoraan sanoo.
Jumalan lapsi taas käy johdatuksesta tekemään oikeita tekoja mutta kuten sley kirjoittaa, meissä kaikissa on sydämen perintonä nuo kurjat ominaisuudet, joita kumpuaa sieltä syvältä. Näitä tunteita henkimaailma toiselta puolelta villitsee, toiselta rauhoittaa.
Tähän ajatelmaan voisin heittää vanhan oman nyrkkisäännön, "kivi-paperi-sakset" leikin vertauskuvallisena ohjeena elämäämme. "rakkaus voittaa järjen - järki voittaa vihan - viha voittaa rakkauden". Tällä kaavalla elämän tunnetiloja voisi yrittää itselleen kuvittaa.
02.05.2015 11:35
Mua advaripiireissä jo hyvin nuorena alettiin pitää ns. mustana lampaana ja kaikki syytteli mua millon mistäkin. Lopetin sitten käymästä noin 15 vuoden ajaksi koko kirkossa. Kun sitten kerran olin käynyt ja puhunut uskostani siellä olleille ihmisille, niin eräs sukulaseni soitti minulle ja sanoi että hän on kuullut että olet tullut uskoon ja että hän voi tarjota taivasten valtakunnan avamia minulle. Olin ensin lentää persuuksilleni mutta sanoin sitten vain kiitos ei, minulla on omat. Tämä sama hemmo oli jo -80 luvulla yrittäny erottaa mua kirkosta ja kiusasi perässä kulkien kaikkialla mihin vaan menin.
Pelastusvarmuus ei tule mistään muusta kuin henkilökohtaisesta uskontyöstä suhteessa Jeesukseen Kristukseen ja Hänen Golgatan veressään on se voima, jonka Henki vahvistaa sydämessämme. Siinä on koko pelastusvarmuus. Mikäli sitä ei ole, niin joku siinä oleva asia on vielä kesken, emmekä ole olleet täysin avoimia ja rehellisiä. Sen epävarmuuden voi vaistota monella tavalla, kuten vaikkapa itsekorotuksen tarpeena, jolla joku pänkittää huonoa omaa tuntoaan. Huono omatunto tulee juuri siitä ettei henki ole sydämessä vahvistanut pelastustien olevan auki.
01.05.2015 18:06
Juu, näin alunperin oli... huomasin vasta sitten ettet ehkä ymmärtänyt. Näin ne helposti jää hampaankoloon ihan turhaa. Siunauksin! ...ja Jeesus on Herra!
01.05.2015 17:12
Ehdottomasti näin! Meillä on oltava jokaisella uskontunnustuksemme, joka aikanaan kun lukutaitoa oli vain kylän kauppiaalla ja papilla, niin hoettiin uskontunnustus. Silloin jos joku tuli kertomaan sitä sanomaa vastaan, jota Paavali opetti, oli kavahdettava. Näin isännät renkineen ja rahvas pääsi punnitsemaan kun kylällä joku sanoi että Jeesus sitä ja pelastus tätä kautta. Sitten vaan hokemaan opittua värssyä ja siinä oli selvästi että pelastus on Jeesuksessa ja tuo oppi näyttää että pitäisi ensin tehdä sitä ja sitten tuota. Renkimies saattoi sanoa että haista ukkko huilu, mää rähären nyt heinätöihin.
01.05.2015 16:12
Älä hyvä "totuusfriikki" loukkaannu, en tarkoita sitä niin... vaan:
Toki seurakunnissa on omat paimenen sijaisensa, muttei meidän saa antaa heidänkään pettää itseämme. Seurakunnissa voi olla hyvä tai paha paimen ja siksi Jaakobin kirjeessä on hyvä varoitus: "älkää olko pelkkiä kuuljoita pettäen sillä tavalla itsenne, vaan olkaa myös sanan tekijöitä" Eli älkäämme sokeasti kuunnelko jotain Adventistipappia tai Luterilaispappia, vaan punnitkaa kaikki ja pitäkää se mikä hyvää on. Oikea paimen on meillä jokaisella sydämessä, joka on luvannut kertoa totuuden etsivälle. Vai mitä?
01.05.2015 14:18
Ethän anna nyt väärää kuvaa sanomastani. Jeesuksia ei ole monia. Laumassa on vain yksi paimen, Jeesus Kristus. Jeesus lähetti Henkensä koko maailmaan pitämään paimenen tehtävää yksissä käsissä, vaikka seurakuntia on paljon.
01.05.2015 14:13
Näin minäkin sen koen. Amen! Terve kristiikki on aina paikallaan ja se pitää ottaa rakentavana, eikä hajottavana puolin ja toisin. Sanoin tuossa yllä että vastuu on paimenella. Olen usein käyttänyt tätä vertauskuvaa:
Kun Jeesus sanoi opetuslapsille, viekää minut veneellä Galileajärven yli, niin otan torkut. Kokeneet kalastajat lähtivät ja tuli myrsky, joka ylsi jo laidan sisäpuolelle. Silloin opetuslapset herättivät Jeesuksen pyytäen tätä auttamaan koska hukumme. Jeesus ensitöikseen käski myrskyä, joka rauhoittui heti, mutta heti perään hän kääntyi opetuslasten puoleen sanoen, "miksei teillä ole uskoa". Eli jos Jeesus sanoi että viekää minut toiselle rannalle, niin onko joku myrsky Jeesusta voimakkaampi ja hukuttaa meidät? Siksi Jeesus nuhteli heitä uskon puutteesta. Jos emme usko että Jeesus huolehtii lampaistaan, niin kuka sitten on se paimen?
01.05.2015 13:37
Tarkoitan että vastuu on paimenella.
01.05.2015 11:38
En minäkään pidä että haukutaan, saati herjataan mitään kristillistä kirkkokuntaa. Olen itsekin ottanut jo vuosikymmeniä etäisyyttä advareihin mutta omianihan he ovat. Silti koen saavani arvostella sekä adventismia että sen sanan levittäjiä. Kaikki ei nimittäin kestä koko sanaa, jonka Raamattu antaa. Siksi Johanneksen ilmestyksessä on ne seitsemän seurakuntaa. Se ovat seurakuntia, eivätkä suinkaan pakanoiden erilaisia ryhmiä, joissa yksi on se ainoa oikea. Kun luet näille seitsemälle seurakunnalle annettuja ilmoituksia, niin huomaat sen. Lisäksi heillä jokaisella oli oma enkelinsä, eli kyllä kristinuskontojen piiriin lahkoja mahtuu, vaan ei sitä, joka kieltää Jeesuksen vapahtajana ja Jumalan poikana. Siinä on iso ero!
Suvaitkaa siis ihmeessä kaikki seurakunnat lillukanvarsineen, mikäli heille Jeesus on Herra.
01.05.2015 11:36
Mielenkiintoista infoa. Tuohan saattaa hyvinkin selittää huhupuheen todeksi. Jospa Mauno on vieraillut esim. äitinsä kanssa Jarrumiehenkadulla joskus nuorempana ja varmaan onkin. Joku on vain nähnyt ja myöhemmin kertonut, joten huhupuheilla on monesti myös totuus, muttei koskaan todistettavaa varmuutta.
01.05.2015 11:29
Mistähän päin Suomea tämä Flink on kotoisin? Olen kuitenkin ollut advareitten kanssa paljonkin tekemisissä aika ajoin.
01.05.2015 11:26
Antikristus on se joka kieltää Jeesuksen Jumalan poikana!
Kaikki se on eksytystä, joka asettaa Jeesuksen alemmalle tasolle jonka Raamattu on ilmoittanut, eli mikäli joku väittää että Jeesus olisi joku enkeleistä, viestintuojista, tämä väitös tulee antikristuksen hengessä ja on eksytystä pois armosta.
30.04.2015 17:03
...ja Mikko sinun puheesi taas shokeeravat kontrastina tosiasioihin. Puheittesi mukaan vain sinä ja rakkaiksi veljiksesi kutsumasi Raamattua kirjoittaneet henkilöt pääsevät Taivaaseen ja me muut olemme synnin orjia. Kerrankin kysyin sinulta, että rakastatko sinä minua veljenäsi, kuten noita apostoleja aina sillä tavoin lämpimästi kutsut, koska minä rakastan sinua ja siksi haluan sinua herätellä. Vastasit ettettet rakasta minua, koska olen mielestäsi synnin palvelija. Tämä Mikko valitettavasti vaan kertoo kuinka kauheassa tilanteessa olet ja mitä siitä voi seurata, aivan kuten sisar "serafiina" kirjoitti.
30.04.2015 16:53
Hyvin puhuttu sisar!!! Amen. Olkaamme toisillemme ennenkaikkea armollisia. Maailma on niin pahuutta täynnä, ettei sitä moni edes tajua ja uskovat siellä seassa yrittää kaikin keinoin selvitä, niin ei siihen tarvita enää kenekään tuomioitaan julistamaan.
30.04.2015 16:48
Mitäs tarkoitushakua tällä spämmisikermällä oli? On katos toisenlaisiakin näkemyksiä turva-alalta. Itse olen koko 2000 luvun taistellut jengiläisiä portsareita vastaan tai muuten väkivaltaa vastaan. Ne vaan harvoin saa huomiota koska lehdistölle kelpaa mieluummin sensaatio kuin alan kehittäminen.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/mtv-selvitti-turvallisuusalaa-rikkeita-paivittain/2795178
30.04.2015 16:12
Näinkö on? Minulla kun ei ollut faktatietoa, vaan kuulopuhe. Muistan erittäin hyvin sen paikan silti. Hyvä kun joku kumminkin tietää mikä oli Jarrumiehenkadun kirkko. Äitini muutti Turkuun kun olimme lapsia vielä ja olen edelleen Betelkirkon jäsen, samoi molemmat lapseni.
29.04.2015 21:32
Olen yllättynyt itsekin että olen Mikon kanssa samaa mieltä. No kaikkihan johtuu siitä, että Pyhä Henki on ja tekee meissä työtään. Se joka himoaa pahuutta, himoaa saastaisia henkiä ja se joka Rakastaa sydämestään, niin Jeesusta, Jumalaa kuin lakiakin, se seuraa niitä elementtejä. Hyvä Mikko, vaikka lain suhteen olemmekin niin erilaisia.
29.04.2015 20:15
Mutta mikä mies tämä Timo Flink on? Olisi hauskaa jutella miehen kanssa henkilökohtaisesti. Olen ymmärtänyt että on jonkinsortin uuden aallon EG:n palvoja ja muuta advariturhuutta. Ei tosin kaikki ole, olenhan itsekin adventisti. Enhän minä juuriani voi katkaista. Kunnioitan suuresti sitä ikivanhaa adventiiaatetta, jossa Jeesusta odotettiin paljon voimakkaammin kun nyt ollaan tartuttu lillukanvarsiin, sapttikäskyyn ensimmäisenä ja tehty siitä Jeesuksen sijaan portti, "TIE TOTUUS ELÄMÄ" yhdistelmälle! Viikonpäivä kun ei ole yhtään sen enempää ketään pelastanut kuin ei muovinpala ketään vienyt helvettiinkään.
Tässä uuden aallon adventismissa heijastuu sijaistoiminta turhautumisen seurauksena.
29.04.2015 19:58
Mun mutsikin oli aikoinaan -70 luvulla maailmankuulu sopraano:
http://www.pelastussanoma.fi/savy.nordgren/Laulut/01 Pyha kaupunki.wma
29.04.2015 19:52
Istuihan Mauno Koivistokin Jarrumiehenkadulla joskus.
29.04.2015 19:49
86 / 121