Siirry sisältöön
Suomi24
ValikkoSulje

Suomi24-palvelut

• 24KeskusteluAiheet ja ketjutOlet täällä
  • 24TreffitSeuranhaku
  • 24ViihdeTV ja elokuvat
  • 24ChatJuttele reaaliajassa

Keskustelun aiheet

Kaikki aihealueetAloita keskustelu

Suosituimmat

• Paikkakunnat
  • Suhteet
  • Yhteiskunta
  • Terveys
  • Viihde ja kulttuuri

Kaikki aiheet A–Ö

• Ajanviete
  • Ajoneuvot ja liikenne
  • Harrastukset
  • Koti ja rakentaminen
  • Lemmikit
  • Matkailu
  • Muoti ja kauneus
  • Nuoret
  • Paikkakunnat
  • Perhe
  • Ruoka ja juoma
  • Ryhmät
  • SeksiK18
  • Suhteet
  • Suomi24 Blogi ★
  • SuomiAreena
  • Talous
  • Terveys
  • Tiede ja teknologia
  • Työ ja opiskelu
  • Urheilu ja kuntoilu
  • Viihde ja kulttuuri
  • Yhteiskunta

Muuta Suomi24:ssä

• Lainaa
  • Reseptit
  • Horoskooppi
  • Hyötylinkit

Ohjeet ja palaute

• Säännöt
  • Opastus
  • Palaute
  • Keskustelu Suomi24:stä
KirjauduRekisteröidy

Ilmoitukset

Ladataan…

Näytä kaikki
    Muokkaa profiiliaJulkinen profiiliAsetukset
    Kirjaudu ulos
    • Keskustelu
    • Viihde
    • Lainaa
    • Treffit
    • Säännöt
    • Chat
    • Keskustelun etusivu
    • Aiheet listaus
    • Paikkakunnat
      • Suhteet
        • Terveys
          • Viihde ja kulttuuri
            • Yhteiskunta
              Näytä lisää
              • Ajanviete
                • Ajoneuvot ja liikenne
                  • Harrastukset
                    • Koti ja rakentaminen
                      • Lemmikit
                        • Matkailu
                          • Muoti ja kauneus
                            • Nuoret
                              • Perhe
                                • Ruoka ja juoma
                                  • Ryhmät
                                    • Seksi
                                      • Suomi24 Blogi ★
                                      • SuomiAreena
                                      • Talous
                                        • Tiede ja teknologia
                                          • Työ ja opiskelu
                                            • Urheilu ja kuntoilu
                                                1. Keskustelu24
                                                2. Kristiina23
                                                1. Keskustelu24
                                                2. Kristiina23

Kristiina23

Kristiina23 profiilikuva
                                                Joulu 2024
                                                Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Liittynyt 11v sitten
                                                Muokkaa profiilia
                                                36 aloitusta · 2900 kommenttia
                                                Uusimmat aloituksetAloituksetSuosituimmat aloituksetSuosituimmatUusimmat kommentitKommentit
                                                • No, voihan mämmi, en muuta sano. Tilasin naapurilta sunnuntaina, että toisi minulle mämmiroveen ja kun aamulla menin sitä hakemaan, niin oli onneton ostanut sen pienen purkin, jossa on vain puolidesiä mämmiä. Olin antanut hänelle 15,-€, että saisi ostaa itselleen ne tarvitsemansa oluet. Tänään asia korjaantui ja rove tuli, mutta tietenkin pakasteena.

Empä kerro, mitä syön, koska tuo poistettu viesti oli minulle jostain "eltaantuneesta" ruosta ja ilmeisesti siksi, että käytin tuota serpa-sanaa. Onhan noita huolia toisilla minunkin ruokailuni suhteen, mutta itse olen tyytyväinen.

Hiljaisuudesta minäkin nautin, koska pidän siitä lukiessani ja jokainen ylimääräinen ääni säpsähdyttää, sillä yleensä täällä on tosi hiljaista asukkaiden puolesta. En pidä edes radiota päällä päivisin, saati sitten telkkaria. Yöksi avaan sentään PUHE-radion ja nyt olen kyllästetty ainakin jääkiekolla, mutta nukahtaa siihenkin, kun tarpeeksi hiljaisella pitää, eikä intoile liikaa.

Nyt on alkaneet joutsenet pitää ääntä, mutta sekin kuuluu vain ulkona ja onneksi tuossa naapurissa on ainakin kukko, joka kiekuu aamuisin ja sitten lampaita.

Harmi, että coronan vuoksi ei kirjastoauto kulje ja viimeksi otin vain neljä kirjaa, mutta onneksi on noita vanhoja, joitain, joissa on neljä kirjaa tiivistetty yhteen kirjaan.

Täytyykin tarkastaa tuo pakastelokero, että riittääkö yli Pääsiäisen, vai tuleeko taas sitä serpaa!DDD
                                                  29.03.2021 12:06
                                                • Niin, taas se kellojen siirtely, josta heitin siskolleni aamulla vitsin, että nyt on tuntia lähempi kuolemasi, kuten minullakin.

Kyllä hän sen heti ymmärsi, että siellähän se sisko toivottelee hänelle 80-v onnitteluja tapansa mukaan.

Jotenkin tuntuu kaihoisalta, että tapaamista ei voi olla, mutta onneksi lapseni lapsineen kävi siellä ja siirsivät kellotkin oikeaan aikaan, kuten muutakin tarpeelista hänelle. Nyt vain herää kysymys, oliko heillä joku oireeton korona? No, turha pelko enää meidän ikäisille, koska omaisten tapaaminen ennen kuolemaa on ihana asia, eikö vain?

Minulle on tullut nyt aivan tavattoman usein muistoja lapsuudesta, joita en ole muistanut ja nyt ne ovat, kuin eilistä päivää? Ilmeisesti johtuu täällä kirjoitetuista heidän jutuistaan, kun muistan oman nuoruuden. Usein tekisi mieli vastata, kuinka minulla/meillä, mutta mitä turhia. Äkkiäkös se liukenee toiselle palstalle spekuloimaan/analysoimaan, siis tulkitsemaan asian aivan toisin.

Onneksi nyt avautuu paljon näitä luonto-live kameroita, joita seuraan ja upea oli Ilveskin, joka nappasi korpin suihinsa. Murheellisia tulee sitten, kun linnuilla isommat poikaset nokkivat pienenmpänsä hengiltä.
                                                  27.03.2021 15:54
                                                • Kiva SkillaN, että ilmoitit, koska olin jo huolissani, että mitäs nyt on tapahtunut?

Minulla oli eilen huoli, että "nyt otti ohraleipä", koska kauppaan olisi mentävä ja tartunnat täälläkin lisääntyy, mutta aamu toi lohdun, kun lapseni soitti, että mitä kaupasta tarvitset? Hän tulee kirjastoon tänne ja unohdin pyytää itselleniki kirjoja, koska kirjastoauto kulkee vasta huhtikuusaa, ehkä.

Olihan niitä tarpeita muistissa, vaikka osa unohtuikin, mutta torilta saan "tuoretta" kuhaa ainakin.

Vaikka itse unohdan välillä koko coronan, koska en lue uutisia, joissa on se sana, niin pakko on uskoa, kun katselen kuitenkin aina nuo esiintymiset paikkakunnittain.

Siks`toiseks lapsenikin liikuu juuri näissä coronapesäke tuntumissa, kuten nyt heti Turku-Naantali siskoni 80-v synttäreille ja sitten heti perään Espooseen tarkastamaan taloamme, kun taas mies lähtee lasten kanssa t a a s Himokselle hiihtämään näitä loppu lumia.

Hyviä vinkkejä sain myös ihottumaan ja allergioihin, vaikka ei minulla ole kumpaakaan, mutta sormivälissä on ollut jo vuoden sellainen vaiva, johon annetaan vain näitä kosteuttavia voiteita, mutta eihän ne auta, koska en muista niitä laittaa usein. Paranee, kun paranee ja jos ei, niin olkoon, koska ei tuo ole viellä tappanut!DD
                                                  25.03.2021 12:13
                                                • ynnämuu

Älä viellä luovuta, koska keikkaa pukkaa!D

Minäkin kaipasin sitä roskapussin vientiä, mutta olisi tuossa lasia, metallia, sanomalehtiä, jotka täytyisi lastata tuonne auton takakonttiin ja sitten tyhjentää sieltä ao. roskiin ja se on niiiiin vaikeaa.

Älä vain paljasta, että asut edesmenneen Laten läheisyydessä, mutta Kuusijärven maisemissa kuljet, joten tuttua seutua ja matkakin olisi vain noin 20 km tänne, joten minähän haen sinut apurikseni!DDD.

Koronahan tuo puhuttaa ja tuskin uskallan katsoakkaan päivän lukemia, sillä kuulin jo, että on paljon, joten tuo paikallinen ruokalakin joutuu ilmeisesti sulkemaan ovensa, mutta kotiinkuljetus toimii toistaiseksi.

Itse tilasin eilen eka kerran sieltä, oli kanaviillokiia, mutta tilasin perunoita paljon ja niitä tuli, kuten sekavihanneksia, jälkiruoka ja sämpylä, siellä itse leivottu ja oli todellakin hyvä annos.
                                                  Facessa oli myös ihania kuvia salaatti annoksista ja niitähän voi vaihdella mukamas.

Nyt onkin mietintämyssyssä, tilaanko sieltä ruokani, niin ei olisi aina lopuksi sitä serpaa. Tietysti lapsenikin tuo heidän "serpansa" minulle, koska mummi syö kaiken ja he saavat sitä kouluruokaa hakiessaan.

Onhan tämä hieman sitä "venäläistä rulettia", menenkö itse tuonne kauppaan, tai edes roskikselle, koska nyt on tartunnat vauhdissa. Taidan pysyä kotona ja onhan minulla nuo kirjat, vaikka nyt sattuikin huono kirja, joka kertoo Syyrian ja sen seudun sodista, mutta "kahlaan" sen läpi ja jätän karmeimmat tapot lukematta.
                                                  18.03.2021 13:24
                                                • sinisirkku

No, vihdoin löysin tuon Chorizon, (kestomakkara), jota olen varppina joskus ostanutkin.

Itselläni tulee kyllä laitettua kaikista "tähteistä" sitä ruokaa, jota siskoni sanoi, että taas on minulla jotain serpaa, jonka myös googlasin, että venäjältä on sana peräisin, siis "soppaa", johon on kaikki jämät sekoitettu. Ilmankos ne ei maistu kolmantena päivänä!D

Onneksi minulla on pakkasessa vielä 3 kaalikäärylettä, vaikka hieman "kuolasin", kun lapseni (Facessa) kertoi syövänsä kaalikeittoa jo neljättä päivää ja sitten "tökkii" läskin palat"! Voi, että olisin ne syönnyt.

Lapsuudessa (joskus 70-luvulla) naureskelimme isälle, kun hän Jouluna lisäsi karjalanpaistiin riisipuuroa. Nythän se on mitä hienoin yhdistelmä, siis liha ja riissi, puhumattakaan kaloista riisin kanssa, joka on tietenkin hienosti sushi!D Kaikki siis jotain "serpaa".

Pakko ilmeisesti itse tomertauta tuonne ostoksillekkin, että saa mieleistään ruokaa ja tietenkin nuo hiivatin roskatkin on vietävä, mutta jalat on jo sellaisessa kunnossa, että känsiä kasvaa, selästä puhumattakaan. Hyvä jos vessaan pääsen!D

No, tulipa nyt päivän pläjäys hieman ironiaakin, vaikka, kukapa sen tietää, jos on vaikka tottakin, kun en ole kokeillut edes itse, miltä se kävely tuntuu?.
                                                  16.03.2021 16:57
                                                • Kiitos huolenpidostani, mutta soitin juuri tänään terkkariin ihan silmävaivojeni vuoksi ja ei ole tarvetta mennä corona-rokotteita saamaa, kuten ei silmälääkärillekkään. Seuraavat tutkimukset, siis labrat on toukokuussa.

Niin, minähän olen vasta 78-v, joten "väärällä" palstalla kirjoittelen, mutta kun on tottunut jo Kahvipirtin aikaan näihin nimmari tuttaviin tukeutuen, niin ei muut palstat houkuta.
                                                  16.03.2021 14:51
                                                • Pilvistä on täälläkin ja taas sinisirrkku vetäisi sopan, jota en löytänyt edes googlesta, paitsi tietenkin nuo kana "nuijat"" Ihana keitos hänellä oli kuitenkin muhimassa tuolla Facessa, kuten myös ne etikkasilakat, joita haluaisin myös.

Kyllä minä varauduin tuohon uuteen virukseen, joten en mene kauppaan ja perunoista on nyt puute ja kuten lapseni kirjoitti, että perunat itää jo hississä ja oli iloinen, kun koulun ruokajakelusta tuli perunaa lohen seuraksi.

Niinpä tilasin täällä liikkuvasta ruokajakelusta niitä perunoita ja huommiseksi tulee myös kana "jotain", ei ilmeisesti kummoista ja jotain jälkiruokaa, jota olen saanutkin noilta naapureila aikaisemminkn.

Nyt onkin mietintämyssyssä idea, jos tilaan valmiin ruoan tuolta, joka maksaa kylläkin jotain 8,50€/per pv, mutta joka kolmaspäivä ei tekisi paljon ja onhan minulla muutakin ruokaa, vaikka kaurapuuroa!D

Ruokahuollon saisin siis toimimaan, mutta nuo roskat! Apua! Ynnämuu, Miksi et asu lähempänä, niin voisin delegoita sinulle hieman ulkoilua, joka kieltämättä minullekkin olisi tarpeellista.

Sekin harmi, että noita roskia on kertynyt niin eripisteisiin vietäviä, mikäli en riko sääntöjä ja heitä kaikkia sekajätteisiin? Siis peltipurkit ja lasit? En vain pysty näin tekemään, vaan odotan kevättä, mikäli sitten elän, koska rokotusta en ole saanut, mutta en ole vaatinutkaan.
                                                  16.03.2021 13:09
                                                • Minulla on meneillään Anna Mitskon kirja: Kultaokra, joka on jatkoa kirjan "Armonvuodet", jonka oli jo lukenut aijemmin. Hieman pelästyin, että onko muisti mennyt, kun siinä jo aluksi oli kuvaus edellisen kirjan tapahtumista ja sitten jatko ei muistunut millään mieleeni, kunnes huomasin, että tämähän oli jatko-osa edelliseen.

Mielenkiintoista sikäli, että tarina kertoo 1700 luvun aatelisista ja naisten asemasta silloisessa maailmassa. Pakko oli googlata "salaneuvos" ja "maaorjat", joten taas viisastuin päiväksi, mutta en tiedä, mitä ensiviikolla muistan.D

No, on tuolla kassillinen muitakin kirjoja, koska täällä käy kirjastoauto joka toinen viikko ja tämä avulias "kuski", siis kirjaston ammattilainen, osaa heti tietää nykyisin, mitä haluan lukea ja lupasin hänelle laittaa tilauksen noista vanhemmista ja yksi oli Maria Jotunin, josta taitaa tulla "Huojuva talo", jonka olen lukenut, mutta kun en muista!D

Ainakin lievittää tätä corona-aikaa, että on sitä ollut vaikeampaakin, näin naisten silmin!D
                                                  13.03.2021 14:38
                                                • Et sinä ama ole menettänyt vielä kaikkea, koska osaat kirjoitta ja onhan sinulla kaksi tytärtä ja lapsenlapsia, kuten minullakin. Joten nyt vain kesäksi sinne rantatilallesi, niin elämä alkaa voittamaan surusi, (no ei ihan) kun näät lokkisi saapuvan, joka odottaa sinua.

Tuota en tunnusta, että olisin sanonut sinulle koskaan, "etä herää pahvi", koska sellaista sanontaa en käytä koskaan.

Minun lapsenlapset ovat Himoksella talvilomalla, joten saapi nähdä, tai toistaalta vain kuulla, että saivatko tämän vihatun coronan, vaikka ovathan he välillä Turussa, Espoossa ja Hesassakin kaupoissa, joten en halua heitä edes nähdä, koska minulla ei ole rokotusta ja miten minä levittäisin tautia, kun olen vain kotona yksin.

Tyttäreni tulee tänään hakemaan ostoslistani ja nyt annan hänelle pankkikorttini, koska lista on pitkä ja eri kauppoihin, joihin en halua mennä. Riittää, kun yksi käy ja hänellä on aina uusia tuotteita, joita en ole edes älynnyt löytää, joten aina on ihania yllätyksiä mukana.

Jännityksellä odotan, kuinka rantatilasi myynti edistyy, joten kirjoita pian, tai soita.

Makriinakin varmasti haluaa kuulla kuulumisesi.
                                                  03.03.2021 15:32
                                                • Makriina, palaa takaisin, koska sinunkin juttusi on ollut minun mieleisiäni, saati tietenkin SkillaN:nin avaukset, koska eihän elämää olisikaan, jos näitä ei saisi lukea heti aamusta.

Joskus erehdyin kuvaamaan SkillaN:in äiti hahmoksi ja siitäkös ilo repesi, mutta on hän edelleen minulle sama äitihahmo, eikä emäntä..

Olette te niin erilaisia, siis SkillaN ja sinä. Toinen on aina sovinollinen ja hyväksyy kaiken, mutta sinusta makriina tulee niitä tunteita, joita minäkin joskus tunnen.

Todella odotan myös sinisirkun päivän menyytä, mutta pahoin pelkään, että minulla ei ole niihin tarvikkeita, koska en jaksanut mennä kauppaan, sillä entisetkin täytyisi syödä, vaikka niistä mitä serpaa tulisikin.

Kivasti olette myös kirjoittaneet näistä lemmikeistänne, kissoista, kuten koirista, mutta minä olen se "koira" ihminen. Viisi koiraa on haudattu ja tämän viimeisen kuolema kirvelee edelleen, koska oletan, että naapuri syötti sille rotanmyrkkyä, koska inhosi sitä.

Kävin kyllä aamulla tuolla paikallisella supermarketilla lähinnä viemässä pelti- ja lasi purkkeja, mutta sitten en viitsinyt mennä tuohon lähikauppaan, vaikka sitä coronan pelkoa ei ole, ...toistaiseksi.

Onneksi on luvannut muutaman plussa kelin, että silloin täytyy rientää kauppaan, koska muutoinhan autoni on kuin pakastinlokero, jonka sulatus vie liiaksi minun eläkeläis aikaani ja etenkin niitä kirjojen lukemisia!DDD
                                                  01.03.2021 13:11
                                                • Solvaaja saa jäädä, koska minä mieluummin lähden häntä mukamas stakkaamasta, koska noita lukemattomia kirjojakin riittää.19.02.2021 13:47
                                                • Eniten minua harmittaa tämän nykyisen Noja-tuoli ketjun luotettavuus, mitä oli ennen Kahvipirtti. Sieltä ei levinneet jutut kirjoittajien kokemuksista, kun taas Noja-tuolista ne siirtyy jopa tuonne 70 palstalle reposteltavaksi tyyliin, että tuolta toisaalta luin!

Voisi laittaa lukemansa perään, että mitä luit ja mitä mieltä olit, eikä siirrellä niitä jopa toiselle vuosikymmenelle, että ilkeää olla pilkallinen.

Sanomattakin selvää, että olin pahoillani, kun olin kertonut Noja-tuolissa mieheni kuolemasta, niin tuli 70 palstalta toteamus, että joutipa jo pois kuleksimasta.

Samoin oli naapurin rouvan kuolemakin saanut rakastajatteren roolin mieheni suhteen, kuten myös oma osuuteni, kuinka oli asumisiemme järjestelyt, että minut muka heitettin ulos kodistani?

No, ei heitetty. Eikä naapurinrouvalla ollut "suhdetta" mieheni kanssa.

Tuossa hieman osviittaa, miksi en enää kirjoittele tänne, koska minut on nimety julkisesti pahimaksi stalkkaajaksi ja keräty kaikki anonyymien kirjoitukset minun kontolleni.

Tuntuu noita riittävän ilman minuakin riittävästi, mikäli ei kuvitella, että jatkuvasti täällä koneella istun ja heittelen ilkeyksiä, mutta enhän minä ehdi, koska on sitä kirjojen lukemistakin niin paljon, että jopa mielenterveyteni alkaa horjumaan!DD
                                                  19.02.2021 13:27
                                                • Paloma01

Kyllä minä ainakin pahoitin mieleni sinun puolesta, noiden kirjoitusten vuoksi, kun ennen vihkiäisiäsi oli jo perinnöt jaettu toisten taholta teidän osalta.

Samoin olen hieman harmistunut myös minuun kohdistuneista viesteisä, että olen VAIN kuolinpesän omistaja, mutta mitä muuta voisin olla, koska teimme mieheni kanssa testamentin ja omistan siis kiinteistömme hallintaoikeuden perintökaaren mukaan ja voimme myydäkkin sen sitten yhdessä lasteni kanssa.

Mitä tulee siihen, koska olen vierraillut siellä, niin en kerro täällä myöskään jokaista "paskareissuani" oliko ripuli, vai tuliko kakka hyvin.!D

Lapsiemme mahdollisilla puolisoilla ei ole perintäoikeutta, mutta kun on lapsenlapsia, niin heillä on äitinsä puolesta.

Siskoni täyttää nyt keväällä 80-v ja olen sopinut, että jos elämme, niin kesällä uusimme ne ihanat hetket siellä Espoossa, kun luulimme olevan kaksin, vaan eikös sieltä Kiteeltä tullut porukka tapansa mukaan, että meillähän on hauskaa ja niin olikin.

Pitäisikö lisätä lopuksi, että on taas mielenkintoien kirja luettavana, mutta en kerrokkaan, mikä niistä!D
                                                  16.02.2021 16:06
                                                • "Voiko liiallinen kirjojen lukeminen vieroittaa ympäröivästä todellisuudesta ja johtaa mielenterveys ongelmiin"?

Jossain, jota en nyt halua edes kaivelle esiin, kirjoitit, että lukekaa se viimeinen kysymykseni, joka on tuossa yllä nyt kopioituna, joten mitä tästä voi päätellä?
                                                  15.02.2021 13:03
                                                • Korppis tuli haastamaan riitaa tänne...kin, kun yhdistelee kaikki anonyymit samaan nippuun, siis Kistiinan23.

Tietenkin tämä Kristiina23 on kaiken pahan alku ja juuri, miksi häntä (korppista) moititaan, koska kaikkihan ovat tämän ko. merkin anonyymejä muotoja, hänen mittapuullaan ja tämä "paskiainen" vainoaa häntä yötä/päivää ja ehtii jokapaikkaan, vaikka kertoo lukevansa kirjojakin paljon, mukamas?

Muistan lukeneeni, että kirjoitit aika ivallisesta hänestä, siis Kristiinasta, että hän ei ollut miehensä hautajaisissa ja miksi olisi ollut, koska kaksi muistotilaisuutta järjestettiin, toinen Espoosa ja toinen Kiteellä. Pappia ei ollut näissä.

Nyt on perintökin sinun "hampaissasi", että on vain kuoilinpesän osakas, vaikka vaimo ja lapset sen omistaa, siis vaimolla puoli ja lapseilla se toinen osuus. Onhan se jakamaton kuolinpesä, mutta verotukesillistä syistä, mikä ei pitäisi "liikutta" jotain kainuulaista, kuinka me tehdään.

Taidat olla (korppis) pahemmin vainoharhainen, kuin olisin kuvitellut, koska et kunnioita edes SkillaN;nin ketjua, että tänne ei tulla riitelemään, eikä henk.kohtaisia välejä selvittelemään, vai eikö se sinulle tullut jo selväksi aikaisemmista viesteistä?

No, lopuksi korppiksele.

Sovitaan pois ne vanhat vihat,
                                                  syödään pukilta pers`liha,
                                                  syö sinä ne paskaiset,
                                                  minä syön ne rasvaiset.
                                                  15.02.2021 11:18
                                                • Näin ounasteli korppis tuolla 70 palstalla, joka selvästi viittasi minuun, että olen mielenterveys ongelmainen, kun olen kirjoittanut usein lukemisistani.

Olihan siellä muutakin ivailuja, kun olen leski ja kuolinpesän osakas vain, mutta yhdessä teimme mieheni kanssa testamentin, kuinka perintömme jaetaan.
                                                  14.02.2021 18:29
                                                • Minä tuskin menen edes siihen rokotukseen, vaikka kutsu kävisi, enkä katso tuolta "oma kanavaltakaan", jos siellä on aika.

Vaan nyt vetäisit pahan, että sinulla oli silakoita ja soppa keitetty? Ei löydy minulta nyt tarpeita noihin, mutta sitä kalaa ja voita on pakko käydä hakemassa, ehkä vasta tiistaina, koska muistelen, että kalat saapuvat vasta silloin ja torille en jaksa lähteä.

Tiistaina on kuitenkin toripäivä, josko sittenkin hakisin sieltä sitä madetta, kun maksatkin on jo pakasteessa. Tietenkin ne soppalihat.

Hyvin on kulunut tämäkin päivä, ystävistä ei tietoakaan, koska meillä ei ole tällaista päivää ollut tapana viettää. Ystävät ovat aina mielessä, ilman erityistä huomionosoitusta ja olen muutenkin nykyisin huono/laiska muistamaan näitä, mielestäni "jonninjoutavia"päiviä. Hyvä kun muistan lasteni ja lapsenlasteni merkkipäivät, niistä minä pidän vielä "lukua" ja muistan.
                                                  14.02.2021 17:52
                                                • Kivat sinulle sinisiru, että olitte ihan "naisenia" katsomassa, kun itse olen kurkkinut vaan tuosta ovenraosta niitä maisemia. D Tämä oli minun huumoriani, kun itsekkin kirjoitan puolipimeässä, niin aina tulee virheitä.

Odotin kyllä viestiä, että mitä söitte, muuta kuin pannaria, koska on nyt minullakin munia ja jauhoja, mutta en viitsi laittaa edes lettuja, koska voi puuttuu.

Mungopapuja minäkin olen idättänyt ja yksi loppusatsi meni naakoille, koska unohdin niitä huuhdella usein, mutta koskaan en ole älynnyt niitä keittää.

Sinimailasen siemeniä en ole nyt löytänyt mistään, siis tarkoitan tuota lähikauppaa. Ne on mielestäni parempia leivän höysteeksi, siis korvaamaan kurkun, tomaatin tai talvisen salaatin. Jotenkin olen karttanut näitä kaupan salaatteja, kun luin, että niitä ei voi syöttää häkkilinnuille, koska niissä on niin paljo myrkkyjä!?

Näillä terveisillä Ystävänpäivää toivottelen ja menen taas lukemaan, vaikka se mukamas saakin aikaan jotain mielenterveysongelmia, kun samaistuu kirjan henkilöihin, mutta Raamattua en lue, ainakaan tänään!DD
                                                  14.02.2021 16:47
                                                • Voi, voi sinua "sirkkuseni", mutta niin miuakin kerran vuosia sitten " rokotteetiin". Jätin vartioimattomaan narikkaan ostokseni ja olinkin ostanut kaikkia "herkkujani", mutta palatessani oli kassi häipynyt?

Tuli mieleeni työpaikkani Intialainen johtaja, joka kertoi, että hän aina tullissa esittä mitään kieltä osaamattomana, huutaa vain tasajalkaa ja heti asiat hoituu. Mutta oli hänellekin kerran käynnyt moka.

Laukku oli ollut jalkojen välissä, mutta ilmeiseti kävi taas huutamaan, niin laukku oli viety!D
                                                  13.02.2021 16:57
                                                • Ramoonan kirjoitukseen viitaten, niin olisiko oltu joskus yht´aikaa siellä Peuramaalla, tai peräti Kranissa ja tietenkin Lahdessa!

No, hiihdosta ja laskettelusta on aikaa, mutta innostuimme lasketteluun koko porukka ensimmäisellä Itävallan matkalla, joskus 67-70 luvulla, jonka firmani maksoi, siis minulle, ei koko perheelle. Siitähän ei ollut enää paluuta entiseen ja kun lapsetkin oli jo lasketteluun innostuneet, niin jokavuosi oli se tavanomainen reissu lomilla sinne Alpeille.

Nyt en lähde hiihtämään enkä pulkkamäkeen ja sain ansiokkasti delegoitua taas lapseni jopa kaupassa käyntiin.

Minulle taitaakin tulla erikoinen kalakeittopäivä tulevaisuudessa, koska sain torilta mateen maksoja ja turskan maksaa on purkillinen. Perunatkin tuli, ja sipulia on mutta ei muuta kalaa. Pakko mennä hakemaan niitä "lisukkeita" soppaan, mutta ei tänään.

Laskiaispulliakin ehdotettiin kauppalistaani, koska siellä oli vain pullaa, mutta kielsin ehdottomasti sen. Nyt pärjäänkin tämän helmikuun näillä eväillä.

On minulla sentään ainakin yksi ystävä, tämä lapseni, joka pyyteettömästi auttaa minua heti ja tietenkin ihanat lapsenlapset, joita en nyt uskalla tavata, kuin puhelimitse.
                                                  13.02.2021 15:09
                                                Edellinen
                                                Sivu 20 / 30

Siirry sivulle

• 1
                                                • 2
                                                • 3
                                                • 4
                                                • 5
                                                • 6
                                                • 7
                                                • 8
                                                • 9
                                                • 10
                                                • 11
                                                • 12
                                                • 13
                                                • 14
                                                • 15
                                                • 16
                                                • 17
                                                • 18
                                                • 19
                                                • 20
                                                • 21
                                                • 22
                                                • 23
                                                • 24
                                                • 25
                                                • 26
                                                • 27
                                                • 28
                                                • 29
                                                • 30
                                                Seuraava

Osallistu keskusteluun

• Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.93

Mitä mieltä olette asiasta?

• Pilattiin sitten Omakanta29

Omakanta uusittiin. Meni päin persiitä. Ennen sain siellä uusia reseptit, katsoa labratulokset ja lukea infoa joka käynnistä. Nyt ne sivut niin kummalliset, että uusimmat tiedot ja reseptit jossain huitsin hiidessä. hel…

• TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."22

Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. ​Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…

• Sinimustan liikkeen rasistisia tarroja on liimattu kouluihin Helsingissä117

Apulaispormestari Shawn Huff (vihr) sanoo, ettei syntyperäisenä helsinkiläisenä ole ennen nähnyt näin avointa vihaa myös lapsia ja nuoria kohtaan https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012316928.html

• Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?12

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle varsin härskin kommentin suorassa lähetyksessä. Vai oliko tämä paljastus uudesta TTK-romanssista? Lu…

Suomi24 Viihde

• Maajussi-Jetta lataa faktat pöytään - Yksi ennakkoluulo pulpahti esiin sulhoehdokkaistaMaajussi-Jetta etsii kumppania Maajussille morsian -ohjelmassa.
                                                • Eronnut maajussi-Asko umpirehellisenä farmiviikosta: "Totta kai nyt vähän..."Maajussille morsian sarjassa yksi maajusseista on nauravainen Asko.
                                                • Muistatko Charlien enkelit 70-luvulta? Uudelleenlämmitetyt enkelit tv:ssäCharlien enkelit näyttävät taitojaan vakoilussa, naamioinnissa ja itämaisissa taistelulajeissa.

Stara

• Puolustusvoimilta sykähdyttävä F-35A Lightning II julkaisuIlmavoimat on nyt julkaissut upean videon, jossa esitellään sen
                                                • Puolustusministeri Antti Häkkänen kielsi kiinteistökauppoja: ”Riskejä turvallisuudelle”Puolustusministeri Antti Häkkänen on estänyt jälleen kuusi kiinteistökauppaa, joissa
                                                • Neljä heijastinta testattiin – kaikissa ilmeni puutteitaHeijastimen käyttö on tärkeää syksyisin ja talvisin pimeän aikaan ulkona

Etkö löytänyt etsimääsi?

Aloita keskustelu
                                                Suomi24

Suomen suurin keskustelupalvelu

Palvelut

• 24Keskustelu
                                                • 24Treffit
                                                • 24Viihde
                                                • 24Chat
                                                • Hyötylinkit
                                                • Reseptit
                                                • Horoskooppi
                                                • Lainaa

Ohjeet ja palaute

• Palautelomake
                                                • Opastus
                                                • Säännöt
                                                • Keskustelu Suomi24:stä

Kaupallinen yhteistyö

• Auto1 Vaihtoautot
                                                • TV-ohjelmat
                                                • Sanakirja
                                                • Tietosuojaseloste
                                                • Käyttöehdot
                                                • Evästeasetukset

© 2026 Suomi24, osa City Digitalia