Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. "eläkläissortomuoti+""Nyt+palkat+nousee+yli+3%."Varmasti+olet+käsittänyt+asian+väärin,+koska+ei+se+noin+mene,+mitä+kirjoitit.Jos+mietit,+että+kenen+palkat+nousee,+niin+siitä+jo+voit+päätellä,+että+ei+kaikkien,+mutta+miksi+se+koskisi+eläkeläisiä,+koska+emmehän+me+enää+kuulu+mihinkään+liittoon+(vaikka+kuuluisikin,+niin+ei+koske+eläkkeitä),+vaan+meillä+on+joko+työ-+tai+kansaneläke,+joillain+ehkä+muukin+itse+säästetty+eläke.Minulla+on+työeläke+ja+hyvin+riittää+minulle,+vaikka+ei+tullut+sitä+jossain+mainittua+0,55/€+korotusta+sillä+eläkeeni+pysyi+samana,+joten+menenpähän+taas+joskus+sinne+leipäjonoon.
  2. Tässä+hieman+oikeaa+naisasiaa,+joka+on+tietenkin+lainattu/kopioitu+Wiksitä.+Mistäpä+muualta+me+saamme+jotenkuten+oikeaa+tietoa?+Pärssisestä+oli+juttu+aamuisessa+lehdessä,+joten+nimi+ei+ollut+minulle+tuttu,+mutta+juttu+mielenkiintoinen.+Toki+minä+Miina+Sillanpäästä+olen+lukenut+paljonkin+ja+Hertta+Kuusisenkin+tarina+on+tuttu,+kuten+entinen+"Terijoen+hallitus",+mutta+tuohon+uuteen+en+ole+vielä+tutustunut,+joten+oletan,+että+taitaisi+olla+tosi+mielenkintoiset+kiemurat+ja+uuden+romaanin+aiheetkin!D"Hilja+PärssinenHilja+Pärssinen+1900-luvun+alussa.Hilja+Pärssinen+(o.s.+Lindgren;+13.+heinäkuuta+1876+Halsua+–+23.+syyskuuta+1935+Helsinki)+oli+opettaja,+toimittaja,+kansanedustaja,+kirjailija+ja+Suomen+Sosialidemokraattisen+Työläisnaisliiton+puheenjohtaja.+Hilja+Pärssinen+käytti+myös+nimeä+Liinamaa+ennen+avioliittoa.+Hänen+muutettua+Helsingin+pitäjään,+hänet+on+kirjattu+seurakunnan+pää-+ja+rippikirjaan+nimellä+Hilja+Amanda+Liinamaa.[1].Pärssisen+vanhemmat+olivat+kappalainen+Karl+Henrik+Lindgren+ja+Anna+Dahllund.+Hän+avioitui+vuonna+1899+myös+Sortavalan+opettajaseminaarissa+opiskelleen+ja+myöhemmin+filosofian+tohtoriksi+valmistuneen+Jaakko+Pärssisen+kanssa,+josta+erosi+hieman+ennen+kuolemaansa.+Pärssinen+menehtyi+rintasyöpään.Pärssinen+kävi+tyttökoulun+ja+Sortavalan+opettajaseminaarin,+josta+valmistui+kansakoulunopettajaksi+vuonna+1896.+Hän+aloitti+uransa+opettajana+nimellä+Hilja+Liinamaa+Helsingin+maalaiskunnan+pitäjän+kirkonkylässä,+missä+toimi+vuosina+1896–1900+juuri+perustetun+suomenkielisen+koulun+"Suomelan"+ensimmäisenä+opettajana.+Sieltä+hän+siirtyi+opettajaksi+Viipuriin,+jossa+toimi+vuoteen+1906+saakka.+Opettaja-aikanaan+Suomelassa+Pärssinen+osoitti+menestystä+opettamisessa+ja+oli+paikkakunnan+pidetty+kansanvalistaja+yleensäkin.+Pärssinen+johti+Hgin+pitäjän+nuorisoseuran+kuoroa+ja+oli+sanomalehti+Uusimaan+asiamies+pitäjässä+saaden+jopa+ruotsinkielistä+väestöä+tilaamaan+lehden.[2]Hilja+Pässinen+oli+Työ-lehden+toimittajana+Viipurissa+1906.+Työläisnainen-lehden+toimitussihteerinä+hän+toimi+1907–1917.+Sisällisodan+aikana+vuonna+1918+hän+ehti+olla+hetken+punaisten+Suomen+kansanvaltuuskunnan+jäsen.+Pärssinen+pakeni+huhtikuussa+1918+miehensä+kanssa+Venäjälle+tarkoituksenaan+päätä+sitä+kautta+Sveitsiin+siinä+kuitenkaan+onnistumatta.+Matka+johti+lopulta+Viroon,+josta+heidät+palautettiin+Suomeen+1919.+Hilja+Pärssinen+tuomittiin+maanpetoksesta+vankeuteen+12+vuodeksi,+mutta+armahdettiin+1923.Armahduksen+jälkeen+Pärssiset+perustivat+Viipurin+Talikkalan+yksityisen+yhteiskoulun,+jonka+opettajana+Hilja+Pärssinen+oli+1927–1935.Muiden+tehtäviensä+ohella+Hilja+Pärssinen+toimi+puhujana+Suomen+Sosialidemokraattisessa+Puolueessa,+Raittiuden+ystävissä,+Kansanvalistusseurassa,+eri+työväenopistoissa.+Hän+oli+myös+Työväen+sivistysliiton+luennoitsija.Eduskunnan+jäsen+Pärssinen+oli+vuosina+1907–1918+ja+1929–1935.+Hänet+valittiin+eduskuntaan+Viipurin+läänin+läntisestä+vaalipiiristä.+Hän+kuului+eduskuntauransa+aikana+jäsenenä+sivistysvaliokuntaan,+suureen+valiokuntaan,+toimitusvaliokuntaan+ja+työväenasiainvaliokuntaan."
  3. "Muistelen+pulaikaa,+miten+kaikki+mahdollinen+eläimestä+ruuaksi+laitettiin,+pötsit+ja+syltyt."Kaikkea+olen+minäkin+syönnyt,+mutta+tietääkseni+en+pässin+kiveksiä,+josta+enoni+usein+mainitsi.DSitä+"pötsi"+lihaa+minäkin+olen+metsästänyt+ja+joskus+sitä+Joensuun+kauppahallista+sainkin+ja+sitten+Hakaniemen+hallista+pakasteena+ne+tykötarpeet+ja+olihan+siinä+putsaaminen,+mutta+minä+pidän+siitä,+kun+taas+lapseni+inhoavat.+Nykyisin+ehkä+saisi+noista+etnisistä+kaupoista,+mutta+ei+ole+täällä+päin.Tosi+yllätys+oli+minulle,+kun+naapuri+lykkäsi/siis+antoi+muutama+viikko+sitten+Tyrni-vaniljajogurtin+ja+kotona+huomasin,+että+päiväys+oli+18.7.2017?+Eilen+avasin+sen+heittääkseni+muka+sisuksen+wessanpönttöön,+mutta+sisällys+oli+mitä+ihaninta+juotavaa.+Ei+siis+kitkerää,+ei+"käynnyttä".+Aika+hyvin+on+ilmeisesti+saatu+säilöntäaineet+"kohilleen"+ja+tässä+nuoriso+menee+ns.+lankaan,+että+päiväysvanhat+viilit+jougurtit+ovat+syömäkelvottomia.On+minulla+kyllä+ihania+naapureita,+joille+olen+joskus+paistanut+karjalanpiirakat+tai+pullat+ja+nyt+he+tietävät,+että+minulle+kelpaa+sellainen+ruoka,+joka+menisi+muutoin+biojätteisiin,+koska+heille+tulee+"ruokapalvelu"+ja+siellä+on+ollut+nyt+makkarakeittoa`?+Nyt+sitä+on+minulla+riittävästi+ja+onneksi+on+pakkasta,+joten+kyllä+se+säilyy.Skillanin+pohdintaan+laihtumisesta+sanoisin,+että+ei+enää+tällä+iällä,+koska+kudokset+ei+kiinteydy+ja+sitten+tulee+uusi+ongelma,+että+se+ylimääräinen+paino,+joka+katoaa+on+yleensä+niistä+"vatsamakkaroista"+ja+kun+ne+löysistyy,+niin+sitten+on+ongelma,+että+ne+tuottavat+visvaa,+jota+täytyisi+putsata+jokapäivä,+kuten+olen+huomannut+tuon+naapurini+kertomana,+joka+on+kyllä+alle+70-v,+mutta+laihtui+paljon.Minä+en+koskaan+käy+lukemaan+tuotteen+selostusta+ja+ostan,+mitä+haluan+ja+joskus+on+mieliteko+tullut+esim.+mustaanmakkaraan+ja+oli++pakko+ajaa+hakemaan+sitä,+puhumattakaan+noista+sini-sirkun+lohi+ruoista+ja+oliko+se+nyt+Skillanin+kermaperunoista?Neljän+asteen+pakkasella+mennään+täällä+ja+hienoista+lumenripettä+tulee,+mutta+ulos+en+mene!D
  4. "+Se+on+huomattu+ettei+osata+edes+hävetä.+Se+sisäfileitten+rohmuaja+oikein+mainosti+täällä+saaliitaan.Tosi+köyhä+ja+huono+osainen+ei+edes+jaksa+seisoa+noissa+jonoissa+eikä+välttämättä+tiedä+missä+parhaat+palat+jaetaan.+Joku+sisäpiiri+tietää+ja+rynnii+heti+paikalle+kun+saa+tiedon+fileitten+ja+muiden+herkkujen+saapumisesta.+On+varmaan+omat+autot+että+ehtivät+ensin."Ihanaa,+että+taas+muistit+minut+ja+voin+kertoa,+että+tottakai+auto+täytyy+minulla+olla+ja+on,+eihän+sitä+muuten+ehtisi+ensimmäiseksi+"rohmuamaan"+siisäfilettä,+koska+joskun+on+sitten+tyydyttävä+poronkäristykseen+tai+sian+niska+paloihin,+mikäli+sitten+vielä+lohikin+sattuisi+jakoon+kaiken+leivän,+pullan+ja+leivosten+lisäksi.!DDxxy.yxx+Sinulle+kiitos,+että+huomasit+tuon+kohdistuneen+juuri+minuun,+mutta+tottakai,+kerran+kirjoitin+saaneeni+sieltä+sisäfilettä,+jota+kukaan+toinen+ei+ollut+halunut+ja+sekös+kirpaisi+tätä,+joka+joka+käänteessä+muistuttaa,+kuinka+köyhien+ja+lasten+edestä+varastan+ruokaa?Olen+siitäkin+kirjoittanut,+että+täällä+ruokajakelussa+on+noin+10-20+henk.+ja+kaikille+riittää+jaettavaa,+sillä+loput+pakastetaan+edelleen+jakopaikan+pakastimiin,+josta+voi+hakea+jokapäivä.Mikäli+olen+oikein+ymmärtänyt,+niin+tuo+jakelupiste+toimii+kunnan+työllistämistuella,+jossa+on+myös+kierrätyskeskus,+(aivan+ihana+löytötori),mutta+myös+verstas,+jossa+voi+korjauttaa,+kuten+minä,+rikkimeneen,+siis+liimauksistaan+irroneen+kaapiston+ja+kitaran.+Sitä+minä+en+ymmärrä,+että+joku+jossainpäin+Suomea,+voi++olla+kateellinen,+jos+meidän+kunnassa+on+toimiva+jakelupiste+kauppojen+ylimääräiselle+ruoalle+ja+sitä+ei+muka+saisi+hakea,+jos+on+auto?Nostakaa+peukku+pystyyn,+kuka+hakisi+ilmaista+ruokaa+puolenkilsan+päästä,+jossa+sitä+on+tarjolla+kaikille+riittävästi.