Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2892

1. Kieltämättä+minäkin+olen+huolestunut+Ruuneperin+voinnista,+koska+hän+ottaa+liian+raskaasti+nuo+arvostelut+häntä+kohtaan+ja+etenkin+inhokkinsa+Pilmarin+taholta,+jolla+on+myös+ilmeisesti+"kana+kynittävänä"+jo+Ruunen+serifiajoilta?Oliko+silloin+Ruune+oikeudenmukainen+hänelle+serifinä?+Kokiko+hän+Pilmarin+kilpailijana+nais-markkinoilla,+kun+kumpikin+ilmeisesti+kilpaili+suosiostaan?+++Tuliko+silloin+joku+riita+naisten+suosiosta?+Nyt+voisi+"kopsanteri"+kaivaa+arkistostaan+ja+vetää+ne+dokumentit+esiin,+joihin+aina+viittailee?"
  2. Huomenet+täältäkin+ja+onneksi+ei+nyt+ollut+niin+tyrmääviä+viestejä,+kuten+toissapäivänä??+Onneksi+olet+niin+vahva+nainen,+että+pääset+yli+tuollaisesta+törkimyksestä,+toisin+kuin+minä.+Minä+en+saa+ilmeisesti+koskaan+verhoja+enää+ripustettua,+mikäli+en+pyydä+tytärtäni+avuksi,+mutta+arvatkaas,+missä+hän+nykyisin+luuraa?+Toivottavasti+ei+usein.Olivat+olleet+(hän+ja+lapset)+Suomenlinnassa+Pokemoneja+jahtaamassa+ja+arviolta+ainakin+tuhat+"kakaraa"+vanhempineen+olivat+myös+siellä,+sillä+"jossain+netissä"+oli+ilmoitettu,+että+siellä+niitä+on?+Kaikki+tietenkin+myös+jotain+ostavat+sieltä,+kun+"jahti"+kestää+monta+tuntia.+Onhan+se+hyvä+matkailuvaltti+sinnekin,+koska+paikallinen+ABC-asemakin+on+kasvattanut+myyntiään+juuri+Pokemonejen+ansiosta.Oli+lapsellani+asiana+käydä+myös+isänsä+luona+Espoossa,+joten+ei+he+täältä+Hämeestä+sinne+Pokemonejen+perässä+yksistään+menneet.Itse+sanailin,+että+minulla+pitäisi+olla+yksi+Pokemon+tuonne+kuntosalille,+että+menisin+sitä+hakemaan,+mutta+sainkin+kuulla,+että+aikuisille+on+oma+pelinsä,+siis+mistä+löydät+shamppanja+lasin?+Niitä+on+mukamas+tarjolla+lähi+juottoloissa!?:)))Nyt+sitten+arpomaan,+hankinko+älypuhelimen,+että+löydän+juottolaan,+vaan+tomerrunko+itse,+että+kävelen+tuon+50m+kuntosalille?+DDTäällä+oli+aamu+oranssinpunainen,+kun+jotain+pilven+riekaleita+oli+taivaalla+ja+nouseva+aurinko+punasi+niitä.+Olisi+tuota+"possakkaa",+mutta+olkoon.+Lidlistä+pitäisi+hakea+maitoa+ja+tuo+verho+kasa+vietävä+kierrätyskeskukseen+ja+auto+viedä+lataukseen+tyttären+luokse+ennen+korjaamolle+viemistä,+mutta+viikko+on+aikaakin!DD
  3. Voi+hellandutis+teidän+ahkerien+kanssa,+en+muuta+sano.+Saitte+minutkin+ottamaan+verhot+pesuun,+mutta+kuka+ne+sinne+takaisin+laittaa?+Katselin+jo+valmiiksi+tuolta+toiset+verhot+vaihteeksi,+sillä+minulla+on+ainakin+50+verhoa+(perintöjä)+menossa+kierrätyskeskukseen,+kunhan+ja+jos+ja+kun+joskus+tulisi+ne+vietyä!:)On+ne+vietävä,+kun+lastasin+ne+jo+auton+takakonttiin+ja+auton+katsastu+on+3.10,+toki+sitä+ennen+korjaamolle,+joku+ruostereikä+on+hitsattava,+jonka+edellinen+katsastus+mies+sinne+puhkoi!:)+DD+Lapsenlapseni+kyllä+totesi,+että+on+siinä+muutakin+korjattavaa+ja+niin+on.+Tyhjäkäynnillä+se+"toimii"+kuin+hornet+hävittäjä+ja+bensaa+menee.Minullahan+on+tapana+tehdä+ruokaostoksia+mahdollisimman+harvoin+ja+ihmettelen+noita"meidän"+miehiä,+jotka+joka+päivä+tekevät+kauppa+reissun.+Näin+teki+miehenikin,+mutta+aina+häneltä+oli+se+kalja+loppunut?D+Toki+sieltä+aina+tuli+muutakin+murkinaa.Omaan+kauppa+listaani+olin+taas+kerännyt+"harkiten":),+mitä+tarvitsen,+että+ruoka+riittää+ainakin+pari+viikkoa,+koska+aina+elän+sen+edellisen+jakson+hieman+kitumalla+ja+sitten+mieliteot+kasvavat,+kun+suunnittelen+seuraavaa+listaa.Tietenkin+oli+pakko+lähteä+autolla+tuohon+"nurkantaakse"+kauppaan,+koska+ostoksia+oli+paljon,+mutta+sitten+hyödynsin+matkani+kirjastolle+(500m)+saakka+ja++v+i+h+d+o+i+n+k+i+n++minulla+on+kuntosalikortti+"plakkarissa"+vuodeksi!No,+kyllä+minä+vielä+jonkun+syyn+keksin,+miksi+en+ole+voinut+mennä+sinne,+mutta+toisaalta+olisi+sekin+mukavaa,+kun+voisin+tyttärelleni+todistaa+kuntosalin+vaikutuksen+ja++hoikistua+esim.+Jouluun+mennessä,+...niin,+että+sen+huomaa?+Ainakin+sen,+että+tulipahan+mentyä!DD
  4. "No+ei+meillä+tuoretta+silakkaa+vielä+ole,+sanoi+myyjä".Kalakauppiaat+aina+valehtelevat+siitä+tuoreudesta,+kuten+kalastaja+siitä+suurimmasta+saalistaan!DEnnen+oli+varma+keino+kurkistaa+tuoreen+kalan+kiduksiin,+jos++ne+oli+punaiset,+niin+melko+tuore,+mutta+harmahtava,+niin+varmasti+jo+"harmaahapsinen".+Keinot+ovat+koventuneet,+sillä+kai+ne+nykyisin+osaavat+nekin+värjätä?+Purkitetut+ja+savustetut+kalat+on+sitten+vain+maun+mukaan+arvosteltava.Minä+olen+syönyt+juuri+pyydettyä+kalaa+enemmän,+kuin+"laki+sallii",+sillä+minulla+oli+jopa+boikotti+kalaan+lapsena+ja+äiti+"paskiainen"+antoi+vain+pelkän+leipäpalan,+ilman+voita",+koska+en+suostunut+syömään,+...mitähän+se+olikaan,+mutta+kalaa+kumminkin.On+sitten+maistunut+kiisketkin+teininä,+kun+olimme+porukalla+saaressa+ja+kalastus+onneen+luottaen+ei+ollut+evästä+tarpeeksi+ja+kalastuskin+taisi+jäädä,+..niin..vasta+yömyöhällä+huomasimme,+että+eväs+loppuu!+Jokainen+sitten+onkimaan+niitä+sinttejä,+joita+imeskelimme+nälkääme.Nyt+on+taas+kala+"mallillaan"+ja+joskus+vävyltä+saan+tuoretta+kuhaa,+mateita+ja+ahvenia,+kuten+myös+heidän+kalakeiton+jämiä.Sitä+minä+en+ymmärrä,+kuinka+Tenon+lohi+olisi+jotain+erikoista,+verrattuna+Saimaan++aitoon+loheen,+siis+ei+istutettuun?+Onko+siinä+pyytäjän+lisä+mausteena?
  5. Ei+olisi+minustakaan+tuollaista+reissua+tekemään,+kuten+Skillan+on+tehnyt.+Muorin+sanoin+taitaa+käydä+niin,+että+pysyn+vain+kotona.Avainkortti+kuntosalille+on+hakematta+ja+harmittaa+niin+pirusti,+siis+tuo+olematon+omatunto+on+herännyt+henkiin.+No,+ei+sinne+mahtuisikaan,+koska+oli+niin+paljon+avajaisissa+porukkaa!:))Nyt+kyllä+minulla+kateus+pääsee+kukkaansa+kaikille+heille,+jotka+lenkkeilevät+ja+käyvät+kuntosalilla+ja+uimassa.++Hiiteen+tuollaiset+energiapakkaukset!DDOlen+ihmetellyt+myös+näitä+naapuruston+juoppoja,+jotka+joka+päivä+suhailee+rollaattoriensa+kanssa,+mutta+ilmeisesti+joutuvat+aina+hakemaan+päivän+kalja+lastinsa,+mutta+kyllä+ne+muutenkin+jaksaa+lähteä+liikenteeseen.+Miksi+en+minä?+Ajattelin,+että+kun+käyn+kuntosalilla+ainakin+kuukauden,+niin+olen+pirteämpi,+mutta+kun+en+näköjään+edisty+sinnekään.Lapseni+oli+oikeassa+sanoessaan;+"sen+kun+näkis",+mutta+ei+taida+nähdä.:((++Kyllä+minä+vielä+hänelle+madonluvut+näytän,+kunhan+kerään+ensin+kiukkuni+äärimmilleen.+Ei+vain+taida+onnistua,+kuten+ennen+nuorena.Silloiselle+kihlatulleni+sanoin,+lukiessani+Hesarista+avoimia+työpaikkoja+ja+yksi+oli+Englannissa,+että+taidanpa+lähteä+sinne,+johon+hän+totesi,+että+sinusta+ei+ole+koskaan+lähtijäksi+sinne!+Minä+hain+pääsin+ja+lähdin.+Kuka+sanoisi+yhtä+tomerasti+nyt+minulle,+että+sinusta+ei+ole+lähtijäksi+edes+kuntosalille,+joka+on+tuossa+vieressä?+Ei+taida+onnistua+keneltäkään,+sillä+olen+näköjään+synnynnäinen+laiska+ja+lotkautan+korvaani,+että+puhukaa+vain.Huomaatte+varmasti,+että+kehittelen+itselleni+näin+energiaa+ja+näytän+itselleni,+että+on+minusta+vielä+johonkin,+kunhan+vain,+...niin,....mitäs+se+olikaan!:D
  6. Minä+jatkan+vain+"jorinoitani"+tuosta+kuntoilusta,+joita+toiset+tuntuvat+harrastavan+jokapäiväisillä+kävelyillä,+kun+itse+kerää+roskatkin+ja+vien+ne+sitten,+kun+lähden+autolla+johonkin.Olen+todella+huolestunut+itsestäni,+sillä+olen+"makoillut"+kotona+jo+pian+5-vuotta,+sillä+lastenlasten+kuljetukset+ja++vahtivuorot+on+jo+pois,+sillä+nuo+"kakarat"!+juoksee+Pokemonejen+perässä+ja+harrastuksiin+vie+äitinsä,+joita+on+heillä+kuitenkin+kiitettävästi,+että+ei+mene+aika+pelkkään+pelaamiseen,+mitä+kieltämättä+se+kotona+heillä+nyt+on.Kuntosali+siis+avattiin+tuohon+nurkan+taakse+ja++menin+heti+klo+10,+että+ei+avaajat+tarvitse+hävetä,+että+ketään+ei+tule.+Yllätys+olikin+melkoinen,+sillä+ainakin+50+odotti+jo+avajaisia+ja+lisää+vain+tuli!+Kuinka+me+kaikki+mahdumme+sinne?+Toivottavasti+useampi+oli+vain+kakkukahvin+tarpeessa,+toivon+niin.Vuoden+avainkortti+maksaa+100,-€,+joten+ei+paha,+mutta+pahoin+pelkään,+kun+sen+maksan,+niin+käyn,+jos+käyn,+vain+ovella.Olihan+minulla+Espoossakin+vapaa+(ilmainen)+kuntosali-+ja+uimahalli,+mutta+tosi+harvoin+kävin+siellä.+Joskus+kävin+oven+avaamassa+sinne+kuntosalille+ja+heti+alkoi+ahdistaa!:D+Uimassa+kävin+harvakseltaan.Tuosta+tuli+mieleeni+isäni,+kun+hän+sanoi+talvella+pakkasessa+reissatessa,+että+voisitte+välillä+nousta+kävelemään.+Ei+tietenkään+me+noustu+pakkaseen+lämpimistä+vällyistä,+joten+hän+totesi,+että+niin+se+sanoi+se+entinenkin+ukko,+että+"ennen+kylymän,+kuin+kävelen"!Tuonkin+sanonnan+voisi+johdatella+minuun,+koska+nyt+pystyn+liikkumaan,+mutta+mitään+en+tee+siihen,+että+se+liikkuvuus+säilyisi?