Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. "kukahanpervo"No,+tulithan+sieltä+esiin+vihdoinkin+ja+sinulta+on+ilmeisesti+viennyt+Sipilä+nuo+fileet,+koska+mamujakin+lupasi+majoittaa+omakotitaloonsa,+josta+itse+luin+kirjoituksen,+että+ota+ensi+itse+ja+kun+lupasi,+niin+siitäkös+ikuinen+sota+syttyi.En+häpeä+yhtään+säästäväisyyttäni+ja+leipäjonossa+en+ole+käynyt+aikoihin,+...ehkä+joskus+huhtikuussa+ja+sitä+filettä+en+ota+koskaan,+koska+en+osaa+sitä+laittaa.Onko+parempi+antaa+lapsenlapsille,+kuin+pelata+rahansa+jossain+kaupan+marketissa,+tai+juoda+ne+lähi+bubissa,+koska+kaljat+ei+maistu+ja+lapsenlapset+tarvitsevat+ne+paremmin.Tänään+olin+aamulla+heillä+(lapseni+luona)+ja+taas+sain+kassillisen+ruokaa,+siis+sellaista,+jota+yksi+ihminen+tarvitsee,+eikä+trarvitse+ostaa+kuvainnollisesti+50+porkkanaa,+kun+neljälläkin+tulee+toimeen,+saati+salaattia,+joista+kuitenkin+käyttää+muutaman+lehden+ja+loput+jäisi+biojätteisiin.Voisiko+koskaan+ajatella+sellaista+yhteisymmärrystä+meidän+kesken,+että+sinä+hyväksyisit+minun+elämäntyylini+ja+minä+sinun?Olen+jotenkin+ounastellut,+että+sinua+ärsyttää+Sipilän+politiikka+ja+sinulta+on+viety+kaikki+ja+sitten+arvostelet+minua,+että+osaan+hyödyntää+tätä+puutetta,+mutta+syytät,+että+minä+vien+ruokaa+köyhien+edestä,+joka+on+ehdottomasti+väärä+tulkinta.
  2. "Tuuli+vei+heidät+järven+yli+kirkolle,+josta+joutuivat+hankkimaan+taksin+keskellä+yötä."Tuosta+tuulenviemäsä,+siis+ei+se+elokuva,+vaan+lapsuuden+ihana+kokemus,+kun+kotirannasta+lähdimme+kierällejäälle,+siis+peilikirkas,+jossa+oli+hieman+vettäkin.+Oli+aivan+upeaa+seisoa+vain+ja+tuuli+kuljetti,+mutta,+mutta,+olihan+sieltä+kotiinkin+palattava+ja+"töppöset"!+eivät+pitäneet,+vaan+sama+matka+takaisin,+minkä+olimme+teteenpäin+pääseet.Minulla+oli+myös+silloinen+vaiva,+että+verta+tuli+nenästä+herkästi+ja+tietenkin+se+ponnistelu+sai+aikaan+sen+verenvuodon,+joten+"verivaivaisen+nokasta"+palasimme+vihdoinkin+kotiin.No,+onhan+noita+meri-+minulla+järvi+seikkailuja+tullut+tehtyä+nuorena.+Ehkä+muistorikkain+oli,+kun+änkesin+mukaan+kolmen+juopuneen+kaverin+mukaan+muka+verkkoja+kokemaan+ja+tietenkin+itseoikeutettuna+selvänä+sain+nostaa+verkkoa.+Tuli+sitten+kala+ja+kaikki+kolme+ryntäsi+samalle+laidalle+Busterissa+ja+tietenkin+se+kaatui!Siinä+sitten+räpiköitiin+ja+yksi+ei+osannut+edes+uida,+mukamas,+mutta+kyllä+hän+pinnalla+pysyi+senaikaa,+kunnes+saatiin+ponnistelujen+jälkeen+vene+edes+oikeinpäin+ja+siitä+vain+sitten+laidasta+kiinni.Huvittavin+olikin,+kun+lomalla+ollut+poliisimies+tuli+sinne+ystäviensä+kanssa,+että+"mitäs+täällä+räpiköidään"?+Minä+olin+jo+alkanut+uinnin+kotirantaani+päin,+mutta+tiukasti+komenettiin+takaisin+heidän+veneeseen,+mikä+olikin+varmasti+oikein.Itikoista+ei+ole+haittaa,+vaikka+en+olekkaan+"paljasjalkainen+Hesalainen",+mutta+olempahan+sielläkin+asunut+suurimman+osan+elämässäni.+Minua+häiritsee+nuo+kärpäset+ja+en+ymmärrä,+mistä+niitä+sisään+tulee,+mutta+niin+tokkuraisia+ovat,+että+vaivattomasti+ne+saa+tapettua.
  3. "Elämää+on+jo+niin+paljon+kulutettu,+että+melkein+kaikkea+on+nähnyt+ja+kokenut."Tuosta+sanonnastasi+tuli+mieleeni,+kun+olimme+hautajaisissa+ja+siellä+oli+noin+90-v+kuuro+ihminen+ja+hänelle+joku+yritti+selittää,+mitä+siellä+puhuttiin,+niin+hän+totesi,+että++hän+tietää+jo+kaiken,+ei+tarvitse+selittää.+Sukulaisista+oli+tietenkin+puhe,+koska+ei+siellä+maailmanpolitiikkaa+puhuttu.Jokainen+teistä+vielä+"kuntoilee"+tavalla+tai+toisella+ja+minä+alan+olla+huolissani,+koska+en+jaksa+lähteä+mihinkään.+Kaupassa+käynti+ja+roskien+vienti+on+vaikeimmat,+puhuttamakaan+se+ikuinen+projektini+(Hurskaisen+sanaa+käyttäen)+siellä+lapseni+luona+tuo+silitys+possakka.Nurmikko+kuihtuu+etupihalla+ja+olisi+muutama+askel+kantaa+sinne+vettä,+koska+minulla+on+kiinteä+maksu,+mutta+en+viitsi.+Jotenkuten+olen+kastellut+noita+asettamiani+kastelulaitteita+kukilleni+ja+sekin+penkki+pitäisi+uusia,+tai+hankkia+jotain+lannoitetta.Nyt+on+lisäksi+ongelma,+että+laitan+liianpaljon+ruokaa+kerralla+ja+ei+ole+pakastinta,+kuin+pieni+lokero+jääkaapin+yläosassa,+joka+huurtuu+alta´aikayksikön,+että+sulatus+on+tehtävä+usein.+Kovasti+harkitsen+pakastimen+ostoa,+mutta+onko+se+tarpeellinen+yhdelle+ihmisille,+kun+kauppa+on+niin+lähellä?Lapsenikin+tuskaili,+kun+heillä+on+kaksi+isoa+pakastinta+ja++ruoat+jää+vain+sinne,+joten+enköhän+minä+tomertaudu+ja+haen+ruokaa+sieltä,+mistä+muutakin+ruokaa+olen+saanut+melko+usein.ps.+ai`+niin+ne+fileet,+joita+varastan+köyhien+lasten+nenän+edestä,+kun+käyn+hakemassa+ruokaa+ilmaisjakelusta?+Voin+lohduttaa+tätä+huolestuttajaa,+että+en+ole+jaksanut+mennä+edes+sinne!DDDD
  4. "Mutta+tuolla+hinnalla+saa+vain+hitaan+nettiyhteyden,+joillekin+voi+sekin+riittää.Mitä+nyt+välillä+kuuluu+sadatteluja."Minä+en+tarvitse+kuin+pulelinyhteyden,+mutta+en+mitään+"netti+yhteyttä"+mihinkään,+puhelimessa,+koska+onhan+minulla+tämä+netti+yhteys+tietsikassani.Koskaan+ei+ole+tarvetta+hankkia+jotain+kannettavia+läppäreitä,+saati+Iponteja,+joita+kantelisin+mukanani,+joihin+olen+kyllä+tutustunut+kiitettävän+huonosti+tuolla+lastenlasten+luona.Mielestäni+"mummuille+ja+papparaisille"+pitäisi+olla+sellainen+halpa+versio,+jossa+voi+pitää+puhelinkontaktia+tarvittaessa+lastensa+kansa,+mutta+ei+mitään+muuta+klumeruuksia.
  5. Tervetuloa+kotimaisemiin+Skillan,+mutta+sinäkin+luopio+kirjoitat+itikoista,+koska++lapsenlapseni+ei+ole+kuullut+moisista,+vaan+ne+ovat+kaikki+hyttysia,+samoin+kuin+ei+ole+enää+mustalaisia,+vaan+ne+ovat+romaneja!DVitsi,+vitsi.+Olin+siis+tänään+viilentyneessä+ilmassa+tekemässä+silitys+possakkaani,+joka+olisi+myös+herättänyt+hilpeyttä+tältä+teiniltä,+että+mikä+se+possakka+on,+samoin+kuin+hursti!Hurskainen+siis+myös+teititteli+vanhempiaan,+kuten+minunkin+äitini,+joka+oli+outoa+minulle,+koska+me+lapset+jo+sinuttelimme+vanhempiamme,+mutta++kaikki+aikuiset+teititeltiin+ja+he+olivat+joko+setiä,+tai+tätejä.Venlastiinahan+on+oikea+prinsessa!+Oliko+herne+patjan+alla?+Kuinka+ne+aakkoset+oli+niin+vaikeita?+No,+helppo+minun+on+sanoa,+koska+minun+vanhempi+sisko+tankkasi+kaikki+läksynsä+ääneen+ja+minä+opin+häneltä+kaiken,+jopa+lukemaan+,+joten+pääsin+kouluun+5-vuotiaana,+lähinnä+siksi,+että+luokallemme+tuli+vain+4+oppilasta.Hyväksi+muisteluksi+meni+myös+minun+silityspäivä,+koska+siellä+tämä+teini,+joka+vasta+syyskuussa+täyttää+14-v,+oli+opetellut+jo+tupakoimaan+ja+ottanut+siideriä,+mutta+on+myös+poikaystävä?!+Vanhemmat+tietää+asian+ja++tyttäreni+kertoikin+niistä+minulle.Tyttö+kun+heräsi,+niin+kyselin+itsekkin+hieman+asiasta+ja+etenkin+siitä+poikaystävästä,+mutta+en++(onneksi)+tuominnut+mitenkään+ja+hetkenpäästä+tyttö+ihmetteli,+että+miksi+et+utele+enempi++tästä+pojasta.++Sanoin,+että+mitäpä+minä,+koska+itsehän+tiedät,+kuinka+toimit.Kyllähän+vanhemmat+oli+hänet+jo+"ripittäneet"+siitä.Sitten+tulikin+mielenkiintoinen+keskustelu+äiti,+lapsi+ja+lapsenlapsi,+siis+naisia+ja+aloin+kertomaan,+mitä+minun+tyttäreni+teki+silloin+nuorena!+Pian+olikin+kehoitus,+että+kerro+lisää+mummi,+että+tekikö+äiti+kaikkea+sitten,+kun+oli+vasta+18-v?+Pian+tulikin+kehoitus+(leikillä),+että+nyt+mummi+menee+kotiinsa+ja+lasta+tultiinkin+hakemaan+mökille.Oli+oikein+piristävä+päivä+minulle+ja+ehkä+menen+taas+huomenna+sinne,+koska+eihän+ne+silitykset+loppuneet,+koska+olen+niin+kauan+laistanut+niitä+ja+sitäpaitsi+minulle+riittää+4/h+työpäivä.