Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. "Ei,+en+ole+törmännyt+koskaan+tällaiseen+vaivaan,"Uskomatonta,+mutta+totta.+Osasin+aivan+itse+ratkaista+ongelman,+mutta+empäs+kerrokkaan,+kuinka?Aloituksesi+oli+puhelimen+räpläyksestä,+josta+minua+ei+ainakaan+voi+syyllistää,+päinvastoin.+En+koskaa+pidä+puhelinta+edes+mukana,+kun+liikun+jossain+kotini+ulkopuolella.+Joskus+voisi+olla+hyväkin,+jos+auto+simahtaa,+niin+saisi+itse+tilatua+apua.
  2. Mikä+oli+äitisi+sairaus,+siis+tarkoitan,+olisiko+sitä+voinnut+parantaa+pakkoruokinnalla,+tai+lääkityksellä?Minä+seurasin+äitini+kuolemaa+vain+viikon+sairaalassa+samassa+huoneessa,+koska+hän+oli+kotonaan+siihen+saakka,+mutta+äidilläni+oli+parantumaton+keuhosyöpä,+joka+oli+sitten+levinnyt+kaikkialle+ja+hän+ei+halunut+syödä+mitään.+Nestetippa+hänellä+meni+ja+ilmeisesti+diapam+ja+morfiini+oli+hänen+lääkkeensä,+joten+hirveitä+kipuja+hän+ei+tuntenut.Voi+kuinka+avuttomaks/typeräksii+tunnen+nyt+itseni,+kuinka+olisin+voinnut+menetellä+silloin+siellä+sairaalassa,+mutta+äitihän+ei+paljon+jaksanut+mitään.+Yritin+hieroa+hänen+jalkojaan,+jotka+turposi+ja+senkin+hän+tunsi+pahaksi,+koska+käteni+oli+muka+liian+karheat?Aika+ironista+oli+sitten+myöhemmin,+siis+lapseni+"huumoria",+joka+sanoi,+että+mummi+kuoli+sitten+huumeisiin!!+Äitini+ei+tiettävästi+ollut+koskaan,+muuta+kuin+maistanut+ehkä+alkoholia,+mutta+hänestä+olisi+voinut+sanoa,+että+raitis,+mutta+ei+raivo.+Sen+ihanampaa+ihmistä+toisten+auttajana+ei+löydy+enää,+vai+löytyykö+joku,+joka+on+valmis+ruokkimaan+20+vierasta+kesälomillaan,+kun+tulona+oli+vaatimaton+maalaistalo+neljän+lehmän+tuotoksilla.+Tosin+oli+ihanat+kalavedet,+josta+porukat+haki+syötävänsä,+mutta+se+kalojen,+leivän,+pullan+ja+piirakanpaisto,+se+oli+kaikki+äidin+vastuulla.
  3. "Kun+ja+jos+eläkeikään+asti+elänet+niin+aika+näyttää+sinullekin+miten+eläkeläiset+pyörittävät+vaivaisia+pennejään+toisesta+taskusta+toiseen.+Ja+jos+jotain+maallista+on+sattunut+kerääntymään+j.n.e"Tiedätkö+sinä,+keitä+nuo+loispummieläkeläiset+ovat?+Minä+taidan+kuulua+heihin,+koska+haen+ilmaista+ruokaa+parikertaa+viikossa,+josta+kirjoitin+tuolla+70++palstalla+ja+eikös+siitä+jakseta+huomautella,+että+vien+köyhien+suusta+ruokaa!?++Ilmeisesti+ne+täytyisi+viedä+roskiin,+sillä+onhan+sanottu,+että;+"parempi+maassa,+kuin+jumalattoman+suussa".DTuosta+"ideologisesti+työtön"+tuli+mieleeni+tapaus+sossulassa+ollessani,+jossa+oli+työkaverina+nainen,+joka+kertoili+pojastaan,+kuinka+hän+pärjäsi+sossulan+rahoilla,+muta+olihan+äiti,+joka+osasi+junailla+kaiken+parhainpäin,+siis+asunto+tuet+ja+muut+etuudet,+mutta+olihan+siellä+paljon+muitakin,+jotka+oli+jo+kolmannessapolvessa+osanneet+tuon+taidon+hyödyntää.+Kai+sekin+"ammatti"+täytyy+opiskella?Oman+kuolinsiivoukseni+olen+delegoinnut+tyttärelleni,+että+tilaa+vaikka+Pelastusarmeijan,+tai+muun+hyväntekeväisyysjärjestön+tyhjentämään+asuntoni,+sillä+paljon+on+esim.+pannua+ja+kattilaa,+jotka+ei+sovellu+nykyisiin+induktioliesiin+ja+siksi+niitä+onkin+kertynyt+minulle.+Vai+pitäisikö+kirjoittaa+testamentti+hänelle,+joka+moittii+minua+köyhien+ruoan+viemisestä,+niin+saisi+hänkin+jotain+hyötyä+minusta?DToimin+edelleen+niin,+kuten+äitini+opetti.+"Kuka+säästää+saadessaan,+sil´on+ottaa+tarvitessaan".Haetaan+vain+me+loispummit+edullisinta+ruokaa,+sillä+joskus+voi+todellakin+saada+vaikka+häränsisäfilettä,+mutta+lohta+on+useinkin.