Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7421
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Koska+en+saa+kommentoida+ilman+jatkuvaa+häirintää+aloitan+massiiviset+sana+vastaa+sanaa+hyökkäykset,+joissa+en+kunnioita+hienovaraisuutta.+Jos+juttukahvilan+seinät+hajoo,+en+ota+syytä+kontolleni+vaan+syy+valuu+anoja+suosivien+vakioiden+ja+anojen+laariin.
25.08.2021 13:16
Komeita+kaikki😊
25.08.2021 13:04
Eikö+olekin+hirveää++suorastaan+ennen+kuulumatonta.
Et+sinä+poikieni+isä/lapsisuhteista+mitään+tiedä,+joten+vedä+ongenkoukku+perseeseesi.
25.08.2021 12:58
Raudoitus+on+erikoisosaamista+rakennustyömaalla.+Kestävyyslaskennat+on+tärkeä+osa+turvallista+lopputulosta.
Ei+hän+autoista+juurikaan+mitään+tiennyt,+ei+timpurin+töistä,+kuten+ei+lääkäritkään+välttämättä+entisöinnistä,+mutta+tunnen+kyllä+lääkärin+joka+harrastaa+keramiikan+tekoa+😁
"90-vuotias"+kumppanini+on+ollut+yksinhuoltajana+kahden+päättyneen+avioliiton+jälkeen+ja+vielä+tänä+päivänä+lastensa+tuki+kaikessa,+siihen+eivät+ole+aikaisemmat+puolisot+pystyneet.
Hänellä+kuten+itsellänikin+lapset+ovat+elämässä+etusijalla.+Ei+hänen+lapsenlapsensa+eika+lapsenlapsenlapset.
Ei+miesten+työt+rotevuutta+vaadi+eikä+naisten+työt+hintelyyttä.
25.08.2021 12:13
Näin+ajattelen+itsekin.+Se+tekee+jolla+on+tarvittavat+ominaisuudet+kuhunkin+työhön.+Työnjakoa+ja+organisointikykyä.
Kumppanini+on+pitkä+ja+hänen+työnään+on+ylähyllyiltä+tavarain+nosto+ja+lasku😊
Käteni+ja+hartiani+lihakset+vahvistuivat+kun+kymmenkunta+vuotta+suoritin+käsi-hartia+jumppaa+syöpäleikkauksen+jälkeen,+joten+purkin+avaukset+ja+raskaimpien+ostoskassien+kanto+jää+kontolleni.+
Mökkini+on+linnani+ja+harrastukseni,+rakastan+haasteita.+Nyt+jo+suunnittelen+ensi+kevään+töitä,+nykyisen+pottumaani+kohdalle+noussee+kasvihuone.+Talon+vanhat+ikkunat+odottavat+varastossa+uusiokäyttöä+🤔
Rotevuuttahan+miesten+työt+eivät+vaadi.+Hintelät+miehetkin+pystyvät+lapio+töihin.+
Pienet+hennot+naisetkin+maata+kääntämään.
25.08.2021 12:09
Esimerkkini+ei+saavuttanut+anojen+20.06+ja+20.21+ymmärrystä.
Päitä+katkeaa+päivittäin+kuten+kirjoitit+muuallakin+kuin+kanalassa.
Tunnemyrskyn+äitinä+koin+noista+tyttöjen+viimeisistä+huudoistä...ÄITI..+ne+kosketti+myös+pojan+tunteita.+
Poikani+on+muuten+vegaani+😊
25.08.2021 11:27
Toimin+työnjohtotehtävissä+ison+osan+työelämästä.+Kun+alaisia+oli+yli+parikymmentä+ei+palautteen+(kiitoksen/moitteen)+antaminen+kohdistunut+yhteen+työntekijään+vaan+koko+tiimiin.+Tiimi+onnistui/yhdessä+onnistuttiin.
Sain+tietty+boonuksia+se+oli+yleinen+tapa+kiittää+vetäjää.
En+ole+kehujatyyppi,+joten+voin+vaikuttaa+tuntemattomista+empatiakyvyttömältä.
Enkä+ryve+sääliä+ja+tunnekuohuja+herättävissä+kohu-uutisissa.+En+halua+pahoittaa+mieltäni.
Esikoinen+kertoi+kahdesta+norjalaisesta+nuoresta+naisesta,+jotka+surmattiin+jossain+pohjois-afrikkalaisessa+muslimimaassa+katkaisemalla+heidän++kaulansa.+Surmaajat+videoivat+murhat.+Ei+surmat+herkistäneet+minua,+mutta+kun+poika+kertoi,+että+tytöt+huusivat+äitiä+viime+hetkenään.+Se+oli+minulle+liikaa.
Palasin+äskeen+mökiltä+kotiin,+sisareni+pyyhkäisi+mökin+pihaan+yllättäen.+Oli+ihana+tavata+sillä+siitä+oli+jo+aikaa+kun+viimeksi+nähtiin.+Käytiin+läpi+suvun+asiat+ja+poisnukkuneet.+Niin+ja+vaivat+ja+kolotukset,+mutta+myös+iloiset+asiat+lastemme++ja+hänen+lastenlastensa+kuulumiset.
Ei+voi+mitään+vanhuus+kolkuttelee+itsekutakin,+tahdommepa+tai+emme.
24.08.2021 19:38
Aamupäivä+on+hurahtanut+mökin+pihan+syystöitä+tehdessäni+sopiva+pilvipoutainen+aamu,+aurinkokin+kävi+tervehtimässä.+
Sieniä+on+minunkin+pihapiirissäni.+Tosin+kantojen+poiston+vuoksi+en+saa+suosikkejani+koivunkantosieniä.+Muita+en+kerää+kun+en+tunne.+
Loput+sipulit+nostin+ja+laatikkoperunat,+sipulin+varret+pakastan+ja+perunat+jouluperunoiksi.+
Yksi+tuottoisa+tomaatti+pukkaa+vihreitä+tomaatteja+ja+kukkii+vielä +joten+lisääkin+ehtii+valmistua.+Salaatti-+tilli-+korianteri-+ja+tinjamiruukkuja+vien+kaupunkiin.+Pruukaan+laittaa+ne+keittiön+ikkunan+viereen+isoon+kulhoon,+josta+napsin+niitä+ruuanlaiton+yhteydessä+kuten+täällä+mökilläkin+napsin,+tosin+ulkoa.+
Syystyöni+ovat+hyvässä+mallissa,+luvattu+kaunis+viikonloppu,+sehän+tietää+matonpesua+ja+löhöilyä+laiturilla.+
Metsään+en+mene,+ostan+puhdistetut+marjat+talveksi+ja+saahan+niitä+lisää+pitkin+talvea+Reko-torilta+ostettuna.+
Sain+aamulla+kivan+puhelin+soiton,+pääsen+KAKS.iin+selkäkuvauksiin+ja+verikokeisiin.
Sairaanhoitaja+kyseli,+vaivaako+selkä+kävellessä.+Vastasin+kyllä+kovalla+alustalla+mutta+mökkin+pehmeällä+maaperällä+puuhastelut+sujuvat+ongelmitta.+Tosin+illalla+olen+kumara,+joten+oijon+selkälihasten+jumiutumis+kovalla+lattialla+maaten.
Kerroin+että,+jos+mahdollista+haluasin+ryhtiin+parannusta,+kaikki+keinot+voidaan+ottaa+käyttöön,+jopa+leiklaus+jos+mahdollista.+
No,+nyt+pitää+lähteä+kirkolle.+Puhdistan+ja+tyhjennän+virlä+mökin+pakkanen.+
No,+ei+tämä+syksyn+tulokaan+mitään+äkkipysäystä+elämääni+tee,+puuhastelua+riittää.
24.08.2021 13:26
Olin+viikonlopun+ratissa+pohjoispohjanmaan+reissullamme.+Veimme+esikoisen+Oulun+lentokentälle,+majoituimme+Sokos+Hotel+Arinaan+keskelle+kaupunkia.+Poika+oli+huolissaan+turvallisuudestamme,+hommasi+autoon+uudet+pyyhkijän+sulat+ja+navikaattoritelineen+sekä+adapterin+auton+tupakinsytyttimeen.+Helppo+oli+suunnistaa+uusissa+oloissa,+eikä+vesipisarat+tuulilasissa+estäneet+näkyvyyttä.
Kiva+viikonloppu,+teimme+ostoksia+ja+hengailimme+kaupungissa.+Arinassa+on+upea+naistensauna+kävin+iltsisin+ennen+nukkamaan+menoa+loikoilemassa+lauteilla.+Illastimme+Sokoksen+eri+ravintoloissa.+Hotelli+oli+täysi,+aamiaiset+oli+porrastettu+eri+aikoihin,+otimme+myöhäisimmän+ajan.
Nyt+jo+kotona,+olen+pessyt+matka-,ja+mökkipyykkiä+ja+lähden+nyt+puhtaiden+lakanoiden+ja+pyyhkeiden+kanssa+siivoamaan+mökin+sisätiloja.+Kuopus+oli+vetänyt+veneen+talviteloille.+Ihana+aurinkoinen+kesä+takana,+kylmä+syksy+edessä,+ei+mun+juttu.+Siirryn+itsekin+kohta+asustelemaan+kaupunkikotiin.
Harrastuspiiritkin+alkavat+syyskuun+alussa.
Muutaman+reissu+suunnitelmissa,+jahka+hiukan+huilaamme.
23.08.2021 11:49
No,+hyvä,+että+ymmärsit.+Ota+myös+huomioon,+että+elämme+molemmat+parisuhteissa.+Saamme+riittävästi+huomiota+ja+kiitosta+läheisiltämme,+lapsilta,+suvulta+ystäviltä,+emme+siis+tarvitse+emmekä+kerjää+kehuja+tuntemattomilta+netistä.
23.08.2021 11:10
Ei+onnistu+ei.+Niin+kauan+kuin+keskenäinen+kehuminen+on+yhteenvetojen+pääaihe+ja+lisäksi+kirjoittajien+mitätöiminen+ja+anojen+kosiskelu.+
Alan+jopa+kallistumaan+päivittäisiin+aloituksen+keskusteluaiheiden+rajaamisiin,+sillä+toisen+elämäntapa+ja+tavan+työt+voivat+ja+aiheuttavatkin+typeriä+riitoja.+
Itketään+henkilökohtaisuuksiin+menemisistä.+No,+eihän+minulla+ole+kokemuksia+moisesta+itkun+aiheista+😁+
Vihjeet+oman+tekstin+sekaan+heitettyinä+ovat+kiven+heitto+toista+kirjoittajaa+kohti.+Tähän+kivitykseen+ikävä+kyllä+kaikki+kirjoittajat+syyllistyvät,+sinäkin+skillan.+Kun+kumarrat+toiselle,+pyllistät+toiselle.+
Blogini+Korvesta+maailmalle+eläkeläisen+päiväkirjani+teemalause+on.+
Vierivä+kivi+ei+sammaloidu.+
Eihän+lause+blogissani+kiven+ulkoista+kauneutta+symbolisoi,+kuten+demeter+kirjoitti+vaikka+kieltämättä+Suomen+kallioiden+kätköistä+nostetut+kivet+ovat+kauniita.+Esim.+dolomiitti,+migmatiitti+tai+vulkaaninen+konglomeraatti.+
Tekemisen+iloa+lause+minulle+kuvaa,+elämän+tapojen+vaihteluita,+matkustelemista+koti+ja+ulkomailla,+kanaemon+uuden+oppimista+munia+seuratessa,+kädentaitojen+kokeiluja+mökkiprojekteissa+ja+harrastusten+parissa+ymm.+
Nyt+koronan+aikanahan+tekemisen+puute+rassaa+etenkin+yksineläviä+vanhuksia. +tylsyys,+tekemättömyyden+turhautuneisuus,+lannistuminen+yksitoikkoisuuteen.+Sellaista+elämää+en+halua+elää.+En+sammaloitua.+
Minun+stalkkaajani+ovat+kuin+afganistanin+talebaanit,+valmiit+eliminoimaan+minut+pois+palstaelämästä,+katkaisemaan+käteni+ja+peittämään+kehoni+burkalla,+siten+he+eivät+näe+sammaloituneen+kiven+kauneutta+🤣
Ajattelemme+asioita+ikään+kuin+ulkopuolisin+silmin+minä+ja+paloma,+osaamme+lukea+rivien+välista+koska+emme+ole+sokaistuneet+kehuihin.
23.08.2021 10:07
Kyllä+on,+minullakin+puhelimessa+todistuskoodi,+kahdesta+rokotuksesta+jotka+oikeuttavat++matkustamaan+.
17.08.2021 20:29
Mitä+horiset,+eihän+minulla+ole+lapsenlapsia.+
Eikö+sinun+seurasi+kelpaa+kesälomaa+viettäville+lapsillesi,+sehän+on+kamalaa.+Ahvenia+saa+onkimalla+ja+laatikkopottujen+lisäksi+pihalta+löytyy+avomaan+pottuja.
Laatikkopottujen+nostamattomat+menee+pakkaseen+jouluperunoiksi+skillanin+ohjeen+mukaan.
17.08.2021 20:25
Jos+teitä+huolettaa+kumppanini+kohtalo,+olkaa+huoletta.+Viikko+sitten+hollantilaiset+lapset+(aikuiset)+piipahtivat+korvessa+hänen+luonaan.+Suomalaiset+lapset+tuon+tuosta+käyvät+kotonaan.+Meillä+molemmilla+on+koronapassi,+hän+voisi+matkustaa+milloin+vain,+mutta++ei+halua.+Ajattelimme+viikonlopulla+piipahtaa+naapuri+kaupungissa.
17.08.2021 20:17
En+ollut+perehtynyt+Afganistanin+historiaan+joten+esikoinen+informoi+minua.+Yllätyin+Afganistanin+suuruudesta,+pari+Saksan+kokoista+alluetta+ja+asukkaita+lähes++40+miljoonaa,+joista+suurin+osa+eri+heimoja+omine+kotkotuksineen.+
Siinäpä+on+suremista+Suomen+mummoilla+kuinka+hyö+pärjäävät.
17.08.2021 20:03
Olette+kaipaillut+minua,+en+ole+tänään+ehtinyt+ilahduttamaan+teitä+joten+älkää+turhaan+kuvitelko+minun+sukeltaneen+puskaan.+Ei+minun+tarvitse,+ei+ole+mitään+syytä.
Milloin+viimeksi+istuitte+veneessä+mato-ongella?+
Eilen+oli+mitä+kaunein+elokuun+ilta+siihen+puuhaan.+Kokeilkaa+siinä+hommassa+hermo+lepää.+Tänään+oli+päivällisellä+voissa+paistettuja+ahvenfileitä,+oman+maan+perunoita+ja+salaattia.+Voisin+pärjätä+omavaraisena.
Iso+työhän+ahventen+fileeraus+on,+mutta+maku+on+mitä+ihanin,+tillikermaviilikastikkeella.
Esikoinen+lähti+saunan+lämmitykseen.+Kuopuskin+tulossa+viikonlopulla.
17.08.2021 19:51
Kannattaako+kieltää+kun+kivet+kerätty,+kotiin+kuskattu.
16.08.2021 16:38
Iltapäivää+korvesta😊
Kivikyläläisiin+on+helppo+samaistua+ja++liittyä+mukaan+kyläläisiin,+sillä+päiväni+on+ollut+kivienpyöritystä+ja+pihatöitä.
Esikoisen+kanssa+saimme+pihapiirin+siivottua+syyskuntoon.+Viedessämme+puiden+oksia+ja+risuja+niille+tarkoitettuun+kierrätyspaikkaan,+haimme+viereiseltä+maajäteasemaltä+kiviä.+
Kaksi+kertaa+auton+perällinen+kiviä+ehkä+noin+300+-+400+kg.
No,+nyt+kivet+on+kasattu+pihalle+ja+odottavat+siirtoa+rantapenkan+kivikkopuutarhaan.+
Päivän+työt+putkessa+nyt+huilaan+🕓
16.08.2021 16:10
No,+mikä+olisi+paras+loppuratkaisu.
Kotitalousvahennyksen+poisto.
Korvauksen+pysyminen+ennallaan+tai+korvaussumman+nosto?
Mikä+hyötyä+edun+poistaminen+toisi+eläkeläiselle.+Tai+mitä+hyötyä/haittaa+edun+pysyminen+ennallaan+tai+nosto+toisi+eläkeläisille?
Mikä+olisi+poistamisen+vaikutus+tai+sen+nosto+työllisyyteen/työttömyyteen?
15.08.2021 12:00
No,+pitää+kokeilla+kirjoittaa+plus+70-palstalle+jos+lupaat+jäädä+tänne,+etkä+seuraa+perässä😁
Lupaathan🙏
15.08.2021 11:17
104 / 372