Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7421
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin+skillan+kahvilan+seinät+ovat+virtuaalisesti+pystyssä.+Kommentointeja+riittää,+mutta+taso+matala.+Liekö+este+astua+sisään.
Juttukahvilan+sielunsisarukset+leimattiin+samanhenkisiksi,+olmeiksi,+takarivin+tyyneiksi+jne.+Joko+ryhdyit+harjoittelemaan+Arvon+mekin+ansaitsemme-kuorolautua?
27.08.2021 10:26
Luin+facesta,+että+moni+ystäväni+aikoo+yöpyä+ulkona.+Muisti+kuinka+ihana+oli+nukkua+P.n+mökin+vierasmökissä+myöhään+syksyllä+lämpimien+peittojen+alla+hengittäen+raikasta+syysyön+ilmaa.+
Mietintä+myssyn+alla,+en+ole+vielä+jutellut+asiasta+P.n+kanssa+sillä+vietämme+lauantai+iltaa+mökillä+omissa+venetsialaisissa+merkeissä+syöden.+Miten+akan+käy+jää+nähtäväksi+😁
27.08.2021 10:15
Kumppanini+sairastui+vuosi+sitten,+ruoka+ei+maistunut+koska+nieleminen+tuotti+vaikeuksiaruokatorveen+kertyneen+liman+vuoksi.
Sairaus+tuntuu+olevan+yleinen+vanhenevassa+ikäryhmässä.
Lääkäriltä+hän+sai+nenäsuihketta.
Aloitin+tehostetun+tarkkailun+sillä+hän+oli+hoitanut+ruuanlaittonsa+itse.+Tein+aamupuurot,+hommasin+erilaisia+marjoja+ja+vihanneksia+jotka+murskasin+aamupuuron+joukkoon.+Jugurttia+hän+söi+välipalana.+Päivällinen+oli+samaa+mitä+tein+itselleni,+mutta+soseutettuna.+
Näillä+voitimme+sairauden+ja+hän+alkoi+vahvistua.
Nykyisin+hän+syö+yhtä+lailla+kuin+itsekin+syön.+Tosin+ruokamme+on+kasvisvoittoista+olemme+ns.+sekaaneja😊
Itse+lopetettuani+punaisen+lihan+kesällä.+2019+painoni+putosi+yli+kymmenen+kiloa,+vyötärölihavuus+katosi+ja+paino+on+pysynyt+ilman+heittoja.
Skillan+kertoi+kokeiluista,+aivan+kuin+itsekin+kokeilen,+mielikuvituksen+voimin,+mausteet+ovat+isossa+roolissa+ruuanlaitossani.+Esim.+korianteri+oli+minulle+vastenmielinen,+mutta+tuore+korianteri+joissakin++itämaisissa+ruuissa+ehdoton.
Käytän+tuoreita+yrttejä,+jotka+lisään+ruokien+päälle.
Mielestäni+ruuanlaitto+on+kivaa+en+juurikaan+käytä+reseptejä,+ripaus+tuota+ja+tätä.+Nykyisin+pikkuri-sipuli-ja+juustokermat+korvaavat+kastikkeet.+Helppoja+ja+maukkaita.
27.08.2021 10:06
Luin+nuku+yö+ulkona+kampanjasta.+Eli+la+28.8+-+su+29.8,+nuku+yö+taivssalla,+teltassa.+riippukeinussa,+terassilla+jne.
Innostuin,+luvattu+kauniita+päiviä+ja+vilpoisia+öitä.
Aloin+jo+suunnitella,+huomenna+teen+valinnan+nukkumapaikastani.+Alustavasti+jo+tiedossa.
Joten+haastan+juttukahvilan+väen+nukkumaan+yön+maailman+kauneimmassa+luontohotellissa+taivasalla.
Oletko+mukana?
26.08.2021 23:07
No,+jos+tosi+on+en+ihmettele+jos+ruokahalusi+ovat+kadonneet.
26.08.2021 22:58
Keitän+viikottain+litran+maitoon+riisihiutalepuuron.+Siitä+riittää+meille+kadelle+noin+nejäksi+aamuksi.+Puuroon+voisilmä+me+suosimme+marjoja,+mysliä,+pähkinöitä+ja+hedelmiä.+Puurosta+saat+hyvän+ravitsevan+startin+päivälle.+Maustamaton+jugurtti+marjalisuilla+välipalaksi+ja+iltapäivällä+vaikka+valmis+keittoruoka.+Illalla+hedelmiä.
Vettä+päivän+aikaan+ainakin+litran+verran.
26.08.2021 22:40
Jopspa+he+avaisivat+silmänsä+näkemään+totuuden+kuka+täällä+huseeraa.+Minä+se+en+ole.
26.08.2021 20:23
Paloma+tuntee+minua+eniten+täällä+olevista.+Sielunsisko+nimitystä+en+käytä,+taitaa+olla+jonkun+muun+juttuja.+
Minä+haluan+kirjoittaa+rivijäsenenä,+en+roikkua+kenenkään+lahkeessa+enkä+toistaa+muiden+tekemisiä,+en+lipoa,+enkä+riidellä.
26.08.2021 19:40
Korpikirjailija+ei+kirjoittanut+viestia+humalassa+eikä+aloittajalle.+Kristiina+tulee+vaan+omalla+ninillään+esiin,+jotta+demeter+voi+mennä+huilaamaan.
26.08.2021 19:06
Onhan+täällä+onneksi+ihmimen,+joka+näkee+sokeiden+keskellä+totuuden.
Kun+kirjoitin+tuonne+alemmaksi+kommentin+tulkiten+demeterin+14.40+kommenttia,+samoin+kuten+sinäkin+sen+tajusit.++Tiesin+mitä+tulee+tapahtumaan,+sytyy+lynkkäyskäräjät.+Paikalle+pölähtää+"puolustusasianajaja"+ja+"lauma"+puolustusta+tukien+kommentoimaan+mitä+syytetty+tarkoitti.+Näinhän+tämä+show+aina+toistuu.+Puolustusasianajaja+tietää+mitä+joku+toinen+on+tarkoittanut+ja+"lauma"+vahvistaa,+että+korppis++ei+ymmärrä+lukemaansa+🤣
Jos+tämä+sielunsisaret+ja+se+yksi+veli+ovat+niin+sokeita,+että+eivät+näe+mitä+heidän+ympärillään+tapahtuu+niin+annetaan+heidän+jumalattaren++vetää+heitä+narunsa+päässä.
Kukahan+tätä+ketjua+oikeesti+luotsaa?
26.08.2021 18:59
Demeter+kommentissaan+samaisti+juttukahvilan+vakioväen+olmeiksi,+takariviläisiksi,+vaatimattomiksi,+mauttomatomiksi+ja+hajuttomiksi.+Ja+pyysi+yhteislaulamaan+"Arvon+mekin+ansaitsemme."
Eli+sanattomaksi+jäin+minäkin.+Olisiko+hänen+anona+saamansa+nimitykset+nyt+ajattelemattomuuttaan+lipsahtaneet+kaikille+juttukahvilan+kirjoittajille.
Vahinkoja+sattuu+😁
26.08.2021 15:51
Nuin+rakentavaa+ja+vaatimatonta+tekstiä+🥴
26.08.2021 14:47
Voi+makriina,+hartain+toiveeni+ei+taida+toteutua+vaan+minun+on+luettava+joka+päivä+samoja+toistoja.
Niin+kauhea+ihminen,+tyhmä,+roteva+ja+vielä+narsistikin🤔
26.08.2021 14:21
Olen+vahvasti+samaa+mieltä.+
Täällä+tuo+kateusnimitys+on+yleistä,+enkä+sitä+mielelläni+käytä.+
mutta...
Kadehan+mitätöi+kadehdittavan+elämää,+ja+sitähän+tämä+ihminen+tekee.
26.08.2021 14:18
Kehen+syy+on+kommentointejani+häirintään?
Minunko?+Ei,+kyllä+se+on+anojen+ja+anoja+kannustavien+vakioiden,+voihan,+tikulla+tökkijä+olla+vakiokin,+jolla+kantti+ei+kestä+kuin+huudella+nurjan+takaa.+
Niin+on+syömmeissään+kun+kymmenen+vuotta+sitten+vilke+silmäkulmassa+Olmiksi+nimittelin.
Vieläkin+hymynvärettä+pukkaa+tuo+"anteeksi+antamaton+herja".
No+se+siitä.
Tämän+päivän+itsekehut+😊+Kierreportaitten+alla+oleva+alakerta+siivottu.+Reipas+parituntiameni,+kaksi+huonetta,+takkahuone,+wc+ja+sauna/kylppäri.+Yläkerrasta+keittiönkin+luutusin+😊+
En+ole+enää+vuosiin+harrastanut+viikkosiivousta+vaan+tehnyt+noin+kerran+kuussa+perusteellisemman+siivouksen.+Kesä+aikana+ei+niinkään+usein+kun+asustan+mökillä.+
No,+nyt+voin+keskittyä+yrttitarhan+siirtoon+mökiltä+tänne+kirkolle.+Luin+kommentteja+tomaateista.+Minullakin+on+yksi+hyvin+tuottoisa+tomaattipuska.+Kesän+ajan+napsittu+kypsiä,+nyt+täynnä+vihreitä+tomaatteja.+Sen+haen+tänne+kirkolle.+
Luvattu+sut+hyvät+viikonloppusäät.+Olisihan+tuolla+Kalkkisillan+terassilla+venetsialaiset,+mutta+katsotaan+josko+viettäisimme+kumppanini+kanssa+mökillä+omat+venetsialaiset.+Saunasta+kun+voi+vielä+järveenkin+pulahtaa.+
No,+katsotaan.
26.08.2021 14:09
Huomenta.
Maslow'n+tarvehierarkia,+lukioaikainen+psykologian+oppitunnin+pyramidi+on+monelle+tuttu.
Suurimmalle+osalle+meistä+eläkeläisistä+perustarpeet,+ruoka,+juoma+ja+asuminen+ovat+kunnossa.
Siitä+ylöspäin+syntyy+eroja.
Turvallisuuden+kokemisessa+voi+olla+puutteita.++
Yksinasuva+voi+tuntea+turvattomuutta.+
Sosiaaliset/+läheisyyden+ja+rakkauden+tarpeiden+tyydyttäminen+voi+jäädä+minimiin.+Mietin+tässä+pyramiidin+portaassa+sitä+kirjoittajaa,+joka+puuttuu+jatkuvasti+minun+ja+lasteni+loma-aikojen+yhdessä+oloon,+että+saako+hän+riittävästi+rakkautta+jälkipolvilta.+Johtopäätös+"pyh+happamia",+hänestä+lapsi+kuuluu+vaimolleen+ja+perheelleen.
Arvostetuksi+tuleminen+ihmisenä+kuuluisi+kaikille.+Olipa+minkämaalainen,+minkä+ikäinen+hyvänsä.++Ikävä+kyllä+se+on+ehtyvää+ja+karisee+jos+päällimmäisenä+elämässä+on+viha.
Itsensä+toteuttamisen+tarpeet.+
Minun+lempparini,++olen+saanut+koko+ikäni+toteuttaa+itseäni.+Opiskella+työn+ohella,+harrastaa+perheen+ja+työn+ohella.+Harrastaa+nyt+eläkkeellä+kaikkea+mielihalujani.
Katselin+juuri+pinterestistä+kissahahmoja,+syyskuussa+sormeni+irtautuu+mullasta+ja+sekoittuu+saveen+😁
26.08.2021 10:28
Minä+aioin+kostaa
sanat+pöydälle+nostaa
runon+säilällä+lyön
nukun+ensin+tän+yön.
yötä+😊
25.08.2021 22:42
No,+onneksi+ei+minullakaan+paitsi+täällä+virtuaalissa.+En+ota+itseeni,+ei+ole+aihetta+ottaa+jos+joku+kantaa+vuosikymmenen+mittaista+katkeruuden+taakkaa+repussaan+minua+kohtaan.+Omapa+on+reppunsa.
25.08.2021 21:30
Itselle+olen+joutunut+painottamaan+mokieni+merkittömyyttä+ajan+saatossa.+Olen+opetellut+antamaan+itselleen+anteeksi+ja+yrittänyt+unohtaa.+Kieltämättä+joissain+tilanteissa+muistot+palaa+ja+kiukuttaa.
25.08.2021 21:13
Tämä+oli+palomalle+suunnattu+vastaus.
25.08.2021 21:04
102 / 372