Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vuosia+värkkäsin+piparkakkutaloja.++
Täksi+jouluksi+tein+piparkakkukuusia,+jotka+odottavat+sievästi+pakattuna++joulua+ja+syöjiä+;+)
Taikinasta+painetaan+tähti-tai+perinteisellä+piprkakkumuotilla+eri+kokoisia+pipereita.+Oksapipareiden+väliin+tehdään+pienellä+pyöreällä+muotilla+runko.
Kuusen+kasaamiseen+fariinisokerimassaa+ja+koristeluun+tomusokerimassaa+ja+momparelleja+ja+karamelleja.
28.11.2016 12:45
Joko+saunasi+on+kylvettävässä+kunnossa?
28.11.2016 12:30
Tässä+asiassa+olen+täysin+samaa+mieltä+siilinmuorin+kanssa.+Köyhyys+pääsääntöisesti+periytyy.
Lapset+oppivat+arvostamaan+työtä+jos+saavat+työnteon+esimerkin+vanhemmiltaan.
28.11.2016 12:27
Jos+nyt+väliin+kirjoittaisin+asiaakin.
Jos+ikäiselläni+(69-vuotta)+ihmisellä+ei+ole+kertynyt+omaisuutta+jota+vastaan+hän+voi+tarvittaessa+ottaa+lainaa+ja+kuluttaa+ei+voi+elämältä+odottaa+muuta+kuin+henkistä+köyhyyttä.
Jos+aivot+on+ohjelmoitu+siten,+että+sitä+kerättyä+omaisuutta+pitää+säästää+lapsille+heidän+on+pakko+kärvistellä.+
Lapsethan+oppivat+jos+vanhemmat+ovat+kykeneviä+opettamaan+heitä+työnteon+yhteydestä+maallisen+hyvän+kertymiseen.+
Jos+suomalaiset+eläkeläiset+uskaltaisivat+elää+hyvin+ja+toteuttaisivat+lopunalun+unelmiaan,+heidän+aika+repäistä.+
Suomalaisuus+on+ollut+minulle+tärkeää+kunnes+opin,+että+suomalaiset+eivät+arvosta+suomalaisuutta,+ei+kansaa,+ei+ruokaa,+ei+kulutushyödykkeitä+vaan+esikuvat+haetaan+ulkomailta+ja+monikulttuurisesta+maailman+katsomuksesta.
Jos+ikäihminen+köpöttää+takametsän+talossa+tai+kirkokylän+kaksioissa+eikä+uskalla+kuin+pirtistä+ulos+vilkaista,+johan+sitä+tuntee+itsensä+erakoituneeksi+köyhäksi.+
Olet+vielä+työelämässä,+sinun+kasattava+omaisuutta+pärjätäksesi+kymmenen+vuoden+päästä+pienellä+eläkkeelläsi.+Siihen+mennessähän+voi+olla,+että+eläkeet+on+ajettu+alas+ja+tukia+ei+jaeta+kuten+uusi+Kelan+pääjohtja+kaavailee.+
Äidilläni+oli+hyvä+eläke+vaikka+ei+ollut+tehnyt+päivääkään+työtä.+Vielä+kahdeksan-yhdeksänkytluvulla+kun+pärjasi+4500+mk/kk+noin+740+e/kk+eläkkeellä+hyvin+velattomassa+omakotitalossa+asuen.+
Ohje+onnellisempaan+elämään.+Pistä+raha+kiertämään,+tutkaile+internetistä+edullisia+luxusmatkoja+ja+lennä+maailman+ääriin.
Uuttahan+ei+kannata+kotiin+ostaa,+muutoin+kuin+pesänrakennusvaiheessa,+vanhoista+jo+olemassa+olevista+huonekalusita+saa+stailaamalla+uuden+veroisia+ja+tekstiileillä+huoneistolle+haluamansa+väriharmonian.
Kun+sitten+noutajani+tulee+lapseni+lunastavat+omaisuuteni+tai+myyvät+pois+ja+maksavat+velkani+jos+en+ole+ehtinyt+ennen+kuolemaani+tasata+tilejäni.
Pidä+myös+huoli+siitä,+että+lapsesi+hakeutuvat+lukion+jälkeen+hyvätuloisiin+ammatteihin.+Eihän+kannata+itseään+työttömäsi+pelkän+ideologian+takia+kouluttaa.
Rahaa+pitää+olla.
28.11.2016 12:17
Oli+nostalgista+avata+linkki+ja+mennä+muistoissa+kauas+kuuskytluvulle+ja+tanssitalon+puulattialle+tanssimaan.+Pitkien+komistusten+käsivarsille+taipuen+itse+virkattu+turkoosi+jakkupuku+päällä.+Oi+niitä+aikoja.
https://www.youtube.com/watch?v=a9wE62VGueA
28.11.2016 11:27
Myöhäisiltaa+tupaasi..+Istuin+ja+kudoin+sukkia.+Yksi+pari+valmistui+ja+toista+aloin.+Pistin+tavoistani+poiketen+radion+päälle+ja+kuuntelin+radio+Kajausta.+Kovin+on+suomi-musiikki+mollivoittoista:+Lauletaan+kaipuusta,+jätetyksi+tulemisesta+ja+kielletyistä+rakkauksista.+
Istuin+stailatussa+olohuoneessani+väriharmoniaa+ihaillen+sekä+isoa+vihreää+vanhan+ajan+lasipulloa,+jonka+sisälle+olen+tunkenut+ledvalosarjan.+Komiahan+se+oli,+mutta+parvekkeeni+se+komia+on.+Näkyy+kirkolle+asti+jos+oikeasta+kulmasta+katselee.+Kaiteen+ympärillä+on+havuköynnos+täynnä+ledvaloa,+iso+pajupallo+ympärillään+120+ledlampun+verran+iloa+sekä+pienempi+lyhty,+jossa+on+itse+valaistusaikansa+säätelevä+pieni+valosarja.
Laitoin+myös+nukketalooni+jo+joulua.+Pitää+keksiä+tiukka+tarrasysteemi,+jotta+saisin+ledlaput+pysymään+huoneiden+katoissa.+Tahtovat+pudota+huonoilla+tarroilla.+Harmittaa+kun+esim.+ledvalolaite+putoaa+olohuoneen+joulupöydän+päälle+ja+astiasto+lentää+pitkin+lattiata.+Joulupöytä+kun+vaatii+aikaa+vievän+kattauksen.+Pieniä+lusikoita,+veitsiä,+haarukoita,+pikareita+ja+suolasirottimia+kun+ojentelee+valkealle+pöytäliinalle+se+vaatii+kärsivällisyyttä+eikä+sitä+kehtaisi+monesti+tehdä.+
Valoa+siis+on+riittävästi,+päivän+valon+ajaksi+katkaisen+parvekevalot+ja+noin+neljän-viiden+iltapäivästä+napsautan+taas+päälle.
https://www.youtube.com/watch?v=zAUgG705Nl8
27.11.2016 23:19
Niin+on+ja+suosittuja,+sinäkin+ilahduit,+kiva+;+D.
27.11.2016 22:09
Kun+olin+pieni+äitini+valmisteli.
Kun+lapset+oli+pieniä+anoppi+valmisteli+jouluaaton+vieton+ja+minä+kotioloissa+omat+juttumme.
Nykyisin+valmistelen+joulun+itse+ja+nautin+täysin+sydämin+hössötyksestä.+
Tänä+jouluna+syömme+kinkun+kuopuksen+kotona,+hänellä+on+uusi+astianpesukone+ja+sain+idean,+että+ruokailemme+hänen+luonaan+;+)+Ruokailun+jälkeen+siirrymme+meille+lahjojen+jakoon+ja+iltaa+istumaan.
27.11.2016 22:07
Ei+sinun+mama+eikä+minun+äiti+tienneet++downshiftaamisesta+mitään.
Jos+kunnioittaisit+mammasi+muistoa+ja+kirjoittaisit+sen+ajan+sanaja+käyttäen+etkä+vouhkaisi+näillä+2016-luvun+hipstereiden+muotisanoilla.
Tämä+mun+kommentti+oli+sitä+ihteijään.
27.11.2016 21:52
Tuolla+kela-ketjussa+itketään+kun+ollaan+niin+köyhiä,+vaikka+tässä+ketjussa+ei+olla+vaan+kehutaan,+että+ostetaan+kalleinta.+Ei+ole++halukkaita+kokeilemaan+jotain+uutta,+joka+olisi+voinut+tepsiäkin+jos+olisi+joukkovoimaa+takana.+Tuetaan+vaan+kiltisti+leikkauksia+ja+kärvistellään+se+on+kansan+tahto.+
Kirjoitit+ylevästi:+"Oman+kansan+edut+ovat+minusta+työpaikka+joka+tuo+mahdollisuuden+maksukykyyn+ja+että+saa+asua+katon+alla."
+Minä+olen+eläkeläinen.
27.11.2016 21:40
No,+jopas+;+)
27.11.2016 21:20
Sinulla+oli+ihan+järkeviä+leikkausehdotuksia.
27.11.2016 21:16
Minä+en+ymmärrä+rikkaiden+leikkauksia+vastaan+hangoittelevuutta.+Eikö+heiltä+saisi+ottaa+samaa+kuin+köyhältä.+Eläkkeestä+17+sentttiä+per/kk,+rikkailta+170+e/kk.+Kertyyhän+siitä+jotain.
27.11.2016 21:12
Minkälaista+lähiruokaa+esim.+Helsingissä+on+tajolla?
27.11.2016 21:05
Sipilä+on+kolmannessa+polvessa+yrittäjä.+Ei+hän+itse+ole+miljooniaan+tavan+työllä+saavuttanut.+Voisi+Sipilä+jos+halua+riittäisi+ottaa+osaa+rahoitustalkoisiin.
27.11.2016 20:59
Matkailijoitahan+nämä+meidän+elättimme+ovat,+eivät+saa+riittävästi+rahaa+valtiolta+päästäkseen+nauttimaan+hyvinvointivaltion+eduista,+joten+ottavat+oman+käden+oikeuden+ryöstää+kantaväestöä.
Vaadin+lisärahoitusta+ulkomaalaisille+matkailijoillemme!
27.11.2016 13:56
Minä+joudun+vaihtamaan+jos+uudistus+poistaa+eläkeläisen+asumistuen.++
Vuokranantajani+VVO+jakoi+tänä+2016+yhteensä+104+miljoonan+euron+ennätysosingot+omistajilleen.+Jo+aiemmin+ay-johtajat+joutuivat+kiusallisesti+selittelemään,+miksi+rahoja+ei+käytetty+pienentämään+vuokrankorotuksia+kohtuullisiksi,+kun+asunnoissa+asuu+paljon+liittojen+jäseniä.ammattiyhdistysliikkeiden+rahan+ahneuteen+ja+vaihtaa+yskityis+sektorille.''Katsotaan+nouseeko+vuokra+helmikuussa+2017+ja+nouseehan+se.
27.11.2016 13:51
Joulun+alus+on+ihanaa+aikaa,+odotus+on+yhtä+lööppailua.
Minä+funtsaan+entiajan+joulua.+Mutsi+kyhäsi+viikkotolkulla+joulutunnelmaa+ja+me+kersat+tanteerattiin.
Jos+Korpeen+ei+sada+lunta+niin+duunitiimi+lupas,+että+kippais+autoilla+tykkilunta+baanalle.+Näin+stailataan+Korpi+bulimmaks+kirkonkyläks,+jonkan+baanalla+budjaa+katajainen+kansa,+kliffa+Korven+hoods?
Joulun+alla+tosin+moni+lähtee+mopolla+moottoritielle,+pistää+säästötilinsa+pokeritililleen+ja+kun+joulu+menny,+ovat+kusseet+jo+melkein+kaikki+rahansa.
Minä+en+polta+hihoja+vaan+fiiraan+iisisti.
Merry+Christmas,+muistakaa+downshiftata+;+D
27.11.2016 13:42
Kun+tukia+leikataan+jää+rahaa+kouluttaa+ja+palkata+opettajia.+Työharjoittelijat+sotepalveluihin+taipumattomia+nostelemaan.
27.11.2016 12:51
Opin+joskus+kymmenkunta+vuotta+sitten,+että+kun+alkaa+sekoilemaan+nimimerkeillä+voi+kusta+housuunsa+kuten+entiselle++typylle+kävi+kun+ei+muistanut+kirjata++omaa+nimimerkkiään+pois+vaan+kehui+sillä+itseään+luullen+olleensa+puskassa+;+)
Osanotto+on+ollut+runsasta+kiitos+;+)
27.11.2016 12:48
318 / 371