Kristiina23

Kristiina23 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Liittynyt 11v sitten
36 aloitusta · 2899 kommenttia
No, nyt pelittää. Heti kun kirjoitin, että en pääse vastaamaan, niin jopa aukesi sananvapaus minullekin.

Aluski sinulle Makriina. Ei niitä nolota/hävetä. Suomen vain täytyy muuttaa lainsäädäntöään uusiksi, kuten Sipilä lupasikin jo ennen joulua sen tapahtuvan.

Toisekseen olen nyt mietiskellyt, että miksi ei Suomessakin tehtäisi lakia, että eläkkeet olisivat verovapaat, sillä silloinhan se lisäisi ostovoimaa, kun eläkeläiset ostelisivat lapsenlapsille ja iäkkäämät heidänkin lapsille kaikkea tarvittavaa.

Siinä pääsisivät helpommalla työssäkäyvät vanhemmat, joille ei tarvitse paljonkaan tukia maksella sitten. Toisaalta kaikille ei se hyöty tulisi, valitettavasti.

Sitä`paitsi palkasta pidätettävä eläkemaksu on jo verollista, joten miksi maksaa siitä toistamiseen veroa? Olisihan se ilo nauttia auttamisesta lapsenlapsille ja myös lapsille, koska ainakin useimmilla meillä ei ollut varaa kovinkaan "ruusuista" elämää tarjota lapsillemme, ainakaan minulla.
Ai´onkos nyt kuutamo? Kylmää on ainakin öisin ja minä odottelen vain noita kurpitsantaimieni kukintaa. Kukkii niistä jokunen, mutta pölyttäjiä ei näy.

Ostin Lidlistä sellaiset yölamput, jotka syttyvät hämärässä ja laittelin niitä kasvustoni viereen. Tulisiko joku yökkönen, joka tekisi sen , siis sen, mistä?

Ilmeisesti pitäisi myös yöksi suojata jollain muovilla, mutta siihen olen liian laiska.

Maailmalla´han tapahtuu, joskus aivan peloittaa. Ahvenanmaan mahdollinen valtaus, boikottilistat ja kuinka niihin sutaudutaan, mutta minä haluan sulkea silmäni niistä kaikesta, paitsi kurkkailen, josko minua uhataan?

Ei vielä uhata, vaikka moni on katkera noista leikkauksista, jotka koskevat todella kipeästi joitakin, mutta ei minua. Minulta voi vielä ottaa noin 500,-€/kk ja silti pärjään varmasti, mikäli, mikäli, mikäli..ja sitä en myöskään halua ajatella.

Katselin ohjelman (FST) syöpäsairaan toipumisesta ruokavaliolla ja liikunnalla? Pisti vähän miettimään oma liikuntani ja kaalin inhoni, mutta inkivääriä ja valkosipulia voisin lisätä huomattavasti.

Tänään olisi tarjolla Holjilla Paula Koivuniemi ja Frederik ja olikohan joku muukin, mutta empä taida lähteä. Hakkapeliitta tapahtumakin on aivan vieressä, mutta tuskin sinnekkään. Olisihan siellä sellainen perinnepöytä ruokailu, mutta ounastelen, että se koostuu juuri siitä, mitä olen lapsuudessani syönnyt tarpeeksi, paitsi sahtia meillä ei tarjoiltu. Naapurin rouva lähti kuitenkin tuossa äsken, vaikka liikkuukin rollaattorin kanssa. Taksikin oli yksijalkainen, siis toinen jalka amputoitu.

Nyt otan Heikki Turusen(Tie, totuus ja elämä) kirjan esiin ja yritän ymmärtää lukemani, koska hän kirjoittaa niin pitkiä lauseita ja sitten on sellainen joukko ihmisiä, että eihän meikäläinen saa niistä mitään selvää.

Illalla katselen kuitenkin kuutamoa, mikäli nuo pilvet antavat siihen mahdollisuuden.
Älä välitä 1eero (€ero), koska minäkään hallitse noita sanoja, mihin tulee J, tai V.

Jotenkin on iskostunut päähäni, että tekijään tulee tuo J , mutta siihen se jääkin, sillä "veen" ja "jiin" käyttäminen sanaristikoissa on mielestäni,...niin vaikea minulle.

Mielenkiintoisia sinun Saimaan reissusi sieltä Mikkelistä, mutta seilaa sinne "Joensuuhun, Ellin luokse", niin voitpa tavata (lukea ihan suoraan)minutkin sieltä rannalta majakan vierestä?

Luen kirjaa, jossa kerrotaan Saimaan kanavan avaus historiikkiä ja jopa siellä mainittiinkin Vesipekka ruoppauksineen, jotka meidänkin (lapsuuskotiini)kylään tien tekivät.

Vaan, mitäpä näistä, lampaan päistä.