Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7420
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mielipiteelläsi+ei+ole+mitään+tekemistä+kauneuden+kanssa.+Kauneuden+kokemus+on+jokaisella+henkilökohtainen.
Ehkäpä+näköispatsas+olisi+sinua+miellyttänyt.
Mauno+istumassa++likaisen+kylpyvannan+reunalla.+Vannassa+Tellervo+ilkosillaan,+ojentamassa+Assi-vauvaa+Manulle,+jolla+on+muumipappakylpypyyhe+olkapäällä.
Söpöä.💞
01.09.2021 23:37
Kaunis,+tykkään.
01.09.2021 20:29
Kiireen+hipakka+päivä@+
Aamupäivästä+purin+mökin+Pop+Up-teltan+ja+siirsin+talvisäilöön,+grillin+peittelin+pressulla,+samoin+saunan+kupeen+koivuhalot.+Hyvin+ajoitettu,+iltapäivällä+satoi+vettä+kaatamalla
Kävin+sairaalassa+kahteen+otteeseen+sekoilemassa.+Aamulla+omissa+asioissani+verikokeiden+ja+rintakuvan+otossa😁+Tosin+olin+väärissä+paikassa+vääriin+aikoihin.+No,+kiulutti+taas,+oma+mokani.+
P.n+juttu+oli+taas+oma+tarinansa.+
KAKS.n+sairaanhoitajan+valitti+sekaannusta +P.n+hoidossa,+kertoen,+että+osastoilla+ei+ole+riittävästi+henkilökuntaa,+toimenpiteitä+ja+asioita+jää+hoitamatta+jopa+unohtuu.
Pyysi+meitä+tekemään+kantelun+Valviralle.+
No,+sekoili+pahasti+itsekin,+huoneessa+oleva+koulutettava+sairaanhoidon+oppilas+kuikisti+P.n+korviin.+Ohjaava+sairaanhoitaja+kehoitti,+"tulkaa+uudestaan+kahden+viikon+päästä+korvahuuhteluun".+
Johon+minä,+että+me+tultiin+nyt+korvahuuhteluun.+"Ei+tässä+huoneessa+oli+välineitä".+Pyysin+hae+ja+hän+haki+hokien,+että+aikaa+ei+ole+kuin+seitsemän+minuuttia.+No,+korva+siis+vai+toinen+huuhdeltiin+se+oli+puhdas.+Saatiin+lähete+kuulontarkastukseen.+Niin+milloin,+ei+haisuakaan.+
Tähän+voi+nyt+Suomi24+asiantuntijaraati+kirjoittaa+minulle+nuhteita+teinkö+oikein+kun+vaadin+korvahuuhtelua.+Muuten+KAKS.ssa+ei+ole+hoidettavana+yhtään+koronapotilasta.+
Kävin+päivällä+torilla+ostin+toisen+viiden+kilon+laatikon+puolukoita.+Meillä+on+nyt+puhdistettua+puolukkaa+10+kg+hintaan+5+e/kg.+
Ei+paha.+
Olisiko++saanut+halvemmalla+kun+itse+olisi+marjastanut+ja+puhdistanut?++Autollakin+olisi+pitänyt+ajella,+98-bensakin+maksaa+yli+1,80+e/l.+
Kun+palasin+taas+kotiin,+saimme+vieraita.+Hight+tean+jälkeen+sovimme+vastavierailusta+perjantaille.+
Onneksi+ruuan+jälkeen+saan+jättää+keittiön+loppusiivouksen+kumppanilleni.+Kyllä+tämä+tästä.+
Skillanista+kaunis+nuoruuden+kuva+profiilissa.+Sinisirkullakin+oli+kerran+profiilissa+ihana+kuva+esikoisensa+kanssa.
No,+lopuksi.+
Haastan+kaikki+kirjoittajat+mukaan+kamppanjaan,+nuoruuskuvat+profiiliin.😊
01.09.2021 20:11
Näyttää+olevan+kaikilla+ikäihmisillä+vaikeuksia+toimittaa+asioitaan+jouhevasti.+Meillä+vielä+monimutkaisempaa+kun+kielimuuri+on+välissä.
Kumppanini+kävi+toukokuussa+korvahuuhtelussa,+joka+edellyttää+pääsyä+kuulotutkimuksiin.+Korvat+huuhdeltiin+ja+hänet+laitettiin+kuulontutkimusjonoon,+jonka+jälkeen+lääkärille.
Joku+aika+sitten+kyselimme+onko+asia+edistynyt.
Tänään+tuli+soitto+ja+pyyntö+tulla+korvahuuhteluun,+jonka+jälkeen+suunnitellaan+kuulontutkimusta+ja+lääkäriä.
Pakko+sanoa,+että+pinna+paloi.+Ollaan+siis+samassa+tilanteessa+kuin+toukokuussa.+
No,+tässä+juoksutetaan+potilaita+turhaan+sairaanhoitajien+tarkistuksiin,+jotka+eivät+johda+todellisen+ongelman+ratkaisuun.+Tässä+meidän+tapauksessa+kuulon+tutkimista,+lääkärin+tarkastusta+ja+kuulolaitteen+hankkimista.
No,+huomenna+taas+vettä+korviin+😖
31.08.2021 16:18
No,+en+teetä+mitään+remppaa,+hoidan+vain+vuokraisäntäni+asioita+valtakirjalla.+Olen+omistanut+useampia+osakehuoneistoja+elämäni+aikana+ja+kuulunut+asumieni+taloyhtiöiden+hallituksiin,+joten+tiedän+jokseenkin+kuinka+milloinkin+toimitaan.+
Vuosi+sitten+makuuhuoneeni+vesivahingon+aiheutin+itse,+ilmautin+pattereita,+toimenpide+riistäyty+käsistäni+ja+vettä+tuli+runsaasti+laminaatti+lattialle.+Sen+rempan+huolehdin+oman+vastuuvakuutukseni+kautta.+Hyvää+jälkeä+tekivät.+
Olen+kai+tullut+varovaiseksi+ja+nuuskin+liian+tarkkaan+olisko+hometta+ilmassa.+
Tänään+sain+sähköpostia+isännöitsijältä,+2020+toukokuussa+WC-tilat+on+kosteusmitattu,+eikä+kosteutta+havaittu,+mutta+WC.n+käsienpesukaapin+reinoissa+roiskevedet+ovat+aiheuttaneet+vahinkoa.
Kalusteet+menee+uusiksi,+jahka+saan+ohjeet+vuokraisännän+vakuutusyhtiöltä.
Komia+päivä+korvessa,+pesin+jo+alakerran+ikkunat+kauttaaltaan.+Lataan+ikkunanpesintä+ja+lähden+mökin+ikkunoiden+kimppuun.+😊
Touhua+riittää,+itseasiassa+olin+eilen+tosi+väsynyt+ja+kiukkuinenkin+toisten+asioiden+huolehtimisiin.+Vaikka+itse+asian+otin+esille.
Menin+aikaisin+nukkumaan.+Tänä+aamuna+olen+taas+virtaa+täynnä,+kyllä+se+tästä.+Tällainen+on+niin+minua+itseäni.
31.08.2021 11:42
Huomenta🌞
Näyttää+tarttuvan+tuo+rautisilmamyrkytys,+sillä+nukuin+nyt+kotonakin+ikkuna+raollaan.
Nukutin+poikiani+pieninä+parvekkeella+kesät+talvet.+Vetelivät+monen+tunnin+päiväunia+pakkassäässä.+Ilmankos+heistä+on+tullut+ulkoilmassa+viihtyviä.
Eilen+muutin+kaupunkikodin+huoneeni+järjestystä,+epäilen+seinän+takana+olevan+WC.n+kärsineen+ajansaatossa+vesivahingosta.+Kesä+mökillä+sai+epäilyni+heräämään+kun+nenä+alkoi+vuotamaan+muutaman+kaupungissa+vietetyn+yön+jälkeen.+
Sänky+sai+paikan+huoneen+toisen+ikkunan+edestä.+Paikka+osottautui+kaikin+puolin+paremmaksi+kuin+entinen.+
Tänään+alan+hommaamaan+remonttimiestä+alakerran+WC.n+kaapiston+uusimiseen.+Tämä+talo+on+80-luvulla+tehty+ja+korjaustarpeita+ilmenee+vuosittain.
No,+sitähän+se+on+remppoja+olipa+omakotitalo,+rivitalo+tai+mökki,+rempat+ei+lopu+😊
Kaunis+aurinkoinen+päivä,+puutarhatöitä+takapihalle+buukkasin.+Eilen+toin+mökiltä+purkkiyrtit+saivat+paikkansa+yläkerran+parvekkeen+pöydältä.+En+jaksanut+eilen+vuorenkilpiä+istuttaa,+voimat+meni+mökkikauden+loppuhommiin+😳
Tällä+viikolla+alkaa+uudet+syyskauden+menot.+Keskiviikkona+kuntotarkastus,+verikokeet+ja+rongten.+Torstaina+kädet+saveen+keramiikkaa+tekemään.+
Villalankojakin+olen+jo+kauppareissuilla+hypistellyt+ja+nukketalotkin+kaipaavat+suursiivousta.
Tästä+se+lähtee,+syksy+ja+itseasiassa+hyvillä+mielin,+vaikka+kesän+lapsi+olenkin.
30.08.2021 10:21
Aurinko+heitti+lämpimät+säteensä+lasikuistin+ikkunasta+herättäen+kylmässä+yön+karaistuneen+mökin+akan.+
Nuku+yö+ulkona+oli+kiehtova+kokemus.+Kuistin+ovi+oli+auki+järvelle,+kuistin+lämpötila+laski+yöllä +
+10+C.+
Kaksi+peittoa+antoi+lämpöä.+Yöllä+heräsin+yhden+maissa+ja+kävin+kuvaamassa+rannan+puita+kuun+valossa.+
Aamulla+puoli+kuudelta+ikuistin+usvaista+järveä.+Silloin+myös+suljin+kuistin+oven+ja+kömmin+takaisin+lämpimien+vällyjen+alle.+
Olihan+nuku+yö+ulkona+haaste+74-vuotiaalle,+mutta+hyvä+mieli,+jonka+kokemuksesta+sain+kannatti.+
Useinhan+ajattelemme+näiden+luontoelämysten+kuuluvan+nuorille, +mutta+kyllä+ne+kuuluvat+kaikille.+
Olen+seurannut+jälkikasvuani,+heidän+patikkaretkiään+ja+yöpymisiään+luonnossa+ja+majataloissa+se+on+heränyt+uteliaisuuteni+kokea+samoja+elämyksiä.+
Ja+kun+kokeilee,+ymmärtää,+että+vielä+iäkkäänäkin+löytää+uutta+ja+jännää.
Tänä+aamuna+en+nauttinut+aamiaista+ulkona+kahviterassilla+auringon+paisteessa+vaan+pirtin+pehmeässä+lämmössä😊
Eilen+illalla+vietimme+myös+mökin+kesäkauden+päättäjäisiä.+Saunoimme,+kävin+uimassa,+josko+riittäisi+tälle+kesälle.+
Tänään+puhtaat+kuivat+matot+rullalle+ja+odottamaan+ensi+kesää.+Vuorenkilpiä+istutin+rantaan+eilen,+tänää+istutan+loput+kaupunkiasunnon+pihalle.+
Komia+päivä+korvessa,+hieman+pilviharsoa.+Nautitaan🌻🌞
29.08.2021 11:12
Karkeasti+laskettuna+enintään+viisi+nimimerkkiä+ja+useampien+nimimerkkien+takana+voi+olla+vain+yksi.+Onhan+minullakin+korppis,+korpikirjailija+ja+korppikotka+nimimerkit+rekisteröitynä.
Siirsin+huonekalujen+järjestystä+ja+kuikistin+vaatekaapin+nurkkaan,++jossa+iso+pöytäkone+on+reservissä.
Pitäisiköhän+nostaa+syksyn+sateiden+alkaessa+kone+pöydälle+ja+alkaa+kaivamaan+vanhoja+yksityisviestejä.+Muistan+toki+hämärästi+joitain+kahdenkeskisiä+kirjoituksia,+mutta+josko+etsisin+asianomaisten+omia+tekstejä+niin+en+kirjoittaisi+omiani.
Nyt+aika+lähteä+valmistelemaan+mökkikauden+lopettajaisia+(korpilaisia)+ja+hakemaan+tsemppiä+viettää+yö+lasikuistilla+😁
28.08.2021 12:37
Marke+se+pölähtää+välillä+allekirjoittaneena.+On+jo+sata+vuotta+venetsialaisiakin+juhlinut.
Minä+taisin+kuulla+vasta+2000-luvulla+venetsialaisista..Mutta+eihän+täällä+korvessa+kaikista+kotkotuksista+tiedetty.+Mikä+lie+ollut+nimitys+ennen+venetsialaiset+nimitystä.++Ramoona+voisi+tietääkin.
28.08.2021 12:26
No,+olen+lukenut+muillakin+olevan+vaikeuksia+päätellä+kenelle+viesti+on+tarkoitettu.+
No,+nyt+huomasin.+Hyökkäsit+mukavaa+ja+laaja+alaisesti+maailmaa+tarkastelevaa+makriinaa+kohti.+Hyi+häpeä.
Anteeksi+väliintulo+puskahuutelija+🤣
28.08.2021 11:31
Missä+ketjussa+aamulla+hästäsin?
28.08.2021 11:19
Ps.+nyt+noin+vuoden+ajan+olen+kasvattanut+otsalta+hiukseni++pitkiksi.
28.08.2021 11:16
Älä+anna+väärää+todistusta+lähimmäisestäsi,+lukee+raamatussa.
Jos+huudat+puskasta+ajattelet+kaikkien+niin+tekevän.
Minulla+ei+ole+mitään+menetettävää+laukoessani+nimimerkeilläni+omia+totuuksiani+puskailu+kuuluu+arkajaloille,+kieroille+ja+epävarmoille+ihmisille.
Minulla+on+ollut+viimeiset+kymmenkunta+vuotta+otsatukka+tosin+erityyleillä+leikattu.+Esin+lyhyt+tukanrajan+keskikohdasta+ja+pidentynyt+sivuille,+voi+antaa+kuvan+pitkästä+otsatukasta.
Mutta+lopettakaa+höpötys+nuorennuksista+lyhyillä+hiulsilla.+Jokaisen+naama+on+erilainen,+paksu+pitkätukka+kuten+minulla+on+näyttävä.+
Lyhyet+hiukset+tekisivät+minusta+ikäiseni+näköisen+🤣
28.08.2021 11:13
Ei+tietenkään+anot,+heitä+kun+on+"monta"+ja+minä+yksi+ja+sama+😁
Minä+suhteellisen+terve+ja+touhukas.+En+kuitenkaan+metsään+lähde+risuilla+huitomaan+kuviteltua+pahista+pois+ajamaan,+enkä+porukkaa+kuorolaulajiksi+häntä+vastaan+kosi.+
Tämä+entinen+joogaohjaaja,+pääsi+röngteniin+kuten+minäkin,+vieläpä+uhkaamalla+menevänsä+yksityiselle+😁++Vanhimman+pojan+viiskymppisetkin+taisi+jäädä+pitämättä+kun+ei+äitee+kykene+juhlia+järjestämään+kuten+ennen.
No,+minäpä+nousen+ylös+ja+lähden+mattoja+kääntämään,+jotta+molemmin+puolin+kuivaa.
Ei+skillan+ymmärrä,+että+en+se+minä+ole+joka+juttukahvilaa+nurin+kampee+luulis+jo+tajuavan+kun+lukee+viestejä+läpi.
Lupasin+ampua+kovimmilla,+josko+menisi+perille+kristiinalle/demeterille/siilinämälle.
Mukavaa+luontopäivää.+Aurinko+jo+korkealla.
28.08.2021 10:01
Pitäisikö+sataa,+tuulla+ja+ötököitä+olla+ympärillä🤣.+No,+luvattu+kaunista+säätä+ja+ötökätkin+minimissään.+Tyyntäkin+luvattu.
No,+jos+kaipaat+sateita,+laita+tuuletin+pyörimään+ilmankostuttimen+taakse+ja+asetu+ilmamkostuttimen+eteen+pihalle+pötkölleen.
27.08.2021 12:24
Meitä+on+moneksi.
Termeillä+'kasvissyöjä'+ja+'vegetaristi'+tarkoitetaan+yleensä+henkilöitä,+jotka+eivät syö lihaa.+Kasvissyöjät+voivat+jättää+ruokavaliostaan+pois+eläinperäiset+tuotteet+joko+kokonaan+tai+osittain.+Lakto-ovovegetaristin+ruokavalioon+kuuluvat+kasvikunnan+tuotteiden+lisäksi+maitotuotteet+ja+kananmunat.+
Semivegetaristi ei+käytä+ruokavaliossaan+punaista+lihaa+(naudan,+sian+tai+lampaan+lihaa),+mutta ruokavalioon sisältyy+kasvikunnan+tuotteiden+lisäksi+siipikarjaa,+kalaa+ja+kananmunaa.+Pescovegetaristi+on+jättänyt+ruokavaliostaan+pois+myös+siipikarjan.+
Fennovegaaninen+ruokavalio+kootaan+vain+kotimaisista+ja+mieluiten+oman+asuinpaikan+lähellä+kasvaneista+ja+tuotetuista+kasviksista,+marjoista+ja+hedelmistä.+Ruuan+luonnonmukaisuuteen+kiinnitetään+huomiota+ja+ruoka+pyritään+nauttimaan+mahdollisimman+tuoreena+ja+käsittelemättömänä.
27.08.2021 12:10
Eilen+suhkuun+mennessäni+nostin+pitkän+lettini+päälaelle.+Kun+palasin+huoneeni+katsoin+peiliin+ja+levitin+latvahiuksia+otsalleni,+no+anymore.+
Olen+kasvattanut+otsatukan+pitkäksi.+Kuopuksesta+mallia+ottaen.+Meillä+molemmilla+on++otsalta+pois+kammattavaan+kampaukseen+sopiva+otsakaari+ja+hiusviiva.
Kysyin+esikoiselta+kesällä,+pitäisköhän+tehdä+jotain+hiuksilleni,+hänen+välitön+vastaus+oli+älä+missään+nimessä+leikkaa+lyhyeksi.
27.08.2021 11:58
Tietoisku.+Kun+kirjauduin+yli+kymmenen+vuotta+sitten+korpikirjailijana+Suomi24.n+Siitä+slkoi+vittuilut,+joille+ei+loppua+näy.
On+täällä+muitakin+suuruuden+hulluja😁
Demeter,+joka+oli+kreikkalaisessa+mytologiassa+sadonkorjuun,+viljan+ja+kaikkien+elävien+kasvien+jumalatar.+Hän+oli+Kronoksen+ja+Rhean+tytär+sekä+Zeuksen+sisar.+Hän+oli+myös+Persefonen+äiti.+Roomalaisessa+mytologiassa+hänen+vastineensa+oli+Ceres.+Hän+oli+Heran+ohella+myös+avioliiton+suojelija.
Ilmari+Kianto+oli+vain+korven+kasvatti.
27.08.2021 11:41
Aamiaisella+P.+keksi+ratkaisun.+Nukun+lasikuistilla,+siitä+näen+tähtitaivaan,++järvelle+sekä+saan+oven+lukittua+on+siis+turvallinen.+Lisäksi+kuistilla+on+jo+levitettävä+kahden+istuttava+sohva.++Kuistin+lämpötila+vastaa+ulkoilmaa.
Jess,+kerron+myöhemmin+kokemuksiani+yöstä😊
27.08.2021 11:19
Niin+skillan+kahvilan+seinät+ovat+virtuaalisesti+pystyssä.+Kommentointeja+riittää,+mutta+taso+matala.+Liekö+este+astua+sisään.
Juttukahvilan+sielunsisarukset+leimattiin+samanhenkisiksi,+olmeiksi,+takarivin+tyyneiksi+jne.+Joko+ryhdyit+harjoittelemaan+Arvon+mekin+ansaitsemme-kuorolautua?
27.08.2021 10:26
101 / 371