Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7410
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Paistoin kevyesti broileripalat maustoin carryllä, pippurilla ja suolalla, lisäsin sipulia ja lopuksi kookosmaitoa.
09.01.2026 17:49
Et ole vakio, mutta älä kuitenkaan minun kirjoituksiani luulojesi mukaan tuomitse,
sinä luulet minun luulevan, niinkö?
09.01.2026 17:47
Viikko taas lopuillaan@
Aika kuluu ihan liian nopsaan.
Kevät lähenee, ihastelin tulppaaneja kaupassa, teki mieli ostaa, mutta en uskaltanut koska pakkasta oli -28 C. Pakkanen ei ole minun juttu, tekisi mieli häipyä etelän aurinkoon.
Sain eilen tehtyä ifolorkalenterin, nyt vaan odottamaan sitä keittiön seinälle.
Ruuasta puheenollan, tein kookosmaidossa haudutettua broileria. On muuten hyvää, ihan lemppareihini kuuluu.
Tuli mieleen kun minä saan negatiivistä palautetta näistä samoista asioista, joita nojatuolin vakiot kirjoittavat. Kysynkin, miten vakiot kokevat, onko kirjoitukseni elämästäni liioiteltua ja totuuden vastaista?
No, tänä iltana päätin napsauttaa saunan päälle ja istua lauteilla niin kauan, että tarkenee.
09.01.2026 17:10
Myöhäisiltaa@
Päiväni on kulunut kännykän kanssa virallisia asioita hoitaen. Ruotsin eläkkeen siirto toiselle pankkitilille takkusi. Pitänee kirjoittaa vanhanaikainen kirje, koska henkilötietojen lähettämistä ei sähköpostilla suositeltu. Kirjautuminen skatteverkkeen ei onnistunut.
Tein myös vuosikalenterin valokuvista ja lähetin ifolorille. Se oli kivaa puuhaa.
Ulkona paukkuu pakkanen ja eukkojen helmat paukkuu; )
08.01.2026 20:02
Voi Vitt...kun ootte pöljiä.
08.01.2026 17:48
Huomenta@
En teeskennellyt, kirjoitin totuutta. Ei kaikkea tarvitse kertoa kuten sinäkin ehdotit, ikävistä asioista voi keskustella muualla. En valehtele, enkä muuta kertomaani. Olen lukenut palstalta, että muunnetun totuuden paljastuttua, ne elämänvaiheet kirjoittaja on tietoisesti pyyhkinyt pois, omasta arjestaan.
Olen kai tämän ajan ihminen koska en elän ns. trendikkäästi.; )
Luin Liisa Keltikangas-Järvisen tekstin.
Positiivisuus voi olla toksista, jos negatiivisia tunteita yritetään koko ajan mitätöidä ja uskotaan, että pelkällä oikealla asenteella voidaan karkottaa ongelmat ja alakulo.
Sillä toivon asenteella jolla selvisin neljästä leikkausta ja useasta vakavasta komplikaatiosta sain kartoitettua kivun ja alakulon.
Asenteella kyllä tästäkin selvitään.
08.01.2026 11:44
Luin aamulla tekstejäsi tänne, en kuitenkaan ehtinyt vastata, no kun tämä eteneminen on hidasta ja jo pukeutuminen ulos ja ostoksille lähteminen ottaa aikansa, saati ostoksien keruu isosta marketista, ruuanlaitto, taidepiiri jne.jne.
En tiedä olenko kirjoituksillani positiivisuutta korostaen loukannut kirjoittajia, mutta ilman positiivista asennetta en olisi menneestä vuodesta selvinnyt.
Vuoteni oli vaikea fyysisesti ja psyykkisesti. En kuitenkaan halunnut muita rasittaa annoin kuvan, että kaikki on hyvin.
Nyt joulun aika palautti elämäni tasapainoon. Jouluvieraani, mieheni vanhimmat lapset ymmärsivät sen valtavan vastuun, jota kannan mieheni hyvinvoimmista tällaisena vammaisena.
He auttoivat monessa käytännön työssä ja turpakäräjillä pohdimme mitä me yhdessä voidaan tehdä ja miten voimiamme jakaa.
Tämä uusi vuosi vaikka se maailmantilanteen vuoksi pelottaakin antaa myös toivoa paremmasta. Huoli, jota olen kantanut viime kesästä asti on kohta ohi. Tiedät mitä tarkoitan, se huoli ei ole ollut helppoa.
Ilkeilyt joita sinä saat itsestäsi ja läheisistäsi ja minä itsestäni ja omistani on kamalaa. Ei sitä jaksa, sen hyväksyminen vaatii luonnetta sitä meillä onneksi on.
Kiusaajat usein korostavat, että ei saa olla avoin, ei rehellinen, ei saa kertoa elämästään.
Paha saa olla ja röyhkeä, suuria esikuvia löytyy historiasta ja nykypäivästä. Se on vallan halua, kontrollin pitämistä sitä se on, ei kateutta joksi se puetaan..
Hyvää yötä Paloma!
07.01.2026 23:55
Sorry aukiolo aikataulussa virhe.. huhtikuun 19 -toukokuun 10 .
06.01.2026 14:20
Keukenhofista on noin 13 km matka Heemstedeen, jossa asumme kun olemme Hollannissa. Keukenhofissa olen vieraillut parina keväänä.
Keukenhof on auki maaliskuun 19. ja toukokuun 10. päivien välillä.
06.01.2026 14:08
Huomenta pakkasen raikkaasta Korvesta@
Oli kiva lukea mdk.n positiivista uudenvuoden viestiä. Sinulla on toivelista, minulla ei konkreettista toivelistaa, mutta jonkin sortin toiveiden tapahtumakalenteri.
Matkustamme Helsinkiin helmikuussa.
Helsingistä, jos terveys sallii matkaamme Alankomaihin. Miten pitkäksi aikaa riippuu inspiraatioista.
Luonnollisesti taideharrastukset seuraavat vuottani ja joskus kevään edetessä olisi kalenterissa paikka pienimuotoisen taidenäyttelyn järjestämiseen.
Kesän lähestyminen tietää mökkielämän alkamista. Olen miettinyt kauanko vielä jaksan mökillä möyrästää, jalkojen toimivuus sen näyttää.
Syksy tuo taas harrastetoiminnan arjen rikastuttamiseen. Halu olisi palata keramiikkaa työstämään.
Tähän toivekalenteriini ei kuulu ikäviä toiveita, mutta niille on tilaa jos ovat tullakseen. Kalenterissa on merkinnät myös unelmille.
Tänään kerään joulukoristeet komeron ylähyllyn laatikkoon ensi joulua odottamaan.
Hyvää alkuvuotta!
.
06.01.2026 11:16
Päivän hämärää Korvesta@
Pohdiskeluni negatiivisien ihmisten 15-minuutin kohtaamisrajoista herättivät "keskustelua". Tämä rajoitus koskee myös mediaa, sotien ja ihmisten tekemien pahuuksien katsomista. Liiallinen eläytyminen imee positiivisia voimiamme. Tällä viikolla tapaan ihmisen, josta negatiivisyyden pohtiminen lähti ja yritän parhaani mukaan auttaa häntä.
Matkustusmuotoja on taivasteltu. Ilmojen arvaamattomuus tekee tepposia kaikille liikennevälineille. Tiet ovat liukkaita, autoilu vaarallista, junat vaikeuksissa lumen raiteille kinostumisen kanssa ja lentoliikenne jumissa teknisiä vikoja korjatessa. Kävellenkin voi joutua terveyskeskusten päivystykseen.
Jokainen etenee miten parhaaksi näkee. Kuten olette saaneet lukea palstan kirjoittajien matkustusmuodoista.
Loppiaisaatto, viimeiset koneelliset pyykkiä pyörii. Eilen oli välipäivä pyykätessä koska kuivauskaappi täyttyi lakanoista, ja muu pyykki valloitti muita tiloja.
Jouluvieraanikin aiheutti taivastelua; ), ulkomaalaisia, puoliksi suomalaisia puoliksi hollantilaisia he ovat ja isänsä luona Joulua viettämässä. Aikuisia, joten paikat pysyivät siistinä, apua sain runsaasti ja komerot tuli siivottua kuin myös mieheni peikonlehti viidakkokin karsittua rönsyistä. Itse en olisi siihen hommaan pystynyt.
Nyt ei tarvitse edes lattioita imuroida, siistiä on.
No, pesukone lopetti joten pyykin ripustus hommiin. Lakanoiden viikkaus on mieheni ja minun yhteinen hupi ; ))
Loppiaista.
05.01.2026 14:19
Huomenta@
Kirjoitin eilen, että 15-minuuttia on sopiva aika kuunnella negatiivisen ihmisen valitusta. Minusta tuo aikaraja on tervettä itsesuojelua. Opettelen, katsotaan kuinka onnistun.
Rehellisyyttä en ole koskaan kokenut tyhjän hölötyksenä. Avoimuutta en myöskään ole pitänyt trendikkäänä, rehellisyys ja avoimuus ovat luonteen ominaisuuksia.
Jouluvieraamme nousivat eilen Helsingistä kello12.15 Finnairin koneeseen ja laskeutuivat ongelmitta Amsterdamiin.
Minulla eilinen oli lepopäivä. Tänään taas pitänee alkaa jotain touhuilemaan.
Ehkäpä päivitän blogiani, huomasin, että vuosi 2023 oli siirtynyt luonnoksiin, siirsin sen näkyviin. Vaati taitoa, löytää syy, no onnistuin, siitäkös tuli hyvä mieli. Valokuvapäiväkirja blogissa on minulle tärkeää, jos vaikka jonkun tapahtuman yksityiskohta unohtuu se löytyy sieltä.
Nyt aamukahville.
04.01.2026 11:06
Myöhäisiltaa Korvesta@
Päiväni ovat olleet kiireen hipakkaa, mutta ihanania arkisissa ja virallisissa asioissa.
Aamulla pöpperöisillä lumisilla teillä kiiruhdin pankkiin virallisiin neuvotteluihin, sitten Pörhölle auto ongelmissa. Kaikki tuli kuntoon, hiukka rahaa paloi, mutta ilman autoa en pärjäisi.
Kinkusta tein lihakeittoa ja herneitä panin likoon. Huomenna hernekeittoa ; ))
Mieheni tytär siivosi kaappeja läpi ja poika teki LVI- töitä. Kerroin yhden kaapin aarteista, löytyihän ne, tytär oli haltioissaan muisteli lapsuuttaan mummolassa. Taidan yllättää hänet. Huomenna teemme kirpparikierrokset, etsimme jotain jännää.
Joku oli tehnyt aloituksen liiallisesta ajan suosimasta positiivisuudestä. Positiivisuutta tarvitsemme sairauksista selviytymiseen. Masennus tulee kyllä kun ymmärtää, että ei pysty enää siihen mihin ennen pystyi, mutta onko pakko? Positiivisuuden voi uudestaan löytää yhdessä tekemisen pienistä asioista
Yötä;))
29.12.2025 23:17
Lisävinkkejä:
Rosollista tulee hyvä lämmin lisuke kun pistää uunivuokaan, lisää munamaitoa ja juustoraastetta.
Tänään syötiin kookosmaidossa haudutettua joulukanaa, lisuina vege-kaalilaatikkoa, ja rosollilaatikkoa, jälkiruoaksi kahvia ja piparkakkuja.
Oli hyvää.
26.12.2025 19:40
Iltaa@
Onneksi en ole noin negatiivinen olevasta ja tulevasta. Uskon, että on turvallisempaa sulattaa tina elävällä tulella kuin keittiön sähköliedellä.
Vai pyh sano ; ))
26.12.2025 18:12
Jos kerran vuodessa poltetaan tinaa, voi olla, että varoituksilla rahastetaan. Uudenaikaiset tinakengät 2 kpl maksavat Prismassa melkein 8.00 €. Joten poltamme vanhoja tiloja uuden vuoden aattona ; ))
26.12.2025 17:07
Hyvää Tapania Hilla@
Myöhästynyt onnitteluni syntymäpäiväsi johdosta.
Joulumme on ollut tapahtumarikas, en ole ehtinyt kirjoitella. Nyt on hetki aikaa.
Aattona kävimme mieheni tyttären kanssa joulurauhanjulistusta seuraamassa Raatihuoneen torilla, sitten teimme viimeiset ostokset ja ajelimme Paltaniemen kuvakirkoon joulun sanomaa kuuntelemaan. Kokemus oli upea. Astuimme sisään kirkkoon, juuri kun pappi aloitti. Kirkko oli täynnä, saimme kuitenkin paikat kun ihmiset tiivistivät rivejä. Pakkasta oli sisällä yhtä paljon kuin ulkona, mutta tilaisuutta se ei häirinnyt.
Jouluaterialla söimme kinkkua ja laatikoita perinteisin tavoin.
Joulupukki oli nostellut (minä) lahjat kuusen alle. Jokaiselle löytyi jotain.
Joulupäivänä talo täyttyi kaikista mieheni lapsista. Omat lapseni eivät tänä jouluna päässeet mukaan. Kuopus teki joulunpyhät töitä ja esikoisen vaimolle ei lääkäri suositellut pitkää automatkaa.
Ruosta sen verran, että hyvin ovat tehneet kauppansa. Pakkanenkin on tyhjentynyt kiitettävästi. Tänään kanaa ja katsotaan mitä lisuja.
Ulkonakin pitäisi pyrähtää, ehkäpä käymme mökillä.
Jatketaan kohti uutta vuotta ja tinan valantaa.
26.12.2025 12:26
Sain juuri rosollin aineosat pilkottua. Mansikka-vadelmakakku on jääkaapissa, Joulukana uunissa ja joulukukat pöydillä. Keittiö siivottu ja istahdin olohuoneen nojatuoliin.
Hyvää joulua-aaton-aattoiltaa; )
22.12.2025 19:25
Niinpä, mieheni ikäkin on ihmetyksen aihe. No, on hän Hillaa vajaa 4-vuotta vanhempi ; ))
Eli kun Hilla oli 6-vuotias, mieheni oli 10-vuotias. Minä olin silloin vilkkeenä vanhempieni silmissä.
22.12.2025 19:19
Minkälaisia tukia yh-äidit saa ilman anomuksia? Jos on tarvis tukiin niin miksi ei sitä varten ne ovat.
On asioita jotka helpottuvat jos avosuhde rekisteröidään. Valtakirjoilla ja todistuksilla leikkiminen loppuu kun on lähisukulainen.
22.12.2025 17:06
17 / 371