Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. Pahinta+se+onkin,+kun+itse+kaipaan++näitä+menneitä+muistojani,+kuten+valokuvia+lapsistani+ja+meidän+nuoruudesta+mieheni+kanssa.Toisaalta+lapsieni+nämä+entiset+tavarat,+heidän+säästämänsä+nuoruudestaan+,+ovat+edelleen+heidän+omissa+huoneissaan,+mutta+mahtuuko+enää+hiihtoasut,+tai+juhlamekot+heille+sopiviksi,+koska+toinen+on+ns.+samanmoin,+mutta+toinen+on+luihunlaiha+ja+kaikkea+hekin+ovat+"varastoineet"+muka+tulevaisuuteen.Sitäpaitsi+nyt+kuormittaa+tyttäreni+lasten+lelut,+mieletön+määrä+esim.+legoja+ja+mitä+niitä+senaikaisia++leluja+olikaan+ja+tytär,+tämä+lapsenlapsi+täyttää+pian+18-v+ja+jos+anoppinsa,+siis+iskänsä+äitiin+,+niin+17-v+sai+ekan+lapsensa.Olaanhan+me+toisetkin+näitä+sodanjälkeisten+aikojen+puutteita+kärsineet,+että+kaikkia+täytyi+säästää.+Isänikin+oli+vihainen,+kun+me+lapset+heitimme+uuniin+näitä+vanhoja+kenkiä+ja+muuta+roinaa,+että+ette+edes+tiedä,+jos+puute+tulee?+Onneksi+ei+ollut+silloin+näitä+viilipurkkeja,+joita+joku+säästää+perinnöksi!+Vitsi,+vitsi.
  2. Ongelmasi+tuntuu+erittäin+tutulta+minullekin+Makriina,+koska+olen+siirellyt+tässä+pienessä+yksiössäni+tavaroita+levälleen,+muka+järjestelläksini+ne+ja+nyt+en+keksi+niille+paikkaa,+mutta+onneksi+kaikki+on+ns.+kädenulottuvilla,+mutta+kun+jaloille+ei+ole+pian+tilaa!DDToinen+kamalampi+ongelma+on+tuolla+Espoon+kiinteistössä,+jossa+vuosien+saatossa+on+kertynyt+turhaa+roinaa,+sillä+aikoinaan+oli+kaikki+tuttavat+ja+sukulaiset++tuomassa+heidän+"ylimääräisiä"+tavaroita+meille,+koska+meillä+oli+silloin+tilaa,+siis+uusi+iso+talo+ilman+kalusteita,+mitä+nyt+entisestä+asunnosta+"autotallista"+kertyi.Kelpasinan+niitä+meille+silloin.+Serkkuni+skooterikin+oli+autotallissa+useita+vuosia,+joten+oma+autokaan+ei+sinne+mahtunut,+kunnes+hänen+poikansa+onneksi+tarvitsi+sen+ja+vei+pois.+Nyt+uusimpana+on+siskoni+tavaroita+ja+ainakin+kirjoja,+joita+tyttäreni+toi+minulle+luettavaksi+kirjaston+ollessa+kiinnni,++mutta+ne+haisee+niin+vanhalle,+joten+niitäkin+täytyy+tuulettaa,+kunnes+voi+edes+lukea.Eilen+tyttäreni+soitti,+että+minun+on+pakko+tulla+kesäksi+sinne+Espooseen+hänen+kanssa+siivoilemaan,+mutta+kun+sitten+perään+kertoili+naapureiden+juoruiluja,+niin+naureskelin,+että+onneksi+palautit+minut+ajantasalle,+siis+"en+varppina+tule"+sinne+juorupesään,+jossa+naapurin+autonovien+liian+kova+pauke+saa+ne+supisemaan+toisille+naapureille,++saati+että+meidän+pihassa+oli+parkissa+joku+iso+maasturi(mustangi?)+ja+eikösvain,+lähin+naapuri+oli+piruuttaan+kertonut,+että+tyttärelläni+onkin+uusi+poikaystävä+ja+siitäkös+taas+niille+riemu+repesi,+joten+hyvin+tulee+mieleeni+ne+entiset+ajat.Nyt+on+mielessä+vain,+että+heivaanko+kaikki+roskiin+katselematta+nuo+tavarat+tästä+pikku+asunnostani+suosiolla+ja+hankin+sitten+vain,+sen+minkä+todella+tarvitsen,+vai+mietinkö+viellä,+että+mitähän+tuollakin+tekisi,+koska+sen+olen+elämäni+aikana+oppinut++usein,+että+jos+jonkun+heittä+pois,+niin+eikövain,+jo+ensiviikolla+sitäkin+olisi+tarvinnut!D
  3. Vai+taidetta+nyt+kuulutetaan,+joten+jokainen+nyt+luomaan+näitä+maitopurkki-+viilikippo+ja+vaate+(eikös+nekin+olleet+Suurkirkon+rappusilla)+näyttelyjä,+joita+luulisi+kaikilta+löytyvän,+sillä+eikös+me+kaikki+sota-ajan+lapset+säästetä+kaikki,+joista+on+jopa+pilailtu,+mutta+ans´olla,+kun+on+vaikka+narusta+tai+muovipussista+pulaa,+niin+aina+mummilta+löytyy.+Ainakin+niitä+nappeja,+hakasia,+jopa+neppareita.Ikäni+mä+muista+Punkaharjun++taidenäyttelyn,+josta+jäi+mieleeni+risaiset+kalaverkot+seinällä,+olikohan+joku+rysäkin+ja+katiska,+mutta+tiskirätit+narulla+ja+silloin+päätin,+että+tämä+laki+riittää+minulle.Onhan+tuolla+juttua+näistä+kasvomaskeista,+joita+jokaisen+tulisi+käyttää,+mutta+kun+täällä+ei+ole+tartuntoja,+kuin+naapuri+kaupungissa+7+ja+on+kai+hekin+jo+parantuneet?Lapseni+kehoitti,+että+voin+käydä+itsekkin+vastaisuudessa+kaupassa+tuossa+kulmantakana,+koska+kaikkihan+siellä+käyvät+ilman+maskeja.Mietein+sitäkin,+että+mitä/ketä+se+maski+suojaa?+Toisia,+luin+jostain,+mutta+kun+minulla+ei+ole+varppina+tartuntaa.+ja/+jos/kun+menen+kauppaan+ja+joku+hönkäisee+minua+päin,+niin+eikö+ne+virukset+tartu+mys+vaatteisiin+ja+tule+kotiini+mukaan,+mikäli+en+riisu+ulkona+vaatteitani+pois?Ei+mielestäni+tuo+virus+ole+niin+ovela,+että+jos+tarttuu+siihen+maskiin,+niin+eikövain+osaa+luikerrella+vaikka+mitäkautta+sinne+maskin+sisäänkin,+koska+täytyyhän+ihmisen+hengittää+ja+mistäs+sitä+ilmaa+tulisi,+kuin+ulkopuolelta,+sieltä+virus+pilvestä.Rohkeasti+menen+itse+ensiviikolla+kauppaan+ilman+maskeja+ja+olkoon+sitten+Lotto-voito+minulle,+jos+juuri+minun+kohdalleni+sattuisi+tuon+viruksen+levittäjä,+joten+toivoa+sopii,+että+hänelläkin+olisi+se+oireeton+tartunta,+jota+itse+olen+sairastanut+jo+pari+kuukautta,+siis+ei+oireita!!D
  4. Minulle+on+ollut+onni,+että+lapsenlapseni+ovat+jo+omatoimisia,+joten+en+heidän+luonaan+tarvitse+käydä.+Toista+se+oli+silloin+muutana+vuosi+sitten,+kun+kuskasin+heitä+aina+tarhaan++ja+pois+ja+sitten+kouluun+ja+pois+ja+molemmilla+oli+sillon+eri+aika+menossa+ja+pääsyssä.Samoin+oli+vastuullani+pyykin+silitys+ja+joskus+vapaaehtoisesti+myös++pesu,+mutta+kaikkihan+tuo+oli+kuitenkin+minulta+vapaaehtoista,+josta+odottelin+tulevaa+palvelua+myös+minulle+ja+kiitettävästi+olenkin+saanut+sitä.Kirjastoautonkin+kuljettaja+huomioi+minut+ja+toi+15+kirjaa+kotiovelleni,+"pyytämättä"+jossa+on+eräpv+24.6,+mutta+hän+asuukin++tuossa+viereisessä+kerrostalossa,+mutta+silti,+hyvä+palvelu.Lapseni+taas+huolehtii+minun+ruokahuollon+kiitettävästi,+paitsi+nyt+alkoi+hieman+laistaa+minun+turhilta+ostoksiltani,+että+täällä+ei+ole+yhtään+korona+tartuntaa,+joten+voit+itsekkin+hiippailla+sinne+kauppaan+johon+on+2-300+m!?Ja+minäkö+nyt+alkaisin+liikkua+ulkona,+koska+olen+tähänkin+saakka+laistanut+sitä+ja+nyt+on+hyvä+syy+heittäytyä+viellä+laiksemmaksi,+mikäli+se+minun+osaltani+enää+onnistuisikaan+vähentää.+Hitsi,+että+on+pakko+käydä+vessassa+välillä+ja+ruokaa+hakea+ja+viellä+lämmittää+se.+Sitten+jo+kirjat+kutsuvatkin+minut+sänkyyn.Hieman+olen+tuota+multapenkki+kasvimaatani+käynyt+katsomassa,+jossa+narsissit+kukkii+ja+rukola+nostaa+lehtiään+ja+samoin+ruohosipuli.+Rapaberin+haluaisin+viellä+istuttaa+tuohon+penkkien+päähän+ja+ostaa+uusia+pensasmustikan+taimia,+mutta+se+vaatisi+lähtöä+kauppaan!+No,+olkoon,+kuten+joku+jo+kirjoitti,+että+pianhan+täältä+kuollaanMinä+ainakin+kuolen+laiskuuteeni,+ennen+kuin+koronaan.
  5. Kullä+minäkin+nyt+pyyhin+käteni+tästä+pyykistä,+jossa+ilmeisesti+viitattiin+minuun++sanon+nalla+Kirisu,+joka+en+ollut+kirjoittanut+ko.viestiä+.Olen+aina+pitänyt+Rituliinin+jutuista+ja+jotenkin+jopa+todennut+hänet+samanhenkiseksi+kanssani+ja+uskoisin,+jos+tapaisimme,+niin+meistä+tulisi+todellakin+hyvät+ystävät,+kun+laulesimme+siellä+rannalla+ja+yöpysin+siinä+asuntovaunussa.No,+särkiä+kalastelisimme+ja+minä+ottaisin+ne+särkien+selkälihat+ja+suolaisin,+joka+olisi+parasta+suolakalaa.Nyt+on+ilmeisesti+aika+pyytää+nöyrimmästi+anteeksi+Rituliinilta,+jos+olen+loukannut+sinua+joskus+mielipiteilläni,+sillä+onhan+meillä++kieltämättä+aika+räväkkä+mielipiteiden+ilmaisu,+jota+yritän+välttää+näillä+palstoilla.Kaikkea+hyvää+sinulle+ja+sinullahan+ei+ole+huolta+tästä+koronasta,+mutta+ei+minullakaan.