Kristiina23

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia36 aloitusta · 2900 kommenttia
- Paloma01
Sinulla on huomenna se suuri merkkipäivä, joten onnittelen valinnastasi ja toivotan sydämelliset onnitteluni teidän liiton onnistumisesta.
Olet valinnut rehdin suomalaisen miehen ja komean, joten laita kuvia meidän kaikkien katsottavaksi. - sinisiru taas vetäisi sellaiset "sapuskat", että ei ole minun " huushollissa" sellaisia aineksia tänään ja ei taida olla muuta, kuin nuudeleita ja kaurapuuroa huommiseen saakka.No, olihan tuolla pakastimessa jotain.
Odottelen tässä pakkasten lauhtumista ja huomennahan on luvassa, mikäli nyt en "patista" taas lastani sinne kauppaan ostoksille.
Ei olisi pitänyt lukea Iltiksen juttua, mistä kaikesta tämä virus voi tarttua, koska siellähän oli kaikenlaisia mahdollisuuksia.. Oli hissin nappulatkin, mutta onneksi asun rivitalossa, mutta sekin viellä, että vaikka ostokset tuodaan ovelle, niin sielläkin se voi luurata, se tauti.
Pakkasta se muka kestää, koska luin, että sitä oli jossain pakastelihassa, mutta ainahan se lihakin on kuumennettava, joten tuskin se sieltä lihasta hyökkää heti hengityselimiin. Elä tässä nyt muka pelossa? No en ala pelätä, koska olin eilen tuolla naapurissa juttusilla, eikä meillä ollut maskeja kenelläkään. Hauskaa meillä ainakin oli.
Sauna päivä täällä, joten on puhtoinen olo, mutta hieman pahoitin mieltäni tuolta 70 palstan kirjailija ketjusta, jossa ilmiselvästi viittailtiin minun elämiseen ja olooni, jopa asumis järjestelyihin. En halua vastata toisten harhakuvitelmiin minun tekemisestäni. - Kivasti kirjoitettu sinulta "ynnämuu", koska minäkin olen ollut siellä "ettoneella", tosin kirjoja lukien, mikäli ei uni ota valtaansa.
Hieman heräsin tuohon lumentuloon, että kuinkahan se meidän talon katot ovat lumisina siellä Espoossa, kun täälläkin autot vievät lumia ties mihin?
"Noottia" lähetin kyllä lapselleni, että ota nyt pari reipasta miestä mukaasi, joka uskaltaa kiivetä katolle ja puhdistaa sen jiirin edes. Nyt kun tulee leudot ilmat, niin tuo lumikerros voi olla hieman vaarallinen vanhalle talolle.
Sanailua on vaihdettu tuolla toisaalla, joita olen kyllä lukenut, mutta ei minulla ole sinne mitään sanomista.
Tässä vain odottelen pakkasten lauhtumista, että saisi auton sulatettua nopeammin, koska tuo bensakin on hinnakasta. Vaan, mitäs se rikkaiden rahoissa, köyhäähän se koetelee!DDD - Näin se on, että ilmasto muuttuu ja toiset joutuvat sitä pakoon, paitsi me, jo "ikäloput" maailman parantajat.D
Kuinka olisikaan ihanaa, että täälläkin palmut huojuisivat ja sitruunat ja mandariinit kasvaisivat meidän lapsenlapsenlapsiee...taka pihalla?D
Toisin oli isäni viljelyksillä, kun laittoi nuotio tulilla , että ei halla veisi satoa.
Kyllä minäkin ounastelen, että tämä jäätiköiden sulaminen tietää jotain "vedenpaisumista" ja kansa hakeutuu, no, ehkä vuoristoon, mutta toivottavasti ei Suomeen!D - Makriinalle
Minä muista sen ajan, kun sinuttelu tuli "muotiin", oli jopa rintanappeja, että "saa sinutella", jota itsekkin käytin. Silloinen työpaikkani ei ollut sellainen, vaan siellä teititeltiin, melkein kaikkia, paitsi aivan lähimmät, samassa huoneessa olijat.
Samoin oli kielletty naisilta pitkien housujen käyttö, kunnes nuorempia tuli töihin, joten nekin sallittiin, kuten minihameiden käyttö. Oli se aikamoinen muutos.
Oma äitini käytti teitittelyä omasta äidistään aina meidän lastenkin kanssa, kun jutteli äidistään, jota meidän lastenkin tuli noudattaa ja sen ainokaisen kerran, kun pääsimme mummia tapaamaan, niin oli tarkat ohjeet, kuten kuinka tuli niiata, eikä mennä lähelle, kunnes mummi pyytää.
Se onkin ainoa muisto mummistani, kun lihava nainen istui sohvalla ja "armollisesti" kutsui meitä tervehtimään, mutta olinhan silloin vasta ehkä 5-vuotias.
Omille lapsilleni olen kyllä korostanut kohteliaisuutta toisia kohtaan, joten lapsillani on ollut aina jo nuoresta saakka puhuttaessa vieraista, niin "se setä, tai täti", ei koskaan muuta. Samoin isä on usein iskä/papi ja äiti mami/tai äiti, mutta lapsenlapsilleni saan olla mummi, mutta toisinaan "mummimammi"pienen sekoilun vuoksi heidän lapsuudesta, koska eivät muistaneet, olinko mummi, vai mammi. - Ilmeisesti hän on tulkinnut meidät "live " ystäviksi, koska olemme asuneet samassa kaupungisa josku, tosin eri aikoina!D
Kieltämättä olemme sopuisasti kirjoitelleet mielestäni ja ihailen aina sinun näitä ruokavariioita, ...kuvineen, joita käyn joskus kurkkamassa . Joskus oli pakkomielle loheen, jota sinulla oli usein ja minulla ei sillähetkellä, mutta nyt olen kyllästynyt täydellisesti loheen, joten kuhaa ja siikaa syön. Made on haettava kyllä torilta pian, sillä lähikauppa ei niitä ilmeisesti hanki.
Täällä oli aamulla -20, mutta auto lähti käyntiin, joten olin siellä silmänpohja kuvauksessa. Tulomatkalla oli kaikkien vastaantulevien valot punaisia!
Nyt on paras pistää "turpa rullalle ja rullan suu kiinni", että ei tule toistoja palstalle vieläpä vääristyneitä tulkintoja!DD - Edelleen samaa mieltä, kun tulit tänne Noja-tuoliin "röhnöttämään, niin heti alkoi viestien poistot lisääntyä. Miksiköhän?
Ja mitä hiivattia sinun on kopioitava kirjoituksiani tänne toistamiseen, jossa olen kertonut jostain hulavanteesta? Mahtaa varmasti kiinnostaa kaikkia?
Onhan tuolla jo toisaalla kirjoitettu, missä kukin asuu, joten nekin syytöksesi oli turhia, siis väärin tulkittu, puhumattakaan niistä, että olisin sinun asumisiasi hakenut, tai tekeytymällä joksikin toiseksi, olikohan joku "Kuusisto", joka on aivan eri henkilö.
Minulla on muutama puhelin ystävä myös näistä palstalaisista, jotka voisivat tarvittaessa kumota sinun harhaluuloutesi, mutta ei ole vielä tarvetta siihen, että et hyökkää heidän mielipiteisiinsä.
Olit aikaisemmin kysellyt siinä poistetussa viestissä, että miksi muutin? Mitä täytistä se sinulle kuuluu, kuka muutti mihinkin ja missä asuu? Olenko minä sinulta udellut, miksi olet muuttanut jo lukuisia kertoja ennen sitä, kunnes miesystäväsi otti sinut luokseen asumaan?
Minä en halua enempää häiritä Noja-tuolin rauhaa, vaikka Kahvipirtissä sainkin olla vuosia, joten annan nyt "röhjöttäneelle" tilaa. - Kiva, että on toisiakin Espoossa asuvia, sillä meitähän riittää enempi kuin Kainuulaisia. Itse en ole koskaan asunut, tai edes väittänyt, että asuisin sinisirkun naapurissa. Tietenkin tunnen sen Lippajärven seudun ja etenkin Lippakiessin, jota ei "sirkkunen" varmasti ole edes katsastanut.
Muutimme Pohj. Espooseen 1966 ja siellä ei ole edelleenkään yhtään kerrostaloa, vaan pelkästään omakotitaloja. Aikamoista "slummi" asutusta siellä oli silloin, josta oli Hesarissakin juttua, muta ans´olla, kun oli saatu rakennusluvat ja naapuri jäi kiinni huumeen salakuljetuksesta, niin jopa olikin juttua kuvineen, että Espoon hienosto alueelta!D
Aika vähän olen liikkunut Espoon alueella muualla, koska olin työssä Hesassa, paitsi viimeisin työpaikka taisikin olla Matinkylä-Olarin sossula ja sitten Espoon poliisilaitos Kilossa.
Minä tunnun saaneeni kaikki vihakirjoitukset niskoilleni, joten totean vain, että "tule tule syyparka, täällä on entisetkin" ja "hyvä se on toisten pöksyillä tuleen/muurahaispesään istua", ei se minua haittaa. - Kiitos sinulle sinisirkku ja olen kai joskus ounastellut myös tapaamisesta, joka ei tule onnistumaan, sillä en tule enää Espooseen ilmeisesti koskaan mieheni kuoleman jälkeen, sillä liian suuri suru olisi se mennyt yhteinen elämä siellä kokea.
Onneksi lapseni on hyvin viihtynyt siellä ja reissaa sinne melkein viikottain, mutta on hänellä hyvä "talkkari" , siis lapsuuden koulukaveri siinä naapurissa ja hyvin tuntuvat toisetkin naapurit pitävän huolta, että siellä ei asiattomia liiku.
Toinenkin lapseni (Tanskasta) on hakemassa Jorviin johonkin sairaanhoidon lopputyöhön, koska ol i innostunut opiskelemaan sairaanhoitajaksi.
Olisihan se hyvä murtokohde, siis tyhjillään oleva iso talo, vaikka toisaalta olemme naureskelleet, jos joku tulisikin ja veisi kaikki pois, niin paljolta säästyisimme.
Itse kaipaisin vain pianoa ja sitä keinutuolia, joka kiikkuu jalaksilla ja nyt en muista, mikä se oli nimeltään.
Vau, nukkuma aika on minulla, joten moro, kuten täällä sanotaan. - Minä vastan vain omista viesteistäni, en kenenkään toisten olettamuksista, joita olisin muka kirjoitanut, joten selvennä hieman, mitä tarkoitat?
- Kyllä nämä aikuisetkin osallistuvat netti kiusaamiseen, kuten itse huomasin, että minusta on tehty se syntipukki, joka kiusaan kaikkia ja etenkin korppista, mutta myös sinisirkkua Espoon tuntemuksillani?
Voi taivahanvallat, kun itse en muista, joten onkohan nyt pahemmanpuoleinen dementtia jo menossa?
Olen kai joskus kertonut niistä Lippajärven ajoista, jolloin sinisirkku siellä asui ja se on aika lähellä sitä aluetta, joissa liikuin silloin siellä Pohj.Espoossa asuessani, joten tietenkin tunnen Aurooran puiston ja Margaretpergin, jossa sen pelloilla karhukin kävi vierailuilla, mutta sitä en ymmärrä, kuinka olisin loukannut sinua sinisirkku kirjoituksillani?
Tietääkseni asut nyt merenrannalla siellä jossain, josta on lyhyt matka sinne kauppakeskukseen joka on muistaakseni Matinkylässä, joten onhan minulle tuttu seutu Matinkylä- Olari, jossa kävin työssä kaksi vuotta, mutta vain se reitti työpaikalle ja sieltä kotiin.
Kaikilta pyydän anteeksi, jos olen jotenkin loukannut, mutta aiheettomia syytöksiä en hyväksy koskaan, joten se anteeksipyntö on jollain toisella.
Kerrotaan vain toisetkin kotikylän kuulumiset, sillä on kiva lukea, missä lunta sataa ja missä paistaa aurinko. Täällä melkein paistaa ja auto täytyisi mennä putsaamaan lumesta, että perjantaina olisi lähtökunnossa sinne silmien tarkastukseen. - Kiva kuulla, että Noja-tuolilaisia on saanut rokotteen, joten kertokaa sitten miltä se tuntui ja ennenkaikkea, tuliko joitain oireita?
Minua arveluttaa edelleen, otanko vai en , koska en liiku paljon missään, mutta ei sitä tarvitse, kuin kerran kaupassa pistäytyä, kun sen voi saada. Vai väliäkö hällä, onhan tässä eletty jo 78-v ja suremaan jää tuskin kukaan!
No lapseni voi surra, kun mummin rahantulo on loppu ja Espoon kiinteistökulut perintövero tulee heti maksuun, vaan ei se minua huoleta. Myykööt sitten lapsuuskotinsa, vaikka toinen tytär haluaakin sen pitää.
Vaikka minäkin kaipailen Kahvipirtin aikoja ja etenkin sitä Laten nurkkakaappia, josta oli kiva ottaa ne pienet, niin kaipaan myös sitä silitysrumbaa lapseni luonna.
Silloin oli minullakin menoja, viedä lapsia tarhaaan hakea ne sieltä laittaa jotain ruokaa ja ennenkaikkea silittää kaikki isot lakanat, pyyhkeet, miehen paidat (inhottavia nappeineen kauluksessa) ja kaikkien aluspöksyt! Vaan nyt se on loppu, kuin sen entisen ukon mäntysuopa, jos joku muistaa vielä sen vitsin.
Autokin on lumen peitossa ja umpijäässä, joten olisi tuota possakkaa, mutta kirjat vetää voiton, kun lapseni toi taas ruokaa, aivan ihania kalapulliakin.
Kipeä ei ole mikään paikka, jos en tarvitse kävellä pitkälle ja mennä tuota autoa putsaamaan. Sitten on ainakin selkä, mutta menen sitten, kun on pakko, siis ensi perjantaina on silmien kuvaus. - Minä olin eilen saunassa pitkänkaavan mukaan. Tietenkin mukana pikkupyykkiä.
Saunaharjana minulla on varrellinen vanha vaateharja, jolla kuivaharjaan silloin, kun muistan. Sillä on kiva pestä selkää, johon en ylety muuten, kun kädet on jostainsyystä lyhentyneet!D
Sen huomasin vasta eilen, kun olin saanut lapseltani kuorinta-ainetta, jotain hunajaista ja mitä lieneekin sellaista rakeista ja yritin sitä hartioille levittää, mutta nuo käden pahukset ei taipunutkaan!D
Sitten on yksi käsine (toinen kadonut) näitä keittiöön perunan putsaukseen tarkoitettuja karheita hanskoja, koska mielestäni kaikki nuo vaahtomuoviset sienet, vaikka onkin karhea toinen puoli, niin ei ole niin käteviä käyttää.
Varpaankynsien leikkaus kuuluu tietenkin asiaan ja kiitos ynnämuulle vinkistä tästä Pihkalakasta, sillä nyt on ukkovarpaan kynsi vapaa siitä sieni-ihottumasta.
Ensiviikolla on silmänpohjan tutkimus tuon diapeteksen vuoksi ja aina terkkarillakin tarkastetaan jalat tuntohäiriöiden vuoksi, joten oli hyvä esitellä terveet jalat ja tuntokin oli tallella.
Korona rokotusta en taida ottaa, koska odottelen tuloksia sivuvaikutuksista ja ei tuota taida saadakkaan aivan heti. Minä en liiku missään julkisissa paikoissa, paitsi tietenkin nuo pakolliset, joissa käytän maskia ja tietenkin aina muistan tuon käsien hygieenian, paitsi hansoja en käytä.
Tässä kunnassa on noin 3000 asukasta ja 11 tartuntaa, paitsi eilen oli lisääntynyt kahdella, mutta jossain lastentarhassa. Tuskin nämä taaperot kaupoissa liikkuu ja aina on ollut hyvät turvavälit, mitä olen piipahtanut tuossa lähi S-marketissa pikimiten, sillä lapseni tuo ruokani.
Hyvin olen viihtynyt kirjojeni parissa ja nyt tuli luettua Wikistä myös Egyptin historia, koska kaksi kirjaa olen lukenut;"Kairon nainen". Jotain hyvääkin siis, kun koulussa jäi tuo lukuhomma puuteelliseksi, sillä oli muuta touhua, ei sentään mitään koulukiusaamista minun aikaan viellä. - Googlaa Ilveskamera (live), josta voit seurata Ilvesten elämää, tosin eläintarhasta Kuusamosta, mutta on ihania kuvia, kuten seuraajien viestejä klo:n aikoineen, milloin on herkullisemmat katsomiset.
Livekameroista löytyy muutakin kivaa, kuten peuroja ja tietenkin lintulautoja.
Näihin on tyydyttävä nykyisin, sillä ne ajat ovat menneet, kun yökaudet kyttäsin hirviä, supeja, kettuja ja jäniksiä, siis sitä, mitä yöllä tapahtuu luonnossa. - Lisäisin vielä, että tuolloin ei ollut tiedossa viestihiihdon sembaloita, josta riittää juttua hamaan hautaan .
Nauttikaa tästä runosta/kronikasta, joka jo ennakoi tulevia hiihtoja. - Näin toimii ylläpto. Kiitos, siis itselleniD
- Moikka!
Viesti löytyy palstalta.
Ystävällisin terveisin,
Lydia
Nyt vain odotellaan. - Nyt jännitys tiivistyy, sillä minulle vastattiin . Olisi pitänyt muistaa teksti ja muistin vain Mersu ja Bemari, tietenkin nämä persu ja demari.
Kuka muistaisi sen koko kronikan, no tietenkin aloittaja, mutta voi se tulla takaisinkin. - Uni rytmit ja lumen ja jään muodot on nyt mielessäni ja tietenkin se rokotus!
Herään aikaisin, mutta menen "nukkumaan", jo klo 17, jolloin yleensä suljen tietsikkani ja lueskelen. Puhe-radion avaan noin klo 19, josta ikäväkyllä tulee aina, aina, aina sitä jääkiekkoa, mutta olempahan oppinut uusia termejä, kuka on koutsi, molari ja kultakypärä!D
Toista se oli muutama (10-v) vuosi sitten, kun pelasin lapsenlapseni kanssa näitä pelejä, siis jääkiekkoa heidän kotipihalla. Alvariinsa (usein) hän meni istumaan portaille ja sanoi, että on epäselvä tilanne, täytyy tarkastaa?
Sitten tämä poitsu oppi myöhemmin enkuksi toistamaan kaikki ottelut, mitä netistä tuli. No, se siitä. Nythän on kaikki nuorison pelit katkolla.
Mutta tuon lumen erimuodot oli kiinostava, koska tänään menin autolleni hakemaan muutamia ostoksia ja otin vanhat Ecconi jalkaan, jotka oli liukkaat. Olihan tiet aurattu viimeisen päälle, mutta vettä oli satanut, joten tie oli niljakas.
Siis silloin jää oli niljakas ja sohjoa tien sivussa, kun taas kohva muodostuu jäälle, johon vesi on noussut ja sen kerroksen päälle on hieman pakastanut ja satanut ehkä lunta, joten kulkija ei huomaa, että voi upota, kuten me lapsena.
Nyt onki naika sulkea kone, joten aamulla tavataan. - Minä kävin ylläpidon sivustolla ja sain tietää, että useimmat "Luotsit" on pois, sillä robotti meitä nyt ohjaa useimmiten. Aikaisemmin oli ainakin joitain sanoja "robotille", jotka se "tunnisti" ja poisti sitämukaa.
Onneksi siellä oli palaute lomake, johon saa jättää viestin ja kertoa huolensa, mikäli ehtivät lukemaan. Mielestäni se oli hyvä kronikka, joita ennen esitettiin kaikissa kylissä jossain tapahtumissa.
Vähänkös näitä vitsejä on ollut iät- ja ajat Mersuista ja Bemareista ja etenkin heidän kuljettajistaan. Nyt vain hienosti striimaa tuo persu.