Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. "+täytyi+sammuttaa+kone+kokonaan."Sama+vika+"rahikaisella",+vaikka+kehuin+tuossa,+että+nimmarini+pysyy,+mutta+kursori+juuttuu+välillä+ja+pakko+sulkea+kone.+Tietenkin+minulla+on+tämä+hiivatin+pönttökone,+koska+läppäria+en+huoli,+vaikka+tarjolla+on,+mutta+tietenkin+saan+jatkuvasti+viestin;+"Tietokoneesi+on+vaarassa+jne.",+koska+tietääkseni+tähän+ei+saa+uusia+päivityksiä+esim.+Wind.+10+ja+en+edes+yritä,+koska+minäkin+osaan+sekoittaa+koneeni,+kuten+Skillan+mainitsi+omastaan.Taidat+olla+samoilta+seuduilta+kuin+minäkin+(Kiteeltä),+sieltä+Pohj.Karjalasta,+koska+samanmoisia+oli+koulumatkat+oli+minullakin,+siis+7+km+yhteensuuntaan+ja+tietenkin+takaisin+samanmoinen.Tuli+mieleeni+tuosta+leipäjono+ketjusta,+että+me+tytöt+saimme+asua+äitini+veljen+luona+talvisin+ja+äitini+tietenkin+antoi+leipää+ja+voita+ainakin,+ehkä+jauhojakin,+mutta+enoni+perhe+oli+myös+suuri+ja+ruokaa,+koska+poikia+oli+enoni+osannut+vain+saada+aikaan.+On+jäännyt+mieleeni+se+kerta,+kun+iltapalaksi,+siis+illalliseksi+oli+meille+vain+voissa+paistettua+leipää.+Aina+meillä+kotona+oli+kalaa+ainakin+ja+lihaakin+usein.+Mielestäni+nykyinen+porukka+ei+tiedä+mitään+köyhyydestä,+puutteesta+puhumattakaan.+Ruokaa+menee+roskiin+ja+kun+toiset+tahot+haluaa+jakaa+ylijäämää,+niin+siitäkin+ollaan+erimieltä,+kuinka+se+tulisi+jakaa?ps.+varppina+tulee+tämä+kade,+joka+ilmoittaa,+että+minä+käyn+leipäjonossa+hakemassa+köyhienlasten+edestä+fileet,+koska+siitä+hän+on+saanut+painajaisen+ja+tästä+vihjasin+Skillanille,+että+kyllä+tänne+raati+kokoontuu+ruotimaan+minut.
  2. Tulin+juuri+kotiin.Kotimiehen+tehtävät+on+hoidettu+melko+hyvin,+mutta+jäi+vielä+silityksiä+ja+omat+ompelukseni+kokonaan+tekemättä,+joten+ensiviikolla,+viileämmällä+ilmalla+hoitelen+ne+kaikki+sitten,+tai+joskus!Silityksen+esteenä+oli+ensin+heidän+yksiön+kokoinen+lasiterassi,+jossa+silittelen+yleensä,+mutta+sehän+oli+kuumempi+kuin+minun+lämmittämä+sauna.;)+Lapsukaiset+taas+teki+omat+kuvionsa,+kun+joku+tuli,+joku+meni,+ruokaa+laitoin,+joka+ei+tullut+syötyä+ja+treeneihin+täytyi+mennä+ja+kuitenkin+täytyi+sitä+syötävää+saada+menemään+sinne+masuihin.+Tytöt+oli+sentään+omatoimisia+ja+löysivät+auttamatta+ruokansa.Poika+(12-v)+oli+sentään+perj.+illan+kotona,+mutta+se+nukkumaan+meno+oli+taaaas+kerran+hankala+ja+aamulla+oli+treenit+Turkuun+klo+9,+kun+sitävastoin+tytöllä+(14-v)+oli+lupa+olla+kaupungilla+ja+tulla+sitten+tyttökaverinsa+kanssa+yöksi,+mutta+kuitenkin+käydä+koulun+jälkeen+kotona+ilmoittautumassa,+että+"elossa+on"+ja+tulihan+ne+likat.Oli+siinnä+tohinaa,+kun+iltalähtöön+valmistautuivat.+Ihan+tuli+nuoruus+mieleen,+paitsi+ei+me+silloin+siskoni+kanssa+meikkailtu+ja+tekokynsiä+liimailtu,+kun+ei+kai+niitä+silloin+ollutkaan.+Minä+tietenkin+joskus+hellaraudalla+piippailin+hiuksiani,+kun+taas+siskoni+omisti+luonnonkiharat+ja+isot+rinnat!DYöllä+sitten+saapuikin+hyvissä+ajoin+kolme+tyttöä,+ilmeisesti+vesisateen+siivittämänä+ja+majoittuivat+saunakamarille+eväät+mukanaan.+Pojan+sain+hyvin+lähtemään+treeneihin,+joten+aamu+viileällä+silittelin+pyykkejä+ja+mietin,+mitä+sanon,+kun+vävyni+tulee+päivällä+kotiin+ja+olihan+minulla+hieno+selitys,+joka+muuttuikin+"hovissa",+sillä+olin+jo+miettinuyt,+että+vaihdoin+pojan+ja+nyt+sinulla+on+kolme+tyttöä,+mutta+kun+vävyni+tuli,+niin+poika+oli+edelleen+pois,+mutta+saunahuoneen+porukka+oli+lisääntynyt,+joten+siellä+olikin+kolme+tyttöä+ja+kaksi+poikaa!.Voi+miten+ihanaa+olla+kotona.