Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. "Mistä sinä noin minulle olet suuttunut?"

En suuttunut, mutta kannanottosi oli todella törkeä mielestäni, jossa viitasit Pirreen.

Ilmeisesti siitä samasta pahoitin mieleni, kuin moni toinenkin. Pirreen kohdistuvasta pilkasta.

Käsittääkseni Pirre on tehnyt "elämäntyönsä" toisia auttaen, joten miksi ei miestäänkin hoitaisi, koska ei sillä paikkakunnalla ole liiemmälti näitä omaishoitajia saatavilla, puhumattakaan hoitolaitoksista.

No, se viittaus, että näytät kirjoituksesi lapsillesi olikin typerä, koska ei minunkaan lapseni ole kiinnostuneet penninvertaa, mitä täällä kirjoittelen ja toinen on asunutkin ulkomailla jo 30 vuotta, joten se siitä.

Jotenkin oli vain paha olo Pirren puolesta. Parhaansa se nainen on yrittänyt koko elämänsä ajan ja sitten saa kuulla tuollaista soopaa tällaiselta palstalta.
  2. oikeastaan vain Suskulle.

Omistusasunnoissako vain ´kunnollinen´ väki asuu? Hyvä susku. Minulla on omistusasunto, mutta asun nyt toistaiseksi vuokralla ja poltan tupakkaa,...mutta asiasta viidenteen.

Ajattelin piristää sinua, kun olet aikainen kuin "Kreetan kukko", kuten esimieheni sanoi minulle, kun olin aina ensimmäinen työpaikallani.

Nyt on jo sämpylät kohoamassa, kuhat paistettu ja laittelen äitini tekemää valkokastiketta, johon laitan sipulinlyökit, keitettyä kananmunaa pilkottuna ja valkopippuria, tosin valkopippureita ei äidillä kai ollut. Perunatkin valmistui jo.

Muistelen, että miehesi lukee näitä Seppo Jokisen kirjoja, jotka kuvaa Tampereen tapahtumia ja nyt harmittaa, kun olen sen kaupungin kartan heittänyt pois. Nyt on menossa Hukan enkelit ja siellä olikin mielenkiintoinen moka, vai onko tahallinen erehdys, mutta oli kuvaus futis pelaajasta, jolla on valkoisella pohjalla sinisiä raitoja + numero 10 ja nimeksi oli kirjoitettu Diego Marad...a? Voi, ei! Sehän on Leoneli (Leo)
    Messi, joka pelaa Argentiinan joukkueessa!

Diego on muistaakseni Espanjalainen, mutta "sadat" kerrat olen silitellyt tätä Messin paitaa ja joutunut jopa pelaamaan hänen nimissään tuon lapsenlapseni kanssa?

Mitähän tässä päiväksi keksisi muuta, kuin kirjan lukua. Kovin on ilma harmaantunut aamullisen kirkkauden jälkeen ja minulla ei ole sitä kuuluisaa "elämää", oopperoita, teattereita ja muita humputuksia.

Olen kyllä vakavissani harkinnut, että tulen joskus Tampereelle viikoksi ja käyn siellä kaikki teatteri esitykset katsomassa, että saisi kerrankin sellaisen "kulttuuripläjäyksen"!:))) Tietenkin hotellissa täytyy olla uimahalli ja kuntosali!)))
    Virossa kävin viikon matkan ja kuntosalin oven avasin, mutta sisälle en mennyt. Samoin oli Espoossa. Minulla oli vapaalippu kuntosalille ja joskus kävin senkin oven avaamassa, mutta oli liian hankalan näköistä touhua. Hikihän siinä tuli jo katsoessa!:)))

jaa...mitähän tuo kastikkeen kohtalo on?
  3. Mitä tuo aloittaja tarkoittaa? Onko 80+ sellaisia kirjoittajia, että sanomasta ei saa selvää? Minä en ymmärtänyt.

Mikäli hän tarkoittaa, että antaisin lantin, kun hän on käsi ojossa, niin en anna, vaan ohjaan hänet lähimpään sossulan toimistoon.

Ei auta, jos puuttuu bussiraha tai putelista puolet, niin sittenkään en anna.

Mielestäni Suomalainen yhteiskunta huolehtii riittävän hyvin näitä "käsiojossa" olevia ja muitakin työnvieroksujia. (80+tuskin töitä tarvitsee)

Koskaan ei täällä (Suomessa) 80+ joudu käsiojossa kerjäämään toimeentuloaan, mikäli on yhtään yhteiskuntakelpoinen. Juopoistakin huolehditaan, jos ovat sovinnolla, eikä riitaa haasta heille tarkoitetussa asuntolassa.

Jos olen väärässä, niin silloin autan, mutta riittävä selvitys on annettava, että se käsi ei ojennu minun kohdallani.