Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. "+kaikille+suunnatut+ilmaiset+tutkimukset+ovat+jokaisen+ulottuvilla,+rokotukset,+hammaslääkäripalvelut+ja+monet+muut+terveydenhoidon+palvelut+käytettävissä."Hetkinen,+siis+ilmaisia?+Missä?+Ei,+vaan+pientä+omakustannus+hintaa+on+veloitus,+mutta+ihmetyttää,+että+kaikista+palveluista+on+nyt+kehitelty+joku+"toimistomaksu",+joka+on+jopa+toimenpidettä+suurempi.
  2. Olette+te+kyllä+ihmeen+aikaan+saavaa+porukkaa+minuun+verrattuna,+joka+en+jaksa+kauppareissun+jälkeen+edes+kaikkia+ostoksiani+raijata+sisään,+vaan+haen+niitä+pikkuhiljaa+tuolta+auton+takakontista.+Toisaalta+pieni+toivonkipinä+heräsi+minussakin+toisten+kävelyistä+ja+väsymyksestä,++että+en+taida+sittenkään+lähteä+jalkojani+rasittamaan,+saati+selkääni+kiduttamaan,+sillä+jo+kaupassa+kävely+saa+selän+kipeäksi+ja+kantamukset+ne+vasta+rasittavatkin+selkää+ja+olkapäitä.Pientä+on+minunkin+ikkunanäkymät+luontoon+nykyisin,+siis+lintuihin,+saati+oraviin,+mutta+olenhan+minä+saanut+seurata+niitä+aikoinaan+Espoossa+ja+jopa+oravan+poikaset+kesiintyi+niin+paljon,+että+tulivat+sylistä+syömään,+saati+talitintit,+jotka+on+ilmeisesti+rohkeimmat.Korppiksen+nukkekoti+projektia+olen+myös+katsellut+mielenkiinnolla,+koska+omat+lapseni+eivät+sellaista+edes+toivoneet,+sillä+Espoossa+oli+naapurien+lapset+ihaninta+seuraa+ja+rakensivat+jopa+oman+piilopirtin+meidän+tontille.Lapsenlapseni+taas+tyytyivät++pineiin+astioihin,+joista+tarjosivat+sitten++"ruokaa+ja+juomaa"+aikuisille+ja+olihan+heillä+eläintarhakin.+No,+nyt+on+nekin+astiat+turhana+täytteenä.Linnuista+senverran,+että+sanonta+on;+"kun+sä+kuulet+kurjen+äänen,+älä+mene+järven+jäälle"+ja+tämä+on+varoitus+Korppikselle,+Jotenkin+huolestuin,+koska+ajattelin+sinun+nyt+askaroivan+sen+nukkekoti+projektisi+kanssa+ja+sitten+kun+menet+taas+pilkille,+niin+arvaamattomia+on+kevät+jäät.+Näin+jo+unen,+että+putosit+järveen++2-3+kertaa,+mutta+pääsit+aina+ylös,+joten+helpotus+unestani.Joutsenet+ovat+jo+saapuneet,+mutta+kurkia+en+ole+kuullut.
  3. Aivan+upeeta+Skillan,+että+mainitsit+tuos+vispipuuron,+koska+usein+keittelen+riisistä+ja+mannaryyneistä+puuroa+ja+nyt+on+riisit+loppuneet,+mutta+mannaryynejä+on+ja+myös+puolukoita.Tuli+mieleeni+viellä+meidän+lapsuudessa+harrastamat+"leikit",+kun+menimme+linja-auton+eteen+ja+kilpailimme,+kuka+on+siinä+pisimpään!+Kauhua+varmasti+tunsi+Ruposen+auton+kuski+ja+joskus+yritti+meitä+kiinni+saada,+mutta+mitäs+lihava+ukko+penskoja+kiinni+sai,+muuta,+kuin+vanhemmille++ilmoittamaan,+koska+tunsi+jokaisen+kakaran.Sekin+oli+ihana+harrastus+lapsena,+kun+jokaisella+oli+tietenkin+potkukelkka+ja+niistä+keräsimme+sitten+letkan,+mutta+täytyi+mennä+kauemmaksi+kylästä,+jossa+oli+jyrkkä+mäki.+Sieltä+sitten+alas+huristeltiin+ne+kelkat+toisissaan+peräperää,+joka+oli+kuin+juna.+Tosin+sekin+tapahtui+yleisellä+tiellä,+mutta+eihän+silloin+ollut+autojakaan+ja+hevoset+osasivat+väistää.Aikuisiän+hurmaa+olen+kokenut+laskettelu+rinteillä+ja+myös+vesihiihdossa.+Se+olikin+aivan+ihanaa+kiitää+suksilla+veneen+perässä,+eikä+peloittanut,+koska+olen+mielestäni+hyvä+uimari,+tosin+kun+nyt.Jaa,+näin+ne+ajatukset+vain+menee+menneeseen,+kuinka+oli+silloin,+mutta+ei+nyt?Olisi+minullakin+neulottavia+jo+puoliksi+valmiita,+mutta+en+vain+viitsi.+Neulomiseni++typertyi+autokolariini+1974,+jolloin+sain+aika+pahoja+vammoja.+No,+olenhan+tämänkin+jo+selittänyt+useamman+kerran,+joten+säästän+teitä+siltä+vuodatukselta.Nyt+on+vain+mielessäni,+että+koska+siirrän+autoni,+lastaan+roskani+ja+vien+ne+jopa+määrättyihin+keräyspisteisiin.+Lapsenlapseni+pääsee+tänään+ripille,+mutta+en+jaksa+lähteä+sinne,+koska+tunnen+olevani+lapsen+isän+sukulaisten+taholta+epätoivottu+henkilö?Taidan+pistää+mannaryynit+kattilaan+ja+puolukat+sulamaan+ja+siitä+se+sitten+suttautuu!
  4. No,+puolennetaan+hieman,+koska+tuskin+tätä+palstaa+koko+kansa+lukee+ja+ei+minulla+ole+mitään+salaisuuksia.Saa+toki+kommentoida,+koska+sitähän+minä+odotankin,+että+joku+viisaampi+valistaisi+minua,+mutta+tuohon+kirjoittamaasi+en+uskonut,+ettenkö+mukamas+saisi+tätä+lesken/perhe+eläkettä,+joten+ainakin+lähetin+hakemuksen.+Näkyypähän+sitten.Kerro+sinä+innokas+vastaaja,+mitä+tekisin+tyhjälle+omakotitalolle+siellä+Espoossa?+Öljylämmitys+on+kyllä+päällä,+että+talo+ei+ole+kylmillään.+Vuokralaisia+tuskin+kuitenkaan+rohkenen+sinne+ottaa,+koska+lehdissä+on+aika+masentavia+juttuja+vuokralaisten+jäljiltä.Mieheni+tietäsi+vastauksen,+mutta+kun+hän+on+kuollut,+eikä+tullut+kyseltyä+silloin+hänen+eläessään+ja+ilmeisesti+hän+olisi+vastannut,+että+muuta+itse+sinne,+muta+kun+minä+en+halua.