Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2897

1. Älä nyt ala liioitella. Kunhan kirjoitin samanlaista höpinää, mitä täällä esiintyy. Minä olen edelleen aviossa ja mieheni elää, vaikka usein asumme eri osoitteessa.

Mitä noihin raiskauksiin tulee, niin joka mummo ja nuori valitkoon taksin tai saattajan, eikä mene yksin pimeille kujille. Nyt on vain tilanne tämä, kuten lapsuuteni sota-ajan jälkitunnelmia. Pimennysverhot aina päällä ja ulos ei saanut iltaisin mennä.

Mitä tuohon hunkszin "lirkkupuhelimeen " tulee, niin varppina en soita siihen.
  2. Anteeksi.
  3. Ihanaa tulla Pirtin lämpimään, koska muita aloituksia en viitsi edes lukea. Oli todella upea auringon nousu täälläkin ja hyvä, että toisillekin on "aurinko paistanut" heti aamutuimaan, mutta näkyikö se muka päivälläkin? Minä luopio menin makkariin lukemaan kirjaani, kun vein lapsukaiset kouluun. Tosin sitä ennen pistin pyykit pesuun, koska olen luvannut auttaa nyt tytärtäni kaikin tavoin noissa kotiaskareissa.

Olen laittanut niitä Pulmu-puolukoita aivan teidän innoittamana, tosin sekoituksella karpalot ja osan jopa pullotin, johon lorautin "Koskista"! No, se taitaa mennä harakoille.

Ihmettelin kyllä, mikä taika siinä on, että ne sokerit täytyy sinne sulattaa kokonaisina? Miksi ei voi lisätä vain sokeriliemen? Kaikkiko täytyy tehdä vaikeimman kautta? :))

Aina olen ihmetellyt myös tuota Skillanin pullanpaistoa, joita hän laittaa ilmeisesti johonkin yhdistyksen juttuihin ja a i n a onnistuu? Olen joskus syönyt jossain tarjoiluissa sellaista "pitkopulla", jota myös kaupasta saa, mutta miksi se ei kotona onnistu?

Ahkerasti minäkin paistan sämpyläni, joskus jotain pulla-korvapuusti juttuja, mutta miksi ne joskus onnistuu ja joskus niillä voisi pelata tennistä?:)) Joskus ne ovat aivan ihania, mutta miksi niistä joskus tulee "sahajauho" tekeleitä?

Maailman tilanteesta vain sen verran, että luin juuri Ilkka Remeksen uuden kirjan "Jäätyvä Helvetti", joka kuvasi Venäjän kyber(super) hyökkäystä Suomeen ja kaikki sähköt, tietoliikenne ja puhelimet myksityivät, joten ihmisiä kuoli j.n.e., kuten kirjoissa kerrotaan, mutta ans´olla?

Heti paikallinen lehti kirjoitti, että Torniossa on jotain? valmisteluja, että Suomen sähkövarmuus olisi taattu. Sitten tulee lumimyräkkä, joka katkoo sähkät, taas, tuhansista talouksista, mutta onneksi vain väliaikaisesti, kunnes tuleekin uutinen, että koko Krimi on ilman sähköjä?

Voin vain todeta, että onneksi lapseni taloudessa on vielä kaksi "kakluunia", siis puilla lämpiäviä, ja meillä Espoossa on sauna ja takka puilla lämpiäviä ja siellä puita riittää, mutta se ruokapuoli? Kaupat on kiinni, pakastimet sulaa, kaikki ei syö pelkkää puuroa ja velliä ja perunaa?

No, en todellakaan aio nyt maalailla "piruja" seinille, koska olihan tämä aamu kuitenkin niin valoisa.
  4. Korppis1

Muuten minulla itsellä on hajoamisvaiheessa oleva Fiat Punto ; )

Anteeksi Korppis, että viittasin sinuun, mutta minulla on hajoamassa oleva 27-v vanha Nissan, jonka tyttäreni antoi minulle, muutettuaan Tanskaan. "Kaupan tiskiltä" hän osti Suomesta Jaguaarinsa verovapaasti.

Yritän olla nyt kommentoimatta lapsieni elämästä, mutta joskus tulee nuo lapsenlapset mieleen, koska tapaan heitä ainakin viikottain.

Minulle oli iloinen yllätys, kun löysin sellaisen korjaamon, että omistaja sanoi minulle; "sellaista vikaa ei olekaan, jota he eivät pysty korjaamaan"?

Totta "mooses" pystyvät ja hyvin. Rahastahan se on vain kiinni, mutta olen päätynyt siihen, että mieluummin maksan siitä lisää, kuin ostaisin jonkun halvan "romun", johon ei ole mitään uusittu sitten käyttöönoton jälkeen.

Tervetuloa Suomen lumiseen maisemaan, sillä siellähän on jo oikein jouluinen tunnelma, mutta saatiin tänne Eteläänkin lunta, mielestäni liikaa, koska kävin juuri autoni putsaamassa tuolta (15 cm)= lumesta, koska maanantaina on taas lasten kouluun vienti yhdeksäksi ja sitten haku ip ja sen jälkeen uimahalliin vienti.

Jotenkin huvitti tuokin aloitus, kun mies valitti vaimonsa puolesta, että heitä on "pakotettu" lapsensa lapsien hoitajaksi? No, olkoon. Onhan meitä moneksi ja minä ilmeisesti olen se "moni", koska autan lastani kaikin tavoin juuri nyt, koska hänelläkin on noita töitä vihdoinkin! Kuka nämä lapset veisi kouluun ja hakisi sieltä, koska nyky lapset ei kävele 4 km suuntaansa, varppina!
  5. de-meter kommentoi:
    että avoimuus ja spontaanius kääntyy täällä helposti ihmistä itseään vastaan...

Sen olen huomannut ja joskus aika karvaasti. Yritän olla vain lukupuolella, mutta kun taas tulin kirjoitaneeksi jotain, niin vähintään vähä-älyinen huomasin olevani.

Lueskelin tuossa aloitusta, jossa taas mitattiin;"mikä näistä itse olet?"
    Itseään olisi niin helppo ylistää, mutta jos nuo kysymykset voisi esittää tuttavapiirille, niin tulisi varmasti sellaista palautetta, kuin täällä annetaan.

-Idiootti olet! Ei mitään sympatiaa tai lähimäisen rakkautta. Kaikki asiat ymmärrät väärin ja niistä vain kirjoitat. Niin ja vielä ne, joissa moititaan, että; "minä, minä, minä"? Miks´hiivatissa minä kirjoittaisin jostain toisesta, joita en edes tunne? Ai´niin! Onhan täällä näitä kirjoittajia, jotka kertovat tuttavien ja naapureiden asioista, jopa kysellen ohjeita täältä, miten heidän tulisi nyt toimia, kun on sitä ja sillä tätä?

Olenkohan nyt hieman pahalla päällä? Taidan ottaa päivänokoset ja herätä sillä "toisella jalalla" ylös. :))