Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7419

1. Niin+elämää+on+ja+vilkasta+on+elämäni+netin+ulkopuolella.+Teen+aina+suunnittelemani+päivän+työt+ensin+ennekuin+avaan+tietokoneen.+Nytkin+olen+pyntännyt+itseni+valmiiksi+sotaveteraanien+pikkujoulua+varten+joka+alkaa+seurakuntakeskuksessa+kello+13.00.+Olen+huomannut,+että+ikä+alkaa+jo+näkyä+kasvoista.+Ripsien+värjäys+ei+tuota+sitä+haluamaani+tulosta+kun+silmäluomet+ovat+jo+rullalla+ja+silmien+alla+on+näkyvät+pussit.+Hiukseni+ovat+vahvuuteni,++vahvat,++helppo+sitaista+kiinni.+Vaatetuksella+toki+voi+yrittää+kohentaa+vanhaa+naamaa+ja+pitkiä+jalkoja+tiukilla+pitkiksillä+ja+sopivilla+jalkineilla.------En+tiedä+kauanko+olet+kirjoittanut+palstalle,+mutta+kun+kirjoittaa+niinkin+kauan+kuin+minä,+että+on+aloittanut+viiskymppisissä+ja+siirryn+pian+seitenkymppisiin+niin+sitä+on+jo++oppinut+tuntemaan+kirjoittajat+ilman+urkkimista,+sitä+paitsi+ei+minulla+ole+sellaiseen+aikaa.+Oppiin+myös+lukemaan+ne+rivien+välitkin+ilman+suurennuslasia.+Minulla+on+aina+vain+yksi+tosiystävä.+Facessa+olen+yhteydessä+lapsuuden+kavereihin,+joita+tapaan+silloin+tällöin.+Vaikka+se+voi+tuntua+sinusta+vaikealta+ymmärtää+olen+hyvä+ja+luotettava+ystävä+ystävilleni.+Sitähän+täällä+ei+voi+ymmärtää+sillä+kirjoitettu+teksti+jättää+tuon+jo+aijemmin+mainitsemani+tulkinnan+varan,+jota+ei+normaalissa+kommunikaatiossa+pääse+syntymään.+Korvessa+kaunis+kuulas+pakkasaamu,+aurinko+jossain+horisontin+rajan+yläpuolella+valaisemassa+siniharmaata+taivasta.
  2. Pressiklubi+näytti+jälleen+tietä+sananvapaudelle.++Työkalu+älykkäästi+suodattuvan+maailmankuvan+rakentajille.+Perjantaisin+Yle+TV1+klo+20.00.+Isäntänä+Ruben+Stiller.Ylen+päätoimittaja+Atte+Jääskeläisen+mlkaan+Juha+Sipilän+vaikea+mediasuhde+oli+alkanut+jo+ennen+pääminiteriyttä.Ylen+Pressiklubin+keskustelijat+arvioivat+pääministerin+vahingoittavan+itseään+omalla+toiminnallaan+suhteessa+mediaan.Sipilä+ei+ole+koskaan+antanut+politiikkaan+liittyvistä+kysymyksistä+palautetta,+vaan+ne+ovat+liittyneet+aina+näihin+kolmeen+asiaan:+-uskonnollinen+vakaumus+-oma+varallisuus-+yrittäjähistoria+Pidän+hänen+toimintaansa+suhteessa+mediaan+aika+omituisena.+Se+on+aika+harkitsematonta.+Mielestäni+hän+itse+asiassa+vahingoittaa+itseään+menettämällä+malttinsa+itseään+koskevissa+uutisissa+pääministerin+asemassa,+Jääskeläinen+kommentoi+pääministerin+toimintaa.Koivunen+on+Jääskeläisen+kanssa+samaa+mieltä.Ja+sen+lisäksi+hän+tulee+epäsuorasti+vahingoittaneeksi+Yleä,+Koivunen+huomauttaa.Hän+ei+ymmärrä+asemaansa+tällä+hetkellä.+Selvästi+näkyy+se,+että+hän+on+tullut+liike-elämän+opein+ja+vielä+tavallaan+tämmöisen+yksityisyrittäjätaustan+filosofialla+politiikkaan.+Se+johtaa+toistuvasti+konflikteihin,+kritisoi+myös+kustantaja+Jouni+Tervo.Tänä+iltana:Isäntänä,+Ruben+Stiller.+(+joka+vielä+maanantaina+sai+varoituksen+Jääskeläiseltä)Vieraina,+päätoimittaja+Atte+Jääskeläinen,+mediatutkija+Anu+Koivunen+ja+kustantaja+Jouni+Tervo.http://yle.fi/uutiset/3-9332223Voitaneen+pitää+selvänä,+että+myös+täällä+kirjoittavat+pistävät+itsensä+likoon.+Samalla+soppaan+sekoittuu+läheiset,+työ+ja+ideologiat,+joten+henkilökohtaisuuksiin+menossa+kannattaa+katsoa+peiliin+ja+miettiä+olenko+herkkä+hipiäinen,+eikö+kestä+kovaa+arvostelua.+Onko+paikka+oikea+heitellä+niskojaan.
  3. Minä+muistelen,+että+noita+valuuttaluottoja+joku+otti,+minä+en,+aloitin+hyvin+pienillä+panoksilla+50+000+mk+lainalla+pankista.+Avioliittoni+oli+jo+rakoilemassa+yhdeksänkytluvun+alussa,+joten+se+lama+ei+meidän+liittoamme+kaatanut+vaan+ihan+eri+syyt.Sain+seitkytkytluvulla+yliannostuksen+musiikkia+työskennellessäni+tanssiravintoloissa.+En+vieläkään+seuraa+kuka+laulaja+on+muotia.+Kuuntelen+autolla+ajaessa+radiota+ja+joskus+hyvin+harvoin+kun+kudon+laitan+radion+päälle.+Televisio+pysyy+pääsääntöisesti+kiinni.