Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7421

1. Komeita+kaikki😊
  2. Aamupäivä+on+hurahtanut+mökin+pihan+syystöitä+tehdessäni+sopiva+pilvipoutainen+aamu,+aurinkokin+kävi+tervehtimässä.+Sieniä+on+minunkin+pihapiirissäni.+Tosin+kantojen+poiston+vuoksi+en+saa+suosikkejani+koivunkantosieniä.+Muita+en+kerää+kun+en+tunne.+Loput+sipulit+nostin+ja+laatikkoperunat,+sipulin+varret+pakastan+ja+perunat+jouluperunoiksi.+Yksi+tuottoisa+tomaatti+pukkaa+vihreitä+tomaatteja+ja+kukkii+vielä +joten+lisääkin+ehtii+valmistua.+Salaatti-+tilli-+korianteri-+ja+tinjamiruukkuja+vien+kaupunkiin.+Pruukaan+laittaa+ne+keittiön+ikkunan+viereen+isoon+kulhoon,+josta+napsin+niitä+ruuanlaiton+yhteydessä+kuten+täällä+mökilläkin+napsin,+tosin+ulkoa.+Syystyöni+ovat+hyvässä+mallissa,+luvattu+kaunis+viikonloppu,+sehän+tietää+matonpesua+ja+löhöilyä+laiturilla.+Metsään+en+mene,+ostan+puhdistetut+marjat+talveksi+ja+saahan+niitä+lisää+pitkin+talvea+Reko-torilta+ostettuna.+Sain+aamulla+kivan+puhelin+soiton,+pääsen+KAKS.iin+selkäkuvauksiin+ja+verikokeisiin.Sairaanhoitaja+kyseli,+vaivaako+selkä+kävellessä.+Vastasin+kyllä+kovalla+alustalla+mutta+mökkin+pehmeällä+maaperällä+puuhastelut+sujuvat+ongelmitta.+Tosin+illalla+olen+kumara,+joten+oijon+selkälihasten+jumiutumis+kovalla+lattialla+maaten.Kerroin+että,+jos+mahdollista+haluasin+ryhtiin+parannusta,+kaikki+keinot+voidaan+ottaa+käyttöön,+jopa+leiklaus+jos+mahdollista.+No,+nyt+pitää+lähteä+kirkolle.+Puhdistan+ja+tyhjennän+virlä+mökin+pakkanen.+No,+ei+tämä+syksyn+tulokaan+mitään+äkkipysäystä+elämääni+tee,+puuhastelua+riittää.
  3. Ei+onnistu+ei.+Niin+kauan+kuin+keskenäinen+kehuminen+on+yhteenvetojen+pääaihe+ja+lisäksi+kirjoittajien+mitätöiminen+ja+anojen+kosiskelu.+Alan+jopa+kallistumaan+päivittäisiin+aloituksen+keskusteluaiheiden+rajaamisiin,+sillä+toisen+elämäntapa+ja+tavan+työt+voivat+ja+aiheuttavatkin+typeriä+riitoja.+Itketään+henkilökohtaisuuksiin+menemisistä.+No,+eihän+minulla+ole+kokemuksia+moisesta+itkun+aiheista+😁+Vihjeet+oman+tekstin+sekaan+heitettyinä+ovat+kiven+heitto+toista+kirjoittajaa+kohti.+Tähän+kivitykseen+ikävä+kyllä+kaikki+kirjoittajat+syyllistyvät,+sinäkin+skillan.+Kun+kumarrat+toiselle,+pyllistät+toiselle.+Blogini+Korvesta+maailmalle+eläkeläisen+päiväkirjani+teemalause+on.+Vierivä+kivi+ei+sammaloidu.+Eihän+lause+blogissani+kiven+ulkoista+kauneutta+symbolisoi,+kuten+demeter+kirjoitti+vaikka+kieltämättä+Suomen+kallioiden+kätköistä+nostetut+kivet+ovat+kauniita.+Esim.+dolomiitti,+migmatiitti+tai+vulkaaninen+konglomeraatti.+Tekemisen+iloa+lause+minulle+kuvaa,+elämän+tapojen+vaihteluita,+matkustelemista+koti+ja+ulkomailla,+kanaemon+uuden+oppimista+munia+seuratessa,+kädentaitojen+kokeiluja+mökkiprojekteissa+ja+harrastusten+parissa+ymm.+Nyt+koronan+aikanahan+tekemisen+puute+rassaa+etenkin+yksineläviä+vanhuksia.  +tylsyys,+tekemättömyyden+turhautuneisuus,+lannistuminen+yksitoikkoisuuteen.+Sellaista+elämää+en+halua+elää.+En+sammaloitua.+Minun+stalkkaajani+ovat+kuin+afganistanin+talebaanit,+valmiit+eliminoimaan+minut+pois+palstaelämästä,+katkaisemaan+käteni+ja+peittämään+kehoni+burkalla,+siten+he+eivät+näe+sammaloituneen+kiven+kauneutta+🤣Ajattelemme+asioita+ikään+kuin+ulkopuolisin+silmin+minä+ja+paloma,+osaamme+lukea+rivien+välista+koska+emme+ole+sokaistuneet+kehuihin.
  4. Kannattaako+kieltää+kun+kivet+kerätty,+kotiin+kuskattu.