Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7418
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luen+hyvin+paljon+yleistyksia.+Kirjoitetaan+asioita,+joita+ollaan+kuultu+tai+arvellaan+asioiden+olevan+niin.
Kun+olin+vielä+mukana+vapaaehtoistyössä+autoin+erästä+konkurssin+tehnyttä+yrittäjää+velkasaneerauksessa.+Kaikki+meni+hienosti+ja+yhteistyömme+pelasi.+Yrittäjä+oli+innolla+mukana+keräten+kansioon+pyytämäni+asiakirjat+aina+yrityksen+aloittamisesta,+starttirahoista,+koneiden+ja+työvälineiden+hankinnasta+ja+niiden+kustannuksista+aina+lopun+vero+yms.+maksurästeihin.
Velat+nousivat+yllättävän+korkeiksi,+mutta+onnistuin+toiminnallani+pudottamaan+yrittäjän+velkoja+alas+32000+euroa.+Se+oli+kiitettävä+suoritus,+josta+sain+myös+tunnustusta.
Mutta....
Yrittäjä+oli+onnellinen+ja+kun+tieto+tuosta+osavelkasumman+anteeksiannosta+tuli+julki.+Hän+alkoi+riemusta+pypellen+suunnitella+asuntonsa+remonttia.+"Laitatan+keittiöön+parketit"+ja+tätä+rataa,+vaikka+anteeksi+annettu+summa+oli+vain+osa+hänen+veloistaan.
Se+oli+minun+kokemukseni+ihmisestä,+joka+ei+hallinnut+rahankäyttöä.+Ilmoitin+esimiehilleni,+että+uskon+tehneeni+parhaani+ja+asiakas+voi+nyt+itse+jatkaa+selviytymistään+kuiville.
Omat+henkilökohtaiset+kokemukseni+eilisen+hyvinvoinnista+huomisen+köyhyyteen+on+myös+itse+koettua,+enkä+siitä+huolimatta+läske+itseäni+ihmiseksi,+joka+ei+osaa+käsitellä+rahaa.+Olen+mato+organisoimaan+;+)
08.11.2016 13:03
Tähän+tietoon+joudut+odottamaan+tarkennettua+vastaustani+iltaan+kun+mieheni+tuo+lehden+minulle,+sillä+en+pääse+arkistoihin+koska+en+ole+lehden+tilaaja,+mutta+jotain+löysin.
http://www.kainuunsanomat.fi/kainuun-sanomat/kainuu/hiihtokouluun-loytyy-intoa-vaikka-taitoa-on-jo-ennestaan/
08.11.2016 12:38
http://www.nic.fi/~jip/takaisinp.html
http://www.nic.fi/~jip/
https://www.edilex.fi/verohallinnon_ohjeet/2003_0320.html
Tässä+faktaa,+googlettamalla+löydät+lisää+tietoa.+
Onneksi+päästöksistä+voi+valittaa+ja+hyvin+perustellut+valitukset+vääriksi+koettuihin+päätöksiin+johtavat+pääsääntöisesti+perinnästä+luopumiseen.
08.11.2016 12:31
"Emme+valita,+emme+kerro+tutuille,+että+rahat+on+loppu+ja+vielä+on+kymmenen+päivää+kun+saa+tilin,+eläkkeen+tai+sosiaaliedun.+Ei+iletä,+hävetään+köyhyyttä."
Tämä+on+yleistys+tämän+aloituksen+herättämistä+ajatuksista.
08.11.2016 12:21
Mitä+tekemistä+keskenään+on+selkää+suoristavalla+rehellisyydellä+ja+köyhyydellä?
07.11.2016 23:08
Vastauksestasi+päätellen+emme+ole+samalla+aaltopituudella.
Pieni+tarkennus,+et+voi+puhua+ryhmän+äänellä+vain+yhdella+omalla+äänelläsi+ryhmässä.
Viimeksi+kävimme+Petzen+kanssa+muutama+vuosi+sitten+Nightwishin+konsertissa+joka+oli+osa+festivaaliohjelmaa+Vuokatissa.+Yli+60-vuotiaat+pääsivät+ilmaiseksi+festivaalialueelle+;+)
07.11.2016 22:42
Missasin,+mutta+päivä+sinänsä+on+ollut+mediassa+mielenkiintoinen.+
Esikoinen+avasi+päiväni+jo+kello+kahdeksan+HSTV:n+uudessä+kokeiluvaiheessa+olevassa+aamuohjelmassa.+Ohjelman+tekee+erikoiseksi+sen+katsomisen+mahdollisuus+facebookin+kautta.+
Ohjelman+aikana+voi+naputella+viestejä,+ehdottaa+uutislähteitä,+kuvia,+mielipiteitä+ja+palautetta+ohjelmasta.+Lähetinkin+pojalle+terveiset+ohjelman+aikana.+Viestini+oli....+Terveiset+valoisasta+Kajaanista+;+)+en+tietty+sortunut+kirjoittamaan...+pusi+pusi+täällä+mami....;+)
07.11.2016 21:57
Linjoilla+taas.
Ei+minua+mikään+nypi+on+vain+tapana+huomauttaa+kun+monikossa+asioita+kerrotaan,+katsos+kun+täällä+mun+päätteellä+naputtaa+minä+ei+me-
Lisäksi+pitää+todeta,+että+nuorison+idolit+eivät+saa+minua+konserttisaliin.+Hampurilaisella+käymme+joskus+kuopuksen+kanssa+Hesburgerissa,+josta+alekupongilla+saa+kaksi+kerroshampurilaisateriaa+yhden+hinnalla+;+)
07.11.2016 21:44
Näin+kirjoittaa+asiantuntija+pienyrittäjälle,+joka+jälkeenjääneenä+narsistina+oli+firmansa+jokapaikan+höylä+paskansiivooja+ja+"toimitusjohtaja"+HAHAA
07.11.2016 19:14
Elätettäviä+lisää+kyllä+met+noustaan.
07.11.2016 19:11
Sittenhän+me+ollaan+hämärän+lapsia+molemmat,+joten+hiiteen+"veropakolaisten+porsaanreikien+tilkitseminen.)"
07.11.2016 19:08
Sinä+olet+kirjoittanut,+että+elätte+yhden+ja+puolen+eläkeläisen+tuloilla.
07.11.2016 18:53
Se+tieto+oli+paikallislehdessä.
07.11.2016 18:52
Ketkä+te+köyhät,+kerro+vain+itsestäsi.
07.11.2016 18:51
Mimmimummi+ei+saa.+Jos+suomalainen+joutuu+turvautumaan+esim.+tilapäisessä+hädässä+sosiaalihuoltoon+hän+saa+rahaa+jos+pystyy+näyttämään+toteen+rahan+tarpeen.+Kun+tämä+samainen+suomalainen+pääsee+jaloilleen+hänen+ei+anneta+nousta+koska+hänen+on+maksettava+tilapäisen+hädän+mukaiset+rahat+takaisin.+Tästä+takaisin+maksusta+ei+maahanmuuttajien+tarvitse+huolehtia.+Suusta+sisään+ja+persiestä+ulos.
07.11.2016 18:42
Niin+ja+sauvakävellessä+kuikkii+missä+köyhät+kyykkii.
07.11.2016 18:31
Kun+olin+yrittäjä+moni+kävi+lompakollani.+Jaoin+heille+kuuluvat+napisematta.+Tilitin+yrittäjänä+ollessani+veroja+valtiolle+enempi+kuin+sinä+sait+palkkaa+bruttona+kuukaudessa.
07.11.2016 18:20
Niinkö+koet,+minusta+taas+on+kiva+keskittyä+kuulemaan+ihmisten+hyvinvoinnin+taustoja.+Köyhä+saa+olla,+mutta+samalla+pitää+olla+iloinen.
07.11.2016 18:16
Näin+on+riistohinnat,+Nyt+kysymykseen,+kuinka+köyhä+pystyy+istumaan+kuppiloissa+ylihinnoiteltujen+lasien+ääressä?
07.11.2016 18:01
Kyllähän+se+hauskaa+kun+suomalainen+vetää+hihaan+;+)+Ei+silti+kun+olen+ollut+soppaa+jakamassa+en+ole+nähnyt+kenelläkään+älykännyköitä+käsissä,+liekö+niin,+että+eläkeläisillä+ja+köyhillä+ei+ole+älykännykoitä.
Kun+pakolaisjupit+saapuivat+Suomeen+heillä+oli+jo+älykännykät,+tuiki+tarpeellinen+väline+matkatessa+läpi+Euroopan.+Silloin+arvosteltiin+näitä+kännykkämiehiä.+Ei+kukaan+vain+yhdistänyt+heitä+köyhiin.
Kävin+ystävättäreni+kanssa+juuri+ostoksilla.+Hän+kertoi,+että+Kajaanin+Lohtajan+koululla+mamulapsille+ostetaan+koulun+puolesta+sukset+ja+sauvat.
+Eräs+ystäväni+naapuri,+jolla+on+omistusasunto,+mutta+tällä+hetkellä+tiukilla+koska+opiskelee.+Nainen+on+tehnyt+isännöitsujän+kanssa+diilin,+että+maksaa+rästivuokrat+heti+kun+valmistuu+vuoden+lopulla+ja+aloittaa+työt.+Naapurit+ovat+kuitenkin+häätämässä+naista+pois+omasta+asunnostaan+ja+kiusaavat+naisen+alle+kymmenvuotiasta+lasta.+Tietty+tämä+samainen+lapsi+ei+saa+suksia+koulun+puolesta+joten+hän+ei+pääse+hiihtämään.
07.11.2016 17:57
324 / 371