Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7410

  1. Et ole vakio, mutta älä kuitenkaan minun kirjoituksiani luulojesi mukaan tuomitse,
    sinä luulet minun luulevan, niinkö?
  2. Luin aamulla tekstejäsi tänne, en kuitenkaan ehtinyt vastata, no kun tämä eteneminen on hidasta ja jo pukeutuminen ulos ja ostoksille lähteminen ottaa aikansa, saati ostoksien keruu isosta marketista, ruuanlaitto, taidepiiri jne.jne.

    En tiedä olenko kirjoituksillani positiivisuutta korostaen loukannut kirjoittajia, mutta ilman positiivista asennetta en olisi menneestä vuodesta selvinnyt.

    Vuoteni oli vaikea fyysisesti ja psyykkisesti. En kuitenkaan halunnut muita rasittaa annoin kuvan, että kaikki on hyvin.

    Nyt joulun aika palautti elämäni tasapainoon. Jouluvieraani, mieheni vanhimmat lapset ymmärsivät sen valtavan vastuun, jota kannan mieheni hyvinvoimmista tällaisena vammaisena.

    He auttoivat monessa käytännön työssä ja turpakäräjillä pohdimme mitä me yhdessä voidaan tehdä ja miten voimiamme jakaa.

    Tämä uusi vuosi vaikka se maailmantilanteen vuoksi pelottaakin antaa myös toivoa paremmasta. Huoli, jota olen kantanut viime kesästä asti on kohta ohi. Tiedät mitä tarkoitan, se huoli ei ole ollut helppoa.

    Ilkeilyt joita sinä saat itsestäsi ja läheisistäsi ja minä itsestäni ja omistani on kamalaa. Ei sitä jaksa, sen hyväksyminen vaatii luonnetta sitä meillä onneksi on.

    Kiusaajat usein korostavat, että ei saa olla avoin, ei rehellinen, ei saa kertoa elämästään.
    Paha saa olla ja röyhkeä, suuria esikuvia löytyy historiasta ja nykypäivästä. Se on vallan halua, kontrollin pitämistä sitä se on, ei kateutta joksi se puetaan..

    Hyvää yötä Paloma!
  3. Päivän hämärää Korvesta@

    Pohdiskeluni negatiivisien ihmisten 15-minuutin kohtaamisrajoista herättivät "keskustelua". Tämä rajoitus koskee myös mediaa, sotien ja ihmisten tekemien pahuuksien katsomista. Liiallinen eläytyminen imee positiivisia voimiamme. Tällä viikolla tapaan ihmisen, josta negatiivisyyden pohtiminen lähti ja yritän parhaani mukaan auttaa häntä.

    Matkustusmuotoja on taivasteltu. Ilmojen arvaamattomuus tekee tepposia kaikille liikennevälineille. Tiet ovat liukkaita, autoilu vaarallista, junat vaikeuksissa lumen raiteille kinostumisen kanssa ja lentoliikenne jumissa teknisiä vikoja korjatessa. Kävellenkin voi joutua terveyskeskusten päivystykseen.

    Jokainen etenee miten parhaaksi näkee. Kuten olette saaneet lukea palstan kirjoittajien matkustusmuodoista.

    Loppiaisaatto, viimeiset koneelliset pyykkiä pyörii. Eilen oli välipäivä pyykätessä koska kuivauskaappi täyttyi lakanoista, ja muu pyykki valloitti muita tiloja.


    Jouluvieraanikin aiheutti taivastelua; ), ulkomaalaisia, puoliksi suomalaisia puoliksi hollantilaisia he ovat ja isänsä luona Joulua viettämässä. Aikuisia, joten paikat pysyivät siistinä, apua sain runsaasti ja komerot tuli siivottua kuin myös mieheni peikonlehti viidakkokin karsittua rönsyistä. Itse en olisi siihen hommaan pystynyt.

    Nyt ei tarvitse edes lattioita imuroida, siistiä on.

    No, pesukone lopetti joten pyykin ripustus hommiin. Lakanoiden viikkaus on mieheni ja minun yhteinen hupi ; ))

    Loppiaista.
  4. Hyvää Tapania Hilla@

    Myöhästynyt onnitteluni syntymäpäiväsi johdosta.
    Joulumme on ollut tapahtumarikas, en ole ehtinyt kirjoitella. Nyt on hetki aikaa.

    Aattona kävimme mieheni tyttären kanssa joulurauhanjulistusta seuraamassa Raatihuoneen torilla, sitten teimme viimeiset ostokset ja ajelimme Paltaniemen kuvakirkoon joulun sanomaa kuuntelemaan. Kokemus oli upea. Astuimme sisään kirkkoon, juuri kun pappi aloitti. Kirkko oli täynnä, saimme kuitenkin paikat kun ihmiset tiivistivät rivejä. Pakkasta oli sisällä yhtä paljon kuin ulkona, mutta tilaisuutta se ei häirinnyt.

    Jouluaterialla söimme kinkkua ja laatikoita perinteisin tavoin.
    Joulupukki oli nostellut (minä) lahjat kuusen alle. Jokaiselle löytyi jotain.

    Joulupäivänä talo täyttyi kaikista mieheni lapsista. Omat lapseni eivät tänä jouluna päässeet mukaan. Kuopus teki joulunpyhät töitä ja esikoisen vaimolle ei lääkäri suositellut pitkää automatkaa.

    Ruosta sen verran, että hyvin ovat tehneet kauppansa. Pakkanenkin on tyhjentynyt kiitettävästi. Tänään kanaa ja katsotaan mitä lisuja.

    Ulkonakin pitäisi pyrähtää, ehkäpä käymme mökillä.

    Jatketaan kohti uutta vuotta ja tinan valantaa.