Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. Hain+juuri+taas+7-kirjaa+kirjastoautolta,+joka+pysähtyy+melkein+koti+ovelle,+Palautin+tietenkin+ne+edelliset,+jotka+olivat+mielenkiintoisia,+Nyt+on+taas+"arpominen"+mistä+kirjasta+aloitan,+mutta+kaikki+luen,+ainakin+sen+lopun!Minulla+oli+aikaisemmin++intohimo+ratkaista+syyllinen+murhista,+joita+kirjoittelin+muistilapuille+ja+aina+meni+pieleen,+koska+kirjailija+oli+tehnyt+lopuksi+aivan+uskomattomia+sanasepustuksia+ja+syyllinen+paljastui+vasta+viimeisillä+sivuilla.Ongelman+olen+nyt+ratkaissut,+että+luenkin+ensin+sen+kirjan+lopun+ja+sitten+voin+antaumuksella+märehtiä,+että+mitä+siitä+roistosta+aikaisemmin+kuvaillaan.Kirjan+viehätystä+se++ei+minulta+mene+hukkaan,+koska+nyt+voin+paneutua+tarkemmin+kirjailijan+juonen+kulkuun.Sitäpaitsi+olen+sellainen+lukija,+joka+nukahtelen+välillä+kirjaa+lukiessani+ja+on+ihanaa+palata+siihen+entiseen,+kun+vertaan+jotain+telkkarin+ohjelmaa,+mikäli+en+katso+sitä+Areenasta,+jossa+tauotkin+on+suotu+ja+voi+palata+entiseen.
  2. Nyt+voisin+kysyä;+"pitääkö+olla+huollissaan",+koska+SkillaN+ei+ole+viellä+tänään+kirjoittanut+mitään.+Yritin+kahlailla+noita+kirjoituksia,+olisiko+siellä+vastausta,+mutta+en+huomannut.Minulle+sattui+eilen++sellainen+siivous+into,+että+heti+tuli+hurskainen+mieleeni,+sillä+etsin+paikkakunnan+katukarttaa,+koska+en+muista,+missä+on+se+katu,+johon+lapseni+muuttaa+lapsineen.+Karttaa+en+löytänyt,+mutta+löysin+sen+urheilukassini+(pieni+vihreä+selkäreppu),+jossa+oli+kahdet+avaimet,+myös+kellarin+häkkivarastoon+ja+se+kaivattu+läpyskä,+jolla+saisin+maksettua++kuntosalikortin+tuosta+nurkan+takaa.++Sitäkin+hankintaa+kyllä+siirrän+ainakin+helmikuulle,+jos+sittenkään?Oikein+hymyilitti,+että+mahdettais+me+olla+aikamoinen+pari+tuon+hurskaisen+kanssa,+siis+molemmat+hukkaa+tavaroitaan+ja+sitten+ne+löytyy+kuitenkin+mitä+ihmeellisimmistä+paikoista.+Onneksi+minulla+on+vain+näiden+tavallisten+tavaroiden+kadottamisia,+siis+ei+mitään+pankki-,+ajokortti+tai+muuta+tosi+tärkeää,+joita+joutuisi+kuolettamaan+ja+uusi+rumba+hankkia+ne+sitten+takaisin.Mieheni+on+myös+oikein+ammattimainen+hukkaaja,+milloin+rahat,+siis+koko++litania,+missä+on+pankki-+ajokortit+ja+kaikenmaailman+muutkin+paperit.+Onhan+niitä+sitten+löydetty,+milloin+autosta,+hattutelineeltä+tai+muusta+oudosta+paikasta,+mutta+vasta+sitten,+kun+kaikki+on+jo+kuoletettu.Täällä+tulee+lunta,+joten+autontankkauskin+saa+jäädä+ja+sitten+mukamas+tuleekin+pakkaset.+Onneksi+ei+ole+kauppa+asioitakaan+ja+vaikka+olisikin,+niin+onhan+minulla+kauppa+tuossa+parintalon+päässä.
  3. Nyt+olen+minäkin+hieman+ulalla,+että+kirjoituksemme+vaatisivat+joitain+mainostajien+näppäilyjä?Onhan+noita+"pielukset"+täynnä+mainoksia,+mutta+koskaan+en+avaa+niitä.+Samoin+olen+s-postini+osannut+ohjelmoida+niin,+että+kaikki+tulevat+viestiti+menevät+spämmiin+ja+sitten+vain+painallus+ja+kaikki+on+pois.No,+mistä+me+"huasteltaisiin",+kun+korppiskin+on+tauolla+tammikuun,+joten+hänenkään+persoonaan+emme+voi+takertua.Tulevat+vaalitkin+on++kaukana+ja+lumentulostakaan+ei+riitä+aihetta+,+saati+pakkasista.Paljon+ei+tuonnut+aihetta+eläkeläisten+verotuskaan,+mutta+onhan+täällä+muutama,+joiden+elämä+on+pois+raiteeltaa+Sipilän+ja+Orpon+suhteen,+puhumattakaan+eläkeläisten,+suorastaan+ryöstöstä,+josta++Sipilä+ja+Orpo+keräävät+miljoonat+sinne+omaan+taskuunsa.
  4. Tiukassa+on+näköjään+minullakin+nuo+Joulu+perinteet,+että+aattona+perheet+kokoontuu,+sitten+ollaan+hiljaa+ja+hiljennytään,+kunnes+Tapanina+saa+jo+hieman+revitelläTäällä+on+sentään+vielä+lunta,+vaikka+rekiajeluun,+vaikka+eilisestä+saakka+on+satanutkin+vettä+vaihtelevasti,+mutta+saas+nähdä+huommista?Mietteissäni+on+ollut+sinu+Skilan,+kun+kerroit,+että+lopetat+nuo+kerhot+ja+onneksi+luin,+että+onhan+sinulla+tekemistä+tarpeeksi+nytkin.Lähinnä+tuli+äitini+mieleen+ja+hänen+mahdolliset+(todelliset)+tuntemuksensa,+koska+oli+pienestä+kersasta+saakka+joutunut+hoitamaan+kaiken+pyörityksen+kotitilallaan++naisena/lapsena,+jolla+oli+6-veljestä+ja+äitinsä+hyvin+huonokuntoinen.Sen+hän+on+kertonut,+kun+meni+isäni+kanssa+avioon,+niin+oli+vaikaeuksia+laittaa+kahdelle+ruokaa,+kun+oli+totunut+ruokkimaan+suurta+sisarus+laumaansa,+joten+leipätaikinankin+teko+oli+haasteellista.No,+kauan+äitinikään+ongelma+ei+saanut+muhia,+kun+tuli+evakoita+ja+sitten+nämä+isän+sisarukset+lomilleen,+joten+joskus+oli+ruokailemassa+tuollaiset+20+hen.+ja+lisäksi+tietenkin+se+ainainen+karjanhoito,+joihin+kukaan+ei+osallistunutVaan+sitten+koitti+sekin+aika,+että+äitini+sairastui+ja+lehmät+laitettiin+teurastamolle.+Miten+äitini+mahtoi+sen+kokea,+joka+oli+aina+tottunut+lähtemään+navetalle+ja+viimeaikoina+tosi+huonossa+kunnossakin,+mutta+äitini+oli+sisukas+pärjääjä.Syöpä+diagnoosikin+hänelle+annettiin,+että+korkeintaan+3-vuotta,+mutta+mummi+sinnitteli+12-vuotta,+kunnes+voimat+loppuivat.Minä+olen+nyt+sinnitellyt+näistä++pyhistä,+pitkittäen+niitä,+että+mitä+kaikkea+täytyisi+tehdä+sitten+arkena,+koska+kauppaan+voisin+mennä,+jopa+auton+tankata+ja+roskat+viedä,+mutta+apteekki+tuskin+on+auki?+Onneksi+ruokaa+on+kyllä+liikaakin,+joten+ne+on+syötävä+ensin,+vaikka+ei+olekkaan+niitä+pipareita+ja+homejuustoa!