Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7411
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nousuviikkoa@
On ollut keskusteluita ns. kuolinsiivouksista.
Mielipiteitä on myös vaihdettu aikuisten kotoa pois muuttaneiden lasten tavaroiden säilömisistä.
On oltu puolesta ja vastaan.
Sokeritoukistakin on keskusteltu, niitä sikiää sängyn alle sullottujen parerien seassa ja pölyssä.
Huone joka aiheuttaa terveysriskejä on siivottava. Toisen ihmisen esineisiin, julisteisiin tai valokuviin en koske en siivoa. Olisiko mielestäsi pitänyt?
Nyt huone on raikas siisti ja helppohoitoinen. Ainoastaan huoneen vaatekaapissa on laatikoita joiden odotan häviävän.
Lopeta jo tyhmät huomauttelusi ei niistä heijastu muu kuin....se siitä.
27.10.2025 11:25
Tässä joutenoloa lopetellessani mietin mitä tänään tekisin. Joka ilta nukkumaan mennessä ristin käteni ja kiitän kuluneesta päivästä ja anon voimia jatkoon.
Aina vaan löytyy tekemättömiä töitä. Ompelutöitä, siivoustöitä ja "ateljeeni" telineessä keskeneräinen työ.
Arvonpa, josko alkaisin heiluttamaan maalauspensseliä. Vai alkaisko ompelutöistä.
Kirjoitin jo ortopedin ajan siirtymisestä kuukaudella. Tapaamista varten otetettiin kattavat verikokeet. Oli helpottavaa lukea tuloksia ja ryhtyä itsehoitoon. Ainoastaan rauta-arvot olivat alhaiset, joten tilannetta korjaamaan ruokavaliota muuttaen ja rautalisää purkista ottaen.
26.10.2025 13:00
Porrastreeni on jokapäiväinen "harrastukseni".
15 porrasta yläkerran ja alakerran välillä takaa porrasliikunnan.
26.10.2025 11:53
Sisääntulon rappusten molemmin puolin laitoin värillisiä callunoita, kynttilälyhty valaisee sisääntuloa pimeällä. Takapihan väliaidassa on kolme messinkipidikettä, joissa myös värillisiä callunoita niitä valaisee iltaisin iso lyhty valonauhalla.
26.10.2025 11:48
Koen valoisuuden lämpöisesti palavien ledlamppujen kautta. Iltaisin syttyy kynttilät sisälle ja ulos.
Kekri on minun juhla, en ole halloweeniin koskaan panostanut en krääsässä enkä ruuassa.
Karjalanpaistia ajattelin juhlaruuaksi.
26.10.2025 11:41
Huomenta Hilla@ Ilahduin lukiessani aloituksesi.
Tein eilen aloituksen kuulumisistani, eli kaipasin kivoja juttuja arjesta.
Toivon hartaasti, että ketjusi toisi sopua ja hyvää mieltä palstalle.
Maailma on myllerryksessä, yritetään me elää sovussa.
Lämpimästi tervetuloa Hilla.
26.10.2025 10:44
Hyvässä koulutustaan vastaavassa ammatissa työskentelevä 40-vuotialla tyttärellä on myös äiti samalla paikkakunnalla lisäksi serkkuja ja muuta sukua. Yökylään meillekin tervetullut, tilaa löytyy. Olen lukenut kommentteja joissa on kerrottu, että lasten tavarat lelut jne. on myyty pois, se nyt vain on ollut kauhistus kun pojillani on kesämökillä leluvarasto.
Keski ikää lähentelevien syntymäkodit eivät ole vanhojen tavaroiden varastoja.
Nyt lopetan kommentoimisen, yritän päästä irti tästä riippuvuudesta. Nimimerkkini jäävät jemmaan ja jos kommentoin olen Takarivin Tyyne, vaatimaton.
Yötä!
15.10.2025 23:24
Iltaa@
Viistoista askelmaa eli kersimäärin 10×15 per päivä noin 150 askelta porrastreeniä. Ei paha.
Alakerrassa on tilaa noin 65 m2. Portaiden alla on nyt tytön kamoja, odottamassa pois kuljetusta. Ateljeesta tuli valoisa ja kaunis. Nyt kun keskityn maalaamaan on jääkaappi käden ulottuvilla naposteltavaa varten.
.
Kuten tiedät annan nimiä eri paikoille. Mökilläni on porras-, kahvi- ja grilliterassi.
Lasikuisti on järvelle päin ja nyt myös ateljee ; )
15.10.2025 18:02
Huomenta hyvin nukutun yön jälkeen@
Vietin viime kevään sairaalassa. Lääkepumpun vaihdot neljän tunnin välein pitivät hereillä. Kesti aikansa siviilissä oppia nukkumaan täysiä yöunia.
Olen nyt onnellinen hyvin nukutuista öista, herätessä mikään ei ärsytä. Avaan kännykän ja luen valvotun yön viestejä.
Kuten ketjussasi narsismista huomaa, sinulla on muitakin ongelmia, poistot. Uskon niiden johtuvan loukkaavasta sanastosta. Näet narsisteja kaikkialla. Voin vakuuttaa, että minun aikani ei riitä raportoimaan poistoja ylläpitoon.
Komeroiden siivous, pois tomut, roskat ja käyttämättömät vaatteet jatkuu tänään, hitaasti hyvä tulee, ehkäpä siveltimeni saavat myös liikettä.
Kohta lähden aamukahvin keittoon, luen Korven Sanomat ja suunnittelen päivän ohjelman.
14.10.2025 10:07
Muista älä aliarvioi häntä.
Kävin lukemassa ketjuasi, näyttää narsismi olevan sukuvika.
13.10.2025 23:45
Minä vastaan suoraan tai kierosti anojen herjoihin, en jätä huomioimatta, ohitan vain samat väljähtyneet toistot. Keskustelen, en jätä anoja epätietoisuuteen olemalla hiljaa. Niin ja ainahan painotetaan, että sana on vapas kaikille vaikka olisi epämiellyttävääkin ja sitä se pääsääntöisesti onkin.
Huokaus!
13.10.2025 23:37
Hyvää myöhäisiltaa@
Tulin katsomaan millaisia aatoksia Anthonyn ajatukset ovat saaneet aikaan.
No, jopas tekstin itsenäisellä naisella kun ei ole narsistista piirrettä lainkaan.
Hänhän ei tarvitse joukkoa vahvistamaan arvoaan.
Hänen pieni ystäväpiirinsä koostuu ihmisistä, joihin hän todella luottaa.
Hän on nainen, joka ei tarvitse muiden hyväksyntää, koska hän on jo löytänyt itsensä.
Narsistiteema on iskostunut liian syvälle narsistialoituksen tekijän psyykkeeseen koska hän näkee narsismia tässä tyystin erilaisessa naishahmossa.
Ikävä jos kommentoija on tullut narsistin hyväksikäyttämäksi.
Yötä!
13.10.2025 23:15
Se oli kuuluisan näuttelijän ja miehen näkökulma.
13.10.2025 20:27
Asiasta toiseen luin mielenkiintoisen kirjoituksen.
"Nainen, jolla ei ole yhtään ystävää tai jolla on hyvin pieni lähipiiri, on syvästi, syvästi itsevarma nainen."
Usko minua. Hän ymmärsi, että laatu voittaa määrän.
Hän ei tarvitse joukkoa vahvistamaan arvoaan.
Hänen itseluottamuksensa tulee sisältä, ei muiden katseista.
Hän ei pelkää yksinäisyyttä, koska hän tuntee oman voimansa.
Hän valitsee tarkkaan, kenelle ja mihin hän omistaa energiansa.
Hän on nähnyt myrkyllisten ystävyyssuhteiden, draaman ja juorujen menevän ohi, ja hän on päättänyt kävellä pois.
Hän rakensi rauhallisen elämän ilman turhaa turbulenssia, ja se teki hänet onnellisemmaksi.
Hän ei tarvitse ympärilleen tunteakseen olonsa kokonaiseksi, vaan hän on rauhassa omassa itsessään.
Hän tietää, että todelliset ystävät ovat harvinaisia, ja mieluummin hänellä on muutama, mutta todellinen ystävä kuin lukuisia illuusioita.
Hänen pieni ystäväpiirinsä koostuu ihmisistä, joihin hän todella luottaa.
Ihmisistä, jotka osasivat todistaa uskollisuutensa hänelle.
Hän ei tuhlaa aikaansa pinnallisiin suhteisiin; hänen aikansa on kallisarvoista ja hän käyttää sen viisaasti.
Hän on nainen, joka tietää, mitä haluaa, eikä koskaan tyydy vähempään.
Jos siis jonain päivänä tapaat naisen, jolla ei ole ystäviä tai jonka ystäväpiiri on hyvin pieni, älä aliarvioi häntä.
Hän on rauhallinen, vankka ja täysin tietoinen omasta arvostaan.
Hän on nainen, joka ei tarvitse muiden hyväksyntää, koska hän on jo löytänyt itsensä. "
Anthony Hopkins
13.10.2025 20:13
Minä olen usein kertonut, että minulla on sama lukihäiriö kuin esim.
kirjailijat Agatha Christie ja John Irving, näyttelijät Steven Spielberg ja Whoopi Goldberg, säveltäjä Ludwig van Beethoven sekä entinen Yhdysvaltain presidentti Bill Clinton. Myös arkkitehti Alvar Aalto, taiteilija Picasso ja tanssija Fred Astaire ovat kuuluisia lukihäiriöisiä.
Siitä johtuu kirjainten hyppely kirjoittaessani.
13.10.2025 16:44
Yrityksen voi lopettaa kun se on kannattamatonta. Yrittäjä maksaa yrityksen velat.
Konkurssin tehneen yrityksen koko omaisuus käytetään velkojen maksuun.
13.10.2025 16:36
En ole tietoinen omasta konkurssistani enempää kuin Yhdysvaltojen rannikkovartiostonkaan.
Pysytään asiassa. Ei tietoa joka ei ole totta pidä levittää.
13.10.2025 14:17
Ei ymmärrä 🤪
13.10.2025 14:00
Onko Yhdysvaltojen rannikkovartiosto menossa konkurssiin?
13.10.2025 14:00
Ihanko totta osaatte jokainen lukea paremmin kuin minä. Bilden oli USA.n pressa. Hamas on ymmärrettäneen kirjoitetaanpa se isolla tai pienellä. Jäämurtajakaupat toteutuu.
13.10.2025 13:41
26 / 371