Vapaa kuvaus

www.pelastussanoma.fi

Aloituksia

91

Kommenttia

2401

  1. Kiitos jakamastasi profetiasta ja tunnoistasi. Puhuttelee myös minua paljon.
    Raamatussa on myös syntymän kohdalla pahaa, "kadotuksen lapsi" ja "tuo älytön lapsi" jne. muitakin. Syntymiseen liittyy tietenkin jonkin uuden luominen ja siunaus kuten kerroit. Ilmestykirjassa puhutaan syntymäisillään olevasta poikalapsesta, jonka lohikäärme aikoi niellä mutta jonka Jumala pelasti ja vei vaimon mukana se ulottuvilta. Tämä kuvasti erityisesti kirkon syntyä Rooman keisarin vainojen aikaan kun kristittyjä syötettiin leijonille. Silloin tämä poikalapsi oli vielä avuton, jonka Jumala pisti mm. katakombeihin.
  2. Miksi tämä lepopäiväkysymys on adventisteille kuin huonon omantunnon selittely? Täytyy joka ikisessä paikassa kertoa jotain lepopäivän vietosta. Eikös sen viettäminen ole ihana asia, eikä siitä sen enempää. Ruumis tarvitsee levon ja kroppa on luotu 7 päivän sykliin.
    Minun mielestäni Jeesus Kristus olisi paljon tärkeämpi puheenaihe. Tosin minä pidän itse sapattia terminä Jeesuksen tuhatvuotisen valtakunnan vertauskuvana. Kuuden päivän sota on silloin päättynyt ja seitsemäs päivä alkaa, lepo Jeesuksessa Kristuksessa.
    Toinen juttu mitä monesti olen pyytänyt kiinnittää huomiota on se että Raamatun alussa, sen kerronnassa ei ole aikaa olemassakaan. Aikahan luotiin vasta kun planeetat pantiin paikoilleen jne. joten se kerronta kuuluu menneessä aikamuodossa ilmaisemiseen, juuri siksi koska tila oli ajaton. Sama pätee Raamatun lopussa, kun Johannes kutsutaan "tule tänne ylös", jolloin kerronta taas menee ajattomaan tilaan, aivan kuin tapahtumat olisivat historiaa. Lue niin huomaat, esim. "peto ja väärä profeetta heitettiin..." ja "saat_na joukkoineen lähti villitsemään..." kaikki kerronta menneessä muodossa.
    Samoin siis Raamatun alkulehdillä, Jumala lepäsi seitsemännen päivän. Heitän tähän kaksi vihjaisevaa kysymystä, en pidä ketään tyhmänä, vaan pyydän huomaamaan mitä kysyn. Elikkäs, miksi kuudes päivä puuttuu luomiskertyomuksesta ja Adam luotiin viidennen päivän loppuun...??? Kuudes päivä siis alkaa Raamatun kerronnalla....
    Sitten toinen seikka, että saattoiko Jumala levätä kun käärme oli puutarhassa? Tämä kysymys liittyy nimenomaan tähän kaikkeen. Raamatun kerronta menneessä aikamuodossa ja kuudes päivä alkoi siitä kun ihminen lankesi....
    Väitän siis ettei Jumala ole vielä levännyt ollenkaan, eihän Jumala voisi levätä koska luomistyö ei ole vielä valmis. Lepopäivä löytyy siis Jeesuksen Kristuksen tuhatvuotisessa valtakunnassa. (yksi päivä on kuin tuhat vuotta) ...ja kun se päivä on mennyt... siitä päivästä ei tiedä kuin yksin isä, ei edes poika. Silloin taivas ja maa katoaa ja alkuaineet sulavat.
  3. Kyllä ehdottomasti Jumala on erityisesti sukujen perään. Sehän käy ilmi jo siitä kuinka paljon hän siunasi Abrahamin sukua ja loi tälle erityislaatuisen pohjan.
    Olen monessa yhteydessä huomannut kuinka sukuja kootaan ja tämä sama koskee kokonaista kansaa, kuten Suomen kansa. Me olemme minun mielstäni erityisasemassa Jumalan silmissä. Emme tietenkään sillä tavalla ettei Jumala välittäisi niin paljon muista, vaan katsokaa itse niin huomaatte. Suomessa on varmaan monin veroin enemmän pienempiä kristillisiä uskonlahkoja kuin vaikkapa lähinaapurissa, Ruotsissa. Meillä Kristinusko saa hyvän maaperän täällä jostain syystä. Kyllä siinä on paljon asiaa tässä sukukysymyksessäkin.
    Tätini näki meidän kotitalosta unta, jossa isoisä ja tämän vanhemmat olivat asuneet silloin joskus. Se oli ränsistynyt ja piha ajamatta mutta joskus kauan sitten siinä pihassa leikki lapsia ja siellä oli suihkulähde. No tätini näki unessa tuon suihkulähteen jossa kasvoi levää ja sen pinta oli ajan patinoimaa. Mutta hän meni lähemmäs ja kurkkasi sen lähteen veteen ja huomasi että vesi oli aivan kirkasta ja se oli täynnä kaloja. Sitten kun hän katseli niitäö kaloja, hän näki yhtäkkiä kaikkien niiden kalojen kasvot kaikkien meidän sukulaisten kasvoina. Siellä altaassa oli kaikki, koko suku.
    Se oli hieno viesti Jumalalta tämän voimasta pelastaa ja kutsua luokseen kokonaisia sukuja, eikä vaan sieltä täältä jotain hajanaisia ihmisä. Sanoo sen jo järkikin, että suvuissa säilyy tietty juttu sen sisällä. Ollaan samaa verta.
  4. Vastaan tuohon heti että Jumalahan tiesi kaikkivoipaisuudessaan miten kaikki tulee menemään, toki... Okei, ja hän koetteli Israelin kansaa ja tiesi tämän luonteen, joka sotii omaa luojaansa vastaan melkeen viimeiseen mieheen. Jumala lupasi tuon alueen, joka ei heille kelvannut, vaan erämaa ja sen käärmeet mieluummin.
    Tuo maahan on loppujenlopuksi symbolinen, koska sitä ei itseasiassa koskaan ole siinä koossa vielä Israelin kansa saanut, minkä Jumala sille lupasi, joten vastaus on varsin helppo. Se sisältyy seuraavaan juttuun: Minä olenb vuosia rukoillut Jumalalta viisautta ja ymmärrystä Israelin kansan kohtalosta, koska siitä on niin paljon mielipuolta. Eräänä päivänä puolitoista vuotta sitten kävin ratikalla Helsingin keskustassa ja rukoilin paljon sillä reissulla kävellen pitkin Kampin ympäristöä. Palasin takaisin Sörnäisiin, kotipysäkille ja juuri kun hyppäsin ulos ratikan ovista, kysyin taas "entäpä Israel". Sydämeni pumpsahti kun kuulin lähes jylisevän äänen sisälläni sanovan "te olette Israel".
    Sen jälkeen en ole enää kysellyt asiaa. Ei ole tarvinnut.