Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. "Moniko+seitsenkymppisistä+tänne+siirtyi?+Ilmoittautukaa+nyt."Mitäs+tilastoa+nyt+alat+pitämään,+mutta+ilmoittaudun+silti,+sillä+on+vielä+"hoikotvanen",+kun+täytän+80-v,+mikäli+täytän?Minua+lähinnä+kiinnostaisi+tietää+näiltä+80-vuotiailta,+siis+aivan+omakohtaista+kokemusta,+että+miten+ja+koska+vaivat+alkoi+paheta,+jolle+ei+löytynyt+enää+kotikonsteja+voimistelusta,+eikä+lääkityksestä?+En+myöskään+kaipaa+lehdistä+kopioituja+ohjeita,+että+näin+toimikaa,+koska+jokainen+yksilö+on+erilainen.Aina+näitä+miettiessäni+tulee+meidän+naapuri+Espoosta,+siis+niin+energinen+nainen+ja+yli+90-v,++oli+todennut+miehelleni,+kun+hän+oli+kysynyt,+että+kuinka+hän+jaksaa+aina+kävellä+siellä+tiluksillan,+jotka+oli+lohkottu+hänen+päätilaltaan?+Hieno+ja+mahtava+syy!+Ei+hän+voi+kuollakkaan,+jos+hän+ei+tiedä,+jos+joku+kaataa+luvatta+puita+hänen+mailtaan!!DKuoli+kai+103-104-v
  2. "tänää.ahisti"Mikäs+sinua+nyt+tänään+ahisti,+kun+vuorokausi+on+vasta+alussa+ja+menit+ilmeisesti+nukkumaan.+Minä+taas+herään+aina+4-5+aikaan+ja+ei+ole+vielä+alkanut+ahistaa+ja+tuskin+ainakaan+toisten+Pääsiäisruoat+ahistaakaan,+koska+syön+mieliruokiani,+vaikka+joskus+onkin+niin,+että+syön,+mitä+kaapista+löytyy,+koska+en+viitsi+kauppaan+mennä!;)Olihan+ne+ennen+erikseen+juhlapäivien+ruoat,+kuten+Jouluna+kinkku,+mutta+kun+yksin+elää,+niin+ei+sillä+ole+väliä,+vaikka+söisi+Laskiaisen+hernerokkaa,+tai+syksyistä+lammaskaali+soppaa,+sillä+sitä+(lammasta)+olen+tottunut+syömään+vain+sopassa.+No,+olenhan+joskus+ostanut+hyvän+paistin+ja+jopa+onnistunut+sen+laittamaan+erittäin+hyväksi,+mutta+kun+se+ei+aina+onnistu.+Ajattelin+kuitenkin+hakea+lähipäivinä+mämmiä,+koska+se+on+sesonki+herkku+ja+varppina+syön+sen+sokeria+ja+kermaa+(maitoa)+kyytipoikana,+mutta+kaikki+makea+olisi+muka++v+a+a+r+a+l+l+i+s+t+a,+koska+on++tuo+2-diap.+johon+on+lääkitys.Sitä+ihmettelen,+että+aloin+syödä+pullaa,+munkkeja,ja+muuta+makeaa,+en+tosin+"mahantäydeltä",+mutta+hieman+kahvileipänä+päivällä,+niin+sokeriarvot+ei+siitä+kohonneet,+vaan+ovat+pysyneet+todella+maltillisina,+koska+minulla+on+nuo+tikut,+joilla+voi+kotona+mitata+suuntaa-antavan+lukeman.Mahtaisiko+olla+liikalääkitystä+siinäkin,+kuten+oli+sen+kolesterolin+sim-vastatin+lääkityksen,+sillä+niitä+kokeita+ei+enää+oteta,+jos+on+valittanut+vaivoistaan+ja+ei+ole+käyttänyt+lääkkeitä?ps.+aloittajalle.+En+pidä+paastoja,+koska+se+on+epäterveellistä+olla+päivä+(valoinenaika)+syömättä+ja+sitten+yöllä+mässäillä,+sillä+menen+nukkumaan+noin+klo++21++illalla+ja+herään,+kuten+kirjoitin+noin+4-5+aikaan+aamulla.!DSitäpaitsi+minun+uskontokaan+ei+vaadi+sitä,+sillä+olen+Kristitty,+kastettu,+rippikoulun+käynyt+ja+kirkossa+vihitty!D
  3. Tässä+hieman+oikeaa+naisasiaa,+joka+on+tietenkin+lainattu/kopioitu+Wiksitä.+Mistäpä+muualta+me+saamme+jotenkuten+oikeaa+tietoa?+Pärssisestä+oli+juttu+aamuisessa+lehdessä,+joten+nimi+ei+ollut+minulle+tuttu,+mutta+juttu+mielenkiintoinen.+Toki+minä+Miina+Sillanpäästä+olen+lukenut+paljonkin+ja+Hertta+Kuusisenkin+tarina+on+tuttu,+kuten+entinen+"Terijoen+hallitus",+mutta+tuohon+uuteen+en+ole+vielä+tutustunut,+joten+oletan,+että+taitaisi+olla+tosi+mielenkintoiset+kiemurat+ja+uuden+romaanin+aiheetkin!D"Hilja+PärssinenHilja+Pärssinen+1900-luvun+alussa.Hilja+Pärssinen+(o.s.+Lindgren;+13.+heinäkuuta+1876+Halsua+–+23.+syyskuuta+1935+Helsinki)+oli+opettaja,+toimittaja,+kansanedustaja,+kirjailija+ja+Suomen+Sosialidemokraattisen+Työläisnaisliiton+puheenjohtaja.+Hilja+Pärssinen+käytti+myös+nimeä+Liinamaa+ennen+avioliittoa.+Hänen+muutettua+Helsingin+pitäjään,+hänet+on+kirjattu+seurakunnan+pää-+ja+rippikirjaan+nimellä+Hilja+Amanda+Liinamaa.[1].Pärssisen+vanhemmat+olivat+kappalainen+Karl+Henrik+Lindgren+ja+Anna+Dahllund.+Hän+avioitui+vuonna+1899+myös+Sortavalan+opettajaseminaarissa+opiskelleen+ja+myöhemmin+filosofian+tohtoriksi+valmistuneen+Jaakko+Pärssisen+kanssa,+josta+erosi+hieman+ennen+kuolemaansa.+Pärssinen+menehtyi+rintasyöpään.Pärssinen+kävi+tyttökoulun+ja+Sortavalan+opettajaseminaarin,+josta+valmistui+kansakoulunopettajaksi+vuonna+1896.+Hän+aloitti+uransa+opettajana+nimellä+Hilja+Liinamaa+Helsingin+maalaiskunnan+pitäjän+kirkonkylässä,+missä+toimi+vuosina+1896–1900+juuri+perustetun+suomenkielisen+koulun+"Suomelan"+ensimmäisenä+opettajana.+Sieltä+hän+siirtyi+opettajaksi+Viipuriin,+jossa+toimi+vuoteen+1906+saakka.+Opettaja-aikanaan+Suomelassa+Pärssinen+osoitti+menestystä+opettamisessa+ja+oli+paikkakunnan+pidetty+kansanvalistaja+yleensäkin.+Pärssinen+johti+Hgin+pitäjän+nuorisoseuran+kuoroa+ja+oli+sanomalehti+Uusimaan+asiamies+pitäjässä+saaden+jopa+ruotsinkielistä+väestöä+tilaamaan+lehden.[2]Hilja+Pässinen+oli+Työ-lehden+toimittajana+Viipurissa+1906.+Työläisnainen-lehden+toimitussihteerinä+hän+toimi+1907–1917.+Sisällisodan+aikana+vuonna+1918+hän+ehti+olla+hetken+punaisten+Suomen+kansanvaltuuskunnan+jäsen.+Pärssinen+pakeni+huhtikuussa+1918+miehensä+kanssa+Venäjälle+tarkoituksenaan+päätä+sitä+kautta+Sveitsiin+siinä+kuitenkaan+onnistumatta.+Matka+johti+lopulta+Viroon,+josta+heidät+palautettiin+Suomeen+1919.+Hilja+Pärssinen+tuomittiin+maanpetoksesta+vankeuteen+12+vuodeksi,+mutta+armahdettiin+1923.Armahduksen+jälkeen+Pärssiset+perustivat+Viipurin+Talikkalan+yksityisen+yhteiskoulun,+jonka+opettajana+Hilja+Pärssinen+oli+1927–1935.Muiden+tehtäviensä+ohella+Hilja+Pärssinen+toimi+puhujana+Suomen+Sosialidemokraattisessa+Puolueessa,+Raittiuden+ystävissä,+Kansanvalistusseurassa,+eri+työväenopistoissa.+Hän+oli+myös+Työväen+sivistysliiton+luennoitsija.Eduskunnan+jäsen+Pärssinen+oli+vuosina+1907–1918+ja+1929–1935.+Hänet+valittiin+eduskuntaan+Viipurin+läänin+läntisestä+vaalipiiristä.+Hän+kuului+eduskuntauransa+aikana+jäsenenä+sivistysvaliokuntaan,+suureen+valiokuntaan,+toimitusvaliokuntaan+ja+työväenasiainvaliokuntaan."