Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2894

1. Lisään+tarjontaa+riemukkaalla+Mozartilla!!!No,+jopas+sattui,+koska+seuraavaksi+valitsinkin+juuri+Mozartin!+Pidän+hänen+musiikistaan+ja+etenkin+siitä+osasta,+josta+on+tehty+sanoitus+suomeksi;+"tämä+hetki+voi+olla+se+kaunis,+kun+mä+rintaasi+vasten+näin+painun"...Siihen+musiikkiin+ja+sanoihin+liittyy+niin+paljon+muistoja,+että+niistä+voisi+tehdä+Päätalon+vertaisen+romaanin!DDDKerran+lapseni+houkuttelivat+minut+elokuviin+katsomaan+jotain+"Amadeusta",+joka+ei+sanonut+minulle+mitään,+mutta+he+vannoivat,+että+varmasti+pitäisin+siitä.+Olivathan+he+kuulleet+jo+miljoona+kertaa+mitä+soittelin.Aivan+uskomaton+elämys,+jota+myöhemmin+katselin+nauhoitettuna+kotonakin.Okalintu,+siis+se+kirja+oli+myös+mieltä+liikuttava+ja+etenkin+se+ensimmäinen+elokuva,+siis+hyvin+valitut+näyttelijät,+mutta+toinen+oli+mielestäni+jo+melkeinpä+fiasko.ps.+on+sekin+uskomatonta,+että+olemme+samoissa+maisemissa+olleet+silloin,+kun+asuin+Espoossa.+Varppina+olemme+joskus+olleet+naamakkaikiin,+koska+Leppävaara,+Lippajärvi,+Aurora+ja+mitä+niitä+nyt+olikaan,+mutta+joskus+tuli+käytyä+myös+siellä+"Lippakiessissä",+josta+oli+ihana+näkymä+järvelle.
  2. moi+susLaittelen+juuri+ruokaa+itselleni,+eikä+ole+edes+sitä+kaljan+ketaletta.+Viintä+taitas+löytyä,+mutta+sitten+ei+tule+lukemisesta+mitään,+vaan+menee+juopotteluks+ja+tupakoinniksi.+DDHuomenna+on+pakko+lähteä+Lidliin+ajaltamaan,+kun+tupakat+on+vähissä+sa+sieltä+saa+1/€+halvemmalla+ja+taitaa+ruokapuolikin+jo+vähiin+käydä.Minä+en+paljon+lueskellut+silloin,+kun+lapset+oli+pieniä.+No,+jokunen+satukirja+tietty,+mutta+itse+en+ehtinyt+lukemaan+kuin+pakollisen+hesarin.+Aamulla+kun+vietiin+lapset+tarhaan+klo+7+ja+illalla+nipin`napin+ehdittiin+viideksi+(17)+hakemaan,+niin+ei+siinä+ehtinyt+kirjaa+käteensä+ottaa.Meilläkin+oli+niin+alkeellinen+talo,+että+vedet+piti+kaivosta+kantaa+ja+"juosten"+ulos+viedä.+Samoin+oli+ulkohuussi+ja+pyykit+pesin+käsin,+koska+ei+ollut+painevettä,+että+olisi+saanut+pesukoneen.+Naapurin+"noheva"+mies+osti+vaimolleen+pesukoneen,+kunnes+kotonaan+huomasi,+että+eihän+se+piruvie+toimi,+jos+ei+ole+painevettä!+DSäästää+piti+joka+jumalan+lantti,+että+saatiin+sitten+rakennettua+ihmismäinen+talo,+mutta+onneksi+ilman+velkaa.+Se+oli+riemukasta+aikaa,+kun+neljää+taloa+rakennettiin+yhtä`aikaa,+siis+me+ja+kolme+naapuria.+Talkoita+oli+aina+ja+juomat+sitämukaa+joka+rakennuksella+vuoronperään.Sinne+sekin+pytinki+jäi,+mitä+nyt+harvakseltaa+käyn+siellä,+koska+asun+lapseni+lähellä,+sillä+täällä+on+minun+rakkaimmat,+kaksi+lastenlasta.+Nyt+ovat+jo+isoja,+joten+aina+ei+tarvitse+olla+niitä+hoitamassa,+joten+lukemiselle+jää+paljon+aikaa,+koska+en+käy+yleensä+missään,+paitsi+nykyisin+on+vain+tuo+pyykin+silitys+ja+huolto+minun+vastuulla+omasta+tahdostani.+Onhan+sekin+tekosyy+mennä+toisten+huusholliin+käymään.+Talvella+alkaa+todennäköisesti+noita+koulukuljetuksia.ps.+älä+ota+liikaa+!:)))
  3. "Menkää+muualle+tappelemaan".Jaa,+mihin?+Kahvipirttiinkö?++Sinne+hän+jo+tunki+itsensä,+muka+ei+"kiviä+kengissä",+joten+kaivoin+hänen+vanhan+viestin+sinne+esiin.+mutta+olisi+niitä+ollut+muitakin.++Minua+on+aina+häirinnyt+hänen+aliarvioiva+kirjoituksensa+Kahvipirtistä+ja+sen+suosiosta.Tämä+oli+aloitukseni+inspiraatio:+"Kirjassa+on+muutama(4-5)+taiteellinen+tyyppi,+joita+lukiessani+en+voi+välttyä+yhdistämästä+heitä+tähänkin+palstaan.+Täälläkin+heitä+on,+mutta+en+nimeä.+Mummit+tietävät+esim.+kaikki+Helsingin+talojen+suunnittelijat,+mutta+myös+"oopperat+ja+aariat",+jopa+sanatkin+osin+ulkoa,+että+ei+ainakaan+dementia+vaivaa...aina!+Hienoa+historiaa+huumorilla,+sanoisin".jjoutavainen+vastasi+minulle+sopivasti,+koska+olin+lukenut+jo+naapurini+suosituksesta+Seppo+Jokisen++kirjoja,+joten+ahmin+ne+kaikki+ja+kiinnostus+Tampereeseen+tuli.Kuten+"kirjanlukijat"+ovat+huomanneet,+niin+aikajaksoja+on,+mikä+kirja+kiinnostaa.+Itse+en+innostunut+nuorena+Päätalosta,+vaikka+sitä+isäni+hyllyssä+olikin+muutama+(1)+ja+kirjavalikoima+oli+silloin+pieni+kesäloma+lukemiseksi.++Silloin+oli+"paskahuusin"+parhaita+lukemisia+vanhat+lehdet+sota-ajalta+ja+sen+jälkeen.Mutta,+mutta,+sitten+lapsenvahtina+olin+ja+vävylläni+oli+joku+Päätalon+kirjoista,+jota+luin+ja+"tulin+ns.+uskoon"!+Pakko+oli+lainata+lisää+niitä,+kunnes+huomasin,+että+jostain+alusta+sekin+alkaa?Huvittavin+muisto+on+tuosta+Okalinnun+lukemisesta,+kun+odotin+Jorvissa+leikkaukseen+pääsyä.+Luin+kirjaa+ja+itkin.+Naapuri+pedistä+tultiin+lohduttamaan,+että+ei+se+niin+kamalaa+ole+se+leikkaus,+mutta+kun+minä+itkin+näiden+rakastavaisten+vaikeuksien+puolesta,+vai+itkinkö+onnesta,+kun+he+vihdoinkin+tapasivat?Minusta+on+nyt+"mielenkiintoista"+jututtaa+ja+ruunea,+kun+hän+niin+keskustelua+kaipaa?+Siis+ruune,+luitko+otsikon+vain,+että+mielenkiintoinen+kirja+ja+paukautit++taas+vammautumisesi+ja+köyhät+olot?+Eikö+vammautuneet+pysty+lukemaan?+Mitä+sinä+teit+ennen+internettiä?
  4. "+Pitäisiköhän+siirtyä+Amalian+kanssa+Römpsänperän+Lepolehtoon?+Luitko,+vai+onko+poistettu,+se+minun+luomiskertomukseni."+Anteeksi+vaan,+mutta+en+lue+tuollaisia+satuja+keskustelupalstalta.+Sadut+riitti,+kun+aluksi+luin+niitä+itselleni+kirjoista,+sitten+omille+lapsilleni+ja++sittemmin+lapsenlapsilleni.+Nyt+jokainen+lukee+"satunsa"+itse,+mutta+minua+ne+ei+enää+kiinnosta.Siksi+hieman+vihjaisinkin,+että+avaa+oma+saittisi,+kuten+itse+jahkailitkin,+Kahvipirtin+vastineeksi.+Varmasti+sinulla+on+oma+kannattajakuntasi+ja+ehkä+satujesi+jatkajaksin.+Joskus+olen+huomannut+tuollaista.Tuosta+uskosta,+olkoon+se+jokaisella+omansa,+koska+uskonnonvapautuslaki+tuli+Suomeen+..+hetkinen..oliko+1923+?+Siitä+ei+keskustelua+synny+kanssani,+sen+enempää,+kuin+politiikastakaan.+Minulla+on+nääs+(Tamperelaisittain)+se+salassapitovelvollisuus+itseäni+koskien,+eikä+minua+ole+onneksi+saarnaajaksi+ja+käännyttäjäksi+velvoitettu.Jaa,+tuli+mieleeni+hassu+episodi+joskus+nuoruudesta,+kun+porukka+(myös+veljeni)+pelasi+spiritismiä.+Lasi+heillä+muka+liikkui+ja+minä+skeptikko+halusin+mukaan,+mutta+eihän+se+mihinkään+liikkunut!+Veljeni+siinä+ehdotti,+että+he+kysyvät,+miksi+ei+minun+aikaan!??Nauran+vieläkin+heidän+skoijilleen!+Minä+olen+mukamas+piru+itse!?Meillä+on+veljeni+kanssa+hyvät+välit,+edelleen,+mutta+joskus+hän+itse+on+se+piru.+Kerran+oli+punnitus+keväällä+ja+molempien+piti+laihtua+10+kg+Juhannukseen+mennessä.+Minä+rohkeana+vaakaan,+mutta+veljeni+olikin+autotallista+lastannut+housun+taskut+täyteen+raskaimmat+rautapainot!+Onko+vähän+reilua?+Nyt+meni+vähän+höpöttelyksi,+mutta+tosielämän+tapauksia+kuitenkin.+Niitä+haluaisin+lukea+toisiltakin,+mitä+kaikkea+tapahtuikaan+silloin....joskus...nuorena.
  5. täyttää+noita+vaatimuksiasi???Mitä+olen+vaatinut?+Annoin+ehdotuksia,+että+kirjoittaisit+itsestäsi,+kuten+tuolla+jossain+lupasitkin+tehdä.+Toinen+ehdotus+olisi+myös,+että+avaa+oma+ketju+niille+Römpsänperän+ja+Amalian+jutuillesi,+vai+mitä+ne+oli?+Huomasin,+että+se+olikin+joskus+ideasi+Kahvipirtin+vastineeksi.Olen+kovin+vieras+noissa+suurissa+kirjallisissa+piireissä.??Olisit+vetäissyt+vaikka+Raamatun.+Siinä+on+paljon+juonenkäänteitä+ja+en+ole+jaksanut+sitä+lukea+kokonaan,+sillä+pelkään,+että+minun+lapsenuskoni+saisi+pahan+kolauksen.
  6. RuunemanTänne+mahtuu+kirjoituksia,+joten+aloita+tässä+se+oma-elämän+kertomuksesi,+jonka+olet+luvannut+kirjoittaa.+Olisi+todella+mielenkiintoista+luettavaa.+Aloita+vaikka,+kuten+nämä+useimmat+sarjat+TV:stä+tulee,+että+½/h+per.+päivä.Minä+kaipaan+vinkkejä+kirjailijoista,+joilla+on+yllättävä+loppuratkaisu+ja+sinulla+se+voisi+olla,+jos+nyt+et+tiedäkään+omaa+loppuasi,+niin+voisit+sen+ainakin+kuvailla,+kuten+tuossa+mainitsemassani++"Ehtoolehdon+tuho",+koska+kaikkihan+noissa+kirjoissa+on+fiktiota,+mutta+toisaalta+puoliksi+totta,+mahdollisesti??.+Kyllä+siinä+on+aivan+utopinen+tarina+vanhusten+tulevaisuudesta+hoito-robottien+kanssa.+Sinä+osaisit+myös+"värittää"+tapahtunutta+faktan+ja+fiktion+välillä+joustavasti.Vaikka+en+pidä+TV-ohjelmista,+joissa+mainitaan+sana+scifi,+niin+kirjoissa+se+joskus+on+aika+mielenkiintoinen+efekti.+Olikohan+Remeksen+kirja,+joku,+joku+Jäätyvä,+no+olkoon+mikä+olikin,+mutta+siinä+oli+kuvailtu+tilannetta,+kun+Suomesta+menee+sähköt+pois!+Vaikea+kuvitella+itse+kaikkea,+mutta+siinä+oli+kuvailtu,+kuinka+silloin+pärjättäisiin,+mutta+hyvin+oli+kuvattu+myös+näitä+Venäläisten+ostamia+"tontteja",+joihin+he+asettuivat,+aiheuttaen+sellaisen+katastrofin.+Mainitsemisen+arvoinen+on+myös+"Leningraadin+900-pv+piiritys",+koska+ei+minun+koulukirjoissa+tuollaista+tietoa+ollut+ja+olisinko+ymmärtänytkään+asiaa+silloin,+mutta+vähän+on+mielestäni+ollut+mediassakaan,+jossa+kuitenkin+muistetaan+usein+nämä+keskitysleirit?Koska+kukaan+ei+halua+kertoa+yllätyksellistä+ja+mielenkiintoisinta+kirjaansa,+niin+nyt+sinulla+on+"näytönpaikka".Jaaaa,+mikähän+olisi+kirjan+nimi?
  7. Meidän+ikäisten+ei+pitäisi+päätään+vaivata+laihduttamisella/mutta+lihoa+ei+saa+ja+minäkin+olen+ollut+oikein+"voilokiki",+vai+kuinkas+se+menikään+siinä+elokuvassa,+jossa+mies+valitsi+vaimoa+ja+pähkäili,+ettei+olisi+vain+sellainen+"voilokki"?:))Voihan+se+olla,+voi,+voi,+kun+kun+lopussa+saan+labratulokset,+joita+olen+pantannut+kolmisen+vuotta.+Kolesteroli+oli+silloin+koholla+ja+lääkkeet+määrättiin,+mutta+kun+erehdyin+kertomaan,+että+en+ole+syönyt+niitä,+niin+kokeitakaan+ei+otetta,+joten+ajattelin,+että+ei+sitten+oteta+mitään+muutakaan.+(Olenkohan+jääräpää?)Vaikka+painoni+on+ollut+vakio+jo+10-v,+niin+pienikin+ylimääräinen+"herkkupala"+sai+minulle+yllätyksen!+Olin+huomannut,+että+pieni+makea+ruuanjälkeen+hillitsee+liian+ruoan+ahmimisen,+joten+ostelin+sitten+kaikenlaista+naposteltavaa,+mutta+siihenkös+se+jäi?+Tuli+sitten+naposteltua+liikaakin,+vaikka+yleensä+en+edes+pidä+makeasta.+Hups!+2+kg++yli+normaalin+vaihtelun,+joten+nyt+loppui+makustelut.Asia+korjautui+kyllä+aika+pian,+joten+ei+hätä,+mutta+nyt+luotan+jatkossa+tuohon+kunnonkohotukseen,+koska+naapuritaloon+tulee+syksyllä+eläkeläisten+kuntokeskus.Lapsenikin+nauroi+minulle!+Vai+menet+sinä+muka+sinne?+Mitäs+se+sinun+kuntopyörä+siinä+olkkarissa+jaksaa?+Voisitko+hankkia+jonkun+toisen+vaatetelineen+ja+alat+polkemaan+jo+nyt+ja+heti!?Olen+sitämieltä,+että+sitten+ne+sinun+voimasi+heikkenevätkin,+jos+aloitat+jonkun+laihdutuksen,+mutta+eiköhän+se+sinun+lihominen+ole+"vakaan+elämän+ansiosta",+josta+kulkuripoika+nyt+nauttii?:DD