Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. Palomalle,+joka+kirjoitti14.7.2018+10:37"Enemmän+kuin+onko+Suomelle+kuluja+olen+miettinyt+mitä+hyötyä+yleensäkin+Suomelle+on+näiden+kahden+suurvaltion+johtajan+tapaaminen+juuri+meillä.+PR?+Kaupallista+hyötyä?"Mietippä+sitä,+jos+olisit+Suomen+tasavallan+presidentti+ja+nuo+molemmat+ko.+henkilöt+ovat+esittäneet+tapaamispaikakseen+Suomea,+niin+kieltäytyisitkö+sanoilla;+"+Ei,+ei,+meille+ei+sovi+tulla,+sillä+mitähän+toiset+ajattelisi+siitä,+kuten+sinä+nyt!D+Näin+olen+lukenut+lehdistä,+että++he,+siis+nämä+tulevat+suuruudet,+ovat+molemmat+esittäneen+pyynnön+juuri+Tasavallan+presidentille.Itse+taas+uskon,+että+nuo+kulut,+jotka+tulevat+nyt,+poikii+tulevaisuudessa+jotain+parempaa,+sillä+miksi+muuten+jokainen+maa+haluaa+esim.+olympialaiset,+ym.+voitot+juuri+Suomeen,+koska+tuleehan+niistä+kuluja,+kuten+Lordin+voitosta!+Tosin+en+osaa+edes+aavistella,+toiko+sekän+voitto+mitään+Suomelle,+muuta+kuin+"kultaa+ja+kunniaa"+silloin?
  2. Täälläkin+oli+aamuaurinko+upea,+siis+herätessäni+klo+4-jälkeen,+mutta+jo+kuudelta+oli+valtava+sumu,+joka+tosin+nyt+hälvenee,+mutta+kovin+pilviseltä+silti+ilma+vaikuttaa.+Sadesään+jälkeen+siis+lämpö+nostattaa+tuon+usvasumun.Vai+ole+tehnyt++s-s++ompeluksia,+tai+ainakin+aikonut,+kun+minä++tomerrauduin+toissapäivänä+moiseen+possakkaan.+Menin+siis+lapseni+luokse+silittämään,+mutta+hän+oli+lähtenytkin+Espooseen+ja+minulla+oli+onneksi+ompelukseni+mukana,+joten+ei`kun+tuumasta+toimeen.+Harmikseni+oli+mukana+vain+onnettomat++lukulasit,+kun+olisin+tarvinnut+ne+paremmat+lasini,+sillä+mustat+ompelukset,+langan+pujottaminen+neulansilmään+ja+tarkat+ratkomiset+tuotti+vaikeuksia.+Langan+"apurikin"+löytyi+vasta+lähtiessäni.Olihan+noita+ommeltavia/paikattavia+kertynyt+iso+kassillinen+ja+yksiin+housuihin+tein+pikaratkaisun,+joista+oli+vetoketju+rikki,+niin+ratkoin+sen+pois+ja+ompelin+yhteen.+Olen+siis+laihtunut+8+kg+vuodenalusta,+joten+hyvin+mahtuvat+jalkaan,+koska+en+ole+mikään+päärynä+vartalo!D+Voi+sirkkunen,+sinä+ja+sinun+lohesi+taas,+kun+minulla+ei+ole+nyt+kuin+muutama+sillinpala.++Tyttäreni+luota+olin+jo+varannut+kalakeittoon+sipulin,+tilliä,+3-+porkkanaa+ja+perunoita+oli+itsellänikin,+mutta+muutinkin+ostokseni+kaupassa+tuohon+toiseen+vaihtoehtoon.On+minulla+kuitenkin+kuohukermaa+ja+jauhelihaa,+kun+ohjeista+luin,+että+lihapullista+saa+parempia+lisäämällä+taikinaan+kuohukermaa,+ei+siis+mitään+kerman+korvikkeita+ja+tosi+se+on.+Sitäpaitsi+rabarperi+kiisselikin+oli+ihanan+"pehmoista"+kerman+kanssa+ja+nyt+on+vara+mässäillä,+etten+liikaa+laihdu.Mutta+ulos+en+lähde+edes+roskia+viemään,+koska+on+muutama+hyvä+kirja+odottamassa+ja+ne++pyykit+ei+tullut+vielä+kaikki+silitettyä,+joten+sinnekin+täytyisi+mennä+pikapuolin,+ettei+urakka+kasva+liian+suureksi.Näin+taas+aika+kuluu+aatellessa,+päivä+päätä+käännelessä.
  3. "Tuuli+vei+heidät+järven+yli+kirkolle,+josta+joutuivat+hankkimaan+taksin+keskellä+yötä."Tuosta+tuulenviemäsä,+siis+ei+se+elokuva,+vaan+lapsuuden+ihana+kokemus,+kun+kotirannasta+lähdimme+kierällejäälle,+siis+peilikirkas,+jossa+oli+hieman+vettäkin.+Oli+aivan+upeaa+seisoa+vain+ja+tuuli+kuljetti,+mutta,+mutta,+olihan+sieltä+kotiinkin+palattava+ja+"töppöset"!+eivät+pitäneet,+vaan+sama+matka+takaisin,+minkä+olimme+teteenpäin+pääseet.Minulla+oli+myös+silloinen+vaiva,+että+verta+tuli+nenästä+herkästi+ja+tietenkin+se+ponnistelu+sai+aikaan+sen+verenvuodon,+joten+"verivaivaisen+nokasta"+palasimme+vihdoinkin+kotiin.No,+onhan+noita+meri-+minulla+järvi+seikkailuja+tullut+tehtyä+nuorena.+Ehkä+muistorikkain+oli,+kun+änkesin+mukaan+kolmen+juopuneen+kaverin+mukaan+muka+verkkoja+kokemaan+ja+tietenkin+itseoikeutettuna+selvänä+sain+nostaa+verkkoa.+Tuli+sitten+kala+ja+kaikki+kolme+ryntäsi+samalle+laidalle+Busterissa+ja+tietenkin+se+kaatui!Siinä+sitten+räpiköitiin+ja+yksi+ei+osannut+edes+uida,+mukamas,+mutta+kyllä+hän+pinnalla+pysyi+senaikaa,+kunnes+saatiin+ponnistelujen+jälkeen+vene+edes+oikeinpäin+ja+siitä+vain+sitten+laidasta+kiinni.Huvittavin+olikin,+kun+lomalla+ollut+poliisimies+tuli+sinne+ystäviensä+kanssa,+että+"mitäs+täällä+räpiköidään"?+Minä+olin+jo+alkanut+uinnin+kotirantaani+päin,+mutta+tiukasti+komenettiin+takaisin+heidän+veneeseen,+mikä+olikin+varmasti+oikein.Itikoista+ei+ole+haittaa,+vaikka+en+olekkaan+"paljasjalkainen+Hesalainen",+mutta+olempahan+sielläkin+asunut+suurimman+osan+elämässäni.+Minua+häiritsee+nuo+kärpäset+ja+en+ymmärrä,+mistä+niitä+sisään+tulee,+mutta+niin+tokkuraisia+ovat,+että+vaivattomasti+ne+saa+tapettua.
  4. Voihan+vispilät,+minkä+tein?+Olin+kasannut+muovipusseihin+valmiiksi+metalli-++ja+lasitölkkejä+viedäkseni+ne+roskiin+ja+ne+oli+uuninluukun+vierellä+lattialla,+siis+nojasi+siihen+luukuun.+Sitten+kävin+typerys+paistamaan+esikypsennettyjä+sämpylöitä+ja+tietenkin+se+luukku+kuumeni+niin,+että+muovi+oli+palanut+siihen++lasiseen++luukkuun+kiinni!+Onhan+se+ilmeisen+helppo+poistaa,+kunhan+luukku+jäähtyy,+mutta+mikä+possakka+siitäkin+tuli!+No,+sitä+varpuvispilää+putsatessa+taitaisi+tulla+enempi+ikävä+äitiä,+mutta+laittaisin+sen+likoon+kylmään+veteen+ja+vispaisin+sitten+veden+vaahdoksi!+Eiks´ollutkin+hieno+idea?Nyt+on+taas+aika+ottaa+tuo+Remeksen+kirja++esiin,+koska+haluan+tietää,+kuinka+Mannerheimin+murha+toteutuu!+No,+ei+tainnut+toteutua+historian+mukaan,+mutta+onhan+se+kiva+lukea,+missä+siinä+meni+pieleen?+Hieman+raskasta+luettavaa+nämä+Remeksen+kirjat,+koska+vaatii+liikaa+historian+tuntemustakin+ja+tekisi+mieli+googlata+aina+noita+nimiä,+joita+siellä+esiintyy,+vaikka+osa+onkin+jotenkin+tuttuja.+Paitsi+ei+se+Jäätävä+polte,+jossa+kuvattiin+mahdollista+hyökkäystä+Suomeen.ps.+onkohan+sekin+sitten+Sipilän+syy+tai+vika,+kun+hänestä+tuntuu+pesiytyneen+eräälle+oikein+vuosisadan+ongelma,+joita+vuodatuksia+ei+ole+enää+kiva+edes+lukea.
  5. "Elämää+on+jo+niin+paljon+kulutettu,+että+melkein+kaikkea+on+nähnyt+ja+kokenut."Tuosta+sanonnastasi+tuli+mieleeni,+kun+olimme+hautajaisissa+ja+siellä+oli+noin+90-v+kuuro+ihminen+ja+hänelle+joku+yritti+selittää,+mitä+siellä+puhuttiin,+niin+hän+totesi,+että++hän+tietää+jo+kaiken,+ei+tarvitse+selittää.+Sukulaisista+oli+tietenkin+puhe,+koska+ei+siellä+maailmanpolitiikkaa+puhuttu.Jokainen+teistä+vielä+"kuntoilee"+tavalla+tai+toisella+ja+minä+alan+olla+huolissani,+koska+en+jaksa+lähteä+mihinkään.+Kaupassa+käynti+ja+roskien+vienti+on+vaikeimmat,+puhuttamakaan+se+ikuinen+projektini+(Hurskaisen+sanaa+käyttäen)+siellä+lapseni+luona+tuo+silitys+possakka.Nurmikko+kuihtuu+etupihalla+ja+olisi+muutama+askel+kantaa+sinne+vettä,+koska+minulla+on+kiinteä+maksu,+mutta+en+viitsi.+Jotenkuten+olen+kastellut+noita+asettamiani+kastelulaitteita+kukilleni+ja+sekin+penkki+pitäisi+uusia,+tai+hankkia+jotain+lannoitetta.Nyt+on+lisäksi+ongelma,+että+laitan+liianpaljon+ruokaa+kerralla+ja+ei+ole+pakastinta,+kuin+pieni+lokero+jääkaapin+yläosassa,+joka+huurtuu+alta´aikayksikön,+että+sulatus+on+tehtävä+usein.+Kovasti+harkitsen+pakastimen+ostoa,+mutta+onko+se+tarpeellinen+yhdelle+ihmisille,+kun+kauppa+on+niin+lähellä?Lapsenikin+tuskaili,+kun+heillä+on+kaksi+isoa+pakastinta+ja++ruoat+jää+vain+sinne,+joten+enköhän+minä+tomertaudu+ja+haen+ruokaa+sieltä,+mistä+muutakin+ruokaa+olen+saanut+melko+usein.ps.+ai`+niin+ne+fileet,+joita+varastan+köyhien+lasten+nenän+edestä,+kun+käyn+hakemassa+ruokaa+ilmaisjakelusta?+Voin+lohduttaa+tätä+huolestuttajaa,+että+en+ole+jaksanut+mennä+edes+sinne!DDDD