Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mieti, isokokoinen häiriintynyt poika, heitteli pienempiä lapsia lattiaan. Olisiko saanut jatkaa?
22.11.2025 16:46
Linkitän oikeaa tietoa.
https://yle.fi/a/3-9763621?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
22.11.2025 13:50
Googlaa, tiedät enemmän iltapäiväkerhojen historiasta.
ADHD ja autismi lie useimpien tunnistamia ryhmiä. Paljon on erilaisuutta noiden diagnosien takana, voisit luetella ja valistaa tietämättömyyttäni.
Kynäni ei jaksa kirjoittaa novelleja nepsyistä.
Älä halo hiuksia, ota rauhallisesti.
22.11.2025 13:32
Otan kantaa muutamaan Hillan päivänavauksen kommenttiin.
Nukkumisesta, eihän työikäisetkään välttämättä herää kuudelta aamulla.
Ikääntyessä unen tarve lisääntyy, näin olen ymmärtänyt. Yksinäisyyteen se ei mielestäni ole sidoksissa.
Käsin kudotun uuden nutun hinta
20 € on kohtuullinen voisi olla enempikin. Miesten käsin kudotuista villasukistakin pyydetään 40 - 50 €.
Entivanhaan oli toisin. Nykyään ei taitaisi joulupossun lihotus takapihalla onnistua, lakikin sen estää.
No, mutta etiäpäin sano....
22.11.2025 13:09
Päivää@
Maa on valkoinen, lunta noin 10 cm. Ajattelin käydä tarkastamassa mökin lumitilanteen. Pitänee ottaa rollaattori, josko sillä uskaltaisi pirttiin piipahtamaan.
Lumikola on aidan vieressä, siitä ja rollaattorista voisi kehitellä menopelin ; ) Näitä ainaisia kehitysideoitani.
Eilen keskustelimme iltapäiväkerhojen toiminnasta. Luin iltapäiväkerhotoiminnan historiaa.
Sen alkujuuret johtavat 1800-luvulle.
1990-luvulla kun olin mukana iltapäiväkerhotoiminnassa, se oli aikaa kun Eeva Ahtisaari elvytti kerhojen hiipuvaa toimintaa.
Vuonna 2004 astui voimaan laki, kerhotoiminnan ohjaajien pätevyysvaatimuksista. En ollut enää mukana joten tietoni tämänhetken toiminnasta ovat vajavaisia.
Eli se siitä.
22.11.2025 12:49
Aamupäivän elin keskittyen neuvotteluun pankissa sillä seurauksella, että en ehtinyt reagoida säätä.
Iltapäivän leppuutin aivoja maaten puolihorroksessa ja pimeän jo tullessa tokenin ulos. Kävin ostoksilla. Pimeäajoa olen nyt harjoitellut ja taidan sen jo hyvin.
Nyt rentoudutin kehoani saunan lautelilla.
Istun takkahuoneessa valolyhtyken tuikkiessa ympärilläni, saunakalja edesdä ; )
Mikäpä hänessä.
17.11.2025 20:03
Oletko huomannut Nojatuoli on saanut olla rauhassa. Sattuu ja tapahtuu, joka päivälle riittää jotain uutta niin ja tykkään kirjoitella juttuja jotka ei loukkaa ketään.
17.11.2025 16:28
Henkilö joka paheksuu kommenttiani pankkineuvottelusta närkästyi, koska ilmeisesti hänellä ei ole mistä neuvotella.
Emmehän me nyt pankkisalaisuuksia jaa.
Ainut mikä kiinteistövälitysfirmoissa sai minut ällistyttämään on palkkioiden suuruus kiinteistöjen arvioista vaikka olisivat tietoisia alueiden hintatasoista. Eli tiedoksi, kilpailuttakaa tarjouksia.
17.11.2025 14:43
Huvitti reakointisi. Ei kiinteistön arvolla olekaan mitään telemistä pankin vaihdon kanssa.
17.11.2025 14:19
Ei tässä mikään ole hidastunut olen allekirjoittanut kaikki pankin vaihtoon liittyvät asiakirjat. Olen jo myös uuden pankin asiakas.
Ainut paperi, joka pitää vielä hankkia on omistamani rantakiinteistön arvo.
Kiinteistön arvon suorittamiseen vaaditaan laillistettu kiinteistönvälittäjä (LKV).
17.11.2025 13:05
Päivää@
Tänään sen taas todistin. Suoran kontaktin ihmisiin saan parhaiten face to face tapaamisella. Olen kirjoittajana todennäköisesti empaatiton, samoin puhelin kontakteilla. Naamatusten olen parhaimmillani ; )
Istuin aamusta pankkineuvottelussa 1.5 tuntia. Asian edistyivät paremmin kuin osasin kuvitella.
Pankin vaihto 0 €, mutta yksi asiakirja vielä pitää pankille hankkia muualta kuin pankista. Tein alustavia tiedusteluja puhelimella, asiakirjan tekemisestä pyydettiin noin 600 €.
No, neuvotellaan ; )
17.11.2025 12:49
Paloma@
Aloitin puuhasteluni komerosta jossa kaikki harrastetavarani on ja tietty ylähyllyllä. No, siinä kului aikaa kun sortteerasin laatikot, jää nukkemaailma vielä odottamaan jouluasua. Voimat hupeni ja vielä pitäisi käydä päivällisruokatarpeet ostamassa.
Mitähän tänään syötäisiin ; )
Mistähän johtuu, että ikään kuin keskustelisimme anojen kanssa?
16.11.2025 15:35
Luin Helsingin Sanomista Harri Hurmeen Anni Polvasta kirjoittaman muistelmateoksen.
Anni Polva oli kritikkojen aliarvioima, mutta kansan suosiossa, häntä kuvataan painosten kunigattareksi.
Luin nuorena hänen Tiina kirjoja, tykkäsin.
Tuli mieleen sinä ja kirjallisen urasi vastustus näissä Suomi24 asiantuntijakallupeissa.
Jatka kirjoittamista, olet hyvä siinä, minä jatkan taiteentekoa ja nyt kuten jo kirjoitin nukkemaailmani tuunausta jouluun.
Onnea talokaupoille. Selailin valmis mökkitarjontaa ja kun avaan kännykän jokaisella sivullani on mainoksia mökeistä.
Kivaa päivää teille; ))
16.11.2025 13:37
Lumi on jo peittänyt kukat..., keräsin eilen jäätyneet parvekekukat sisään, odotan josko alkaisivat elpyä. Viimeviikolla sisään nostettu pelargonia alkoi jo kukkimaan.
Se on nyt talvi, lunta maassa, onneksi harmaus on pois.
Mietin mitä tänään ja päätin aloitan nukkemaailan joulutuunauksen. Nostin jo tikkaat komeron viereen jotta yletän kaapin ylähyllyille.
Ylähyllyiltä löytyy nukketalojen tarvikkeita ja joulukoristeita niihin. Usein kun alan tutkimaan laatikoita löydän jopa unohdettuja aarteita.
Saa nähdä mitä tänään löytyy.
Sunnuntaita ytävällisille kirjoittajille ; )
16.11.2025 12:45
Olen usein pyytänyt todisteita ilkeydestäni Hillan ketjussa, en ole saanut vastauksia.
Olen kyllästynyt perässäroikkujiin menkää pois ja jättäkää minut, ihmisen jota inhoatte ja pidätte arvoanne alempana, itsensä kehujana ja yksinkertaisena,. Pitäkää ajatuksenne mielessänne ja liittykää parempiin ihmisiin.
Olkaat valitut ja parhaat.
16.11.2025 12:25
Huomenta@
Näitkö jo että Nojatuoli on siirretty ikkunan eteen kuin Ikean mainoksessa. Sinne nyt kipin kapin olet siellä hyväksytty. Minä en tykkää ilkeilijöistä.
16.11.2025 11:18
Te ajattelette rahaa, ei raja tule viereenne, silitä poskeanne suutele otsaanne ja sano rakastan sinua.
13.11.2025 19:23
Leppoisasta nojatuolista on istahdettu kiinnustuoliin, vauhtia ja vaaratilanteita. Kodin lämpö ja puuhastelut, nakkikastikkeet ja nisupullat ovat vaihtunut maahanmuuton lieveilmiöihin, on se niin kamala paikka.
Kuinka monella on arjessaan ongelmia maahanmuuton kanssa. Tulin juuri Lidlistä mikä on suomalaisten ja ulkolaisten ostospaikka. Ihan me yhdessä jonotimme kassalle.
13.11.2025 16:58
Höpö höpö ja silleen ; ))
13.11.2025 13:23
Vhjailet
kristallipallosta
kysymsmerkin
aikuine
kitjoittajista
OMIEN
Sanat toistuvat viesteissäsi. En jatka kanssasi.
13.11.2025 12:58
21 / 371