Vapaa kuvaus

Hei!

Täältä Savon puolelta olen 83- vuotta täyttänyt naisihminen, kaksi lasta, mieheni menettänyt.

Yksin olen elellyt jo kohta kaksikymmentä vuotta. vuotta, ei valittamista olossani;)
Yksinäiseksi en eloani tunne, aina jotakin touhua päiviin riittää.

Kirjoittelen melkein joka päivä 80+ketjuun, Noja-tuoli otsikon alle , vuoden alusta tänne siirryin, päiväni näin aloitan.

Uskon että mieleni pysyy näin tehden vireänä ja uudet virkistävät ajatukset syntyy lukiessa toisten viestejä.

Eläkeläisyhdistykseen kuulun ja siellä lauluryhmässä laulelen, pientä piristystä hakien..

Terveyteni on hyvä, mitä nyt nuo polvet meinaa kenkkuilemaan ruveta ja se aika paljon jo rajoituksia asettaa, mutta hammasta purren nämä joka päiväiset rientoni suoritan.

Nyt on hiljentynyt harrastus toiminta, enää en jaksa, en tunne yhtä mielekkääksi, mutta mukana kuitenkin vielä olen.
Kesää jo kovasti odotan, nyt kauniista talvesta nautin, siinä se etenee lämpimän tulo, toivossa olen, että kaunis kesä tästä vielä tulee.
Elämässä kiinni, valoisin mielin uutta kohti.

Iloa ja voimia profiiliini kurkistaville;)

Aloituksia

154

Kommenttia

2546

1. Kaunista+aamua+ja+päiväkin+kauniiksi+muodostuu,+lumet+sulavat+ja+aurinko+hellii.Eilinen+juhlamme+onnistui,+väkeä+melkoisesti+ja+laulummekin+meni+minun+aatoksin+ihan+hyvin.Tänään+on+nimipäivä+sankarina+Ukko,+onnea+heille+ja+voisihan+sitä+joka+emäntä+sitä+omaa+ukkoaankin+onnitella;)Makriinan+kysymykseen+en+oikein+osaa+sanoa,+itselläni+on+netti+kaupasta+hyviä+kokemuksia,+tosin+en+kovin+paljon+muuta+ole+ostanut,+kuin+vaatetta.Ainahan+se+pelko+on+mukana,+kun+tuntemattomista+paikoista+jotain+yrittää+ostaa+ja+hyvä+on+vähän+kyseenalaistaa,+kokemus+se+on+ja+usko+voi+vielä+tullakin,+luulisi+heidän+asian+jo+kaupan+jatkuvuuden+vuoksi+hoitavan.Muuten+nykyiset+koneet+ja+laitteet+ei+kestä+kauan,+ostin+aikoinani+keraamisen+hellan+ja+sanoin+tuojalle,+että+siinäpä+mummolle+loppuiäksi+hellaa,+sanoi+että+ei+viittä+vuotta+kauemmin+kestä.Muutin+asunnosta,+joten+en+tiedä+kestikö+minkä+aikaa.Mukavahan+se+on+katsella+aikaan+saannoksiaan+ja+kun+vielä+on+onnistunut+lopputulos,+kelpaa+ihastella+korpikirjailijan.Viinin+teon+olen+jo+jättänyt,+sen+vähän+mitä+tarvitsen+haen+kaupasta,+tulihan+sitä+joskus+tehtyä+sitäkin.Uskon+että+irkku-+mummon+virkeänä+pitää+tuon+ikäinen+lapsukainen,+ei+sitä+enää+jatkuvasti+jaksaisikaan+hoidella.Minulla+on+ystävä+jonka+kanssa+soittelemme+Skypellä+aamuin+illoin+ja+jos+soittoa+ei+kuulu,+otamme+yhteyden+lapsiin,+toistaiseksi+on+pelannut+hyvin,+onhan+se+lapsillekin+rauhoittava+tieto,+jos+ei+soittoa+kuulu.Hurskaisella+touhua+riittää,+jos+ei+talosta,+niin+linnun+pöntöistä,+no+tunteehan+olevansa+tärkeäkin,+kun+pystyy+kaikkea+hommaamaan,+pitäisi+kyllä+sitä+lepoakin+muistaa.Piti+ihan+tarkistaa+henkilökorttini,+kun+puolesta+vuodesta+puhut,+kyllä+minun+kortti+ainakin+on+viisi+vuotta,+ymmärsinkö+jotain+väärin?Tuota+tyhjän+pohjan+esiin+ottamista+olen+joskus+minäkin+harkinnut,+mutta+liian+vaikealta+tuntuu+tuijottaa+valkeaa+kangasta,+on+aina+jäänyt+siihen+yrittäminen.Se+pensseleiden+pesu+jo+ajatuksena+rajoittaa,+kun+öljyväreillä+vaan+jotain+osaan,+tai+siis+yritän+osata.Kyllä+siinä+aika+pian+kuluu,+jos+alkuun+pääsee,+onnea+vaan+uudelleen+lämmittelyyn+harras+tuksesi+osalta+ynnämuuIhanalta+vallan+kuulostaa+tuo+pihan+siivoaminen+ja+muun+keväisen+homman+suunnittelu+Neeassa,+kyllä+ne+suunnittelut+käynnissä+parvekkeenkin+osalta,+vaikka+pientä+onkin,+verratessa+pihapiiriin.Nautinto+oli+tonkia+maata+ennen+ja+siitä+sai+aina+sen+kättensä+jäljen+näkyviin.Uusi+tieto+oli+tuo+verijauholaatikko+minullekin,+onkohan+miten+yleinen,+löytyykö+Suomestakin,+aina+sitä+viisastuu,+kun+uskaltaa+tyhmyytensä+näyttää+ja+kysyy;)Kiitos+valistuksesta+Paloma+.Tänään+taivallan+kauppaan+ja+samalla+reissulla+äänestän,+mitä+sitä+siirtelee,+kun+aikomus+on+äänensä+antaa.Katsellaan+mitä+muuta+päivä+tuo+tullessaan,+ja+iloitaan+kaikesta+mahdollisesta+mikä+eteen+tulee,+toivossa,+että+kaikki+pelkää+hyvää+on.
  2. Kauniina+alkaa+tämäkin+päivä+ja+lämpenee+päivän+mittaan+mukavan+oloiseksi.Veeti+on+nimipäivä+sankari,+onnea!Palstalta+muistan+yhden+Veeti+nimimerkillä+kirjoittaneen,+mukavan+miehen,+monta+hauskaa+juttua+keksittiin.Olipa+kiva+irkku-37+kun+pirtin+muistit,+olen+kyllä+sinun+keskusteluja+Fasessa+seuraillut,+joka+aamuisen+tervehdyksesi+katsonut.Neljä+polvea+täälläkin+ja+kesällä+on+luvassa+pieni+tyttö,+ihanaa+se+on,+minulla+nuorin+onkin+tätä+nykyä+jo+kolmetoista+vuotias,+tyttärentytön+poika.Eipä+nuo+virheet+maailmaa+kaada,+sini-sirkku,+joskus+tiedottaminen+sotkee.Ynnämuu+lausui+totuuden+tästä+eläkkeellä+olosta,+ei+meinaa+perässä+kestää+kun+päivät+ja+viikot+vierii+ja+yksinäisyydestä+ei+hajuakaan.Hurskainen+pyörällä+hurruuttaa,+no+se+ei+paljon+lisää+kustannuksia+ja+kuntoa+tulee,+joskin+huollettava+on+sekin.Onkohan.+kaikki.+hyvin+ja+sanos.+muuta,+ei+tarvitse+olla+huolissaan,+ihan+hyvin+pärjätäänHarmillista+päin+vastoin+on+teillä,+jos+mielikuvitus+ei+pelaa,+ikävää+tosikkomaisuutta+elämänne+on.Elämä+huomattavasti+antoisampaa,+kun+on+unelmia,+haaveita+ja+sitä+mielikuvitusta,+sanotaanhan+että+lapsenmielisyys+pitäisi+kautta+elämän+säilyttää.Ettäkö+ei+keskustella,+sanonpa+vaan,+että+kyllä+vuorovaikutus+pelaa,+useinkin+vinkkejä+toisiltamme+saamme+ja+annamme,+joten+lueppa+tarkempaan;)Hiirenkorvalla+juurikin+näin+on,+unelmia,+ehkä+ei+kaikki+toteutuvia,+mutta+rikkautta+mieleen+kuitenkin+tuovia+ja+elämässä+on+paljon+aihetta+hymyilyyn.Muistot+elävät+ja+kultaantuvat,+ei+huonoja+muistoja+muistakaan,+aurinko+paistaa+++sieluun+asti.Raakile.vielä+sait+taas+veden+kielelle,+kun+rieskasta+puhut,+on+se+lämpimänä+herkkujen+herkku.Kiitos+kysymästä,+nuhani+on+hellittänyt+ja+muutenkin+olo+siedettävä.Se+tykkääminen+on+jotakin+mitä+en+minäkään+jaksa+Fasessa,+mutta+jätän+tökkimiset+sikseen,+vähän+minäkään+muuten+siellä+käyn,+kurkkaan+kuulumiset+aamuisin+ja+käsityöt+katson,+toivoen+ideoita+saavani.Kaikkeen+kyllästyy+ajan+oloon+ja+näin+käy+minullekin+Facebookissa,+eihän+kukaan+jaksa+aina+uutta+tuottaa+ja+päivittäin++käyden+kovin+tutuiksi+tulevat.Kyllähän+se+joskus+ajatteluttaa,+että+mitä+kaikkea+sitä+onkaan+itsestään+maailmalle+lähettänyt,+mutta+sitten+ajattelen,+että+eipä+meikä+mummo+ketään+todellisesti+kiinnosta,+ehkä+tietoni+painuvat+roskakoriin,+ainakin+ajan+kanssa.Mikä+onkaan+verilaatikkosi,+Paloma1?Tänään+meillä+se+yhdistyksen+55-vuotis+juhla+ja+sinne+tässä+alan+lähtöä+tekemään.Varmaan+juhlava+juttu+ja+arvokkaat+vieraat,+minä+mukaan+lukien;)Kivaa+päivää,+ottakaa+auringosta+sitä+D-vitamiinia,+jää+purkissa+olevat+talven+varalle.Vaalitentin+vaihteeksi+minäkin+katsoin,+ei+mitään+uutta+mielestäni,+samoja+asioita+jauhavat+ja+tuo+arvailu+ja+ennustelu+ottaa+väliin+päähän,+eikös+kaikki+aikanaan+selviä.Nyt+on+tärkeää+jokaisen+äänestää,+ainut+tapa+jotenkin+edes+vaikuttaa.
  3. Hyvää+Aprillipäivää+ja+hutikuun+alkua.,+herättyäni+taivas+oli+kauniin+sininen,+nyt+pilviä+on+ilmaantunut,+jotakin+sadetta+lupailivat.Pepit+viettävät+nimipäiväänsä,+onnea!Kellot+on+siirretty+kesä+aikaan,+ei+tuota+minulle+juurikaan+harmia,+muutama+päivä+menee+ja+taas+kaikki+sujuu+entiseen+tapaan.Makriina+kellonsa+saanut+myös+ajan+mukaiseksi,+haittaako+jos+yksi+kello+onkin+talviajassa,+valmiina+jo+seuraavaan+siirtoon;)Onhan+se+jonkunlainen+turha+touhu+tämäkin,+hurskainen+kännykän+kanssa+taisteli,+minulla+sekin,+kuten+tietokone+ja+telkkari+itsestään+siirron+hoitiTarkan+ajan+kännykästä+saankin.Sini-sirkku+härnäilee+liha+pihvillään,+aivan+oikein,+miksi+kaikesta+moista+hälyä+nostetaan.Liha+on+kautta+aikojen+ollut+hyvinkin+tarpeellinen,+ei+entisen+ajan+raskaat+työt+olisi+pelkillä+salaateilla+onnistuneet.Pihvi+silloin+tällöin+ei+ilmaston+suuntaan+ei+toiseen+vaikuta,+eiköhän+haitat+ole+enemmänkin+ahneuden++tuottamaa.Tottahan+pienetkin+teot+sen+eteen+vaikuttaa,+että+ilmaston+harmeja+vähennetään,+mutta+ruoka+ehkä+kuitenkin+pienempiä+harmeja.Neeassa+kuin+sini-sirkku+kertovat+tykkäävänsä+Huvila&Huusi+ohjelmista,+niin+minäkin.Minua+kyllä+vähän+se+suurten+puu+lavitsoiden+määrä+ihmetyttää,+miksi+mökillä+pitää+luonnollinen+maasto+kokonaan++peittää,+kyllä+jalan+alla+voisi+maa+tuntua.Kohtuulliset+kesäkeittiöt+ja+ruokailu+paikkojen+terassit+ok,+mutta+myös+luonnon+omaa+pitää+mökeillä+näkyä.Sisustuksen+suhteen+ehkä+Mikko+tekee+konstailemattoman+sisustuksen,+tämä+minun+mielipide,+mutta+ei+toki+mikään+fakta,+kaikki+on+hyväksyttävää.Noita+vaali+esityksiä+en+jaksa+edes+katsoa,+äänestämässä+käyn,+mutta+mieltäni+en+muuta,+vaikka+sankkojen+ja+makkaroiden+avulla+sitä+yrittäisivät+muuksi+muuttaa.Ymmärrän+että+yksi+mies+tai+nainen+ei+mitään+päätöksiä+saa+aikaan,+puolueiden+yhteinen+näkemys+asioihin+vaikuttaa+ja+niissä+soisi+yhteisen+sävelen+löytyvän.Ihana+katsella+pikkulintuja,+miten+ne+vilkkaasti+lentelevät,+pesäpaikka+kaiketi+hakusissa+kuin+myös+kumppani,+jonka+kanssa+elämää+jatketaan.Tämä+kai+myös+ihmisten+keskuudessa+heräävä+tunne+on+näin+keväällä:)Olisihan+se+ihan+mukava+jo+turvallisuuden+kuin+myös+keskustelu+kumppanin+mukana+olo+olla+mukavaa,+mutta+hyvä+näinkin;)Varokaa+nyt+sitä+aprilli+juoksemista+ja+viettäkää+mukava+huhtikuun+eka+päivä.
  4. Sunnuntaiaamun+hiljaisuutta,+pilvi+poutaa,+ja+kolmen+asteen+lämpöä.Kelloja+on+siirrelty+ja+luvattu+on,+että+enää+kaksi+vuotta+tätä+tehtäisiin,+olisi+jo+saanut+loppua,+tai+pitäähän+aikaa+olla+kinasteluun+kumpiko+otetaan+kesä+vai+talviaika,+sen+jokainen+maa+itse+voi+päättää.Irma+nimisille+onnittelut+ja+viimeinen+maaliskuun+päivä+alullaan,+huomenna+sitten+aprilli+päivä,+joutuukohan+joku+juoksemaan+tai+muuten+huijatuksi.En+oikein++jaksa+sen+ropotti+imurin+työ+jälkeen+uskoa,+itse+imuroinnin+jälkeen+olen+vielä+sukkahousun+lahjeosia+kietonut+lastan+päälle+ja+lattiat+näin+käynyt+läpi,+pölyä+kertyy+tähänkin++aika+suuri+määrä+,+vaikka+minulla+on+hyvä+imuri.Pölyttömäksi+ei+varmaan+koskaan+paikkoja+saa,+aina+auringonvalo+tämän+paljastaa.Könysin+minäkin+käsin+vielä+nurkat+ja+listat,+vaikka+kostealla+muuten+pyyhin.Hellankin+vedin+seinästä+irti+ja+on+se+kumma+miten+sinnekin+vaan+roskaa+menee,+vaikka+aivan+olematon+on+rako+tiskipöytään.Nämä+hommat+on+niitä,+jotka+ei+lopu+koskaan,+mutta++aina+vaan+uudelleen+tehdään,+ei+muuten+jaksa+olla.Haluatko+miljonääriksi+jää+saunavuoron+vuoksi+näkemättä,+katson+usein+uusintoina.Olen+nyt+koukkuuntunut+Netfixtin+antiin+ja+muihin+kanavoiden+tuotoksiin,+Muotitalo+Velvetin+toinen+osa+sarja+menossa.Runsaasti+eri+kulttuureihin+tutustuminen+mahdollistuu,+kun+paljon+Turkin+ja+Espanjan+tuottamia+sarjoja+tarjolla.Kovin+erilaista+on+näissä+maissa+ainakin+se+perinteinen+kulttuuri+ollut.Nyt+kuitenkin+on+päivä+alettava+elämään,+kymmenen+uutisia+jo+lukevat,+pitkäksi+menee+alkuun+meno+päivän+viettoon,+mutta+illalla+sitten+valoisampaa+tuntia+kauemmin.Iloa+päiväänne.
  5. Kaunista+lauantai+aamua,+taivas+kauniin+sininen,+tuuli+heiluttelee+mattojani+parvekkeella+ihan+sopivasti+pölyjä+irrottaen.Tänään+kaikki+Usko+nimiset+saavat+onnitteluja+ja+meille+muille+uskoville+päivästä+saattaa+tulla+mukava.Kyllä+sää+jo+keväiseltä+tuntuu,+tomaatin+taimiani+olen+jo+koulannut.Olette+jutustaneet+paljon+ruuasta+ja+hyviä+vinkkejä+Ramoona+ja+toisetkin+olette+antaneet.Ilmastomuutos+on+myös+puhetta+aikaan+saanut+ja+onhan+se+ihan+paikallaan+muistuttaa+niistä+hyvin+pienistä+tavoista+olla+mukana+tässäkin+urakassa.Tosin+olen+vähän+sillä+kannalla,+että+liian+paljon+ja+joka+tuutista+yritetään+meitä+syyllistää,+uskon+että+ainakin+vanhempi+sukupolvi+osaa+antaa+arvoa+maailman+ilmaston+säilymisille+ja+varmaan+osa+fiksuista+nuoristakin+tämän+ymmärtävät.Uskomme+varmasti+vähemmälläkin+paatoksella+annettuja+ohjeita.Tietoa+tulee+paljon+ja+me+joilla+on+ymmärrystä+ilmaston+muutoksesta+teemme+parhaamme,+vaikka+pieni+on+osuutemme.Onhan+se+niin+tämänkin+asian+suhteen,+pienistä+puroista+se+j.n.e.Ruuan+suhteen+en+mitään+äkki+käännöksiä+ole+tehnyt,+mielestäni+aina+olen+ostanut+kotimaista,+kun+siihen+on+mahdollisuus,+hinnasta+huolimatta.Naisihmisenä+ei+tuo+liha+ole+ollut++koskaan+jokapäiväistä+evästä,+siltä+osinkin+vähäinen+olen+ilmastoa++tuhoamassa.Onnekseni+ei+lähipiiriini+kuulu+ketään+ruokaesteistä+ja+saan+huoletta+tehdä+mitä+milloinkin+mieleen+tulee+ja+niin+on+jäänyt+vähäiseksi+kertomanne+ravinto+tarjonnat,+sitä+vanhaa+perinteistä+millä+on+tänne+asti+päästy.Viimeiset+kokeet+antoivat+vahvistusta+tekemääni+ja++uskon+selviäväni+loppuun+asti+näillä+eväin.Varmaan+hyvät+geenit+matkassani+olen+saanut+elää.Edelleen+lääkitys+se+yksi+pilleri+päivässä,+lääkäri+kerran+vuoteen,+näin+on+ollut+tähän+asti,+mutta+kaikki+voi+hetkessä+muuttua,+siis+en+terveydelläni+ihastele,+kiitos+mielin+ja+nöyränä+elelen.Jaksat+kovasti+rakennella+korppis,+miten+hienoa+onkaan+sinun+nukkekodossasi?Ihanko+itsellesi+sitä+rakennat,+vai+onko+suvussa+pieniä+tyttöjä+ihastelijoina.En+osaa+edes+ajatella,+miten+sinun+pitää+osata+ja+miten+näppärät+sormesi+onkaan.Minä+olen+tehnyt+havainnon,+että+puikotkin+tippuvat+useammin+mitä+ennen,+kohta+kai+ei+mikään+sormissa+kestä;)Olen+minäkin+noita+vaalitenttejä+sivusta+seurannut+ja+Halla-aho+on+ilmeetön+puhuja,+mutta+varmaan+tietoa+omaava.En+minkään+ole+heiluri+ollut+koskaan,+suuntani+olen+nuoresta+asti+pitänyt+ja+hautaan+asti+pidän.Toivoisi+että+yhteispeli+edistyisi+ja+asioiden+hoito+helpottuisi.Nyt+päivän+puuhiin,+mitäpä+muutakaan+kuin+siivousta+tämä+aamupäivä+sisältää.Iltapäivällä+otan+torkut+parvekkeella,+jos+paiste+jatkuu,+mukavaa+viikonlopun+alkua;)
  6. Yritänpä+jonkun+viestin+saada+aikaan,+minun+koneessako+lienee+vika,+vai+Suomi24:ssä,+muualla+toimii+kyllä+kohtuudella.Kivasti+olette+kirjoitelleet+pirtin+päiväkirjaan,+lukemassa+olen+käynyt.Neeassa+noin+pitääkin+tehdä,+jos+toisella+ei+kunto+riitä,+apuna+totta+kai,+en+moitteeksi+sanonut,+koskaan+ei+voi+arvioita+toisista+sanoa,+kun+ei+olosuhteita+tiedä.Muistan+kyllä+sinun+jo+aiemmin+sanoneen,+että+miehelläsi+on+selkä+huono+ja+eipä+se+mikään+pieni+vaiva+olekaan,+kokemusta+on.Mukava+kuulla,+että+Mielikki.+mummolla+valoisampi+mieli,+siitä+se+vaan+parempaan+suuntaan+menee.Kuvasta+katsoo+hyvin+siloposkinen+nainen,+ei+moittimista;)Kaikki+eläminen+on+kallistunut,+ruokakin,+vaikka+tuskin+siitä+tuottajat+ovat+hyötyneet.Hurskainen+lattialta+lääkkeensä+kerää,+joku+on+sanonut,+että+liian+steriiliä+on+elomme+ja+lastenkin+pitäisi+lattialla+saada+ryömiä,+sieltä+eston+sairauksille+hankkia.Ehkä+kuitenkin+on+vaaroja+myös+kovin+vanhan+ruuan+nauttimisesta;)Kameliat+Ruotsissa+kukkii,+iloa+tuottavat.Korppis+haudan+hoidosta+puhui,+minulle+tuli+tilaamani+kymmenen+vuoden+hoito+lasku,+788+euroa,+kukat+siinä+mukana,+itse+hoidimme+mekin,+kun+vielä+pystyin+polvieni+vuoksi+kyykkimään.Haudalla+käyntikin+harventunut,+kun+en+aina+halua+lapsia+rasittaa.Nyt+olen+huoleton+sen+asian+suhteen.Sini-sirkulla+hoito+jakso+menossa,+voimia+sinne,+olet+jo+varmaan+tottunut+moiseenkin+elämään.Ynnämuu+asiasta+sanoit,+kun+olit+kuullut+minun+juttua+pitäneen+osallistumisistani,+näin+on,+ehkä+liian+kanssa,+nyt+sitten+hehkutan+tätä+omaa+aikaani;)Makriina,+kyllä+se+niin+on,+kun+kaikki+jopa+astiatkin+menneiltä+ajoilta+on+antiikkia,+kai+sitä+ollaan+itsekin,+minä+varsinkin;)Nyt+lopetan+vähän+lyhyemmin,+jospa+onnistuisi+lähettäminen,+ei+kyllä+siitä+kiinni+saisi+olla,+ei+varmaan+olekaan,+jotain+muuta+sotkua.Kaunis+päivä+näyttäisi+tulevan,+katuja+kovasti+puhdistavat,+on+helppo+kauppaan+astella.Oikein+hyvää+päivää+kaikille,+kulutetaan+se+kukin+tahollaan+ja+tavoillaan;)
  7. Huomenet,+en+tiedä+tohtiiko+kirjottaakaan,+kun+aina+vaan+joku+este+tarjolla.Enpä+tuota+harmittele,+ei+mitään+maailmaa+muuttavaa+ole+kirjoituksissani,+jos+vaikka+taukoa+tulisikin.Eilen+oli+Kristiinankin+mainitsema+sotku,+ilmoitus+moneen+kertaan"+ei+kirjoituksia",+lopulta+kun+pääsi,+ei+onnistunut+mikään.Kallis+maidon+osto+tuli+Kristiinalle,+mutta+se+lohtu+kuitenkin,+että+pitkälle+pääset+autollasi;)+ja+varasto+melkein+täynnä,+no+ne+herneet+puuttuu;)Jalkahoito+olisi+tarpeen,+mutta+aina+vaan+löytyy+raha+reikiä,+nyt+haudan+hoidon+ja+kukkaset+päätin+maksaa+kymmeneksi+vuodeksi,+sen+jälkeen+varmaan+en+enää+ole+hoitoa+katselemassa.Perilliset+sitten+hoitaa+tai+ei.Kyllä+se+tuo+autokin+kulutuksen+lisäksi+kaikenlaista+hommaa+teettää,+kuten+siivoamista.Minä+en+muista+koskaan+auton+siivoamista+tehneeni,+aina+sen+mies+hoiti.Tuota+pihan+siivousta+riittää,+kun+niin+usein+noita+myrskytuulia+riehuu,+tällä+hetkelläkin+tuuli+vilkasta+ja+lumisadetta,+ettei+vaan+tavat+muuttuisi;)Hurskainen+taitaa+olla+makujen+nautiskelija,+niin+monesti+noista+herkuistasi+kerrot,+onhan+se+mukava+että+nautintojaan+voi+kaupan+hyllyltä+löytää,+ei+tarvitse+kuin+lämmittää.En+ole+ihmeemmin+noihin+itä+suunnista+oleviin+ruokiin+perehtynyt,+varmaan+hyviäkin,+ainakin+tulisesti+maustettuja,+minä+vaan+näitä+kotimaan+herkkuja+liiankin+kanssa+syön.Noita+salmonella+tartuntaisia+lintuja+on+paljon,+varsinkin+keltasirkut,+mitkä+maasta+ruokansa+useinkin+etsivät.Luonnossa+on+julmaa+tuo+elämä,+aina+vaaroja+jos+jostakin,+isot+ne+sielläkin+pärjää.Hyvinhän+polskuttaa+ihmisten+keskelläkin+he,+joilla+on+aineellista+hyvää+kertynyt.Ynnämuulla+luku+harrastukset+jatkuu,+mikäs+siinä,+kyllä+sitä+hengen+ravintoa+sitäkin+kautta+ammentaa,+minä+tyydyn+teeveen+antiin,+sieltäkin+kuuleman+mukaan+jotain+asiaa+voi+nähdä+ja+kuulla,+kun+oikein+osuu+sitä+tuottaville+kanaville.Näin+jostakin+luin+tämänkin+viisauden,+kaikkeahan+sitä+tutkitaan.Laulupäivä+tänään+ja+viikon+päästä+sitten+55-vuotis+juhlamme+ja+siellä+pitäisi+onnistua.Odotellaan+ja+katsellaan+tämän+kevään+erilaisia+päiviä,+takapakkia+välillä+ottaen,+en+kuitenkaan+takatalvesta+puhuisi,+aina+se+kesä+sieltä+kuitenkin+tulee.Vietetään+mahdollisimman+mukava+tiistai+päivä+ja+onnitellaan+Manu+nimisiä,+jos+vaikka+tuttava+piiriin+sellaisen+nimen+omaava+löytyy.
  8. Huomenta,+jospa+nyt+onnistuisi.Eilen+todella+kaksi+kertaa+viestin+kirjoitin+ja+aina+hyrrä+vaan+pyöri+ja+tuli+teksti+"lähetys+virhe".Oikein+mukavalta+tuntuu,+että+kaipaatte+aamu+juttuani,+kaikille+se+ei+niin+haluttu+ole,+mutta+jatketaan+jos+sallivat.Kaunis+pakkaspäivä+vaihteeksi,+viisi+astetta+pakkasta,+Reijo+onniteltavana+tänään,+onnea+Reinot;)ei+tossut.Kaikilla+tuntuu+olevan+muistoja+"rajuista"+lasten+leikeistä+kumminkin+ja+kiva+kun+muistoja+mieleen+tulee,+minulla+ei+noin+rajuja+kuitenkaan,+kerran+ajoin+jarruttomalla+pyörällä+ja+ojasta+itseni+löysin,+ei+naarmuja+kummempaa+seurannut.Mielikki.mummo+on+varautunut+leikkauksen+jälkeiseen+aikaan,+helppo+on+pakkasesta+ruokaa+ottaa,+kun+huonommin+liikkuminen+onnistuu,+jyvä+että+apujoukot+valmiudessa.Kyllä+se+kuusi+viikkoa+pian+menee,+kun+seurailee+elämää+telkkarista++ja+lukemisesta+muistaakseni+tykkäsit.Minulla+varmaan+samat+korjaukset+olisi+edessä,+mutta+yritän+siirtää,+olen+aina+jättänyt+omat+vaivani+hunnigolle.Neeassan+hämmästelyihin+minä+myös+nauraen+yhdyn,+aika+hassua+on,+kun+ei+erota+tekokukkia+oikeista,+kyllä+ne+niin+oikeilta+näyttää,+samoin+tuo+Kristiinan+valinta+kauppa+on+hymyn+huulille+nostava,+kunhan+vaan+ei+tuotteet+jäädy+siellä.Kai+minä+sellainen+mummo+hahmo+enemmän+olen+kuin+äiti,+mutta+kaikki+sopii.Korppis+taitojaan+kertoilee,+mahtavia+ovatkin,+en+kykenisi+moiseen.Varmaan+ihastelijoita+on+nukkekotisi+ympärillä,+kun+nukeille+osaat+vielä+tunnistettavat+muodot+luoda.Onhan+se+yhtä+kasvojen+hoitoa+tuokin,+jospa+ei+kalliilla+tarvitsekaan+hoitoja+ostaa.Hurskainen+kello+määrää+tarjoili+viestin+laittamiseen,+kyllä+jokainen+voi+laittaa+viestiä+minun+mukaan+tulosta+tai+tulemattomuudesta+huolimatta+ihan+milloin+vain,+tämä+vaan+on+tälläiseksi+muodostunut+ajan+kanssa.Omat+mokat+suututtaa,+mutta+suutu+sitten+itsellesi,+mitä+se+auttaa;)Minun+häävalssini+oli+Kultaa+ja+hopeaa,+toisena+Kyllikki+valssi,+jotenkin+sopi,+kun+olen+Kyllikki+toiselta+nimeltäni.Yleensä+kerron+jos+pitkään+aion+poissa+olla+ja+numerokin+on+ystävällä,+se+on+sitten+eri+asia+kokeeko+tarpeelliseksi+mitään+ilmoittaa.Kyllä+nämä+koneen+ja+Suomi24:n+ongelmat+minua+useimmin+estelee.Nyt+jännään+kuinka+käy,+lähteekö+viesti,+talvista+päivää+toivotan,+vielä+näkyy+jatkuvan+talven+merkeissä.
  9. Huomenta+viikon+alkuun+ja+hyvin+tuuliseen+ja+pilviseen+säähän+sain+herätä.Hiekkaa+näkyy+traktorit+kadulle+laittavan+ja+tarpeeseen+tulee,+näyttää+joistakin+kohden+luistinradalta,+on+entiset+uponneet+jään+sisään.Orava+kipitti+kadun+yli,+on+se+niin+ketterä+olento+ja+saa+hymyn+huulille+hypähdellessään.Viimeinen+viikko+helmikuuta+ja+sitten+se+alkaa+kevät+oikeasti.Olette+noista+perimisistänne+jutelleet,+paljon+on+hienoja+asioita+kokoon+saatu+ja+tuleville+polville+viitteitä+menneistä+elämisen+tavoista.Minulla+ei+kotoa+lähtenyt+mukaan+kuin+"piironki"hiotuin+peililasein,+sen+poikani+otti+kotiinsa,+kun+mieheni+kuoleman+jälkeen+asunnon+vaihdoin.Muutamia+arabian+astioita+ja+pieniä+muistoja+vanhemmistani,+vanhempani+muuttivat+palvelutaloon+ja+sitä+ennen+hävittivät+liiat+romut.Ei++meillä+ollutkaan+mitään+mittavaa,+firman+vuokrahuoneisto+oli+kotini+ja+ei+sinne+ihmeitä+kerätty,+hyvin+vaatimatonta+oli+ja+sama+jatkuu+vieläkin.Muistan+miten+onnellinen+oli+äitini,+kun+ensimmäisen+ikioman+asunnon+saimme,+lapset+pystyivät+haaveen+täyttämään,+mikä+hänelläkin+oli+ollut.Kyllähän+maalla+oli+aitat+ja+varastot,+mihin+työkaluja+ja+muuta+säilytettävää+kerääntyi.Isoja+taloja+,+jotka+nykyisin+useinkin+tyhjinä+ovat,+ei+riittänyt+elanto,+kun+teho+maanviljelyksiin+siirryttiin.Taidokkaita+käsitöitä+tekivät+talojen+emännät+ja+tyttäret,+sieltä+mukaan+sitten+omaan+elämään+ne+otettiin.Perikunnan+nimissä+on+minunkin+kotini+ja+se+vähä+mitä+on+tullut+hankittua,+turhan+runsaalta+sekin+tuntuu+ja+harmittelen+hommaa+mikä+lapsille+jää+kun+minusta+aika+jättää.Minulla+tunne+arvo+kaikkeen,+heille+vaan+melko+arvotonta+romua.Paras+perintö+taitaisi+olla+suuri+pankkitili,+se+kelpaisi+useammalle+ja+helppo+jakaakin.Eipä+ole+tuotakaan+tarjolla,+mutta+hyvä+näinkin,+terveys+on+se+mikä+on+minun+rikkautena+ollut+ja+toivon+sitä+riittävän+loppuun+asti.Suurta+arvostusta+tunnen+näistä+aarteista+mitä+olette+voineet+talteen+laittaa,+on+siinä+elämisen+kirjo+menneiltä+ajoilta+ja+mielenkiintoa+varmaan+moni+tuntee+päästä+tutustumaan+näin+keräily+kohteisiin.Mitä+vanhempaa+on+esille+laitettu+sen+suurempi+on++mahdollisuus+tutustua+menneeseen+elämään,+vaikka+näissä+koti+museoissa.Oikeassa+olet+uninesi+hurskainen,+mitään+taskua+ei+ole+minne+aarteita+mukaan+saisi,+kun+viimeinen+matka+alkaa,+alastomina+synnyimme+ja+paita+päällä+lähdemme,+se+väliaika+minkä+elomme+kesti,+jokainen+pyrki+rikkaaksi+elonsa+tekemään+ja+onnistuikin,+mutta+siinäpä+se+sitten+oli.Nyt+päivän+touhuihin,+niihin+tavanomaisiin+ja+ilta+varmaan+tänäänkin+saavutetaan,+toivon+päivänne+onnelliseksi.Harmeja+on+näistä+omistamisista+aika+monella+ja+entäs+niitä+riitoja+mitä+on+kautta+vuosikymmenten+käyty+perimisten+vuoksi,+siinä+on+sukulaissuhteet+usein+menneet+menojaan.
  10. Sunnuntai+aamua+ja+aivan+valoisaa+jo,+kauniin+päivän+lupauksin+päivä+aloitetaan.Yhden+asteen+lämmön+puolelle+näyttää+mittari+ja+aina+vaan+vähenee+lumi+naapuritalon+katolta,+nyt+jo+aurinkopannelit+näkyy,+keräten+tehokkaasti+auringon+valoa.Matti,++missä+lienee,++jokunen+saattaa+olla+muuallakin+kuin+kukkarossa,,,+en+tiedä,+mutta+nimipäiväänsä+voi+viettää+oli+missä+tahansa.Vävyä+on+onniteltava,+hänen+tiedän+olevan+mökillään,+vihdoin+pääsivät+saareensa.E-laskuihin+olen+kaikki+toistuvasti+maksettavat+laskut+siirtänyt+on+huoleton+homma.Nyt+saivat+pankkitunnukseni+toimimaan,+olin+jo+hyvin+harmistunut+siitä+että++jouduin+paperi+tunnuksiin+välillä+muuttamaan,+nyt+toimivat,+oli+päivitys+pankissa+ja+se+jotenkin+sotki+homman.Hyvin+haavoittuvia+on+nämä+systeemit.Mielikki.mummo+harmittelit+vaivojen+jatkuvaa+mukana+kulkemista,+niin+se+vaan+on,+vanhuus+ei+tule+yksin.Minulla+tuo+issias+taitaa+taas+alkaa+kummittelemaan,+onkin+pysynyt+pois+jo+vuosia,+mistä+lie+ärtynyt?Mukava+tapa+tuo+uudelleen+avioliitto+lupauksen+tekeminen,+ei+kovin+yleistä+liene+suomessa.Enpä+muista+muikkukukkoa+tehneeni,+aina+se+ahvenista+on+tullut+tehtyäGlucomaani+pillereitä+minäkin+syön,+en+tiedä+onko+apua,+mutta+toista+purkillista+jo+kulutan,+olisiko+jauhe+tehokkaampaa?Laskiaispullat+on+jäänyt+tekemättä,+mutta+monenlaista+ruokaa+eilen+uuniin+laitoin.Laiska+kun+olen,+en+viitsi+etsiä+Googlesta+mitään+tietoja+on+niin+helppo+kysäistä+teiltä+osaavilta.Hyvin+vähän+etsin+mitään+Googlesta+tyydyn+olemaan+tietämätön;)+kiitos+sini-+sirkku.Eikös+olekin+viisautta+tuokin,+"näinjuuri"+jossakin+minä+myös+jotain+olen+oppinut,+malttia+kasvatan+edelleen.Melko+sekaisin+on+nämä+sää+asiat,+kun+suomessa+lämpö+nousee+etelän+maiden+tasolle,+kyllähän+saisi+ne+entiset+vuodenajat+toimia+kuten+aina+on+toimineet.Pölypunkkeja+ei+nähdä,+mutta+usko+siihen,+että+niitä+on+ajaa+siivoamisen+pariin+ja+tuuletus+yksi+hyvä+konsti+saada+tuntuma+siitä,+että+vähemmäksi+ovat+käyneet,,,+punkit;)Nyt+on+valmista+ruokaa,+siivoukset+tehty,+paikat+vähän+aikaa+kunnossa+ja+nyt+voi+vaikka+nautiskella+olostaan.Näin+varmaan+teillä+toisillakin,+vietetään+pyhä+päivä+leväten,+kuten+kuuluukin,+onnea+päiväänne.
  11. Huomenta,+nolla+keliin+ja+Aslakin+päivään,+onnea+pohjoisen+pojille,+sieltä+päin+nimi+tulee.Itseäni+toruskelen,+kun+aamu+aina+pitkäksi+menee+tässä+koneella+istuessa,+pelaan+mukamas+aivojumppaa+yritän+ja+sitten+Fasessa+uppoudun+neuleiden+maailmaan+ja+siinä+aika+hurahtaa.Tuo+siivous+minulla+myös+on+aluillaan,+eilen+olisi+pitänyt+tehdä,+kun+pakkanen+paukkui.Kyllähän+Late+monella+tapaa+muistoissa+elää,+kuten+Venlastiinakin,+toivoisi+hänen+joskus+voivan+pirttiin+viestiä+laittaa.Aina+ei+omista+haluista+sekään+kiinni+ole.Pölypunkkeja+Miaelina+oikein+toden+teolla+ajelee,+samoin+sini-sirkku.+mitä+siihen+Moskovan+pataan+tulee?Voisi+olla+kiva+taas+muistaa+laittaa+nuo+nimipäivät+esiin,+ehkä+herättelisi+unohtavat;)Monesti+on+mielessä+käynyt,+että+olen+turhankin+sinnikäs+tämän+pirtin+suhteen,+mutta+asia+mitä+olen+oppinut+kestämään,+on+nuo+ilkeät,+mielen+pahoittavat+jutut,+useinkin+oletan+niiden+tulevan+henkilöiltä,+joilla+itsellään+on+joku+heikkous.Varmasti+kohta++kumppanisi+kotiin+pääsee+ja+paraneminen+vauhdilla+alkaa,+näin+toivon+ynnämuu,+sillä+koti+se+on+paikka+missä+kaikki+asiat+hoituu+parhain+päin.Kyllä+ne+mahdolliset+asiat+jotka+jäi+tekemättä+mielessä+pyörii+ja+aina+suuremmilta+tuntuu,+kuin+mitä+ovat,+lopullista+se+kaikki+on+kuoleman+vieraillessa,+mitään+ei+korjata+sen+jälkeen.Olen+paljonkin+miettinyt+mitä+kaikkea+jäi+tekemättä+tai+sanomatta,+mutta+uskon+asioiden+olleen+juuri+niin+kuin+oli+oltava.Noita+vahinkoja+sattuu,+ei+kai+muuten+huomaisikaan,+että+ei+täydellinen+ole,+vaikka+itse+näin+kuvittelee.Hyvä+ettet+peruuttanut+autolla+korin+päälle.Kiitos+terveisistä+raakile.+vielä,+pari+kertaa+olen+Turussa+käynyt.Nyt+muistojen+vakka+on+täydennystä+saanut,+kun+aika+lapsien+kanssa+sinne+piiloutuu.Pusero+on+hyvällä+alulla+ja+vähän+muutakin,+minusta+on+mukava+yrittää+ilahduttaa+toisia,+jos+taitoni+kelpaa,+kun+aikaa+riittää+tähänkin+puuhaan.Kyllä+tuo+eväiden+esiin+otto+niin+tutulta+kuulostaa;)Minä+varmaan+sätkyn+saisin+jos+yksin+olisin+ja+outoja+vieraita+pihaan+ajaisi.En+kyllä+ovisilmästä+kurki+kun+joku+ovikelloa+kilauttaa,+voisihan+sitä+tulla+joku+ilkiö+myös+kerrostalossa+sisään,+mutta+en+osaa+sitä+pelätä.Paljon+kaikenlaista+kerrotaan+ja+saa+lukeakin.Ei+käy+hurskaisen+elämä+yksitoikkoiseksi,+kun+aina+sattuu+ja+tapahtuu;)+Hyvä+että+ostoksesi+kuitenkin+hyvää+mieltä+antoi.Kesä+tekee+tuloaan+piha+kasveja+herätellen,+kuten+e.lä.mä+kerroit,+kohta+kukat+kukkii+täälläkin.Hushus+ketjut+ohitamme;)+Näin+se+meni+taas+puoli+kymmeneen,+no+vauhtia+on+hommiin+nyt+laitettava,+ja+kyllä+se+sauna+surut+mielestä+pyyhkii,+kunhan+ilta+koittaa.Rikasta+elämää+teille+kaikille,+siis+mielen+rikkautta,+ei+euroja+niinkään,+vaikka+lottovoittoa+sitä+haaveillaan;)
  12. Huomenta,+nyt+jo+täyteen+valoisuuteen,+niin+se+vaan+päivä+jatkuu,+pakkasta+viisitoista+astetta+ja+aurinko+paistaa.Olemme+pirttinä+saaneet+palstalla+huomiota,+miksi+?Yhtenä+ketjuna+kirjoittelemme+ja+hyvin+sopuisasti+vielä,+ei+varmaan+kenenkään+kimppuun+hyökätä,+moittimalla+viestejään,+olipa+vaikka+tyhmiäkin.Olen+ajatellut+monenkin+kohdalta+(itsenikin),+että+mukava+viestiä+laittaa+vaikka+saattaa+olla+jonkun+mielestä+toistoa+toiston+perään,+mutta+sitä+tämä+elämä+tällä+iällä+alkaa+olla.Normaali+elämässä+kuuntelemme,+seuraamme+aikaamme+kukin+tavallaan,+mutta+miksi+noita+kannanottoja+tänne+viitsisi+aina+laittaa,+kun+ne+ei+palstaa+kauemmaksi+mene.Jos+sillä+itseään+nostattaisi+se+hyöty+voisi+olla.Jos+uskoisin+asioiden+parantuvan,+minun+sanomisilla,+hyvin+topakasti+sen+kertoisin.Äänestys+on+se+ainoa+varma+oikeus,+mikä+meillä+on.Selitykseksi+taas+menee,+mutta+jotenkin+tuntuu,+että+aina+olisi+pirtin+olemassa+oloa+selvitettävä;)Kauppaan+tässä+olisi+lähdettävä,+lankojen+vuoksi+jo+tänään,+tavallaan+perjantai+on+se+varaston+täyttäminen.Pusero+langat+aion+ostaa+ja+vävylleni+villapaidan+koetan+vielä+näille+hangille+aikaan+saada.Huoli+on+monella+lapsella+iäkkäiden+vanhempien+hoitamisesta+ja+kun+tuo++hoito+kovin+heikoissa+kantimissa+on.Auringon+ottoa+voin+minä+myös+kohta+parvekkeella+ottaa,+siinä+pikkuhiljaa+iho+alkaa+väriä+saada.Huopa+ympärillä+tarkenee+keskipäivällä+hyvinkin.Hurskainen+on+nyt+ihan+oikeilla+tavoilla,+kun+päivä+torkkuja+ottaa,+vie+se+puhelin+toiseen+huoneeseen,+et+tarvitse+äänettömäksi+laittaa+ja+sitten+unohdat+poistaa+ja+sinua+ei+tavoita+kukaan+tärkeän+asiankaan+soittajat.Varoen+on+liikuttava,+täällä+kyllä+hiekkaa+on+kaduilla,+mutta+enpä+tiedä+miten+on+sivukaduilla.,+luulisi+nyt+sinnekin+ehtivän+jo+laittaa,+kun+ei+lumia+enää+tarvitse+aurata.Olen+samaa+mieltä+tiinat+kanssasi,+liika+kahvi+rupeaa+närästämään,+juon+vain+aamu+kahvin.Kuntosaleilla+aika+paljon+väkeä+näkyy+käyvän,++katselen+ikkunasta+kun+parkki+paikka+täyttyy+tämän+liikkeen+edessä.Neeassa+saa+mieleisiä+vieraita,+mukava+sellaisia+on+odottaa+ja+kun+sääkin+hellii,+mikä+onkaan+elämässä+muuta+kuin+hymyilyn+aihetta.Kaakao+on+nyt+tullut+pirtin+suosikki+juomaksi,+hyvä+niin,+aina+terveellisempää+kuin+nurkkakaapin+anti;)Nyt+päivän+touhuihin+ja+kiitos+niistä+mukavista+viesteistä+mitä+pirttiä+koskien+on+palstalle+tullut,+jos+hyvääkin+saa+kuulla.Nauttikaa+kauniista+auringon+paisteesta,+täällä+ainakin+täydellä+teholla+loistaa.
  13. Huomenta,+nyt+jo+melkoisen+valoisaan+aamuun,+niin++se+päivä+pitenee.Yksi+aste+on+pakkasta+ja+tietenkin+sitä+pienoista+lumisadetta;)Puut+on+tästä+kadun+näkymästä+lumensa+oksiltaan+pudottaneet,+varmaan+helpompi+olo+niilläkin;)Oravat+sujuvasti+puikkelehtivat+autojen+lomassa,+kai+ne+osaa+liikenne+säännöt,+kun+yhtään+en+ole+nähnyt+kuolleen.Se+odottaminen+mieluisten+vieraiden+kohdalla+jo+hyvän+mielen+antaa+ja+ainahan+lapset+sitä+intoaan+ja+elinvoimaa+jakavat+ympärilleen.Parasta+on+olla+kurkkimatta+tuonne+palstalle,+sitä+samaa+siellä+vaan+on.Toivottavasti+varpaasi+ei+siitään+huonone,+lääkäriin+se+on+mentävä,+jos+kauan+aristaa,+raakile.vielä.Aivan+hyvin+voi+pirtti+seista+vaikka+järven+rannalla,+se+onkin+tämä+mielikuvituksen+rikkaus+todellista+rikkautta;)Punainen+väri+sopii+myös+mielikuvaani,+mikäs+sen+somempaa.Tuo+vanhusten+hoito+poikii+aina+vaan+uusia+epäkohtia,+täällä+on+kaupunki+oikeuteen+vienyt+Joroisissa+toimineen+vanhusten+hoitopaikan,+lääkkeitä+on+kadonnut.Hyvä+se+on,+että+nostetaan+kissa+pöydälle+joka+asiassa,+mutta+miten+paljon+niitä+sitten+tuleekaan,+kun+oikein+tutkimukset+vauhtiin+pääsee.Häpeä+se+on+tämä+vanhusten+kohtelu,+onnekseni+en+vielä+mitään+apua+ole+tarvinnut,+mutta+uusi+päivä+voi+kaiken+muuttaa.Noista+vitseistä+ja+niiden+nauramisista,+minä+olen+varmaan+tosikko,+ei+naurata+useinkaan+samat+vitsit,+mitkä+saa+toiset+nauramaan+kippurassa,+minulle+paras+naurun+irrottaja+on+tilanne+komiikka,Makriina+sanoit+parasta+olevan+nojatuoli+matkat,+niin+täälläkin,+en+millään+pitkille+matkoille+halua+lähteä.Olen+tuonne+Viron+puolelle+lupautunut+toukokuussa+lähtemään,+mutta+sen+kauemmaksi+ei+innosta.Nyt+ovat+luvanneet+lämmintä+jaksoa,+kyllä+ne+lumet+katoilta+oikealla+lähtevät,+jos+sulamista+tapahtuu..Ei+oikein+näytä+hiekkaa+olevan+kaduilla,+kai+se+on+sitten+tuo+lumi+jäätynyt+rakeiseksi,+että+ei+hiekkaa+kaipaa,+ikkunasta+on+turvallista+katsella;)Oikein+hyvä+nimi+tuolle+maustejuomallesi,+mitä+nyt+mielesi+tekee+juoda,+no+eipä+sillä+mitään+väliä+ole,+vaikka+glöginä+sitä+juot.+Kunhan+yritin+olla+vitsikäs,+siis+minä+joka+en+osaa+edes+nauraa+vitseille,+en+paljon+muillekaan+asioille.Ei+tämä+maailman+meno+juurikaan+hymyilytä.Hyvän+työn+teit+,+kun+kaveria+jelppasit.Ystävän+päivää+vietämme+ja+ystäviä+tarvitaan,+että+elämässä+selvitään.Oikean+ystävän+löytyminen+onkin+lotto+voitto,+siihen+ei+kaikki+yllä,++näitä+ystäviksi+sanottuja+on+kaikilla,+jotka+selkänsä+käännettyään,+kaikkea+muuta+ovat.Ystävä+joka+jaksaa+kuunnella,+lohduttaa+tarpeen+tullen+ja+jakaa+ilotkin+yhdessä,+se+on+sitä+aitoa+ystävyyttä.Hyvää+ystävän+päivää+pirtin+väelle,+tuntemattomia+ystäviä+olette;)
  14. Huomenta+päivää,++aletaan+jo+puoltapäivää+tavoittamaan.Pitkäksi+meni+aamuni.Taitaa+hyvin+mieleinen+urakka+olla+edessä+raakile.+vielä,+näin+uskon.Voimia+kyllä+lasten+kanssa+tarvitsee,+mutta+kyllä+se+iloakin+antaa.Mullan+vaihto+se+alkaa+olla+ajan+kohtaista,+minun+kukat+menee+uusiksi,+huono+on+kasvattaja+ollut.Tomaatin+siemenet,+en+omista+kasvattamista+tomaateista+on+myös+multaan+kohta+laitettava.Makriina+kertoilit+noista+naapureista,+jotka+pelkällä+sana+helinällä+osaa+ottavat,+näin+on,+kyllä+se+suru+jää+itsensä+kestettäväksi,+jos+ei+omista+sellaista+ystävää,+joka+jaksaa+kuunnella+surun+purkamista.Minulla+sai+tytär+kantaa+surujeni+määrää,+minä+en+ymmärtänyt+silloin,+että+suru+oli+yhteinen,+isänsä+hänkin+menetti.Lääkärin+avulla+sitten+elämä+alkoi+sujua.Varmasti+kuluttavaa+on+julkisten+elämä+ja+liian+nuorena+menehtyi+myös+Lindholm,+kuten+Nykänenkin.Sini-sirkun+herkuttelu+ruuan+laitossa+on+aina+mieluista+luettavaa+ja+joskus++kokeiluun+vievää,+mieliki.mummon+tapaan+vaatimatonta+on+minun+ruuan+laitto+myös.Rauhallista+on+varmaan+siellä+mökillä+ja+kaveri+ei+liioin+hanttiin+pistä,+joskus+naukaisee+tyytyväisyyttään.Varmasti+ikä+ja+koetut+asiat+jo+saavat+haluamaan+vain+hiljaisuutta+ja+rauhaa.Tietokone+on+oiva+ajan+kulun+väline,+minulta+vaan+meinaa+viedä+liian+paljonkin+aikaa,+aamuisin+usean+tunnin+ja+sitten+iltaisin+käyn+vielä+pirtin+viestit+lukemassa.Eilen+erehdyn+muutamaa+ketjua+lukemaan+ja+harmittaa+kun+sinne+kirjoitin,+pahan+mielen+sain.Periaatteeni+on,+että+en+kinastelemaan+ala+kenenkään+kanssa,+kun+tuntemattomia+ollaan,+todellisuutta+ei+voi+tietää.Noita+kirjoituksia+on+hyviä+ja+huonoja,+ei+niistä+totuutta+useinkaan+löydy.Pikkarainen+voisi+tulla+pirtin+katon+katsastamaan,+minulla+ei+taitoja+siihen+ole;)Hurskainen,+eikö+nyt+jo+unohdeta+se+glögi,+pian+on+siman+aika.Mukava+että+keskustelu+variksien+kanssa+sujuu,+ovat+varmaan+kiitollisia+ruokatarjoilusta.Nyt+kiireellä+kone+kiinni+ja+päivän+hommiin,+miellyttävää+päivää+teille+kaikille+toivotan.