Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7418

1. Luen+hyvin+paljon+yleistyksia.+Kirjoitetaan+asioita,+joita+ollaan+kuultu+tai+arvellaan+asioiden+olevan+niin.Kun+olin+vielä+mukana+vapaaehtoistyössä+autoin+erästä+konkurssin+tehnyttä+yrittäjää+velkasaneerauksessa.+Kaikki+meni+hienosti+ja+yhteistyömme+pelasi.+Yrittäjä+oli+innolla+mukana+keräten+kansioon+pyytämäni+asiakirjat+aina+yrityksen+aloittamisesta,+starttirahoista,+koneiden+ja+työvälineiden+hankinnasta+ja+niiden+kustannuksista+aina+lopun+vero+yms.+maksurästeihin.Velat+nousivat+yllättävän+korkeiksi,+mutta+onnistuin+toiminnallani+pudottamaan+yrittäjän+velkoja+alas+32000+euroa.+Se+oli+kiitettävä+suoritus,+josta+sain+myös+tunnustusta.Mutta....Yrittäjä+oli+onnellinen+ja+kun+tieto+tuosta+osavelkasumman+anteeksiannosta+tuli+julki.+Hän+alkoi+riemusta+pypellen+suunnitella+asuntonsa+remonttia.+"Laitatan+keittiöön+parketit"+ja+tätä+rataa,+vaikka+anteeksi+annettu+summa+oli+vain+osa+hänen+veloistaan.Se+oli+minun+kokemukseni+ihmisestä,+joka+ei+hallinnut+rahankäyttöä.+Ilmoitin+esimiehilleni,+että+uskon+tehneeni+parhaani+ja+asiakas+voi+nyt+itse+jatkaa+selviytymistään+kuiville.Omat+henkilökohtaiset+kokemukseni+eilisen+hyvinvoinnista+huomisen+köyhyyteen+on+myös+itse+koettua,+enkä+siitä+huolimatta+läske+itseäni+ihmiseksi,+joka+ei+osaa+käsitellä+rahaa.+Olen+mato+organisoimaan+;+)