Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. Tuohon minäkin odotan vastausta aloittajalta, että oliko hänen olettamus, että tulisi saamaan jonkun vanhuuseläkkeen lisäksi, vai saako hän sitä todella ja sillä nimikkeellä?

Hieman jo hätkähdin, että olenko missannut jonkun eläkehakemuksen, sillä aika useita etuuksia on saatavissa vain hakemuksen perusteella.

Olenkohan siitäkin nähnyt vain unta, mutta muistan lukeneeni, että kaikki etuudet siirretään ns. yhdenluukun taakse, siis Kelan. Kukaan ei tarvitse enää erikseen hakea saamiaan etuuksia, vaan ne maksetaan automaattisesi kaikille, jotka ovat siihen oikeutettuja. Olisi todellakin hyvä uudistus.
  2. Ai´onkos nyt kuutamo? Kylmää on ainakin öisin ja minä odottelen vain noita kurpitsantaimieni kukintaa. Kukkii niistä jokunen, mutta pölyttäjiä ei näy.

Ostin Lidlistä sellaiset yölamput, jotka syttyvät hämärässä ja laittelin niitä kasvustoni viereen. Tulisiko joku yökkönen, joka tekisi sen , siis sen, mistä?

Ilmeisesti pitäisi myös yöksi suojata jollain muovilla, mutta siihen olen liian laiska.

Maailmalla´han tapahtuu, joskus aivan peloittaa. Ahvenanmaan mahdollinen valtaus, boikottilistat ja kuinka niihin sutaudutaan, mutta minä haluan sulkea silmäni niistä kaikesta, paitsi kurkkailen, josko minua uhataan?

Ei vielä uhata, vaikka moni on katkera noista leikkauksista, jotka koskevat todella kipeästi joitakin, mutta ei minua. Minulta voi vielä ottaa noin 500,-€/kk ja silti pärjään varmasti, mikäli, mikäli, mikäli..ja sitä en myöskään halua ajatella.

Katselin ohjelman (FST) syöpäsairaan toipumisesta ruokavaliolla ja liikunnalla? Pisti vähän miettimään oma liikuntani ja kaalin inhoni, mutta inkivääriä ja valkosipulia voisin lisätä huomattavasti.

Tänään olisi tarjolla Holjilla Paula Koivuniemi ja Frederik ja olikohan joku muukin, mutta empä taida lähteä. Hakkapeliitta tapahtumakin on aivan vieressä, mutta tuskin sinnekkään. Olisihan siellä sellainen perinnepöytä ruokailu, mutta ounastelen, että se koostuu juuri siitä, mitä olen lapsuudessani syönnyt tarpeeksi, paitsi sahtia meillä ei tarjoiltu. Naapurin rouva lähti kuitenkin tuossa äsken, vaikka liikkuukin rollaattorin kanssa. Taksikin oli yksijalkainen, siis toinen jalka amputoitu.

Nyt otan Heikki Turusen(Tie, totuus ja elämä) kirjan esiin ja yritän ymmärtää lukemani, koska hän kirjoittaa niin pitkiä lauseita ja sitten on sellainen joukko ihmisiä, että eihän meikäläinen saa niistä mitään selvää.

Illalla katselen kuitenkin kuutamoa, mikäli nuo pilvet antavat siihen mahdollisuuden.