Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. Kyllä+nämä+aikuisetkin+osallistuvat+netti+kiusaamiseen,+kuten+itse+huomasin,+että+minusta+on+tehty+se+syntipukki,+joka+kiusaan+kaikkia+ja+etenkin+korppista,+mutta+myös+sinisirkkua+Espoon+tuntemuksillani?Voi+taivahanvallat,+kun+itse+en+muista,+joten+onkohan+nyt+pahemmanpuoleinen+dementtia+jo+menossa?Olen+kai+joskus+kertonut+niistä+Lippajärven+ajoista,+jolloin+sinisirkku+siellä+asui+ja+se+on+aika+lähellä+sitä+aluetta,+joissa+liikuin+silloin+siellä+Pohj.Espoossa+asuessani,+joten+tietenkin+tunnen+Aurooran+puiston+ja+Margaretpergin,+jossa+sen+pelloilla+karhukin+kävi+vierailuilla,+mutta+sitä+en+ymmärrä,+kuinka+olisin+loukannut+sinua++sinisirkku+kirjoituksillani?Tietääkseni+asut+nyt+merenrannalla+siellä+jossain,+josta+on+lyhyt+matka+sinne+kauppakeskukseen+joka+on+muistaakseni+Matinkylässä,+joten+onhan+minulle+tuttu+seutu+Matinkylä-+Olari,+jossa+kävin+työssä+kaksi+vuotta,+mutta+vain+se+reitti+työpaikalle+ja+sieltä+kotiin.Kaikilta+pyydän+anteeksi,+jos+olen+jotenkin+loukannut,+mutta+aiheettomia+syytöksiä+en+hyväksy+koskaan,+joten+se+anteeksipyntö+on+jollain+toisella.Kerrotaan+vain+toisetkin+kotikylän+kuulumiset,+sillä+on+kiva+lukea,+missä+lunta+sataa+ja+missä+paistaa+aurinko.+Täällä+melkein+paistaa+ja+auto+täytyisi+mennä+putsaamaan+lumesta,+että+perjantaina+olisi+lähtökunnossa+sinne+silmien+tarkastukseen.
  2. Minä+olin+eilen+saunassa+pitkänkaavan+mukaan.+Tietenkin+mukana+pikkupyykkiä.Saunaharjana+minulla+on+varrellinen+vanha+vaateharja,+jolla+kuivaharjaan+silloin,+kun+muistan.+Sillä+on+kiva+pestä+selkää,+johon+en+ylety+muuten,+kun+kädet+on+jostainsyystä+lyhentyneet!DSen+huomasin+vasta+eilen,+kun+olin+saanut+lapseltani+kuorinta-ainetta,+jotain+hunajaista+ja+mitä+lieneekin+sellaista+rakeista+ja+yritin+sitä+hartioille+levittää,+mutta+nuo+käden+pahukset+ei+taipunutkaan!DSitten+on+yksi+käsine+(toinen+kadonut)+näitä+keittiöön+perunan+putsaukseen+tarkoitettuja+karheita+hanskoja,+koska+mielestäni+kaikki+nuo+vaahtomuoviset+sienet,+vaikka+onkin+karhea+toinen+puoli,+niin+ei+ole+niin+käteviä+käyttää.Varpaankynsien+leikkaus+kuuluu+tietenkin+asiaan++ja+kiitos+ynnämuulle+vinkistä+tästä+Pihkalakasta,+sillä+nyt+on+ukkovarpaan+kynsi++vapaa+siitä+sieni-ihottumasta.Ensiviikolla+on+silmänpohjan+tutkimus+tuon+diapeteksen+vuoksi+ja+aina+terkkarillakin+tarkastetaan+jalat+tuntohäiriöiden+vuoksi,+joten+oli++hyvä+esitellä+terveet+jalat+ja+tuntokin+oli++tallella.Korona+rokotusta+en+taida+ottaa,+koska+odottelen+tuloksia+sivuvaikutuksista+ja+ei+tuota+taida+saadakkaan+aivan+heti.+Minä+en+liiku+missään+julkisissa+paikoissa,+paitsi+tietenkin+nuo+pakolliset,+joissa+käytän+maskia+ja+tietenkin+aina+muistan+tuon+käsien+hygieenian,+paitsi+hansoja+en+käytä.Tässä+kunnassa+on+noin+3000+asukasta+ja+11+tartuntaa,+paitsi+eilen+oli+lisääntynyt+kahdella,+mutta+jossain+lastentarhassa.+Tuskin+nämä+taaperot+kaupoissa+liikkuu+ja++aina+on+ollut+hyvät+turvavälit,+mitä+olen+piipahtanut+tuossa+lähi+S-marketissa+pikimiten,+sillä+lapseni+tuo+ruokani.Hyvin+olen+viihtynyt+kirjojeni+parissa+ja+nyt+tuli+luettua+Wikistä+myös+Egyptin+historia,+koska+kaksi+kirjaa+olen+lukenut;"Kairon+nainen".+Jotain+hyvääkin+siis,+kun+koulussa+jäi+tuo+lukuhomma+puuteelliseksi,+sillä+oli+muuta+touhua,+ei+sentään+mitään+koulukiusaamista+minun+aikaan+viellä.
  3. Nyt+aletaankin+sinisiru+laskeskelemaan,+kuinka+usein+me+on+oltu+siantapossa+ja+verta+laskettu+kulhoon,+jota+täytyi+vispata,+että+se+ei+hyydy.+Siihen+sitten+ruisjauhoja+ja+suolaa.+Kyllä+se+uunissa+sitten+paistettiin+eri+lisukkeilla,+joita+en+muista.+Lukuisten+vasikoiden+ja+lampaiden+teurastusta+olen+seurannut,+kuten+myös+hirvien.+Koirat+hudattiin+metsään,+...sentään.+Itse+en+ole+sikaa+tappanut,+enkä+muitakaan++isoja+eläimiä,+koska+sen+teki+ammattilaiset,+mutta+7+kanaa+olen+kassaralla+listinyt,+mutta+kun+se+seitsemäs+lähti+lentoo+päättömänä,+niin+siihen+lopetin.D+Valoa+ei+ollut+minunkaan+lapsuuskodissani+sähkön+muodossa,+kunnes+joskus+60-+luvun+lopulla.+Karpiidi+oli+aluksi+ja+sitten+tuli+nämä+Hazakit.+Tosin+oli+isälläni+joku+viritys+aggregaatilla,+jolloin+syttyi+sähkövalot,+mutta+tuli+ilmeisesti+liian+kalliiksi.Kukapa+ei+olisi+meidänikäisistä+maatalossa+(saunassa)+syntyneistä+kokenut+tuollaisia+asioita+ja+vaikka+omat+lapseni+ovat+syntyneet+Hesassa,+niin++hekin+ovat+tuon+ainakin+nähneet.+Mumminsa+opetti+heidät+jopa+lypsämään+ja+etenkin+se+karjalanpiirakoiden+teko+olikin+heillä+teineinä+bravuuri,+kun+täytyi+saada+rahaa,+niin+siitävain+piirkan+paistoon+ja+torille+myymään.+Eivät+enää+tee+ja+ilmeisesti+ovat+jo+unohtaneet+taidon.+Kaupasta+kelpaa+piirakat,+joissa+riisit+ovat+raakoja+ja+kuori+usein+muistutta+pullataikinaa.