Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. Ruuneman++kommentoi:,+jota+ei+ymmärtänyt+sanontaani+"kirjeopiston+avulla"?+Vastaan:+Toki+se+oli+samanlainen+heitto,+ehkä+sinne++"Amalian+sanomaksi"+sinulle+ja+keskustelun+aikaan+saamiseksi,+mutta+sitten+toteatkin,+että,+"Suuuri+on+vihasi"!??Ei+minulla+ole+mitään+vihaa+sinua+kohtaan.+Joskus+kärkevästi+vastailen+sinulle,+kuten+sinäkin+toisille+täällä,+mutta+yleensä+olen+ollut+myötätuntoinen+sinua+kohtaan+silloin,+kun+tämä..x..niin,+siitä+ei+kirjoitella.Kuinkas+ne+olikaan+sinun+määritelmät+hyvästä+keskustelusta?+Eri`+mieltä+sai+olla,+joten+siitä+se+syntyy+keskustelu,+mutta+oliko+niin,+että+sinun+kanssa+ei+saa+olla+eri´mieltä?Muista+nyt+Ruunemanni+ja+"paina+se+mieleesi",+että+mitään+vihaa+en+tunne+sinua+kohtaan.Tuo+sanonta+tuli+mieleeni+Urjalaiselta+matriaakalta,(eli+muuten+100-v+naapurissa)+joka+opasti+poikaansa.+"Muista+se+ja+paina+se+mieleesi".++Kokeilin+samaa+mieheeni,+mutta+eihän+hän+muistanut,+saati+pannut+mitään+mieleensä,+joten+tuskin+Ruuneperikään+uskoo+komentoani.
  2. osintöihiinkin+??Kuka+saa+sinua+nyt+moittia+kirjoitusvirheistä,+joita+esiintyy+nyt+hyvin+paljon+sinulla?Onko+tuttu+sanonta,+että+"niin+kauas+ei+sylkäise,+että+räkä+ei+omalle+rinnukselle+lennä"??Kuinka+selität+tämän+maaseudulta;+"Ihmiset+olivat+hyvin+turvattomia.+Raskaissa+töissä+oli+mahdollisuus+loukkaantua,+kotieläimet+kuolla+ym."Käsittääkseni+asuit+Uudellamaalla?+Oliko+siellä+noin+turvatonta(voisi+korvata+lohdutonta)porukkaa?+Ja+että+läskisoosin+kanssa+elettiin?Minäkin,+ja+kukapa+meistä+ei+olisikaan,+jos+jostakin+päin+Suomea+muuttanut+paikasta+toiseen+elämänsä+aikana.Tämä+olettamuksesi+ihmetyttää:+"Ilmeisesti+maalaiselämä,+"ravinteikas+läskisoosi",+kuntoa+ylläpitävä+työ+jne.+oli+takeena+menestymiselle+arjessa."?Mikähän+on+se+Sinun+"Arki",+josta+olet+ilmeisesti+jäänyt+paitsi?+Jos+ajattelen+sinunkin+ikääsi,+niin+paskanluonti+keväisin+pelloille,+sen+levitys,+möyhentäminen+ei+tapahtunut+konein,+kuin+ehkä+Uudellamaalla+jossain+rikkaassa+talossa.?Kyllä+meilläkin+(lapsuudessa)+joskus+läskisoosia+syötiin+ja+joskus+itsekkin+laitan+sitä,+mutta+kala,+se+silloin+inhoamani+kala+oli+aina+tarjolla!+Nyt+sekin+on+suurinta+herkkuani+muodossa,+jos+toisessa.+p.Hitsi,+että+menin+"pyydykseesi",+kun+katsoin+vain+viimeisintä+viestiä.+Edelleen+ihmettelen,+miksi+olet+niin+katkera+kaikille?+Mielestäni+näet+jo+harhoja+jonkun+kirjoituksesta,+että+se+kohdistuu+sinuun?+Kovasti+on+myös+"toitettu",+että+vammaisia+on+kohdeltava+tasavertaisesti,+mutta+mikä+on+vammaisten+oikeus,+...???+Nyt+tulisi+ilkeää+kirjoitusta,+...niin,+...voisiko+hekin+hieman+lieventää+vaatimuksiaan,+kuinka+heihin+suhtaudutaan?Mielestäni+sinä+ruuneperi+et+ole+sellainen,+joka+karkoittaa+kaikki+lähestyvät+pois+ja+olet+saanut+nauttia+elämästäsi+insinöörinä+"kirjeopiston"+avulla,+mutta+aukeniko+siitä+elämänura?
  3. moi+susLaittelen+juuri+ruokaa+itselleni,+eikä+ole+edes+sitä+kaljan+ketaletta.+Viintä+taitas+löytyä,+mutta+sitten+ei+tule+lukemisesta+mitään,+vaan+menee+juopotteluks+ja+tupakoinniksi.+DDHuomenna+on+pakko+lähteä+Lidliin+ajaltamaan,+kun+tupakat+on+vähissä+sa+sieltä+saa+1/€+halvemmalla+ja+taitaa+ruokapuolikin+jo+vähiin+käydä.Minä+en+paljon+lueskellut+silloin,+kun+lapset+oli+pieniä.+No,+jokunen+satukirja+tietty,+mutta+itse+en+ehtinyt+lukemaan+kuin+pakollisen+hesarin.+Aamulla+kun+vietiin+lapset+tarhaan+klo+7+ja+illalla+nipin`napin+ehdittiin+viideksi+(17)+hakemaan,+niin+ei+siinä+ehtinyt+kirjaa+käteensä+ottaa.Meilläkin+oli+niin+alkeellinen+talo,+että+vedet+piti+kaivosta+kantaa+ja+"juosten"+ulos+viedä.+Samoin+oli+ulkohuussi+ja+pyykit+pesin+käsin,+koska+ei+ollut+painevettä,+että+olisi+saanut+pesukoneen.+Naapurin+"noheva"+mies+osti+vaimolleen+pesukoneen,+kunnes+kotonaan+huomasi,+että+eihän+se+piruvie+toimi,+jos+ei+ole+painevettä!+DSäästää+piti+joka+jumalan+lantti,+että+saatiin+sitten+rakennettua+ihmismäinen+talo,+mutta+onneksi+ilman+velkaa.+Se+oli+riemukasta+aikaa,+kun+neljää+taloa+rakennettiin+yhtä`aikaa,+siis+me+ja+kolme+naapuria.+Talkoita+oli+aina+ja+juomat+sitämukaa+joka+rakennuksella+vuoronperään.Sinne+sekin+pytinki+jäi,+mitä+nyt+harvakseltaa+käyn+siellä,+koska+asun+lapseni+lähellä,+sillä+täällä+on+minun+rakkaimmat,+kaksi+lastenlasta.+Nyt+ovat+jo+isoja,+joten+aina+ei+tarvitse+olla+niitä+hoitamassa,+joten+lukemiselle+jää+paljon+aikaa,+koska+en+käy+yleensä+missään,+paitsi+nykyisin+on+vain+tuo+pyykin+silitys+ja+huolto+minun+vastuulla+omasta+tahdostani.+Onhan+sekin+tekosyy+mennä+toisten+huusholliin+käymään.+Talvella+alkaa+todennäköisesti+noita+koulukuljetuksia.ps.+älä+ota+liikaa+!:)))
  4. "Menkää+muualle+tappelemaan".Jaa,+mihin?+Kahvipirttiinkö?++Sinne+hän+jo+tunki+itsensä,+muka+ei+"kiviä+kengissä",+joten+kaivoin+hänen+vanhan+viestin+sinne+esiin.+mutta+olisi+niitä+ollut+muitakin.++Minua+on+aina+häirinnyt+hänen+aliarvioiva+kirjoituksensa+Kahvipirtistä+ja+sen+suosiosta.Tämä+oli+aloitukseni+inspiraatio:+"Kirjassa+on+muutama(4-5)+taiteellinen+tyyppi,+joita+lukiessani+en+voi+välttyä+yhdistämästä+heitä+tähänkin+palstaan.+Täälläkin+heitä+on,+mutta+en+nimeä.+Mummit+tietävät+esim.+kaikki+Helsingin+talojen+suunnittelijat,+mutta+myös+"oopperat+ja+aariat",+jopa+sanatkin+osin+ulkoa,+että+ei+ainakaan+dementia+vaivaa...aina!+Hienoa+historiaa+huumorilla,+sanoisin".jjoutavainen+vastasi+minulle+sopivasti,+koska+olin+lukenut+jo+naapurini+suosituksesta+Seppo+Jokisen++kirjoja,+joten+ahmin+ne+kaikki+ja+kiinnostus+Tampereeseen+tuli.Kuten+"kirjanlukijat"+ovat+huomanneet,+niin+aikajaksoja+on,+mikä+kirja+kiinnostaa.+Itse+en+innostunut+nuorena+Päätalosta,+vaikka+sitä+isäni+hyllyssä+olikin+muutama+(1)+ja+kirjavalikoima+oli+silloin+pieni+kesäloma+lukemiseksi.++Silloin+oli+"paskahuusin"+parhaita+lukemisia+vanhat+lehdet+sota-ajalta+ja+sen+jälkeen.Mutta,+mutta,+sitten+lapsenvahtina+olin+ja+vävylläni+oli+joku+Päätalon+kirjoista,+jota+luin+ja+"tulin+ns.+uskoon"!+Pakko+oli+lainata+lisää+niitä,+kunnes+huomasin,+että+jostain+alusta+sekin+alkaa?Huvittavin+muisto+on+tuosta+Okalinnun+lukemisesta,+kun+odotin+Jorvissa+leikkaukseen+pääsyä.+Luin+kirjaa+ja+itkin.+Naapuri+pedistä+tultiin+lohduttamaan,+että+ei+se+niin+kamalaa+ole+se+leikkaus,+mutta+kun+minä+itkin+näiden+rakastavaisten+vaikeuksien+puolesta,+vai+itkinkö+onnesta,+kun+he+vihdoinkin+tapasivat?Minusta+on+nyt+"mielenkiintoista"+jututtaa+ja+ruunea,+kun+hän+niin+keskustelua+kaipaa?+Siis+ruune,+luitko+otsikon+vain,+että+mielenkiintoinen+kirja+ja+paukautit++taas+vammautumisesi+ja+köyhät+olot?+Eikö+vammautuneet+pysty+lukemaan?+Mitä+sinä+teit+ennen+internettiä?
  5. "+Pitäisiköhän+siirtyä+Amalian+kanssa+Römpsänperän+Lepolehtoon?+Luitko,+vai+onko+poistettu,+se+minun+luomiskertomukseni."+Anteeksi+vaan,+mutta+en+lue+tuollaisia+satuja+keskustelupalstalta.+Sadut+riitti,+kun+aluksi+luin+niitä+itselleni+kirjoista,+sitten+omille+lapsilleni+ja++sittemmin+lapsenlapsilleni.+Nyt+jokainen+lukee+"satunsa"+itse,+mutta+minua+ne+ei+enää+kiinnosta.Siksi+hieman+vihjaisinkin,+että+avaa+oma+saittisi,+kuten+itse+jahkailitkin,+Kahvipirtin+vastineeksi.+Varmasti+sinulla+on+oma+kannattajakuntasi+ja+ehkä+satujesi+jatkajaksin.+Joskus+olen+huomannut+tuollaista.Tuosta+uskosta,+olkoon+se+jokaisella+omansa,+koska+uskonnonvapautuslaki+tuli+Suomeen+..+hetkinen..oliko+1923+?+Siitä+ei+keskustelua+synny+kanssani,+sen+enempää,+kuin+politiikastakaan.+Minulla+on+nääs+(Tamperelaisittain)+se+salassapitovelvollisuus+itseäni+koskien,+eikä+minua+ole+onneksi+saarnaajaksi+ja+käännyttäjäksi+velvoitettu.Jaa,+tuli+mieleeni+hassu+episodi+joskus+nuoruudesta,+kun+porukka+(myös+veljeni)+pelasi+spiritismiä.+Lasi+heillä+muka+liikkui+ja+minä+skeptikko+halusin+mukaan,+mutta+eihän+se+mihinkään+liikkunut!+Veljeni+siinä+ehdotti,+että+he+kysyvät,+miksi+ei+minun+aikaan!??Nauran+vieläkin+heidän+skoijilleen!+Minä+olen+mukamas+piru+itse!?Meillä+on+veljeni+kanssa+hyvät+välit,+edelleen,+mutta+joskus+hän+itse+on+se+piru.+Kerran+oli+punnitus+keväällä+ja+molempien+piti+laihtua+10+kg+Juhannukseen+mennessä.+Minä+rohkeana+vaakaan,+mutta+veljeni+olikin+autotallista+lastannut+housun+taskut+täyteen+raskaimmat+rautapainot!+Onko+vähän+reilua?+Nyt+meni+vähän+höpöttelyksi,+mutta+tosielämän+tapauksia+kuitenkin.+Niitä+haluaisin+lukea+toisiltakin,+mitä+kaikkea+tapahtuikaan+silloin....joskus...nuorena.